Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Desi vremea in care segmentarile demografice erau principalul etalon in retail pare ca a trecut, pe masura ce creste gradul de sofisticare, analiza generatiilor ramane in continuare esentiala pentru brandurile din retail, atat online, cat si offline. Alina Stepan, managing director Ipsos South-East Europe, a analizat preferintele categoriilor de generatii active in acest moment in cadrul evenimentului retailArena.


Generatia Y, despre care se vorbeste atat de mult in prezent, este cu siguranta provocarea momentului pentru retaileri. „Este generatia care pune intrebari, care provoaca lucruri, isi doresc sa creasca si sa se dezvolte. In acelasi timp, este considerata o generatie imatura, lipita de telefon, impertinenta si indolenta, aflata intr-o adolescenta intarziata. Dar, toti membrii ei arata la fel? Care sunt lucrurile care ii separa”, a inceput Alina Stepan prezentarea despre millenials.


Cu singuranta, exista diferente clare intre generatia actuala si cea a parintilor, fiind mai importante valori precum echilibrul intre viata personala si munca dar si sintagma „traieste viata din plin”, spre deosebire de generatiile anterioare care erau interesate mai degraba de stabilitatea financiara sau petrecerea timpului cu familia, conform studiului Ipsos.


Pentru consumatorii din generatiile Y si Z este mai importanta comunicarea in timp real, raspunsul prompt la solicitari, timpul in care produsule ajung la ei, dar si pretul, afirma speakerii de la cea de-a patra editie a retailArena – Go (g)Local.


„E foarte important sa aduci clientul catre tine. Infrastructura este foarte importanta. Am incercat sa directionam campaniile facute catre diferite generatii de clienti. Ne-am dus cu campanii tactice, facute pentru o seara, pentru generatiile Y si Z, gen Pokemon Go. Mergem catre continut video, live streaming pe categoriile de gaming si cooking. Am investit din ce in ce mai mult in video, unboxing”, a afirmat Ovidiu Ababei, online manager Altex si Media Galaxy.


Pe de alta parte, pretul ramane un criteriu important pentru aceste generatii, in conditiile in care pentru 70-80% dintre consumatori banii oferiti pe un anumit produs conteaza. Pentru a schimba acest criteriu de selectie retailerii ar trebui sa ofere servicii de o calitate mai buna, nu doar preturi mici, adauga Ababei.


Potrivit acestuia, in online 90% din clientii Altex sunt tineri, in offline, insa, procentul acestora scade simtitor.


Ipsos a mai punctat cateva aspecte extrem de importante in comportamentul la cumparaturi al celor doua generatii. Astfel, in timp ce generatia Z este conectata la doua deviceuri simultan (conform unui studiu Google), generatia Y este conectat la 5 device-uri. De asemenea, cei din categoria Y comunica mai mult prin imagini si sunt orientati spre creare de continut, in timp ce generatia Z comunica prin text si imagini. Millenials sunt preocupati de viitor, realisti si vor sa obtina succesul in viata profesionala.


Desi despre generatia Millenials se vorbeste la modul general, exista cateva mari subcategorii, cu afinitati si comportamente diferite:


Achievers: pentru care conteaza statutul social, care consuma branduri premium si au o preocupare evidenta pentru succes. Se observa multe asemanari cu generatia X


Family centric: o categorie semnificativa ca proportie din total, mult mai evidenta in Romania decat in alte tari, din cauza rupturii comuniste. Sunt tinerii casatoriti, preocupati de stabilitate si planificare pe termen lung, angajati, cu venituri peste medie.


Idealist: inca o categorie de nisa, cu preocupari precum voluntariatul, nu cred in branduri, au venituri instabile.


Juggler: studenti sau proaspeti absolventi, fara venituri sau cu unele foarte mici, dornici sa experimenteze si sa isi asume riscuri.


Ce strategii aplica brandurile din retail pentru a fideliza generatia Y


Ovidiu Ababei, online manager Altex si Media Galaxy: Ii atragem inapoi prin newslettere, e-mailuri targetate in functie de ce au achizitionat. Nu am cifre despre cati sunt millenials, dar 20-25% din vanzari sunt pe online.


Raluca Radu, country manager Answer.ro: am introdus un program de loializare, prin care clientii primesc 10% din valoarea comenzii in puncte pe care le folosesc in urmatoarele cumparaturi. Rata de retentie este la 40% ca urmare a acestui program.


Cristina Miclea, director de marketing in cadrul Albalact: generatia noua se plictiseste foarte repede de ambalaje, trebuie sa schimbam permanent, sa venim cu lucruri noi, care sa transmita ideea de evolutie.

Alte articole recomandate:

Virusul diareei epidemice porcine (The Porcine Epidemic Diarrhea virus - PEDv) a afectat 20 de state americane, printre care și  Iowa, Carolina de Nord, Minnesota, Oklahoma și Nebraska, informează  Departamentul de Agricultură al Statelor Unite (UDSA). Boala se răspândește doar în rândul porcilor tineri a căror rată de mortalitate este de 50%, dar poate ajunge până la 100%, susțin medicii veterinari implicați în studierea acestui focar de infecție. [...]
  Potrivit unui comunicat de presa trimis pe adresa redactiei noastre, peste 70 procente din randul directorilor executivi sunt multumiti de brandul si reputatia companiilor, in ciuda faptului ca acestea reprezinta riscuri majore, reiese din raportul AonUnderrated Threats (riscuri subestimate) ce prezinta opiniile directorilor executivi ai societatilor captive de asigurare din 60 tari. Bucuresti, 05 Octombrie 2015 – Aon Risk Solutions, divizia globala de consultanta in risc [...]
DairyIndustries anunță în ultima sa ediție lansarea pe piață a unei noi linii tehnologice de ambalare a înghețatei, produsă de compania Tradekey. Echipament contruit integral din otel inoxidabil, Zw 301 Kae este rezistent la rugina si apa, fiind conceput pentru utilizarea pe termen lung. Linia de ambalare este controlata cu ajutorul unui display LCD, viteza de ambalare putand fi reglata. Alimentarea cu folie poate fi efectuata fara oprirea echipamentului. [...]
(Comunicat) În perioada 30 octombrie – 17 noiembrie 2017, Direcțiile județene sanitare veterinare și pentru siguranța alimentelor, precum și a municipiului București, au desfășurat 1.293 de controale în unitățile de producție, colectare, procesare, depozitare și comercializare a peștelui și produselor din pescuit.          Au fost verificate următoarele tipuri de unități: puncte de debarcare a peștelui, centre d [...]
Potrivit noilor normative care reglementează produsele tradiționale, cantitatea produsă zilnic va fi limitată, la alimente, la 400 de kilograme (sau litri) pe zi, cu excepția produselor de panificație, unde cantitatea nu trebuie să depășească 800 de kilograme pe zi. "După noua legislație, toate produsele tradiționale trebuie să obțină din nou atestatul. Cred că vor fi mult mai puține produse tradiționale, pentru că astăzi, din păcate, foarte multe poartă denumirea de produs tradițional fără să [...]
Stonyfield din SUA a introdus un produs numit Frozen Yogurt Pearls (Perle de iaurt înghețat), care sunt învelite într-un ambalaj care nu este confecționat din plastic, informează Dairy Industry. Defapt, ambalajul folosit este digerabil. Perlele de iaurt înghețat sunt făcute din iaurt organic produs de compania Stonyfield și învelite în membrane naturale. Cumpărătorii vor putea să le cumpere în ambalaje din celuloză preambalate sau [...]
Activa de mai multi ani pe piata consultantei de specialitate din zona de bio-agribusiness din Romania, Casa SCP Fratila, Rodl & Partner urmareste doua obiective: facilitarea legaturilor dintre clientii aflati in portofoliu, atat cu potentiali investitori in sectorul de profil din Romania, cat si facilitarea legaturilor acestora cu marele retail.   Nu in ultimul rand, dupa cum ne-a declarat domnul Bogdan Fratila-Partener al Casei de avocatura, prezenta la Nuremberg reprezinta si un [...]
Ermatec este o companie specializata in tehnologia de portionare  si feliere cu ultrasunete si poate oferi cele mau bune sotutii de taiere cu greutate fixa sau variabila pentru branza, carne sau produse de panificatie. Compania a lansat de curand ultimul model de echipament, ERMA 30C Caracteristice tehnice ERMA 30C: -realizat din otel inoxidabil AISI 304 -picioare ajustabile pentru planeiateta masinii -parte electrice si penumatica sunt protejate inpotriva patrunderii apei -partea de [...]

 

Conferinta Meat Milkk 2019
Meat Milk TV
infoALIMENT MAGAZIN
Ultimele anunturi