Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Potrivit INSSE, vânzările de alimente au crescut în august cu doar 5,9% față de aceeași perioadă a anului trecut, cel mai slab avans din ultimele 20 de luni.


Per ansamblu, cifra de afaceri din comerțul cu amănuntul, cel mai important indicator pentru consum, a crescut în cea de-a opta lună din an cu 12,6% în serie brută. Avansul a fost susținut de vânzările de bunuri nealimentare (plus 17,5%) și de carburanți (15,1%). 


Anul trecut vânzările de alimente au fost cele care au susținut creșterea totală a consumului de aproape 9%, mai ales după 1 iunie, când a avut loc reducerea TVA la mâncare și băuturi nonalcoolice de la 24% la 9%. În lunile de după creșterea vânzărilor de alimente ajungea și la 30%, potrivit datelor INS. Începând cu iulie 2016, când efectul de bază al reducerii TVA s-a dus, consumul de alimente s-a temperat. Astfel, el a ajuns în august să aibă cel mai mic avans de după decembrie 2014.


Totuși, consumul de alimente își continuă avansul, semn că măsurile de relaxare fiscală care au urmat și majorările salariale din ultimul an mențin apetitul de consum. 

Alte articole recomandate:

Noul șef al Auchan România, Frédéric Bellon, estimează pentru acest an creșterea cifrei de afaceri, în condițiile în care în primele luni valoarea vânzărilor este ușor în urcare față de perioada similară a anului trecut, pe fondul politicii de prețuri cu 25% mai mici care a fost implementată și în fostele magazine real.  "Am câștigat clienți, am vândut mai multe produse, iar valoare [...]
Consiliul Concurenței a dat o lovitură grea marilor retaileri din industria alimentară, la sfârșitul anului trecut, dând amenzi de aproximativ 35 milioane euro. Retalailerii sancționați au anunțat la unison că vor da în judecată Consiliul Concurenței, iar în momentul de față aceștia așteaptă motivația scrisă a deciziei Consiliului cu pricina. Singurul punct comun în care cad de acord ambele tabere este acela că interesul lor major este....binele [...]
Retailului tradițional coborât la un procent de 47% din  valoarea totală a produselor de larg consum cumpărate pe piața din România, iar cel modern a urcat la 53%. În prima jumătate a anului trecut, retailului modern a depășit pentru prima dată pe cel tradițional, ajungând la un procent de 53% din valoarea totală a produselor de larg consum cumpărate pe piața din România, față de 49% în 2012, după cum o arată cercetarea de tip Panel [...]
Într-un interviu acordat revistei Progresiv, doamna Daniela Sima, Directorul de Marketing al rețelei Selgros, prevede un an 2015 în creștere: ”Ceea ce îmi doresc este ca Selgros să fie foarte vizibil anul viitor și mult mai agresiv în promovare decât până acum. În această perioadă vom începe planificările pentru 2015. De asemenea, acum lucrez și la conceptul de reclamă. Vreau să găsim canale noi prin care să creștem vizibilitatea [...]
Românii au cheltuit anul trecut aproape 14 mld. euro în rețelele de hipermarketuri, supermarketuri, în magazinele de tip discount și în comerțul tradițional, o sumă similară cu cea din 2012, într-o perioadă în care consumul a bătut pasul pe loc. Pentru acest an analiștii companiei de cercetare de piață PMR estimează un avans al vânzărilor din retailul cu dominanță alimentară, însă acesta va veni doar ca urmare a creșterilor de preț, nu [...]
Producatorul de vinuri amb Wine, partea a consortiului austriac amb Holding, a lansat brandul Crepuscul, creat special pentru piata de retail. Noua gama este distribuita in prezent in retelele Mega Image si Metro.Gama Crepuscul cuprinde sortimentele Sauvignon Blanc cu Feteasca Regala, Merlot cu Feteasca Neagra si Gewurtztraminer. “Brandul Crepuscul este creat anume pentru retail, aducand astfel vinurile amb Wine mai aproape de consumatorii nostri. Sub sloganul “Vinuri pentru oameni [...]
Un raport dat publicității de Organizația Mondială a Sănătății prezintă topul țărilor cu cel mai mare consum de alcool pe cap de locuitori. Pentru a realiza acest clasament, OMS a inclus în raport date provenind de la 194 de țări, printre care se află și România. Bottom of Form Belarus ocupă primul loc la nivel modial atunci când vine vorba de consumul de alcool pe cap de locuitor. Concluzia vine în urma unui raport al Organizației Mondial a Sănătății dat publicității [...]
(Comunicat) Pentru al patrulea an consecutiv, PROFI a continuat sa creasca, raportand la sfarsitul lui 2013 o cifra de afaceri neta de 1,456 mil. lei, cu 26% mai mult decat in anul precedent. Acest rezultat se datoreaza atat permanentei extinderi a retelei, cati si sporirii volumului de vanzari la magazinele déjà existente. Planificarea atenta a resurselor companiei reprezinta unul dintre elementele cheie care stau la baza acestui succes.   “Si profitul nostru [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN