Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Legea care obligă supermarketurile să vândă 51% produse românești este de natură să submineze activitatea acestora, consideră George Bădescu, directorul executiv al Asociației Marilor Rețele Comerciale - AMRCR.


Efectul va fi excluderea pro­ducă­torilor care nu se vor putea încadra în rigorile legi și care astfel vor comercializa produse fără să țină cont de criteriul celui mai mic preț sau al calității și varietății, concen­trân­du-se pe respectarea termenelor date de lege.


George Bădescu crede că mai presus de mă­surile legislative, din partea sistemului po­li­tic românesc vede o lipsă de colaborare care ar fa­cilita relația producătorilor cu marii comercianți.


„Lucrul care lasă cel mai amar gust este faptul că am fost puși în permanență într-o relație antagonică cu producătorii români“, a spus acesta la ZF Live.


„Noi credem că sistemul din România este încă un sistem căruia îi lipsește o verigă, producătorul nu poate să aibă o relație directă cu un supermarket. De aceea probabil ar fi nevoie de o verigă intermediară să facă această relație viabilă. Nu supermarketurile ar trebui să facă politică agricolă în România. Am fi fost deschiși să colaborăm în acest sens. Din păcate nu am avut o abordare din partea Ministerului Agriculturii care să ne ajute.“

Alte articole recomandate:

Europa se confruntă în prezent cu probleme uriașe: coeziunea Uniunii Europene este pusă sun semnul întrebării; cresc problemele generate de refugiații și terorism; cresc tendințele naționaliste în aproape toate statele membre; cresc teniunile dintre Uniunea Europeană și Turcia. Însă, în ciuda acestor dificultăți, specialiștii de la GfK apreciază că economia Europei a avut până acum o evoluție decentă. Retailul a [...]
Exportul de produse agroalimentare în 2013 a fost cu 30,2% mai mare față de anul precedent, valoarea totală fiind de peste 5,098 miliarde de euro, cu 1,183 miliarde de euro, mai mare, arată datele Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale (MADR). Importurile de produse agroalimentare au depășit ușor valoarea de 4,773 miliarde de euro, majorându-se cu 2,4% comparativ cu valoarea înregistrată în anul 2012. Față de 2012, livrările intracomunitare au crescut cu 10,9%, [...]
În Germania, prețurile laptelui alunecă sub cele ale apei minerale, iar mulți femieri se tem pentru viitorul lor. Prețurile laptelui scad din cauza supraofertei generate de eliminarea cotelor de producție anul trecut, scrie Deutsche Welle. În Germania, aproximativ 75.000 de fermieri resimt impactul scăderii prețurilor, acestea si­tuându-se la jumătatea nivelului la care ar trebui să se afle pentru ca aceștia să-și poată acoperi în întregime costurile de [...]
Piața bomboanelor pe bază de zahăr (caramele, dropsuri) este dominată de mărci private și branduri de import, astfel că singurul nume românesc aflat în topul celor mai mari zece produse cu cele mai mari vânzări în volum este Silvana, brand al Kandia Dulce, arată o analiză a ZF pe baza datelor companiei de cercetare de piață Vektor Marktfors­chung. Cele mai vândute zece produse din cate­goria bomboanelor au împreună o cotă de piață cumulată de 28,4% [...]
Sacrificările și greutatea în carcasă a animalelor au crescut la toate speciile. În comparație cu aceeași lună a anului 2013, în septembrie 2014, sacrificările au crescut la porcine, ovine și caprine și la păsări, iar la bovine a scăzut; greutatea în carcasă a acestora a crescut la toate speciile.   Septembrie 2014 comparativ cu august 2014   Sacrificările de bovine și greutatea lor în carcasă au crescut cu 23,3%, respectiv cu 24,9%. Î [...]
Răspunzând unei serii de întrebări, Iulia Popescu, specialist marketing al SC Diana SRL, a declarat pentru Revista Piața că, în 2014, ”continuarea reducerii TVA la produsele alimentare va adauga un nou element de atractivitate, cu consecinte poz-itive pentru activitatea magazinelor Diana. Magazinele Diana sunt furnizoare importante de produse si de preparate din carne. Principalele atribute ale acestora sunt prospetimea si calitatea garantate de noi, in numele [...]
Alimentele proaspete sunt prezente în două din trei coșuri și reprezintă 38% din totalul cheltuielilor românilor dedicate consumului casnic pentru produse de larg consum, se arată într-un studiu al GfK, remis, azi, AGERPRES. Cel mai des, în coșul de cumpărături al românilor se regăsesc pâinea, legumele și fructele. Produsele pe care românii cheltuiesc cei mai mulți bani de-a lungul unui an sunt carnea, legumele ș [...]
Energia verde a atras în primele cinci luni din acest an investiții de 570 mil. euro, în proiecte noi de 341 MW, potrivit datelor publicate de Transelectrica, rezultat de aproape cinci ori mai mic față de prognozele avansate pentru acest an de către Autoritatea Națională de Regle­men­tare în domeniul Energiei (ANRE), citata de Ziarul financiar. În ianuarie anul acesta, ANRE spunea că, pe baza autorizațiilor de înființare care urmează să expire în [...]

 

Meat Milk TV
infoALIMENT MAGAZIN