Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Suprafața agricolă cultivată cu produse ecologice s-a triplat în ultimii zece ani de la circa 65.000 de hectare în 2006 la peste 175.000 de hectare anul trecut, tot mai mulți antre­prenori pariind pe produsele „bio“, arată cele mai recente informații publicate de Eurostat.


„Mulți se apucă de agricultură ecologică încurajați de prețurile mari din zona aceasta, din dorința de a se îmbogăți, dar foarte mulți renunță“, a declarat pentru ZF Marin Dumbrava, manager al fermei ecologice Biodumbrava care cultivă legume și fructe de pădure pe o suprafață de 1,5 hectare la 15 kilometri de București, în comuna Joița, județul Giurgiu.


România este pe locul 9 în UE în ceea ce privește suprafața de teren agricol cultivată organic, adică cu produse agricole ecologice, potrivit celor mai recente date publicate de Eurostat, aferente anului 2015.


Pe primul loc în clasament se află Spania, care a cultivat anul trecut produse „bio“ pe o suprafață de 1,4 milioane de hectare.


Problema noastră principală este legată de forța de muncă care «lipsește cu desăvârșire». Oamenii preferă să lucreze în străinătate în domeniul agricol, pe salarii mai mari. Am rămas descoperiți, de aia importăm. Occi­dentalilor le convine să ia forță de muncă ieftină de la noi și să ne livreze materia primă.

Alte articole recomandate:

   Cargill a dezvoltat un sortiment de amidon de porumb modificat pentru a îmbunătăți textura produselor pe bază de roșii, informează Food Navigator. Ingredientul, numit C * PulpTex 12931, este un amidon mai tare, legat și uscat care are ca scop să îmbunătățească textura și aspectul vizual al supelor pe bază de roșii, sosuri și condimente, au declarat reprezentanții companiei. "Aici, în Europa, ne confruntăm cu [...]
APC România a analizat 70 de tipuri de pate vegetal. Știai că poți deveni depresiv de la un simplu pate vegetal? Asociația pentru Protecția Consumatorilor din România -APC România, organizație neguvernamentală apolitică și nonprofit, a realizat un studiu asupra 70 de tipuri de pate vegetal. Analiza a fost realizată în perioada 21 — 31 martie 2015, sub coordonarea domnului Dr. Bio-Chimist Ing. Mihai Rissdorfer pe baza [...]
Potrivit unei știri publicată de agenția Reuters, Rusia a interzis total importul de carne sau produse din carne din țările membre ale Uniunii Europene, asta, după ce, în ultimele zile, existaseră zvonuri legate de acest subiect. Comentatorii internaționali opinează că decizia guvernului de la Moscova vine ca urmare a pretinselor implicări ale unor țări din Uniunea Europeană în manifestațiile din Ucraina și în sprijinul acord [...]
Asociația Națională pentru Protecția Consumatorilor și Promovarea Programelor și Strategiilor din România – A.N.P.C.P.P.S. România – InfoCons a realizat un studiu pe etichetele produselor tip ketchup ce se regăsesc pe piața din România. „În cadrul studiului au fost analizate 24 de produse tip ketchup, achiziționate în mod aleatoriu și anonim de către reprezentații Asociației Naționale pentru [...]
Vânzările de băuturi spirtoase realizate în sezonul estival pe litoralul românesc ajung la circa 30 mil. euro, iar preferințele și cheltuielile pentru licori tari diferă pe plajele din nord de cele de pe plajele din sud, arată o analiză ZF pe baza informațiilor de la unii dintre cei mai mari jucători din piață. „Aproximativ 5% din totalul vânzărilor anuale de bău­turi spirtoase se realizează pe litoral în perioada sezonului estival“, estimează [...]
(Comunicat) DAAS a încheiat anul 2013 cu o cifră de afaceri de 25 de milioane de euro, în creștere cu 6% față de 2012 când s-au înregistrat vânzări de 23.5 milioane de euro. Din totalul veniturilor companiei, 60% reprezintă vânzări de proiecte pentru magazine de retail (instalații frigorifice, mobilier și rafturi comerciale), 18% proiecte pentru industria HoReCa, iar restul veniturilor s-au înregistrat din vânzări de mobilier, [...]
Ieri, standurile companiilor românești prezente la cel mai mare evniment dedicat industriei alimentare mondiale, au fost ținta numeroșilor vizitatori. Alături de oaspeții de rând ai manifestării, care au degustat produsele expuse, în spațiile de negociere organizate special, delegații firmelor românești au început deja dialogurile cu achizitori din occident, reprezentanți ai marilor lanțuri de magazine din Vest, [...]
La finalul săptămânii trecute a avut loc cea de-a XIV-a ediție a conferinței organizată de revista Magazin Progresiv, eveniment care a purtat titlul ReThink Retail. Timp de două zile, în sala de meeting a hotelului New Montana din Sinaia, participanții au putut asista la numeroase comunicări care au avut ca teme comune, piața și retail-ul românesc, dar și internațional. Dintre speacker-ii externi invitați la manifestare putem aminti pe [...]

 

Conferinta Meat Milkk 2019
Meat Milk TV
infoALIMENT MAGAZIN
Ultimele anunturi