Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Potrivit INSSE, vânzările de alimente au crescut în august cu doar 5,9% față de aceeași perioadă a anului trecut, cel mai slab avans din ultimele 20 de luni.


Per ansamblu, cifra de afaceri din comerțul cu amănuntul, cel mai important indicator pentru consum, a crescut în cea de-a opta lună din an cu 12,6% în serie brută. Avansul a fost susținut de vânzările de bunuri nealimentare (plus 17,5%) și de carburanți (15,1%). 


Anul trecut vânzările de alimente au fost cele care au susținut creșterea totală a consumului de aproape 9%, mai ales după 1 iunie, când a avut loc reducerea TVA la mâncare și băuturi nonalcoolice de la 24% la 9%. În lunile de după creșterea vânzărilor de alimente ajungea și la 30%, potrivit datelor INS. Începând cu iulie 2016, când efectul de bază al reducerii TVA s-a dus, consumul de alimente s-a temperat. Astfel, el a ajuns în august să aibă cel mai mic avans de după decembrie 2014.


Totuși, consumul de alimente își continuă avansul, semn că măsurile de relaxare fiscală care au urmat și majorările salariale din ultimul an mențin apetitul de consum. 

Alte articole recomandate:

Neuhaus România, franciza unuia dintre cele mai scumpe branduri de ciocolată din lume, a închis magazinul din Bănea­sa Shopping City, singurul din România, potrivit datelor ZF. Reprezentanții companiei care au adus brandul în România nu au putut fi contactați până la închiderea ediției Ziarului financiar care a publicat stirea.   Magazinul din Băneasa Shopping City a fost primul deschis în România sub acest brand în urmă cu [...]
AMRCR preconizează un impact sumbru pe piața de retail în cazul în care Legea 321 va intra în vigoare, principalele efecte fiind creșterea prețurilor, dispariția a sute de mii de producători, dar și închideri de supermarketuri și hypermarketuri. ”Marea noastră problemă este legată de filosofia acestei legislații care începe să fie din ce în ce mai punitivă și care pune într-o relație antagoni [...]
Lansata sub sloganul „Tu pentru cine cinstesti un Bergenbier azi?”, editia speciala de ambalaje Bergenbier isi propune sa surprinda cele mai importante momente ale unei prietenii adevarate, arata un comunicat venit din partea 2ActivePR. Incepand cu luna martie, pe dozele de aluminiu si sticlele PET de Bergenbier se vor gasi mesaje care lauda gesturile frumoase dintre prieteni, informeaza Iqads.ro. Dozele din editia speciala sunt inscriptionate cu unul dintre urmatoarel [...]
(Agerpres) Posibilitatea închiderii hipermarketurilor în weekend a constituit tema întâlnirii dintre membrii Comisiei de Agricultură din Camera Deputaților cu reprezentanți ai producătorilor autohtoni de produse alimentare și ai marilor rețele comerciale. Vicepreședintele Comisiei pentru agricultură din Camera Deputaților, deputatul independent Marin Anton (fost PNL),  susține modificarea Legea 321/2009 privind comercializarea produselor alimentare în sensul [...]
Brandul de apă minerală Zizin, produs de compania brașoveană Apemin Zizin, a înregistrat anul trecut o creștere de 37% comparativ cu anul precedent, iar pentru anul acesta com­pania vrea să mențină trendul ascendent al brandului.   Conform datelor furni­zate anterior de companie, brandul Zizin aduce 46% din cifra de afaceri a societății Apemin Zizin, adică reprezintă 21 mil. lei (circa 4,7 mil. euro). Astfel, brandul a depășit anul trecut vânzări de 28 milioane de lei [...]
Profi a inaugurat al doilea magazin modular al retelei, in localitatea Baraolt, judetul Covasna. Unitatea a fost construita in doar 30 de zile si ocupa o suprafata totala de 548 mp, din care spatiul de vanzare este de 396 mp, noteaza revista Progresiv. Magazinul a fost ridicat cu ajutorul unei tehnologii noi de constructie care permite amplasarea unui magazin in orice zona si redimensionarea lui dupa puterea de cumparare a clientilor. Aceeasi tehnologie a fost utilizata si pentru ridicarea [...]
România a înregistrat în luna octombrie 2016 a doua mare creștere a vânzărilor în retail din Uniunea Europeană, de 8,7%, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Creșterea vânzărilor în retail în Uniunea Europeană a fost în octombrie de 3,5% în comparație cu aceeași perioadă a anului 2015 și se datorează creșterii de 4,9%  a vânzărilor pentru produsele nealimentare, de 2,5% pentru [...]
Workshop-ul CARNE-Procesatori din ziua de 3 iunie, din cadrul EXPO-Conferinței Internaționale Meat & Milk 2015, eveniment care se va desfășura la Hotel Alpin sub titlul ”Politici de sprijin, Retehnologizare, Performanță-Priorități pentru ieșirea din impas”, va prilejui dezbaterea cu titlul ”Relația hipermarket-furnizor: Meci de box sau afaceri win-win?”   Dezbaterea va fi susținută prin două intervenții ale [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN