Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Piață specifică și delicată, care ține cont, pe de o parte, de materiile prime, iar, pe de altă parte, de comportamentul mereu în schimbare al consumatorilor, piața europeană a sucurilor din fructe și a nectarurilor pare a-și reveni, după o perioadă de declin. Aceasta este concluzia unui studiu publicat recent de European Fruit an Juice Association, din care vă prezentăm principalele idei.


Condițiile de tranzacționare rămân o provocare


Consumul de suc de fructe și nectaruri, în UE, a fost în anul 2015 de peste 10 miliarde de litri. În cazul în care, în analiză, includem Turcia (țară în care s-a înregistrat o puternică creștere), Norvegia și Elveția, totalul se ridică la 11 miliarde de litri, adică, echivalentul a 6,5 miliarde de litri. Pe scena mondială, sucul de fructe și nectarurile au resimțit un impuls, înregistrând o creștere de aproape 1%, până la 38,9 miliarde de litri. Creșterea a fost însă redusă de căderile de cerere din Europa de Est, de scăderea din Rusia și de modificarea obiceiurilor de consum din Germania, acolo unde consumatorii au devenit mai precauți. Dealtfel, Germania a întregistrat o contracție abruptă a vânzărilor.


Condițiile de tranzacționare, în 2015 și în prima jumătate a anului 2016 au rămas dificile, derulându-se într-un climat continuu de instabilitate economică. Materiile prime mai scumpe și creșterile de prețuri ale serviciilor de logistică au împins în sus prețurile medii, ceea ce a condus la diminuare consumului și la scăderea comerțului cu sucuri și nectaruri. Pe ansamblu, consumul de suc de fructe în UE a scăzut cu 4,2% și puține țări înregistrează o îmbunătățirea a vânzărilor.


Modificări în comportamentul consumatorilor


În timp ce producția de sucuri și nectaruri este în ton cu cererea de produse sănătoase și ”wellness”, producătorii sunt nevoiți să se confrunte cu schimbarea modelelor în comportamentul de consum. Percepția de "naturalețe" și beneficiile funcționale ale consumului de suc este în creștere, dar prețurile au constrâns consumatorii să caute  alte opțiuni, la prețuri accesibile, fie că este vorba de suc de brand, cu preț redus, fie Private Label. Nectarurile au înregistrat în unele țări mari scăderi. Micul dejun,care a fost considerat cea mai importantă masă a zilei, în țări precum Germania și Marea Britanie, nu mai reprezintă momentul preferat pentru consumul de sucuri de fructe și nectaruri, fapt care erodează vânzările.


O tendință-cheie, în multe dintre cele mai importante piețe de sucuri de fructe și nectaruri, a fost aceea de a consuma mai puțin, dar mai bun. Ca volum, nectarurile refrigerate au înregistrat valori mai mici și mulți consumatori par să fie pregătiți să plătească pentru "naturalețe" și funcționalitatea unui suc premium, fie că este vorba de motive de sănătate, fie de răsfăț. Creșterea cererii pentru produse de calitate a  determinat mulți producători să investească în dezvoltarea produselor funcționale și cu valoare adăugată, precum și sucuri orientate spre grupuri specifice de consumatori.


Industria europeană: Tendințe și segmentare


În 2015 s-a constatat o contracție pe piața sucurilor de fructe și nectaruri, a UE, pentru al cincilea an consecutiv, tendință urmată de o anumită accelerare pozitivă. Volatilitatea costurilor pentru concentratele de suc și presiunile asupra prețurilor, împreună cu indicatori macroeconomici încă slabi și măsuri stricte de austeritate ale guvernelor, au creat un mediu comercial dur. Nectarurile au continuat pe modelul de scădere, de 3-4%, în timp ce sucurile de fructe au scăzut în vânzări cu 4,6%.


Cu toate acestea, rezultatele globale ascund unele tendințe interne sănătoase. Dinamica de pe piața sucurilor de fructe și nectaruri și creșterea costurilor concentratelor și ale materiilor prime au servit pentru a diminua diferența de preț  din concentratele de suc (NFC). Ca urmare, rezultă că piața va vedea o creștere și o polarizare a consumului de sucuri din concentrate NFC, în detrimentul produselor FC.


Oricum, în 2015, în UE, sucurile de fructe tip NFC au înregistrat o creștere de 1,7% față de 2014, concomitent cu o scădere de 6,8% pentru sucurile FC. Sucul refrigerat, de asemenea, a continuat să depășească media de consum, deși mai puțin puternic decât în anii precedenți, din cauza unei reduceri a activității de stabilire a prețurilor promoționale.


Sucurile din portocale continuă să conducă la profilul ”arome”, urmate la distanță de amestecurile de arome. Dar, producătorii și comercianții cu amănuntul inovează


noi amestecuri, pentru a răspunde cererii consumatorilor pentru băuturi funcționale. Multi-aromele permit, de asemenea, producătorilor, mai mult spațiu pentru a gestiona costurile materiilor prime, putând să-și diferențieze produsele, față de concurenți. Sucurile cu aromă de măr ocupă locul al treilea, la general, beneficiind de patrimoniul local, de exemplu, pe piețe cum ar fi Austria, Germania, Franța și Polonia. Includerea piersicilor și a ananasului, în primele cinci arome se datorează în primul rând predilecției tradiționale pentru aceste arome, în țările mediteraneene și, mai ales, pe piața spaniolă.


Private Label, în declin ușor


Începutul anului 2016 a înregistrat o inversare de trend, marcând declinul sucurilor și nectarurilor Private Label. Pentru acestea, s-a constatat că echilibrarea volumelor este mai dificilă, impunându-se necesitatea de a susține marjele. Campaniile de promoție din comerțul cu amănuntul modern, au făcut ca sucurile și nectarurile de firmă să fie foarte competitive, consumatorii fiind încurajați să cumpere produse din zona premium.


Profilul de distribuție pentru suc de fructe și nectarurile este puternic ponderat la consumul de acasă, datorită rolului retailului modern. Trei sferturi din achiziții sunt realizate prin intermediul hipermarket-urilor și al magazinelor de tip discount.


Ponderea vânzărilor a fost erodată suplimentar de severitatea căderii activității din HoReCa, în țări cum ar fi Italia, Spania și Marea Britanie. Peste 70% din piața europeană a sucurilor de fructe și nectaruri este reprezentată de doar cinci piețe: Germania se află în fruntea clasamentului, urmată de Franța, Marea Britanie, Spania și Italia, acestea reprezentând 46% din total. În ceea ce privește consumul pe cap de locuitor, Germania rămâne în frunte, fiind depășită doar de Norvegia, țară care, însă, nu este membră a Uniunii Europene.

Alte articole recomandate:

După un an 2012 record, vânzările de vinuri de Bordeaux au scăzut anul trecut, ca urmare a unei reduceri de 6% a exporturilor, arată datele comunicate joi de Comitetul interprofesional al vinurilor de Bordeaux (CIVB), transmite AFP. Din cauza unor condiții meteo nefavorabile, anul 2013 a însumat pentru producătorii de vinuri de Bordeaux cea mai mică recoltă de după 1991, 3,84 milioane hectolitri, ceea ce înseamnă o scădere de 27% comparativ cu recolta de 5,25 milioan [...]
(Comunicat) În luna decembrie 2017, comparativ cu luna corespunzătoare din anul precedent atât  sosirile  cât și înnoptările în structurile de primire turistică cu funcțiuni de cazare, au înregistrat  creșteri   cu 10,5 % respectiv cu 11,5 %.    Comparativ  [...]
Ancheta epidemiologică desfășurată de Ministerul Sănătății a identificat ca o probabilă cauză a îmbolnăvirilor anumite alimente. Ca urmare, ANSVSA, conform procedurilor, a prelevat probe din alimentele indicate de Ministerul Sănătății, prin informările transmise prin Sistemul Rapid de Alertă pentru Alimente și Furaje.   În data de 25 februarie, echipe mixte, alcătuite din inspectori DSVSA și DSP din județele Argeș și Dolj au demarat acțiunea de prelevare de probe, care au [...]
Exporturile de produse lactate din Noua Zeelandă sunt în valoare de aproximativ 15,5 miliarde $ și reprezintă o treime din veniturile din export, ale țării.   "În ultimele luni am asistat la o scădere reală în afaceri și a încrederii consumatorilor", a declarat Penny, potrivit ABC.  "Ne asteptam ca și creșterea economică să încetinească de la aproximativ 3%, cum a fost anul trecut, la aproximativ 2%, în acest an, și [...]
Directiva 2004/18/CESecțiunea I: Autoritatea contractantăI.1)Denumire, adrese și punct(e) de contactDirectia Generala de Asistenta Sociala si Protectia Copilului IasiStr. Vasile Lupu nr. 57 AÎn atenția: Matei Marian700309 IasiROMÂNIATelefon: +40 372797671E-mail: dgaspc.achizitii@yahoo.comFax: +40 232240088Adresă (adrese) Internet: Adresa generală a autorității contractante: www.dasiasi.roAdresa profilului cumpărătorului: www.e-licitatie.roI.2)Tipul [...]
Sectorul Racoritoare a generat in luna martie a acestui an aproape 2000 de aparitii in online, cu 12% mai putin ca in luna februarie, si un viewership de 200.000 de milioane. Vizibilitatea sectorului a crescut cu 10% in presa online, insa a scazut pe bloguri&forumuri si pe retelele sociale cu 1%, respectiv 16%. Topul lunar al celor mai vizibile branduri pe Facebook este realizat de fbMonitor, platforma de monitorizare si analiza a paginilor de Facebook lansata de TreeWorks, si acopera 24 [...]
”Într-o perioadă de criză, în care multe companii din domeniul nostru de activitate au întâmpinat dificultăți, noi am reușit să avem o creștere foarte consistentă a volumului de afaceri”, a declarat pentru infoALIMENT Magazin, domnul Dorel Oprișan, Director Comercial al companiei Rommac. Specializată pe nișa produselor alimentare sănătoase, aici, intrând în primul rând cerealele cu fibre pentru micul dejun (dar [...]
Directiva 2004/18/CESecțiunea I: Autoritatea contractantăI.1)Denumire, adrese și punct(e) de contactConsiliul Judetean AradStr. Corneliu Coposu nr. 22În atenția: Nadia Raluca Lucaci310003 AradROMÂNIATelefon: +40 357731100E-mail: achizitii.cjarad@yahoo.comFax: +40 357731287Adresă (adrese) Internet:Adresa generală a autorității contractante: www.cjarad.roAdresa profilului cumpărătorului: www.e-licitatie.roI.2)Tipul autorității contractanteAutoritate regională [...]

 

Meat Milk TV
meatmilk
Debitron Termo
testo
infoALIMENT MAGAZIN