Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Oficialii lanțului francez de hipermarketuri Auchan, care are pe piața locală circa 10.500 de salariați, afirmă că situația de pe piața muncii este extrem de dificilă, comparabilă cu cea din 2006-2007 când românii plecau în număr mare peste hotare, odată cu aderarea la UE. Pentru retailerul francez concurența nu vine însă doar de pe piețele străine, ci și din România, unde fabricile deschid noi linii de producție și caută salariați.


„Piața muncii din România a ajuns la o anumită maturitate în prezent, și observăm acest lucru în special în județe precum Cluj, Timiș sau Sibiu. Sunt însă mai multe orașe în această situație, un exemplu fiind Deva, unde este dificil să găsim angajați“, spun reprezentanții Auchan, rețea de magazine cu prezență în marile orașe ale țării, citați de Ziarul financiar.


Retailerul are pe piața locală 33 de magazine cu afaceri de 1 mld. euro anul trecut, fiind unul dintre cei mai importanți jucători de pe piața locală. După numărul de salariați este și unul dintre cei mai mari angajatori locali. Din cei 10.500 de salariați, circa 7.500 sunt casieri și lucrători comerciali, meserii plătite cu unele dintre cele mai mici salarii din economie.


Concurența de pe piața muncii și majorarea salariului minim la nivel de economie la 1.200 de lei brut a dus însă la majorarea și a salariilor din domeniul retailului.


„Anul trecut am majorat salariile în companie cu 25%. Un angajat începe cu un salariu de 1.300 de lei brut, iar după perioada de probă ajunge la 1.400 de lei pentru ca după un an să îi majorăm salariul la 1.500 de lei“, spun oficialii Auchan.

Alte articole recomandate:

European Food și European Drinks, unele dintre cele mai mari companii din grupul alimentar creat de frații Ioan și Viorel Micula, au ajuns anul trecut la afaceri cumulate de 660 mil. lei (150 mil. euro), în scădere cu 10% față de 2011, ara­tă o analiză a ZF pe baza datelor de la Ministerul de Finanțe. (Pe 2012 companiile nu și-au pus datele). „Creșterea afacerilor nu depinde de noi, ci dacă se aplică sau nu în România legile. Evaziunea fiscală [...]
Reducerea TVA la alte produse decât pâinea este foarte greu de realizat în acest an dacă vor fi diminuate contribuțiile de asigurări sociale, varianta fiind ca încasările din TVA la pâine să fie evaluate după un an, iar TVA să fie redusă la alte produse din 2015, a afirmat premierul Victor Ponta la România TV. “Probabil că anul acesta va fi foarte greu dacă facem reducerea de contribuții de asigurări sociale, să mai reducem anul acesta TVA, dar eu cred [...]
Prezent printre vizitatorii târgului Indagra, domnul Vasile Lucuț, proprietarul grupului de firme Unicarm a acordat o scurtă declarație pentru infoALIMENT Magazin: ”Afacerile Unicarm au mers foarte bine în acest an, reușind să ne păstrăm în frunte, chiar dacă, pe sectorul produselor lactate am constatat o oarecare plafonare a vânzărilor. Însă, producția de preparate din carne a fost pe creștere, până acum, în 2014 și [...]
Potrivit INSSE, vânzările de alimente au crescut în august cu doar 5,9% față de aceeași perioadă a anului trecut, cel mai slab avans din ultimele 20 de luni. Per ansamblu, cifra de afaceri din comerțul cu amănuntul, cel mai important indicator pentru consum, a crescut în cea de-a opta lună din an cu 12,6% în serie brută. Avansul a fost susținut de vânzările de bunuri nealimentare (plus 17,5%) și de carburanți (15,1%).  Anul trecut vânzările de alimente [...]
La mai putin de un an de la deschiderea primului magazin in Targu Mures, Carrefour va deschide, marti, cel de-al treilea supermarket din acest oras, ridicand numarul total de magazine în acest format la 81. Noul magazin Market, aflat pe Bulevardul 1848 nr. 59-63, are o suprafata de peste 500 de mp.Modelul comercial se axeaza pe o gama de aproximativ 6.000 de produse, iar oferta include peste 1.000 de articole marca proprie Carrefour: •    Apel gratuit pentru [...]
(Comunicat) Al doilea mare lant de magazine din Romania, PROFI, nu este in momentul de fata de vanzare si, cu tot respectul pentru libertatea presei, trebuie sa infirmam informatia inselatoare prezentata astazi de Ziarul Financiar, conform careia s-ar purta discutii in vederea achizitionarii retelei PROFI de catre puternicul grup polonez Biedronka. “Inteleg ca vanzarea PROFI poate fi o tema interesanta pentru presa, dar va asigur in termenii cei mai categorici ca nu se poarta astfel [...]
În luna octombrie, rețelele internaționale și-au continuat planurile de expansiune, fiind inaugurate 29 de unități comerciale. Prima poziție în topul celor mai activi retaileri este ocupată de Mega Image, care a deschis 10 magazine. Pe locul al doilea se situează Profi cu 8 unități inaugurate, iar poziția a treia este ocupată de Carrefour care a deschis 6 noi locații. De asemenea, Penny și Kaufland au inaugurat câte două unități, iar Lidl a bifat o nouă deschidere, informeaza [...]
Producatorul de carne de pasare Oncos din judetul Cluj, aflat in prezent in insolventa, intentioneaza sa  isi  dezvolte productia si sa majoreze cu 25% numarul de magazine, la 55-60 de unitati comerciale in urmatorii ani. Compania nu exclude insa nici relocarea sau inchiderea anumitor unitati pentru imbunatatirea situatiei financiare.„Nu ne dorim reducerea numarului de magazine, din contra credem ca este posibila si necesara extinderea in zona a retelei comerciale. Dar totul [...]

 

Living fresh
meatmilk
indagra
indagra food
testo
infoALIMENT MAGAZIN