Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Atât în România, cât și pe plan global, zona consumului HoReCa a cunoscut în ultimii ani o evoluție spectaculoasă. Aceasta se datorează în bună parte „intenției declarate a oamenilor de a câștiga cât mai mult timp liber și de a investi în vacanțe și activități recreative” este de părere Oana Mirila, Director Cercetare Calitativă, GfK România. Creșterea veniturilor și implicit a puterii de cumpărare, scăderea TVA-ului, diminuarea ratei șomajului și prognozele economice optimiste au readus dorința de cumpărare a românilor la nivelul anterior declanșării crizei economice, din 2008.


România, în rândul lumii 


Cu mici fluctuații datorate situației politice și sociale (criza refugiaților și atentatele din Europa de Vest), aceeași situație este înregistrată pe tot continentul. Astfel și în anul 2016 zona consumului HoReCa a fost unul dintre sectoarele cu cea mai rapidă creștere, iar prognozele rămân și pentru viitor la fel de optimiste.


Segmentul de catering, de asemenea, a cunoscut o creștere accelerată în ultimul deceniu. Cererea pentru acest tip de servicii (catering comercial, dar și social) a devenit tot mai mare, iar competiția, justificată și de profiturile mari din acest sector, tot mai intensă. A trebuit ca furnizorii de servicii de catering să găsească noi strategii, să-și selecteze cu atenție segmentele de piață cărora li se adresează și să-și diversifice oferta cu elemente cât mai surprinzătoare pentru cumpărători. 


Tendințele anului 2017 în industria cateringului


Indiferent că este vorba despre un eveniment din zona de business, de entertainment, privat sau pur și simplu de oameni care vor să se relaxeze și să se bucure de timpul liber, mâncarea servită joacă un rol foarte important, pentru că poate da strălucire momentului sau pur și simplu îl poate distruge. Din această cauză, furnizorii de servicii din zona de catering s-au străduit să ofere alternative care să împace și cele mai diverse cerințe. În principal, între tendințele cele mai proeminente ale anului s-a remarcat dorința de a oferi cumpărătorilor posibilitatea de a opta pentru mâncare sănătoasă. S-a constatat că oamenii acordă din ce în ce mai multă atenție preparatelor pe care le consumă, atât acasă, cât și la evenimente.


Astfel că furnizorii care au inclus în ofertă produse cât mai naturale și sănătoase nu au avut decât de câștigat. Creativitatea și designul atractiv nu îi vor lasă niciodată clienții indiferenți, astfel că în zona de catering s-a mizat și în acest an pe preparate care să provoace cumpărătorii să încerce și gusturi ceva mai „aventuroase”. Adăugarea a două, trei ingrediente cu un preț mai ridicat, fie că este vorba despre delicatese culinare sau vinuri de colecție dau o notă de lux meniului oferit și, după cum s-a constatat din statistici, cumpărătorii, printre care și cei români, au acum tendința de a consumă mai puțin și mai scump.


Servicii cu „aromă locală”


De la nunți și alte evenimente private și până la întruniri de afaceri și team building-uri ale marilor corporații, este din ce în ce mai pronunțată dorința beneficiarilor de a alege o zona cât mai atractivă și specială pentru organizarea evenimentului. Serviciul de catering nu poate rămâne în urma acestui trend, așa încât savoarea produselor locale, specificul zonei trebuie să se regăsească și în ofertă. „Atunci când selectează o destinație, clientul și oaspeții săi caută să pătrundă specificul zonei” spune Stephanie Eden, vicepreședinte al diviziei de vânzări naționale pentru celebrele restaurante și servicii de catering Wolfgang Puck. „În afara faptului că încercăm să procurăm cele mai bune ingrediente de la fermierii locali și furnizori, întotdeauna încercăm să evidențiem aromele specifice zonei, indiferent că ne aflăm pe coasta de est, în inima Texasului sau în nord-vestul Pacificului”, mai spune Stephanie Eden.


Revoluția kosher în industria cateringului


Serviciile de catering care ofereau până acum ceva vreme mâncare kosher au fost caracterizate de Michele Schwartz, de la „ Modern Jewish Wedding Blog” ca fiind „plictisitoare, însă foarte sigure”. În trecut, nu existau foarte multe alternative de oferit în ceea ce privește mâncarea kosher. Însă astăzi, situația este mult diferită, lucru scos în evidență și de Alejandro Muguerza, președinte al firmei de catering „ Le Basque”, Miami. „Noile tehnici culinare kosher, care au apărut la mijlocul anilor 90, continuă să se rafineze și astăzi le descoperim în restaurantele de top americane” subliniază acesta.


 


În acest moment, cateringul kosher include unele dintre cele mai proeminente trenduri ale industriei acesteia. În ultimii ani, serviciile de catering și restaurantele kosher au inclus în ofertă produse de proveniență locală și organice, specialități vegane, meniuri fără gluten și chiar sushi. Specialiștii în domeniu au observat că bucătăria kosher continuă să se rafineze și să ofere produse inovatoare ca gust și prezentare. Clienții cateringului kosher se așteaptă la aceeași calitate, inovație și varietate din meniurile nonkosher, însă respectând regulile stricte ale acestuia. „Și nu trebuie să fii evreu pentru a concepe un astfel de meniu, ci doar să fii dornic să înveți” subliniază Michele Schwartz. Aceasta recomandă celor interesați să-și dezvolte afacerea pe acest segment să intre în legătură cu furnizori de carne koșer sau să ceară sfatul unui rabin în ceea ce privește prepararea corectă a felurilor de mâncare. Și de asemenea, este recomandată obținerea unui certificat de produs kosher, care poate fi astăzi obținut și în Romania.


         


În ceea ce privește cateringul kosher, care este foarte dezvoltat în Statele Unite, se observă dorința de a adapta și reinventa elementele tradiționale pentru a crea noi concepte, mai atractive și integrate ultimelor trenduri. Produsele organice și cele de proveniență locală se bucură de mare popularitate și în cadrul cateringului kosher. Această bucătărie a început să capete tot mai mulți adepți, mai ales în rândul vegetarienilor și a celor care preferă mâncarea cât mai naturală. Aceasta pentru că 98% dintre aditivii care se găsesc în mod obișnuit în produsele alimentare nu există în mâncarea kosher. Printre regulile care trebuie respectate pentru că un meniu să fie kosher sunt și următoarele: animalele trebuie sacrificate în acord cu legea iudaică, produsele lactate trebuie să parvină de la animale koșer, carnea și laptele nu trebuie amestecate, este interzis consumul de fructe de mare, ustensilele care au fost folosite pentru carne nu pot fi întrebuințate și pentru brânzeturi, iar vinul trebuie să provină dintr-o sursă koșer.

Alte articole recomandate:

Președintele Autorității Naționale Sanitară Veterinară și Siguranța Alimentelor, domnul Geronimo Răducu Brănescu, a confirmat participarea ca speaker la cea de-a VI-a ediție a Expo-Conferinței Internaționale Meat & Milk, eveniment care se va desfășura în zilele de 25 și 26 mai 2017, la Hotel Alpin din Poiana Brașov, sub titlul ”Viziune, Capital, Export-Elemente de eficiență într-un nou peisaj [...]
Grupul francez Lactalis, care în urmă cu cinci ani a cumpărat producătorul de lactate LaDorna de la omul de afaceri Jean Valvis, a înlocuit brandul LaDorna de pe produsele din categoria telemea cu brandul President, recunoscut la nivel european, în urma unui proces de rebranding început în mai 2013 și finalizat la începutul acestui an. Astfel, în prezent în magazine se comercializează telemea President, dar mai există și loturi de telemea care au [...]
Sole-Mizo România, parte a grupului ungar cu același nume care este condus de Gerbrant de Boer-fost șef al Friesland în România, a avut anul trecut o cifră de afaceri de 99,6 mil. lei (circa 24 mil. euro) cu aproape 50 de angajați, arată datele de la Ministerul de Finanțe. Vânzările au fost anul trecut în creștere cu 12% pe piața locală, iar compania a raportat profit, noteaza Ziarul financiar. Grupul ungar a intrat în 2009 pe piața din România, iar [...]
Marile lanțuri de magazine nu au scăzut prețurile la produsele lactate și la carne, în ciuda reducerii TVA la 9%, iar profiturile obținute de acestea nu se întorc sub formă de impozite la bugetul de stat, a susținut ieri președintele Federației Crescătorilor de Bovine din România, Claudiu Frânc, la ședința Comisiei pentru agricultură de la Camera Deputaților. Totuși, mai multe cercetări de piață și inclusiv ministerul de resort au arătat că prețurile la alimente au [...]
Timișoreana și Ciucaș, branduri ale producătorului de bere Ursus Breweries, au ocupat anul trecut primele două poziții în clasamentul celor mai vândute mărci de bere, având fiecare o cotă de piață de 14,1%, arată datele companiei de cercetare de piață Canadean. „Timișoreana și Ciucaș sunt cele mai vândute două beri din România în funcție de volum“, spunea recent Igor Tikhonov, președintele Ursus Breweries, care cita compania AC Nielsen.  [...]
Cooperativa Someș-Arieș negociază închirierea fabricii de brânzeturi fermentate Napolact de la Țaga, închisă din 2013, ne-a spus Mircea Ciurea, administratorul Cooperativei. Tratativele cu Napolact sunt purtate de reprezentanții Consiliului Județean (CJ) Cluj, prin intermediul Clusterului Agro-Food-Ind Napoca, înființat de CJ Cluj. Din partea Cooperativei au fost la negocieri directorul tehnic Călin Fărgaciu și președintele Dan Țandea, informeaza Agroinfo. Cooperativa [...]
Iesirea la export a unei companii romanesti aduce, la pachet, o serie lunga de provocari. De la intelegerea pietelor, gasirea unui partener de incredere, pana la probleme logistice sau birocratice. Speakerii primului modul al conferintei retailArena au explicat ce provocari au intampinat, cum le-au depasit si ce trebuie sa stie un business local care vrea sa depaseasca granitele Romaniei. Inainte de discutia despre provocarile companiilor locale la export, Claudiu Vrinceanu, secretar de stat [...]
În perioada 19-20.04.2016, inspectori din cadrul Direcției Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor București, au efectuat 192 verificări în unități supuse controlului sanitar veterinar și pentru siguranța alimentelor, inclusiv control oficial (conform Ordinelor nr. 64/2007 și 113/2008), evaluări în vederea înregistrării/autorizării sanitare veterinare etc.,  raportat la programele și tematicile proprii specifice sau urmare unor sesizări primite. D [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN