Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Piață specifică și delicată, care ține cont, pe de o parte, de materiile prime, iar, pe de altă parte, de comportamentul mereu în schimbare al consumatorilor, piața europeană a sucurilor din fructe și a nectarurilor pare a-și reveni, după o perioadă de declin. Aceasta este concluzia unui studiu publicat recent de European Fruit an Juice Association, din care vă prezentăm principalele idei.


Condițiile de tranzacționare rămân o provocare


Consumul de suc de fructe și nectaruri, în UE, a fost în anul 2015 de peste 10 miliarde de litri. În cazul în care, în analiză, includem Turcia (țară în care s-a înregistrat o puternică creștere), Norvegia și Elveția, totalul se ridică la 11 miliarde de litri, adică, echivalentul a 6,5 miliarde de litri. Pe scena mondială, sucul de fructe și nectarurile au resimțit un impuls, înregistrând o creștere de aproape 1%, până la 38,9 miliarde de litri. Creșterea a fost însă redusă de căderile de cerere din Europa de Est, de scăderea din Rusia și de modificarea obiceiurilor de consum din Germania, acolo unde consumatorii au devenit mai precauți. Dealtfel, Germania a întregistrat o contracție abruptă a vânzărilor.


Condițiile de tranzacționare, în 2015 și în prima jumătate a anului 2016 au rămas dificile, derulându-se într-un climat continuu de instabilitate economică. Materiile prime mai scumpe și creșterile de prețuri ale serviciilor de logistică au împins în sus prețurile medii, ceea ce a condus la diminuare consumului și la scăderea comerțului cu sucuri și nectaruri. Pe ansamblu, consumul de suc de fructe în UE a scăzut cu 4,2% și puține țări înregistrează o îmbunătățirea a vânzărilor.


Modificări în comportamentul consumatorilor


În timp ce producția de sucuri și nectaruri este în ton cu cererea de produse sănătoase și ”wellness”, producătorii sunt nevoiți să se confrunte cu schimbarea modelelor în comportamentul de consum. Percepția de "naturalețe" și beneficiile funcționale ale consumului de suc este în creștere, dar prețurile au constrâns consumatorii să caute  alte opțiuni, la prețuri accesibile, fie că este vorba de suc de brand, cu preț redus, fie Private Label. Nectarurile au înregistrat în unele țări mari scăderi. Micul dejun,care a fost considerat cea mai importantă masă a zilei, în țări precum Germania și Marea Britanie, nu mai reprezintă momentul preferat pentru consumul de sucuri de fructe și nectaruri, fapt care erodează vânzările.


O tendință-cheie, în multe dintre cele mai importante piețe de sucuri de fructe și nectaruri, a fost aceea de a consuma mai puțin, dar mai bun. Ca volum, nectarurile refrigerate au înregistrat valori mai mici și mulți consumatori par să fie pregătiți să plătească pentru "naturalețe" și funcționalitatea unui suc premium, fie că este vorba de motive de sănătate, fie de răsfăț. Creșterea cererii pentru produse de calitate a  determinat mulți producători să investească în dezvoltarea produselor funcționale și cu valoare adăugată, precum și sucuri orientate spre grupuri specifice de consumatori.


Industria europeană: Tendințe și segmentare


În 2015 s-a constatat o contracție pe piața sucurilor de fructe și nectaruri, a UE, pentru al cincilea an consecutiv, tendință urmată de o anumită accelerare pozitivă. Volatilitatea costurilor pentru concentratele de suc și presiunile asupra prețurilor, împreună cu indicatori macroeconomici încă slabi și măsuri stricte de austeritate ale guvernelor, au creat un mediu comercial dur. Nectarurile au continuat pe modelul de scădere, de 3-4%, în timp ce sucurile de fructe au scăzut în vânzări cu 4,6%.


Cu toate acestea, rezultatele globale ascund unele tendințe interne sănătoase. Dinamica de pe piața sucurilor de fructe și nectaruri și creșterea costurilor concentratelor și ale materiilor prime au servit pentru a diminua diferența de preț  din concentratele de suc (NFC). Ca urmare, rezultă că piața va vedea o creștere și o polarizare a consumului de sucuri din concentrate NFC, în detrimentul produselor FC.


Oricum, în 2015, în UE, sucurile de fructe tip NFC au înregistrat o creștere de 1,7% față de 2014, concomitent cu o scădere de 6,8% pentru sucurile FC. Sucul refrigerat, de asemenea, a continuat să depășească media de consum, deși mai puțin puternic decât în anii precedenți, din cauza unei reduceri a activității de stabilire a prețurilor promoționale.


Sucurile din portocale continuă să conducă la profilul ”arome”, urmate la distanță de amestecurile de arome. Dar, producătorii și comercianții cu amănuntul inovează


noi amestecuri, pentru a răspunde cererii consumatorilor pentru băuturi funcționale. Multi-aromele permit, de asemenea, producătorilor, mai mult spațiu pentru a gestiona costurile materiilor prime, putând să-și diferențieze produsele, față de concurenți. Sucurile cu aromă de măr ocupă locul al treilea, la general, beneficiind de patrimoniul local, de exemplu, pe piețe cum ar fi Austria, Germania, Franța și Polonia. Includerea piersicilor și a ananasului, în primele cinci arome se datorează în primul rând predilecției tradiționale pentru aceste arome, în țările mediteraneene și, mai ales, pe piața spaniolă.


Private Label, în declin ușor


Începutul anului 2016 a înregistrat o inversare de trend, marcând declinul sucurilor și nectarurilor Private Label. Pentru acestea, s-a constatat că echilibrarea volumelor este mai dificilă, impunându-se necesitatea de a susține marjele. Campaniile de promoție din comerțul cu amănuntul modern, au făcut ca sucurile și nectarurile de firmă să fie foarte competitive, consumatorii fiind încurajați să cumpere produse din zona premium.


Profilul de distribuție pentru suc de fructe și nectarurile este puternic ponderat la consumul de acasă, datorită rolului retailului modern. Trei sferturi din achiziții sunt realizate prin intermediul hipermarket-urilor și al magazinelor de tip discount.


Ponderea vânzărilor a fost erodată suplimentar de severitatea căderii activității din HoReCa, în țări cum ar fi Italia, Spania și Marea Britanie. Peste 70% din piața europeană a sucurilor de fructe și nectaruri este reprezentată de doar cinci piețe: Germania se află în fruntea clasamentului, urmată de Franța, Marea Britanie, Spania și Italia, acestea reprezentând 46% din total. În ceea ce privește consumul pe cap de locuitor, Germania rămâne în frunte, fiind depășită doar de Norvegia, țară care, însă, nu este membră a Uniunii Europene.

Alte articole recomandate:

Directiva 2004/18/CESecțiunea I: Autoritatea contractantăI.1)Denumire, adrese și punct(e) de contactUAT Judetul HunedoaraStr. 1 Decembrie 1918 nr. 28, jud. HunedoaraÎn atenția: Viorel Rotar330005 DevaROMÂNIATelefon: +40 254213383E-mail: servinv2000@yahoo.comFax: +40 254230030Adresă (adrese) Internet: Adresa generală a autorității contractante: www.cjhunedoara.roAdresa profilului cumpărătorului: www.e-licitatie.roI.2)Tipul autorității contractanteAutoritat [...]
Brandul Zuzu, una dintre cele mai cunoscute mărci românești de pe piața lactatelor, a reprezentat anul trecut 37% din cifra de afaceri a Albalact, cea mai mare companie cu acționariat majoritar românesc din această industrie. Vânzările Zuzu pot fi estimate astfel la peste 35 de milioane de euro.   „Brandul Zuzu este unul dintre cele mai importate din portofoliul Albalact și din 2008 a început să crească și să devină un driver de creștere pentru [...]
Expansiunea extraordinară a interesului mediatic vis-a-vis de o nutriție sănătoasă și de alimentele pe care le consumăm zi de zi și a dus la creșterea popularității unor tipuri de alimente, precum și la introducerea în vocabularul nostru de zi cu zi a unor termeni de specialitate legați de nutriție, care însă, au fost perceput adesea eronat de marele public. Astfel, nu o dată s-a întîmplat ca un consumator de rînd să folosească termeni de specialitate în [...]
Auchan angajeaza 400 de persoane pentru hypermarketul Auchan Drumul Taberei – al optulea din Bucuresti – care va fi deschis la finalul acestui an. Biroul de recrutare are sediul pe Bulevardul 1 Mai, sector 6, in zona unde este deja in constructie noul magazin, si va oferi 400 de locuri de munca. Programul de functionare al biroului de recrutare este de luni pana vineri intre orele 9:00 − 18:00. Posturile disponibile sunt: operatori case de marcat full time si part time, [...]
Producătorul de apă minerală Apemin Zizin a înregistrat o creștere de 34% a vânzărilor cu brandul Zizin, în primul trimestru al acestui an, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Brandul  Zizin a avut anul trecut vânzari de 4,5 milioane euro și a reprezentat circa 46% din cifra de afaceri companiei brașovene, restul afacerilor fiind reprezentat de mărcile proprii produse pentru retaileri. ”Rezultatele înregistrate în primul trimestru [...]
Prezent la lucrările Conferinței cu titlul ”Ducem agricultura la nivelul următor”, eveniment organizat de Partidul Conservator sub coordonarea domnului Laurențiu Rebega, Alex Jurconi, Președinte al Pro Agro a opinat că pe fermierii și procesatorii sectorului de carne din România îi așteaptă un viitor cu mari și dificile provocări la care nu vor putea găsi soluții, individual, doar în cadrul României, ci numai prin [...]
Autoritatea contractantă Denumire, adrese și punct(e) de contactMinisterul Apararii – Unitatea Militara 02574Str. Dr. Taberei nr. 7B, sector 6În atenția: Florin Raduslav061416 BucurestiROMÂNIATelefon: +40 213195858-3163E-mail: florin.raduslav@gmail.comFax: +40 213101565Adresă (adrese) Internet:Adresa profilului cumpărătorului: www.e-licitatie.roAlte informații pot fi obținute de la: Punctul (punctele) de contact menționat(e) anteriorCaietul de sarcini [...]
SECTIUNEA 1: AUTORITATEA CONTRACTANTAI.1) DESCRIEREI.1.1) Sediul socialMinisterul Apararii Nationale - U.M. 02022 ConstantaCod fiscal: 14810074, Adresa: Str. Fulgerului nr.99, Constanta, Telefon: 655650 int. 129 sau 139, Fax: 610064I.1.2) Adresa la care se transmit ofertele:SEAPI.1.3) Adresa (locul) de deschidere a ofertelor:In SEAPI.2) Tipul autoritatii contractante si activitatea principalaI.2.1) Tip Autoritate Sectorial: NuI.2.2) Tip Activitate: AparareSECTIUNEA II: OBIE [...]

 

testo

testo
infoALIMENT MAGAZIN