Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Legumele, fructele și pâinea ar trebui să se ieftinească cu 10-12%, dacă Guvernul decide scăderea taxei pe valoarea adăugată (TVA) de la 20% la 9% pentru lucrări agricole de la 1 august, a declarat pentru News.ro președintele Ligii Asociațiilor Producătorilor Agricoli din România (LAPAR), Laurențiu Baciu.


Premierul Dacian Cioloș a anunțat, în debutul ședinței de Guvern, că ar vrea ca de la 1 august TVA pentru lucrări agricole, pentru livrarea de semințe, îngrășăminte, pesticide și alte produse necesare însămânțării sau cultivării plantelor în agricultură să scadă de la 20% la 9%.


Reprezentanții agricultorilor spun că măsura ar fi atât în avantajul producătorilor din agricultură, cât și a consumatorilor. 


„Beneficiile ar trebui să fie la producătorii de cereale, legume, fructe, toți care folosesc aceste inputuri, pentru că ele au doar această destinație. Intenția este să scadă prețurile. În mod normal, dacă ar respecta toți legea, ar trebui să se ieftinească cu 10-12% toate produsele în care materia primă vine din sectorul vegetal: legumele, conservele de legume, pâinea și produsele de panificație”, a afirmat Baciu, pentru News.ro. 


Măsura se adresează inputurilor din agricultură, necesare pentru producția agricolă, cum ar fi semințele, îngrășămintele, pesticidele și alte produse necesare însămânțării sau cultivării plantelor în agricultură.


„Nu era corect să produci furaje cu 24% și să vinzi carnea cu 9%”, a comentat președintele LAPAR.


Baciu susține că măsura anunțată de premier a fost propunerea LAPAR și consideră că guvernul „s-a mișcat surprinzător de repede”,  făcând anunțul la numai câteva săptămâni după ce asociația a propus proiectul.


La rândul său, președintele Federației Naționale Pro Agro, Emil Dumitru, spune că reducerea TVA-ului la prestările de servicii poate fi un lucru bun dacă ar veni la pachet cu un mecanism simplificat de rambursare a TVA.


„Este o idee foarte bună. Numai că marea noastră problemă în agricultură este vestita taxare inversă, în care fermierii români, din păcate, așteaptă rambursările de TVA atunci când vin la intervale de timp destul de lungi”, a spus Dumitru, pentru News.ro.


„Practic, noi vindem materia primă, cerealele, fără TVA, pe mecanismul taxării inverse, notificat la Comisia Europeană, și toate inputurile pe care le achiziționăm, de la motorină la semințe, le achiziționăm cu TVA și atunci reducerea TVA-ului la prestările de servicii poate reprezenta un lucru pozitiv dacă ar veni la pachet cu un mecanism simplificat de rambursare a TVA-ului de către fermier”, a explicat reprezentantul fermierilor. 


În plus, agricultorii se plâng că procedura de rambursare a TVA e din ce în ce mai greoaie.


„Dacă discutăm de micul fermier, care lucrează de obicei cu prestatorii de servicii, putem vorbi de o eventuală reducere a tarifelor, prin diminuarea cotei de TVA de la 20 la 9%. Dar în mare măsură, cine prestează servicii desfășoară și activități de producție. Și atunci o parte din TVA care îl aveau de recuperat de la Fisc îl compensau cu TVA care îl încasau cu prestările de servicii”, a precizat șeful Pro Agro.


Marți, premierul a explicat că măsura are ca scop stimularea lucrărilor agricole de calitate și creșterea productivității în agricultură.


Însă un alt obiectiv important pentru autorități este reducerea evaziunii fiscale din agricultură,  care rămâne la cote foarte înalte, potrivit specialiștilor. 


„Anunțăm această decizie astăzi în măsura în care Ministerul Finanțelor este pregătit și sper ca această măsură să se repercuteze pozitiv și asupra prețurilor pe care furnizorii de imputuri în agricultură le vor propune agricultorilor. Ne așteptăm să vedem această reducere de TVA reflectată și în prețul pe care furnizorii de semințe, de îngrășăminte, de produse de întreținere a culturilor agricole le vor propune agricultorilor”, a spus Cioloș, după ce a anunțat măsura.

Alte articole recomandate:

Retailerul belgian Mega Image aduce pentru prima dată în România conceptul de livrare la domiciliu și pentru segmentul de supermarket. Magazinul de produse congelate al companiei, AB Cool Food, oferă de curând această posibilitate. Magazinul cu produse congelate AB Cool Food, operat de retailerul belgian Mega Image, oferă de curând clienților posibilitatea de a comanda și la domiciliu. Este prima dată pe piața locală când un operator de supermarketuri decide să [...]
Vanzarile de alimente, bauturi si tutun au crescut in iulie, cu 11,4% ca serie bruta, fata de aceeasi luna a anului trecut, si cu 5% comparativ cu iunie, in timp ce vanzarile de produse nealimentare au inregistrat un avans de 8,7% si, respectiv, 3,5%, astfel ca afacerile din comertul cu amanuntul au inregistrat un plus de 6,3%. Comertul cu amanuntul al carburantilor pentru autovehicule in magazine specializate a scazut, in serie bruta, cu 3% in iulie, raportat la luna similara a anului [...]
Românii au cheltuit anul trecut aproape 14 mld. euro în rețelele de hipermarketuri, supermarketuri, în magazinele de tip discount și în comerțul tradițional, o sumă similară cu cea din 2012, într-o perioadă în care consumul a bătut pasul pe loc. Pentru acest an analiștii companiei de cercetare de piață PMR estimează un avans al vânzărilor din retailul cu dominanță alimentară, însă acesta va veni doar ca urmare a creșterilor de preț, nu [...]
Cei mai multi romani opteaza pentru cumparaturi online efectuate o data la 3 luni (26%). Dintre acestia doar 15% au achizitonat produse alimentare si pentru ingrijirea casei, acestea fiind cumparate mai ales de persoanele cu un statut social scazut, arata cel mai recent raport de cercetare efectuat de compania Exact Cercetare si Consultanta, citat de Magazinul Progresiv. Mai mult de jumatate dintre persoanele din aceasta categorie au optat pentru produsele electronice sau electrocasnice, [...]
Retailerii Delhaize și Ahold au anunțat că au renunțat la 86 de magazine în Statele Unite pentru a primi acordul Comisiei Federale de Comerț, care reprezintă ultimul pas pentru ca cele două companii să poată fuziona. De altfel, chiar săptămâna aceasta Ahold și Delhaize anunțaseră că speră ca până la finalul lunii să finalizeze fuziunea. Unitățile comerciale pe care subsidiarele locale ale celor două companii de retail le-au scos l [...]
Giganții internaționali precum Coca-Cola, Nestlé sau Unilever își întorc privirea către micii comercianți, o piață de 70.000-80.000 de jucători și circa 8 mld. euro după ce în ultimii ani hipermarketurile și supermarketurile au câștigat constant cotă de piață și implicit forță în negocieri. Inițial producătorii locali și internaționali nu s-au implicat în lupta dintre rețelele străine și magazinele românești, lăsând piața să se așeze [...]
De curând, a fost deschis cel de-al treilea magazin Basarabia cu produse tradiționale din Republica Moldova. Magazinul este situat în București, pe bd. Ștefan cel Mare nr. 33  (Pasaj Obor) și se adreseaza atât adulților, cât și copiilor, oferind produse naturale din Basarabia: vinuri, divinuri, bomboane, jeleuri, biscuiți și vinuri spumante. Basarabia Magazin Obor face parte din rețeaua de magazine Basarabia, alături de [...]
Unele hipermarketuri aleg să comercializeze produse de origine germană, spaniolă, tucească, chineză sau italiană. De cealaltă parte, patronatele afirmă că cele mai multe legume disponibile, la ora actuală, pe piață provin din depozitele și din șoproanele producătorilor locali. Aceștia atrag, însă, atenția că fructele românești au ajuns la o treime din consum și riscă să dispară din magazine și piețe în următorii 3-5 ani.   Bottom of Form Fructele și legumele [...]

 

Meat Milk TV
infoALIMENT MAGAZIN