Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Ingredientele folosite pentru fabri­carea cipsurilor pot crea probleme de sănătate de la obezitate până la diabet și probleme cardiace, iar anumite produse sunt realizate din prafuri și chimicale, potrivit unui studiu realizat de Asociația Pro Consumatori (APC), care a analizat 27 de tipuri de cipsuri de pe rafturile magazinelor românești.


„Excesul de calorii din cipsuri poate duce la obezitate, diabet, riscul de cancer pentru că sunt prăjiți și noi pierdem substanțe nutritive pentru că mâncăm un astfel de aliment care nu mai are nicio valoare nutritivă în afară de caloriile cu care vine“, a spus Cristian Măr­gărit, nutriționist, care a precizat că pe piață există și cipsuri făcute din cartofi.


Dintre cele 27 de produse analizate de APC, aproape jumătate (44%) conțin acid ci­tric, un compus organic care poate provoca du­reri abdominale și afectează smalțul dinților, nere­comandat în alimentația copiilor. Cele­lalte substanțe chimice găsite în produsele ana­lizate sunt monoglutamat de sodiu, în propor­ție de 37%, care provoacă reacții alergice, clo­rură de potasiu (15%), un tip de sare folosit în general în agricultură ca îngrășământ chimic, care poate agrava afecțiuni precum cele renale sau cardiace.


„Chipsurile indus­tri­ale sunt rea­lizate din materii prime înalt procesate, la ni­vel de extract și pudră, cu adaosuri chimice din categoria aditivilor și aromelor artificiale, fapt ce face ca aceste produse să fie lipsite de nu­trienți valoroși, fiind doar bombe calorice“, a spus dr. Costel Stanciu, președintele APC și coordonatorul studiului. Experții APC au iden­­tificat și principalele cauze care duc la creș­­terea ratei obezității la copii, printre care se numără dietele nesănă­toase, completate de lipsa activității fizice, ară­tând că problema obe­zității nu mai este spe­cifică doar ameri­canilor.

Alte articole recomandate:

Pentru o saptamana, statia de metrou Obor a devenit statia "cOBOR sa ma relaxez", o initiativa Ciucas si GMP Advertising. Statia a fost decorata astfel incat sa para un coltisor dintr-un peisaj de munte, informeaza un comunicat trimis de The Practice. Motivatia din spatele acestui makeover al statiei o constituie incercarea brandului de a le oferi orasenilor un spatiu de racoare si relaxare intr-un mediu neconventional, dominat in mod obisnuit de agitatia a mii de oameni. Intr-o [...]
Heineken Romania l-a numit pe Narcis Horhoianu in functia de Director de Marketing, incepand din 1 februarie 2014. Narcis Horhoianu va face parte din Echipa de Management a Heineken Romania si va fi responsabil de strategia de marketing a acesteia. Din aceasta functie va continua sa dezvolte portofoliul de marci al companiei prin inovatii si noi experiente de brand pentru clienti si consumatori, informeaza Revista Piata. “Sunt foarte mandru sa fiu numit in functia de Director d [...]
    Lanțul de restaurante KFC își va continua expansiunea și anul acesta, planurile vizând deschiderea a încă două unități drive-thru, conform declarațiilor oferite de către Monica Eftimie, Chief Marketing Officer KFC, Pizza Hut, Pizza Hut Delivery, Paul, Cinnabon. “Intenționăm să mai deschidem minimum două unități, ideal ar fi tot drive-thru, însă suntem deschiși și pentru variantele stradale și în mall-uri. Un atu important a [...]
Grupul german de retail REWE, care operează lanțul de supermarketuri Billa, ar fi interesat să vândă rețeaua de magazine din România. Retailerul tocmai a vândut magazinele Billa din Italia.    Grupul german REWE, care operează pe plan local lanțul de supermarketuri Billa precum și magazinele tip discounter XXL Mega Discount și Penny Market, ar fi interesat să vândă cele 82 de magazine ce operează sub sigla Billa în România, au declarat pentru [...]
Într-un interviu acordat pentru Magazin Progresiv, domnul Dan Minulescu, Director General si fondator al companiei Macromex, a declarat: ”Am vazut in 2013 un final de an putin mai bun decat ne-am asteptat. Mi-ar placea sa cred ca acesta este un trend pe care il vom vedea si in 2014. Dupa patru ani de ceea ce am numit criza, consmatorul roman s-a resemnat si si-a dat seama ca trebuie sa nu se mai gandeasca doar la cum sa se protejeze de ce va fi mai rau. Cred ca in continuare [...]
Infinity Drinks, brand specializat în importul și distribuția de băuturi fine și vinuri premium, prezent la Expoziția internațională INDAGRA, eveniment desfășurat în București, în perioada 29 octombrie – 2 noiembrie, aflat la a 19-a ediție în acest an, arăta că spre deosebire de anul trecut, la ediția din acest an numărul de vizitatori ai târgului a fost de trei ori mai mic. ”Anul trecut, nu se putea vedea [...]
Rusia a anexat peninsula Crimeea în luna martie a acestui an și sprijină separatiștii din estul Ucrainei cu armament și fonduri Guvernul din Crimeea, regiune anexată ilegal de către Rusia în acest an, a naționalizat cea mai mare companie de panificație, Krymkhleb, acuzând proprietarii acesteia de spălare de bani și de sprijinirea operațiunilor militare ale guvernului de la Kiev în estul Ucrainei, scrie The Moscow Times.  Krymkhleb produce 36% din produsele de [...]
Conform ultimului raport emis de INSSE, cifra de afaceri din comerțul cu ridicata (cu excepția comerțului cu autovehicule și motociclete), serie brută, în mai comparativ cu luna mai 2015, a înregistrat o creștere cu 8,8%, și de de 5,9% serie ajustată în funcție de numărul de zile lucrătoare și de sezonalitate. Cifra de afaceri din comerțul cu ridicata, serie brută, a fost propulsată de creșterea pe segmentele mașini, echipamente și furnituri (+29,7%), al produselor agricole [...]

 

Conferinta Meat Milkk 2019
Meat Milk TV
infoALIMENT MAGAZIN
Ultimele anunturi