Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Atât în România, cât și pe plan global, zona consumului HoReCa a cunoscut în ultimii ani o evoluție spectaculoasă. Aceasta se datorează în bună parte „intenției declarate a oamenilor de a câștiga cât mai mult timp liber și de a investi în vacanțe și activități recreative” este de părere Oana Mirila, Director Cercetare Calitativă, GfK România. Creșterea veniturilor și implicit a puterii de cumpărare, scăderea TVA-ului, diminuarea ratei șomajului și prognozele economice optimiste au readus dorința de cumpărare a românilor la nivelul anterior declanșării crizei economice, din 2008.


România, în rândul lumii 


Cu mici fluctuații datorate situației politice și sociale (criza refugiaților și atentatele din Europa de Vest), aceeași situație este înregistrată pe tot continentul. Astfel și în anul 2016 zona consumului HoReCa a fost unul dintre sectoarele cu cea mai rapidă creștere, iar prognozele rămân și pentru viitor la fel de optimiste.


Segmentul de catering, de asemenea, a cunoscut o creștere accelerată în ultimul deceniu. Cererea pentru acest tip de servicii (catering comercial, dar și social) a devenit tot mai mare, iar competiția, justificată și de profiturile mari din acest sector, tot mai intensă. A trebuit ca furnizorii de servicii de catering să găsească noi strategii, să-și selecteze cu atenție segmentele de piață cărora li se adresează și să-și diversifice oferta cu elemente cât mai surprinzătoare pentru cumpărători. 


Tendințele anului 2017 în industria cateringului


Indiferent că este vorba despre un eveniment din zona de business, de entertainment, privat sau pur și simplu de oameni care vor să se relaxeze și să se bucure de timpul liber, mâncarea servită joacă un rol foarte important, pentru că poate da strălucire momentului sau pur și simplu îl poate distruge. Din această cauză, furnizorii de servicii din zona de catering s-au străduit să ofere alternative care să împace și cele mai diverse cerințe. În principal, între tendințele cele mai proeminente ale anului s-a remarcat dorința de a oferi cumpărătorilor posibilitatea de a opta pentru mâncare sănătoasă. S-a constatat că oamenii acordă din ce în ce mai multă atenție preparatelor pe care le consumă, atât acasă, cât și la evenimente.


Astfel că furnizorii care au inclus în ofertă produse cât mai naturale și sănătoase nu au avut decât de câștigat. Creativitatea și designul atractiv nu îi vor lasă niciodată clienții indiferenți, astfel că în zona de catering s-a mizat și în acest an pe preparate care să provoace cumpărătorii să încerce și gusturi ceva mai „aventuroase”. Adăugarea a două, trei ingrediente cu un preț mai ridicat, fie că este vorba despre delicatese culinare sau vinuri de colecție dau o notă de lux meniului oferit și, după cum s-a constatat din statistici, cumpărătorii, printre care și cei români, au acum tendința de a consumă mai puțin și mai scump.


Servicii cu „aromă locală”


De la nunți și alte evenimente private și până la întruniri de afaceri și team building-uri ale marilor corporații, este din ce în ce mai pronunțată dorința beneficiarilor de a alege o zona cât mai atractivă și specială pentru organizarea evenimentului. Serviciul de catering nu poate rămâne în urma acestui trend, așa încât savoarea produselor locale, specificul zonei trebuie să se regăsească și în ofertă. „Atunci când selectează o destinație, clientul și oaspeții săi caută să pătrundă specificul zonei” spune Stephanie Eden, vicepreședinte al diviziei de vânzări naționale pentru celebrele restaurante și servicii de catering Wolfgang Puck. „În afara faptului că încercăm să procurăm cele mai bune ingrediente de la fermierii locali și furnizori, întotdeauna încercăm să evidențiem aromele specifice zonei, indiferent că ne aflăm pe coasta de est, în inima Texasului sau în nord-vestul Pacificului”, mai spune Stephanie Eden.


Revoluția kosher în industria cateringului


Serviciile de catering care ofereau până acum ceva vreme mâncare kosher au fost caracterizate de Michele Schwartz, de la „ Modern Jewish Wedding Blog” ca fiind „plictisitoare, însă foarte sigure”. În trecut, nu existau foarte multe alternative de oferit în ceea ce privește mâncarea kosher. Însă astăzi, situația este mult diferită, lucru scos în evidență și de Alejandro Muguerza, președinte al firmei de catering „ Le Basque”, Miami. „Noile tehnici culinare kosher, care au apărut la mijlocul anilor 90, continuă să se rafineze și astăzi le descoperim în restaurantele de top americane” subliniază acesta.


 


În acest moment, cateringul kosher include unele dintre cele mai proeminente trenduri ale industriei acesteia. În ultimii ani, serviciile de catering și restaurantele kosher au inclus în ofertă produse de proveniență locală și organice, specialități vegane, meniuri fără gluten și chiar sushi. Specialiștii în domeniu au observat că bucătăria kosher continuă să se rafineze și să ofere produse inovatoare ca gust și prezentare. Clienții cateringului kosher se așteaptă la aceeași calitate, inovație și varietate din meniurile nonkosher, însă respectând regulile stricte ale acestuia. „Și nu trebuie să fii evreu pentru a concepe un astfel de meniu, ci doar să fii dornic să înveți” subliniază Michele Schwartz. Aceasta recomandă celor interesați să-și dezvolte afacerea pe acest segment să intre în legătură cu furnizori de carne koșer sau să ceară sfatul unui rabin în ceea ce privește prepararea corectă a felurilor de mâncare. Și de asemenea, este recomandată obținerea unui certificat de produs kosher, care poate fi astăzi obținut și în Romania.


         


În ceea ce privește cateringul kosher, care este foarte dezvoltat în Statele Unite, se observă dorința de a adapta și reinventa elementele tradiționale pentru a crea noi concepte, mai atractive și integrate ultimelor trenduri. Produsele organice și cele de proveniență locală se bucură de mare popularitate și în cadrul cateringului kosher. Această bucătărie a început să capete tot mai mulți adepți, mai ales în rândul vegetarienilor și a celor care preferă mâncarea cât mai naturală. Aceasta pentru că 98% dintre aditivii care se găsesc în mod obișnuit în produsele alimentare nu există în mâncarea kosher. Printre regulile care trebuie respectate pentru că un meniu să fie kosher sunt și următoarele: animalele trebuie sacrificate în acord cu legea iudaică, produsele lactate trebuie să parvină de la animale koșer, carnea și laptele nu trebuie amestecate, este interzis consumul de fructe de mare, ustensilele care au fost folosite pentru carne nu pot fi întrebuințate și pentru brânzeturi, iar vinul trebuie să provină dintr-o sursă koșer.

Alte articole recomandate:

Indesit informeaza intr-un comunicat transmis la redactia infoALIMENT Magazin ca noua gamă de mașini de spălat vase Hotpoint, destinata atat restaurantelor, cat si consumatorilor casnici, este caracterizată de tehnologie de ultimă oră și funcționalitate aplicată uzului zilnic, răspunzând astfel rigorilor impuse de consumatori. Performanța înaltă este oferită prin două tehnologii de bază: Zone Wash și Active Oxygen. În plus, rezultatele excelente [...]
Coca-Cola și PepsiCo, cei mai mari doi jucători de pe piața internațională a băuturilor răcoritoare, au împreună afaceri de circa 550 mil. euro în România și 2.500 de angajați, arată calculele ZF pe baza datelor de pe site-ul Ministerului de Finanțe. Coca-Cola HBC România, liderul pieței de băuturi răcoritoare, are pe plan local trei fabrici în Ploiești, Timișoara și Vatra Dornei și 14 puncte de distribuție. Compania a încheiat anul trecut cu afaceri de 410 [...]
conflictului din Ucraina, în perspectiva reducerii ofertei de grâu și porumb din această țară, dar și ca urmare a unor posibile sancțiuni pentru Rusia, în condițiile în care atât Rusia cât și Ucraina sunt printre cei mai mari exportatori de grâu la nivel mondial, iar Ucraina e jucător de top și în privința porumbului, potrivit unei analize a XTB Brokers.  De altfel, prețul grâului a crescut cu 17,4% în perioada 1 ianuarie – [...]
Deși sunt mai puțin lovite de foamete ca înainte, Europa și Asia Centrală sunt tot mai afectate de probleme de subalimentație, de carențe de vitamine și minerale, de întârzieri de creștere și obezitate, a anunțat ieri, Organizația Națiunilor Unite pentru Alimentație și Agricultură (FAO).                     'Sub raportul strict al aportului în calorii' până în 2050 [...]
Carrefour Romania deschide in ziua de 4 septembrie al 26-lea sau hypermarket, la Bucuresti, in complexul comercial Vulcan Value Center, situat in zona fostei uzine Vulcan. Noul magazin va opera pe o suprafata de vanzare de 7.500 mp, va avea 25 de case de marcat si va comercializa aproximativ 50.000 de articole. Vulcan este al noualea hypermarket Carrefour din Bucuresti si se deschide cu aproximativ o luna inaintea inaugurarii hypermarketului Carrefour Targu Jiu. Plasat intr-o zona dominata, [...]
Interviu cu domnul Marian Cuzdrioreanu, Președinte al Federației RO-FISH și al companiei Costiana Activitatea din sectorul procesării peștelui cunoaște un adevărat reviriment, acum, după reducerea nivelului de TVA. În același timp, segmentul produselor pescărești tradiționale atrag tot mai mulți consumatori, determinând și ele creșteri ale vânzărilor. Pe de altă parte, pe noul program european în domeniu, [...]
Valoarea de piață a producătorului de bere danez Carlsberg a crescut cu 14% în ultimul an, până la o capitalizare bursieră de 12 miliarde euro. Ieri, o acțiune Carlsberg era cotată la bursa de la Copenhaga la 605 coroane daneze (81 euro). Carlsberg este al treilea cel mai mare producător de bere la nivel mondial. Compania a trecut printr-un proces de reorganizare ce a inclus restructurarea a peste 2.000 de locuri de muncă și vânzarea unor afaceri de pe continentul [...]
Dupa primul an de exploatare a fabricii de zahar Ludus din judetul Mures, grupul francez Tereos a raportat o crestere a afacerilor de 48 de milioane de euro ca urmare a integrarii companiei romanesti. Cifra se refera la anul fiscal 2013/2014 care acopera perioada 1 apr. 2013 – 31 mar. 2014. In raportul financiar se mai mentioneaza faptul ca grupul a reusit sa majoreze randamentul productiei de sfecla de zahar in Romania, “ceea ce confirma potentialul agricol al fabricii din [...]

 

Meat Milk TV
infoALIMENT MAGAZIN