Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Legumele, fructele și pâinea ar trebui să se ieftinească cu 10-12%, dacă Guvernul decide scăderea taxei pe valoarea adăugată (TVA) de la 20% la 9% pentru lucrări agricole de la 1 august, a declarat pentru News.ro președintele Ligii Asociațiilor Producătorilor Agricoli din România (LAPAR), Laurențiu Baciu.


Premierul Dacian Cioloș a anunțat, în debutul ședinței de Guvern, că ar vrea ca de la 1 august TVA pentru lucrări agricole, pentru livrarea de semințe, îngrășăminte, pesticide și alte produse necesare însămânțării sau cultivării plantelor în agricultură să scadă de la 20% la 9%.


Reprezentanții agricultorilor spun că măsura ar fi atât în avantajul producătorilor din agricultură, cât și a consumatorilor. 


„Beneficiile ar trebui să fie la producătorii de cereale, legume, fructe, toți care folosesc aceste inputuri, pentru că ele au doar această destinație. Intenția este să scadă prețurile. În mod normal, dacă ar respecta toți legea, ar trebui să se ieftinească cu 10-12% toate produsele în care materia primă vine din sectorul vegetal: legumele, conservele de legume, pâinea și produsele de panificație”, a afirmat Baciu, pentru News.ro. 


Măsura se adresează inputurilor din agricultură, necesare pentru producția agricolă, cum ar fi semințele, îngrășămintele, pesticidele și alte produse necesare însămânțării sau cultivării plantelor în agricultură.


„Nu era corect să produci furaje cu 24% și să vinzi carnea cu 9%”, a comentat președintele LAPAR.


Baciu susține că măsura anunțată de premier a fost propunerea LAPAR și consideră că guvernul „s-a mișcat surprinzător de repede”,  făcând anunțul la numai câteva săptămâni după ce asociația a propus proiectul.


La rândul său, președintele Federației Naționale Pro Agro, Emil Dumitru, spune că reducerea TVA-ului la prestările de servicii poate fi un lucru bun dacă ar veni la pachet cu un mecanism simplificat de rambursare a TVA.


„Este o idee foarte bună. Numai că marea noastră problemă în agricultură este vestita taxare inversă, în care fermierii români, din păcate, așteaptă rambursările de TVA atunci când vin la intervale de timp destul de lungi”, a spus Dumitru, pentru News.ro.


„Practic, noi vindem materia primă, cerealele, fără TVA, pe mecanismul taxării inverse, notificat la Comisia Europeană, și toate inputurile pe care le achiziționăm, de la motorină la semințe, le achiziționăm cu TVA și atunci reducerea TVA-ului la prestările de servicii poate reprezenta un lucru pozitiv dacă ar veni la pachet cu un mecanism simplificat de rambursare a TVA-ului de către fermier”, a explicat reprezentantul fermierilor. 


În plus, agricultorii se plâng că procedura de rambursare a TVA e din ce în ce mai greoaie.


„Dacă discutăm de micul fermier, care lucrează de obicei cu prestatorii de servicii, putem vorbi de o eventuală reducere a tarifelor, prin diminuarea cotei de TVA de la 20 la 9%. Dar în mare măsură, cine prestează servicii desfășoară și activități de producție. Și atunci o parte din TVA care îl aveau de recuperat de la Fisc îl compensau cu TVA care îl încasau cu prestările de servicii”, a precizat șeful Pro Agro.


Marți, premierul a explicat că măsura are ca scop stimularea lucrărilor agricole de calitate și creșterea productivității în agricultură.


Însă un alt obiectiv important pentru autorități este reducerea evaziunii fiscale din agricultură,  care rămâne la cote foarte înalte, potrivit specialiștilor. 


„Anunțăm această decizie astăzi în măsura în care Ministerul Finanțelor este pregătit și sper ca această măsură să se repercuteze pozitiv și asupra prețurilor pe care furnizorii de imputuri în agricultură le vor propune agricultorilor. Ne așteptăm să vedem această reducere de TVA reflectată și în prețul pe care furnizorii de semințe, de îngrășăminte, de produse de întreținere a culturilor agricole le vor propune agricultorilor”, a spus Cioloș, după ce a anunțat măsura.

Alte articole recomandate:

Potrivit INSSE, in  luna  mai  2017,  cifra  de  afaceri  din  comerțul  cu  ridicata  (cu  excepția  comerțului  cu  autovehicule  și  motociclete),  în  termeni  nominali, față  de  luna  precedentă  a  crescut  ca  serie  brută cu 8,4%  și ca serie ajustat [...]
Grupul german Kaufland, liderul pieței locale de comerț, cu afaceri de aproape 1,65 mld. euro la o rețea de 89 de hipermarketuri, și-a setat ca țintă pentru România atingerea pragului de 2 mld. euro afaceri până la finalul anului financiar 2017-2018. Lanțul de hipermarketuri a „cucerit“ prima poziție în topul celor mai mari jucători din comerțul local în 2011 când a depășit Metro Cash&Carry după 15 ani de supremație. Kaufland, condus la nivel local [...]
Vassilis Stavrou, grecul care conduce din vara anului trecut afacerile Mega Image în România, se așteaptă la un an bun în 2016, în special în prima jumătate a anului.   Businessul Mega Image, retailerul belgian care deține pe piața locală peste 470 de magazine sub mai multe branduri și formate, s-a apropiat anul trecut de 760 de milioane de euro, potrivit estimărilor ZF pe baza datelor oferite de companie. „Am reușit în 2015 și avem o [...]
Cu o valoare a vânzărilor anuale de aproximativ 1,2 miliarde de euro în 2012, categoria mărcilor proprii deținute de lanțurile de supermarketuri și hypermarketuri (numite și mărci private) devine din ce în ce mai importantă pe piața de retail. Astfel, conform unui studiu GfK realizat pe un eșantion reprezentativ la nivel național, de 2.200 de gospodării, numai în prima jumătate a anului 2012, 9 din 10 gospodării au achiziționat cel puțin o dată [...]
Lidl a decis schimbarea locației magazinului situat pe strada Turnului, nr. 2A din Brașov. Noua unitate se deschide pe 23 octombrie, pe aceeași stradă, la numărul 1. Retailerul german operează 9 magazine în Brașov, în timp ce la nivel național rețeaua numără 180 de unități, informeaza Magazinul Progresiv. Magazinul care urmează să fie relocat va avea program normal de funcționare până la data închiderii, pe 22 octombrie 2014,  iar în ziua următoare va fi [...]
In cadrul unei noi editii a campaniei „Zambet de copil”, desfasurata in perioada 10 iulie – 31 august, urnele de donatii aflate la casele de marcat din magazinele Lidl au colectat 100.000 lei. Fondurile stranse vor contribui la sprijinirea educatiei copiilor saraci din programul Fiecare Copil in Gradinita al Asociatiei OvidiuRo. Si la aceasta editie a campaniei „Zambet de copil”, clientii Lidl impreuna cu angajatii au demonstrat ca sprijinul fiecaruia conteaza [...]
Retailerul german Lidl lansează o nouă campanie de comunicare prin care își schimbă și identitatea de brand, noul slogan al companiei fiind ”Meriți să fii surprins”.   Campania debutează cu un spot-manifest care expune filosofia de brand a retailerului. În procesul de creație a noului slogan, compania s-a inspirat din pasiunea și implicarea pe care le afișează românii în tot ceea ce fac, sacrificând de multe or [...]
În condițiile în care unii retailiști se orientează spre aprovizionarea propriilor magazine cu produse alimentare din importl, Metro Cash&Carry, care deține business de 31 de magazine și afaceri de circa 910 mil. euro anul trecut, anunță că se aprovizionează aproape exclusiv din România pe segmentele carne proaspătă și vinuri. În sezon, și la rafturile de legume-fructe ponderea produselor „made in Romania“ este de circa [...]

 

Meat Milk TV
infoALIMENT MAGAZIN