Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Odată cu venirea toamnei Brexitul începe să-și arate fața cea urâtă pentru britanici, cu una dintre cele mai mari firme de recrutare avertizând asupra reticenței multinaționalelor de a face angajări în Marea Britanie și cu retailerii atenționând că deprecierea neobosită a lirei sterline se va vedea în cele din urmă la raft prin scumpirea produselor de import și că  incertitudinea va slăbi încrederea consumatorilor.


Băncile străine vin și ele cu avertismente că își vor muta în alte țări o parte din personalul din Marea Britanie dacă aceasta pierde accesul la piața unică. În plus, o analiză a guvernului britanic văzută de ziariștii de la The Times (considerată controversată de presa pro-Brexit) arată că dacă Marea Britanie este dată afară de pe piața unică europeană, va pierde o zecime din veniturile din taxe. În document se estimează și că PIB-ul britanic se va contracta cu până la 9,5% în 15 ani de la Brexit dacă țara pierde accesul la piața comunitară, adică dacă va exista un „hard Brexit”, după cum scrie presa britanică.


Analiza a reprezentat încă o lovitură pentru lira sterlină, pentru care marți a fost a patra zi de depreciere în raport cu dolarul. Cu o depreciere de 17% anul acesta, lira a ajuns pe ultima poziție într-un clasament al celor mai importante 16 valute din lume, potrivit Bloomberg. Căderea reflectă și faptul că politicienii britanici, inclusiv noul premier Theresa May, nu au reușit să clarifice cum va ghida guvernul țara prin negocierile dure pentru ieșirea din Uniunea Europeană.


Consorțiul Retailerilor Britanici a avertizat că vin vremuri grele pentru retaileri în condițiile în care deprecierea lirei va duce la creșterea costurilor cu importurile, iar încrederea populației este erodată de un climat de incertitudine economică creat de negocierile pentru Brexit, scrie The Guardian. Retailerii sunt prudenți cu toate că în septembrie vânzările de alimente au fost suficient de puternice pentru a compensa scăderea cererii pentru îmbrăcăminte, iar sondajele arată că încrederea consumatorilor a continuat să crească. Consorțiul crede că este prea curând să spună că alegerea britanicilor din iunie de a pleca din UE nu afectează cheltuielile gospodăriilor. „Cifrele privind vânzările ar putea contribui la impresia că impactul Brexitului a fost parat, însă este prea devreme să tragi o concluzie deoarece nu am ajuns încă în cele mai învolburate ape”, a explicat Rachel Lund, analist de top la Consorțiul Retailerilor.


Compania de recrutare PageGroup a atenționat că încrederea angajatorilor din Marea Britanie este fragilă după votul pentru Brexit, iar multinaționalele evită să facă angajări în Marea Britanie, mai ales cele din sectorul serviciilor financiare, notează Reuters.


Profitul brut al companiei, care-și obține circa un sfert din venituri în Marea Britanie, a scăzut cu aproape 5% pe acea piață în trimestrul trei. Dacă în trimestrul în curs rezultatele nu se îmbunătățesc, PageGroup va elimina 20-30 de locuri de muncă din Marea Britanie. Compania se concentrează mai ales pe angajări pentru poziții permanente și a explicat că angajatorii sunt prudenți mai ales când fac recrutări pentru posturi cu salarii mari. PageGroup este prima companie de recrutare din Marea Britanie care oferă o imagine asupra tendințelor de angajare de după votul pentru Brexit.


Rob Rooney, CEO al băncii americane de investiții Morgan Stanley International, a ieșit la rampă spunând că dacă Marea Britanie pierde accesul la piața unică europeană după Brexit, băncile va trebui să înceapă să-și mute în alte țări o parte din personalul britanic. „În realitate, nu este teribil de complicat. Dacă vom rămâne în afara UE și nu avem un angajament stabil și pe termen lung care să ne asigure accesul la piața unică, atunci multe lucruri pe care astăzi le facem la Londra va trebui să le facem în interiorul UE27”, a spus Rooney la o conferință bancară organizată la Londra.


Multe bănci de investiții își folosesc centrele din Londra pentru a-și conduce operațiunile din UE pe baza unui sistem de pașaport care le permite să facă afaceri în întreaga uniune în timp ce sunt reglementate doar în Marea Britanie. Brexitul poate duce la eliminarea acestui sistem de pașaport. Banca rusească VTB, deținută de stat, a lăsat să se înțeleagă că face planuri pentru a-și muta un centru important de investment banking afară din Londra din cauza deciziei Marii Britanii de a părăsi UE. „Am avut planuri mai mari pentru sediul din Londra, dar după Brexit le demontăm și le reconstruim în alte părți”, a spus pentru Financial Times vicepreședintele VTB Herbert Moos. 

Alte articole recomandate:

(Comunicat) Lanțul de restaurante de tip fast-food Spartan a încheiat anul 2016 cu o cifră de afaceri de 14 milioane de euro, înregistrând o majorare de aproape 17% față de 2015, când la nivelul întregului grup (restaurante proprii și francizate) s-a raportat un total de 12 milioane de euro. Din cei 14 milioane de euro, 7,3 milioane de euro reprezintă cifra de afaceri a companiei francizoare, S.C Strong MND Corporation S.R.L. 2016 a fost, până [...]
Directiva 2004/18/CE Secțiunea I: Autoritatea contractantăI.1)Denumire, adrese și punct(e) de contact Penitenciarul ColibasiB-dul Dacia nr. 1În atenția: Cosmin Mitrica115400 MioveniROMÂNIATelefon: +40 248260000/ 248260802E-mail: achizitii.pcolibasi@anp.gov.roFax: +40 248260599 Adresă (adrese) Internet: Adresa profilului cumpărătorului: www.e-licitatie.ro Alte informații pot fi obținute de la: Punctul (punctele) de contact menționat(e) [...]
Dacă ar fi să ne luăm după ultimele declarații ale celor care își desfășoară activitatea în activitatea de HoReCa din România, perspectivele ar fi mai mult decât favorabile, în comparație cu anii trecuți. Decizia de a diminua cota de TVA, de la 24 %, la 9 %, pentru pachetele all-inclusive din turism, coroborate cu situația internațională tensionată, din Europa, mai puțin, însă, în România, lucrurile ar putea [...]
"Dezvoltarea tehnologiilor avansate de congelare au permis conservarea eficientă a valorii nutritive a fructelor și legumelor pentru perioade mai lungi, au redus pierderile materiale și au avut ca rezultat mărirea termenul de valabilitate a produsului. Toți acești factori au impulsionat popularitatea fructelor și legumelor congelate în rândul consumatorilor. Având în vedere, mediul dinamic și competitiv din piață, inovarea de produ [...]
PPD România, unul dintre cei mai mari importatori de bău­turi spirtoase de pe piața locală, și-a bugetat pentru acest an afaceri de 153 mil. lei (circa 35 mil. euro), în creștere cu 15% comparativ cu anul precedent, se arată într-un document transmis de companie, informeaza Revista Piata. PPD România este parte din grupul cipriot Photos Photiades Distributors și este distribuitorul exclusiv al pro­duselor din portofoliul Diageo, liderul pieței mondiale de [...]
”Anul 2014 o sa fie unul interesant, cu schimbari si evenimente importante la nivel macroeconomic si politic, care vor influenta si industria lactatelor.”, a declarat Sorin Timuș, Directorul General al Hochlan România, pentru Revista Piața. ”Unele dintre principalele elemente care vor avea impact major asupra pietei sunt:Normarea stricta, impusa de Uniunea Europeana asupra materiei prime va genera fluctuatii in disponibilitatea acesteia pentru prelucrare, [...]
Planuri anuale de achizitii publice  An  Denumire plan  Denumire detaliu plan    Detaliu invitatie    Tip legislatie  :  OUG nr.34/2006    Autoritate contractanta  :  CENTRUL DE RECUPERARE SI REABILITARE NEUROSIHIATRICA BRANCOVENESTI    Numar invitatie  :  360130  /  09.05.2014    Denumire contract  :  Un contract de furnizare LAPTE SI PRODUSE LACTATE  [...]
Stephane Batoux, 49 de ani, managerul francez care conduce de doi ani operațiunile locale de peste 430 mil. euro ale Coca-Cola HBC, va pune punct mandatului în luna iunie a acestui an, „pentru a urma o altă oportunitate profesională în afara companiei“. „Succesorul lui Stephane vine din cadrul grupului Coca-Cola Hellenic, iar numele său va fi făcut public în timp util“, au spus pentru ZF reprezentanții Coca-Cola HBC Ro­mânia, [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN