Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Legea care obligă supermarketurile să vândă 51% produse românești este de natură să submineze activitatea acestora, consideră George Bădescu, directorul executiv al Asociației Marilor Rețele Comerciale - AMRCR.


Efectul va fi excluderea pro­ducă­torilor care nu se vor putea încadra în rigorile legi și care astfel vor comercializa produse fără să țină cont de criteriul celui mai mic preț sau al calității și varietății, concen­trân­du-se pe respectarea termenelor date de lege.


George Bădescu crede că mai presus de mă­surile legislative, din partea sistemului po­li­tic românesc vede o lipsă de colaborare care ar fa­cilita relația producătorilor cu marii comercianți.


„Lucrul care lasă cel mai amar gust este faptul că am fost puși în permanență într-o relație antagonică cu producătorii români“, a spus acesta la ZF Live.


„Noi credem că sistemul din România este încă un sistem căruia îi lipsește o verigă, producătorul nu poate să aibă o relație directă cu un supermarket. De aceea probabil ar fi nevoie de o verigă intermediară să facă această relație viabilă. Nu supermarketurile ar trebui să facă politică agricolă în România. Am fi fost deschiși să colaborăm în acest sens. Din păcate nu am avut o abordare din partea Ministerului Agriculturii care să ne ajute.“

Alte articole recomandate:

Lidl are dispinibil un fond de 40 de milioane de europ, epntru investiții în România. Retailerul german a ajuns al treilea cel mai mare jucător din comerțul modern după ce afacerile companiei au depășit 1 mld. euro anul trecut. Pe primele două locuri se află Kaufland și Carrefour. Nemții continuă să dezvolte busi­nessul local în ritmul ulti­mi­lor ani, respectiv circa zece unități pe an. În primii ani de prezență Lidl deschidea și 20 de unități, [...]
  Făinurile alternative ar putea oferi un impuls de proteine pe baza de plante pentru produse de patiserie, gustări și paste – atingând cererea în creștere pentru proteine derivate non-animale, spun reprezentanții Ingredion, informează Food Navigator. Firma producătoare de ingrediente a introdus zece tipuri făinuri alternative realizate din fasole faba (de asemenea, cunoscut sub numele Fava sau fasole lata), năut, linte galbenă sau mazăre galbenă. Cel [...]
Hermes-Lituania pare a-și extinde volumul de afaceri cu tehnologie destinată procesării cărnii, propunând un nou separator de carne, după cum anunță MeatProcess.com. Astfel, echipamentul SNV-180 Hercules este conceput special pentru separarea cărnii de pe oase, utilizabil atât în procesarea suinelor, cât și a bovinelor. Totodată, utilajul poate fi folosit și la separarea cărnii de pasăre de pe schelet. SNV-180 Hercules este construit din oțel [...]
”Investițiile în sectorul alimentar din România reprezintă o oportunitate pentru companiile străine, datorită resurselor naturale disponibile, a numărului mare de consumatori și al statutului acestei țări. Agricultura, prelucrarea produselor alimentare și marketingul se caracterizează prin procente diferite de investiții străine. Dar, și agricultura și industria alimentară românească se caracterizează printr-o infuzie continuă de [...]
Carrefour Romania deschide in ziua de 4 septembrie al 26-lea sau hypermarket, la Bucuresti, in complexul comercial Vulcan Value Center, situat in zona fostei uzine Vulcan. Noul magazin va opera pe o suprafata de vanzare de 7.500 mp, va avea 25 de case de marcat si va comercializa aproximativ 50.000 de articole. Vulcan este al noualea hypermarket Carrefour din Bucuresti si se deschide cu aproximativ o luna inaintea inaugurarii hypermarketului Carrefour Targu Jiu. Plasat intr-o zona dominata, [...]
Un studiu Ipsos Research arată că mai mult de jumătate dintre părinții români oferă zilnic sau aproape zilnic un desert copiilor, iar frecvența este semnificativ mai mare în cazul bărbaților (49% versus 37% cât se înregistrează în cazul femeilor). La întrebarea „Care sunt principalele atribute pe care trebuie să le aibă un produs pe care îl oferiți copiilor voștri?”, respondenții au menționat mai al [...]
Autoritățile vor să curețe piața de produse contrafăcute și vândute ca tradiționale, însă eforturile sunt în zadar, dacă rețetele nu vor fi standardizate, informează Evenimentul Zilei.   România e plină de produse vândute ca fiind tradiționale, însă chiar și autoritățile sunt de acord că nu toate cele 4.400 de produse atestate chiar sunt făcute ca pe vremea bunicilor. De aceea, Ministerul Agriculturii a pus în dezbatere publică un ordin care va [...]
Categoria Vin a generat in luna august a acestui an 518 aparitii in online, cu 20% mai putine ca in luna iulie, si un viewership de 868.000. Vizibilitatea sectorului a scazut cu 32% in presa online, cu 30% pe bloguri & forumuri si cu 4% pe retelele sociale. Cele mai de succes postari vin din partea Domeniile Samburesti, informeaza Iqads. Topul vizibilitatii brandurilor de Vin in online, in functie de expresiile folosite de utilizatori pe toate canalele analizate, este condus in [...]

 

Meat Milk TV
infoALIMENT MAGAZIN