Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Un lucru este sigur: Consumatorii care caută aventuri pentru papilele lor gustative sunt din ce în ce mai mulți, iar tendința se consolidează. Tocmai de aceea, sectorul procesării alimentelor trebuie să țină pasul. Dar, care sunt celelalte tendințe? Innova Market Watch a realizat un studiu care răspunde acestei întrebări.


Top Ten


Tocmai pentru a face față mai bine solicitărilor venite din partea consumatorilor, Innova Market Watch a analizat o sumedenie de date, rezultând un Top al tendințelor care vor marca fabricarea alimentelor, la nivel mondial. Iată ”clasamentul”:


1-Transparență evidențiată prin etichetă simplă.


2- Confort pentru gurmanzi și un interes în creștere pentru gătitul acasă


3- Concentrarea marketing-ului pe milenieni.


4- Fabricarea tot mai largă a gustărilor.


5- Repunerea în drepturi a grăsimilor ”bune” și a carbohidraților ”buni”.


6- Oferirea de surse alternative de proteine de înaltă calitate


7- Noi alimente realizate din fructe


8- Extinderea vânzării de alimente congelate


9- Creșterea ponderii private label


10- Creșterea experiențelor senzoriale.


Productia de carne va continua să crească


HSBC prezice că producția de carne va crește cu 17%, în următorul deceniu, Brazilia fiind un furnizor cheie. Jumătate din creștere va fi asigurată de carnea de pui, iar, până în 2017, India va deveni cel mai mare exportator de carne de vită, din lume.


Potrivit Euromonitor, categoria de produse uscate și semi-uscate și carnea procesată este de așteptat să fie mai mare cu 3,1% în 2018. Aceste produse includ și "gustările din carne". În ceea ce prețurile cărnii-materie primă (și, în special, carnea de vită), vor continuă să crească.


În cazul cărnii de porc, se așteaptă o creștere a vânzărilor prin măcelării, așadar, o creștere a vânzărilor de carne proaspătă. Cât privește producția, se așteaptă rețete în care să se utilizeze cozi de porc sau măduvioare prăjite, concomitent cu creșterea în popularitate a cârnaților.  


Păsări de curte


Perspectivele pieței păsărilor de curte peste următorul deceniu rămân, în cea mai mare parte, pozitive. Până în 2024, o suplimentare 26 de milioane de tone metrice de păsări de curte vor fi produse la nivel mondial. Concomitent cu diminuarea costurilor pentru furaje și creștere, consumul de proteine în diete, la nivel mondial, va sprijini creșterea.


Etichetă clară


Claritatea etichetei s-a stabilizat în sine ca o tendință chiei încă din anul 2015. De aceea, procesatorii se vor orienta spre o mai mare transparență, fabricând produse mai simple, cu mai puțini aditivi artificiali. Se așteaptă o mare creștere a produselor eco.


Produse mai sănătoase


Deși nu toți consumatorii au nevoie de produse fără gluten, grâu sau lactoză, mulți dintre ei aleg ei oricum produse pe care le consideră a fi mai sănătoase. De aceea, acest tip de alimente vor cunoaște un impuls suplimentar.


Efectul Flexitarian


Termenul de ”flexitarian” se referă la vegetarienii part-time, cu alte cuvinte, la persoanele care au redus consumul de carne. Aceștia vor căutat tot mai insistent surse alternative pentru proteine, fiind, totodată, interesați de concepte precum durabilitatea sau de bunăstarea animalelor.  


Procesarea naturală


Practicile de prelucrare a produselor alimentare naturale sunt pe o tendință de creștere. Acest lucru va permite crearea unei imagini autentice, pentru a diminua unele dintre percepțiile negative ale alimentelor puternic prelucrate. De aceea, sunt de așteptat să apară mai multe alimente fermentate și tehnologii de păstrare a prospețimii, ca alternativă la utilizarea conservanților.


Lumină verde pentru legume


Nu există nici o îndoială că, în privința consumului, legumele vor înregistra un salt spectaculos, mulți producători incluzându-le deja într-o mare varietate de produse. Din acest punct de vedere, tendința se va accentua.


Dornici de povești


Consumatorii sunt ”dornici de povești”. Mai bine spus, vor tot mai multe informații și, mai cu seamă, doresc să știe de unde provine materia primă din alimentul pe care îl mănâncă.


Jucători mici, idei mari


Este foarte posibil ca, în viitorul apropiat, companiile mici să fie acelea care să dea liniile de dezvoltare ale sectorului de procesare, ideile lor devenit repere pentru cei mari dar și pentru consumatori, oferind inspirație pentru cele mai mare companii.


Inspirați de sportivi


Inspirați de alimentația sportivilor, consumatorii de rând vor dori tot mai mult să beneficieze de avantajele formulelor de nutriție. De aceea, se așteaptă mărirea produselor de energizante și batoane proteice, într-o mai mare varietate de produse.


Creșterea indulgenței


E foarte drept, consumatorii sunt preocupați de sănătate. În același timp, vor să se dedea plăcerilor gustative. De aceea, concomitent cu fabricarea de alimente din ingrediente sănătoase, procesatorii trebuie să pună accent și pe gust.


Miza pe bucătăria internațională


Bucătăria internațională va continuă să crească în pondere, cu accent pe influențele africane și condimente provenite din Orientul Mijlociu. La acestea se vor adăuga adăuga aromele fără adaos de sare, grăsimi sau zahăr. Mâncărurile picante vor fi în creștere de popularitate, iar aromele vor folosi o varietate de amestecuri de condimente etnice, cum ar fi: Harissa, Berbere, Dukkah, Peri Peri, Za'atar și Tsire.


Din punct de vedere gastronomic, vom întâlni tot mai des arome florale (lavandă, trandafir), frunze de broccoli, alge, bureți, produse lactate nedegresate.

Alte articole recomandate:

În carul Campaniei ”Focus pe TEHNOLOGIE”, declanșată de agenția infoGROUP, Linde Gas a devenit Partener Silver al Expo-Conferinței Internaționale Meat & Milk 2016, eveniment care se va desfășura în zilele de 12 și 13 mai la Hotel Alpin din Poiana Brașov.   La eveniment, prestigioasa companie va fi reprezentată de domnul Attila Dienes– Manager pe Segmentul de Industrie Alimentară în cad [...]
Manevrarea cărnii în procesul tehnologic presupune echipamente specializate care facilitează producția și diminuează efortul uman. Vă prezentăm o propunere a companiei Bonner, specalizată pe astfel de utilaje indispensabile unei unități de procesare a cărnii. E-M 1000 este un elevator construit integral din oțel inoxidabil, strctura tubulară fiind prevăzută cu două coloane staționare, pentru încărcare. Sistemele de prindere pot fi configurate atâ [...]
Dupa cum informeaza businesswire.com, la jumatatea acestui an, compania americana Gyrotron Technology a depus o cerere pentru Brevet provizoriu referitor la o tehnologie revolutionara care ar rezolva problema contaminarii carcaselor de carne, dar si a pestelui care ar urma sa intre in procesul de fabricatie. In esenta ei, tehnologia Gyotron, care se inscrie in linia prelucrarilor termice, se bazeaza prin conceperea unui dispozitiv care foloseste fizica plasmei si reactia la fuziune. In teste, [...]
(Autor: Prof. univ. dr. ing. Maria TURTOI UniversitateaDunărea de Jos din Galați) Miozina este principalul responsabil de legarea apei și a particulelor de grăsime. Fabricarea produselor din carne mărunțită cu proprietăți texturale corespunzătoare este strâns legată de funcționalitatea proteinelor din carne în matricea tridimensională. Formarea acestei matrice este rezultatul interacțiunilor proteine-apă, proteine-proteine și proteine-lipide în [...]
Răspunzând unei serii de întrebări, Iulia Popescu, specialist marketing al SC Diana SRL, a declarat pentru Revista Piața că, în 2014, ”continuarea reducerii TVA la produsele alimentare va adauga un nou element de atractivitate, cu consecinte poz-itive pentru activitatea magazinelor Diana. Magazinele Diana sunt furnizoare importante de produse si de preparate din carne. Principalele atribute ale acestora sunt prospetimea si calitatea garantate de noi, in numele [...]
Procesatorii importa tot mai mult lapte in timp ce producatorii romani se chinuie tot mai mult să își vândă marfa. Cantitatea colectată de lapte de vacă de către unitățile procesatoare a scăzut, în primele zece luni din 2013, cu 1,7% comparativ cu aceeași perioadă din anul precedent, arată datele Institutului Național de Statistică. În același timp producția a crescut dar pe baza laptelui din import care a crescut în primele zece luni [...]
În 2009, când criza începea să se resimtă puternic și în România, Alin și Alina Dolha, doi tineri din județul Mureș, abia puneau bazele unei mici afaceri de familie, într-un domeniu complet necunoscut – producție de săpunuri din plante și uleiuri naturale. Au pus „la bătaie“ circa 20.000 de euro pentru a-și dota atelierul din Reghin cu echipamente, pentru a achiziționa materia primă, a face stocuri, dar și pentru a testa produsele, iar [...]
În cadrul secțiunii Expo a conferinței Meat & Milk 2014, una dintre zonele des vizitate de participanți a fost aceea organizată în curtea Hotelului Hilton, acolo unde, la standurile companiilor s-a desfășurat programul Business to Consummer-B2C. Din rândul companiilor de procesare a cărnii și-au expus produsele: Angst, Agricola Internațional Bacău, Cris-Tim, Scandia, Carniprod șiSiciliana, cele mai noi propuneri de gamă [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN