Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Atât în România, cât și pe plan global, zona consumului HoReCa a cunoscut în ultimii ani o evoluție spectaculoasă. Aceasta se datorează în bună parte „intenției declarate a oamenilor de a câștiga cât mai mult timp liber și de a investi în vacanțe și activități recreative” este de părere Oana Mirila, Director Cercetare Calitativă, GfK România. Creșterea veniturilor și implicit a puterii de cumpărare, scăderea TVA-ului, diminuarea ratei șomajului și prognozele economice optimiste au readus dorința de cumpărare a românilor la nivelul anterior declanșării crizei economice, din 2008.


România, în rândul lumii 


Cu mici fluctuații datorate situației politice și sociale (criza refugiaților și atentatele din Europa de Vest), aceeași situație este înregistrată pe tot continentul. Astfel și în anul 2016 zona consumului HoReCa a fost unul dintre sectoarele cu cea mai rapidă creștere, iar prognozele rămân și pentru viitor la fel de optimiste.


Segmentul de catering, de asemenea, a cunoscut o creștere accelerată în ultimul deceniu. Cererea pentru acest tip de servicii (catering comercial, dar și social) a devenit tot mai mare, iar competiția, justificată și de profiturile mari din acest sector, tot mai intensă. A trebuit ca furnizorii de servicii de catering să găsească noi strategii, să-și selecteze cu atenție segmentele de piață cărora li se adresează și să-și diversifice oferta cu elemente cât mai surprinzătoare pentru cumpărători. 


Tendințele anului 2017 în industria cateringului


Indiferent că este vorba despre un eveniment din zona de business, de entertainment, privat sau pur și simplu de oameni care vor să se relaxeze și să se bucure de timpul liber, mâncarea servită joacă un rol foarte important, pentru că poate da strălucire momentului sau pur și simplu îl poate distruge. Din această cauză, furnizorii de servicii din zona de catering s-au străduit să ofere alternative care să împace și cele mai diverse cerințe. În principal, între tendințele cele mai proeminente ale anului s-a remarcat dorința de a oferi cumpărătorilor posibilitatea de a opta pentru mâncare sănătoasă. S-a constatat că oamenii acordă din ce în ce mai multă atenție preparatelor pe care le consumă, atât acasă, cât și la evenimente.


Astfel că furnizorii care au inclus în ofertă produse cât mai naturale și sănătoase nu au avut decât de câștigat. Creativitatea și designul atractiv nu îi vor lasă niciodată clienții indiferenți, astfel că în zona de catering s-a mizat și în acest an pe preparate care să provoace cumpărătorii să încerce și gusturi ceva mai „aventuroase”. Adăugarea a două, trei ingrediente cu un preț mai ridicat, fie că este vorba despre delicatese culinare sau vinuri de colecție dau o notă de lux meniului oferit și, după cum s-a constatat din statistici, cumpărătorii, printre care și cei români, au acum tendința de a consumă mai puțin și mai scump.


Servicii cu „aromă locală”


De la nunți și alte evenimente private și până la întruniri de afaceri și team building-uri ale marilor corporații, este din ce în ce mai pronunțată dorința beneficiarilor de a alege o zona cât mai atractivă și specială pentru organizarea evenimentului. Serviciul de catering nu poate rămâne în urma acestui trend, așa încât savoarea produselor locale, specificul zonei trebuie să se regăsească și în ofertă. „Atunci când selectează o destinație, clientul și oaspeții săi caută să pătrundă specificul zonei” spune Stephanie Eden, vicepreședinte al diviziei de vânzări naționale pentru celebrele restaurante și servicii de catering Wolfgang Puck. „În afara faptului că încercăm să procurăm cele mai bune ingrediente de la fermierii locali și furnizori, întotdeauna încercăm să evidențiem aromele specifice zonei, indiferent că ne aflăm pe coasta de est, în inima Texasului sau în nord-vestul Pacificului”, mai spune Stephanie Eden.


Revoluția kosher în industria cateringului


Serviciile de catering care ofereau până acum ceva vreme mâncare kosher au fost caracterizate de Michele Schwartz, de la „ Modern Jewish Wedding Blog” ca fiind „plictisitoare, însă foarte sigure”. În trecut, nu existau foarte multe alternative de oferit în ceea ce privește mâncarea kosher. Însă astăzi, situația este mult diferită, lucru scos în evidență și de Alejandro Muguerza, președinte al firmei de catering „ Le Basque”, Miami. „Noile tehnici culinare kosher, care au apărut la mijlocul anilor 90, continuă să se rafineze și astăzi le descoperim în restaurantele de top americane” subliniază acesta.


 


În acest moment, cateringul kosher include unele dintre cele mai proeminente trenduri ale industriei acesteia. În ultimii ani, serviciile de catering și restaurantele kosher au inclus în ofertă produse de proveniență locală și organice, specialități vegane, meniuri fără gluten și chiar sushi. Specialiștii în domeniu au observat că bucătăria kosher continuă să se rafineze și să ofere produse inovatoare ca gust și prezentare. Clienții cateringului kosher se așteaptă la aceeași calitate, inovație și varietate din meniurile nonkosher, însă respectând regulile stricte ale acestuia. „Și nu trebuie să fii evreu pentru a concepe un astfel de meniu, ci doar să fii dornic să înveți” subliniază Michele Schwartz. Aceasta recomandă celor interesați să-și dezvolte afacerea pe acest segment să intre în legătură cu furnizori de carne koșer sau să ceară sfatul unui rabin în ceea ce privește prepararea corectă a felurilor de mâncare. Și de asemenea, este recomandată obținerea unui certificat de produs kosher, care poate fi astăzi obținut și în Romania.


         


În ceea ce privește cateringul kosher, care este foarte dezvoltat în Statele Unite, se observă dorința de a adapta și reinventa elementele tradiționale pentru a crea noi concepte, mai atractive și integrate ultimelor trenduri. Produsele organice și cele de proveniență locală se bucură de mare popularitate și în cadrul cateringului kosher. Această bucătărie a început să capete tot mai mulți adepți, mai ales în rândul vegetarienilor și a celor care preferă mâncarea cât mai naturală. Aceasta pentru că 98% dintre aditivii care se găsesc în mod obișnuit în produsele alimentare nu există în mâncarea kosher. Printre regulile care trebuie respectate pentru că un meniu să fie kosher sunt și următoarele: animalele trebuie sacrificate în acord cu legea iudaică, produsele lactate trebuie să parvină de la animale koșer, carnea și laptele nu trebuie amestecate, este interzis consumul de fructe de mare, ustensilele care au fost folosite pentru carne nu pot fi întrebuințate și pentru brânzeturi, iar vinul trebuie să provină dintr-o sursă koșer.

Alte articole recomandate:

Producătorul Scandia Food, liderul pieței de conserve de carne și pate, a intrat, la sfârșitul anului trecut, în categoria conservelor de pește cu brandul Lotka, poziționat pe segmentul premium, în contextul creșterii vânzărilor din această categorie.   ”Piața conservelor de pește a prins avânt puternic în ultimii ani, iar pentru Scandia Food intrarea pe acest segment a reprezentat o oportunitate, date [...]
Lansat în anul 1999, Wu Xing este unul dintre brandurile care au început în forță și au reușit să rămână în topul preferințelor bucureștenilor până astăzi. Premiat în repetate rânduri în Gala FOOD&BAR la categoria Cea mai bună firmă de delivery, Wu Xing nu se dezminte și oferă clienților servicii de calitate și experiențe culinare deosebite. De 15 ani. Apărut pe o nișă încă [...]
Într-un interviu acordat pentru Agrointel, Liviu Harbuz a declarat că medicii veterinari sunt responsabili începând de la aspectele ecologice și până la siguranța alimentară. Acesta a adăugat: ”O primă chestiune ce trebuie menționată este reforma în domeniul asistenței medical-veterinare în contextul în care concesionarea activităților veterinare către medicii veterinari de liberă practică a împlinit 14 ani (durata [...]
Odată cu aderarea României la Uniunea Europeană a venit și obligativitatea conștientizării importanței protecției mediului în care trăim. Fonduri, deloc neglijabile, au fost puse la dispoziția noilor țări membre, pentru ca trecerea la legislația comunitară, axată pe conservare și calitate, să se poată face mai ușor și rapid. În acest sens, România a beneficiat de mai multe programe de finanțare, prin care s-a urmărit creșterea competitivității pe piaț [...]
Pe cât de diversă e gama sortimentală, pe atât de diversă e și oferta de echipamente destinate fabricării înghețatei, procesatorii având, cu adevărat, de unde să aleagă. Compania daneză Bicecream a lansat de curând un nou congelator deosebit de eficient. Linia de congelare WS Freezer este special concepută pentru a oferi un control optim procesului de producție. Utilajul este poate fi operat manual, semi-automat sau complet automatizat, î [...]
(Comunicat) Adunarea Generală a FEDIMA – Federația Europeană a Producătorilor și Furnizorilor de Ingrediente pentru Industria de Panificație, Patiserie și Cofetărie – a avut loc la București, între 24 și 25 septembrie FEDIMA Europe – Federația Europeană a Producătorilor și Furnizorilor de Ingrediente pentru Industria de Panificație, Patiserie și Cofetărie – a organizat pentru prima dată în Români [...]
În perioada 01.08.2014-31.08.2014, direcțiile județene sanitare veterinare și pentru siguranța alimentelor și a Municipiului București au continuat activitățile de control în unitățile din industria agroalimentară. S-au efectuat 6.446 de controale în unități care-și desfășoară activitatea în domenii precum: fabricarea produselor de morărit, a pâinii și a produselor de patiserie, a băuturilor răcoritoare și alcoolice, a altor produse alimentare precum și unități de [...]
Asociația Maitre d'Hotel România a realizat la începutul acestui an un foarte interesant Top al consumului de alcool al turiștilor care vin în România. Potrivit clasamentului, englezii, germanii și rusii sunt cei mai mari consumatori de alcool în restaurantele, barurile și cluburile românești, alocând, în medie, 100-200 de euro de persoană pe seară, potrivit asociației Maitre d'Hotel România, care reunește șefii de sală d [...]

 

Meat Milk TV
meatmilk
Debitron Termo
testo
infoALIMENT MAGAZIN