Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Bucureștiul reprezintă circa 22% din totalul comerțului alimentar din România, deși are doar 10% din populație, diferența fiind dată de puterea de cumpărare mult mai mare care îi atrage pe comercianți aici. 


Consumatorii din București au cheltuit în comerțul cu dominantă alimentară circa 16,5 mld. lei anul trecut, din care 76% din bani au fost lăsați la casele hipermarketurilor și supermarketurilor. Restul de bani au mers în comerțul tradițional, respectiv în chioșcuri și magazine de bloc. Liderul comerțului din Capitală este incontestabil Mega Image, cu o cotă de piață de 18%.


Lanțurile de hipermarketuri și super­marketuri au deschis în Capitală circa 500 de magazine moderne pentru a cuceri o felie cât mai mare din piață. În acest context, din total piață comerțul modern a ajuns la 76%, față de circa 60% la nivel național.


„Conform datelor companiei de cercetare de piață GfK, la sfârșitul anului 2015 ponderea comerțului modern în București era de 76%“, spun oficialii Carrefour. Ei nu înaintează ponderea Capitalei în totalul businessului lor, afirmând că datele sunt confidențiale. De altfel, până la închiderea ediției nicio rețea din comerțul modern nu a oferit ponderea.


Bucureștiul este de departe cel mai important oraș al României, atât ca populație, cât și ca venituri. Capitala are peste 2 milioane de oameni oficial, adică 10% din totalul populației. În ceea ce privește veniturile, salariul mediu este cu 60% peste media națională de circa 1.800 de lei. Tot aici stă concentrat și businessul românesc, marile corporații și companii naționale având sediul aici. Cifra de afaceri cumulată a companiilor care au sediul în Capitală este de circa 430-440 de miliarde de lei, respectiv mai bine de o treime din totalul businessului românesc. Multe dintre aceste companii au sediul în București, dar au operațiuni și în țară. „Creierul“ businessului este în Capitală.


„Parte din strategia Mega Image a fost să se concentreze pe București pentru că este o insulă în interiorul României, atât ca venituri și populație, cât și ca stil de viață“, spunea în urmă cu circa un an, la finalul mandatului, Xavier Piesvaux, fostul manager al Mega Image. El adăuga că pentru a acoperi tot Bucureștiul Mega Image va merge până la 500 de unități, pentru ca apoi să iasă în provincie printr-o achiziție la nivel național. În era lui Piesvaux retailerul a crescut de la 16 magazine cu venituri de 54 mil. euro la peste 480 unități în prezent. Din total, circa 80% din magazine sunt în București.

Alte articole recomandate:

Cum rezistenta antimicrobiana este in curs de dezvoltare, Agentia Franceza Pentru Siguranta Alimentara (ANSES) solicita reducrerea consumului de antibiotice la efectivele de animale, potrivit unui raport publicat de ANSES. In document, Agentia Franceza Pentru Siguranta Alimentara prezinta modalitati de a reduce utilizarea de antibiotice la efectivele de animale si prin urmare se reduce riscul ca bacteriile sa devina rezistente la antibiotice. Acest lucru urmeaza decizia guvernului francez [...]
(Comunicat) Fondul Național de Garantare a Creditelor pentru IMM-uri (FNGCIMM) anunță lansarea G.E.R.- Garantarea Economiei Rurale, o soluție completă de finanțare pentru proiectele de dezvoltare propuse de beneficiarii publici locali. Noul produs de garantare armonizează două facilități de spijin destinate beneficiarilor publici care propun proiecte la nivelul Grupurilor de Acțiune Locală : garanția FNGCIMM pentru plata avansului prevăzut î [...]
Compania specialistă în producerea brânzeturilor de capră și oaie, Hekking din Olanda este somat cu adăugarea ilegală de substanțe de conservare în brânzeturile sale organice. Se pare că producătorul de brânză a amestecat , de asemenea, laptele produs organic cu lapte convențional. Interesantă în această descoperire este rețeaua internațională de raportare implicată. Este vorba de o asociație germană de control a calității [...]
Într-un interviu acordat pentru Agrointel, Liviu Harbuz a declarat că medicii veterinari sunt responsabili începând de la aspectele ecologice și până la siguranța alimentară. Acesta a adăugat: ”O primă chestiune ce trebuie menționată este reforma în domeniul asistenței medical-veterinare în contextul în care concesionarea activităților veterinare către medicii veterinari de liberă practică a împlinit 14 ani (durata [...]
  BladeStop, producătorii de echipamente senzoriale care pot reduce apariția de accidente la serviciu pentru persoanele care folosesc cuțite sau fierăstraie a lansat un nou produs de siguranță, GloveCheck. După succesul BladeStop de la lansarea sa în ianuarie 2014, compania a adăugat un alt nivel de siguranță în echipamentele sale GloveCheck care poate identifica o mănușă în fața unui ferăstrău. BladeStop a raportat că riscul de rănire al [...]
Participarea domnului Vicepremier Daniel Constantin, la Expo-Conferința internațională Meat & Milk 2014 nu s-a rezumat doar la luarea de cuvânt din dimineața zilei de 12 iunie, domnia sa intrând în dialog cu participanții, notând multe dintre sugestiile și propunerile președinților de aosiciații profesionale sau ale fermierilor. Totodată, Daniel Constantin a vizitat standurile companiilor expozante în cadrul [...]
TVA ridicat peste nivelul de suportabilitate, evaziunea care macină profitul companiilor care respectă legea, finanțarea în condițiile noului PNDR, siguranța alimentară, poziția fermierilor și procesatorilor din România în raport cu ponderea multinaționalelor, nivelul dotărilor și accesul la noile tehnologii, iată doar câteva dintre temele de maxim interes care vor fi puse în discuție la cea de-a treia ediție a [...]
Instrumentele Testo vă ajută să asigurați calitatea alimentelor pe parcursul întregului lanț de producție, fără întrerupere și în conformitate cu standardele existente. Măsurarea parametrilor precum temperatura, umiditatea, valoarea pH-ului sau calitatea uleiului de gătit – în timpul producției, transportului sau al preparării alimentelor – nu a fost niciodată mai ușoară. Instrumentele de măsură Testo și-au doved [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN