Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Cele mai mari zece companii din industria bunurilor de larg consum alimentare au afaceri anuale de 355 de miliarde de euro, conform calculelor ZF. Pe piața locală ele fac afaceri de circa 1,5 miliarde de euro, ceea ce înseamnă că România este practic inexistentă în economia totală a businessului lor, cu o pondere de 0,4%. 


Giganți precum Nestlé, Coca-Cola, Da­no­ne sau Unilever controlează ce mănâncă și ce bea o lume întreagă prin intermediul a câteva sute de branduri. O mare parte din ele sunt prezente și în România și în coșul de consum al celor mai mulți clienți ai ma­ga­zi­nelor locale. Unele branduri sunt aduse direct de giganții care le-au produs, altele sunt venite prin distribuitori.


Astfel, o analiză a ZF arată că șapte dintre cei mai mari zece producători de bunuri alimentare din lume sunt prezenți cu operațiuni în România, fie că este vorba doar de import și distribuție, fie și de producție. Ceilalți trei - General Mills (SUA), Associated British Foods (Marea Britanie) și Kellogg’s (SUA) - sunt prezenți pe piața locală, însă nu direct, ci prin unu sau mai mulți distribuitori. Astfel, branduri precum Yoplait (iaurt), Haagen-Dasz (înghețată) sau Cheerios (cereale), toate nume din portofoliul General Mills, sunt sau au fost prezente pe rafturile magazinelor locale.


Totuși, americanii nu au prezență directă pe piața din România și nu au avut niciodată, potrivit datelor ZF. În anii 2000, israelienii de la Tnuva luau cu asalt piața locală de lactate printr-o investiție în producție de 55 mil. euro. Ei anunțau atunci un parteneriat cu proprietarul brandului Yoplait pe care urma să îi reprezinte pe piața din România. Anii au trecut, iar povestea nu a avut deloc un final fericit în ciuda investițiilor masive făcute în promovarea, amplasarea pe spații mari de raft și în ferma de vaci de la Adunații Copăceni, județul Giurgiu.


La finalul lui 2011 israelienii au abandonat lupta și au depus o cerere de intrare în insolvență la Tribunalul Ilfov. Apoi brandul a dispărut de la raft, potrivit datelor ZF. Brandul de înghețată Haagen-Dasz din portofoliul aceluiași producător mai este încă prezent pe piață, fiind importat de Maresi Foodbroker, filiala locală a companiei austriece cu același nume care face parte din holdingul Vivatis, conform datelor ZF.

Alte articole recomandate:

Ne gândim la ciocolată ca la o tabletă drepunghiulară învelită în poleială, hârtie sau carton. Ne gândim la gustul ei, la mirosul îmbietor, la culoarea care a devenit nuanță de referință în limbajul cotidian, la textura cremoasă și la plăcerea pe care ne-o provoacă la fiecare întâlnire. Ce-ar fi dacă pe lânga toate astea, ciocolata ar avea și formă, o formă care să iasă din tiparul tabletei obișnuite? Probabil [...]
Anuntul corespunde unei proceduri de licitatie deschisa sau restransa care se va desfasura prin mijloace electroniceDetalii proceduraAutoritate contractanta : DIRECTIA GENERALA DE ASISTENTA SOCIALA A MUNICIPIULUI BUCURESTINumar anunt : 161240 / 15.07.2015Denumire contract : FURNIZARE PREPARATE DIN CARNEStare procedura : In desfasurareMoneda in care se transmite oferta de pret : RON Planuri anuale de achizitii publiceAn Denumire plan Denumire detaliu planSectiunea I: AUTORITATE [...]
România se află printre țările unde există un potențial ridicat de creștere pe componenta logisticii alimentare, în condițiile în care există în continuare o mare parte din piață încă neintegrată în lanțul de aprovizionare industrială, potrivit profesorului Klaus. Astfel, pe măsură ce importanța autoconsumului și a alimentelor comercializate prin intermediul vânzărilor directe se va diminua, va crește și rolul serviciilor logistice în [...]
(Agerpres) Micii românești vor putea fi produși și comercializați numai pe teritoriul României, nu și în spațiul comunitar întrucât Comisia Europeană a decis joi să nu supună votului proiectul de regulament care prevede includerea aditivilor necesari pastei de mici în legislația actuală, a declarat, joi, pentru AGERPRES, Alex Jurconi, purtătorul de cuvânt al Asociației Române a Cărnii (ARC). ‘Eforturile necesare includerii celor două [...]
La finalul săptămânii trecute a avut loc cea de-a XIV-a ediție a conferinței organizată de revista Magazin Progresiv, eveniment care a purtat titlul ReThink Retail. Timp de două zile, în sala de meeting a hotelului New Montana din Sinaia, participanții au putut asista la numeroase comunicări care au avut ca teme comune, piața și retail-ul românesc, dar și internațional. Dintre speacker-ii externi invitați la manifestare putem aminti pe [...]
(Agerpres) Rusia invocă o limită temporară pentru importurile de carne de porc din Uniunea Europeană din cauza unui focar de pestă porcină africană în Lituania, a anunțat un reprezentant al Serviciului de Supraveghere Fitosanitară (SSF) din Rusia. Comisia Europeană a adoptat rapid măsuri de protecție interimare în Lituania, după ce două cazuri de pestă porcină africană a fost confirmată la porcii mistreți. Pe baza acestei decizii, autoritățile lituaniene au aplicat imediat toat [...]
De curând, Leoncini Group a fost acreditată pentru a putea exporta produse din carne pe piața Chinei, anunță compania într-un comunicat remis redacției noastre, fiind una dintre cele doar cinci firme italiene care li s-a permis acest lucru.   Leoncini va exporta în China sxpecaialități din carne cum ar fi: șuncă afumată, mortadella, pancetta și diverse specialități de salam.   Totodată, unul dintre produsele care a fost cerut [...]
Albalact a găsit o modalitatea ingenioasă de a-și promova laptele ZuZu, în mediul online. Astfel, mizând pe sugestia făcută consumatorilor de a utiliza laptele zuzu ca ingredient estival, pagina de Facebook a mărcii face trimitere directă la milksheke-uri pe care oricine le poate prepara acasă, cu ajutorul unui șheker și, desigur, a laptelui produs de Albalact. Ultima ofensivă se derulează chiar în această perioadă, ZuZu fiind sponsor al unui festival de [...]

 

Living fresh
Meat Milk TV
meatmilk
Debitron Termo
testo
infoALIMENT MAGAZIN