Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Desi vremea in care segmentarile demografice erau principalul etalon in retail pare ca a trecut, pe masura ce creste gradul de sofisticare, analiza generatiilor ramane in continuare esentiala pentru brandurile din retail, atat online, cat si offline. Alina Stepan, managing director Ipsos South-East Europe, a analizat preferintele categoriilor de generatii active in acest moment in cadrul evenimentului retailArena.


Generatia Y, despre care se vorbeste atat de mult in prezent, este cu siguranta provocarea momentului pentru retaileri. „Este generatia care pune intrebari, care provoaca lucruri, isi doresc sa creasca si sa se dezvolte. In acelasi timp, este considerata o generatie imatura, lipita de telefon, impertinenta si indolenta, aflata intr-o adolescenta intarziata. Dar, toti membrii ei arata la fel? Care sunt lucrurile care ii separa”, a inceput Alina Stepan prezentarea despre millenials.


Cu singuranta, exista diferente clare intre generatia actuala si cea a parintilor, fiind mai importante valori precum echilibrul intre viata personala si munca dar si sintagma „traieste viata din plin”, spre deosebire de generatiile anterioare care erau interesate mai degraba de stabilitatea financiara sau petrecerea timpului cu familia, conform studiului Ipsos.


Pentru consumatorii din generatiile Y si Z este mai importanta comunicarea in timp real, raspunsul prompt la solicitari, timpul in care produsule ajung la ei, dar si pretul, afirma speakerii de la cea de-a patra editie a retailArena – Go (g)Local.


„E foarte important sa aduci clientul catre tine. Infrastructura este foarte importanta. Am incercat sa directionam campaniile facute catre diferite generatii de clienti. Ne-am dus cu campanii tactice, facute pentru o seara, pentru generatiile Y si Z, gen Pokemon Go. Mergem catre continut video, live streaming pe categoriile de gaming si cooking. Am investit din ce in ce mai mult in video, unboxing”, a afirmat Ovidiu Ababei, online manager Altex si Media Galaxy.


Pe de alta parte, pretul ramane un criteriu important pentru aceste generatii, in conditiile in care pentru 70-80% dintre consumatori banii oferiti pe un anumit produs conteaza. Pentru a schimba acest criteriu de selectie retailerii ar trebui sa ofere servicii de o calitate mai buna, nu doar preturi mici, adauga Ababei.


Potrivit acestuia, in online 90% din clientii Altex sunt tineri, in offline, insa, procentul acestora scade simtitor.


Ipsos a mai punctat cateva aspecte extrem de importante in comportamentul la cumparaturi al celor doua generatii. Astfel, in timp ce generatia Z este conectata la doua deviceuri simultan (conform unui studiu Google), generatia Y este conectat la 5 device-uri. De asemenea, cei din categoria Y comunica mai mult prin imagini si sunt orientati spre creare de continut, in timp ce generatia Z comunica prin text si imagini. Millenials sunt preocupati de viitor, realisti si vor sa obtina succesul in viata profesionala.


Desi despre generatia Millenials se vorbeste la modul general, exista cateva mari subcategorii, cu afinitati si comportamente diferite:


Achievers: pentru care conteaza statutul social, care consuma branduri premium si au o preocupare evidenta pentru succes. Se observa multe asemanari cu generatia X


Family centric: o categorie semnificativa ca proportie din total, mult mai evidenta in Romania decat in alte tari, din cauza rupturii comuniste. Sunt tinerii casatoriti, preocupati de stabilitate si planificare pe termen lung, angajati, cu venituri peste medie.


Idealist: inca o categorie de nisa, cu preocupari precum voluntariatul, nu cred in branduri, au venituri instabile.


Juggler: studenti sau proaspeti absolventi, fara venituri sau cu unele foarte mici, dornici sa experimenteze si sa isi asume riscuri.


Ce strategii aplica brandurile din retail pentru a fideliza generatia Y


Ovidiu Ababei, online manager Altex si Media Galaxy: Ii atragem inapoi prin newslettere, e-mailuri targetate in functie de ce au achizitionat. Nu am cifre despre cati sunt millenials, dar 20-25% din vanzari sunt pe online.


Raluca Radu, country manager Answer.ro: am introdus un program de loializare, prin care clientii primesc 10% din valoarea comenzii in puncte pe care le folosesc in urmatoarele cumparaturi. Rata de retentie este la 40% ca urmare a acestui program.


Cristina Miclea, director de marketing in cadrul Albalact: generatia noua se plictiseste foarte repede de ambalaje, trebuie sa schimbam permanent, sa venim cu lucruri noi, care sa transmita ideea de evolutie.

Alte articole recomandate:

Pentru orice procesator de carne, fabricarea cârnaților reprezintă una dintre activitățile cu pondere importantă. Începând cu producția industrială și terminând cu aceea artizanală, variantele tehnologice sunt multiple. Waltsonic anunță exportul câteva echipamente recomandate companiilor mici și mijlocii, a celor aflate la început de activitate, carmangeriilor, dar și secțiilor de producție de produse proaspete, [...]
În luna martie 2014, față de luna precedentă, numărul animalelor și al păsărilor sacrificate și greutatea lor în carcasă au crescut la toate speciile. În comparație cu aceeași lună a anului 2013, numărul animalelor și al păsărilor sacrificate și greutatea lor în carcasă au scăzut la ovine și caprine și păsări, iar la bovine și porcine au crescut.   Martie 2014 comparativ cu februarie 2014 Numărul total de bovine sacrificate și greutatea lor în carcasă au [...]
Cei mai mari producători și importatori au luat decizia de a înființa asociația patronală a producătorilor și importatorilor de băuturi spirtoase denumită Spirits Romania. Asociația, în curs de înființare, va deveni membră spiritsEUROPE, cel mai important patronat european din industria băuturilor spirtoase, având în componența sa 31 de asociații profesionale naționale din 25 de țări, precum și pe cei mai importanți producători din domeniu: Bacardi Martini, [...]
Reprezentanții Asociației Naționale pentru Protecția Consumatorilor și Promovarea Programelor și Strategiilor din România (ANPCPPS) au avut o curiozitate: să afle câte E-uri conțin mărcile de ciocolată puse în vânzare pe piața autohtonă. Acești aditivi sunt blamați în totalitate de nutriționiști, care recomandă înlocuirea dulciurilor oferite copiilor cu fructele și legumele. Metoda de lucru a celor de la “Protecția Consumatorului” după care au [...]
Sika este lider global de piață pentru diverse tehnologii - impermeabilizări, sigilări, lipiri, reparații, consolidări și protecții pentru construcții și structuri inginerești.În cadrul companiilor subsidiare Sika își desfășoară activitatea peste 9200 de specialiști, care acordă un sprijin solid pentru asigurarea succesului partenerilor noștri - furnizori și clienți Pentru mai multe detalii click aici    
În cursul lunii ianuarie 2017, ANSVSA, prin Direcțiile județene sanitare veterinare și pentru siguranța alimentelor precum și a municipiului București, au desfășurat 5.212 controale în unitățile din industria agroalimentară care desfășoară activități în domenii precum: fabricarea produselor de morărit, a pâinii, a produselor de patiserie, a băuturilor răcoritoare și a celor alcoolice și a celor de depozitare a produselor alimentare, a  semințelor, [...]
Un român cheltuie în medie 3 euro la o ședință de cumpărături, de două ori mai puțin decât un ungur sau un polonez și de zece ori mai puțin decât un francez. Prin comparație cu francezii însă, românii merg la cumpărături mai des, o dată la două zile, față de o dată la trei-patru zile în cazul locuitorilor din Hexagon. „Principalul motiv pentru care românii cheltuie atât de puțin atunci când merg la cumpărături prin comparație cu [...]
”Am avut un an deosebit, dacă ne gândim la volumul afacerilor”, a declarat pentru revista infoALIMENT domnul Svetlomir Georgiev, Administrator al companiei Intrama, prezentă cu un impozant stand la actuala ediție a târgului Indagra. ”Dacă vorbim despre volumul total, pot spune chiar că ne-am dublat cifra de afaceri. Pentru operațiunile din România, însă, am înregistrat o creștere de 40 %, pe primele nouă luni ale anului [...]

 

Living fresh
Meat Milk TV
meatmilk
Debitron Termo
testo
infoALIMENT MAGAZIN