Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

(Mediafax) Bioagricultorii au dezvăluit că un produs ecologic poate fi identificat prin trei elemente de pe etichetă, recomandând cumpărătorilor să le verifice de fiecare dată pentru a nu achiziționa produse falsificate care îi pot pune în pericol.


"Pe orice etichetă de produs ecologic se găsesc, obligatoriu, trei elemente de identificare care certifică dacă este bio. Astfel, avem sigla <<a.e.>> (agricultură ecologică), iar sub ea se află un număr, care este cel al producătorului și se găsește înregistrat în baza de date a Ministerului Agriculturii. Apoi avem pe un fond verde o frunză stilizată cu stelele UE, care indică faptul că este produs bio recunoscut la nivel european, iar ultimul element este sigla unui organism de inspecție și certificare a produsului bio", a spus președintele Asociației Bioagricultorilor din România ”Bioterra”, Nagy Miklos.


Acesta a recomandat clienților să cumpere marfa direct de la producător sau chiar de la poarta acestuia, dacă are posibilitatea.


"Orice producător bio are un certificat atestat care se emite anual. De asemenea, la orice produs bio se iau probe, se fac analize, iar rezultatul acestora poate fi solicitat. Nu trebuie avut încredere în nimeni, numai pe vorbe, că este producător ecologic", a mai spus președintele „Bioterra”.


Fermierii care practică agricultura ecologică avertizează că pe piață există multe produse bio falsificate ale unor firme care vor să profite de prețurile mai mari practicate în acest domeniu.


"Medicii recunosc că 60-70% dintre bolile prezente astăzi provin dintr-o alimentație proastă. Noi lucrăm să punem pe masa oamenilor alimente sănătoase, oferim o alternativă pentru cei care vor să trăiască sănătos. Cu ajutorul Ministerului Agriculturii avem o subvenție mai mare, iar prețurile produselor noastre sunt mai mari. Și atunci vin niște hoți în căutarea profitului și încearcă să falsifice produsele bio, care încep să aibă din ce în ce mai mare căutare pe piață. Noi sesizăm organele abilitate, Protecția Consumatorului, îi acționăm în instanță, pentru a elimina acești falși producători", a mai spus Nagy Miklos.


Bioagricultorii au cerut Ministerului Agriculturii reducerea birocrației, astfel încât să nu fie obligați să se reînscrie anual la direcțiile agricole, ci să fie adoptat sistemul care funcționează în celelalte țări ale UE, în care un fermier care practică agricultura ecologică se înscrie în sistem o singură dată, la început.


"Astăzi se înregistrează niște obstacole în fața unui fermier în sistem ecologic. Primul obstacol este birocrația, în condițiile în care, anual, un astfel de fermier trebuie să se reînscrie la Compartimentul de agricultură biologică de la direcțiile agricole județene. Fermierii trebuie să muncească, ei nu au timp pentru atâtea acte. Oricum se fac rapoarte ale unor organisme de inspecție, care certifică faptul că un fermier practică agricultura bio, la fel la APIA se știe clar cine este în sistem, de ce mai este nevoie ca și acel fermier să se reînscrie în fiecare an? Această birocrație este o piedică, și cerem Ministerului Agriculturii simplificarea ei și adoptarea soluției din UE. În alte țări ale UE un bioagricultor s-a înscris o singură dată, la început, și se retrage când nu mai vrea să facă parte din sistem. Așa ar trebui să fie și la noi, să nu mai fim obligați să ne reînscriem anual", a spus Nagy, la o conferință de profil care a avut loc la Cluj Napoca.


La nivel național, peste 250.000 hectare de teren agricol din România fac parte din sistemul ecologic, ceea ce reprezintă circa 3% din total.


Asociația Bioagricultorilor din România ”Bioterra”, cea mai mare la nivel național din acest domeniu și care numără câteva mii de membri, a organizat, sâmbătă, la Cluj-Napoca, la Universitatea de Științe Agricole și Medicină Veterinară (USAMV), cea de-a XV-a Conferință Națională cu participare internațională, cu tematica ”Agricultura ecologică din România în contextul politicii agricole comune 2014-2020.

Alte articole recomandate:

Firma “ Ghitta” a deschis de curand magazine in care comercializeaza produse traditionale romanesti in trei mari orase din Europa. “Avand in vedere faptul ca tot mai multi romani pleaca in strainatatefirma noastra sa gandit sa le ofere mancare ca la mama acasa. Asa ca am deschis magazine in cele mai importante orase ale Europei, acestea fiind Bruxelles (Belgia), Rosny sous Bois (Franta – Paris), Torino (Italia). Deoarece ne-am [...]
„Achiziționăm lapte bio numai din cele 18 ferme selecționate, din România. Suntem însă în discuții și sunt oameni care vor să ni se alăture. Totul depinde însă de cum va evolua volumul de vânzări și de acceptarea noului iaurt bio de către consumator. (…) Așteptăm o creștere de volum, una de aproximativ 10 la sută pe an. Nu este mult, dar nu este nici puțin. Măcar este ceva. Sigur este un trend”, a declarat [...]
Davino, controlat de omul de afaceri Dan Bălaban și oenologul Bogdan Costăchescu, deține peste 70 de hectare de viță-de-vie în proprietate și mai are alte 16 hectare în arendă. Cifra de afaceri pe cele trei firme ale grupului a fost de 2,5 milioane de euro în 2013. România are aproximativ 180.000 de hectare cultivate cu viță-de-vie, din care doar aproximativ 50.000 sunt în circuitul comercial. Antreprenorul Dan Balaban, care controlează producă­torul de vinuri [...]
Bucureștenii caută în ultima perioadă pe rafturile magazinelor produse făcute din ingrediente naturale și mâncare autentic românescă, motiv pentru care mulți se îndreaptă atunci când merg la cumpărături spre băcănii în locul supermarket-urilor și al hipermarketurilor. "Băcănia cu suflet" este doar una dintre băcăniile din Capitală care au reușit să atragă astfel clienți, înregistrând în 2013 o cifră de afaceri de aproape 120.000 de euro, de [...]
Prețul mierii la raft ar putea crește cu 10-15 procente în toamnă ca urmare a reducerii producției cu 35-40% din media anuală înregistrată în România din cauza secetei, a declarat Ioan Fetea, președintele Asociației Crescătorilor de Albine din România (ACAR), informează Recolta. "Cred că producția totală de miere din acest an va fi sub 70%, între 60 și 65%, față de media anuală de 20.000 - 22.000 de tone. Estimez că în 2014 vom face [...]
Proprietar de domeniu viticol, de crama si, totodata, creatoare a vinurilor care ii poarta numele, Aurelia Visinescu este cea mai cunoscuta femeie oenolog de la noi din tara. In 20 de ani de activitate a reinventat un soi de vin, a obtinut medalii si premii prestigioase, iar vinurile sale de pe Domeniile Sahateni ajung in intreaga lumea. Aurelia Visinescu sau "Doamna Feteasca Neagra", asa cum este supranumita, a stat de vorba cuZiare.com despre cum a reusit intr-o lume a barbatilor, [...]
Familia Oprea a investit 15.000 de euro intr-un concept altfel. Atmosfera prietenoasa din bacanie a atras, in ultimii doi ani, clienti variati, de la pensionari la manageri, care apreciaza produsele facute din ingrediente naturale, de calitate, si care tin la sanatatea lor, informeaza Revista Piata. “La noi nu se gasesc inlocuitori de mancare si bautura, ci produse naturale, autentice, al caror gust poate nici nu este cunoscut de multe persoane. Intrucat ne pasa de sanatatea noastra si [...]
Marian Radu împreună cu soția sa Claudia și cu alți patru prieteni - Valentin Marcu, Mihaela Cristea, Gabriel Desculțu și Radu Desculțu - au investit circa 60.000 de euro pentru dezvoltarea unei afaceri în agricultura bio sub brandul Tomatina. Ei au mizat exclusiv pe distribuția și comercializarea legumelor în mediul online - magazin online, aplicație mobilă și magazin pe Facebook, datorită costurilor mai mici decât în cazul unui magazin tradițional și reducer [...]

 

Meat Milk TV
infoALIMENT MAGAZIN