Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Legea care obligă supermarketurile să vândă 51% produse românești este de natură să submineze activitatea acestora, consideră George Bădescu, directorul executiv al Asociației Marilor Rețele Comerciale - AMRCR.


Efectul va fi excluderea pro­ducă­torilor care nu se vor putea încadra în rigorile legi și care astfel vor comercializa produse fără să țină cont de criteriul celui mai mic preț sau al calității și varietății, concen­trân­du-se pe respectarea termenelor date de lege.


George Bădescu crede că mai presus de mă­surile legislative, din partea sistemului po­li­tic românesc vede o lipsă de colaborare care ar fa­cilita relația producătorilor cu marii comercianți.


„Lucrul care lasă cel mai amar gust este faptul că am fost puși în permanență într-o relație antagonică cu producătorii români“, a spus acesta la ZF Live.


„Noi credem că sistemul din România este încă un sistem căruia îi lipsește o verigă, producătorul nu poate să aibă o relație directă cu un supermarket. De aceea probabil ar fi nevoie de o verigă intermediară să facă această relație viabilă. Nu supermarketurile ar trebui să facă politică agricolă în România. Am fi fost deschiși să colaborăm în acest sens. Din păcate nu am avut o abordare din partea Ministerului Agriculturii care să ne ajute.“

Alte articole recomandate:

Cu mai mult de 26 de ani de experiență, Dosimaq SL este o afacere concentrată pe fabricarea de utilaje de umplere și ambalare pentru sectorul alimentar, dar și farmaceutic și chimic. Firma oferă o gamă largă de utilaje, de la mașini semi-automate până la procese complet atomizate care acoperă o gamă de producție, de la 600 de unități/oră până la 15.000 unități/oră. Mașină automată de umplere RF-25 8/4 RF-25 8/4 este o mașină [...]
Producătorul de articole din porțelan Apulum, unul dintre principalii furnizori locali ai concernului suedez IKEA si un important furnizor pentru HoReCa, a avut în primele nouă luni o cifră de afaceri de 65,5 mil. lei (aproape 15 mil. euro), în creștere cu 16% față de aceeași perioadă a anului trecut. Compania mizează în acest an pe o cifră de afaceri totală de aproximativ 20 mil. euro, informeaza Ziarul financiar.   „În prezent se lucrează la capacitate [...]
Rezultatele GfK TEMAX pentru România,T2 2017: Piața bunurilor de folosință îndelungată a crescut în T2 cu peste 15% față de aceeași perioadă a anului trecut. Cele mai importante evoluții au fost înregistrate de sectoarele telecom, electrocasnice mici și foto, toate având creșteri de două cifre. Sectoarele de electrocasnice mari și electronice continuă creșterea, dar cu o dinamică mai scăzută în ac [...]
INSSE transmite în ultimul său Raport că în luna septembrie 2015, cantitatea de lapte de vacă colectată de la exploatațiile agricole și centrele de colectare de către unitățile procesatoare a scăzut cu 5,5% față de luna august 2015 și cu 12,4% față de luna septembrie 2014. Cantitatea de lapte de vacă colectată de la exploatațiile agricole și centrele de colectare de către unitățile procesatoare a scăzut în perioada 1.I–30.IX.201 [...]
Oficiul Național al Viei și Vinului din Republica Moldova si-a propus sa fie mult mai present pe piata romaneasca de vinuri si si-a prezentat produsele la un stand national, sub egida brandului național vinicol Wine of Moldova la cea de-a 12-a ediție a Târgului Internațional de Vinuri Goodwine, care s-a desfasurat la Romexpo. Wine of Moldova prezintă la expoziție peste 65 de vinuri, aparținând unui număr de 13 vinării distincte: API Orhei, Bostavan, Castel Mimi, Cimislia Wineries, [...]
Exporturile de produse lactate din Noua Zeelandă sunt în valoare de aproximativ 15,5 miliarde $ și reprezintă o treime din veniturile din export, ale țării.   "În ultimele luni am asistat la o scădere reală în afaceri și a încrederii consumatorilor", a declarat Penny, potrivit ABC.  "Ne asteptam ca și creșterea economică să încetinească de la aproximativ 3%, cum a fost anul trecut, la aproximativ 2%, în acest an, și [...]
Affligem, berea belgiana de abatie a carei istorie incepe in secolul al XI-lea, este acum disponibila in România fiind importata de Heineken Romania. Affligem este disponibila in doua variante care acopera o varietate de preferinte si ocazii de consum: Affligem Blonda si Affligem Double.  Produsul este imbuteliat in sticle de 0,3 litri si va fi disponibil in locatii premium din toata tara, din retail si horeca. O trasatura distincta berii Affligem este dubla fermentatie, in fiecare [...]
Impactul factorilor macroeconomici asupra comerțului agroalimentar în țările post-sovietice se află în centrul unui nou studiu al FAO publicat ieri. Comerțul agroalimentar din regiune s-a dovedit a fi extrem de sensibil la orice schimbări de prețuri, în special la fluctuațiile cursului de schimb valutar și variabilitatea prețurilor la energie la nivel mondial. Instabilitatea macroeconomică și o situație geopolitică complicată - [...]

 

Meat Milk TV
infoALIMENT MAGAZIN