Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Legea care obligă supermarketurile să vândă 51% produse românești este de natură să submineze activitatea acestora, consideră George Bădescu, directorul executiv al Asociației Marilor Rețele Comerciale - AMRCR.


Efectul va fi excluderea pro­ducă­torilor care nu se vor putea încadra în rigorile legi și care astfel vor comercializa produse fără să țină cont de criteriul celui mai mic preț sau al calității și varietății, concen­trân­du-se pe respectarea termenelor date de lege.


George Bădescu crede că mai presus de mă­surile legislative, din partea sistemului po­li­tic românesc vede o lipsă de colaborare care ar fa­cilita relația producătorilor cu marii comercianți.


„Lucrul care lasă cel mai amar gust este faptul că am fost puși în permanență într-o relație antagonică cu producătorii români“, a spus acesta la ZF Live.


„Noi credem că sistemul din România este încă un sistem căruia îi lipsește o verigă, producătorul nu poate să aibă o relație directă cu un supermarket. De aceea probabil ar fi nevoie de o verigă intermediară să facă această relație viabilă. Nu supermarketurile ar trebui să facă politică agricolă în România. Am fi fost deschiși să colaborăm în acest sens. Din păcate nu am avut o abordare din partea Ministerului Agriculturii care să ne ajute.“

Alte articole recomandate:

Incepand cu 1 iunie 2014, Jaak Mikkel va fi noul General Manager al Coca-Cola Hellenic Romania, potrivit unor surse din piata de retail neconfirmate de companie. Acesta il inlocuieste in functie pe Stephane Batoux, al carui mandat se incheie dupa doi ani, informeaza Magazinul Progresiv. Jaak Mikkel vine din Macedonia, unde este General Manager al Pivara Skopje AD - unul dintre primii imbuteliatori ai gigantului american din aceasta tara, dar care reprezinta in acelasi timp si produsel [...]
GIP - TRONIC SERVICE'96 SRL continuă activitatea din GIP - TRONIC SERVICE SRL care a fost înființată în 1991   Oferim case de marcat, diverse echipamente fiscale, accesorii și soluții “la cheie” pentru: hoteluri, comerț, prestări servicii, alimentație publică, magazine fashion, unităti SPA, etc. Modul de lucru cu banalul cititor de cod de bare, folosirea cântarelor electronice, a monitoarelor touch-screen, a cititoarelor de carduri [...]
Cele mai mari trei companii din industria alimentară românească sunt Bunge (ulei), Agrana (zahăr) și Expur (ulei), următoarele locuri fiind ocupate de Smithfield (carne) și Prutul (ulei), se arata intr-un clasament intocmit de Ziarul financiar. Bunge România a avut anul trecut afaceri de 295 mil. euro și pierderi de 30 mil. euro, cele mai mari din întreaga industrie alimentară. Bunge Danube Trading, o altă com­panie locală a americanilor, a avut încasări [...]
Balanța comercială cu produse agroalimentare este pozitivă la șapte luni, cu exporturi în creștere cu 300 milioane de euro și importuri în scădere cu 50 de milioane de euro, a declarat, joi, Daniel Dumitru Botănoiu, secretar de stat în cadrul Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale. 'Astăzi am văzut balanța la șapte luni din acest an. Este pozitivă, cu 300 de milioane exporturi în plus față de anul 2013, cu 50 de milioane euro diminuate importurile față de anul [...]
Ieșirea Marii Britanii din Uniunea Europeană a bulversat deja majoritatea piețelor. Dar, care vor fi implicațiile, pentru industria alimentară britanică? În condițiile în care, în 2015, importurile de carne ale Marii Britanii au fost de 80 %, specialiștii Rabobank apreciază că, acum, ulterior votului favorabil Brexit-ului, exprimat de britanici, prețul cărnii va crește, iar întreaga Idustrie va fi ”sub presiun [...]
Alevia, compania romaneasca specializata in productia de suplimente alimentare si ceaiuri, anunta finalizarea extinderii fabricii din Falticeni, judetul Suceava. Extinderea cladirii de productie si birouri, inclusiv achizitia utilajelor performante, s-a ridicat la 1.000.000 de euro. Aceasta noua investitie aduce valoarea intregului complex Alevia la 2.000.000 de euro.   Unitatea Alevia, in care lucreaza 160 de angajati, atat in zona de productie, cat si in departamentul de vanzari, are o [...]
Utilizarea etichetelor care oferă informații suplimentare privind țara de origine a cărnii și a animalului de la care provine aceasta, în afară de implicarea unor costuri suplimentare, poate deveni și un instrument de “luptă” în războiul economic, bazat cel mai adesea în ultimii ani pe zvonistică, ne-a declarat George Horoi, președintele grupului Agricola Bacău, unul dintre principalii producători de preparate din carne din țară. “Răspândirea unu [...]
Blue Coffee Service va fi preluata de Fondul Innova Capital. Mai precis, La Fântâna, producătorul de apă în sistem de watercoolere controlat de fondul polonez de investiții Innova Capital, va fuziona prin absorbție cu Blue Coffee Service, distribuitorul Lavazza de pe plan local, o afacere de 10 mil. euro pe care acționarii La Fântâna au cumpărat-o în prima jumătate a anului trecut.   Informațiile legate de fuziune au apărut într-un document [...]

 

Conferinta Meat Milkk 2019
Meat Milk TV
infoALIMENT MAGAZIN
Ultimele anunturi