Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Oficialii lanțului francez de hipermarketuri Auchan, care are pe piața locală circa 10.500 de salariați, afirmă că situația de pe piața muncii este extrem de dificilă, comparabilă cu cea din 2006-2007 când românii plecau în număr mare peste hotare, odată cu aderarea la UE. Pentru retailerul francez concurența nu vine însă doar de pe piețele străine, ci și din România, unde fabricile deschid noi linii de producție și caută salariați.


„Piața muncii din România a ajuns la o anumită maturitate în prezent, și observăm acest lucru în special în județe precum Cluj, Timiș sau Sibiu. Sunt însă mai multe orașe în această situație, un exemplu fiind Deva, unde este dificil să găsim angajați“, spun reprezentanții Auchan, rețea de magazine cu prezență în marile orașe ale țării, citați de Ziarul financiar.


Retailerul are pe piața locală 33 de magazine cu afaceri de 1 mld. euro anul trecut, fiind unul dintre cei mai importanți jucători de pe piața locală. După numărul de salariați este și unul dintre cei mai mari angajatori locali. Din cei 10.500 de salariați, circa 7.500 sunt casieri și lucrători comerciali, meserii plătite cu unele dintre cele mai mici salarii din economie.


Concurența de pe piața muncii și majorarea salariului minim la nivel de economie la 1.200 de lei brut a dus însă la majorarea și a salariilor din domeniul retailului.


„Anul trecut am majorat salariile în companie cu 25%. Un angajat începe cu un salariu de 1.300 de lei brut, iar după perioada de probă ajunge la 1.400 de lei pentru ca după un an să îi majorăm salariul la 1.500 de lei“, spun oficialii Auchan.

Alte articole recomandate:

Familia austriacă Meinl a achiziționat la începutul anului 2013 producătorul Heidi Chocolat, care deține o unitate de producție în orașul Pantelimon (județul Ilfov).  Compania prin care familia austriacă Meinl controlează cei mai mari producători de ciocolată din România - Heidi Chocolat și Kandia Dulce - a depășit ca vânzări în retail compania americană Mondelez International, care are în portofoliu mărcile Poiana și Milka. Anul trecut, [...]
Rețeaua locală Paco Supermarket a deschis, recent, al șaselea magazin din orașul Focșani. Prin această ianugurarea, rețeaua vrânceană a ajuns să opereze opt supermarketuri în localitățile Focșani și Odobești.  Magazinul este situat pe strada Cuza Vodă, nr. 17, Focșani și are o suprafață de 150 de metri pătrați, din care sala de vânzare ocupă 100 de metri pătrați, fiind unitatea comercială cu cea mai mică [...]
(Mediafax) Grupul francez Carrefour, prezent în România cu 155 de magazine pe mai multe formate, a terminat primul semestru cu venituri de aproape 36 mld. euro, în creștere like for like (fără a se ține cont de expansiune) cu 4,3% față de aceeași perioadă a anului trecut, cel mai puternic avans din ultimii cinci ani. În Europa, creșterea a fost susținută de Spania, Belgia și România, pe celelalte piețe veniturile fiind stabile. Francezii au peste 10.000 d [...]
AMRCR preconizează un impact sumbru pe piața de retail în cazul în care Legea 321 va intra în vigoare, principalele efecte fiind creșterea prețurilor, dispariția a sute de mii de producători, dar și închideri de supermarketuri și hypermarketuri. ”Marea noastră problemă este legată de filosofia acestei legislații care începe să fie din ce în ce mai punitivă și care pune într-o relație antagoni [...]
În urma unei ample reorganizări pe care compania Kellogg a realizat-o în 2014, aceasta a luat decizia de a distribui produsele Pringles în regiunea Europei Centrale prin intermediul unui singur partener, respectiv a grupului Orbico. Decizia afectează și România. Astfel, începând cu data de 1 ianuarie, societatea Egea Orbico Beauty va prelua activitatea de distribuție a mărcii Pringles pe plan național. Anterior, brandul Pringles se afla în [...]
Un număr de 12 tineri recrutați în cadrul Programului de management trainee lansat de Lidl România la începutul verii au început, pe 1 octombrie , pregătirea în cadrul companiei. Programul de specializare adresat proaspeților absolvenți de studii superioare (2013-2014) din România și Republica Moldova va dura un an, iar la finalul lui, cei 12 participanți pot avea șansa să ocupe poziții importante în cadrul Lidl [...]
Românii vor cumpăra de la jumătatea lunii ianuarie a anului viitor doar pâine și alte produse de panificație, precum cornurile, chiflele, batoanele sau minibaghetele, fără coloranți, potrivit unui ordin al Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) publicat recent în Monitorul Oficial. Singura excepție de la această regulă se va face în cazul pâinii din malț, în producerea căreia se va accepta în continuare utilizarea colorantului [...]
Brandul de bere Beck’s, detinut de Bergenbier SA, deruleaza intre 11 august - 30 septembrie 2014 o campanie nationala cu premii constand in patru autoturisme BMW seria 1. Pentru a se inscrie in promotia nationala, consumatorii trebuie sa introduca codul aflat sub capacele sticlelor sau sub cheitele dozelor de Beck’s si Beck’s Green Lemon pe www.becks.ro sau il pot trimite prin SMS la 1750.  „Prin noua promotie nationala Beck’s ne-am dorit sa aducem [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN