Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Legea care obligă supermarketurile să vândă 51% produse românești este de natură să submineze activitatea acestora, consideră George Bădescu, directorul executiv al Asociației Marilor Rețele Comerciale - AMRCR.


Efectul va fi excluderea pro­ducă­torilor care nu se vor putea încadra în rigorile legi și care astfel vor comercializa produse fără să țină cont de criteriul celui mai mic preț sau al calității și varietății, concen­trân­du-se pe respectarea termenelor date de lege.


George Bădescu crede că mai presus de mă­surile legislative, din partea sistemului po­li­tic românesc vede o lipsă de colaborare care ar fa­cilita relația producătorilor cu marii comercianți.


„Lucrul care lasă cel mai amar gust este faptul că am fost puși în permanență într-o relație antagonică cu producătorii români“, a spus acesta la ZF Live.


„Noi credem că sistemul din România este încă un sistem căruia îi lipsește o verigă, producătorul nu poate să aibă o relație directă cu un supermarket. De aceea probabil ar fi nevoie de o verigă intermediară să facă această relație viabilă. Nu supermarketurile ar trebui să facă politică agricolă în România. Am fi fost deschiși să colaborăm în acest sens. Din păcate nu am avut o abordare din partea Ministerului Agriculturii care să ne ajute.“

Alte articole recomandate:

Seceta din Spania, care a generat o creștere a importurilor de cereale, creează probleme și pentru una dintre cele mai căutate mărfuri de export, uleiul de măsline, producția scăzând și cu 40% în următorul sezon. Prețurile pentru uleiul de măsline extravirgin au crescut cu 10% luna trecută pe Bursa de Mărfuri din Spania, ieftinire care a afectat prețurile la nivel mondial în condițiile în care țara generează aproape jumătate din producția mondială. Pentru uleiul de [...]
Evenimentul a fost organizat de către echipa Maggi, din cadrul Nestle România, în parteneriat cu agenția de digital și direct marketing Kaleidoscope Proximity. Acesta a constat în oferirea de bucate tradiționale de Paște, pentru 40 de medici de la Spitalul de Urgență Floreasca. “Am vrut să le mulțumim românilor de nota 10, care se dedica întru totul meseriei și care sunt alături de întreaga comunitate, indiferent de zi. Pentru câteva clipe, am [...]
Directorul general al FAO, José Graziano da Silva, a făcut apel pentru sisteme alimentare mai sănătoase și mai durabile, și a spus că agroecologia poate contribui la o astfel de transformare. José Graziano da Silva a făcut acest apel în timpul alocuțiunii de deschidere la cel de-al doilea Simpozion Internațional pe Agroecologie desfășurat la Roma (3-5 aprilie). El a spus că majoritatea producției de alimente se bazează pe sisteme de [...]
Rexam a declarat pentru BeverageDaily că urmărește dezvoltarea afacerilor în segmentul băuturi lactate și spune că un succes notabil până în prezent a fost înregistrat pentru milkshake-ul cu aromă de limonada MIO în Rusia, informează Dairy Reporter.Marianne Freund, marketing manager al companiei la Rexam Beverage Can Europe, a discutat cu Ben Bouckley de la Brau Beviale din Nürnberg, Germania. “MIO este o bautură răcoritoare din lapte și [...]
Circa 80 din cele peste o sută de elemente ale sistemului periodic sunt metale. Unele metale sunt cunoscute ca fiind esențiale pentru viața omului, altele sunt toxice, chiar și în cantități mici. Aceste metale se regăsesc în toate alimentele, în cantități mai mari sau mai mici, în funcție de diferite circumstanțe. Multe metale se găsesc în structura unor molecule biologice, de exemplu fier în hemoglobină, cupru, zinc, mangan, magneziu, cobalt în [...]
Autoritățile vor să curețe piața de produse contrafăcute și vândute ca tradiționale, însă eforturile sunt în zadar, dacă rețetele nu vor fi standardizate. România e plină de produse vândute ca fiind tradiționale, însă chiar și autoritățile sunt de acord că nu toate cele 4.400 de produse atestate chiar sunt făcute ca pe vremea bunicilor. De aceea, Ministerul Agriculturii a pus în dezbatere publică un ordin care va reglementa procedura de atestare a [...]
Dupa doi ani si jumatate de la incheierea parteneriatului cu Carrefour, reteaua locala Angst a decis sa iasa din aceasta alianta. Asta inseamna ca 20 de magazine care purtau si numele Carrefour Express vor reveni la brandul initial, respectiv Angst, dupa cum informeaza ModernBuyer.   In urma acestei decizii, in franciza Express vor ramane 45 de magazine (10 in orasul Brasov, unul in Galati, trei in Giurgiu, unul unitate in Satu Mare, iar restul in Bucuresti si Ilfov), o [...]
Interesul pentru produsele agricole românești bio este reflectat și de participarea la Expoziția internațională INDAGRA 2014 a unor firme străine interesate de dezvoltarea unor relații pe termen lung cu fermierii români. Astfel, prin prezența la INDAGRA 2014, Bioland Markt GmbH & Co, cea mai mare firmă germană de gen, care achiziționează pentru piața din Germania materii prime din țări europene direct de la producătorii din [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN