Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Bucureștiul reprezintă circa 22% din totalul comerțului alimentar din România, deși are doar 10% din populație, diferența fiind dată de puterea de cumpărare mult mai mare care îi atrage pe comercianți aici. 


Consumatorii din București au cheltuit în comerțul cu dominantă alimentară circa 16,5 mld. lei anul trecut, din care 76% din bani au fost lăsați la casele hipermarketurilor și supermarketurilor. Restul de bani au mers în comerțul tradițional, respectiv în chioșcuri și magazine de bloc. Liderul comerțului din Capitală este incontestabil Mega Image, cu o cotă de piață de 18%.


Lanțurile de hipermarketuri și super­marketuri au deschis în Capitală circa 500 de magazine moderne pentru a cuceri o felie cât mai mare din piață. În acest context, din total piață comerțul modern a ajuns la 76%, față de circa 60% la nivel național.


„Conform datelor companiei de cercetare de piață GfK, la sfârșitul anului 2015 ponderea comerțului modern în București era de 76%“, spun oficialii Carrefour. Ei nu înaintează ponderea Capitalei în totalul businessului lor, afirmând că datele sunt confidențiale. De altfel, până la închiderea ediției nicio rețea din comerțul modern nu a oferit ponderea.


Bucureștiul este de departe cel mai important oraș al României, atât ca populație, cât și ca venituri. Capitala are peste 2 milioane de oameni oficial, adică 10% din totalul populației. În ceea ce privește veniturile, salariul mediu este cu 60% peste media națională de circa 1.800 de lei. Tot aici stă concentrat și businessul românesc, marile corporații și companii naționale având sediul aici. Cifra de afaceri cumulată a companiilor care au sediul în Capitală este de circa 430-440 de miliarde de lei, respectiv mai bine de o treime din totalul businessului românesc. Multe dintre aceste companii au sediul în București, dar au operațiuni și în țară. „Creierul“ businessului este în Capitală.


„Parte din strategia Mega Image a fost să se concentreze pe București pentru că este o insulă în interiorul României, atât ca venituri și populație, cât și ca stil de viață“, spunea în urmă cu circa un an, la finalul mandatului, Xavier Piesvaux, fostul manager al Mega Image. El adăuga că pentru a acoperi tot Bucureștiul Mega Image va merge până la 500 de unități, pentru ca apoi să iasă în provincie printr-o achiziție la nivel național. În era lui Piesvaux retailerul a crescut de la 16 magazine cu venituri de 54 mil. euro la peste 480 unități în prezent. Din total, circa 80% din magazine sunt în București.

Alte articole recomandate:

Băuturile spirtoase sunt o categorie care încă se luptă cu scăderile de consum generate de creșterea medie a prețurilor în urma majorării accizei, în septembrie 2013. Ce segmente reușesc totuși să crească și de ce, se intreaba jurnalistii de la Progresiv? Aflați din analiza realizată pe baza datelor furnizate de compania de cercetare de piață IWSR (International Wine & Spirit Research). Pentru jucătorii mari din piața locală a băuturilor spirtoase, vodca este cea ma [...]
Peste 100 de percheziții au loc marți în București și 9 județe, la sedii de firme și la 150 de persoane suspectate că au contrafăcut alcool etilic, prin filtrarea alcoolului sanitar, a unor loțiuni cosmetice și soluții pentru parbrize, apoi l-au vândut în magazine, prejudiciul fiind de 5 mil. euro, informeaza ZF. Potrivit unui comunicat al DIICOT, 110 percheziții au loc în Capitală și în județele Brăila, Constanța, Tulcea, Bacău, Harghita, Covasna, Brașov, Mure [...]
Marile lanțuri de hipermarketuri, asociațiile de producători agricoli, administratorii de piețe și parlamentarii vor discuta astăzi în Parlament pe marginea legii comercializării produselor alimentare. Se vrea reducerea programului de lucru pentru supermarketuri, termene mai scurte de plată și amenzi pentru magazinele care nu plătesc la timp. Reprezentanții Asociației Marilor Rețele Comerciale din România, ai producătorilor agricoli și ai Asociației Administratorilor de Piețe din [...]
Consumul de pește de cel puțin două ori pe săptămână reduce riscul de depresie cu până la 25%, însă acest efect a fost observat doar în cazul femeilor, se arată într-un studiu al cercetătorilor australieni.În studiul publicat în American Journal of Epidemiology se afirmă că acest fapt este generat de nivelul crescut de acizi grași Omega 3 din pește, care interacționează cu hormonii sexuali feminini estrogen și progesteron, pentru a menține funcționarea [...]
Coca-Cola și PepsiCo, cei mai mari doi jucători de pe piața internațională a băuturilor răcoritoare, au împreună afaceri de circa 550 mil. euro în România și 2.500 de angajați, arată calculele ZF pe baza datelor de pe site-ul Ministerului de Finanțe. Coca-Cola HBC România, liderul pieței de băuturi răcoritoare, are pe plan local trei fabrici în Ploiești, Timișoara și Vatra Dornei și 14 puncte de distribuție. Compania a încheiat anul trecut cu afaceri de 410 [...]
Taxa pe Valoarea Adăugată (TVA) la pâine și pe lanțul de producție va rămâne la 9%, indiferent de discuțiile care vor avea loc în perioada următoare cu Fondul Monetar Internațional (FMI), a declarat, sâmbătă, vicepremierul Daniel Constantin, ministru al Agriculturii și Dezvoltării Rurale, la târgul de produse tradiționale din curtea Ministerului Agriculturii. "Există un angajament al ministerelor și în primul [...]
Danone România este lider de piață pe segmentul de lactate proaspete și, în calitate de lider, are responsabilitatea de a oferi consumatorilor produse de cea mai bună calitate. Situată în locul fostei fabrici de lapte Miorița, Danone a început prima producție locală de iaurturi în 1999. În anii care au urmat, Danone a investit în achiziționarea celor mai avansate tehnologii pentru a asigura igiena, siguranța și calitatea produselor. De la 21 de [...]
(Comunicat) Joi, 5 iulie 2018, de la ora 19, The President Pool & Lounge a lansat proiectul Vinum & Carmina, printr-o degustare de vinuri, muzica si poezie. Gazda evenimentului de lansare a fost Corin Romanescu, CEO al Centrului de Evenimente The President, care a facut o scurta prezentare a proiectului si a spatiilor grupului. ”Am lansat proiectul Vinum & Carmina din dorinta de a veni in sprijinul tuturor iubitorilor de cultura, fie ca vorbim despre poezia naturii sau [...]

 

Conferinta Meat Milkk 2019
Meat Milk TV
infoALIMENT MAGAZIN
Ultimele anunturi