Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Desi vremea in care segmentarile demografice erau principalul etalon in retail pare ca a trecut, pe masura ce creste gradul de sofisticare, analiza generatiilor ramane in continuare esentiala pentru brandurile din retail, atat online, cat si offline. Alina Stepan, managing director Ipsos South-East Europe, a analizat preferintele categoriilor de generatii active in acest moment in cadrul evenimentului retailArena.


Generatia Y, despre care se vorbeste atat de mult in prezent, este cu siguranta provocarea momentului pentru retaileri. „Este generatia care pune intrebari, care provoaca lucruri, isi doresc sa creasca si sa se dezvolte. In acelasi timp, este considerata o generatie imatura, lipita de telefon, impertinenta si indolenta, aflata intr-o adolescenta intarziata. Dar, toti membrii ei arata la fel? Care sunt lucrurile care ii separa”, a inceput Alina Stepan prezentarea despre millenials.


Cu singuranta, exista diferente clare intre generatia actuala si cea a parintilor, fiind mai importante valori precum echilibrul intre viata personala si munca dar si sintagma „traieste viata din plin”, spre deosebire de generatiile anterioare care erau interesate mai degraba de stabilitatea financiara sau petrecerea timpului cu familia, conform studiului Ipsos.


Pentru consumatorii din generatiile Y si Z este mai importanta comunicarea in timp real, raspunsul prompt la solicitari, timpul in care produsule ajung la ei, dar si pretul, afirma speakerii de la cea de-a patra editie a retailArena – Go (g)Local.


„E foarte important sa aduci clientul catre tine. Infrastructura este foarte importanta. Am incercat sa directionam campaniile facute catre diferite generatii de clienti. Ne-am dus cu campanii tactice, facute pentru o seara, pentru generatiile Y si Z, gen Pokemon Go. Mergem catre continut video, live streaming pe categoriile de gaming si cooking. Am investit din ce in ce mai mult in video, unboxing”, a afirmat Ovidiu Ababei, online manager Altex si Media Galaxy.


Pe de alta parte, pretul ramane un criteriu important pentru aceste generatii, in conditiile in care pentru 70-80% dintre consumatori banii oferiti pe un anumit produs conteaza. Pentru a schimba acest criteriu de selectie retailerii ar trebui sa ofere servicii de o calitate mai buna, nu doar preturi mici, adauga Ababei.


Potrivit acestuia, in online 90% din clientii Altex sunt tineri, in offline, insa, procentul acestora scade simtitor.


Ipsos a mai punctat cateva aspecte extrem de importante in comportamentul la cumparaturi al celor doua generatii. Astfel, in timp ce generatia Z este conectata la doua deviceuri simultan (conform unui studiu Google), generatia Y este conectat la 5 device-uri. De asemenea, cei din categoria Y comunica mai mult prin imagini si sunt orientati spre creare de continut, in timp ce generatia Z comunica prin text si imagini. Millenials sunt preocupati de viitor, realisti si vor sa obtina succesul in viata profesionala.


Desi despre generatia Millenials se vorbeste la modul general, exista cateva mari subcategorii, cu afinitati si comportamente diferite:


Achievers: pentru care conteaza statutul social, care consuma branduri premium si au o preocupare evidenta pentru succes. Se observa multe asemanari cu generatia X


Family centric: o categorie semnificativa ca proportie din total, mult mai evidenta in Romania decat in alte tari, din cauza rupturii comuniste. Sunt tinerii casatoriti, preocupati de stabilitate si planificare pe termen lung, angajati, cu venituri peste medie.


Idealist: inca o categorie de nisa, cu preocupari precum voluntariatul, nu cred in branduri, au venituri instabile.


Juggler: studenti sau proaspeti absolventi, fara venituri sau cu unele foarte mici, dornici sa experimenteze si sa isi asume riscuri.


Ce strategii aplica brandurile din retail pentru a fideliza generatia Y


Ovidiu Ababei, online manager Altex si Media Galaxy: Ii atragem inapoi prin newslettere, e-mailuri targetate in functie de ce au achizitionat. Nu am cifre despre cati sunt millenials, dar 20-25% din vanzari sunt pe online.


Raluca Radu, country manager Answer.ro: am introdus un program de loializare, prin care clientii primesc 10% din valoarea comenzii in puncte pe care le folosesc in urmatoarele cumparaturi. Rata de retentie este la 40% ca urmare a acestui program.


Cristina Miclea, director de marketing in cadrul Albalact: generatia noua se plictiseste foarte repede de ambalaje, trebuie sa schimbam permanent, sa venim cu lucruri noi, care sa transmita ideea de evolutie.

Alte articole recomandate:

(Comunicat) O delegație din partea Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor (ANSVSA) au participat la Conferința privind Fraudele Alimentare, organizată de Comisia Europeană în colaborare cu Ministerul Sănătății din Italia, la Roma. La această reuniune au participat specialiști ai autorităților responsabile de siguranța alimentelor din statele membre, ai poliției, vămilor, cercetători, dar și reprezentanți ai operatorilor din domeniul indus [...]
Cum rezistenta antimicrobiana este in curs de dezvoltare, Agentia Franceza Pentru Siguranta Alimentara (ANSES) solicita reducrerea consumului de antibiotice la efectivele de animale, potrivit unui raport publicat de ANSES. In document, Agentia Franceza Pentru Siguranta Alimentara prezinta modalitati de a reduce utilizarea de antibiotice la efectivele de animale si prin urmare se reduce riscul ca bacteriile sa devina rezistente la antibiotice. Acest lucru urmeaza decizia guvernului francez [...]
Proiectele de promovare a produselor agroalimentare în tările aflate sub asistentă financiară internatională sau care au un acord cu FMI si UE ar putea dispune de fonduri mai mari, dup ce Romania a solicitat  cresterea cofinantării UE, la aceste programe. De asemenea, tara noastra a insistat pentru mentinerea cotei de finantare a agentilor economici participanti la program la nivelul actual de 20%, a declarat luni, la Bruxelles, ministrul român agriculturii, Daniel Constantin, [...]
Compania specialistă în producerea brânzeturilor de capră și oaie, Hekking din Olanda este somat cu adăugarea ilegală de substanțe de conservare în brânzeturile sale organice. Se pare că producătorul de brânză a amestecat , de asemenea, laptele produs organic cu lapte convențional. Interesantă în această descoperire este rețeaua internațională de raportare implicată. Este vorba de o asociație germană de control a calității [...]
(Comunicat) În data de 21 februarie 2018, USH Pro Business a organizat evenimentul ” Potențialul pieței irlandeze pentru exportatorii vinurilor românești”, eveniment la care au participat atât producători de vinuri cât și specialiști în domeniul vie – vin. În cadrul seminarului s-a discutat despre atractivitatea pieței irlandeze în contextul Brexit-ului precum și despre oportunitățile de export [...]
În ultimii doi ani, fructele sunt produsele alimentare cu cele mai mari creșteri valorice ale importurilor. Anul trecut am cumpărat de peste granițe de 250 de milioane de euro. Lactatele de import câștigă și ele teren pe plan local, nota de plată ajungând la aproximativ 100 de milioane de euro. În luna decembrie a anului trecut, Ministerul Agriculturii anunța primul excedent al balanței comerciale cu produse agroalimentare de la Revoluție. Era vorba despre datel [...]
Sectorul vinicol are o pondere peste 2% în PIB, dar se afla în creștere accentuata, potrivit lui Cătălin Păduraru, Wine Ambassador în cadrul Asociației Degustătorilor Autorizați din România (ADAR). Domnia sa a subliniat că mai mult de 80% din vinurile produse la noi sunt vândute pe piața internă, precizând: "Trebuie să vedem cum creștem procentajul pentru vinuri de calitate. O proporție de 7% din producția mondială de vin este reprezentată de vinuri [...]
Instrumentele Testo vă ajută să asigurați calitatea alimentelor pe parcursul întregului lanț de producție, fără întrerupere și în conformitate cu standardele existente. Măsurarea parametrilor precum temperatura, umiditatea, valoarea pH-ului sau calitatea uleiului de gătit – în timpul producției, transportului sau al preparării alimentelor – nu a fost niciodată mai ușoară. Instrumentele de măsură Testo și-au doved [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN