Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Cele mai mari zece companii din industria bunurilor de larg consum alimentare au afaceri anuale de 355 de miliarde de euro, conform calculelor ZF. Pe piața locală ele fac afaceri de circa 1,5 miliarde de euro, ceea ce înseamnă că România este practic inexistentă în economia totală a businessului lor, cu o pondere de 0,4%. 


Giganți precum Nestlé, Coca-Cola, Da­no­ne sau Unilever controlează ce mănâncă și ce bea o lume întreagă prin intermediul a câteva sute de branduri. O mare parte din ele sunt prezente și în România și în coșul de consum al celor mai mulți clienți ai ma­ga­zi­nelor locale. Unele branduri sunt aduse direct de giganții care le-au produs, altele sunt venite prin distribuitori.


Astfel, o analiză a ZF arată că șapte dintre cei mai mari zece producători de bunuri alimentare din lume sunt prezenți cu operațiuni în România, fie că este vorba doar de import și distribuție, fie și de producție. Ceilalți trei - General Mills (SUA), Associated British Foods (Marea Britanie) și Kellogg’s (SUA) - sunt prezenți pe piața locală, însă nu direct, ci prin unu sau mai mulți distribuitori. Astfel, branduri precum Yoplait (iaurt), Haagen-Dasz (înghețată) sau Cheerios (cereale), toate nume din portofoliul General Mills, sunt sau au fost prezente pe rafturile magazinelor locale.


Totuși, americanii nu au prezență directă pe piața din România și nu au avut niciodată, potrivit datelor ZF. În anii 2000, israelienii de la Tnuva luau cu asalt piața locală de lactate printr-o investiție în producție de 55 mil. euro. Ei anunțau atunci un parteneriat cu proprietarul brandului Yoplait pe care urma să îi reprezinte pe piața din România. Anii au trecut, iar povestea nu a avut deloc un final fericit în ciuda investițiilor masive făcute în promovarea, amplasarea pe spații mari de raft și în ferma de vaci de la Adunații Copăceni, județul Giurgiu.


La finalul lui 2011 israelienii au abandonat lupta și au depus o cerere de intrare în insolvență la Tribunalul Ilfov. Apoi brandul a dispărut de la raft, potrivit datelor ZF. Brandul de înghețată Haagen-Dasz din portofoliul aceluiași producător mai este încă prezent pe piață, fiind importat de Maresi Foodbroker, filiala locală a companiei austriece cu același nume care face parte din holdingul Vivatis, conform datelor ZF.

Alte articole recomandate:

SECTIUNEA 1: AUTORITATEA CONTRACTANTAI.1) DESCRIEREI.1.1) Sediul socialDirectia Generala de Asistenta Sociala si Protectia Copilului ArgesCod fiscal: 9742496, Adresa: Calea Dragasani, Nr. 8, Pitesti, Telefon: 0248/222578, Fax: 0248/222578I.1.2) Adresa la care se transmit ofertele:Calea Dragasani, Nr. 8, Pitesti, Romania, cod postal: 110347, telefon:+40 248271131, fax:+40 248271220, persoana de contact:ioan preoteasaI.1.3) Adresa (locul) de deschidere a ofertelor:Pitesti,jud.Arges, Cale [...]
(INSSE) La 1 mai 2014, comparativ cu aceeași dată a anului 2013, efectivele de porcine au  scăzut atât ca număr total, cât și ca efectiv matcă, cu 0,2%, respectiv cu 3,1%. Analizând distribuția pe regiuni de dezvoltare a efectivelor de porcine la 1 mai 2014, comparativ cu 1 mai 2013 se constată că ponderea acestora a crescut în regiunile: Sud-Est  (+0,5 puncte procentuale), Centru (+0,3), Nord-Est (+0,2) și a scăzut în regiunile: Sud Muntenia [...]
APCPR, în colaborare cu AFISS, semnalează Guvernului României și Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale situația critică a fermelor de creșterea porcinelor din România. Agriculturii și Dezvoltării Rurale situația critică a fermelor de creșterea porcinelor din România. Începând din luna iulie 2014, prețul oferit de abatoare pentru porcii vii a scăzut constant, ajungând la 5,4 – 5,5 lei / kg viu [...]
Evaziunea fiscală la carne este de 30-40% din piață, în scădere de la peste 50% în urmă cu doi ani, iar marfa care ajunge în depozite fără documente este greu de controlat de autoritățile sanitar-veterinare, a declarat ieri, într-o conferință de presă, ministrul Agriculturii, Daniel Constantin. Bottom of Form Ministrul Agriculturii, Daniel Constantin, a declarat că atunci când se vorbește despre evaziune fiscală și despre marfa care intră în țară sau [...]
Anunt de atribuire numarul 178475/19.05.2014  Sectiunea I: AUTORITATEA CONTRACTANTA    SCOALA DE AGENTI DE POLITIE SEPTIMIU MURESAN CLUJ-NAPOCA    Adresa  :   STR. CORNELIU COPOSU, NR.89-91, CLUJ-NAPOCA  ,  Localitatea  :   Cluj-Napoca  ,  Cod postal  :   400235  ,  Cluj  ,  Romania  ,  Email  :   achizitiiseptimiumuresancj@yahoo.com  ,  [...]
România a absorbit, până în prezent, 154 de milioane de euro din fondurile europene alocate prin Programul Operațional de Pescuit (POP) 2007 - 2013 și a ajuns la un grad de absorbție de 41%, însă, în continuare există un risc de dezangajare de fonduri pe acest program, a declarat secretarul de stat în Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale (MADR), George Turtoi. 'Am ajuns la un grad de absorbție de 41% la Programul Operațional de Pescuit (POP) 2007 - [...]
Fabrica de la Tag a reluat ieri productia de brnaza Nasal, dupa ce a fost incheiat contractul de inchiriere a spatiilor de productie, precum si a marcilor Nasal, Taga si Montana, cooperativei agricole Somes-Aries, membra a cluster-ului AgroTransilvania. Un amplu reportaj pe aceasta tema puteti citi pe www.fabricadelapte.ro. În legatura cu acest eveniment, am primit la redactia infoALIMENT Magazin urmatorul comunicat:   ”Producția la fabrica de brânzeturi de la [...]
Directiva 2004/18/CESecțiunea I: Autoritatea contractantăI.1)Denumire, adrese și punct(e) de contactJudetul BrasovB-dul Eroilor nr. 5În atenția: Cirica Emil500007 BrasovROMÂNIATelefon: +40 268410-777/221E-mail: investitii@judbrasov.roFax: +40 268472305Adresă (adrese) Internet:Adresa generală a autorității contractante: www.judbrasov.roAdresa profilului cumpărătorului: www.e-licitatie.roI.2)Tipul autorității contractanteAutoritate regională sau [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN