Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Legumele, fructele și pâinea ar trebui să se ieftinească cu 10-12%, dacă Guvernul decide scăderea taxei pe valoarea adăugată (TVA) de la 20% la 9% pentru lucrări agricole de la 1 august, a declarat pentru News.ro președintele Ligii Asociațiilor Producătorilor Agricoli din România (LAPAR), Laurențiu Baciu.


Premierul Dacian Cioloș a anunțat, în debutul ședinței de Guvern, că ar vrea ca de la 1 august TVA pentru lucrări agricole, pentru livrarea de semințe, îngrășăminte, pesticide și alte produse necesare însămânțării sau cultivării plantelor în agricultură să scadă de la 20% la 9%.


Reprezentanții agricultorilor spun că măsura ar fi atât în avantajul producătorilor din agricultură, cât și a consumatorilor. 


„Beneficiile ar trebui să fie la producătorii de cereale, legume, fructe, toți care folosesc aceste inputuri, pentru că ele au doar această destinație. Intenția este să scadă prețurile. În mod normal, dacă ar respecta toți legea, ar trebui să se ieftinească cu 10-12% toate produsele în care materia primă vine din sectorul vegetal: legumele, conservele de legume, pâinea și produsele de panificație”, a afirmat Baciu, pentru News.ro. 


Măsura se adresează inputurilor din agricultură, necesare pentru producția agricolă, cum ar fi semințele, îngrășămintele, pesticidele și alte produse necesare însămânțării sau cultivării plantelor în agricultură.


„Nu era corect să produci furaje cu 24% și să vinzi carnea cu 9%”, a comentat președintele LAPAR.


Baciu susține că măsura anunțată de premier a fost propunerea LAPAR și consideră că guvernul „s-a mișcat surprinzător de repede”,  făcând anunțul la numai câteva săptămâni după ce asociația a propus proiectul.


La rândul său, președintele Federației Naționale Pro Agro, Emil Dumitru, spune că reducerea TVA-ului la prestările de servicii poate fi un lucru bun dacă ar veni la pachet cu un mecanism simplificat de rambursare a TVA.


„Este o idee foarte bună. Numai că marea noastră problemă în agricultură este vestita taxare inversă, în care fermierii români, din păcate, așteaptă rambursările de TVA atunci când vin la intervale de timp destul de lungi”, a spus Dumitru, pentru News.ro.


„Practic, noi vindem materia primă, cerealele, fără TVA, pe mecanismul taxării inverse, notificat la Comisia Europeană, și toate inputurile pe care le achiziționăm, de la motorină la semințe, le achiziționăm cu TVA și atunci reducerea TVA-ului la prestările de servicii poate reprezenta un lucru pozitiv dacă ar veni la pachet cu un mecanism simplificat de rambursare a TVA-ului de către fermier”, a explicat reprezentantul fermierilor. 


În plus, agricultorii se plâng că procedura de rambursare a TVA e din ce în ce mai greoaie.


„Dacă discutăm de micul fermier, care lucrează de obicei cu prestatorii de servicii, putem vorbi de o eventuală reducere a tarifelor, prin diminuarea cotei de TVA de la 20 la 9%. Dar în mare măsură, cine prestează servicii desfășoară și activități de producție. Și atunci o parte din TVA care îl aveau de recuperat de la Fisc îl compensau cu TVA care îl încasau cu prestările de servicii”, a precizat șeful Pro Agro.


Marți, premierul a explicat că măsura are ca scop stimularea lucrărilor agricole de calitate și creșterea productivității în agricultură.


Însă un alt obiectiv important pentru autorități este reducerea evaziunii fiscale din agricultură,  care rămâne la cote foarte înalte, potrivit specialiștilor. 


„Anunțăm această decizie astăzi în măsura în care Ministerul Finanțelor este pregătit și sper ca această măsură să se repercuteze pozitiv și asupra prețurilor pe care furnizorii de imputuri în agricultură le vor propune agricultorilor. Ne așteptăm să vedem această reducere de TVA reflectată și în prețul pe care furnizorii de semințe, de îngrășăminte, de produse de întreținere a culturilor agricole le vor propune agricultorilor”, a spus Cioloș, după ce a anunțat măsura.

Alte articole recomandate:

Cu o valoare a vânzărilor anuale de aproximativ 1,2 miliarde de euro în 2012, categoria mărcilor proprii deținute de lanțurile de supermarketuri și hypermarketuri (numite și mărci private) devine din ce în ce mai importantă pe piața de retail. Astfel, conform unui studiu GfK realizat pe un eșantion reprezentativ la nivel național, de 2.200 de gospodării, numai în prima jumătate a anului 2012, 9 din 10 gospodării au achiziționat cel puțin o dată [...]
(Mediafax) In vacanta de 1 Mai, in Romania s-au consumat cca 30 de milioane de mititei, afirma Alex Jurconi, presedintele ProAgro. Romanii mananca anual 440 milioane de mici, care cantaresc circa 20-25.000 de tone, mini-vacanta de 1 mai aducand cele mai mari vanzari, avand in vedere ca in doua-trei zile se consuma peste 1.500 de tone, ceea ce inseamna 30 de milioane de mici, potrivit federatiei ProAgro. “Daca am pune cap la cap toti acesti mici (cantitatea consumata anual – n.r.) [...]
Prezent printre vizitatorii târgului Indagra, domnul Vasile Lucuț, proprietarul grupului de firme Unicarm a acordat o scurtă declarație pentru infoALIMENT Magazin: ”Afacerile Unicarm au mers foarte bine în acest an, reușind să ne păstrăm în frunte, chiar dacă, pe sectorul produselor lactate am constatat o oarecare plafonare a vânzărilor. Însă, producția de preparate din carne a fost pe creștere, până acum, în 2014 și [...]
(Comunicat) Strategiile investiționale aplicate anul trecut au determinat atingerea unei cote de piață de 87% în industria de retail.  Compania fondată în 1991 cu capital integral austriac este astăzi principalul furnizor și integrator de soluții IT pentru industria de retail și cea alimentară din România, având sediul în București și filiale în Cluj-Napoca, Timișoara, Iași, Brasov și Republica Moldova [...]
Selgros România l-a promovat în funcția de CFO pe Herwig Arvay (Foto stânga) care, anterior, era responsabil de auditul intern al companiei. El este noul membru din board-ul de conducere al rețelei de magazine cash&carry, alături de Alexandru Vlad - în funcția de CEO – și Dorin Iordăchescu, aflat la conducerea departamentelor Achiziții, Marketing și Logistică, noteaza Progresiv. Noua structură de conducere a fost stabilită după retrager [...]
Rețeaua de magazine Auchan din România aproape s-a triplat după preluarea Real (de la 11 la 31 de unități). Afacerile grupului francez Auchan au crescut în prima jumătate a acestui an cu 83%, la aproape 1,9 mld. lei (424 mil. euro) după integrarea celor 20 de hipermarketuri Real, potrivit datelor publice. Astfel, businessul retailerului francez a avansat cu 83% în contextul în care numărul de magazine aproape s-a triplat, de la 11 la 31. Până la [...]
Vânzările Metro Cash & Carry în Europa de Est au coborât cu 4,3% în perioada octombrie-martie, primul semestru al anului fiscal 2013-2014, la 5,83 miliarde euro, în principal din cauza variațiilor nefavorabile de pe piețele valutare, cu scădere și în România, potrivit Mediafax.În monede locale, vânzările Metro Cash&Carry în Europa de Est au crescut cu 4,6% în perioada analizată. "Piața din Rusia s-a menținut. Turcia și [...]
Diferenta de pret dintre brandurile tip A si produsele private label s-a redus in toate tarile, exceptie facand Germania, este una dintre concluziile raportului anual privind piata marcilor proprii din Europa si SUA realizat de compania britanica de cercetare IRI. Reducerea promotiilor, in special la gamele proprii premium, atat numeric cat si ca discount acordat, este principalul factor care a dus la majorarea preturilor produselor private label, in timp ce brandurile nationale au fos [...]

 

Living fresh
meatmilk
Debitron Termo
testo
infoALIMENT MAGAZIN