Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Desi vremea in care segmentarile demografice erau principalul etalon in retail pare ca a trecut, pe masura ce creste gradul de sofisticare, analiza generatiilor ramane in continuare esentiala pentru brandurile din retail, atat online, cat si offline. Alina Stepan, managing director Ipsos South-East Europe, a analizat preferintele categoriilor de generatii active in acest moment in cadrul evenimentului retailArena.


Generatia Y, despre care se vorbeste atat de mult in prezent, este cu siguranta provocarea momentului pentru retaileri. „Este generatia care pune intrebari, care provoaca lucruri, isi doresc sa creasca si sa se dezvolte. In acelasi timp, este considerata o generatie imatura, lipita de telefon, impertinenta si indolenta, aflata intr-o adolescenta intarziata. Dar, toti membrii ei arata la fel? Care sunt lucrurile care ii separa”, a inceput Alina Stepan prezentarea despre millenials.


Cu singuranta, exista diferente clare intre generatia actuala si cea a parintilor, fiind mai importante valori precum echilibrul intre viata personala si munca dar si sintagma „traieste viata din plin”, spre deosebire de generatiile anterioare care erau interesate mai degraba de stabilitatea financiara sau petrecerea timpului cu familia, conform studiului Ipsos.


Pentru consumatorii din generatiile Y si Z este mai importanta comunicarea in timp real, raspunsul prompt la solicitari, timpul in care produsule ajung la ei, dar si pretul, afirma speakerii de la cea de-a patra editie a retailArena – Go (g)Local.


„E foarte important sa aduci clientul catre tine. Infrastructura este foarte importanta. Am incercat sa directionam campaniile facute catre diferite generatii de clienti. Ne-am dus cu campanii tactice, facute pentru o seara, pentru generatiile Y si Z, gen Pokemon Go. Mergem catre continut video, live streaming pe categoriile de gaming si cooking. Am investit din ce in ce mai mult in video, unboxing”, a afirmat Ovidiu Ababei, online manager Altex si Media Galaxy.


Pe de alta parte, pretul ramane un criteriu important pentru aceste generatii, in conditiile in care pentru 70-80% dintre consumatori banii oferiti pe un anumit produs conteaza. Pentru a schimba acest criteriu de selectie retailerii ar trebui sa ofere servicii de o calitate mai buna, nu doar preturi mici, adauga Ababei.


Potrivit acestuia, in online 90% din clientii Altex sunt tineri, in offline, insa, procentul acestora scade simtitor.


Ipsos a mai punctat cateva aspecte extrem de importante in comportamentul la cumparaturi al celor doua generatii. Astfel, in timp ce generatia Z este conectata la doua deviceuri simultan (conform unui studiu Google), generatia Y este conectat la 5 device-uri. De asemenea, cei din categoria Y comunica mai mult prin imagini si sunt orientati spre creare de continut, in timp ce generatia Z comunica prin text si imagini. Millenials sunt preocupati de viitor, realisti si vor sa obtina succesul in viata profesionala.


Desi despre generatia Millenials se vorbeste la modul general, exista cateva mari subcategorii, cu afinitati si comportamente diferite:


Achievers: pentru care conteaza statutul social, care consuma branduri premium si au o preocupare evidenta pentru succes. Se observa multe asemanari cu generatia X


Family centric: o categorie semnificativa ca proportie din total, mult mai evidenta in Romania decat in alte tari, din cauza rupturii comuniste. Sunt tinerii casatoriti, preocupati de stabilitate si planificare pe termen lung, angajati, cu venituri peste medie.


Idealist: inca o categorie de nisa, cu preocupari precum voluntariatul, nu cred in branduri, au venituri instabile.


Juggler: studenti sau proaspeti absolventi, fara venituri sau cu unele foarte mici, dornici sa experimenteze si sa isi asume riscuri.


Ce strategii aplica brandurile din retail pentru a fideliza generatia Y


Ovidiu Ababei, online manager Altex si Media Galaxy: Ii atragem inapoi prin newslettere, e-mailuri targetate in functie de ce au achizitionat. Nu am cifre despre cati sunt millenials, dar 20-25% din vanzari sunt pe online.


Raluca Radu, country manager Answer.ro: am introdus un program de loializare, prin care clientii primesc 10% din valoarea comenzii in puncte pe care le folosesc in urmatoarele cumparaturi. Rata de retentie este la 40% ca urmare a acestui program.


Cristina Miclea, director de marketing in cadrul Albalact: generatia noua se plictiseste foarte repede de ambalaje, trebuie sa schimbam permanent, sa venim cu lucruri noi, care sa transmita ideea de evolutie.

Alte articole recomandate:

Fornetti România, companie care deține cel mai extins lanț de patiserii de pe plan local, reia investițiile în fabrica de la Timișoara, după ce a intrat recent sub umbrela grupului elvețiano-irlandez Aryzta AG.   „Scopul este să ridicăm această poveste de la nivel național la nivel european. Pentru îndeplinirea scopului care are legătură cu brandul Fornetti, lucrăm la un plan de dezvoltare comercială pe termen lung. Pentru susținerea activităților actuale, [...]
Furnizorul de soluții software Arobs Transilvania, controlat de Voicu Oprean, a deschis cel de-al patrulea sediu al companiei din Cluj în clădirea de birouri Cluj Business Center, deținută de frații Buzoianu și caută 60 de oameni pe poziții de analist business, dezvoltator software și tester. Clădirea de birouri Cluj Business Center are o capacitate de aproximativ 600 de persoane, iar pe lângă Arobs, aici funcționează și sediul companiei SAP România, subsidiara locală a [...]
În cursul lunii mai 2015, Direcțiile județene sanitare veterinare și pentru siguranța alimentelor precum și a municipiului București au desfăsurat activități de control în unitățile din industria agroalimentară. Unitățile din industria agroalimentară controlate desfășoară activități pe domenii de activitate diverse, precum fabricarea produselor de morărit, a pâinii și produselor de patiserie, a altor produse alimentare, a băuturilor răcoritoare și alcoolice precum și unități [...]
Taxa pe Valoare Adaugata la carne nu va fi redus în acest an, dar acest lucru poate fi luat în calcul de la începutul anului viitor, a anuntat premierul Victor Ponta, intr-o emisiune televizata. “TVA la carne nu va fi redus în acest an. Am spus un singur lucru: că în baza analizei pe care o avem în septembrie asupra efectelor reducerii TVA-ului la pâine si care să confirme că a fost o măsură bună. Eu cred că a fost o măsură bună reducerea TVA la [...]
Un lucru este sigur: Consumatorii care caută aventuri pentru papilele lor gustative sunt din ce în ce mai mulți, iar tendința se consolidează. Tocmai de aceea, sectorul procesării alimentelor trebuie să țină pasul. Dar, care sunt celelalte tendințe? Innova Market Watch a realizat un studiu care răspunde acestei întrebări. Top Ten Tocmai pentru a face față mai bine solicitărilor venite din partea consumatorilor, Innova Market Watch a analizat o sumedenie de [...]
În perioada 1 ianuarie – 23 februarie a acestui an, inspectorii ANSVSA au controlat un număr de 1.441 de transporturi de produse de origine nonanimală, care au ca risc asociat prezența de reziduuri de pesticide și au prelevat, pentru determinări de laborator, un număr de 505 probe.    Verificările au fost realizate în posturile de inspecție la frontieră și punctele finale de import și au vizat determinarea prezenței și a încadrării în limitele admis [...]
În luna mai 2014, față de luna precedentă, numărul animalelor și al păsărilor  sacrificate și greutatea în carcasă a acestora au crescut la bovine și porcine, iar la ovine și caprine și pǎsǎri au scăzut. În comparație cu aceeași lună a anului 2013, numărul animalelor și al păsărilor sacrificate a crescut la bovine, porcine și pǎsǎri și a scǎzut la ovine și caprine, iar greutatea în carcasǎ a acestora a crescut la bovine și [...]
Horia Stoian: Programul de Reconversie Energetică stabilit la nivel național, în conformitate cu Programul European Energetic al Uniunii Europene, oferă Industriei alimentare românești posibilitatea de a eficientiza activitatea companiilor, de a diminua costurile de producție și, nu în ultimul rând, de a repartiza un capital sporit campaniilor de marketing și promovare a produselor. De asemenea, reconversia oferă companiilor un canal în plus prin care [...]

 

Living fresh
meatmilk
indagra
indagra food
testo
infoALIMENT MAGAZIN