Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Potrivit ultimului Raport al INSSE, în luna august, prețurile de consum au scăzut cu 0,2 %.


Prețurile de consum, măsurate prin indicele prețurilor de consum (IPC), au fost mai mici cu 0,2% în luna august 2016,comparativ cu luna august 2015. Determinată pe baza indicelui armonizat al prețurilor de consum (IAPC), rata anuală a  prețurilor de consum a fost de  +0,3%.    


În luna august 2016, ponderea mărfurilor și serviciilor care au înregistrat o scădere a prețurilor, comparativ cu august 2015, este de 40,4%, cele care au avut creșteri cuprinse în intervalul 0 ‐ 2,5% dețin o pondere de 47,4%. 


Mărfurile și  serviciile ale căror prețuri au crescut cu mai mult de 2,5% dețin o pondere de 12,2%.   Rata medie a prețurilor de consum în ultimele 12 luni  (septembrie 2015  ‐ august 2016)  față de precedentele 12 luni (septembrie 2014 ‐ august 2015), calculată pe baza IPC, este de ‐1,8%. Determinată pe baza IAPC, rata medie este de ‐ 1,4%.


În graficul din imagine, vă prezentă, evoluția prețurilor la produsele alimentare. (Pentru detalii, dați click pe imagine)

Alte articole recomandate:

Creșterea prețului gigacaloriei, în București, cu 40% la 1 ianuarie va determina o scumpire a roșiilor și altor legume produse în România cu 50%, precum și oprirea activității unor sere, un exemplu fiind Leoser, care trimite în șomaj 2.000 de salariați, potrivit federației de producători Pro Agro. "Majorarea gigacaloriei cu 40% începând de la 1 ianuarie, ca urmare a unei decizii luate de către Primăria Generală a Municipiului București, a pus legumicultur [...]
Prețul fructelor din Bulgaria ar putea crește în luna iulie cu până la 40% din cauza ploilor torențiale și a inundațiilor care au devastat țara în ultima perioadă, scrie agenția Novinite. De asemenea, și recoltele de cereale ale bulgarilor pot avea de suferit din cauza umidității ridicate și a indundațiilor. “Mi se pare firesc să-mi compensez pierderile majorând prețurile”, a spus un comerciant de fructe. Creșterea prețului cu 30% poate fi așteptată la [...]
 Volumul cifrei de afaceri din comertul cu amanuntul, cu exceptia celui auto, a scazut in primele 11 luni ale anului trecut cu 0,1% fata de perioada similara din 2012, atat in serie bruta, cat si ajustata, ca urmare a reducerii vanzarilor de alimente, bauturi, tutun si carburanti, potrivit INS, citat de Mediafax. Astfel, in perioada ianuarie-noiembrie 2013, ca serie bruta, comertul cu amanuntul al carburantilor pentru autovehicule in magazine specializate a scazut cu 4,1%, iar vanzarile de [...]
Un studiu arată că românii își permit tot mai rar să bea chiar și bere, piața scăzând cu 8% în acest an, față de primele 8 luni ale anului 2012.  Scăderea vine pe fondul creșterii accizei la începutul anului, a declarat marți Constantin Bratu, directorul general al asociației Berarii României, noteaza Stiri de Cluj. ”Primele opt luni au făcut ca piața berii să ajungă la cel mai redus nivel din [...]
Vânzările brute de alimente, băuturi și tutun, din luna aprilie, au crescut cu 10,6%, iar cele în funție de numărul de zile lucrătoare și de sezonalitate s-au majorat cu 9,3% față de aceeași lună a anului trecut, potrivit datelor Institutului Național de Statistică (INS). Comparativ cu luna martie a acestui an, vânzările de produse alimentare, băuturi și tutun din luna aprilie au avut o majorare de 0,9% în funcție de numărul de zile lucrătoare și de sezonalitate. [...]
              Indicele prețurilor produselor alimentare la nivel mondial, elaborat de Organizația Națiunilor Unite pentru Alimentație și Agricultură (FAO), a atins în luna martie 2014 cel mai ridicat nivel din ultimul an, din cauza condițiilor meteo nefavorabile dar și a tensiunilor geopolitice din regiunea Mării Negre, arată datele publicate, joi, de FAO, relatează Reuters.           FAO dă lunar [...]
Afacerile din România ale retailerului german Lidl, care deține pe plan local o rețea de 170 de magazine, sunt susținute în proporție de 80% de mărcile proprii, declara Antoniu Radu, director financiar al companiei.  Cota de piață a mărcilor private în prima jumătate a anului 2013 reprezintă 15% din piața locală de FMCG, dublu față de 2010.   Discounterii și hipermarketurile înregistrează cele mai mari vânzări de [...]
Șase produse alimentare au înregistrat scăderi vizibile de preț în perioada februarie-martie, creșteri importante fiind afișate la raft la spaghete și cartofii noi, arată indexul publicat săptămâna aceasta de Ziarul Financiar. Prețul la făina de Băneasa a scăzut cu 22,7% luna aceasta față de februarie, afișând cea mai semnificativă evoluție, urmat de costul merelor Golden (-19,5%) și puiul grill înghețat ambalat (-17,3%). În ultima lună prețul zahărului [...]

 

testo

testo
infoALIMENT MAGAZIN