Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Ingredientele folosite pentru fabri­carea cipsurilor pot crea probleme de sănătate de la obezitate până la diabet și probleme cardiace, iar anumite produse sunt realizate din prafuri și chimicale, potrivit unui studiu realizat de Asociația Pro Consumatori (APC), care a analizat 27 de tipuri de cipsuri de pe rafturile magazinelor românești.


„Excesul de calorii din cipsuri poate duce la obezitate, diabet, riscul de cancer pentru că sunt prăjiți și noi pierdem substanțe nutritive pentru că mâncăm un astfel de aliment care nu mai are nicio valoare nutritivă în afară de caloriile cu care vine“, a spus Cristian Măr­gărit, nutriționist, care a precizat că pe piață există și cipsuri făcute din cartofi.


Dintre cele 27 de produse analizate de APC, aproape jumătate (44%) conțin acid ci­tric, un compus organic care poate provoca du­reri abdominale și afectează smalțul dinților, nere­comandat în alimentația copiilor. Cele­lalte substanțe chimice găsite în produsele ana­lizate sunt monoglutamat de sodiu, în propor­ție de 37%, care provoacă reacții alergice, clo­rură de potasiu (15%), un tip de sare folosit în general în agricultură ca îngrășământ chimic, care poate agrava afecțiuni precum cele renale sau cardiace.


„Chipsurile indus­tri­ale sunt rea­lizate din materii prime înalt procesate, la ni­vel de extract și pudră, cu adaosuri chimice din categoria aditivilor și aromelor artificiale, fapt ce face ca aceste produse să fie lipsite de nu­trienți valoroși, fiind doar bombe calorice“, a spus dr. Costel Stanciu, președintele APC și coordonatorul studiului. Experții APC au iden­­tificat și principalele cauze care duc la creș­­terea ratei obezității la copii, printre care se numără dietele nesănă­toase, completate de lipsa activității fizice, ară­tând că problema obe­zității nu mai este spe­cifică doar ameri­canilor.

Alte articole recomandate:

Affligem, berea belgiana de abatie a carei istorie incepe in secolul al XI-lea, este acum disponibila in România fiind importata de Heineken Romania. Affligem este disponibila in doua variante care acopera o varietate de preferinte si ocazii de consum: Affligem Blonda si Affligem Double.  Produsul este imbuteliat in sticle de 0,3 litri si va fi disponibil in locatii premium din toata tara, din retail si horeca. O trasatura distincta berii Affligem este dubla fermentatie, in fiecare [...]
Hochland România, liderul pieței de brânzeturi, a încheiat anul trecut cu afa­­ceri de 216 mil. lei (48,9 mil. euro), în creș­­tere cu 10% comparativ cu anul pre­­­cedent, arată calculele ZF pe baza datelor publice. Hochland este al șaselea produ­că­tor local de lactate după cifra de afaceri din 2013. „Anul acesta vrem să creștem. Avem planuri, vrem să ne dezvoltăm și să ne consolidăm poziția, chiar dacă pia­ța din [...]
Pe toată perioada târgului INDAGRA (29 octombrie – 2 noiembrie 2014), ce are loc la Romexpo, în București, Organizația Somelierilor din România organizează între orele 12.00-13.00, 14.30-15.30 și 16.30-17.30, cursuri de degustare de vinuri. Cursurile se țin în cadrul pavilionului central (Pavilionul A) la standul D302.  În cadrul acestor cursuri se predau noțiuni despre vinuri, caracteristicile acestora, modul în [...]
Corona Extra, celebra bere mexicană, prima oară produsă în 1925 în Mexico City, va fi distribuită în exclusivitate de Bergenbier S.A. Corona Extra se adaugă astfel portofoliului internațional de branduri premium ale companiei: Staropramen, Becks, Stella Artois, Hoegaarden și Leffe. O sticla iconică, o bere extrem de răcoritoare și un ritual rafinat de servire. Aceasta este berea mexicană Corona Extra, deținută de Grupo Mondelo Mexico, parte din compania [...]
Exporturile de produse lactate din Noua Zeelandă sunt în valoare de aproximativ 15,5 miliarde $ și reprezintă o treime din veniturile din export, ale țării.   "În ultimele luni am asistat la o scădere reală în afaceri și a încrederii consumatorilor", a declarat Penny, potrivit ABC.  "Ne asteptam ca și creșterea economică să încetinească de la aproximativ 3%, cum a fost anul trecut, la aproximativ 2%, în acest an, și [...]
Cu ocazia unei întâlniri la nivel înalt cu Președinția italiană, Copa-Cogeca a salutat măsurile adoptate de UE în vederea reducerii presiunilor resimțite de producătorii europene de fructe, legume și lactate în urma embargoului rus asupra exporturilor europene, în valoare de 11 miliarde de euro, însă a cerut adoptarea unor măsuri suplimentare, cu un caracter mai specific, inclusiv în sectorul cărnii de porcine, pentru a preveni [...]
Cota de piață a grupului Schwarz (care operează rețelele Kaufland și Lidl) în România se situa  între 25% — 50% în unele zone din țară, în 2012, după doi ani de la preluarea efectivă a rețelei Plus de către Lidl, este una din concluziile analizei privind impactul acestei tranzacții asupra pieței de retail. Preluarea rețelei Plus (103 magazine) de către Lidl a fost autorizată de autoritatea de concurență [...]
Cele mai mari volume de conversatii in mediul online au fost generate de concursurile organizate de brandurile de lactate pe paginile de Facebook in intervalul 1-10 iunie 2014. Brandurile Oly si Activia s-au distins in intervalul monitorizat cu 270 si, respectiv, 250 de mentiuni ce vizeaza concursurile, informeaza Progresiv. Concursurile organizate de Oly s-au adresat deopotriva fanilor paginii de Facebook si celor ai matinalului de la Antena 1, doar prin intermediul acestei emisiuni [...]

 

Living fresh
meatmilk
indagra
indagra food
testo
infoALIMENT MAGAZIN