Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Legea care obligă supermarketurile să vândă 51% produse românești este de natură să submineze activitatea acestora, consideră George Bădescu, directorul executiv al Asociației Marilor Rețele Comerciale - AMRCR.


Efectul va fi excluderea pro­ducă­torilor care nu se vor putea încadra în rigorile legi și care astfel vor comercializa produse fără să țină cont de criteriul celui mai mic preț sau al calității și varietății, concen­trân­du-se pe respectarea termenelor date de lege.


George Bădescu crede că mai presus de mă­surile legislative, din partea sistemului po­li­tic românesc vede o lipsă de colaborare care ar fa­cilita relația producătorilor cu marii comercianți.


„Lucrul care lasă cel mai amar gust este faptul că am fost puși în permanență într-o relație antagonică cu producătorii români“, a spus acesta la ZF Live.


„Noi credem că sistemul din România este încă un sistem căruia îi lipsește o verigă, producătorul nu poate să aibă o relație directă cu un supermarket. De aceea probabil ar fi nevoie de o verigă intermediară să facă această relație viabilă. Nu supermarketurile ar trebui să facă politică agricolă în România. Am fi fost deschiși să colaborăm în acest sens. Din păcate nu am avut o abordare din partea Ministerului Agriculturii care să ne ajute.“

Alte articole recomandate:

Exporturile au ajuns în octombrie la o valoare lunară record de 4,7 mld. euro, iar motoarele principale au fost exportul cu cereale, ca și în lunile precedente, dar și punerea în funcțiune a unor capacități de producție noi în industria prelucrătoare, spun analiștii. Recordul precedent la exporturile lunare, de 4,5 mld. euro, a fost atins în iulie 2013. Valoarea lunară a exporturilor a oscilat în ultimii ani între 3 și 4 mld. euro. În octombri [...]
Mai multe asociații au depus plângere joi în Franța împotriva grupului de mare distribuție Auchan pentru practici comerciale înșelătoare, la un an de la catastrofa de la Rana Plaza, în Bangladesh, relatează AFP. Această plângere adresată Parchetului din Lille (nord) de către asociațiile Sherpa, Peuples Solidaires Ethique se fondează pe angajamentele etice ale Auchan privind respectarea dreptului muncii. “Plângerea a plecat ieri (miercuri) seara [...]
Costin Gheorghiu (34 de ani) este, începând din această lună, directorul de operațiuni al lanțului de cafenele Brioche Dorée, brand adus pe piața locală în sistem de franciză de acționarii grupului de modă Kenvelo, de direc­torul general al grupului Philippe Besadoux și de încă un executiv francez.   Anterior, timp de cinci ani și jumătate, executivul român a fost district manager în cadrul Starbucks România, unul dintre cele mai [...]
Tymbark Maspex România, unul dintre cei mai mari jucători de pe piața băuturilor răcoritoare, estimează pentru acest an o creștere de aproximativ 10% a cifrei de afaceri comparativ cu rezultatul din 2014, conform datelor furnizate de companie.   În 2013, compania a raportat o cifră de afaceri de 300 de milioane de lei, iar anterior estima un avans de 10% al veniturilor în 2014, adică aproximativ 330 mil. lei. Astfel, calculele ZF arată că în acest an grupu [...]
Salatele gata pentru consum (ready-to-eat) sunt produse preparate în avans care pot fi consumate ca atare după comercializare. Fac parte din categoria alimentelor care asigură confortul, fiind ușor de utilizat și economisind timpul consumatorului. Varietatea mare de fructe și legume, respectiv posibilitățile nelimitate de combinare conduc la o diversitate impresionantă de salate gata pentru consum și reprezintă o modalitate de a ajunge mai aproape de obiectivul consumului mai multor [...]
Fabrica de lactate din Oravița și-a cerut insolvența, în urma dificultăților întâmpinate în afaceri. Interesant este că firma cărășeană este deținută de Consiliul Județean Caraș-Severin și Consiliul Local Oravița, fapt care ar fi trebuit să asigure un oarecare succes, mai ales dacă facem referire la eventualele furnizari de lactate pentru programul Cornul și Laptele. În cererea de deschidere a insolvenței, Fabrica [...]
Strategia Billa Romania are la baza dezvoltarea de parteneriate pe termen lung cu producătorii și comercianții locali, din dorința de a satisface nevoile și preferințele clienților săi, contribuind în același timp la creșterea economiei locale. Această direcție strategică s-a concretizat prin prezența unei game variante de produse românești în cadrul magazinelor Billa din toată țara. Astfel, compania își îndeamnă clienții să susțină economia locală, prin consumul [...]
Fondata in 1996,Pall-Ex, Reteaua Nr. 1 de distributie marfuri paletizate in Marea Britanie a devenit unul dintre liderii Europeni in materie de servicii logistice.        

 

Conferinta Meat Milkk 2019
Meat Milk TV
infoALIMENT MAGAZIN
Ultimele anunturi