Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

În timp ce patronatele din industria FMCG acuză lipsa de implicare a autorităților în criza reciclării ambalajelor, un deputat PSD vine cu o propunere legislativă ce a creat deja reacții negative în piață. 


Este vorba despre propunerea proiect de lege a deputatului Florin Gheorghe, care prevede introducerea unei taxe de reciclare a ambalajelor de 0,5% din cifra de afaceri a fiecărui comerciant, realizată într-un an calendaristic.


Conform proiectului, depus recent în Parlament, taxa va fi alocată primăriilor pentru a achiziționa containere și pentru implementarea de sisteme de reciclare selectivă a deșeurilor. În nota de fundamentare a proiectului se arată că taxa de reciclare pentru ambalajele utilizate în comerț transpune normelor comunitare privind gestionarea deșeurilor în Uniunea Europeană.


„Inițiativele anterioare, bazate în parte pe măsuri coercitive sau de conformare civică, nu au avut aproape nici un fel de rezultat asupra creșterii volumului deșeurilor reciclabile colectate. În acest context, unii comercianți (super sau hypermarketuri) au demarat propriile campanii de colectare diferențiată a deșeurilor reciclabile, bazate pe stimulente financiare. Din păcate, aceste inițiative private lăudabile sunt foarte puține, iar acești comercianți responsabili nu au stimulente și nici cadrul legal necesar care să le permită recuperarea și valorificarea, prin reciclare, a deșeurilor”, se arată în expunerea de motive a proiectului.


Proiectul de lege, publicat pe 2 septembrie în Parlament, a intrat în dezbatere publică timp de 30 de zile, iar la finalul acestei perioade, în funcție de reacțiile pieței, va intra sau nu în circuitul legislativ de la Senat.


În prezent, comercianții din România se confruntă cu o criză profundă a reciclării ambalajelor,  iar patronatele din domeniu acuză Ministerul Mediului că nu dorește să rezolve această problemă. Conform legislației în vigoare, comercianții care nu realizează ținta de reciclare sunt obligați să plătească o taxă de 2 lei pentru fiecare kilogram de ambalaj nereciclat, taxă pe care producătorii și comercianți o consideră prea mare. În consecință, Romalimenta a dat în judecată Ministerul Mediului pentru acest calcul, iar la Senat a fost depus un proiect care prevede, printre altele, diminuarea taxei respective de la 2 lei/kg la 0,3 lei/kg de ambalaj nereciclat, informeaza Progresiv.

Alte articole recomandate:

Prețul de vânzare al deșeului din PET a cres­cut semnificativ în ultimii zece ani, o tonă ajun­gând în prezent să coste 600 de euro, mo­tiv pentru care tot mai multe afaceri din in­dustria de reciclare se îndreaptă spre această nișă.  „Cele mai scumpe materiale reciclate sunt aluminiul, care este foarte greu de colec­tat, și PET-ul. PET-ul este un material foarte va­loros, motiv pentru care piața PET-urilor a luat amploare, este [...]
Incepand cu 19 Ianuarie 2015 compania Multi Development SRL devine singurul reprezentant autorizat Videojet in Romania. Astfel, toate importurile echipamentelor Videojet, consumabilelor, pieselor de schimb si serviciile de suport tehnic si service vor cadea in sarcina Multi Development SRL. „Este un pas important in strategia noastra care vizeaza plasarea Multitech pe o pozitie solida in domeniul marcarii si codificarii pe piata din Romania. Avem astfel asigurata baza unor avantaj [...]
Ambalajele tip PET (din plastic) au ajuns în ultimii ani să cucerească și piața apelor minerale, astfel că în prezent peste 90% din sticlele de apă minerală naturală vândută pe piața din România sunt din plastic.   Dacă în 1992 românii consumau apă minerală îmbuteliată doar în ambalaje de sticlă, în 2011 PET-ul a ajuns să aibă o pondere covâr­șitoare de 95%, potrivit Ghidului Apelor Minerale Naturale. O altă piață unde [...]
Dacă credeați că Coca-Cola a avut o idee genială când a lansat campania “Share a Coke”, prin care personaliza sticlele cu cele mai comune câteva sute de nume dintr-o țară, vă înșelați. Diet Coke tocmai a personalizat 2 milioane de sticle unice din punct de vedere design, informeaza Magazinul Progresiv. Campania a fost inițiată de Coca-Cola Israel și presupune un efort logistic extraordinar pentru că a necesitat crearea unui algoritm unic prin care imprimantele au [...]
  Producătoul belgian de ambalaje din carton VPK Packaging, care deține pe piața locală două fabrici la Salonta, județul Bihor, și-a bugetat pentru acest an un program de investiții de peste 2 mil. euro în extinderea spațiului de producție cu 4.600 de metri pătrați și pentru creșterea capacității în segmentul cutiilor de carton, informează ZF.   Fabrica VPK Packaging din Salonta produce în principal cutii de carton, însă livrează și plăci de carton, c [...]
Caroli Foods a apelat la serviciile companiei AMPRO Design, pentru realizarea noilor ambalaje la mezelurile Sissi, gama de produse din categoria Premium, informeaza Iqads. Echipa care a realizat noul ambalaj a fost formata din: Alexandru Patru – Senior Account Executive, , Lehel Mor – Senior Designer, , Viorica Pintilie – Junior Designer, , Danubiu Birzu – Prepress/DTP. “Reteta noului Salam Sissi este realizata conform celor mai inalte exigente, [...]
Piața legumelor este foarte bogată, având o varietate mai mare de produse decât oricând. De fapt, se pare că nu există nicio limită, din acest punct de vedere. Tocmai de aceea, inovația, în materie de ambalare a legumelor sau a fructelor, este omniprezentă, consolidând și mai mult o industrie cu un uriaș volum de afaceri, se arată într-o succintă trecere în revistă a noilor tendințe, efectuată de publicația ”Fruit [...]
La 17 ani de la lansarea pe piață a brandului, Alexandrion Grup a lansat o nouă identitate vizuală și un nou ambalaj pentru cel mai bine vândut brandy din România, anunță agenția Atelier Șapte printr-un comunicat de presă, citat de IAA.ro. Cu peste 85 de milioane de sticle vândute, Alexandrion este lider pe piața din România și devine în urma procesului de rebranding "Noul Clasic". Noua sticlă de Alexandrion are un design elegant [...]

 

Conferinta Meat Milkk 2019
Meat Milk TV
infoALIMENT MAGAZIN
Ultimele anunturi