Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Producția de vin din acest an va fi cu 11% mai mare decât cea de anul trecut – 4 milioane de hectolitri față de 3,6 milioane de hectolitri în 2015. Potrivit Patronatului Național al Viei și Vinului, vinurile vor fi de calitate, pentru că strugurii au acumulat cantități suficiente de zaharuri, dar se înregistrează diferențe semnificative de medie cantitativă de struguri la hectar atât între regiunile viticole, cât și între producătorii aflați în același areal, arată un comunicat al patronatului. Aceste diferențe sunt create de condițiile climatice și de atenția dată aplicării eficiente a tratamentelor fitosanitare.


În Moldova (Huși, Iași, Cotnari) – producția este cu 15 – 20% mai mare, în Vrancea cu 20% mai mare, la Dealu Mare egală cu cea de anul trecut, în Dobrogea cu 30% mai mică, în Oltenia cu 20 % mai mică, în Banat cu 10% mai mare, iar în Transilvania este egală cu cea de anul trecut. În România prețul de tranzacționare al strugurilor din soiuri nobile pentru producerea vinului variază între 1 leu și 1,5 lei/kg, în funcție de zonă, de culoare și de calitatea strugurilor. Exportul de vinuri a crescut din 2013, când a fost de 16,5 mil. euro la 18 mil. euro în 2014 și 22,3 mil. euro în 2015. 


Importurile au fost de 38 milioane euro în 2013, de 33,2 milioane euro în 2014 și de 42,4 milioane euro în 2015. Principalele piețe de export au fost Marea Britanie și China, iar principalii furnizori de importuri Spania și Republica Moldova.

Alte articole recomandate:

Omul de afaceri Dioszegi Laszlo din Sfântu Gheorghe, proprietar al unei brutării din oraș, a început să vândă pâine tradițională secuiască din cartofi și în Marea Britanie, unde și-a dechis recent o brutărie, el spunând că englezii apreciază foarte mult acest produs, scrie ZF.    Dioszegi Laszlo a declarat că a deschis recent, alături de un prieten, o brutărie în orașul Luton, aflat la aproape 35 de kilometri de Londra. Dioszegi a spus că [...]
Investitorii străini care au de ales între a deschide o afacere în România sau în Bulgaria, sunt înclinați să aleagă mai des țara vecină. Așa s-a întâmplat și cu un brand suedez de pește care a anunțat că va construi o fabrică de prelucrare pe țărmul bulgar al Mării Negre, la vreo 200 de kilometri de granița cu România. Investiția companiei Almar inițială va fi de 1,5 milioane de euro, ia [...]
Un lucru este sigur: Consumatorii care caută aventuri pentru papilele lor gustative sunt din ce în ce mai mulți, iar tendința se consolidează. Tocmai de aceea, sectorul procesării alimentelor trebuie să țină pasul. Dar, care sunt celelalte tendințe? Innova Market Watch a realizat un studiu care răspunde acestei întrebări. Top Ten Tocmai pentru a face față mai bine solicitărilor venite din partea consumatorilor, Innova Market Watch a analizat o sumedenie de [...]
  Florin Botezatu, 26 de ani, un tânăr din Sibiu, care a fost mai mulți ani agent de vânzări în industria alimentară, a reușit în 2012 să pună bazele primului său magazin cu produse tradiționale în care a investit aproximativ 7.000 de euro. Astăzi, firma Eco-Prod Tradi­țio­nal SRL-D (societate cu răspundere limitată-debutant) are două magazine în Sibiu unde comercializează produse tradiționale din carne, brânzeturi, miere, sucuri [...]
Procesatorii de carne de melc Rolux din Hațeg (Hunedoara) și  Bioprod din Avrig (Sibiu) se numără printre primii 20 de exportatori de preparate din carne din economie, potrivit datelor Institutului Național de Statistică, la zece luni. În primele 11 luni ale anului trecut, exporturile de carne de melc procesată s-au ridicat la 4,5 milioane de euro, în creștere cu 2,2% față de întreg anul 2012. Firmele locale au livrat la extern circa 724 de tone de carne de melc la un [...]
Nutriționiștii spun că micul dejun este cea mai importantă masă a zilei, dar românii nu sunt de aceeași părere. Mai bine de jumatăte sar peste micul dejun, conform unui studiu recent. Mai precis, doar 48% dintre românii între 18 și 64 de ani iau frecvent micul dejun – adică zilnic sau aproape zilnic. Și asta cu toate că prima masă a zilei e obligatorie, spun nutritioniștii. Desigur, contează și ce mâncăm. O ceașcă de cafea pe stomacul gol nu e tocmai un mic [...]
Berea Bucegi, aflata in portofoliul companiei Heineken, lanseaza platforma “Meserii pentru Romania”, un proiect prin care isi propune sa sustina scolile postliceale care formeaza meseriasii de maine. „Prin acest proiect vrem sa reamintim romanilor importanta pe care meseriile si meseriasii buni o au pentru dezvoltarea societatii. Vrem sa ii incurajam si sustinem pe tinerii de astazi care s-ar orienta catre o meserie, chiar daca asa-zisa categorie a «gulerelo [...]
Lipton Ice Tea lanseaza campania educationala “Ai verde la ceai”, impreuna cu un nou sortiment de Ice Tea pe baza de ceai verde – Lipton Green Ice Tea Mint Lime. Prin noua campanie, Lipton isi propune sa evidentieze faptul ca intr-o sticla de Ice Tea gasim 3 ingrediente esentiale: ceai + apa + fructe. In plus, campania Lipton prezinta beneficiile consumului de ceai si invita consumatorii sa descopere ca Ice Tea-ul este un produs racoritor si delicios, ce poate fi savurat in [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN