Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Potrivit ultimului Raport emis de INSSE, în luna mai 2016, comparativ cu luna corespunzătoare din anul precedent atât sosirile cât și înnoptările în structurile de primire turistică cu funcțiuni de cazare, au înregistrat creșteri cu 6,7% respectiv cu 4,9%.


Comparativ cu luna mai 2015, în luna mai 2016 la punctele de frontieră s-au înregistrat creșteri atât la sosirile vizitatorilor străini cu 19,2% cât și la plecările în străinătate ale vizitatorilor români cu 26,9%.


Sosirile înregistrate în structurile de primire turistică în luna mai 2016 au însumat 885,5 mii, în creștere cu 6,7% față de cele din luna mai 2015. Din numărul total de sosiri, sosirile turiștilor români în structurile de primire turistică cu funcțiuni de cazare au reprezentat în luna mai 2016 71,9%, în timp ce turiștii străini au reprezentat 28,1%, ponderi similare cu cele din luna mai 2015. În ceea ce privește sosirile turiștilor străini în structurile de primire turistică, cea mai mare pondere au deținut-o cei din Europa (74,6% din total turiști străini), iar din aceștia 86,3% au fost din țările aparținând Uniunii Europene. Înnoptările înregistrate în structurile de primire turistică în luna mai 2016 au însumat 1908,0 mii, în creștere cu 4,9% față de cele din luna mai 2015.


Din numărul total de înnoptări, înnoptările turiștilor români în structurile de primire turistică cu funcțiuni de cazare au reprezentat în luna mai 2016 75,5%, în timp ce înnoptările turiștilor străini au reprezentat 24,5%. În ceea ce privește înnoptările turiștilor străini în structurile de primire turistică, cea mai mare pondere au deținut-o cei din Europa ( 74,9% din total turiști străini), iar din aceștia 84,7% au fost din țările aparținând Uniunii Europene.


Durata medie a șederii în luna mai 2016 a fost de 2,3 zile la turiștii români și 1,9 zile la turiștii străini. Indicele de utilizare netă a locurilor de cazare în luna mai 2016 a fost de 28,3% pe total structuri de cazare turistică, în creștere cu 0,9 puncte procentuale față de luna mai 2015. Indici mai mari de utilizare a locurilor de cazare în luna mai 2016 s-au înregistrat la hoteluri (36,2%), pensiuni turistice (18,3%), hosteluri (17,9%), vile turistice (17,5%), moteluri (16,9%) și hanuri (14,2%).  


Sosirile vizitatorilor străini în România, înregistrate la punctele de frontieră, au fost în luna mai 2016 de 896,2 mii, în creștere cu 19,2% față de luna mai 2015. Majoritatea vizitatorilor străini provine din țări situate în Europa (92,6%).


Din totalul sosirilor vizitatorilor străini în România, 59,3% provin din statele Uniunii Europene. Dintre statele Uniunii Europene cele mai multe sosiri s-au înregistrat din Ungaria (32,8%), Bulgaria (23,1%), Germania (9,9%), Italia (7,0%), Polonia (4,7%) și Franța (3,7 %).


Plecările vizitatorilor români în străinătate, înregistrate la punctele de frontieră, au fost în luna mai 2016 de 1405,5 mii, în creștere cu (26,9%) comparativ cu luna mai 2015. Mijloacele de transport rutier au fost cele mai utilizate pentru plecările în străinătate, reprezentând 69,6% din numărul total de plecări.


Sosirile înregistrate în structurile de primire turistică în perioada 1.01-31.05.2016 au însumat 3468,8 mii, în creștere cu 12,7% față de cele din perioada 1.01-31.05.2015. Din numărul total de sosiri, sosirile turiștilor români în structurile de primire turistică cu funcțiuni de cazare au reprezentat în perioada 1.01-31.05.2016 75,6%, în timp ce turiștii străini au reprezentat 24,4% , ponderi similare cu cele din perioada 1.01-31.05.2015.


În ceea ce privește sosirile turiștilor străini în structurile de primire turistică, cea mai mare pondere au deținut-o cei din Europa (75,1% din total turiști străini), iar din aceștia 84,3% au fost din țările aparținând Uniunii Europene. Înnoptările înregistrate în structurile de primire turistică în perioada 1.01-31.05.2016 au însumat 7008,9 mii în creștere cu 10,6 % față de cele din perioada 1.01-31.05.2015.


Din numărul total de înnoptări, înnoptările turiștilor români în structurile de primire turistică cu funcțiuni de cazare au reprezentat în perioada 1.01-31.05.2016 76,3%, în timp ce înnoptările turiștilor străini au reprezentat 23,7%.


În ceea ce privește înnoptările turiștilor străini în structurile de primire turistică, cea mai mare pondere au deținut-o cei din Europa ( 74,0% din total turiști străini), iar din aceștia 81,8% au fost din țările aparținând Uniunii Europene. Durata medie a șederii în perioada 1.01-31.05.2016 a fost de 2,0 zile atât la turiștii români cât și la turiștii străini.


Indicele de utilizare netă a locurilor de cazare în perioada 1.01-31.05.2016 a fost de 23,4% pe total structuri de cazare turistică, în creștere cu 1,1 puncte procentuale față de perioada 1.01-31.05.2015. Indici mai mari de utilizare a locurilor de cazare în perioada 1.01-31.05.2016 s-au înregistrat la hoteluri (29,9%), hosteluri (16,5%), pensiuni turistice (16,0%) și vile turistice (15,7%). Cele mai multe sosiri ale turiștilor străini cazați in structurile de primire turistică cu funcțiuni de cazare *) au provenit din Germania (90,1 mii), Italia (87,9 mii), Israel (77,8 mii), Franța (53,2 mii), Regatul Unit (52,2 mii). Sosirile vizitatorilor străini în România, înregistrate la punctele de frontieră, au fost în perioada 1.01- 31.05.2016 de 3454,7 mii, în creștere cu 12,7% față de perioada 1.01-31.05.2015.


Majoritatea vizitatorilor străini provine din țări situate în Europa (93,5%). Din totalul sosirilor vizitatorilor străini în România, 57,1% provin din statele Uniunii Europene. Dintre statele Uniunii Europene cele mai multe sosiri s-au înregistrat din Ungaria (30,0%), Bulgaria (28,0%), Italia și Germania (cu câte 7,9% fiecare), Polonia (4,8%) și Franța (3,7%) . Plecările vizitatorilor români în străinătate, înregistrate la punctele de frontieră, au fost în perioada 1.01-31.05.2016 de 5928,2 mii, în creștere cu 18,7% comparativ cu perioada 1.01-31.05.2015. Mijloacele de transport rutier au fost cele mai utilizate pentru plecările în străinătate, reprezentând 69,3% din numărul total de plecări.

Alte articole recomandate:

România a exportat, în primul trimestru al acestui an, băuturi și tutun în sumă de 157,2 milioane euro, cu 25,8 milioane euro peste nivelul din perioada similară din 2013, conform datelor centralizate de Institutul Național de Statistică. Importurile de băuturi și tutun s-au cifrat la 100,9 milioane euro, fiind cu 3,6 milioane euro mai mari față de cele din perioada ianuarie-martie 2013, înregistrându-se astfel un excedent de 56,3 milioane euro [...]
Băuturile spirtoase sunt o categorie care încă se luptă cu scăderile de consum generate de creșterea medie a prețurilor în urma majorării accizei, în septembrie 2013. Ce segmente reușesc totuși să crească și de ce, se intreaba jurnalistii de la Progresiv? Aflați din analiza realizată pe baza datelor furnizate de compania de cercetare de piață IWSR (International Wine & Spirit Research). Pentru jucătorii mari din piața locală a băuturilor spirtoase, vodca este cea ma [...]
Statul trebuie să se implice în activitatea de cercetare din România, iar o dorință a sectorului IT este ca profitul reinvestit în cercetare să fie scutit de impozit, a declarat recent, în cadrul unei conferințe de specialitate, Alexandru Tulai, președintele Consiliului Director Cluj IT Cluster, informeaza Agerpres. ‘Clujul este centrul național cel mai bine reprezentat ca exporturi de servicii IT din țară. Probabil că lipsa unei piețe interne structurate care să [...]
Iaurt cu fructe, dar care nu conține tocmai fructe, telemea dietetică, dar cu 20% grăsime, după cum au aratat testele de laborator, brânză de vacă la preț de capră, sau, mai rău, brânză fără grăsimi din lapte, ci doar cu grăsimi vegetale. Și acestea sunt doar câteva dintre neregulile găsite de inspectorii de la Protecția Consumatorilor la aproape trei sferturi din cei puțin peste 1.000 de producătorii și comercianții de produse lactate verificați în toată țara. Circa [...]
Interactive Advertising Bureau Europe (IAB Europe) anunta lansarea pachetului de formate de publicitate online recomandate in campaniile de brand advertising Brand Builders, arata un comunicat din partea IAB. Pachetul face parte din recomandarile de publicitate de brand ale IAB Europe, care sunt menite sa atraga mai multe investitii in mediul digital, informeaza Iqads. Brand Builders este un ghid de brand advertising ce a rezultat in urma unui studiu amplu despre formatele de [...]
Așa-zisul conflict pe tema denumirii «Salamului de Sibiu» s-a stins prin înființarea Asociației Producătorilor de Salam de Sibiu (APSS), ce reunește ca membri fondatori cei mai relevanți producători de Salam de Sibiu din Romania: Agricola Bacău, Aldis, H&E Reinert, Salsi SA și Scandia Româna. Acești producători realizează în momentul de față peste 90 % din producția de Salam de S [...]
După doi ani de la intrarea pe piața autohtonă, lanțul de restaurante Subway țintește statutul de cel mai mare lanț de restaurante din România. “Oamenii au început să fie mai atenți la modul cum este preparată mâncarea și care sunt beneficiile nutriționale ale ingredientelor folosite. Consumatorii sunt preocupați de un stil de viață sănătos care să preîntâmpine perioadele aglomerate de la locurile de muncă. Dacă ar fi să compar marile orașe, precum [...]
România a exportat, în primele nouă luni din acest an, produse agroalimentare de aproape patru miliarde de euro - un record al ultimilor 20 de ani - în timp ce excedentul comercial a depășit 349 de milioane de euro la finele lunii septembrie, potrivit datelor furnizate Agerpres de Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale. 'În perioada ianuarie - septembrie 2014, exporturile României de produse agroalimentare au fost în valoare totală de 3,902 miliar [...]

 

Living fresh
meatmilk
Debitron Termo
testo
infoALIMENT MAGAZIN