Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

În timp ce patronatele din industria FMCG acuză lipsa de implicare a autorităților în criza reciclării ambalajelor, un deputat PSD vine cu o propunere legislativă ce a creat deja reacții negative în piață. 


Este vorba despre propunerea proiect de lege a deputatului Florin Gheorghe, care prevede introducerea unei taxe de reciclare a ambalajelor de 0,5% din cifra de afaceri a fiecărui comerciant, realizată într-un an calendaristic.


Conform proiectului, depus recent în Parlament, taxa va fi alocată primăriilor pentru a achiziționa containere și pentru implementarea de sisteme de reciclare selectivă a deșeurilor. În nota de fundamentare a proiectului se arată că taxa de reciclare pentru ambalajele utilizate în comerț transpune normelor comunitare privind gestionarea deșeurilor în Uniunea Europeană.


„Inițiativele anterioare, bazate în parte pe măsuri coercitive sau de conformare civică, nu au avut aproape nici un fel de rezultat asupra creșterii volumului deșeurilor reciclabile colectate. În acest context, unii comercianți (super sau hypermarketuri) au demarat propriile campanii de colectare diferențiată a deșeurilor reciclabile, bazate pe stimulente financiare. Din păcate, aceste inițiative private lăudabile sunt foarte puține, iar acești comercianți responsabili nu au stimulente și nici cadrul legal necesar care să le permită recuperarea și valorificarea, prin reciclare, a deșeurilor”, se arată în expunerea de motive a proiectului.


Proiectul de lege, publicat pe 2 septembrie în Parlament, a intrat în dezbatere publică timp de 30 de zile, iar la finalul acestei perioade, în funcție de reacțiile pieței, va intra sau nu în circuitul legislativ de la Senat.


În prezent, comercianții din România se confruntă cu o criză profundă a reciclării ambalajelor,  iar patronatele din domeniu acuză Ministerul Mediului că nu dorește să rezolve această problemă. Conform legislației în vigoare, comercianții care nu realizează ținta de reciclare sunt obligați să plătească o taxă de 2 lei pentru fiecare kilogram de ambalaj nereciclat, taxă pe care producătorii și comercianți o consideră prea mare. În consecință, Romalimenta a dat în judecată Ministerul Mediului pentru acest calcul, iar la Senat a fost depus un proiect care prevede, printre altele, diminuarea taxei respective de la 2 lei/kg la 0,3 lei/kg de ambalaj nereciclat, informeaza Progresiv.

Alte articole recomandate:

Industria ambalajelor evoluează în mod continuu. Preferințele consumatorilor se schimbă, durabilitatea este în creștere în importanță, iar proprietarii de brand sunt într-o continuă luptă pentru spațiul la raft. Există o concurență acerbă între retaileri și proprietarii de brand, ceea ce duce la un puternic accent pe eficiența costurilor. Dar, cum vor fi ambalajele afectate de evoluțiile și tendințele în curs [...]
Producătorii de lapte din România vor trebui să menționeze pe ambalajele produselor lactate procentul de lapte praf, iar mențiunea „lapte românesc” va putea fi făcută doar pentru laptele provenit de la vacile din România, nu și la cel importat, arată Legea etichetării laptelui, votată ieri în Camera Deputaților.   „Legea privind stabilirea unor măsuri suplimentare obligatorii pentru etichetarea laptelui proaspăt pentru con­sum și a produselor [...]
La finalul anului 2013, The Australian Food and Grocery Council (AFGC) a pus la punct o strategie națională menită a implementa conceptul de sustenabilitate în industria laptelui din acea țară, cu precădere, în zona de ambalare. În acest sens, Țara Cangurilor a optat pentru generalizarea ambalajelor din hârtie cartonată, înființându-se Australian Packaging Convenant, organizație profesională menită a uniformiza, cel puțin la nivel de concept, aplicarea noilor [...]
Producătorul de ambalaje din carton Ecopack Ghimbav (AMCP), controlat de omul de afaceri Vladimir Cohn, mizează pe o creștere cu 10% a capacității de pro­ducție după ce va finaliza în această toamnă o investiție într-o nouă mașină de produs cutii din carton ondulat  În prezent, capacitatea de producție a fabricii Ecopack din Ghim­bav este de aproximativ 100 mil. mp de carton ondulat pe an.  „Investițiile totale vor fi de circa 1 milion de euro și [...]
Piața legumelor este foarte bogată, având o varietate mai mare de produse decât oricând. De fapt, se pare că nu există nicio limită, din acest punct de vedere. Tocmai de aceea, inovația, în materie de ambalare a legumelor sau a fructelor, este omniprezentă, consolidând și mai mult o industrie cu un uriaș volum de afaceri, se arată într-o succintă trecere în revistă a noilor tendințe, efectuată de publicația ”Fruit [...]
De porționarea precisă a brânzeturilor depinde în mare măsură eficiența producției și a stabilirii unui raport corect între prețul de producție și prețul de livrare. De mai bine de 20 de ani, compania americană Coprodev Plus produce echipamente de porționare destinate industriei alimentare, devenind un nume de referință printre furnizorii de cuttere pentru brânzeturi, informează DairyIndustries. Linia de porționare [...]
Liniile de procesare de mare capacitate necesită, la capătul lor, echipamente adecvate de ambalare, mai ales în cazul producției care își găsește desfacerea prin marile lanțuri de magazine. În ediția de față, vă prezentăm câteva soluții oferite de compania Delkor Sistem, lider în domeniu, potrivit DairyIndustries. Ultima propunere de la această companie este Delkor Retail Ready Tray Former, utilaj de ultimă generație al [...]
”Într-un an economic dificil, reușim, tptuși, să facem performanță”, a declarat pentru revista Fabrica de Carne domnul Tiberiu Clipcea, administrator al firmei Tehnoviluti, prezentă în standurile Indagra Food. Ca noutăți pe care compania domniei sale o propune partenerilor de afaceri, se numără în primul rând echipamentul de porționare Marelec Portio și linia de feliere Marelec M3/6. Caracterizat printr-o mare viteză și [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN