Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Atât în România, cât și pe plan global, zona consumului HoReCa a cunoscut în ultimii ani o evoluție spectaculoasă. Aceasta se datorează în bună parte „intenției declarate a oamenilor de a câștiga cât mai mult timp liber și de a investi în vacanțe și activități recreative” este de părere Oana Mirila, Director Cercetare Calitativă, GfK România. Creșterea veniturilor și implicit a puterii de cumpărare, scăderea TVA-ului, diminuarea ratei șomajului și prognozele economice optimiste au readus dorința de cumpărare a românilor la nivelul anterior declanșării crizei economice, din 2008.


România, în rândul lumii 


Cu mici fluctuații datorate situației politice și sociale (criza refugiaților și atentatele din Europa de Vest), aceeași situație este înregistrată pe tot continentul. Astfel și în anul 2016 zona consumului HoReCa a fost unul dintre sectoarele cu cea mai rapidă creștere, iar prognozele rămân și pentru viitor la fel de optimiste.


Segmentul de catering, de asemenea, a cunoscut o creștere accelerată în ultimul deceniu. Cererea pentru acest tip de servicii (catering comercial, dar și social) a devenit tot mai mare, iar competiția, justificată și de profiturile mari din acest sector, tot mai intensă. A trebuit ca furnizorii de servicii de catering să găsească noi strategii, să-și selecteze cu atenție segmentele de piață cărora li se adresează și să-și diversifice oferta cu elemente cât mai surprinzătoare pentru cumpărători. 


Tendințele anului 2017 în industria cateringului


Indiferent că este vorba despre un eveniment din zona de business, de entertainment, privat sau pur și simplu de oameni care vor să se relaxeze și să se bucure de timpul liber, mâncarea servită joacă un rol foarte important, pentru că poate da strălucire momentului sau pur și simplu îl poate distruge. Din această cauză, furnizorii de servicii din zona de catering s-au străduit să ofere alternative care să împace și cele mai diverse cerințe. În principal, între tendințele cele mai proeminente ale anului s-a remarcat dorința de a oferi cumpărătorilor posibilitatea de a opta pentru mâncare sănătoasă. S-a constatat că oamenii acordă din ce în ce mai multă atenție preparatelor pe care le consumă, atât acasă, cât și la evenimente.


Astfel că furnizorii care au inclus în ofertă produse cât mai naturale și sănătoase nu au avut decât de câștigat. Creativitatea și designul atractiv nu îi vor lasă niciodată clienții indiferenți, astfel că în zona de catering s-a mizat și în acest an pe preparate care să provoace cumpărătorii să încerce și gusturi ceva mai „aventuroase”. Adăugarea a două, trei ingrediente cu un preț mai ridicat, fie că este vorba despre delicatese culinare sau vinuri de colecție dau o notă de lux meniului oferit și, după cum s-a constatat din statistici, cumpărătorii, printre care și cei români, au acum tendința de a consumă mai puțin și mai scump.


Servicii cu „aromă locală”


De la nunți și alte evenimente private și până la întruniri de afaceri și team building-uri ale marilor corporații, este din ce în ce mai pronunțată dorința beneficiarilor de a alege o zona cât mai atractivă și specială pentru organizarea evenimentului. Serviciul de catering nu poate rămâne în urma acestui trend, așa încât savoarea produselor locale, specificul zonei trebuie să se regăsească și în ofertă. „Atunci când selectează o destinație, clientul și oaspeții săi caută să pătrundă specificul zonei” spune Stephanie Eden, vicepreședinte al diviziei de vânzări naționale pentru celebrele restaurante și servicii de catering Wolfgang Puck. „În afara faptului că încercăm să procurăm cele mai bune ingrediente de la fermierii locali și furnizori, întotdeauna încercăm să evidențiem aromele specifice zonei, indiferent că ne aflăm pe coasta de est, în inima Texasului sau în nord-vestul Pacificului”, mai spune Stephanie Eden.


Revoluția kosher în industria cateringului


Serviciile de catering care ofereau până acum ceva vreme mâncare kosher au fost caracterizate de Michele Schwartz, de la „ Modern Jewish Wedding Blog” ca fiind „plictisitoare, însă foarte sigure”. În trecut, nu existau foarte multe alternative de oferit în ceea ce privește mâncarea kosher. Însă astăzi, situația este mult diferită, lucru scos în evidență și de Alejandro Muguerza, președinte al firmei de catering „ Le Basque”, Miami. „Noile tehnici culinare kosher, care au apărut la mijlocul anilor 90, continuă să se rafineze și astăzi le descoperim în restaurantele de top americane” subliniază acesta.


 


În acest moment, cateringul kosher include unele dintre cele mai proeminente trenduri ale industriei acesteia. În ultimii ani, serviciile de catering și restaurantele kosher au inclus în ofertă produse de proveniență locală și organice, specialități vegane, meniuri fără gluten și chiar sushi. Specialiștii în domeniu au observat că bucătăria kosher continuă să se rafineze și să ofere produse inovatoare ca gust și prezentare. Clienții cateringului kosher se așteaptă la aceeași calitate, inovație și varietate din meniurile nonkosher, însă respectând regulile stricte ale acestuia. „Și nu trebuie să fii evreu pentru a concepe un astfel de meniu, ci doar să fii dornic să înveți” subliniază Michele Schwartz. Aceasta recomandă celor interesați să-și dezvolte afacerea pe acest segment să intre în legătură cu furnizori de carne koșer sau să ceară sfatul unui rabin în ceea ce privește prepararea corectă a felurilor de mâncare. Și de asemenea, este recomandată obținerea unui certificat de produs kosher, care poate fi astăzi obținut și în Romania.


         


În ceea ce privește cateringul kosher, care este foarte dezvoltat în Statele Unite, se observă dorința de a adapta și reinventa elementele tradiționale pentru a crea noi concepte, mai atractive și integrate ultimelor trenduri. Produsele organice și cele de proveniență locală se bucură de mare popularitate și în cadrul cateringului kosher. Această bucătărie a început să capete tot mai mulți adepți, mai ales în rândul vegetarienilor și a celor care preferă mâncarea cât mai naturală. Aceasta pentru că 98% dintre aditivii care se găsesc în mod obișnuit în produsele alimentare nu există în mâncarea kosher. Printre regulile care trebuie respectate pentru că un meniu să fie kosher sunt și următoarele: animalele trebuie sacrificate în acord cu legea iudaică, produsele lactate trebuie să parvină de la animale koșer, carnea și laptele nu trebuie amestecate, este interzis consumul de fructe de mare, ustensilele care au fost folosite pentru carne nu pot fi întrebuințate și pentru brânzeturi, iar vinul trebuie să provină dintr-o sursă koșer.

Alte articole recomandate:

Cel mai mare producător de coniacuri din Republica Moldova, Călărași Divin, ce deține 60% din vânzările de coniacuri din Republica Moldova a fost prezent la Expoziția internațională INDAGRA, eveniment desfășurat în București, în perioada 29 octombrie – 2 noiembrie. Acesta și-a prezentat o mare parte din gamele de coniacuri (divinuri) cu vechime de 3-6 ani (Legenda,  Orfeu și Decorative), 6-12 ani (gama Status Regal), 7-30 ani [...]
Sacrificările și greutatea în carcasă a animalelor au crescut la toate speciile. În comparație cu aceeași lună a anului 2013, în septembrie 2014, sacrificările au crescut la porcine, ovine și caprine și la păsări, iar la bovine a scăzut; greutatea în carcasă a acestora a crescut la toate speciile.   Septembrie 2014 comparativ cu august 2014   Sacrificările de bovine și greutatea lor în carcasă au crescut cu 23,3%, respectiv cu 24,9%. Î [...]
Mânzat adus din Statele Unite, pui roșu vegetarian adus din Germania, cozonac italienesc, alături de un vin vechi românesc sunt delicatesuri care se pot regăsi, în ziua de Paște, pe mesele românilor cu dare de mână. Un coș cu astfel de produse costă, cel puțin, aproape 2.500 de lei, potrivit unui calcul făcut de publicația Gândul. Un coș minim pentru masa de Paște al românilor obișnuiți costă puțin peste 200 de lei. Un coș al milionarilor sau al [...]
  Cert ID Europa a introdus un program de certificare pentru a confirma că lecitina din floarea-soarelui nu conține urme de soia, informează Food Navigator. Programul este destinat pentru furnizorii de lecitină de floarea soarelui - în special pentru cei care aprovizionează industria de panificație, ciocolată și produse de patiserie – mai ales că în ultimul timp sectorul alimentar caută alternative de utilizat pe scară largă a lecitinei emulsificată din [...]
Pentru ambalarea produselor lactate și, în special, pentru ambalarea brânzeturilor, unele dintre cele mai importante materiale sunt peliculele, acestea având atât proprietăți de barieră, cât și fiind pretabile la tipărirea de înaltă calitate, fapt care determină atractivitatea crescută a produselor. Produsele oferite de grupul Indevco, din Liban, pot fi o soluție pentru procesatorii care doresc rezolvarea problemelor de ambalare [...]
Anul 2016 a fost unul deosebit de agitat, în zona Industriei alimentare. Iată, mai jos, cele 10 evenimente care au marcat zona economică la care facem referire, clasamentul fiind întocmit de colegii de la Ziarul financiar:   1. Vânzarea producătorului de lactate Albalact către grupul francez Lactalis Grupul francez Lactalis a cumpărat în acest an producătorul român de lactate Albalact, adjudecându-și astfel poziția de lider în piața de lactate. [...]
În aprilie 2015 a fost deschis restaurantul cu specific românesc Casa Petruș, un local cu rețete tradiționale românești autentice și vinuri de calitate superioară. Restaurantul este situat în zona Mihai Eminescu – Piața Romană, vis-a-vis de locul unde era amplasat odinioară restaurantul Șarpele Roșu. Restaurantul Casa Petruș este deținut de familia Dimitriu și a fost creat în memoria lui Petruș (al [...]
Producătorul belgian de ambalaje din carton VPK Packaging, care deține pe piața locală două fabrici la Salonta, județul Bihor, a avut în primul semestru o cifră de afaceri de 10 mil. euro, nivel similar cu cel din prima jumătate a anului trecut. Compania și-a bugetat pentru acest an afaceri totale de 23 mil. euro, în creștere cu 9,5% față de 2014.   „Am mărit capacitatea de producție a cutiilor de carton pentru a acoperi con­tractele câștigate. Structura de [...]

 

Meat Milk TV
meatmilk
Debitron Termo
testo
infoALIMENT MAGAZIN