Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Legumele, fructele și pâinea ar trebui să se ieftinească cu 10-12%, dacă Guvernul decide scăderea taxei pe valoarea adăugată (TVA) de la 20% la 9% pentru lucrări agricole de la 1 august, a declarat pentru News.ro președintele Ligii Asociațiilor Producătorilor Agricoli din România (LAPAR), Laurențiu Baciu.


Premierul Dacian Cioloș a anunțat, în debutul ședinței de Guvern, că ar vrea ca de la 1 august TVA pentru lucrări agricole, pentru livrarea de semințe, îngrășăminte, pesticide și alte produse necesare însămânțării sau cultivării plantelor în agricultură să scadă de la 20% la 9%.


Reprezentanții agricultorilor spun că măsura ar fi atât în avantajul producătorilor din agricultură, cât și a consumatorilor. 


„Beneficiile ar trebui să fie la producătorii de cereale, legume, fructe, toți care folosesc aceste inputuri, pentru că ele au doar această destinație. Intenția este să scadă prețurile. În mod normal, dacă ar respecta toți legea, ar trebui să se ieftinească cu 10-12% toate produsele în care materia primă vine din sectorul vegetal: legumele, conservele de legume, pâinea și produsele de panificație”, a afirmat Baciu, pentru News.ro. 


Măsura se adresează inputurilor din agricultură, necesare pentru producția agricolă, cum ar fi semințele, îngrășămintele, pesticidele și alte produse necesare însămânțării sau cultivării plantelor în agricultură.


„Nu era corect să produci furaje cu 24% și să vinzi carnea cu 9%”, a comentat președintele LAPAR.


Baciu susține că măsura anunțată de premier a fost propunerea LAPAR și consideră că guvernul „s-a mișcat surprinzător de repede”,  făcând anunțul la numai câteva săptămâni după ce asociația a propus proiectul.


La rândul său, președintele Federației Naționale Pro Agro, Emil Dumitru, spune că reducerea TVA-ului la prestările de servicii poate fi un lucru bun dacă ar veni la pachet cu un mecanism simplificat de rambursare a TVA.


„Este o idee foarte bună. Numai că marea noastră problemă în agricultură este vestita taxare inversă, în care fermierii români, din păcate, așteaptă rambursările de TVA atunci când vin la intervale de timp destul de lungi”, a spus Dumitru, pentru News.ro.


„Practic, noi vindem materia primă, cerealele, fără TVA, pe mecanismul taxării inverse, notificat la Comisia Europeană, și toate inputurile pe care le achiziționăm, de la motorină la semințe, le achiziționăm cu TVA și atunci reducerea TVA-ului la prestările de servicii poate reprezenta un lucru pozitiv dacă ar veni la pachet cu un mecanism simplificat de rambursare a TVA-ului de către fermier”, a explicat reprezentantul fermierilor. 


În plus, agricultorii se plâng că procedura de rambursare a TVA e din ce în ce mai greoaie.


„Dacă discutăm de micul fermier, care lucrează de obicei cu prestatorii de servicii, putem vorbi de o eventuală reducere a tarifelor, prin diminuarea cotei de TVA de la 20 la 9%. Dar în mare măsură, cine prestează servicii desfășoară și activități de producție. Și atunci o parte din TVA care îl aveau de recuperat de la Fisc îl compensau cu TVA care îl încasau cu prestările de servicii”, a precizat șeful Pro Agro.


Marți, premierul a explicat că măsura are ca scop stimularea lucrărilor agricole de calitate și creșterea productivității în agricultură.


Însă un alt obiectiv important pentru autorități este reducerea evaziunii fiscale din agricultură,  care rămâne la cote foarte înalte, potrivit specialiștilor. 


„Anunțăm această decizie astăzi în măsura în care Ministerul Finanțelor este pregătit și sper ca această măsură să se repercuteze pozitiv și asupra prețurilor pe care furnizorii de imputuri în agricultură le vor propune agricultorilor. Ne așteptăm să vedem această reducere de TVA reflectată și în prețul pe care furnizorii de semințe, de îngrășăminte, de produse de întreținere a culturilor agricole le vor propune agricultorilor”, a spus Cioloș, după ce a anunțat măsura.

Alte articole recomandate:

De la începutul lui 2013 până la finalul anului, rețeaua Mega Image s-a extins cu 104 de supermarket-uri – 37 sub brandul Mega Image, 66 sub brandul Shop&Go și un magazin sub brandul AB Cool Food. În total, Mega Image a ajuns la 296 magazine, din care mai mult de 30% au fost deschise anul trecut, informeaza Capital Buticurile postrevoluționare au fost înlocuite treptat de super- și hipermarketuri, care de la jumătatea anilor ’90 încoace au lua [...]
Mânzat adus din Statele Unite, pui roșu vegetarian adus din Germania, cozonac italienesc, alături de un vin vechi românesc sunt delicatesuri care se pot regăsi, în ziua de Paște, pe mesele românilor cu dare de mână. Un coș cu astfel de produse costă, cel puțin, aproape 2.500 de lei, potrivit unui calcul făcut de publicația Gândul. Un coș minim pentru masa de Paște al românilor obișnuiți costă puțin peste 200 de lei. Un coș al milionarilor sau al [...]
Deja o prezență permanentă, Carrefour a fost singurul mare retailer care a luat pulsul consumatorilor, la recent trecuta ediție a târgului Indagra Food. La fel ca în anii trecuți, Carrefour și-a amenajat standurile punând în prim-plan alimentele românești, furnizorii români. Aflat la stand, domnul Florin Căpățână, Corporate Affiare al companiei, a declarat special pentru infoALIMENT Magazin că, deși Carrefour bifează [...]
 Lanțul francez de hipermarketuri Auchan, care a ajuns la 31 de magazine după ce a preluat 20 dintre unitățile Real, are în România 1.200 de furnizori dintre care doar 200 sunt locali, potrivit raportului de Dezvoltare Durabilă al companiei. Auchan are în fiecare magazine câteva zeci de mii de produse, cele mai mari hipermarketuri – cum este cazul celui din Titan – ajungând la o ofertă de 60.000 de articole. Cele mai multe însă, potrivit [...]
Workshop-ul CARNE-Procesatori din ziua de 3 iunie, din cadrul EXPO-Conferinței Internaționale Meat & Milk 2015, eveniment care se va desfășura la Hotel Alpin sub titlul ”Politici de sprijin, Retehnologizare, Performanță-Priorități pentru ieșirea din impas”, va prilejui dezbaterea cu titlul ”Relația hipermarket-furnizor: Meci de box sau afaceri win-win?”   Dezbaterea va fi susținută prin două intervenții ale [...]
Retailerii Delhaize și Ahold au anunțat că au renunțat la 86 de magazine în Statele Unite pentru a primi acordul Comisiei Federale de Comerț, care reprezintă ultimul pas pentru ca cele două companii să poată fuziona. De altfel, chiar săptămâna aceasta Ahold și Delhaize anunțaseră că speră ca până la finalul lunii să finalizeze fuziunea. Unitățile comerciale pe care subsidiarele locale ale celor două companii de retail le-au scos l [...]
Lidl continuă să investească în extinderea rețelei din România și va inaugura, în data de 26 noiembrie, primul său magazin din Suceava. Odată cu această deschidere, rețeaua națională operată de Lidl va ajunge la 191 de unități, iar pentru anul aceasta retailerul german și-a propus să atingă pragul de 194 de unități comerciale.   Noul magazin Lidl se va deschide pe strada Calea Unirii, nr. 24 și va avea o suprafață de [...]
Rețeaua locală Paco Supermarket a deschis, recent, al șaselea magazin din orașul Focșani. Prin această ianugurarea, rețeaua vrânceană a ajuns să opereze opt supermarketuri în localitățile Focșani și Odobești.  Magazinul este situat pe strada Cuza Vodă, nr. 17, Focșani și are o suprafață de 150 de metri pătrați, din care sala de vânzare ocupă 100 de metri pătrați, fiind unitatea comercială cu cea mai mică [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN