Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Ingredientele folosite pentru fabri­carea cipsurilor pot crea probleme de sănătate de la obezitate până la diabet și probleme cardiace, iar anumite produse sunt realizate din prafuri și chimicale, potrivit unui studiu realizat de Asociația Pro Consumatori (APC), care a analizat 27 de tipuri de cipsuri de pe rafturile magazinelor românești.


„Excesul de calorii din cipsuri poate duce la obezitate, diabet, riscul de cancer pentru că sunt prăjiți și noi pierdem substanțe nutritive pentru că mâncăm un astfel de aliment care nu mai are nicio valoare nutritivă în afară de caloriile cu care vine“, a spus Cristian Măr­gărit, nutriționist, care a precizat că pe piață există și cipsuri făcute din cartofi.


Dintre cele 27 de produse analizate de APC, aproape jumătate (44%) conțin acid ci­tric, un compus organic care poate provoca du­reri abdominale și afectează smalțul dinților, nere­comandat în alimentația copiilor. Cele­lalte substanțe chimice găsite în produsele ana­lizate sunt monoglutamat de sodiu, în propor­ție de 37%, care provoacă reacții alergice, clo­rură de potasiu (15%), un tip de sare folosit în general în agricultură ca îngrășământ chimic, care poate agrava afecțiuni precum cele renale sau cardiace.


„Chipsurile indus­tri­ale sunt rea­lizate din materii prime înalt procesate, la ni­vel de extract și pudră, cu adaosuri chimice din categoria aditivilor și aromelor artificiale, fapt ce face ca aceste produse să fie lipsite de nu­trienți valoroși, fiind doar bombe calorice“, a spus dr. Costel Stanciu, președintele APC și coordonatorul studiului. Experții APC au iden­­tificat și principalele cauze care duc la creș­­terea ratei obezității la copii, printre care se numără dietele nesănă­toase, completate de lipsa activității fizice, ară­tând că problema obe­zității nu mai este spe­cifică doar ameri­canilor.

Alte articole recomandate:

Au început înscrierile la Meat & Milk 2016! Agentia infoGROUP, editor al publicatiilor Fabrica de Carne, Fabrica de Lapte, infoFERMA si infoALIMENT Magazin va invita sa participati in zilele de 12 si 12 mai, la Poiana Brasov, la cea de-a V-a editie a Expo-Conferintei Meat & Milk, cea mai importanta manifestare din Europa Centrala si de Est, dedicata sectoarelor de carne si lapte. Sub genericul „SUBFINANTARE, SUPRATAXARE, IMPORTURI- Ziduri în calea unui business [...]
Pentru al patrulea an consecutiv, Profi a continuat sa creasca, raportand la sfarsitul lui 2013 o cifra de afaceri neta de 1,456 mil. lei, cu 26% mai mult decat in anul precedent. Acest rezultat se datoreaza atat permanentei extinderi a retelei, cati si sporirii volumului de vanzari la magazinele déjà existente. Planificarea atenta a resurselor companiei reprezinta unul dintre elementele cheie care stau la baza acestui succes.   “Si profitul nostru operational inaint [...]
Cromatica naturala a fost limitata de arome si mirosuri nedorite, au declarat reprezentantii companiei Sensient Colors care a dezvoltat noi tehnologii de purificare despre care spune ca elimina aromele nedorite și mirosuri într-o gamă de culori naturale, informeaza Food Navigator. Compania a introdus gama sa de culori purificate utilizând tehnologia sub brandul Pure-S, considerandu-le ca un progres în eliminarea decalajului de performanță și cost între [...]
Mondelez, care importă ciocolata Milka și Poiana, s-a apropiat la mai puțin de 10 milioane de euro de rivalii de la Nestlé, companie care a controlat în ultimii ani piața dulciurilor. Mondelez România, subsidiara locală a grupului american cu același nume, care are în portofoliu bran­durile de ciocolată Poiana și Milka, dar și cafeaua Jacobs, și-a majorat anul trecut afacerile cu 10%, până la 634 mil. lei (143 mil. euro), arată calculele ZF pe baza datelor de [...]
Grupul Whiteland a preluat, începând cu luna februarie, operațiunile de vânzări, marketing și servicii logistice Kotanyi la nivel național, pentru producătorul de condimente Kotanyi, atât pe canalul de retail modern, cât și pe cel tradițional. Whiteland este unul dintre principalii distribuitori pe piața bunurilor de larg consum, cu o cifră de afaceri anuală de aproximativ 100 milioane  euro și 15 filiale la nivel [...]
Carrefour a inaugurat joi, 4 septembrie, al doilea supermarket din Drobeta Turnu Severin, ridicand numarul total al magazinelor din reteaua Market la 80 de unitati comerciale. Retailerul a inchis recent supermarketul Market Malul Rosu din Ploiesti.  Noul supermarket se afla pe Bulevardul Revolutiei 16-22 Decembrie 1989, nr. 19 si are o suprafata de 480 de mp. In ceea ce priveste sortimentatia, magazinul are o gama de aproximativ 5.500 de produse, iar oferta include peste 1.000 de articole [...]
Amatorii de delicatese din Olanda, Belgia si Italia au prins gustul branzei cu mucegai nobil, produse in Romania. Iar americanii, nemtii si sirienii sunt innebuniti dupa telemeaua veche, de oaie, adusa din tara noastra, notează Wall Street. Vorbim despre o nisa, in plin avant: exportul de sortimente fine de brinza, in ceea ce am putea numi “sistem lohn”. Cu alte cuvinte, contractele impun romanilor sa produca si sub alte branduri. De cateva luni, intr-o fabrica din apropierea [...]
Lansata sub sloganul „Tu pentru cine cinstesti un Bergenbier azi?”, editia speciala de ambalaje Bergenbier isi propune sa surprinda cele mai importante momente ale unei prietenii adevarate, arata un comunicat venit din partea 2ActivePR. Incepand cu luna martie, pe dozele de aluminiu si sticlele PET de Bergenbier se vor gasi mesaje care lauda gesturile frumoase dintre prieteni, informeaza Iqads.ro. Dozele din editia speciala sunt inscriptionate cu unul dintre urmatoarel [...]

 

Living fresh
Meat Milk TV
meatmilk
Debitron Termo
testo
infoALIMENT MAGAZIN