Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Potrivit ultimului Raport emis de INSSE, în luna mai 2016, comparativ cu luna corespunzătoare din anul precedent atât sosirile cât și înnoptările în structurile de primire turistică cu funcțiuni de cazare, au înregistrat creșteri cu 6,7% respectiv cu 4,9%.


Comparativ cu luna mai 2015, în luna mai 2016 la punctele de frontieră s-au înregistrat creșteri atât la sosirile vizitatorilor străini cu 19,2% cât și la plecările în străinătate ale vizitatorilor români cu 26,9%.


Sosirile înregistrate în structurile de primire turistică în luna mai 2016 au însumat 885,5 mii, în creștere cu 6,7% față de cele din luna mai 2015. Din numărul total de sosiri, sosirile turiștilor români în structurile de primire turistică cu funcțiuni de cazare au reprezentat în luna mai 2016 71,9%, în timp ce turiștii străini au reprezentat 28,1%, ponderi similare cu cele din luna mai 2015. În ceea ce privește sosirile turiștilor străini în structurile de primire turistică, cea mai mare pondere au deținut-o cei din Europa (74,6% din total turiști străini), iar din aceștia 86,3% au fost din țările aparținând Uniunii Europene. Înnoptările înregistrate în structurile de primire turistică în luna mai 2016 au însumat 1908,0 mii, în creștere cu 4,9% față de cele din luna mai 2015.


Din numărul total de înnoptări, înnoptările turiștilor români în structurile de primire turistică cu funcțiuni de cazare au reprezentat în luna mai 2016 75,5%, în timp ce înnoptările turiștilor străini au reprezentat 24,5%. În ceea ce privește înnoptările turiștilor străini în structurile de primire turistică, cea mai mare pondere au deținut-o cei din Europa ( 74,9% din total turiști străini), iar din aceștia 84,7% au fost din țările aparținând Uniunii Europene.


Durata medie a șederii în luna mai 2016 a fost de 2,3 zile la turiștii români și 1,9 zile la turiștii străini. Indicele de utilizare netă a locurilor de cazare în luna mai 2016 a fost de 28,3% pe total structuri de cazare turistică, în creștere cu 0,9 puncte procentuale față de luna mai 2015. Indici mai mari de utilizare a locurilor de cazare în luna mai 2016 s-au înregistrat la hoteluri (36,2%), pensiuni turistice (18,3%), hosteluri (17,9%), vile turistice (17,5%), moteluri (16,9%) și hanuri (14,2%).  


Sosirile vizitatorilor străini în România, înregistrate la punctele de frontieră, au fost în luna mai 2016 de 896,2 mii, în creștere cu 19,2% față de luna mai 2015. Majoritatea vizitatorilor străini provine din țări situate în Europa (92,6%).


Din totalul sosirilor vizitatorilor străini în România, 59,3% provin din statele Uniunii Europene. Dintre statele Uniunii Europene cele mai multe sosiri s-au înregistrat din Ungaria (32,8%), Bulgaria (23,1%), Germania (9,9%), Italia (7,0%), Polonia (4,7%) și Franța (3,7 %).


Plecările vizitatorilor români în străinătate, înregistrate la punctele de frontieră, au fost în luna mai 2016 de 1405,5 mii, în creștere cu (26,9%) comparativ cu luna mai 2015. Mijloacele de transport rutier au fost cele mai utilizate pentru plecările în străinătate, reprezentând 69,6% din numărul total de plecări.


Sosirile înregistrate în structurile de primire turistică în perioada 1.01-31.05.2016 au însumat 3468,8 mii, în creștere cu 12,7% față de cele din perioada 1.01-31.05.2015. Din numărul total de sosiri, sosirile turiștilor români în structurile de primire turistică cu funcțiuni de cazare au reprezentat în perioada 1.01-31.05.2016 75,6%, în timp ce turiștii străini au reprezentat 24,4% , ponderi similare cu cele din perioada 1.01-31.05.2015.


În ceea ce privește sosirile turiștilor străini în structurile de primire turistică, cea mai mare pondere au deținut-o cei din Europa (75,1% din total turiști străini), iar din aceștia 84,3% au fost din țările aparținând Uniunii Europene. Înnoptările înregistrate în structurile de primire turistică în perioada 1.01-31.05.2016 au însumat 7008,9 mii în creștere cu 10,6 % față de cele din perioada 1.01-31.05.2015.


Din numărul total de înnoptări, înnoptările turiștilor români în structurile de primire turistică cu funcțiuni de cazare au reprezentat în perioada 1.01-31.05.2016 76,3%, în timp ce înnoptările turiștilor străini au reprezentat 23,7%.


În ceea ce privește înnoptările turiștilor străini în structurile de primire turistică, cea mai mare pondere au deținut-o cei din Europa ( 74,0% din total turiști străini), iar din aceștia 81,8% au fost din țările aparținând Uniunii Europene. Durata medie a șederii în perioada 1.01-31.05.2016 a fost de 2,0 zile atât la turiștii români cât și la turiștii străini.


Indicele de utilizare netă a locurilor de cazare în perioada 1.01-31.05.2016 a fost de 23,4% pe total structuri de cazare turistică, în creștere cu 1,1 puncte procentuale față de perioada 1.01-31.05.2015. Indici mai mari de utilizare a locurilor de cazare în perioada 1.01-31.05.2016 s-au înregistrat la hoteluri (29,9%), hosteluri (16,5%), pensiuni turistice (16,0%) și vile turistice (15,7%). Cele mai multe sosiri ale turiștilor străini cazați in structurile de primire turistică cu funcțiuni de cazare *) au provenit din Germania (90,1 mii), Italia (87,9 mii), Israel (77,8 mii), Franța (53,2 mii), Regatul Unit (52,2 mii). Sosirile vizitatorilor străini în România, înregistrate la punctele de frontieră, au fost în perioada 1.01- 31.05.2016 de 3454,7 mii, în creștere cu 12,7% față de perioada 1.01-31.05.2015.


Majoritatea vizitatorilor străini provine din țări situate în Europa (93,5%). Din totalul sosirilor vizitatorilor străini în România, 57,1% provin din statele Uniunii Europene. Dintre statele Uniunii Europene cele mai multe sosiri s-au înregistrat din Ungaria (30,0%), Bulgaria (28,0%), Italia și Germania (cu câte 7,9% fiecare), Polonia (4,8%) și Franța (3,7%) . Plecările vizitatorilor români în străinătate, înregistrate la punctele de frontieră, au fost în perioada 1.01-31.05.2016 de 5928,2 mii, în creștere cu 18,7% comparativ cu perioada 1.01-31.05.2015. Mijloacele de transport rutier au fost cele mai utilizate pentru plecările în străinătate, reprezentând 69,3% din numărul total de plecări.

Alte articole recomandate:

Pentru fabricile de mare capacitate, dar și pentru centrele logistice sau marile lanțuri de retail, productivitatea în zona de paletizare și ambalare a paleților cu produse este determinantă, în rapiditatea transferului de marfă. O soluție o poate reprezenta oferta companiei britanice Marden Edwards. Variind de la echipamente entry level-low cost și terminând cu utilaje sofisticate, Marden Edwards propune soluții eficiente de paletizare, [...]
DairyIndustries anunță lansarea unui nou echipament de formare și congelare a înghețatei, conceput și produse de compania daneză UCV Icecream. Utilajul, definit prin utilizare eficientă și simplă, EU 230. formează și congelează produsul în configurația programată de procesator. Prevăzut cu dispozitive de adăugare a cremelor de fructe, a siropurilor, bomboanelor și a alunelor, ca elemente decorative, EU 230 poate realiza amestecuri potrivit rețetel [...]
(Agerpres) Producătorul magiunului de Topoloveni, Sonimpex Topoloveni, are pe rol două procese cu producătorii care nu respectă legea magiunului, a declarat, recent, Bibiana Stanciulov, directorul general al companiei. "Pe rol avem două procese. Atâta timp cât nu am ajuns la primul termen nu are sens să divulgăm numele lor. Așteptăm să ne comunice avocatul primul termen. Am discutat cu producătorii si au spus "Ei si ce dacă!". A fost o notificare oficială, [...]
Sectorul Bere a generat in luna februarie a acestui an peste 2.500 de aparitii in online, in crestere cu 4% fata de luna ianuarie, si un viewership de aproape 9 milioane. Vizibilitatea sectorului a crescut fata de luna precedenta pe toate segmentele monitorizate: cu 3% in presa online, cu mai putin de 1% pe bloguri si forumuri si cu 6% pe retelele sociale. Topul lunar al celor mai vizibile branduri pe Facebook este realizat de fbMonitor, platforma de monitorizare si analiza a paginilor d [...]
O fabrică de băuturi alcoolice deținută de firma Perfect Renaissance este scoasă la vânzare prin lichidator la un preț de 1,010 mil. euro + TVA. O dată cu fabrica situată în orașul Timișoara, și utilajele aferente este vândut și terenul de 14.500 de metri pe care este amplasată aceasta. Mai multe amanunte despre licitatie, pe www.zfCorporate.ro  
  Piața locală a energizantelor, unde giganții interna­ționali Red Bull și brandul Burn al Coca-Cola se luptă pentru supremație, a pierdut anul trecut 4 procente în volum, fiind în trend cu evoluția întregii piețe, care per total s-a contractat tot cu 4%, arată datele companiei de cercetare Canadean, remis de ZF.   Piața energizantelor, una dintre categoriile din industria băuturilor răcoritoare cu cel mai mare avânt în ultimii ani, este estimată [...]
Sustenabilitatea (ori durabilitatea, așa cum le place francofonilor să o denumească), este, deocamdată, o opțiune în planificarea unei afaceri. Desigur, există limitări în privința mediului, totul fiind în litera legii. Dar, o afacere durabilă presupune și alte dimensiuni, decât cele ale respectării legislației privind prezervarea mediului înconjurător. Cu siguranță, însă, va veni destul de curând o vreme în care [...]
Ieri, Pro Agro a transmis o Scrisoare Deschisă autorităților financiare si de decizie europene, precum și Guvernului României, în care se solicită diminuarea cotei de TVA la carne și produse din carne, de la 24, la 5 %. Datorită împortanței deosebite a documentului, îl publicăm integral:   Către: Fondul Monetar Internațional (FMI), În atenția:doamnei CHRISTINE LAGARDE, director general, Banca Mondială (BM), În [...]

 

Meat Milk TV
infoALIMENT MAGAZIN
Ultimele anunturi