Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

(Mediafax) Bioagricultorii au dezvăluit că un produs ecologic poate fi identificat prin trei elemente de pe etichetă, recomandând cumpărătorilor să le verifice de fiecare dată pentru a nu achiziționa produse falsificate care îi pot pune în pericol.


"Pe orice etichetă de produs ecologic se găsesc, obligatoriu, trei elemente de identificare care certifică dacă este bio. Astfel, avem sigla <<a.e.>> (agricultură ecologică), iar sub ea se află un număr, care este cel al producătorului și se găsește înregistrat în baza de date a Ministerului Agriculturii. Apoi avem pe un fond verde o frunză stilizată cu stelele UE, care indică faptul că este produs bio recunoscut la nivel european, iar ultimul element este sigla unui organism de inspecție și certificare a produsului bio", a spus președintele Asociației Bioagricultorilor din România ”Bioterra”, Nagy Miklos.


Acesta a recomandat clienților să cumpere marfa direct de la producător sau chiar de la poarta acestuia, dacă are posibilitatea.


"Orice producător bio are un certificat atestat care se emite anual. De asemenea, la orice produs bio se iau probe, se fac analize, iar rezultatul acestora poate fi solicitat. Nu trebuie avut încredere în nimeni, numai pe vorbe, că este producător ecologic", a mai spus președintele „Bioterra”.


Fermierii care practică agricultura ecologică avertizează că pe piață există multe produse bio falsificate ale unor firme care vor să profite de prețurile mai mari practicate în acest domeniu.


"Medicii recunosc că 60-70% dintre bolile prezente astăzi provin dintr-o alimentație proastă. Noi lucrăm să punem pe masa oamenilor alimente sănătoase, oferim o alternativă pentru cei care vor să trăiască sănătos. Cu ajutorul Ministerului Agriculturii avem o subvenție mai mare, iar prețurile produselor noastre sunt mai mari. Și atunci vin niște hoți în căutarea profitului și încearcă să falsifice produsele bio, care încep să aibă din ce în ce mai mare căutare pe piață. Noi sesizăm organele abilitate, Protecția Consumatorului, îi acționăm în instanță, pentru a elimina acești falși producători", a mai spus Nagy Miklos.


Bioagricultorii au cerut Ministerului Agriculturii reducerea birocrației, astfel încât să nu fie obligați să se reînscrie anual la direcțiile agricole, ci să fie adoptat sistemul care funcționează în celelalte țări ale UE, în care un fermier care practică agricultura ecologică se înscrie în sistem o singură dată, la început.


"Astăzi se înregistrează niște obstacole în fața unui fermier în sistem ecologic. Primul obstacol este birocrația, în condițiile în care, anual, un astfel de fermier trebuie să se reînscrie la Compartimentul de agricultură biologică de la direcțiile agricole județene. Fermierii trebuie să muncească, ei nu au timp pentru atâtea acte. Oricum se fac rapoarte ale unor organisme de inspecție, care certifică faptul că un fermier practică agricultura bio, la fel la APIA se știe clar cine este în sistem, de ce mai este nevoie ca și acel fermier să se reînscrie în fiecare an? Această birocrație este o piedică, și cerem Ministerului Agriculturii simplificarea ei și adoptarea soluției din UE. În alte țări ale UE un bioagricultor s-a înscris o singură dată, la început, și se retrage când nu mai vrea să facă parte din sistem. Așa ar trebui să fie și la noi, să nu mai fim obligați să ne reînscriem anual", a spus Nagy, la o conferință de profil care a avut loc la Cluj Napoca.


La nivel național, peste 250.000 hectare de teren agricol din România fac parte din sistemul ecologic, ceea ce reprezintă circa 3% din total.


Asociația Bioagricultorilor din România ”Bioterra”, cea mai mare la nivel național din acest domeniu și care numără câteva mii de membri, a organizat, sâmbătă, la Cluj-Napoca, la Universitatea de Științe Agricole și Medicină Veterinară (USAMV), cea de-a XV-a Conferință Națională cu participare internațională, cu tematica ”Agricultura ecologică din România în contextul politicii agricole comune 2014-2020.

Alte articole recomandate:

Comisia Europeană a aprobat programul de promovare pentru produsele agricole în care a fost inclus si magiunul din prune Topoloveni.La sfârsitul săptămânii trecute a avut loc si licitatia pentru stabilirea organismului de implementare a acestui program. Astfel, magiunul de prune Topoloveni va fi promovat în Dubai si America de Nord în parteneriat cu Asociatia Krokos Kozanis (producătorii de sofran) si Kourellas (producătorii de brânză traditională grecească), [...]
Prezenta la standurile targului din Nuremberg, firma suceveana Fresh Organic a reusit sa atraga atentia distribuitorilor vestici, interesati de mierea produsa in stupurile asezate in zone ecologizate de pe dealurile Bucovinei. In numeroasele dialoguri pe care le-a avut cu posibilii parteneri de afaceri, domnul Nichifor Boca, Directorul General al companiei, a plusat, informand pe cei interesati ca firma sa poate livra miere de salcam, de tei, de padure [...]
Maresi Foodbroker intră pe piața bio cu trei sortimente de gelato ecologic, marca G7 Gelati. Panna, Crema și Cacao sunt trei gelato obținute pe baza unor rețete tradiționale italiene și conțin doar ingrediente ecologice. Panna este un produs din 42% frișcă și lapte bio, ingrediente 100% organice. Sortimentul Crema conține, alături de lapte și frișcă (40%), 4% gălbenuș de ou, iar  Cacao este un produs care conține 8% [...]
Afacerea familiei Popa a demarat la sfârșitul anului 2009, printr-un proiect pe fonduri europene. Valoarea eligibilă a proiectului de dezvoltare a fermei s-a ridicat la 427.000 de euro – jumătate din sumă a reprezentat finanțare europeană, iar cealaltă jumătate – cofinanțare asigurată de cei doi antreprenori.  Livada, pe care inginerul Constantin Popa a dezvoltat-o în localitatea natală Sultana, se întinde acum pe aproximativ patru hectare și are mii de pomi [...]
Alexandru Peligrad:   Dacă vorbim de exporturile de sucuri ale României, vorbim în special de exportul de suc de mere, în condițiile în care, în 2011 spre exemplu, acesta a avut o pondere valorică de circa 91% în totalul exporturilor de sucuri ale României, cu o valoare de 10,7 milioane de euro, dintr-un total al exporturilor de sucuri de fructe și legume de 11,8 milioane de euro.   Pe trend ascendent   Deși [...]
Producătorul de uleiuri vegetale Expur, filiala locală a Sofiproteol, cel mai mare grup de agribusiness francez, a ajuns la afaceri de 254 milioane de euro, cu 14% peste rezultatul din 2012, ritmul fiind cu o treime mai mic decât cel din anul precedent. Cifra de afaceri de anul trecut a Expur este cea mai mare din ultimii șapte ani, compania înregistrând creșteri în fiecare din ultimii cinci ani. Procesatorul deține în România o fabri­că de uleiuri [...]
Doi prieteni, în vârstă de 28 de ani, au pus pe picioare o afacere riscându-și propriile resurse financiare, dar și un împrumut de 30.000 de euro. Andrei Moroșanu și Andrei Robert Toma s-au apucat ce ceea ce românii se feresc cel mai mult: de producție, informează Agrointel. Mai întâi, au identificat o nișă pe piață și apoi s-au interesat cum ar putea pune pe picioare afacerea. Au închiriat o hală părăsită din fosta fabrică de conserve de la [...]
“Pentru că, în România, TVA la carne este uriaș, așa cum era și normal, marii procesatori din vestul țării au început să cumpere carne de peste graniță, pentru că este mai ieftină. Crescătorii din zonă, care sunt acum amenințați de faliment, așteaptă ca statul să ia măsuri pentru ameliorarea situației”, a declarat recent domnul Ioan Ladoși, Președinte al APCPR. Potrivit președintelui Asociației Producătorilor de Carne de Porc din România, [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN