Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Industria ambalajelor evoluează în mod continuu. Preferințele consumatorilor se schimbă, durabilitatea este în creștere în importanță, iar proprietarii de brand sunt într-o continuă luptă pentru spațiul la raft. Există o concurență acerbă între retaileri și proprietarii de brand, ceea ce duce la un puternic accent pe eficiența costurilor. Dar, cum vor fi ambalajele afectate de evoluțiile și tendințele în curs de desfășurare? Cum vă proprietarii de brand viitorul și ce consideră ca fiind puncte critice atunci când selectează furnizorului lor de ambalaje? Un posibil răspuns în oferă studiul publicat recent de specialiștii de la Storaenso, din care vă oferim câteva extrase.


Creștere de 4,3 %


Industria de ambalare a alimentelor este uriașă și include o gamă largă de segmente, alternative de ambalare și materiale. Zonele dominante includ produse alimentare, produse alimentare proaspete și băuturile procesate. Cele trei alternative de ambalare dominante utilizate sunt: primare, secundare și terțiare:


Ambalajul primar este utilizat în contact direct cu produsul; ambalajul secundar combină mai multe pachete primare; ambalajul terțiar este utilizat în scopuri transport, prin combinarea mai multor pachete secundare.


Din totalul pieței de ambalaje la nivel mondial, materialele pe bază de fibre (inclusiv din carton ondulat, carton, carton lichid, etc.), reprezintă 31% din valoarea totală. În termen de materiale ondulate, produsele alimentare reprezintă cea mai mare piață de utilizare finală, însemnând 40% din consumul total. Volumul total al consumului global din carton ondulat este proiectat să crească cu 4,3%, până în anul 2017 (Cf. Smithers Pira). Această direcție se va concentra în primul rând pe ambalajele care vizează protejarea și transportul unui produs.


Elemente de influențare a pieței


Dinamica lanțului de valoare, adică, jocul de putere dintre etapele lanțului valoric,  evoluează continuu. Dintr-o perspectivă a industriei de ambalaje, există cel puțin șase căi de dezvoltare specifice:


1-Comercianții cu amănuntul vor obține, în general, mai multă putere, pe măsură ce se vor consolida pe piețele mature. În Finlanda, Suedia, Marea Britanie, sau Franța, retailerii domină deja lanțul valoric. Cu toate acestea, pe piețele emergente, de exemplu, în Rusia, proprietarii de brand încă tind să aibă o poziție relativ puternică. Această situație este probabil să se schimbe pe măsură ce comercianții cu amănuntul încep să-și promoveze mai agresiv produsele private label.


 2- Evaluând comportamentele de consum, acestea vor avea la rândul lor un impact asupra lanțului valoric. Consumatorul este mai informat, mai exigent și exercită o presiune sporită asupra prețurilor de pe piața cu amănuntul, împingând concurența deja acerbă la extrem, între proprietarii de brand și comercianții cu amănuntul.


3- Rolul furnizorilor de logistică va crește, devenind o potențială pârghie pentru eficiență operațională. Tendința de creștere a valorii produsului, prin creșterea vânzării cu amănuntul on-line, va face necesară soluții logistice eficiente și puternice.


4- Creșterea vânzărilor cu amănuntul on-line va deschide o nouă dimensiune competitivă. Acest lucru va afecta nu numai comercianții cu amănuntul și operatorii online, dar și alți jucători din lanțul valoric care trebuie să se adapteze la noile cerințe, găsind soluții adaptate de această evoluție.


5- Cererile consumatorilor pentru soluții mai durabile, combinate cu cerințele de reglementare, în ceea ce privește răspunderea producătorului față de mediu, vor afecta întregul lanț de valori. Noile măsuri legislative se vor concentra pe asumarea responsabilității pentru produsele utilizate și gestionarea ulterioară a deșeurilor, cu responsabilitate financiară. Prin urmare, alegerea materialelor este susceptibilă de a fi reevaluată.


6- Proprietarii de brand sunt presați de către comercianții cu amănuntul puternici să încerce să își diferențieze ofertele. Un domeniu care primește o atenție specială este modul de a prelungi durata de conservare a produselor alimentare, în cazul în care, de asemenea, ambalajul este un important influențator.


Tendințe cheie și implicații


Industria de ambalare a alimentelor se confruntă cu cinci tendințe majore care vor afecta viitorul jucătorilor, în lanțul valoric:


1-Creșterea importanței de proiectare, pentru ca produsul să iasă în evidență la raft. Într-un peisaj din ce în ce mai competitiv în vânzarea cu amănuntul, diferențierea va crește importanță. Proprietarii de brand și comercianții cu amănuntul luptă pentru atenția consumatorilor ”la punctul de vânzare”, folosind ambalajele ca armă comercială. Ambalajul secundar va crește în importanță, iar  comercianții cu amănuntul, deținători de private label și proprietarii de brand vor investi în soluții de imprimare la calitate superioară și în soluții de diferențiere.


2-Creșterea intensității concurențiale în valoarea de acționare cu lanț de focalizare pe cost  va conduce jucătorii în lanțul valoric al costurilor, determinând măsuri de reducere și de optimizare a operațiunilor. Ambalarea și logistica vor fi părți ale acestor măsuri.


3- Durabilitatea și protecția mediului sunt în creștere de importanță. Creșterea presiunii consumatorului final și intensificarea reglementărilor în domeniu vor duce la un accent crescut pe aspectele de mediu pe tot parcursul lanțului valoric.


4- Ambalajele inteligente vor deveni tot mai utilicate, în viitor. Ambalajele  inteligente au fost un subiect important mai mulți ani și vor fi la fel de importante și în viitor. Soluții cum ar fi RFID, tehnologia senzorilor, etc, au apărut în unele piețe. Tendința nu a fost la fel de puternică, în piețele mai mici, dar, în țări cum ar fi Finlanda și Suedia se observă tendința proprietarilor de brand și a comercianților de a pune în aplicare aceste soluții, la scară largă.


5- Volumele E-Comerce vor continua să crească. Acest lucru va conduce la noi cerințe în ceea ce privește ambalajele pentru transport, deoarece va trebui ca produsele alimentare să fie manipulate în condiții de siguranță, concomitent cu rezolvarea provocărilor logistice complexe.


Aceste tendințe vor avea implicații pentru toți actorii din lanțul valoric, dar în grade diferite, dar proprietarii de brand sunt punctul central.


 

Alte articole recomandate:

Extensie a liniei de ambalare, Trayfecta S este un echipament de formare a boxurilor de carton, precum și a cutiilor de carton de mare capacitate.   Utilajul are în componență un servomotor îmbunătățit, față de cele exitente anterior, fapt care îmbunătățește considerabil funcționarea unității mecanice. Trayfecta S are un design ergonomic, prezentând o utilizare lejeră, putând fi furnizat în variantă simplă sau [...]
Concurența poate fi acerbă pe o piață estimată anual la circa un miliard deeuro, cum este piața românească a cărnii de pasăre. Producătorii mai inspirați folosesc teama românilor de hormoni și de antibiotice pentru a-și atrage clienți, chiar dacă realitatea nu este cea pe care ne-o vând ei, la pachet cu pasărea. “Fără hormoni de creștere, fără procese de injectare a cărnii, fără făinuri animale”. Românii care ajung în dreptul vitrinel [...]
Aura Alexa Ioan:   În ultimul timp, ecologiștii și vegetarienii au declanșat o adevărată campanie împotriva anumitor materiale de ambalare a sucurilor. Dacă ecologiștii se declară împotriva folosirii ambalajelor de carton, vegetarienii militează împotriva PET-urilor. Lăsând la o parte aceste puncte de vedere diferite,  fiecare având argumentele și contraargumentele lui, decizia definitivă revine în primul rand, clientului. Producătorii sunt [...]
Coca-Cola Romania anunta introducerea pe piata locala a unui ambalaj realizat in proportie de pana la 30% din plante. Noul ambalaj, realizat prin tehnologia PlantBottleTM, este folosit, incepand din luna iulie, pentru recipientele de 500 de ml de apa plata si carbogazoasa Dorna si Dorna Izvorul Alb. Dorna devine, astfel, prima apa minerala naturala din Romania distribuita intr-un ambalaj cu pana la 30% continut din plante. Ambalajul rezultat prin tehnologia PlantBottle™ este 100% [...]
Odată cu creșterea puterii de cumpărare a populației, inclusiv în România, cererea de carne și produse din carne, inclusiv de carne de pasăre, de pește și  fructe de mare, va crește și ea. În același timp, însă, atât pe piața internațională, cât și pe piața autohtonă, se observă tendința ambalării produselor în porții mici.   Consumatorii își schimbă [...]
Lipsa de candidați dispuși să învețe sau să practice o meserie în România le pune probleme serioase chiar și angajatorilor care și-au automatizat masiv producția, pentru că, în prezent, munca din fabrică a atins un alt nivel - angajatul care odată muta cutii din stânga în dreapta trebuie să învețe să preseteze și să coordoneze roboți industriali, potrivit lui Remus Crăciun, directorul general al Ecopack, producător de ambalaje din carton ondu [...]
Creșterea constantă a consumului mondial de carne de pui, din ultima jumătate de secol s-a datorat și faptului că, în această perioadă, spre deosebire de alte mărfuri, prețul cărnii de pui a rămas aproape nemodificat, în valoare absolută. Dacă însă luăm în calcul și inflația atunci, prețul, în dolari, al cărnii de pui s-a micșorat de aproximativ 8 ori față de acum 50 de ani. Stabilitatea prețului, facto [...]
(Agerpres) În ultimii zece ani, piața produselor ecologice a crescut de patru ori în ultimii 10 ani, iar normele trebuie actualizate și adaptate astfel încât sectorul să se poată dezvolta în continuare și să poată răspunde provocărilor viitoare. În acest context, Comisia Europeană a prezentat marți o propunere pentru un regulament nou privind producția ecologică și etichetarea produselor bio, care reflectă preocupările consumatorilor și ale producătorilor și [...]

 

Living fresh
Meat Milk TV
meatmilk
Debitron Termo
testo
infoALIMENT MAGAZIN