Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Bucureștiul reprezintă circa 22% din totalul comerțului alimentar din România, deși are doar 10% din populație, diferența fiind dată de puterea de cumpărare mult mai mare care îi atrage pe comercianți aici. 


Consumatorii din București au cheltuit în comerțul cu dominantă alimentară circa 16,5 mld. lei anul trecut, din care 76% din bani au fost lăsați la casele hipermarketurilor și supermarketurilor. Restul de bani au mers în comerțul tradițional, respectiv în chioșcuri și magazine de bloc. Liderul comerțului din Capitală este incontestabil Mega Image, cu o cotă de piață de 18%.


Lanțurile de hipermarketuri și super­marketuri au deschis în Capitală circa 500 de magazine moderne pentru a cuceri o felie cât mai mare din piață. În acest context, din total piață comerțul modern a ajuns la 76%, față de circa 60% la nivel național.


„Conform datelor companiei de cercetare de piață GfK, la sfârșitul anului 2015 ponderea comerțului modern în București era de 76%“, spun oficialii Carrefour. Ei nu înaintează ponderea Capitalei în totalul businessului lor, afirmând că datele sunt confidențiale. De altfel, până la închiderea ediției nicio rețea din comerțul modern nu a oferit ponderea.


Bucureștiul este de departe cel mai important oraș al României, atât ca populație, cât și ca venituri. Capitala are peste 2 milioane de oameni oficial, adică 10% din totalul populației. În ceea ce privește veniturile, salariul mediu este cu 60% peste media națională de circa 1.800 de lei. Tot aici stă concentrat și businessul românesc, marile corporații și companii naționale având sediul aici. Cifra de afaceri cumulată a companiilor care au sediul în Capitală este de circa 430-440 de miliarde de lei, respectiv mai bine de o treime din totalul businessului românesc. Multe dintre aceste companii au sediul în București, dar au operațiuni și în țară. „Creierul“ businessului este în Capitală.


„Parte din strategia Mega Image a fost să se concentreze pe București pentru că este o insulă în interiorul României, atât ca venituri și populație, cât și ca stil de viață“, spunea în urmă cu circa un an, la finalul mandatului, Xavier Piesvaux, fostul manager al Mega Image. El adăuga că pentru a acoperi tot Bucureștiul Mega Image va merge până la 500 de unități, pentru ca apoi să iasă în provincie printr-o achiziție la nivel național. În era lui Piesvaux retailerul a crescut de la 16 magazine cu venituri de 54 mil. euro la peste 480 unități în prezent. Din total, circa 80% din magazine sunt în București.

Alte articole recomandate:

Studiu GfK FutureBuy analizează criteriile care îi determină pe consumatorii din 23 de țări ale lumii să aleagă shoppingul online sau pe cel din magazine. Nuremberg, 8 iunie 2016 - În mod tradițional, principalele avantaje ale cumpărăturilor online sunt considerate prețul mai bun, economisirea timpului și varietatea în alegeri. Cumpărăturile din magazine, pe de altă parte, oferă o mai bună experiență față în față și posibilitatea [...]
Lipsa de candidați dispuși să învețe sau să practice o meserie în România le pune probleme serioase chiar și angajatorilor care și-au automatizat masiv producția, pentru că, în prezent, munca din fabrică a atins un alt nivel - angajatul care odată muta cutii din stânga în dreapta trebuie să învețe să preseteze și să coordoneze roboți industriali, potrivit lui Remus Crăciun, directorul general al Ecopack, producător de ambalaje din carton ondu [...]
Ca urmare a unor semnalări apărute în mass-media privind calitatea și siguranța cărnii de pasăre produsă și comercializată în România, pentru corecta informare a cetățenilor, Autoritatea Națională Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor (ANSVSA) face următoarele precizări:   Raportul Autorității Europene pentru Siguranța Alimentelor (EFSA) – The European Union summary report on antimicrobial resistance in zoonotic and indicator bacteria [...]
După cum se cunoaște, problema etichetării de origine a produselor din carne, precum și a lactatelor, încă nu a fost tranșată. Scandalul continuă, iar vocile sunt împărțite, categoric, în două: unii acceptă, alții sunt total împotrivă. Din prima categorie, fac parte reprezentanții industriilor din țările puternice, cum ar fi Franța, Italia sau Germania. De cealaltă parte, am spune noi, sunt reprezentanții care dau dovadă d [...]
Sepraratoarele de smântână produse de MGT sunt caracterizate de o mare fiabilitate, costuri reduse în exploatare și eficiență sporită. Soluțiile tehnologice propuse pot răspunde standardelor de grăsimi în lapte care se pot încadra între 1 și 3 %, destinat brânzeturilor degresate. Prin reglarea paramentrilor funcționali, separatoarele MGT pot acoperi standardele de brăsimi ale brânzeturilor de 5, 9, 12 și 15 %, [...]
Maria Demetriad:   * Sub impactul crizei, tehnologiile ready meal se reinventează * Încrederea consumatorilor în ieșirea din criză e la cote scăzute * Piața românească în scădere * Presiune pe inginerii tehnologi Marii furnizori își dispută o piață măruntă Conform raportului Euromonitor, care a analizat piața de ready meal din România, datele primului trimestru confirmă faptul că românii nu sunt prea mari amatori de [...]
Piața laptelui din România suportă în această perioadă mari și dureroase transformări, mai ales pentru fermierii furnizori de lapte-materie primă. Numai simpla analiză a datelor statistice, ne indică faptul că, din 2015, lactatele românești să fie fabricate, cu preponderență, din lapte de import.   Importuri mai mari cu 62 % Anul 2013 a consemnat o creștere considerabilă a importurilor de lapte, specialiștii  catalogând [...]
  Ar fi extrem de dificil pentru consumatori să conceapă un regim alimentar de 600 de calorii furnizând 100% din vitamine și minerale RDA, Autoritatea pentru Standardele în Publicitate (ASA) a declarat în respingerea unei plângeri împotriva LighterLife Fast, informează Food Navigator. Reclama TV pentru planul de pierdere in greutate al firmei de batoane nutritive menționa: "LighterLife Fast este un mod fantastic de a ajuta la mentinerea greutatii [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN