Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Bucureștiul reprezintă circa 22% din totalul comerțului alimentar din România, deși are doar 10% din populație, diferența fiind dată de puterea de cumpărare mult mai mare care îi atrage pe comercianți aici. 


Consumatorii din București au cheltuit în comerțul cu dominantă alimentară circa 16,5 mld. lei anul trecut, din care 76% din bani au fost lăsați la casele hipermarketurilor și supermarketurilor. Restul de bani au mers în comerțul tradițional, respectiv în chioșcuri și magazine de bloc. Liderul comerțului din Capitală este incontestabil Mega Image, cu o cotă de piață de 18%.


Lanțurile de hipermarketuri și super­marketuri au deschis în Capitală circa 500 de magazine moderne pentru a cuceri o felie cât mai mare din piață. În acest context, din total piață comerțul modern a ajuns la 76%, față de circa 60% la nivel național.


„Conform datelor companiei de cercetare de piață GfK, la sfârșitul anului 2015 ponderea comerțului modern în București era de 76%“, spun oficialii Carrefour. Ei nu înaintează ponderea Capitalei în totalul businessului lor, afirmând că datele sunt confidențiale. De altfel, până la închiderea ediției nicio rețea din comerțul modern nu a oferit ponderea.


Bucureștiul este de departe cel mai important oraș al României, atât ca populație, cât și ca venituri. Capitala are peste 2 milioane de oameni oficial, adică 10% din totalul populației. În ceea ce privește veniturile, salariul mediu este cu 60% peste media națională de circa 1.800 de lei. Tot aici stă concentrat și businessul românesc, marile corporații și companii naționale având sediul aici. Cifra de afaceri cumulată a companiilor care au sediul în Capitală este de circa 430-440 de miliarde de lei, respectiv mai bine de o treime din totalul businessului românesc. Multe dintre aceste companii au sediul în București, dar au operațiuni și în țară. „Creierul“ businessului este în Capitală.


„Parte din strategia Mega Image a fost să se concentreze pe București pentru că este o insulă în interiorul României, atât ca venituri și populație, cât și ca stil de viață“, spunea în urmă cu circa un an, la finalul mandatului, Xavier Piesvaux, fostul manager al Mega Image. El adăuga că pentru a acoperi tot Bucureștiul Mega Image va merge până la 500 de unități, pentru ca apoi să iasă în provincie printr-o achiziție la nivel național. În era lui Piesvaux retailerul a crescut de la 16 magazine cu venituri de 54 mil. euro la peste 480 unități în prezent. Din total, circa 80% din magazine sunt în București.

Alte articole recomandate:

Comisia Europeană vrea să interzică vânzărea de alimente provenite de la animale clonate, importurile de astfel de animale, precum și tehnicile de clonare în cazul animalelor de fermă pe teritoriul Uniunii Europene (UE).Interdicțiile ar putea intra în vigoare, cel mai devreme în 2016, în cazul în care Parlamentul European și Consiliul European vor da undă verde celor trei proiecte legislative adoptate în cursulsăptămânii în acest sens [...]
Măsura a fost decisă după ce 47 de copii din comuna Odoreu care au băut laptele primit la școală au ajuns la spital cu dureri de burtă. 10 dintre aceștia vor rămâne internați până mâine. În acest moment are loc o anchetă pentru a fi descoperite cauzele îmbolnăvirii. Primarul localității Odoreu Dumitru Dorel Pop spune că laptele distribuit de o firmă din Timiș nu este expirat, însă termenul de valabilitate este de 6 [...]
(Comunicat) United Romanian Breweries Bereprod (URBB) lansează pe piața din România noua sticlă Carlsberg de 660 ml, cu capac filetat. Noul ambalaj este unic pe segmentul super premium din România și vine în întâmpinarea trendului ascendent de consum de bere la sticlă din ultimii ani. ”Carlsberg este un brand internațional super premium care, pe parcursul tradiției sale de peste 170 de ani, a devenit sinonim cu calitatea. Caracterul unic [...]
Pentru a ajuta consumatorii să facă cea mai sănătoasă alegere, organizația Environmental Working Group (EWG) a publicat o listă a celor mai contaminate produse, notează huffingtonpost.com. Folosind informațiile puse la dispoziție de Departamentul american al agriculturii, referitoare la urmele de pesticide depistate în 48 de fructe și legume, EWG a publicat Ghidul anual al fructelor și legumelor ce conțin pesticide. Reziduri de pesticide au fost depistate în cazul a două [...]
(Comunicat) Având în vedere evoluția Bolii Limbii Albastre (Bluetongue) pe teritoriul României, ANSVSA aduce la cunoștință faptele care constituie contravenții la normele sanitare veterinare referitoare la măsurile generale și speciale de menținere a indemnității teritoriului față de bolile transmisibile la animale, de apărare a sănătății animalelor și de prevenire a transmiterii de boli de la animale la om și se sancționează după cum urmează: - Potrivit HG nr. [...]
  Reducerea numărului de certificate verzi pentru producătorii de energie din surse fotovoltaice este ilegală, iar statul "a mers prea departe cu măsuri abuzive" împotriva industriei verzi, care vor costa statul "miliarde de euro", potrivit Asociației Române a Industriei Fotovoltaice (ARIF). "Încă din 29 martie, când Autoritatea de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE) a publicat raportul de monitorizare a supracompensării prin intermediul cărui [...]
    Potrivit unui comunicat Gfk trimis pe adresa redactiei noastre, 2014 este cel mai bun an de la declanșarea crizei în ceea ce privește încrederea românilor în perspectivele financiare și economice. Indicele general măsurat de Barometrul de Încredere a Consumatorului realizat de GfK pentru Comisia Europeană a atins o medie anuală de -28,6. 4 din 10 români afirmă că starea generală a economiei a suferit un regres anul trecut față [...]
(Comunicat) În data de 22.08.2014, a fost diagnosticat primul caz de “Boala limbii albastre”(Bluetongue) în România, în județul Buzău. Această boală este produsă de un virus care afectează rumegătoarele și se transmite doar prin înțepătura unor insecte hematofage și nu prin contact direct între animale. Boala nu se transmite la om prin contactul direct cu animalul bolnav. Laptele sau carnea provenite de la animalele bolnave nu constituie un [...]

 

Meat Milk TV
infoALIMENT MAGAZIN