Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

 


Conform companiei, ritmul de crestere din pietele emergente corelat cu incetinirea declinului pietelor mature stabilizeaza la nivel global categoria sucului 100% si o repun pe un trend de usoara crestere panain anul 2018.


Rezultatele raportului arata ca sucul 100% ramane o parte importanta din alimentatia obisnuita a oamenilor, peste 40% dintre respondentii studiului declarand ca beau suc zilnic. In plus, consumatorii spun ca sunt dispusi sa plateasca mai mult pentru sucurile pe care le asociaza unor alegeri de viata sanatoase.


Aceste concluzii indica faptul ca exista potential semnificativ de crestere pentru sucurile 100%. Cresterea va veni din segmentul produselor care satisfac nevoile consumatorilor privind beneficiile pentru sanatate si consumul on-the-go, tendinte deosebit de puternice in randul Millennials, cea mai influenta generatie de consumatori de pana acum. La nivel global, industria a inceput sa raspunda acestor asteptari, inovand in trei domenii cheie: nutritie vegetala, sucuri complet naturalesi sucuri 100% “imbogatite”.



  • Nutritia vegetala:  bauturile pe baza de mixuri de legume si fructe, care scad continutul natural de zahar si aduc beneficii sanatatii, sunt a patra cea mai populara aroma din segmentul sucurilor 100% la nivel global. Numarul noilor produse lansate in 2015 care utilizeaza legume drept ingrediente s-a triplat fata de anul 2012. 



  • Sucuri complet naturale: in ultimii 6 ani, sucurile NFC (Not from Concentrate) au castigat cota de piatain comparatie cu sucurile reconstituite din concentrat, crescand de la 25% in 2009 la aproape 30% in 2015. Produsele nou lansate care au pe ambalaj mentiuni privind atributele lor naturale inregistreaza o crestere anuala de 25% intre 2012 si 2015 – in special cele fara aditivi sau conservanti. 



  • Sucurile 100% imbogatite”: la nivel global,mai mult de 60% dintre consumatori declara ca sunt interesati de produse cu beneficii demonstrate asupra sanatatii. Pe langa adaugarea de legume in amestec, producatorii ofera sucuri „imbogatite” sau “fortifiate” cu vitamine. De exemplu, in 2015 produsele cu efecte benefice asupra imunitatii, sanatatii inimii, digestiei, oaselor, sanatatii creierului si frumusetii au reprezentat doua treimi din produsele nou lansate.


Presedintele si CEO-ul Tetra Pak, Dennis Jonsson, afirma: „Este bine sa vedem ca la nivel global brandurile valorifica provocarile rezultate in urma schimbarii stilului de viatasi al dezbaterii privind consumul de zahar si ca le transformain oportunitati. Acestea determina cresterea segmentului sucurilor 100% prin noi produse care capteaza imaginatia consumatorilor, extinzand aria sucurilor de fructe traditionale, precum sucul de portocale sau mere, catre o serie de amestecuri de legume si noi arome, creand astfel posibilitati infinite de retete noi. Ca de fiecare data, cheia succesului este inovatia: oferirea produsului potrivit la momentul potrivit, pentru a satisface nevoile consumatorilor moderni, dar si pentru a le capta atentia si a stabili o conexiune, lucruri care sunt la fel de importante.”


Catalina Siriteanu, Operational Marketing Director Tetra Pak South Eastern Europe, declara: „Lansarea raportului global Tetra Pak Juice Index 2016, cu insight-uri si trenduri din categoria sucului 100%, reprezinta pentru noi o modalitate perfectade a impartasi din expertiza noastra legata de oportunitatile de dezvoltare existente in pietele din Europa de Sud-Est in care suntem prezenti. Ca o particularitate a pietei din Romania, observam ca segmentul sucurilor a inceput sa se redreseze usor dupa declinul din ultimii ani si sa se stabileasca din nou pe un trend ascendent. Desi mediul economic continua sa influenteze modul in care aceasta categorie va evolua in urmatorii ani, am constatat in Romania o schimbare graduala a preferintelor consumatorilor, care se indreapta din ce in ce mai mult catre sucurile care nu au la baza concentrat, precum si catre alte alternative pozitionate drept naturale si mai sanatoase. Desi apar noi trenduri, precum sucurile «premium» sau cele «imbogatite», credem cainca exista oportunitati neexplorate in segmentul de baza al acestei categorii, cum ar fi produsele in ambalaje portion packpentru copii sau cele pentru consumul on-the-go, segmente de piatainca emergente”.


Mai multe informatii despre sucul 100% naturalsi despre Tetra Pak Juice Index puteti gasi pe site-ul Tetra Pak.


DESPRE TETRA PAK


Tetra Pak este lider mondial in solutii de procesare, ambalare si distribuire a produselor alimentare lichide. Lucrand indeaproape cu clientii si furnizorii nostri, oferim produse sigure, inovatoare si in armonie cu protectia mediului inconjurator, care satisfac in fiecare zi cerintele consumatorilor din peste 170 de tari. Avand aproximativ 23.000 de angajati in peste 80 de tari, noi credem in asumarea cu responsabilitate a pozitiei de lider in industria de profil, pentru crearea unei cresteri profitabile in armonie cu protectia mediului inconjurator si cu o buna conduita sociala.


Motto-ul nostru, „PROTEJEAZA CE E BUN™", reflecta viziunea noastra de a oferi alimente sanatoase si disponibile oriunde. Mai multe informatii despre Tetra Pak sunt disponibile pe www.tetrapak.ro.

Alte articole recomandate:

Exportatorii de vite din România au trimis în străinătate în primele nouă luni ale anului animale de 95 de milioane de euro, al doilea export ca mărime pe această linie din Uniunea Europeană. În acest interval, la export au plecat vite cu o greutate totală de 36.600 de tone, ceea ce înseamnă 3.000 de camioane încărcate cu câte 60 de viței a câte 200 de kilograme fiecare, potrivit calculelor ZF. Exporturile de bovine vii sunt peste potențialul [...]
În luna iulie 2014, cantitatea de lapte de vacă colectată de la exploatațiile  agricole și centrele de colectare de către unitățile procesatoare a scăzut față de  luna precedentă cu 4,5% și a crescut față de luna iulie 2013 cu 11,7%. În perioada 1.I – 31.VII.2014 comparativ cu perioada 1.I – 31.VII.2013, cantitatea de lapte de vacă colectată de la exploatațiile agricole și centrele de colectare de către unitățile procesatoare a crescut cu 14,9%. Iulie 2014 [...]
Bucureștiul reprezintă circa 22% din totalul comerțului alimentar din România, deși are doar 10% din populație, diferența fiind dată de puterea de cumpărare mult mai mare care îi atrage pe comercianți aici.  Consumatorii din București au cheltuit în comerțul cu dominantă alimentară circa 16,5 mld. lei anul trecut, din care 76% din bani au fost lăsați la casele hipermarketurilor și supermarketurilor. Restul de bani au mers în comerțul tradițional, respectiv în [...]
(Autor: Prof. univ. dr. ing. Maria TURTOI UniversitateaDunărea de Jos din Galați) Tumblerizarea este un proces fizic de transferare a energiei într-o bucată de carne. Acest proces îmbunătățește frăgezimea cărnii printr-o distribuție mai uniformă a lichidelor în țesut, de exemplu, a soluției de sare și printr-o extracție mai bună a proteinei solubile în saramură și migrarea sa spre suprafața bucății de carne. De asemenea, în timpul [...]
La întâlnirea de marți, 14 ianuarie a.c., desfășurată la Ministerul Agriculturii între reprezentanții agricultorilor și ministrul Daniel Constantin, s-au făcut propuneri din partea industriei alimentare pentru 2014 care vizează reducerea TVA la produsele alimentare și relaxarea fiscalității. „La nivelul industriei alimentare, nu ar fi mari probleme, fapt care rezultă inclusiv din legislație. Măsurile majore trebuie luate pe parte de agricultură, zootehnie și celelalte [...]
Maturarea post-mortem și frăgezimea finală a cărnii pot fi îmbunătățite prin atârnarea carcasei de osul crupei pentru a întinde mușchii, frăgezirea mecanică folosind lame sau ace, stimularea electrică, controlul regimului de refrigerare, scăderea pH-ului carcaselor de carne de vită, injectarea carcaselor cu clorură de calciu care activează calpaina din carne, injectarea de enzime proteolitice vegetale (papaină, bromelină) sau de origine animală (pancreatina porcină). Alte [...]
Compania Indal Partner din Cluj oferă o gamă variată de echipamente destinate procesarii produselor lactate.Astfel de instalații sunt destinate efectuării proceselor de pasteurizare prin operații de încălzire/răcire prin recircularea laptelui pe traseul:vană produs >pompa de recirculare > modul schimbător de căldură >vană produs. Întreg procesul de pasteurizare este automatizat, toate operațiile sunt controlate de către un procesor. Componență: a) [...]
Un sistem de absorbție a oxigenului și de eliminare a dioxidului de carbon care poate fi folosit în fabricarea ambalajelor a fost aprobat de către EFSA, informeaza Food Quality News. Panelul științific pentru contactul alimentelor cu materiale, enzime și arome (CEF) a evaluat siguranța unui amestec de eritorbat de sodium, carbonat de sodiu, bicardonat de sodiu, sulfat de fier, carbon activat, celuloză, hidroxid de calciu, clorură de calciu și apă. CEF [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN