Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Piață specifică și delicată, care ține cont, pe de o parte, de materiile prime, iar, pe de altă parte, de comportamentul mereu în schimbare al consumatorilor, piața europeană a sucurilor din fructe și a nectarurilor pare a-și reveni, după o perioadă de declin. Aceasta este concluzia unui studiu publicat recent de European Fruit an Juice Association, din care vă prezentăm principalele idei.


Condițiile de tranzacționare rămân o provocare


Consumul de suc de fructe și nectaruri, în UE, a fost în anul 2015 de peste 10 miliarde de litri. În cazul în care, în analiză, includem Turcia (țară în care s-a înregistrat o puternică creștere), Norvegia și Elveția, totalul se ridică la 11 miliarde de litri, adică, echivalentul a 6,5 miliarde de litri. Pe scena mondială, sucul de fructe și nectarurile au resimțit un impuls, înregistrând o creștere de aproape 1%, până la 38,9 miliarde de litri. Creșterea a fost însă redusă de căderile de cerere din Europa de Est, de scăderea din Rusia și de modificarea obiceiurilor de consum din Germania, acolo unde consumatorii au devenit mai precauți. Dealtfel, Germania a întregistrat o contracție abruptă a vânzărilor.


Condițiile de tranzacționare, în 2015 și în prima jumătate a anului 2016 au rămas dificile, derulându-se într-un climat continuu de instabilitate economică. Materiile prime mai scumpe și creșterile de prețuri ale serviciilor de logistică au împins în sus prețurile medii, ceea ce a condus la diminuare consumului și la scăderea comerțului cu sucuri și nectaruri. Pe ansamblu, consumul de suc de fructe în UE a scăzut cu 4,2% și puține țări înregistrează o îmbunătățirea a vânzărilor.


Modificări în comportamentul consumatorilor


În timp ce producția de sucuri și nectaruri este în ton cu cererea de produse sănătoase și ”wellness”, producătorii sunt nevoiți să se confrunte cu schimbarea modelelor în comportamentul de consum. Percepția de "naturalețe" și beneficiile funcționale ale consumului de suc este în creștere, dar prețurile au constrâns consumatorii să caute  alte opțiuni, la prețuri accesibile, fie că este vorba de suc de brand, cu preț redus, fie Private Label. Nectarurile au înregistrat în unele țări mari scăderi. Micul dejun,care a fost considerat cea mai importantă masă a zilei, în țări precum Germania și Marea Britanie, nu mai reprezintă momentul preferat pentru consumul de sucuri de fructe și nectaruri, fapt care erodează vânzările.


O tendință-cheie, în multe dintre cele mai importante piețe de sucuri de fructe și nectaruri, a fost aceea de a consuma mai puțin, dar mai bun. Ca volum, nectarurile refrigerate au înregistrat valori mai mici și mulți consumatori par să fie pregătiți să plătească pentru "naturalețe" și funcționalitatea unui suc premium, fie că este vorba de motive de sănătate, fie de răsfăț. Creșterea cererii pentru produse de calitate a  determinat mulți producători să investească în dezvoltarea produselor funcționale și cu valoare adăugată, precum și sucuri orientate spre grupuri specifice de consumatori.


Industria europeană: Tendințe și segmentare


În 2015 s-a constatat o contracție pe piața sucurilor de fructe și nectaruri, a UE, pentru al cincilea an consecutiv, tendință urmată de o anumită accelerare pozitivă. Volatilitatea costurilor pentru concentratele de suc și presiunile asupra prețurilor, împreună cu indicatori macroeconomici încă slabi și măsuri stricte de austeritate ale guvernelor, au creat un mediu comercial dur. Nectarurile au continuat pe modelul de scădere, de 3-4%, în timp ce sucurile de fructe au scăzut în vânzări cu 4,6%.


Cu toate acestea, rezultatele globale ascund unele tendințe interne sănătoase. Dinamica de pe piața sucurilor de fructe și nectaruri și creșterea costurilor concentratelor și ale materiilor prime au servit pentru a diminua diferența de preț  din concentratele de suc (NFC). Ca urmare, rezultă că piața va vedea o creștere și o polarizare a consumului de sucuri din concentrate NFC, în detrimentul produselor FC.


Oricum, în 2015, în UE, sucurile de fructe tip NFC au înregistrat o creștere de 1,7% față de 2014, concomitent cu o scădere de 6,8% pentru sucurile FC. Sucul refrigerat, de asemenea, a continuat să depășească media de consum, deși mai puțin puternic decât în anii precedenți, din cauza unei reduceri a activității de stabilire a prețurilor promoționale.


Sucurile din portocale continuă să conducă la profilul ”arome”, urmate la distanță de amestecurile de arome. Dar, producătorii și comercianții cu amănuntul inovează


noi amestecuri, pentru a răspunde cererii consumatorilor pentru băuturi funcționale. Multi-aromele permit, de asemenea, producătorilor, mai mult spațiu pentru a gestiona costurile materiilor prime, putând să-și diferențieze produsele, față de concurenți. Sucurile cu aromă de măr ocupă locul al treilea, la general, beneficiind de patrimoniul local, de exemplu, pe piețe cum ar fi Austria, Germania, Franța și Polonia. Includerea piersicilor și a ananasului, în primele cinci arome se datorează în primul rând predilecției tradiționale pentru aceste arome, în țările mediteraneene și, mai ales, pe piața spaniolă.


Private Label, în declin ușor


Începutul anului 2016 a înregistrat o inversare de trend, marcând declinul sucurilor și nectarurilor Private Label. Pentru acestea, s-a constatat că echilibrarea volumelor este mai dificilă, impunându-se necesitatea de a susține marjele. Campaniile de promoție din comerțul cu amănuntul modern, au făcut ca sucurile și nectarurile de firmă să fie foarte competitive, consumatorii fiind încurajați să cumpere produse din zona premium.


Profilul de distribuție pentru suc de fructe și nectarurile este puternic ponderat la consumul de acasă, datorită rolului retailului modern. Trei sferturi din achiziții sunt realizate prin intermediul hipermarket-urilor și al magazinelor de tip discount.


Ponderea vânzărilor a fost erodată suplimentar de severitatea căderii activității din HoReCa, în țări cum ar fi Italia, Spania și Marea Britanie. Peste 70% din piața europeană a sucurilor de fructe și nectaruri este reprezentată de doar cinci piețe: Germania se află în fruntea clasamentului, urmată de Franța, Marea Britanie, Spania și Italia, acestea reprezentând 46% din total. În ceea ce privește consumul pe cap de locuitor, Germania rămâne în frunte, fiind depășită doar de Norvegia, țară care, însă, nu este membră a Uniunii Europene.

Alte articole recomandate:

Europrod a lansat o nouă gamă de produse refrigerate din carne de pui, unică pe piața locală, special creată pentru ieșirile în natură și nu numai. Dezvoltată în urma unei investiții de aproximativ 30.000 de euro, noua gamă, denumită Bunătați pentru grătar, oferă celor care doresc să mănânce produse cu conținut scăzut de colesterol o soluție rapidă pentru organizarea unui grătar la iarba verde.    „Strategia Agricola Bacău pentru anul [...]
Pepsi, al doilea mare producător de băuturi răcoritoare de tip cola din lume, intenționează să promoveze trei tipuri noi de băutură de tip cola, în încercarea de a impulsiona vânzările aflate în declin. Potrivit USA Today, ideea celor de la Pepsi este de a oferi Pepsi Cola, în trei variante, (Pepsi, Pepsi Vanilla, Pepsi Wild Cherry) dar cu zahăr, în loc de îndulcitor. Sub sloganul "Pepsi Made With Real Sugar", producătorul va înlocui fructoza din [...]
Directiva 2004/18/CESecțiunea I: Autoritatea contractantă I.1)Denumire, adrese și punct(e) de contactConsiliul Judetean MehedintiStr. Traian nr. 89În atenția: Lucian Bosoanca1500 Drobeta-Turnu SeverinROMÂNIATelefon: +40 372521137E-mail: achizitiicjmh@gmail.comFax: +40 372521137Adresă (adrese) Internet:Adresa generală a autorității contractante: www.sejmh.roI.2)Tipul autorității contractanteAutoritate regională sau localăI.3)Activitate principalăServicii [...]
Detaliu invitatieTip legislatie: OUG nr.34/2006Autoritate contractanta: DIRECTIA GENERALA DE ASISTENTA SOCIALA SI PROTECTIA COPILULUI ALBANumar invitatie: 357599/ 19.02.2014Denumire contract: Furnizare de legume pentru unitatile din subordinea DGASPC AlbaStare procedura: In DesfasurareSECTIUNEA 1: AUTORITATEA CONTRACTANTAI.1) DESCRIEREI.1.1) Sediul socialDIRECTIA GENERALA DE ASISTENTA SOCIALA SI PROTECTIA COPILULUI ALBACod fiscal 9266163, Adresa BD. 1 DECEMBRIE 1918, NR 68, Alba Iulia, Telefon [...]
În timp ce tot mai mulți apicultori sunt convinși că profitul poate fi asigurat doar din exporturi, un clujean a investit o mică avere pentru a crea un brand românesc cu care să cucerească iubitorii de miere din România. Ciprian Beu are 37 de ani și, după 10 ani activați în domeniul IT, a decis să investească 500.000 de euro în produsele apicole marca Prisaca Transilvană.   Anul ce se încheie a însemnat primul magazin [...]
Sri Lanka a anunțat că are în plan obținerea unui miliard de dolari din nucă de cocos. Planul pentru 2014 este pe lângă vânzarea cantității de cocos pe care o au la dispoziția și transformarea țării în cel mai important exportator din lume, informeaza Agrointel. Sri Lanka este singura țară din lume care are o echipă dedicată sectorului corporativ al nucii de cocos și și-au stabilit ca obiectiv până în 2020 [...]
Directiva 2004/18/CESecțiunea I: Autoritatea contractantăI.1)Denumire, adrese și punct(e) de contactDirectia de Asistenta Sociala si MedicalaStrada Piata Unirii nr. 1În atenția: Aurel Mocan400133 Cluj-NapocaROMÂNIATelefon: +40 734222851 / 264563056E-mail: achizitiipublice.dasm@yahoo.roFax: +40 264563056Adresă (adrese) Internet:Adresa profilului cumpărătorului: www.e-licitatie.roAlte informații pot fi obținute de la: Punctul (punctele) de contact [...]
Mototol este noul brand de produse de hartie de uz casnic pe care compania romaneasca Rom Paper il lanseaza pe piata in luna august 2014. Brandul Mototol se bazeaza pe o calitate superioara a hartiei,  si este structurat in trei game : Zi cu zi , Premium si Decorative. In privinta designului ambalajelor, se mizeaza pe simplitate, pentru a fi in ton cu filozofia brandului Mototol – hartia onesta care isi asuma ca nu face mai mult decat poate face de fapt. De un tratamen [...]

 

Living fresh
meatmilk
Debitron Termo
testo
infoALIMENT MAGAZIN