Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Legea care obligă supermarketurile să vândă 51% produse românești este de natură să submineze activitatea acestora, consideră George Bădescu, directorul executiv al Asociației Marilor Rețele Comerciale - AMRCR.


Efectul va fi excluderea pro­ducă­torilor care nu se vor putea încadra în rigorile legi și care astfel vor comercializa produse fără să țină cont de criteriul celui mai mic preț sau al calității și varietății, concen­trân­du-se pe respectarea termenelor date de lege.


George Bădescu crede că mai presus de mă­surile legislative, din partea sistemului po­li­tic românesc vede o lipsă de colaborare care ar fa­cilita relația producătorilor cu marii comercianți.


„Lucrul care lasă cel mai amar gust este faptul că am fost puși în permanență într-o relație antagonică cu producătorii români“, a spus acesta la ZF Live.


„Noi credem că sistemul din România este încă un sistem căruia îi lipsește o verigă, producătorul nu poate să aibă o relație directă cu un supermarket. De aceea probabil ar fi nevoie de o verigă intermediară să facă această relație viabilă. Nu supermarketurile ar trebui să facă politică agricolă în România. Am fi fost deschiși să colaborăm în acest sens. Din păcate nu am avut o abordare din partea Ministerului Agriculturii care să ne ajute.“

Alte articole recomandate:

Vinul produs în condiții casnice este, cu mici excepții, un anti-argument pentru cultura vinicolă din Republica Moldova. De această părere este managerul Companiei Bostavan Wineries, Victor Bostan. Acesta a realizat o amplă analiză în care prezintă în cifre situația paradoxală  despre cultura de consum a vinului în Republica Moldova, transmite UNIMEDIA cu referire la Agora. „Acru, astringent, cu alcoolul deplasat, „maturat” [...]
Prof. univ. dr. ing. Maria TURTOI Universitatea Dunărea de Jos din Galați   Pe parcursul proceselor tehnologice de fabricare a alimentelor, materiile prime, semifabricatele și produsele finite ajung în contact cu suprafața ustensilelor de lucru, a utilajelor și a instalațiilor de depozitare, prelucrare, transport, ambalare etc. care trebuie igienizate corect pentru a nu deveni sursă de contaminare. Oricât de sofisticat ar fi numele comercial / marca oferită de producător, [...]
Numai în ultima săptămână, veterinarii constănțeni au confiscat și retras de pe piață 9.948 kilograme de alimente care ar fi putut pune în pericol sănătatea consumatorilor. Mai exact, în perioada 22 – 29 septembrie, inspectorii Direcției Sanitar-Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor (DSVSA) Constanța au efectuat controale la 219 obiective, de unde au retras de la vânzare 6.088 kilograme de carne și produse di [...]
Redd’s, creator de gust, își continuă seria inovațiilor în segmentul berilor cu arome și lansează o nouă aromă, foarte cunoscută și iubită de români de altfel, Redd’s Mojito. Produsul este un mix de bere, cu o concentrație alcoolică de 4%,  cu aromă inconfundabilă a cocktailului Mojito, cu note răcoritoare, date de lime și extractul de mentă. Odată cu această nouă variantă, Redd’s lansează o mișcare feminină pro-fiesta, în jurul  sloganului [...]
Lanțul de restaurante KFC, care numără 52 de unități pe piața locală, deschide astăzi al șaselea restaurant de tip drive-thru din cadrul rețelei în parcul comercial Militari Shopping, situat în vestul Capitalei aproape de ieșirea pe autostrada A1 (București-Pitești). Investiția se ridică la 700.000 de euro și crează 55 de locuri de muncă, potrivit reprezentanților companiei.  „Continuăm să investim în dezvoltarea de restaurante de tip Drive Thru”, a declarat Monica [...]
(Comunicat) Pe 16 mai, de la ora 10:30, te invităm la Conferința Națională “Deșeurile de ambalaje: tendințe vs. eficiență”, care se va desfășura în pavilionul B2 din Romexpo-București, în cadrul Pack Expo 2018, expoziția de ambalaje și soluții de ambalare din Europa de Sud-Est. Evenimentul este organizat de Euroexpo Fairs, revista Infomediu Europa (co-organizator) și Federația Asociațiilor de Dezvoltare Intercomunitară (FADI), în colaborare [...]
La exitul sezonului 2014, care se masoara in luna august, divizia de inghetata Algida din cadrul Unilever a reusit sa obtina o cota de piata de 14,9%, conform datelor comunicate de Nielsen. Cota aceasta a fluctuat pe perioada intregului sezon, insa Unilever a fost constant numarul 1 in toate perioadele masurate ale acestui an. Este o crestere fata de sezonul trecut de 2,3 %, deci o crestere semnificativa de cota de piata. Suntem foarte mandri de lucrul acesta, mai ales intr-un an dificil, un an [...]
Agricultura este un domeniu cu un potential extraordinar in Romania, se afirma intr-o analiza efectuata de risco.ro. Insa noi nu ne dorim sa fim fermieri sau cultivatori, sa stam in soare si sa lucram pamantul. Majoritatea vrem sa fim manageri, sa lucram in birouri cu ferestre care nu se deschid si cu aerul conditionat dat la maxim. Mai este o mica parte formata din romani care vor sa fie moguli imobiliari, inca o parte de fotbalisti si restul de youtuberi. Cam astia suntem, cel putin cei care [...]

 

Meat Milk TV
infoALIMENT MAGAZIN