Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Un lucru este sigur: Consumatorii care caută aventuri pentru papilele lor gustative sunt din ce în ce mai mulți, iar tendința se consolidează. Tocmai de aceea, sectorul procesării alimentelor trebuie să țină pasul. Dar, care sunt celelalte tendințe? Innova Market Watch a realizat un studiu care răspunde acestei întrebări.


Top Ten


Tocmai pentru a face față mai bine solicitărilor venite din partea consumatorilor, Innova Market Watch a analizat o sumedenie de date, rezultând un Top al tendințelor care vor marca fabricarea alimentelor, la nivel mondial. Iată ”clasamentul”:


1-Transparență evidențiată prin etichetă simplă.


2- Confort pentru gurmanzi și un interes în creștere pentru gătitul acasă


3- Concentrarea marketing-ului pe milenieni.


4- Fabricarea tot mai largă a gustărilor.


5- Repunerea în drepturi a grăsimilor ”bune” și a carbohidraților ”buni”.


6- Oferirea de surse alternative de proteine de înaltă calitate


7- Noi alimente realizate din fructe


8- Extinderea vânzării de alimente congelate


9- Creșterea ponderii private label


10- Creșterea experiențelor senzoriale.


Productia de carne va continua să crească


HSBC prezice că producția de carne va crește cu 17%, în următorul deceniu, Brazilia fiind un furnizor cheie. Jumătate din creștere va fi asigurată de carnea de pui, iar, până în 2017, India va deveni cel mai mare exportator de carne de vită, din lume.


Potrivit Euromonitor, categoria de produse uscate și semi-uscate și carnea procesată este de așteptat să fie mai mare cu 3,1% în 2018. Aceste produse includ și "gustările din carne". În ceea ce prețurile cărnii-materie primă (și, în special, carnea de vită), vor continuă să crească.


În cazul cărnii de porc, se așteaptă o creștere a vânzărilor prin măcelării, așadar, o creștere a vânzărilor de carne proaspătă. Cât privește producția, se așteaptă rețete în care să se utilizeze cozi de porc sau măduvioare prăjite, concomitent cu creșterea în popularitate a cârnaților.  


Păsări de curte


Perspectivele pieței păsărilor de curte peste următorul deceniu rămân, în cea mai mare parte, pozitive. Până în 2024, o suplimentare 26 de milioane de tone metrice de păsări de curte vor fi produse la nivel mondial. Concomitent cu diminuarea costurilor pentru furaje și creștere, consumul de proteine în diete, la nivel mondial, va sprijini creșterea.


Etichetă clară


Claritatea etichetei s-a stabilizat în sine ca o tendință chiei încă din anul 2015. De aceea, procesatorii se vor orienta spre o mai mare transparență, fabricând produse mai simple, cu mai puțini aditivi artificiali. Se așteaptă o mare creștere a produselor eco.


Produse mai sănătoase


Deși nu toți consumatorii au nevoie de produse fără gluten, grâu sau lactoză, mulți dintre ei aleg ei oricum produse pe care le consideră a fi mai sănătoase. De aceea, acest tip de alimente vor cunoaște un impuls suplimentar.


Efectul Flexitarian


Termenul de ”flexitarian” se referă la vegetarienii part-time, cu alte cuvinte, la persoanele care au redus consumul de carne. Aceștia vor căutat tot mai insistent surse alternative pentru proteine, fiind, totodată, interesați de concepte precum durabilitatea sau de bunăstarea animalelor.  


Procesarea naturală


Practicile de prelucrare a produselor alimentare naturale sunt pe o tendință de creștere. Acest lucru va permite crearea unei imagini autentice, pentru a diminua unele dintre percepțiile negative ale alimentelor puternic prelucrate. De aceea, sunt de așteptat să apară mai multe alimente fermentate și tehnologii de păstrare a prospețimii, ca alternativă la utilizarea conservanților.


Lumină verde pentru legume


Nu există nici o îndoială că, în privința consumului, legumele vor înregistra un salt spectaculos, mulți producători incluzându-le deja într-o mare varietate de produse. Din acest punct de vedere, tendința se va accentua.


Dornici de povești


Consumatorii sunt ”dornici de povești”. Mai bine spus, vor tot mai multe informații și, mai cu seamă, doresc să știe de unde provine materia primă din alimentul pe care îl mănâncă.


Jucători mici, idei mari


Este foarte posibil ca, în viitorul apropiat, companiile mici să fie acelea care să dea liniile de dezvoltare ale sectorului de procesare, ideile lor devenit repere pentru cei mari dar și pentru consumatori, oferind inspirație pentru cele mai mare companii.


Inspirați de sportivi


Inspirați de alimentația sportivilor, consumatorii de rând vor dori tot mai mult să beneficieze de avantajele formulelor de nutriție. De aceea, se așteaptă mărirea produselor de energizante și batoane proteice, într-o mai mare varietate de produse.


Creșterea indulgenței


E foarte drept, consumatorii sunt preocupați de sănătate. În același timp, vor să se dedea plăcerilor gustative. De aceea, concomitent cu fabricarea de alimente din ingrediente sănătoase, procesatorii trebuie să pună accent și pe gust.


Miza pe bucătăria internațională


Bucătăria internațională va continuă să crească în pondere, cu accent pe influențele africane și condimente provenite din Orientul Mijlociu. La acestea se vor adăuga adăuga aromele fără adaos de sare, grăsimi sau zahăr. Mâncărurile picante vor fi în creștere de popularitate, iar aromele vor folosi o varietate de amestecuri de condimente etnice, cum ar fi: Harissa, Berbere, Dukkah, Peri Peri, Za'atar și Tsire.


Din punct de vedere gastronomic, vom întâlni tot mai des arome florale (lavandă, trandafir), frunze de broccoli, alge, bureți, produse lactate nedegresate.

Alte articole recomandate:

O metodă inovatoare de prelucrare a cărnii o reprezintă afumarea în câmp electrostatic, constând în ionizarea fumului în câmpuri electrostatice neuniforme, între un electrod activ și unul pasiv, informeaza MeatProcessing. Timpul de afumare durează 2– 5 minute, timp în care componentele din fum se depun pe suprafața produsului de unde difuzează în profunzime prin încălzirea produselor înainte și după afumare cu radiaț [...]
Participarea companiei Lantec Industries la Indagra 2014 a fost pe cat de consistenta, pe atat de benefica, noutatea prezentata la unul dintre standurile organizate, fiind Extractorul de esente, recomandat pentru procesarea oricarei plante tehnice sau aromatice dar, cu un plus pentru fabricarea uleiului de nuca, dupa cum ne-a declarat domnul Valentin Oprea, Director General. Toto domnia sa a declarat pentru infoALIMENT Magazin ca firma pe care o conduce poate livra echipamente pentru [...]
Nestle a deschis cea mai eficientă fabrică de lactate din punct de vedere al consumului de apă, în Mexic și declară că au un plan pentru reducerea consumului de apă în alte unități de procesare, informează Dairy Reporter. Activitățile din fabrica de lactate Nestle, Cero Aqua (”apă zero”) se desfășoară sub conceptul de a nu extrage niciun pic de apă din pânza freatică și folosind apa din lapte în timpul procesului de producer [...]
Dupa primul an de exploatare a fabricii de zahar Ludus din judetul Mures, grupul francez Tereos a raportat o crestere a afacerilor de 48 de milioane de euro ca urmare a integrarii companiei romanesti. Cifra se refera la anul fiscal 2013/2014 care acopera perioada 1 apr. 2013 – 31 mar. 2014. In raportul financiar se mai mentioneaza faptul ca grupul a reusit sa majoreze randamentul productiei de sfecla de zahar in Romania, “ceea ce confirma potentialul agricol al fabricii din [...]
Brandul de inghetata Napoca, apartinand gigantului Unilever din anul 2009, nu va mai fi produs incepand de anul viitor in fabrica FrieslandCampina din Baciu, au declarat pentru wall-street.ro reprezentantii ambelor companii, informeaza Wall Street. Unilever este prezent pe piata inghetatei prin divizia Algida in portfoliul careia se afla branduri precum Cornetto, Viennetta, Magnum, Carte D’Or, Big Milk sau Napoca, inghetata care a fost realizata pe plan local in [...]
În carul Campaniei ”Focus pe TEHNOLOGIE”, declanșată de agenția infoGROUP, Linde Gas a devenit Partener Silver al Expo-Conferinței Internaționale Meat & Milk 2016, eveniment care se va desfășura în zilele de 12 și 13 mai la Hotel Alpin din Poiana Brașov.   La eveniment, prestigioasa companie va fi reprezentată de domnul Attila Dienes– Manager pe Segmentul de Industrie Alimentară în cad [...]
Ilias Pliatsikas, managerul de 34 de ani care conduce Fabrica de Lapte Brașov, subsidiara producătorului grec de lactate Olympus, spune că este foarte dificil în România să găsești tehnicieni (electricieni, mecanici) și că nu mai sunt școli care să pregătească tinerii pentru astfel de meserii, informează Ziarul Financiar. „Este greu să găsești oameni pe po­ziții de middle level, nu mai sunt școli de electricieni. Dacă vrei ingineri găsești la un nivel foarte bun, dar [...]
Lactate mai gustoase cu o cantitate mai mică de sodiu? Sigur că da, afirmă toți tehnologii. Dar, lactate mai gustoase, cu un conținut redus de sodiu, cu un preț de producție mai mic și fără probleme de etichetare? La această întrebare a răspuns o echipă de cercetători coordonată de Catharina Houdijk, la solicitarea companiei germane DSMIP Assets BV, care a finanțat tema de cercetare, prezentata succint de DiryReporter. Rezultatul s-a materializat [...]

 

Meat Milk TV
infoALIMENT MAGAZIN
Ultimele anunturi