Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Piață specifică și delicată, care ține cont, pe de o parte, de materiile prime, iar, pe de altă parte, de comportamentul mereu în schimbare al consumatorilor, piața europeană a sucurilor din fructe și a nectarurilor pare a-și reveni, după o perioadă de declin. Aceasta este concluzia unui studiu publicat recent de European Fruit an Juice Association, din care vă prezentăm principalele idei.


Condițiile de tranzacționare rămân o provocare


Consumul de suc de fructe și nectaruri, în UE, a fost în anul 2015 de peste 10 miliarde de litri. În cazul în care, în analiză, includem Turcia (țară în care s-a înregistrat o puternică creștere), Norvegia și Elveția, totalul se ridică la 11 miliarde de litri, adică, echivalentul a 6,5 miliarde de litri. Pe scena mondială, sucul de fructe și nectarurile au resimțit un impuls, înregistrând o creștere de aproape 1%, până la 38,9 miliarde de litri. Creșterea a fost însă redusă de căderile de cerere din Europa de Est, de scăderea din Rusia și de modificarea obiceiurilor de consum din Germania, acolo unde consumatorii au devenit mai precauți. Dealtfel, Germania a întregistrat o contracție abruptă a vânzărilor.


Condițiile de tranzacționare, în 2015 și în prima jumătate a anului 2016 au rămas dificile, derulându-se într-un climat continuu de instabilitate economică. Materiile prime mai scumpe și creșterile de prețuri ale serviciilor de logistică au împins în sus prețurile medii, ceea ce a condus la diminuare consumului și la scăderea comerțului cu sucuri și nectaruri. Pe ansamblu, consumul de suc de fructe în UE a scăzut cu 4,2% și puține țări înregistrează o îmbunătățirea a vânzărilor.


Modificări în comportamentul consumatorilor


În timp ce producția de sucuri și nectaruri este în ton cu cererea de produse sănătoase și ”wellness”, producătorii sunt nevoiți să se confrunte cu schimbarea modelelor în comportamentul de consum. Percepția de "naturalețe" și beneficiile funcționale ale consumului de suc este în creștere, dar prețurile au constrâns consumatorii să caute  alte opțiuni, la prețuri accesibile, fie că este vorba de suc de brand, cu preț redus, fie Private Label. Nectarurile au înregistrat în unele țări mari scăderi. Micul dejun,care a fost considerat cea mai importantă masă a zilei, în țări precum Germania și Marea Britanie, nu mai reprezintă momentul preferat pentru consumul de sucuri de fructe și nectaruri, fapt care erodează vânzările.


O tendință-cheie, în multe dintre cele mai importante piețe de sucuri de fructe și nectaruri, a fost aceea de a consuma mai puțin, dar mai bun. Ca volum, nectarurile refrigerate au înregistrat valori mai mici și mulți consumatori par să fie pregătiți să plătească pentru "naturalețe" și funcționalitatea unui suc premium, fie că este vorba de motive de sănătate, fie de răsfăț. Creșterea cererii pentru produse de calitate a  determinat mulți producători să investească în dezvoltarea produselor funcționale și cu valoare adăugată, precum și sucuri orientate spre grupuri specifice de consumatori.


Industria europeană: Tendințe și segmentare


În 2015 s-a constatat o contracție pe piața sucurilor de fructe și nectaruri, a UE, pentru al cincilea an consecutiv, tendință urmată de o anumită accelerare pozitivă. Volatilitatea costurilor pentru concentratele de suc și presiunile asupra prețurilor, împreună cu indicatori macroeconomici încă slabi și măsuri stricte de austeritate ale guvernelor, au creat un mediu comercial dur. Nectarurile au continuat pe modelul de scădere, de 3-4%, în timp ce sucurile de fructe au scăzut în vânzări cu 4,6%.


Cu toate acestea, rezultatele globale ascund unele tendințe interne sănătoase. Dinamica de pe piața sucurilor de fructe și nectaruri și creșterea costurilor concentratelor și ale materiilor prime au servit pentru a diminua diferența de preț  din concentratele de suc (NFC). Ca urmare, rezultă că piața va vedea o creștere și o polarizare a consumului de sucuri din concentrate NFC, în detrimentul produselor FC.


Oricum, în 2015, în UE, sucurile de fructe tip NFC au înregistrat o creștere de 1,7% față de 2014, concomitent cu o scădere de 6,8% pentru sucurile FC. Sucul refrigerat, de asemenea, a continuat să depășească media de consum, deși mai puțin puternic decât în anii precedenți, din cauza unei reduceri a activității de stabilire a prețurilor promoționale.


Sucurile din portocale continuă să conducă la profilul ”arome”, urmate la distanță de amestecurile de arome. Dar, producătorii și comercianții cu amănuntul inovează


noi amestecuri, pentru a răspunde cererii consumatorilor pentru băuturi funcționale. Multi-aromele permit, de asemenea, producătorilor, mai mult spațiu pentru a gestiona costurile materiilor prime, putând să-și diferențieze produsele, față de concurenți. Sucurile cu aromă de măr ocupă locul al treilea, la general, beneficiind de patrimoniul local, de exemplu, pe piețe cum ar fi Austria, Germania, Franța și Polonia. Includerea piersicilor și a ananasului, în primele cinci arome se datorează în primul rând predilecției tradiționale pentru aceste arome, în țările mediteraneene și, mai ales, pe piața spaniolă.


Private Label, în declin ușor


Începutul anului 2016 a înregistrat o inversare de trend, marcând declinul sucurilor și nectarurilor Private Label. Pentru acestea, s-a constatat că echilibrarea volumelor este mai dificilă, impunându-se necesitatea de a susține marjele. Campaniile de promoție din comerțul cu amănuntul modern, au făcut ca sucurile și nectarurile de firmă să fie foarte competitive, consumatorii fiind încurajați să cumpere produse din zona premium.


Profilul de distribuție pentru suc de fructe și nectarurile este puternic ponderat la consumul de acasă, datorită rolului retailului modern. Trei sferturi din achiziții sunt realizate prin intermediul hipermarket-urilor și al magazinelor de tip discount.


Ponderea vânzărilor a fost erodată suplimentar de severitatea căderii activității din HoReCa, în țări cum ar fi Italia, Spania și Marea Britanie. Peste 70% din piața europeană a sucurilor de fructe și nectaruri este reprezentată de doar cinci piețe: Germania se află în fruntea clasamentului, urmată de Franța, Marea Britanie, Spania și Italia, acestea reprezentând 46% din total. În ceea ce privește consumul pe cap de locuitor, Germania rămâne în frunte, fiind depășită doar de Norvegia, țară care, însă, nu este membră a Uniunii Europene.

Alte articole recomandate:

Produse Directiva 2004/18/CESecțiunea I: Autoritatea contractantă I.1)Denumire, adrese și punct(e) de contactPenitenciarul ColibasiB-dul Dacia nr. 1În atenția: Cosmin Mitrica115400 MioveniROMÂNIATelefon: +40 248260000 / 248260802E-mail: achizitii.pcolibasi@anp.gov.roFax: +40 248260599Adresă (adrese) Internet:Adresa profilului cumpărătorului: www.e-licitatie.roI.2)Tipul autorității contractanteMinister sau orice altă autoritate națională sau federală, [...]
SECTIUNEA 1: AUTORITATEA CONTRACTANTAI.1) DESCRIEREI.1.1) Sediul socialDirectia Generala de Asistenta Sociala si Protectia Copilului ArgesCod fiscal: 9742496, Adresa: Calea Dragasani, Nr. 8, Pitesti, Telefon: 0248/222578, Fax: 0248/222578I.1.2) Adresa la care se transmit ofertele:Calea Dragasani, Nr. 8, Pitesti, Romania, cod postal: 110347, telefon:+40 248271131, fax:+40 248271220, persoana de contact:ioan preoteasaI.1.3) Adresa (locul) de deschidere a ofertelor:Pitesti,jud.Arges, Cale [...]
85% dintre respondentii care au participat la un studiu online spun ca preturile afecteaza alegerile pe care le fac in ceea ce priveste produsele pe care le cumpara, potrivit studiului Nielsen Global Survey of Inflation Impact. Studiul realizat a avut in vedere 29.000 de respondenti online din 58 de tari (din Asia-Pacific, Europa, America Latina, Orientul Mijlociu, Africa si America de Nord) si a avut ca obiectiv identificarea modului in care oamenii, cu toate dimensiunile de venituri, se [...]
Planuri anuale de achizitii publice  An  Denumire plan  Denumire detaliu plan    Detaliu invitatie    Tip legislatie  :  OUG nr.34/2006    Autoritate contractanta  :  SPITALUL JUDETEAN DE URGENTA VASLUI    Numar invitatie  :  360361  /  15.05.2014    Denumire contract  :  furnizare cartofi    Stare procedura  :  In Desfasurare  [...]
Chiar după prima zi de târg, aici, la SIAL 2014-Paris, companiile românești prezente în standul național încep să contabilizeze succesul, atât în fața simplilor vizitatori, cât mai ales prin negocierile pe care le poartă cu reprezentanții marilor rețele de retail din Europa și nu numai. Astfel,  Prima zi a participării companiilor românești la SIAL 2014 a însemnat și primul val de vizitatori, [...]
(Comunicat) GfK a lansat un studiu – analiză a scenei de retail european, cuprinzând cele mai recente evoluții și prognoze pentru 2014. Indicatorii de piață evaluați de GfK pentru un total de 32 de țări europene sunt: puterea de cumpărare, cifra de afaceri aferenta retailului din spatiile comerciale și ponderea cheltuielilor populației în retail din cheltuielile totale. De asemenea, GfK oferă o prognoză asupra cifrei de afaceri aferente [...]
Conform ultimului raport emis de INSSE, cifra de afaceri din comerțul cu ridicata (cu excepția comerțului cu autovehicule și motociclete), serie brută, în mai comparativ cu luna mai 2015, a înregistrat o creștere cu 8,8%, și de de 5,9% serie ajustată în funcție de numărul de zile lucrătoare și de sezonalitate. Cifra de afaceri din comerțul cu ridicata, serie brută, a fost propulsată de creșterea pe segmentele mașini, echipamente și furnituri (+29,7%), al produselor agricole [...]
Asociațiile de producători viticoli care au în proprietate și care exploatează minimum 100 de hectare de viță de vie nobilă ar putea primi de la statul român până la 80% din valoarea de investiție pentru înființarea și dezvoltarea combinatelor de vinificație. O propunere legislativă în acest sens a fost aprobată de Camera Deputaților din Comisia de agricultură cu o majoritate de 20 de voturi, iar inițiativa legislativă va ajunge în curând î [...]

 

Conferinta Meat Milkk 2019
Meat Milk TV
infoALIMENT MAGAZIN
Ultimele anunturi