Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

(Mediafax) Bioagricultorii au dezvăluit că un produs ecologic poate fi identificat prin trei elemente de pe etichetă, recomandând cumpărătorilor să le verifice de fiecare dată pentru a nu achiziționa produse falsificate care îi pot pune în pericol.


"Pe orice etichetă de produs ecologic se găsesc, obligatoriu, trei elemente de identificare care certifică dacă este bio. Astfel, avem sigla <<a.e.>> (agricultură ecologică), iar sub ea se află un număr, care este cel al producătorului și se găsește înregistrat în baza de date a Ministerului Agriculturii. Apoi avem pe un fond verde o frunză stilizată cu stelele UE, care indică faptul că este produs bio recunoscut la nivel european, iar ultimul element este sigla unui organism de inspecție și certificare a produsului bio", a spus președintele Asociației Bioagricultorilor din România ”Bioterra”, Nagy Miklos.


Acesta a recomandat clienților să cumpere marfa direct de la producător sau chiar de la poarta acestuia, dacă are posibilitatea.


"Orice producător bio are un certificat atestat care se emite anual. De asemenea, la orice produs bio se iau probe, se fac analize, iar rezultatul acestora poate fi solicitat. Nu trebuie avut încredere în nimeni, numai pe vorbe, că este producător ecologic", a mai spus președintele „Bioterra”.


Fermierii care practică agricultura ecologică avertizează că pe piață există multe produse bio falsificate ale unor firme care vor să profite de prețurile mai mari practicate în acest domeniu.


"Medicii recunosc că 60-70% dintre bolile prezente astăzi provin dintr-o alimentație proastă. Noi lucrăm să punem pe masa oamenilor alimente sănătoase, oferim o alternativă pentru cei care vor să trăiască sănătos. Cu ajutorul Ministerului Agriculturii avem o subvenție mai mare, iar prețurile produselor noastre sunt mai mari. Și atunci vin niște hoți în căutarea profitului și încearcă să falsifice produsele bio, care încep să aibă din ce în ce mai mare căutare pe piață. Noi sesizăm organele abilitate, Protecția Consumatorului, îi acționăm în instanță, pentru a elimina acești falși producători", a mai spus Nagy Miklos.


Bioagricultorii au cerut Ministerului Agriculturii reducerea birocrației, astfel încât să nu fie obligați să se reînscrie anual la direcțiile agricole, ci să fie adoptat sistemul care funcționează în celelalte țări ale UE, în care un fermier care practică agricultura ecologică se înscrie în sistem o singură dată, la început.


"Astăzi se înregistrează niște obstacole în fața unui fermier în sistem ecologic. Primul obstacol este birocrația, în condițiile în care, anual, un astfel de fermier trebuie să se reînscrie la Compartimentul de agricultură biologică de la direcțiile agricole județene. Fermierii trebuie să muncească, ei nu au timp pentru atâtea acte. Oricum se fac rapoarte ale unor organisme de inspecție, care certifică faptul că un fermier practică agricultura bio, la fel la APIA se știe clar cine este în sistem, de ce mai este nevoie ca și acel fermier să se reînscrie în fiecare an? Această birocrație este o piedică, și cerem Ministerului Agriculturii simplificarea ei și adoptarea soluției din UE. În alte țări ale UE un bioagricultor s-a înscris o singură dată, la început, și se retrage când nu mai vrea să facă parte din sistem. Așa ar trebui să fie și la noi, să nu mai fim obligați să ne reînscriem anual", a spus Nagy, la o conferință de profil care a avut loc la Cluj Napoca.


La nivel național, peste 250.000 hectare de teren agricol din România fac parte din sistemul ecologic, ceea ce reprezintă circa 3% din total.


Asociația Bioagricultorilor din România ”Bioterra”, cea mai mare la nivel național din acest domeniu și care numără câteva mii de membri, a organizat, sâmbătă, la Cluj-Napoca, la Universitatea de Științe Agricole și Medicină Veterinară (USAMV), cea de-a XV-a Conferință Națională cu participare internațională, cu tematica ”Agricultura ecologică din România în contextul politicii agricole comune 2014-2020.

Alte articole recomandate:

Compania Monini si-a extins portofoliul cu un produs nou, conceput special pentru copii. Mini Monini este primul ulei de masline extra virgin BIO, anunta compania intr-un comunicat, remis de Magazin Progresiv.  Uleiul de masline Mini Monini poate fi folosit pentru gatit, dar este recomandat si pentru  hidratarea pielii sensibile a sugarilor si a copiilor.   Mini Monini este  produs din masline organice, iar intregul proces de productie este certificat de catre Institutul [...]
Producătorul de uleiuri vegetale Expur, filiala locală a Sofiproteol, cel mai mare grup de agribusiness francez, a ajuns la afaceri de 254 milioane de euro, cu 14% peste rezultatul din 2012, ritmul fiind cu o treime mai mic decât cel din anul precedent. Cifra de afaceri de anul trecut a Expur este cea mai mare din ultimii șapte ani, compania înregistrând creșteri în fiecare din ultimii cinci ani. Procesatorul deține în România o fabri­că de uleiuri [...]
Laboratoarele Fares Bio Vital, cel mai mare producător local de ceaiuri, a intrat pe segmentul ceaiului gata de băut (ice-tea) cu marca Theia, o categorie dominată de branduri internaționale precum Lipton, produs de PepsiCo și deținut de Unilever, sau băutura Nestea din portofoliul gigantului Coca-Cola HBC, scrie ZF.   Brandul de ceai gata de băut Theia, lansat în urmă cu aproximativ un an, se găsește în supermarketuri și hipermarketuri precum Billa, Carrefour sau Cora, dar [...]
Unul dintre cele mai recente studii publicate in noiembrie 2011, Econtext, plaseaza Romania ca lider absolut in Uniunea Europeana la numarul persoanelor care mor anual din cauza bolilor cronice de ficat, cu o rata a mortalitatii de 53 de persoane la suta de mii de locuitori. Hepatita cronica si ciroza hepatica sunt printre cele mai cunoscute boli ale ficatului. De altfel, in Romania sunt aproximativ un milion de persoane infectate cu virusul hepatitei de tip C. Ficatul este o adevarata "uzina [...]
Autoritățile vor să curețe piața de produse contrafăcute și vândute ca tradiționale, însă eforturile sunt în zadar, dacă rețetele nu vor fi standardizate, informează Evenimentul Zilei.   România e plină de produse vândute ca fiind tradiționale, însă chiar și autoritățile sunt de acord că nu toate cele 4.400 de produse atestate chiar sunt făcute ca pe vremea bunicilor. De aceea, Ministerul Agriculturii a pus în dezbatere publică un ordin care va [...]
Reteaua Ki-Life a deschis, în luna februarie, un nou magazin specializat în produse naturiste și bio, a doua unitate comercială Ki-Life Natural a rețelei din Capitală. Magazinul este situat pe strada C.A.Rosetti, nr.14-16 și are o suprafață de vânzare de aproximativ 50 de mp.  Compania, deținută de Vlad și Cristina Cuza, mai operează un magazin specializat în produse alimentare și nealimentare naturiste și ecologice în zona Pieței Amzei de aproximativ 11 ani. [...]
Firma “ Ghitta” a deschis de curand magazine in care comercializeaza produse traditionale romanesti in trei mari orase din Europa. “Avand in vedere faptul ca tot mai multi romani pleaca in strainatatefirma noastra sa gandit sa le ofere mancare ca la mama acasa. Asa ca am deschis magazine in cele mai importante orase ale Europei, acestea fiind Bruxelles (Belgia), Rosny sous Bois (Franta – Paris), Torino (Italia). Deoarece ne-am [...]
Magiunul din prune Topoloveni, șofranul și brânza grecească vor fi promovate împreună în Orientul Mijlociu și SUA cu ajutorul unui program european pentru promovarea produselor agricole, în valoare totală de 3,84 milioane de euro, bugetul stabilit pentru producătorul român Sonimpex Topoloveni fiind de 544.204 euro, scrie Agerpres, remis de Income Magazine.   Potrivit unui comunicat al Sonimpex, Comisia Europeană a aprobat programul d [...]

 

Living fresh
meatmilk
indagra
indagra food
testo
infoALIMENT MAGAZIN