Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Procedura de implementare a Programului ”Comert 2016” lansat în acest an, prevede c firmele mici și mijlocii din România, cu cel puțin 2 ani vechime, pot obține de la stat finanțri nerambursabile de pân la 30.000 de euro. Schema de ajutor de minimis gestionat de Direcția Politici Antreprenoriale a Ministerului Economiei, urmrește s sprijine operatorii economici, societțile  și cooperativele, prin facilitarea accesului la finanțare, în scopul îmbuntțirii performanțelor economice și tehnice ale operatorilor economici.


Care este valoarea finanțrii?


Prin Programul de dezvoltare și modernizare a activitților de comercializare a produselor și serviciilor de piaț, firmele beneficiare primesc, petru investiții, un ajutor nerambursabil de maximum 90% din valoarea total a cheltuielilor eligibile efectuate (fr TVA), dar nu mai mult de 135.000 lei, pentru fiecare beneficiar. Restul de 10% trebuie suportat de firma beneficiar, ca aport propriu la investiție.


Astfel, la un ajutor financiar maxim, investiția total va trebuie s ajung la aproximativ 33.300 de euro, din care contribuția proprie a firmei s fie 15.000 de lei (circa 3.300 de euro). Prin schemele de ajutor de minimis de la Guvern, antreprenorii trebuie s fac cheltuilile cu reurse proprii, dup care statul le ramburseaz investiția, în limita ajutorului de minimis accesat.


În anul 2016, Programul Comerț beneficiaz de un buget total de 21,049 milioane de lei, Ministerul Economiei estimând c va putea ajuta minimum 156 de firme.


Înscrierea în program, solicitarea acordului de principiu pentru finanțare și completarea planului de investiții în vederea obținerii finanțrii, se fac on-line, pe site-ul Direcției Politici Antreprenoriale.


Cine primește finanțare?


Întreprinderile mici și mijlocii care vor s acceseze Programul Comerț trebuie s îndeplineasc o serie de condiții cumulative, dup cum urmeaz:


-Au cel puțin 2 ani calendaristici de la înființare la data deschiderii aplicației electronice de înscriere a planului de investiții  și codul CAEN pentru care solicit finanțare este autorizat conform art. 15 din Legea 359/2004, privind simplificarea formalitților la înregistrarea în Registrul Comerțului a persoanelor fizice, asociațiilor familiale și persoanelor juridice, înregistrarea fiscal a acestora, precum și la autorizarea funcționrii persoanelor juridice, cu modificrile și completrile ulterioare, cu cel puțin 3 luni anterior datei deschiderii aplicației electronice de înscriere a planului de investiții;


-Au capital social integral privat;


-Nu au beneficiat de alocație financiar nerambursabil în cadrul Programului în ultimii 3 ani și nu au  asociați, acționari sau administratori care dețin sau au deținut calitatea de  asociați/acționari/administratori ai altor societți  care au beneficiat de alocație financiar nerambursabil în cadrul Programului în ultimii 3 ani. Asociații, acționarii sau administratorii care dețin mai multe societți  nu pot beneficia de AFN în cadrul prezentului program decât cu o singur societate;


-Nu au datorii la bugetul general consolidat și la bugetele locale, atât pentru sediul social, cât și pentru toate punctele de lucru;


-Au o cifr de afaceri anual net de pân la 50 milioane de euro, echivalent în lei, sau dețin active totale care nu depșesc echivalentul în lei a 43 milioane de euro, la finele anului fiscal anterior (prin active totale se înteleg active imobilizate, plus active circulante, plus cheltuieli în avans);


-Nu sunt în stare de dizolvare, reorganizare judiciar, lichidare, insolvenț, faliment, executare silit, închidere operațional sau suspendare temporar a activitții;


Pentru ce sunt alocate finanțrile?


-Achiziționarea de echipamente IT tehnic de calcul (tip PC, format din: unitate central, server, monitor, imprimant /copiator /multifuncțional, inclusiv sisteme portabile, licențe necesare desfșurrii activitții, sisteme audio-video,etc.); Nu se pot achiziționa mai multe echipamente IT, din fiecare tip, decât numrul total de angajați, dup implementarea proiectului cu component nerambursabil, cu excepția activitților care necesit acest lucru (Ex: Internet cafe, instruire în domeniul calculatoarelor, etc.);


-Achiziționarea de cititoare pentru cod de bare;


-Achiziționarea de cântare electronice cu/fr printer pentru etichetare;


-Achiziționarea de aparate de marcat electronice fiscale;


-Achiziționarea de echipamente tehnologice, mașini, utilaje și instalații de lucru-inclusiv software-ul aferent, aparate și instalații de msurare, control și reglare necesare desfșurrii activitților pentru care a solicitat finanțare, cu excepția jocurilor de noroc mecanice, electrice, electronice, meselor de biliard, instrumentelor și automatelor muzicale;


-Achiziționarea de electro și motostivuitoare;


-Investițiile în active necorporale referitoare la brevete de invenție, mrci de produse și servicii (etichetare ecologic, licențe), software pentru comerțul on-line, software-uri necesare desfșurrii activitților de comercializare a produselor și serviciilor de piaț;


-Achiziționarea de mobilier, birotic și sisteme de protecție a valorilor umane și materiale (ex. sisteme de supraveghere video, sisteme de alarm), conform Hotararii Guvernului nr. 2139/2004;


-Achiziționarea de autoutilitare;


-Realizarea unui site pentru prezentarea activitții solicitantului și a produselor sau serviciilor promovate (inclusiv cheltuieli înregistrare domeniu, fr hosting), pentru operatorii economici care nu dețin alt site și care trebuie s fie funcțional la data depunerii cererii de eliberare a ajutorului nerambursabil;


-Achiziționarea de instalații/echipamente specifice în scopul obținerii unei economii de energie, precum și sisteme care utilizeaz surse  regenerabile/alternative de energie, pentru eficientizarea activitților pentru care s-a solicitat finanțare;


-Achiziționarea de instalații de înclzire sau climatizare aferente spațiului de comerț sau servicii;


-Specializare/perfecționare profesional în domeniul activitților de comercializare a produselor și serviciilor de piaț pentru care a solicitat finanțare, participarea la cursuri privind noțiuni fundamentale de igien necesare în activitțile de comercializare a produselor și serviciilor de piaț;


-Consultanț pentru întocmirea documentației în vederea obținerii finanțrii în cadrul prezentului program și implementarea proiectului (maximum 4% din valoarea eligibil la decont a proiectului, mai puțin consultanța, dar nu mai mult de 5.769 lei).

Alte articole recomandate:

România a absorbit, pân în prezent, 154 de milioane de euro din fondurile europene alocate prin Programul Operaional de Pescuit (POP) 2007 - 2013 i a ajuns la un grad de absorbie de 41%, îns, în continuare exist un risc de dezangajare de fonduri pe acest program, a declarat secretarul de stat în Ministerul Agriculturii i Dezvoltrii Rurale (MADR), George Turtoi. 'Am ajuns la un grad de absorbie de 41% la Programul Operaional de Pescuit (POP) 2007 - [...]
Ministrul polonez al agriculturii Marek Sawicki a cerut Comisiei Europene compensaii pentru ara sa dup ce Rusia a decis s interzic importurile de fructe i legume poloneze, decizie considerat de Varovia ca reacie la sanciunile occidentale contra Moscovei, scrie The Warsaw Voice. Rspunsul Rusiei ar putea aduce Poloniei pierderi de 500 de milioane de euro, a calculat ministerul. Presa polonez a indicat c Rusia ar putea pregti i interdicii privind importurile de carne de pui [...]
Horia Stoian:   Din cauza desfurrii neprofesioniste a „primei etape” a programului de selecie pentru acordarea ajutoarelor De minimis, aceia care vor avea de pierdut cel mai mult vor fi micii productori din sectorul alimentar i, implicit, economia local i naional.   Transfer de... putere. Dup scandalul în care Ministerul Finanelor Publice a fost acuzat de nereguli care aduc a direcționare voit a fondurilor, la concursul de pe urma cruia [...]
Fondul de Garantare a Creditului Rural IFN-SA va participa la Expo-Conferința Internațional Meat & Milk 2016, urmând s fie prezent cu stand propriu în cadrul Secțiunii B2B-Expo. Reamintim c evenimentul se va desfșura în zilele de 12 și 13 mai la Hotel Alpin din Poiana Brașov, sub genericul ”SUBFINANȚARE, SUPRATAXARE, IMPORTURI: Ziduri în calea unui business de succes, într-o economie aflat în [...]
(Agerpres) Proiectele de producere a energiei din surse eoliene i solare nu vor mai primi finanare european în exerciiul bugetar 2014 – 2020, întrucât România i-a atins inta privind aceste resurse, a declarat, joi, directorul general al Organismului Intermediar pentru Energie din Ministerul Economiei, Viorel Mdlin Beltechi. ‘În perioada 2014 – 2020, nu vor mai fi finanate proiectele bazate pe soare i vânt, întrucât [...]
Lsând alte considerente referitoare la accesrile fondurilor europene, considerente care in mai mult de zonele gri ale relaiilor oamenilor de afaceri cu autoritile, merit de subliniat faptul c, pe lâng hachiele instituionale, sunt destule inadvertene în metodologia specific, fapt care ne determin s prezentm câteva observaii. Observaiile sunt efectuate de specialitii de la Metodologie.ro.   Inadvertene de substan Una dintre inadvertenele HG [...]
Pe fondul scderii generale a pieței leasingului de aproape patru ori, în intervalul 2007-2013 (se au în vedere inclusiv limitele intervalului), leasingul operațional a cunoscut o evoluție ascendent continu pe întreaga perioad de timp artat, înregistrându-se o creștere de aproape 4,5 ori a segmentului (de la 9.600 de autovehicule înmatriculate în acest sistem, în 2007, la 43.000 în 2013).   Evoluție [...]
  Fondul de Garantare a Creditului Rural a fost înființat în anul 1994, dar putem spune c implicarea puternic în agicultur și mediul rural a început dup anul 2003, perioad de referinț pentru creșterea substanțial a finanțrilor acordate beneficiarilor din mediul rural, atât din bugetul național, cât și din fonduri europene. Misiunea Fondului const în : Sprijinirea absorbției fonduril [...]

 

testo
infoALIMENT MAGAZIN