Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

(Mediafax) Bioagricultorii au dezvăluit că un produs ecologic poate fi identificat prin trei elemente de pe etichetă, recomandând cumpărătorilor să le verifice de fiecare dată pentru a nu achiziționa produse falsificate care îi pot pune în pericol.


"Pe orice etichetă de produs ecologic se găsesc, obligatoriu, trei elemente de identificare care certifică dacă este bio. Astfel, avem sigla <<a.e.>> (agricultură ecologică), iar sub ea se află un număr, care este cel al producătorului și se găsește înregistrat în baza de date a Ministerului Agriculturii. Apoi avem pe un fond verde o frunză stilizată cu stelele UE, care indică faptul că este produs bio recunoscut la nivel european, iar ultimul element este sigla unui organism de inspecție și certificare a produsului bio", a spus președintele Asociației Bioagricultorilor din România ”Bioterra”, Nagy Miklos.


Acesta a recomandat clienților să cumpere marfa direct de la producător sau chiar de la poarta acestuia, dacă are posibilitatea.


"Orice producător bio are un certificat atestat care se emite anual. De asemenea, la orice produs bio se iau probe, se fac analize, iar rezultatul acestora poate fi solicitat. Nu trebuie avut încredere în nimeni, numai pe vorbe, că este producător ecologic", a mai spus președintele „Bioterra”.


Fermierii care practică agricultura ecologică avertizează că pe piață există multe produse bio falsificate ale unor firme care vor să profite de prețurile mai mari practicate în acest domeniu.


"Medicii recunosc că 60-70% dintre bolile prezente astăzi provin dintr-o alimentație proastă. Noi lucrăm să punem pe masa oamenilor alimente sănătoase, oferim o alternativă pentru cei care vor să trăiască sănătos. Cu ajutorul Ministerului Agriculturii avem o subvenție mai mare, iar prețurile produselor noastre sunt mai mari. Și atunci vin niște hoți în căutarea profitului și încearcă să falsifice produsele bio, care încep să aibă din ce în ce mai mare căutare pe piață. Noi sesizăm organele abilitate, Protecția Consumatorului, îi acționăm în instanță, pentru a elimina acești falși producători", a mai spus Nagy Miklos.


Bioagricultorii au cerut Ministerului Agriculturii reducerea birocrației, astfel încât să nu fie obligați să se reînscrie anual la direcțiile agricole, ci să fie adoptat sistemul care funcționează în celelalte țări ale UE, în care un fermier care practică agricultura ecologică se înscrie în sistem o singură dată, la început.


"Astăzi se înregistrează niște obstacole în fața unui fermier în sistem ecologic. Primul obstacol este birocrația, în condițiile în care, anual, un astfel de fermier trebuie să se reînscrie la Compartimentul de agricultură biologică de la direcțiile agricole județene. Fermierii trebuie să muncească, ei nu au timp pentru atâtea acte. Oricum se fac rapoarte ale unor organisme de inspecție, care certifică faptul că un fermier practică agricultura bio, la fel la APIA se știe clar cine este în sistem, de ce mai este nevoie ca și acel fermier să se reînscrie în fiecare an? Această birocrație este o piedică, și cerem Ministerului Agriculturii simplificarea ei și adoptarea soluției din UE. În alte țări ale UE un bioagricultor s-a înscris o singură dată, la început, și se retrage când nu mai vrea să facă parte din sistem. Așa ar trebui să fie și la noi, să nu mai fim obligați să ne reînscriem anual", a spus Nagy, la o conferință de profil care a avut loc la Cluj Napoca.


La nivel național, peste 250.000 hectare de teren agricol din România fac parte din sistemul ecologic, ceea ce reprezintă circa 3% din total.


Asociația Bioagricultorilor din România ”Bioterra”, cea mai mare la nivel național din acest domeniu și care numără câteva mii de membri, a organizat, sâmbătă, la Cluj-Napoca, la Universitatea de Științe Agricole și Medicină Veterinară (USAMV), cea de-a XV-a Conferință Națională cu participare internațională, cu tematica ”Agricultura ecologică din România în contextul politicii agricole comune 2014-2020.

Alte articole recomandate:

Maresi Foodbroker intră pe piața bio cu trei sortimente de gelato ecologic, marca G7 Gelati. Panna, Crema și Cacao sunt trei gelato obținute pe baza unor rețete tradiționale italiene și conțin doar ingrediente ecologice. Panna este un produs din 42% frișcă și lapte bio, ingrediente 100% organice. Sortimentul Crema conține, alături de lapte și frișcă (40%), 4% gălbenuș de ou, iar  Cacao este un produs care conține 8% [...]
Bucureștenii caută în ultima perioadă pe rafturile magazinelor produse făcute din ingrediente naturale și mâncare autentic românescă, motiv pentru care mulți se îndreaptă atunci când merg la cumpărături spre băcănii în locul supermarket-urilor și al hipermarketurilor. "Băcănia cu suflet" este doar una dintre băcăniile din Capitală care au reușit să atragă astfel clienți, înregistrând în 2013 o cifră de afaceri de aproape 120.000 de euro, de [...]
Marian Radu împreună cu soția sa Claudia și cu alți patru prieteni - Valentin Marcu, Mihaela Cristea, Gabriel Desculțu și Radu Desculțu - au investit circa 60.000 de euro pentru dezvoltarea unei afaceri în agricultura bio sub brandul Tomatina. Ei au mizat exclusiv pe distribuția și comercializarea legumelor în mediul online - magazin online, aplicație mobilă și magazin pe Facebook, datorită costurilor mai mici decât în cazul unui magazin tradițional și reducer [...]
(Agerpres) Produsele ecologice și trediționale românești pot concura cu ușurință pe piețele internaționale. fiind o mândrie a țării noastre, consideră vicepremierul Daniel Constantin, ministru al Agriculturii și Dezvoltării Rurale, în cadrul evenimentului dedicat Zilei Europei. “Produsele ecologice și cele tradiționale reprezintă cu adevărat România și pot face oricând cinste pe toate piețele, fie pe cea europeană fie în țări terțe. Le mulțumesc [...]
O ocupație cu tradiție pe plan local, apicultura a început să se dezvolte în ultimii ani, numărul celor care pornesc o afacere în această zonă, fiind în creștere. Este o afacere care nu necesită o investiție substanțială, iar banii pot fi recuperați în aproximativ doi ani, a explicat Ioan Fetea, președintele Asociației Crescătorilor de Albine din România (ACAR).   În prezent, numărul apicultorilor din [...]
Desi se afla la prima participare la BioFach, firma Sonimpex Topoloveni a reusit, deja, sa demareze discutiile pentru deschiderea unor linii de export in Germania si Malaiezia. Obiectul exporturilor il va face Magiunul de Topoloveni-Sonimpex, care este prezentat la staduri in doua variante de ambalare: in borcane de 225 de grame, precum si in borcane de 30 de grame, aaceasta varianta fiind propuse sectorului de HoReCa.   Doamna Iulia Enache, de la serviciul de Marketing al firme [...]
Autoritățile vor să curețe piața de produse contrafăcute și vândute ca tradiționale, însă eforturile sunt în zadar, dacă rețetele nu vor fi standardizate, informează Evenimentul Zilei.   România e plină de produse vândute ca fiind tradiționale, însă chiar și autoritățile sunt de acord că nu toate cele 4.400 de produse atestate chiar sunt făcute ca pe vremea bunicilor. De aceea, Ministerul Agriculturii a pus în dezbatere publică un ordin care va [...]
  Florin Mitocaru, de profesie medic specialist de medicină internă, a dezvoltat un producător de ceaiuri și suplimente alimentare – Alevia din Fălticeni (județul Suceava) – care are în prezent în portofoliu 120 de suplimente alimentare și 60 de sortimente de ceaiuri, informeaza ZF. Producătorul care în 2008 avea afaceri de 1,6 mil. euro și doar 46 de angajați a ajuns anul trecut la peste 130 de salariați și se pregătește pentru o cifră de afaceri de 5 mil. [...]

 

Meat Milk TV
meatmilk
Debitron Termo
testo
infoALIMENT MAGAZIN