Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Gestionarea deșeurilor nu este, sau nu ar trebui să fie doar o noțiune abstractă sau un motiv de acțiune punctuală, bună de afișat în cadrul unor capanii de imagine și atât. Ea trebuie să devină o parte consistentă a ansamblului de măsuri pe care, atât guvernul, cât și întreaga societate, trebuie să le întreprindă pentru prezervarea mediului dar, mai ales, pentru trecerea treptată la o economie durabilă.


Pornind de la aceste considerente, organizatorii ediției I a Expo-Conferinței Internaționale infoPACK, eveniment de maximă importanță pentru toată industria națională, care se va desfășura în ziua de 17 noiembrie, la București, va pune în dezbatere acest lucru la finalul Sesiunii I a manifestării, sun titlul ”Planul Național de Gestionare a Deșeurilor, necesitate, nu moft”.


La dezbatere au fost invitați ca speakeri: Raul Pop – Secretar de Stat MAAP, Robert Uzună – Președintele ARAM, Dan Șucu – Președinte AMRCR.


Detalii si INSCRIERI, accesand http://www.infopack.ro/conferinta/ 
la tel: 021.223.25.21 sau la office@infogroup.ro


Despre Planul Național de Gestionare a Deșeurilor (PNGD)


Directiva privind deșeurile are o importanță deosebită pentru România având în vedere dificultățile și costurile pe care le implică acest sector.


-Directiva Cadru privind Deșeurile a fost transpusă în legislația României prin:


-Legea nr. 211/2011 privind regimul deseurilor;


-HG nr. 856/2002 privind evidența gestiunii deșeurilor și pentru aprobarea listei cuprizând deșeurile, inclusiv deșeurile periculoase – a abrogat HG 155/1999.


Documentele programatice din domeniul gestiunii deseurilor, in vigoare sunt:


-Strategiei Naționale de Gestionare a Deșeurilor (SNGD);


-Planului Național de Gestionare a Deșeurilor (PNGD);


-Planurilor Regionale de Gestionare a Deșeurilor (PRGD);


-Planurilor Județene de Gestionare a Deșeurilor (PJGD).


SNGD și PNGD constituie instrumentele de bază prin care se asigură implementarea în România a politicii Uniunii Europene în domeniul gestionării deșeurilor, fiind aprobate prin HG nr. 1470/2004, anexa 2 fiind modificată prin HG nr. 358/2007


SNGD a fost elaborată pentru perioada 2003 – 2013, urmând a fi revizuită periodic în conformitate cu progresul tehnic și cerințele de protecție a mediului. PNGD a fost elaborat pe baza Strategiei Naționale de Gestiune a Deșeurilor și a datelor referitoare la deșeuri, precum și a necesităților identificate în planurile județene de gestionare a deșeurilor elaborate de autoritățile teritoriale de protecția mediului.


Strategia Naționala de Gestionare a Deșeurilor 2014-2020. În prezent, aceste documente se află în procesul de revizuire.


Planurile regionale de gestionare a deșeurilor


Planurile regionale de gestionare a deșeurilor au fost elaborate de fiecare Agenție Regională pentru Protecția Mediului în colaborare cu reprezentanții autorităților de mediu de la nivel local și al autorităților administrației publice locale și județene, aceste planuri fiind aprobate prin Ordinul ministrului mediului si gospodaririi apelor și ministrului integrării europene nr. 1364/1499/2006.


Planurile regionale de gestionare a deșeurilor se revizuiesc o dată la 5 ani sau ori de câte ori e necesar pe baza raportului de monitorizare anual și a Metodologiei de elaborare a planurilor regionale și județene de gestionare a deșeurilor, aprobată prin Ordinul ministrului mediului și gospodăririi apelor nr. 951/ 06.06.2007. Scopul planurilor regionale de gestionare a deșeurilor este:


-crearea cadrului necesar atingerii obiectivelor de gestionare a deșeurilor;


-condiție necesară pentru asigurarea sprijinului financiar al UE

Alte articole recomandate:

Participant constant la evenimentele organizate de infoGROUP, compania Biotrend Plus SRL va participa in calitate de Partener, in cadrul sectiunii EXPO a Conferintei Internationale Meat & Milk 2015, care va avea loc in zilele de 3 si 4 iunie la Hotel Alpin din Poiana Brasov sub genericul POLITICI DE SPRIJIN, RETEHNOLOGIZARE, PERFORMANTA-Prioritati pentru iesirea din impas.   La standul companiei, fermierii si procesatorii de lapte prezenti la eveniment vor putea lua [...]
În zilele de 12 și 13 mai, la Hotel Alpin din Poiana Brașov au avut loc lucrările celei de-a V-a ediții a Expo-Conferinței Internaționale Meat & Milk, eveniment care s-a desfășurat sub genericul ”Subfinanțare, Suprataxare, Importuri-Ziduri în calea unui business de suces, într-o economie aflată în dezechilibru”. Acum, ulterior derulării fiecărui punct din program, prin numărul de participanți, [...]
In editia on-line de azi, Iqads a publicat rezultatele Effie Effectivness Index Romania 2014, analiza si, totodata, clasament al realizarilor si eficientei in publicitate. Din pacate, dintre firmele care au afaceri si in zona de carne, doar Unilever apare in clasament, din randul firmelor care activeaza in industria alimentara romaneasca. Iata clasamentele: In Top 3 Agentii au intrat Graffiti BBDO cu 2 Gold Effie, 4 Silver, 1 Bronze si doua nominalizari, McCann cu 3 Gold Effie, un Bronze, [...]
Heineken® aduce experiența UEFA Champions League mai aproape de consumatori și îi provoacă să deschidă containerul amplasat în orașul lor, pentru a câștiga o experiență inedită de vizionare a semifinalei împreună cu o legendă a fotbalului internațional. Activarea locală Heineken® face parte din campania globală Champion The Match, dedicată celei mai prestigioase competiții de fotbal.   Cea mai cosmopolită marcă [...]
Brutariile Paul lanseaza o campanie promotionala de vara dedicata tartelor cu fructe, desfasurata in perioada 8 iulie - 17 august, anunta un comunicat emis de Golin. Campania "Festivalul fructelor" are componente in-store, PR, OOH (stickere in metrou) si online pe paginile de Facebook si Instagram ale Paul Romania. Agentiile care s-au ocupat de dezvoltarea si implementarea campaniei sunt McCann si Golin, informeaza Iqads. In perioada promotiei, clientii Paul primesc o tarta gratuit pentru [...]
Maria Demetriad: Ieșirea companiilor românești din domeniul Industriei alimentare pe piețele externe a devenit nu doar o necesitate ci și, din fericire, o realitate din ce în ce mai profitabilă pentru toți. Pentru această ediție a infoALIMENT Magazin, am făcut o selecție a celor mai importante manifestări de profil din prima jumătate a anului 2014, fiind convinși că multe dintre firmele autohtone vor fi prezente acolo, cu standuri.   ISM- Köln, 26-29 [...]
Mototol este noul brand de produse de hartie de uz casnic pe care compania romaneasca Rom Paper il lanseaza pe piata in luna august 2014. Brandul Mototol se bazeaza pe o calitate superioara a hartiei,  si este structurat in trei game : Zi cu zi , Premium si Decorative. In privinta designului ambalajelor, se mizeaza pe simplitate, pentru a fi in ton cu filozofia brandului Mototol – hartia onesta care isi asuma ca nu face mai mult decat poate face de fapt. De un tratamen [...]
Comisia Europeană a propus ieri, înăsprirea regimului de autorizare a agriculturii organice în UE, în ideea de a putea lupta mai bine împotriva falselor produse bio care se dezvoltă pe fondul creșterii explozive a cererii, transmite AFP.           Executivul european intenționează, pe de o parte, să pună capăt numeroaselor derogări care pun în pericol calitatea etichetei bio în UE, iar, pe de altă parte, să [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN