Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

(Mediafax) Bioagricultorii au dezvăluit că un produs ecologic poate fi identificat prin trei elemente de pe etichetă, recomandând cumpărătorilor să le verifice de fiecare dată pentru a nu achiziționa produse falsificate care îi pot pune în pericol.


"Pe orice etichetă de produs ecologic se găsesc, obligatoriu, trei elemente de identificare care certifică dacă este bio. Astfel, avem sigla <<a.e.>> (agricultură ecologică), iar sub ea se află un număr, care este cel al producătorului și se găsește înregistrat în baza de date a Ministerului Agriculturii. Apoi avem pe un fond verde o frunză stilizată cu stelele UE, care indică faptul că este produs bio recunoscut la nivel european, iar ultimul element este sigla unui organism de inspecție și certificare a produsului bio", a spus președintele Asociației Bioagricultorilor din România ”Bioterra”, Nagy Miklos.


Acesta a recomandat clienților să cumpere marfa direct de la producător sau chiar de la poarta acestuia, dacă are posibilitatea.


"Orice producător bio are un certificat atestat care se emite anual. De asemenea, la orice produs bio se iau probe, se fac analize, iar rezultatul acestora poate fi solicitat. Nu trebuie avut încredere în nimeni, numai pe vorbe, că este producător ecologic", a mai spus președintele „Bioterra”.


Fermierii care practică agricultura ecologică avertizează că pe piață există multe produse bio falsificate ale unor firme care vor să profite de prețurile mai mari practicate în acest domeniu.


"Medicii recunosc că 60-70% dintre bolile prezente astăzi provin dintr-o alimentație proastă. Noi lucrăm să punem pe masa oamenilor alimente sănătoase, oferim o alternativă pentru cei care vor să trăiască sănătos. Cu ajutorul Ministerului Agriculturii avem o subvenție mai mare, iar prețurile produselor noastre sunt mai mari. Și atunci vin niște hoți în căutarea profitului și încearcă să falsifice produsele bio, care încep să aibă din ce în ce mai mare căutare pe piață. Noi sesizăm organele abilitate, Protecția Consumatorului, îi acționăm în instanță, pentru a elimina acești falși producători", a mai spus Nagy Miklos.


Bioagricultorii au cerut Ministerului Agriculturii reducerea birocrației, astfel încât să nu fie obligați să se reînscrie anual la direcțiile agricole, ci să fie adoptat sistemul care funcționează în celelalte țări ale UE, în care un fermier care practică agricultura ecologică se înscrie în sistem o singură dată, la început.


"Astăzi se înregistrează niște obstacole în fața unui fermier în sistem ecologic. Primul obstacol este birocrația, în condițiile în care, anual, un astfel de fermier trebuie să se reînscrie la Compartimentul de agricultură biologică de la direcțiile agricole județene. Fermierii trebuie să muncească, ei nu au timp pentru atâtea acte. Oricum se fac rapoarte ale unor organisme de inspecție, care certifică faptul că un fermier practică agricultura bio, la fel la APIA se știe clar cine este în sistem, de ce mai este nevoie ca și acel fermier să se reînscrie în fiecare an? Această birocrație este o piedică, și cerem Ministerului Agriculturii simplificarea ei și adoptarea soluției din UE. În alte țări ale UE un bioagricultor s-a înscris o singură dată, la început, și se retrage când nu mai vrea să facă parte din sistem. Așa ar trebui să fie și la noi, să nu mai fim obligați să ne reînscriem anual", a spus Nagy, la o conferință de profil care a avut loc la Cluj Napoca.


La nivel național, peste 250.000 hectare de teren agricol din România fac parte din sistemul ecologic, ceea ce reprezintă circa 3% din total.


Asociația Bioagricultorilor din România ”Bioterra”, cea mai mare la nivel național din acest domeniu și care numără câteva mii de membri, a organizat, sâmbătă, la Cluj-Napoca, la Universitatea de Științe Agricole și Medicină Veterinară (USAMV), cea de-a XV-a Conferință Națională cu participare internațională, cu tematica ”Agricultura ecologică din România în contextul politicii agricole comune 2014-2020.

Alte articole recomandate:

Bucureștenii caută în ultima perioadă pe rafturile magazinelor produse făcute din ingrediente naturale și mâncare autentic românescă, motiv pentru care mulți se îndreaptă atunci când merg la cumpărături spre băcănii în locul supermarket-urilor și al hipermarketurilor. "Băcănia cu suflet" este doar una dintre băcăniile din Capitală care au reușit să atragă astfel clienți, înregistrând în 2013 o cifră de afaceri de aproape 120.000 de euro, de [...]
Alexandru Peligrad:   Dacă vorbim de exporturile de sucuri ale României, vorbim în special de exportul de suc de mere, în condițiile în care, în 2011 spre exemplu, acesta a avut o pondere valorică de circa 91% în totalul exporturilor de sucuri ale României, cu o valoare de 10,7 milioane de euro, dintr-un total al exporturilor de sucuri de fructe și legume de 11,8 milioane de euro.   Pe trend ascendent   Deși [...]
Dacă se reduce TVA-ul la produsele bio procesate, statul român câștiga din taxele și impozitele din industria procesatoare și România va putea exporta aceste produse bio cu valoare adaugată mare, potrivit unui comunicat al Asociației Bio România. Asociația atrage atenția că, în caz contrar, România va rămâne un importator de alimente ecologice procesate, așa cum este și în prezent, se mai arată în [...]
(Agerpres) La fel ca in alte zone ale tarii, producătorii din Satu Mare au reușit să-și reatesteze tradițional, după noile reglementări, doar 16 produse, în vreme ce pe vechea legislație numărul produselor tradiționale din județ era de 300. Printre produsele tradiționale reatestate se numără: cârnații, toba, șunca, slănina, kaiserul, pâinea albă, pâinea neagră, pogace de mălai, pâine de mălai și brânzoici. Ioan Pop, președintele Asociației Producătorilor de [...]
Retailerii care au avut creșteri anul trecut și-au extins rețeaua de magazine, însă valoarea medie a bonului plătit de clienți a scăzut, a declarat la ZF Live Gabriel Pavel de la RBC, cea mai mare companie de instalat POS-uri în retail. „Dacă facem comparație magazin pe magazin, consumul nu crește, pentru că valoarea bonului a scăzut în comparație cu anul trecut. Retailerii care au beneficiat de creșteri și-au extins rețelele și automat și cantitatea de produse [...]
Timișoreanul Ciprian Lopată (49 de ani) a ocupat poziții-cheie la câteva dintre cele mai mari companii din lume, iar în ultimii ani, de când petrece mai mult timp în România, s-a gândit să înceapă o afacere nouă, care pe care să o extindă frumos și să o transforme într-un brand internațional. Așa s-a născut, în decembrie anul trecut, conceptul Dor de verde – un business inteligent în agricultură, [...]
Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale (MADR) a atestat până în prezent 110 produse tradiționale, dar a respins alte 119 documentații pentru că nu îndeplineau condițiile noii legislații din domeniu, a declarat Viorel Morărescu, director general în MADR. “Avem 110 atestate acordate unui număr de 50 de producători tradiționali și încă 21 de dosare care sunt în lucru. Pe de alte parte, am respins alte 119 documentații pentru că nu îndeplineau [...]
Potrivit unui raport recent dat publicității de "Global Organic Foods”, piața mondială organică a alimentelor și băuturilor va crește anual cu 12,8%. În anul de grație 2015, această piață a ajuns déjà la o valoare de 104,5 miliarde dolari!   Segmentul alimentelor Bio, în creștere La nivel mondial, un total de 43,1milioane de hectare au fost cultivate organic, la sfârșitul anului trecut, ceea ce reprezintă o [...]

 

Meat Milk TV
infoALIMENT MAGAZIN
Ultimele anunturi