Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Iesirea la export a unei companii romanesti aduce, la pachet, o serie lunga de provocari. De la intelegerea pietelor, gasirea unui partener de incredere, pana la probleme logistice sau birocratice. Speakerii primului modul al conferintei retailArena au explicat ce provocari au intampinat, cum le-au depasit si ce trebuie sa stie un business local care vrea sa depaseasca granitele Romaniei.


Inainte de discutia despre provocarile companiilor locale la export, Claudiu Vrinceanu, secretar de stat in Ministerul Economiei, a explicat care sunt masurile adoptate de minister pentru a sustine aceste directii.


“Am identificat mai multe unelte si programe, se pot face multe lucruri pe termen scurt si mediu. In primul rand, Ministerul Econoniei sustine participarea la targuri internationale si am lansat recent ghidul exportatorului roman, ce contine o cartografiere a situatiei exporturilor si sfaturi concrete. Se pot face multe lucruri, vom incepe in curand restructurarea retelei de atasati comerciali, care vor da concurs pentru a ocupa aceste posturi”, a declarat Claudiu Vrinceanu.


Secretarul de stat a mai spus ca ministerul va continua proiectul de incubator de export, pe structura actuala de oficii teritoriale cu puncte de contact in toate orasele mari ale tarii.


Din datele Ministerului reiese ca doar 20.000 de IMM-uri se externalizeaza prin exporturi, numarul reprezentant 5% din total.


Intrebati care sunt principalele provocari in procesul de iesire la export, speakerii primului panel au raspuns:


Claudiu Vrinceanu, secretar de stat Ministerul Economiei:


“Accestul la know how, accesul la piete si identificarea unor oameni de incredere cu care sa poti face business. Din discutiile pe care le-am avut cu diversi antreprenori si manageri, am constatat ca aveam mare problema: noi nu avem incredere in romani. Unui roman ii este mai usor sa faca business cu strainii, decat cu romanii”


Eliodor Apostolescu, co-fondatorul companiei care produce pufuletii Gusto


“O experienta relevanta este cea pe care am avut-o in Germania. Daca nu am fi avut directorul nostru de acolo, stabilit de multi ani, as fi avut mari probleme in a intelege ce vorbeam. Nu ma refer la cuvinte, ci la faptul ca nu intelegeam mentalitatea, gandirea de business. Cred ca aici este cea mai mare provocare, cand vrei sa te dezvolti in alta tara. Nu sunt de acord ca romanii nu colaboreaza bine intre ei, cel mai mult ne-au sustinut in alte tari romanii stabiliti acolo, in special cei stabiliti de multi ani”.


“E foarte important sa te adaptezi la specificul pietei si sa cauti acele piete care pot genera vanzari. De exemplu, desi Bulgaria este foarte aproape, acolo vindem maxim 5 paleti pe saptamana – este o piata foarte ieftina. Insa, in tari precum Germania, unde o punga de pufuleti costa 1,5 euro, sau in Suedia, unde acelasi produs se vinde cu 3 euro, trimitem zeci de milioane de pungi annual. Chiar daca sunt costuri logistice si de transport mai mari, ele sunt acoperite de pretul de vanzare. Este o gandire orientata catre produs"


Marius Bicu, managing partner De la Ferma


“In 2009, cand am inceput sa iesim la export, provocarea logistica a fost una foarte mare. Clientii nostri aveau transporturi frigorifice rar, nu ne puteam permite sa inchiriem un tir frigorific. Pana la urma, am rezolvat prin asocierea cu un producator de mezeluri. Pe langa logistica, o alta mare provocare a fost legata de obtinerea documentelor necesare exportului. Era o noutate, se schimbasera multe odata cu aderarea la UE si, practic, am obtinut primul certificat sanitar din judetul Mures”.


“Lipsa informatiilor din piata este o problema majora. La inceput, nu stiam ce fac distribuitorii mai departe. Noi vindem intr-o piata etnica, ne adresam romanilor din alte tari, vindem in magazine romanesti si prin distribuitorii pe care nu ii cunosteam. In 2010, am fost in vizita in Spania, unde am ramas uimiti: noi aveam deja in Romania retaileri mari, magazine frumoase iar acolo am gasit un magazin mic, prost luminat, cu o vanzatoare in spatele tejghelei si fara autoservire. Abia atunci am inteles de ce nu reuseam sa vindem la fel de bine la export produsele de top din Romania. Am inteles ce fel de produse se vand si ne-am adaptat comportamentului".


Ioana Borza, Marketing Manager, Farmec


"Cel mai important este sa iti stabilesti o strategie de business. La inceput mergi in functie de cerere, risipesti bani si resurse fara sa obtii rezultatele pe care ti le doresti. SI noi am mers mult dupa aceasta metoda, pana ne-am dat seama ca nu era ceea ce ne dorim. Alegerea pietelor este dificila, trebuie sa le studiezei, sa te uiti la concurenta, la comportamentul de achizitie de consum. Sunt multe diferente intre piete, lucru care face alegerea dificila. Acum, strategia noastra este de a consolida pozitia pe Europa si ne uitam catre Orientul Mijlociu.
In industria cosmeticelor, dureaza 1-2 ani de cand iti doresti sa intri pe o piata, pana reusesti efectiv, perioada fiind necesara pentru inregistrarea produselor si gasirea unor parteneri seriosi. Experienta noastra in Polonia a fost interesanta, nu ne-am atins obiectivele propuse, dar am invatat ce inseamna o piata matura".

Alte articole recomandate:

Oul este un aliment care se pretează la o păstrare îndelungată. În stare proaspătă, singurul germene care poate supraviețui în interiorul său este Salmonella, provenit de la pasărea care a produs oul, însă la suprafața cojii numărul microorganismelor poate fi înmiit mai mare. Sunt motive pentru care ouăle trebuie spălate și dezinfectate înainte de a fi depozitate, întrucât pe coaja lor există agenți infecțioși, care se pot transmite prin preparare [...]
Angajații Direcției Sanitar-Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor (DSVSA) Brașov și medicii veterinari de liberă practică din județ au fost instruiți pentru recunoașterea Pestei Porcine Africane, după ce Comisia Europeană a informat administrațiile veterinare ale statelor membre UE că s-au confirmat două cazuri de boală, în Lituania. “Lituania a aplicat, încă de la confirmare, măsuri în conformitate cu prevederile Directivei  Consiliului 60/2002/CE, stabilind [...]
Înrăutățirea condițiilor meteo și seceta excesivă din ultimii ani i-au determinat pe cercetătorii Universității din Florida să caute soluții pentru a dezvolta un nou soi de alune, rezistente la secetă. Echipa de cercetare va primi câte 500.000 dolari, timp de patru ani, de la Institutul Național de Alimentație și Agricultură USDA, pentru a găsi strategiile care pot  îmbunătăți toleranța la secetă a arahidelor. Cercetarea [...]
Exista sperante pentru reducerea cotei de TVA la carne, dar si la alte categorii de produse, dupa cum lasa in continuare sa se inteleaga premierul Victor Ponta: "Anul viitor va exista spațiul fiscal necesar pentru reducerea TVA la 9% la legume-fructe și apoi la carne, a precizat inca o data, duminică, premierul Victor Ponta, în cadrul unei emisiuni la postul public de televiziune.  "Am avut succes cu reducerea TVA la produse de panificație. Asta înseamnă că anul viitor putem [...]
Compania vâlceană Diana, unul dintre cei mai prestigioși procesatori de carne din România, va fi prezentă la Expo-Conferința Internațională Meat & Milk 2016, care își va desfășura cea de-a V-a ediție în zilele de 12 și 13 mai sun genericul ”SUBFINANȚARE, SUPRATAXARE, IMPORTURI-Ziduri în calea unui business de succes, într-o economie aflată în dezechilibru”.   Iată, însă, [...]
A treia editie a Conferintei IFS, organizata de Inaq Consulting, vine cu noutati legate analiza produselor alimentare si nealimentare din perspectiva IFS.  Profesionistii din domeniul managementului calitatii sunt asteptati pe 25 Mai 2016, la cea de a treia editie a conferintei IFS, desfasurata la Hotel Caro din Bucuresti. Evenimentul este organizat de INAQ Consulting impreuna cu IFS Management GmbH si este dedicat ultimelor noutati in domeniu, precum si analizei produselo [...]
(Agerpres) Industria alimentară românească a fost „zguduită” pe parcursul acestui an de mai multe scandaluri, unele cu ramificații internaționale, cum a fost cel al cărnii de cal de la începutul lunii februarie, în timp ce cazul laptelui cu aflatoxină a adus demisii la vârful ANSVSA din cauza „bâlbâielilor” în comunicare, iar carnea de pasăre contaminată cu salmonela a prejudiciat industria avicolă cu zeci de milioane d [...]
Setul Testo 206-pH2 vă permite să măsurați sigur și eficient valoarea pH-ului și a temperaturii în medii semisolide. Este ideal pentru laboratoare, industria alimentară sau procesele de producție industrială. Testo 206-pH2 este ideal pentru aplicații în medii semisolide, în special pentru măsurarea pH-ului în alimente vâscoase cum ar fi jeleuri, creme, brânzeturi, fructe, etc. Instrumentul se remarcă datorită combinației dintre sonda pH [...]

 

Living fresh
Meat Milk TV
meatmilk
Debitron Termo
testo
infoALIMENT MAGAZIN