Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Legumele, fructele și pâinea ar trebui să se ieftinească cu 10-12%, dacă Guvernul decide scăderea taxei pe valoarea adăugată (TVA) de la 20% la 9% pentru lucrări agricole de la 1 august, a declarat pentru News.ro președintele Ligii Asociațiilor Producătorilor Agricoli din România (LAPAR), Laurențiu Baciu.


Premierul Dacian Cioloș a anunțat, în debutul ședinței de Guvern, că ar vrea ca de la 1 august TVA pentru lucrări agricole, pentru livrarea de semințe, îngrășăminte, pesticide și alte produse necesare însămânțării sau cultivării plantelor în agricultură să scadă de la 20% la 9%.


Reprezentanții agricultorilor spun că măsura ar fi atât în avantajul producătorilor din agricultură, cât și a consumatorilor. 


„Beneficiile ar trebui să fie la producătorii de cereale, legume, fructe, toți care folosesc aceste inputuri, pentru că ele au doar această destinație. Intenția este să scadă prețurile. În mod normal, dacă ar respecta toți legea, ar trebui să se ieftinească cu 10-12% toate produsele în care materia primă vine din sectorul vegetal: legumele, conservele de legume, pâinea și produsele de panificație”, a afirmat Baciu, pentru News.ro. 


Măsura se adresează inputurilor din agricultură, necesare pentru producția agricolă, cum ar fi semințele, îngrășămintele, pesticidele și alte produse necesare însămânțării sau cultivării plantelor în agricultură.


„Nu era corect să produci furaje cu 24% și să vinzi carnea cu 9%”, a comentat președintele LAPAR.


Baciu susține că măsura anunțată de premier a fost propunerea LAPAR și consideră că guvernul „s-a mișcat surprinzător de repede”,  făcând anunțul la numai câteva săptămâni după ce asociația a propus proiectul.


La rândul său, președintele Federației Naționale Pro Agro, Emil Dumitru, spune că reducerea TVA-ului la prestările de servicii poate fi un lucru bun dacă ar veni la pachet cu un mecanism simplificat de rambursare a TVA.


„Este o idee foarte bună. Numai că marea noastră problemă în agricultură este vestita taxare inversă, în care fermierii români, din păcate, așteaptă rambursările de TVA atunci când vin la intervale de timp destul de lungi”, a spus Dumitru, pentru News.ro.


„Practic, noi vindem materia primă, cerealele, fără TVA, pe mecanismul taxării inverse, notificat la Comisia Europeană, și toate inputurile pe care le achiziționăm, de la motorină la semințe, le achiziționăm cu TVA și atunci reducerea TVA-ului la prestările de servicii poate reprezenta un lucru pozitiv dacă ar veni la pachet cu un mecanism simplificat de rambursare a TVA-ului de către fermier”, a explicat reprezentantul fermierilor. 


În plus, agricultorii se plâng că procedura de rambursare a TVA e din ce în ce mai greoaie.


„Dacă discutăm de micul fermier, care lucrează de obicei cu prestatorii de servicii, putem vorbi de o eventuală reducere a tarifelor, prin diminuarea cotei de TVA de la 20 la 9%. Dar în mare măsură, cine prestează servicii desfășoară și activități de producție. Și atunci o parte din TVA care îl aveau de recuperat de la Fisc îl compensau cu TVA care îl încasau cu prestările de servicii”, a precizat șeful Pro Agro.


Marți, premierul a explicat că măsura are ca scop stimularea lucrărilor agricole de calitate și creșterea productivității în agricultură.


Însă un alt obiectiv important pentru autorități este reducerea evaziunii fiscale din agricultură,  care rămâne la cote foarte înalte, potrivit specialiștilor. 


„Anunțăm această decizie astăzi în măsura în care Ministerul Finanțelor este pregătit și sper ca această măsură să se repercuteze pozitiv și asupra prețurilor pe care furnizorii de imputuri în agricultură le vor propune agricultorilor. Ne așteptăm să vedem această reducere de TVA reflectată și în prețul pe care furnizorii de semințe, de îngrășăminte, de produse de întreținere a culturilor agricole le vor propune agricultorilor”, a spus Cioloș, după ce a anunțat măsura.

Alte articole recomandate:

Retailerul german Kaufland a deschis ieri cel de-al doilea magazin din Târgoviște și al 92-lea din rețea. Retailerul german Kaufland a deschis ieri un nou magazin în Târgoviște, al 92-lea din rețea, informează un comunicat  al companiei. Unitatea se află pe  Bld. Unirii nr. 18. Grupul Kaufland se numără printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu peste 1 110 magazine în 7 țări, în Germania, Cehia, Slovacia, Polonia, Croația, Bulgaria și [...]
Vânzările grupului francez Carrefour în România, unde deține o rețea de 165 de hipermarketuri, supermarketuri și magazine de proximitate, au revenit anul trecut la nivelul din 2008, de 1 miliard de euro, înregistrând o creștere cu 2% față de 2012. În 2008, ultimul an de boom al economiei românești, Carrefour România înregistra o creștere cu 37% a vânzărilor, la 1 miliard de euro, de la 728 milioane euro în 2007. Ulterior, [...]
Grupul german Kaufland, liderul pieței locale de comerț, cu afaceri de aproape 1,65 mld. euro la o rețea de 89 de hipermarketuri, și-a setat ca țintă pentru România atingerea pragului de 2 mld. euro afaceri până la finalul anului financiar 2017-2018. Lanțul de hipermarketuri a „cucerit“ prima poziție în topul celor mai mari jucători din comerțul local în 2011 când a depășit Metro Cash&Carry după 15 ani de supremație. Kaufland, condus la nivel local [...]
European Food și European Drinks, unele dintre cele mai mari companii din grupul alimentar creat de frații Ioan și Viorel Micula, au ajuns anul trecut la afaceri cumulate de 660 mil. lei (150 mil. euro), în scădere cu 10% față de 2011, ara­tă o analiză a ZF pe baza datelor de la Ministerul de Finanțe. (Pe 2012 companiile nu și-au pus datele). „Creșterea afacerilor nu depinde de noi, ci dacă se aplică sau nu în România legile. Evaziunea fiscală [...]
Wall-Street.ro te invita la a doua editie a conferintei retailArena – Innovation in Retail pentru a dezbate alaturi de speakeri de top din retail, FMCG si online cele mai noi tendinte intr-o piata in care amprenta digitalului devine din ce in ce mai puternica. Ia parte la un maraton al discutiilor intre profesionisti, pe 4-6 noiembrie, la hotel Howard Johnson. 1. Lucrezi in retail sau productie de bunuri de larg consum? retailArena – Innovation in Retail iti ofera oportunitatea de [...]
Marcile private ale ale retelelor de magazine Kaufland (K-Classic) si Lidl (Pilos) detineau o cota cumulata de 12% din volumul total al vanzarilor de lapte de consum ambalat la nivelul anului 2013, a afirmat Diana Scaunasu – Client Service Manager Consumer Panel Services la GfK Romania, in cadrul Conferintei Progresiv Sinaia, editia a 14-a. Potrivit datelor prezentate de Diana Scaunasu, obtinute prin intermediul studiului GfK Consumer Panel care monitorizeaza consumul bunurilor de larg [...]
În acest context, indiferent care va fi decizia Tribunalului București unde se judecă speța, problema ridicată de acestă situație neconfortabilă pentru Carrefour rămâne: profitând de poziția pe care o dețin în raport cu furnizorii, retailerii s-au obișnuit să se “împrumute” gratuit de la producători și distribuitori plătind marfa chiar și la trei luni. “Noi lucrăm cu Carrefour de la înființare (de la intrarea Carrefou [...]
La doar o lună după ce Auchan a semnat în Franța o alianță de achiziții cu lanțul de magazine Système U, grupul francez a încheiat joi, 23 octombrie, un acord internațional de achiziții cu grupul METRO, anunta Magazinul Progresiv. Parteneriatul are la bază două acorduri: primul se referă la o cooperare internațională care să permită negocierea în comun a condițiilor și a serviciilor specifice la nivel internațional pentru marii furnizori de produse de consum. C [...]

 

testo

testo
infoALIMENT MAGAZIN