Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Potrivit ultimului Raport emis de INSSE, în luna mai 2016, comparativ cu luna corespunzătoare din anul precedent atât sosirile cât și înnoptările în structurile de primire turistică cu funcțiuni de cazare, au înregistrat creșteri cu 6,7% respectiv cu 4,9%.


Comparativ cu luna mai 2015, în luna mai 2016 la punctele de frontieră s-au înregistrat creșteri atât la sosirile vizitatorilor străini cu 19,2% cât și la plecările în străinătate ale vizitatorilor români cu 26,9%.


Sosirile înregistrate în structurile de primire turistică în luna mai 2016 au însumat 885,5 mii, în creștere cu 6,7% față de cele din luna mai 2015. Din numărul total de sosiri, sosirile turiștilor români în structurile de primire turistică cu funcțiuni de cazare au reprezentat în luna mai 2016 71,9%, în timp ce turiștii străini au reprezentat 28,1%, ponderi similare cu cele din luna mai 2015. În ceea ce privește sosirile turiștilor străini în structurile de primire turistică, cea mai mare pondere au deținut-o cei din Europa (74,6% din total turiști străini), iar din aceștia 86,3% au fost din țările aparținând Uniunii Europene. Înnoptările înregistrate în structurile de primire turistică în luna mai 2016 au însumat 1908,0 mii, în creștere cu 4,9% față de cele din luna mai 2015.


Din numărul total de înnoptări, înnoptările turiștilor români în structurile de primire turistică cu funcțiuni de cazare au reprezentat în luna mai 2016 75,5%, în timp ce înnoptările turiștilor străini au reprezentat 24,5%. În ceea ce privește înnoptările turiștilor străini în structurile de primire turistică, cea mai mare pondere au deținut-o cei din Europa ( 74,9% din total turiști străini), iar din aceștia 84,7% au fost din țările aparținând Uniunii Europene.


Durata medie a șederii în luna mai 2016 a fost de 2,3 zile la turiștii români și 1,9 zile la turiștii străini. Indicele de utilizare netă a locurilor de cazare în luna mai 2016 a fost de 28,3% pe total structuri de cazare turistică, în creștere cu 0,9 puncte procentuale față de luna mai 2015. Indici mai mari de utilizare a locurilor de cazare în luna mai 2016 s-au înregistrat la hoteluri (36,2%), pensiuni turistice (18,3%), hosteluri (17,9%), vile turistice (17,5%), moteluri (16,9%) și hanuri (14,2%).  


Sosirile vizitatorilor străini în România, înregistrate la punctele de frontieră, au fost în luna mai 2016 de 896,2 mii, în creștere cu 19,2% față de luna mai 2015. Majoritatea vizitatorilor străini provine din țări situate în Europa (92,6%).


Din totalul sosirilor vizitatorilor străini în România, 59,3% provin din statele Uniunii Europene. Dintre statele Uniunii Europene cele mai multe sosiri s-au înregistrat din Ungaria (32,8%), Bulgaria (23,1%), Germania (9,9%), Italia (7,0%), Polonia (4,7%) și Franța (3,7 %).


Plecările vizitatorilor români în străinătate, înregistrate la punctele de frontieră, au fost în luna mai 2016 de 1405,5 mii, în creștere cu (26,9%) comparativ cu luna mai 2015. Mijloacele de transport rutier au fost cele mai utilizate pentru plecările în străinătate, reprezentând 69,6% din numărul total de plecări.


Sosirile înregistrate în structurile de primire turistică în perioada 1.01-31.05.2016 au însumat 3468,8 mii, în creștere cu 12,7% față de cele din perioada 1.01-31.05.2015. Din numărul total de sosiri, sosirile turiștilor români în structurile de primire turistică cu funcțiuni de cazare au reprezentat în perioada 1.01-31.05.2016 75,6%, în timp ce turiștii străini au reprezentat 24,4% , ponderi similare cu cele din perioada 1.01-31.05.2015.


În ceea ce privește sosirile turiștilor străini în structurile de primire turistică, cea mai mare pondere au deținut-o cei din Europa (75,1% din total turiști străini), iar din aceștia 84,3% au fost din țările aparținând Uniunii Europene. Înnoptările înregistrate în structurile de primire turistică în perioada 1.01-31.05.2016 au însumat 7008,9 mii în creștere cu 10,6 % față de cele din perioada 1.01-31.05.2015.


Din numărul total de înnoptări, înnoptările turiștilor români în structurile de primire turistică cu funcțiuni de cazare au reprezentat în perioada 1.01-31.05.2016 76,3%, în timp ce înnoptările turiștilor străini au reprezentat 23,7%.


În ceea ce privește înnoptările turiștilor străini în structurile de primire turistică, cea mai mare pondere au deținut-o cei din Europa ( 74,0% din total turiști străini), iar din aceștia 81,8% au fost din țările aparținând Uniunii Europene. Durata medie a șederii în perioada 1.01-31.05.2016 a fost de 2,0 zile atât la turiștii români cât și la turiștii străini.


Indicele de utilizare netă a locurilor de cazare în perioada 1.01-31.05.2016 a fost de 23,4% pe total structuri de cazare turistică, în creștere cu 1,1 puncte procentuale față de perioada 1.01-31.05.2015. Indici mai mari de utilizare a locurilor de cazare în perioada 1.01-31.05.2016 s-au înregistrat la hoteluri (29,9%), hosteluri (16,5%), pensiuni turistice (16,0%) și vile turistice (15,7%). Cele mai multe sosiri ale turiștilor străini cazați in structurile de primire turistică cu funcțiuni de cazare *) au provenit din Germania (90,1 mii), Italia (87,9 mii), Israel (77,8 mii), Franța (53,2 mii), Regatul Unit (52,2 mii). Sosirile vizitatorilor străini în România, înregistrate la punctele de frontieră, au fost în perioada 1.01- 31.05.2016 de 3454,7 mii, în creștere cu 12,7% față de perioada 1.01-31.05.2015.


Majoritatea vizitatorilor străini provine din țări situate în Europa (93,5%). Din totalul sosirilor vizitatorilor străini în România, 57,1% provin din statele Uniunii Europene. Dintre statele Uniunii Europene cele mai multe sosiri s-au înregistrat din Ungaria (30,0%), Bulgaria (28,0%), Italia și Germania (cu câte 7,9% fiecare), Polonia (4,8%) și Franța (3,7%) . Plecările vizitatorilor români în străinătate, înregistrate la punctele de frontieră, au fost în perioada 1.01-31.05.2016 de 5928,2 mii, în creștere cu 18,7% comparativ cu perioada 1.01-31.05.2015. Mijloacele de transport rutier au fost cele mai utilizate pentru plecările în străinătate, reprezentând 69,3% din numărul total de plecări.

Alte articole recomandate:

Autoritatea Națională Sanitară Veterinară și pentru Siguranța alimentelor (ANSVSA) lansează proiectul „Implementarea și testarea transmiterii electronice  în formatele XML, Excel și CVS a datelor privind zoonozele, rezistența antimicrobiană și toxinfecțiile alimentare, precum  și  actualizarea bazelor de date”. Proiectul este finanțat de Autoritatea Europeană pentru Siguranța Alimentelor (EFSA), în baza contractului nr. OC/EFSA/BIOMO/2013/01-CT 2 Lot [...]
Președintele Traian Băsescu cere Parlamentului reexaminarea Legii privind unele măsuri de reglementare a vânzării-cumpărării terenurilor agricole situate în extravilan de către persoane fizice și de înființare a Autorității pentru Administrarea și Reglementarea Pieței Funciare. Potrivit unui comunicat de presă al Administrației Prezidențiale, titlul legii transmisă promulgării face referire la "unele măsuri de reglementare a vânzării - cumpărării terenurilor agricole [...]
Una dintre principalele probleme de mediu ale societății noastre este creșterea continuă și fără precedent a cantității de deșeuri organice. Obiectivul managementullui deșeurilor din multe țări este acela de a reduce și a preveni acumularea de deșeuri organice, de a reduce emisile de gaze cu efect de seră și diminuarea schimbărilor climatice la nivel global.   Practicile din trecut, de evacuare și depozitare a deșeurilor, nu mai sunt în concordanță cu politicile care vizează [...]
Producătorul de ambalaje din carton Ecopack Ghimbav (AMCP), controlat de omul de afaceri Vladimir Cohn, a avut în primele nouă luni o cifră de afaceri de peste 80 de milioane de lei (aproximativ 18 milioane de euro), mai mult cu 19% față de aceeași perioadă a anului trecut, datorită creșterii exportului și atragerii unor noi clienți.   Compania și-a bugetat pentru acest an afaceri totale de 100 mil. lei (22,2 mil. euro).   „Domenii precum producția de alimente sau [...]
Sustenabilitatea (ori durabilitatea, așa cum le place francofonilor să o denumească), este, deocamdată, o opțiune în planificarea unei afaceri. Desigur, există limitări în privința mediului, totul fiind în litera legii. Dar, o afacere durabilă presupune și alte dimensiuni, decât cele ale respectării legislației privind prezervarea mediului înconjurător. Cu siguranță, însă, va veni destul de curând o vreme în care [...]
Cele mai mari volume de conversatii in mediul online au fost generate de concursurile organizate de brandurile de lactate pe paginile de Facebook in intervalul 1-10 iunie 2014. Brandurile Oly si Activia s-au distins in intervalul monitorizat cu 270 si, respectiv, 250 de mentiuni ce vizeaza concursurile, informeaza Progresiv. Concursurile organizate de Oly s-au adresat deopotriva fanilor paginii de Facebook si celor ai matinalului de la Antena 1, doar prin intermediul acestei emisiuni [...]
Soluțiile de măsurare Testo asigura calitatea alimentelor pe parcursul întregului lanț de producție, fără întrerupere și în conformitate cu standardele existente. Măsurarea parametrilor precum temperatura, umiditatea, valoarea pH-ului sau calitatea uleiului de gătit - în timpul producției, transportului sau al preparării alimentelor - nu a fost niciodată mai ușoară. Instrumentele de măsură Testo și-au dovedit fiabilitatea î [...]
Maria Demetriad:   * Sub impactul crizei, tehnologiile ready meal se reinventează * Încrederea consumatorilor în ieșirea din criză e la cote scăzute * Piața românească în scădere * Presiune pe inginerii tehnologi Marii furnizori își dispută o piață măruntă Conform raportului Euromonitor, care a analizat piața de ready meal din România, datele primului trimestru confirmă faptul că românii nu sunt prea mari amatori de [...]

 

Meat Milk TV
infoALIMENT MAGAZIN