Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Ieșirea Marii Britanii din Uniunea Europeană a bulversat deja majoritatea piețelor. Dar, care vor fi implicațiile, pentru industria alimentară britanică?


În condițiile în care, în 2015, importurile de carne ale Marii Britanii au fost de 80 %, specialiștii Rabobank apreciază că, acum, ulterior votului favorabil Brexit-ului, exprimat de britanici, prețul cărnii va crește, iar întreaga Idustrie va fi ”sub presiune accelerarată”. Sursele principale de import de carne, ale Marii Britanii sunt Danemarca, Germania și Olanda, potrivit Global Meat News.


Justin Sherrard, Global Strategist of Animal Protein-Rabobank a declarat pentru sursa citată că ”este inimaginabil ce s-a întâmplat, iar britanicii din sectorul cărnii vor plăti scump ieșirea din Uniunea Europeană.


Retailerii negociază în felul lor și s-ar putea ca, pentru un timp, prețurile la carne să rămână neschimbate. Dar, dacă Marea Britanie nu va obține statut favorizat, în procesul de ieșire ”de facto”, din Uniunea Europeană, atunci, englezii vor avea o mare problemă”, a precizat strategul Rabobank.


Industria britanică a laptelui: perspective incerte


Cu o creștere absolut spectaculoasă a exporturilor de lapte și lactate, în ultimii doi ani, adică, de 91 %, față de 2013, și cu o creștere a exporturilor similare în Uniunea Europeană de 28 %, în 2015, față de 2014, odată cu votul favorabil pentru ieșirea Marii Britanii din Uniunea Europeană, specialiștii citați Dairy Reporter afirmă la un ison că acest sector va întâmpina mari probleme în viitorul apropiat și pe termen mediu.


Cu toate acestea, Judith Bryans-Direcor Executiv al Dairy UK, a declarat pentru sursa citată: ”Industria laptelui din Marea Britanie are o foarte mare capacitate de adaptare și cred că vom depăși dificultățile. Dar, pentru aceasta, vom fi nevoiți ca, în perioada de negociere a condițiilor de părăsire a Uniunii Europene, să găsim și alte piețe, în afară de cea a Europei Unite”.


Lucru cam dificil, afirmă analiștii, în condițiile în care Rusia menține embargoul. S-ar putea spune că, de acum, Marea Britanie poate juca liber. Dar, adevărul e altul: În primul rând, măcar pentru un timp, trebuie să respecte în continuare legislația UE. Apoi, să nu uităm că Marea Britanie este actor principal în cadrul NATO și, potrivit acestui statut, trebuie să cânte aceeași partitură geo-politică și geo-economică, în concordanță cu interesele de securitate ale membrilor.


Dar, Peter Giotz-Carlsen, Head of Eurpe Area-Arla, are o cu totul altă opinie: ”Operațiunile Arla în Marea Britanie sunt foarte importante și, odată cu ieșirea din Uniunea Europeană, va trebui să ne regândim toate afacerile, atât cele legate strict de piața locală, cât și cele legate de trimiterea lactatelor produse în țări din Uniunea Europeană, lucru cât se poate de simplu, în momentul de față.”


Pentru Arla, se ridică, însă, și o altă problemă: aprovizionarea cu lapte de la peste 27.000 de fermieri englezi, lapte care nu se procesează doar în Marea Britanie, ci și în fabrici din Europa continentală. În acest sens, nu sunt invocate doar dificultăți viitoare din punct de vedere al taxelor vamale, ci și de calitate, știindu-se faptul că, odată ieșit ”de facto”, Regatul poate pe mai departe să respecte condițiile UE de bunăstare, sănătate animală și siguranță alimentară, sau poate adopta alte standarde, pentru a exporta mai mult, în alte zone geografice. De exemplu, în China!


Dar, aceeași șefă a Dairy UK, afirmă: ”Industria britanică a laptelui este de o asemenea calitate, încât poate face față oricăror exigențe. De altfel, tocmai de calitatea laptelui și lactatelor britanice va trebui să  profităm în viitor, pentru a ne promova interesele”. Problema pare însă mai gravă. Însuși Martin Bille Herman, Ministrul danez al Comerțului, a declarat pentru sursa citată, cu referire strict la sectorul laptelui, că ”guvernul danez va trebui de urgență să negocieze cu guvernul britanic, pentru că am identificat grave potențiale probleme”.


La rândul său, Muller Group a emis un comunicat ușor neutru, în care a afirmat că ”lunile viitoare vor contura consecințele ieșirii Marii Britanii din Uniunea Europeană”, iar Nestle a anunțat că își va continua afacerile din Regat, ”indiferent de costurile de moment”. În schimb, Cargill ”regretă ieșirea” și va monitoriza asiduu evenimentele următoare. Copa-Cogeca, prin vocea Secretarului General Pekka Pessonen, afirmă că ”regretă ieșirea Marii Britanii din Uniunea Europeană, mai ales că fermierii britanici au avut o foarte puternică voce, în dialogul cu autoritățile de la Bruxelles.”


Cea mai vehementă, însă, a fost Patti Rundal, Președinte al Babby Milk Action, aceea care a declarat: ”Timp de 30 de ani, ne-am chinuit ca să îmbunătățim activitatea membrilor noștri, pentru a ne alinia tuturor prevederilor europene privind lactatele pentru copii, pentru ca, acum, să vedem că afacerile se vor diminua”. Este, posibil, ca Rundal să fie aceea care să aibă dreptate. În condițiile în care, cu blândețe, Euromonitor anunță deja o scădere a economiei britanice cu 2 %, până la finalul anului 2016, și cu încă 3 %, în 2017, este clar că și Industria laptelui din Marea Britanie va avea de suferit.


Industria de carne, în dificultate reală


Jucătorii din Industria britanică a cărnii afirmă la un ison că votul favorabil dat de conaționali, propunerii de ieșire din Uniunea Europeană, aruncă afacerile într-o ”zodie delicată”, asta, după ce relațiile comerciale cu țările din Occident au fost cât se poate de bune, timp de peste 40 de ani, anunță Global Meat News.


Argumentând dificultățile viitoare, Soren Tingaard, reprezentant al companiei Danish Crown, a declrat: ”Marea Britanie va continua să importe o mare cantitate de carne-materie primă și, deja, imediat după aflarea rezultatului votului de la referendum, odată cu prăbușirea Lirei sterline, importurile de carne au devenit mai scumpe, pentru britanici.


La rândul său, Sarah Brountley, analist al Euromonitor Internațional, a declarat pentru aceeași sursă că ”Brexit-ul a aruncat afacerile din domeniul cărnii într-o zonă a incertitudinii”. Cei mai temători, pentru viitor, sunt proprietarii de afaceri din zona ready-meal. La problema aprovizionării cu carne-materie primă, se adaugă și cea a aprovizionării cu ambalaje; pentru că, deși Industria de ambalaje din Marea Britanie este foarte dezvoltată, pentru mulți este mult mai profitabil să importe utilaje și ambalaje din Uniunea Europeană, de o calitate foarte bună și mult mai ieftină. În acest sens, trebuie să subliniem faptul că, odată cu reorganizarea condusă de Margret Tatcher, începută în anii 70, economia Marii Britanii a fost dezindustrializată. șara fiind doar un centru de profit financiar și de servicii.


Probleme serioase vor avea și fermierii care vor fi nevoiți să își regândească strategiile, începând de la nutriția animalelor, până la găsirea de noi pieșe de desfacere, lucru ceva mai ușor de rezolvat, cu țări din afara Uniunii Europene, prin acorduri bilaterale.


Dar, punctul cheie al discuției l-a pus Liz Murphy, CEO al International Trade Meat Association, aceea care a declarat că ”accesul britanicilor pe piața europeană a fost, rămâne și va fi și în viitor crucială”! Potrivit datelor, 87 % dintre aceia care activează în Industria britanică a cărnii, au votat împotriva Brexit!

Alte articole recomandate:

Mărcile private dezvoltate de lanțurile de magazine au cucerit în ultimii ani unele dintre cele mai importante sectoare din piață, precum uleiul, iaurtul, săpunul sau ciocolata - unde până recent brandurile făceau legea - și au ajuns la vânzări de 2,4-2,7 mld. euro. Astfel, una din trei sticle de ulei cumpărate de români este marcă privată, la fel și unu din patru iaurturi, informează Ziarul Financiar. Produse precum Aro (Metro Cash&Carry), K-Classic (Kaufland) sau [...]
Uniunea Europeană face apel la Japonia să depună eforturi suplimentare pentru a elimina barierele comerciale în sectoarele auto și al siguranței alimentare, în condițiile în care cele două părți încep luni, la Tokyo, o nouă rundă de negocieri în vederea obținerii unui acord de liber-schimb, conform agenției Kyodo, citata de Agerpres.             Pe lângă o listă de așa-numite bariere nontarifare transmisă [...]
Paloma D2, noua propunere a inginerilor de la Bosch, este, în fapt, un robot de ambalare, făcând parte din gama de Top a companiei Bosch Packaging, fiind pusă în conexiune cu linia de termoformare  sau formare concepută de Delta Robots și putând ambala produse lactate, atât în casolete de plastic sau folie dură, cât și în recipiente de carton. Productivitatea este de peste 300 de unități ambalate pentru fiecare celulă [...]
Producătorul de ceaiuri, tincturi și siropuri Dacia Plant din Brașov, deținut de antreprenori locali, estimează că anul acesta va reveni pe creștere și așteaptă un plus de 15% după ce în 2013 businessul companiei s-a contractat cu 7%.   „Din păcate, nu am reușit să ne atingem obiectivele, deși începutul anului 2013 a fost promițător. La final am înregistrat o scădere de 7% față de anul precedent. Scăderea are mai multe explicații. În primul [...]
Planuri anuale de achizitii publice  An  Denumire plan  Denumire detaliu plan    Detaliu invitatie    Tip legislatie  :  OUG nr.34/2006    Autoritate contractanta  :  Penitenciar Ploiesti    Numar invitatie  :  361252  /  11.06.2014    Denumire contract  :  acord cadru achizitie cereale, cartofi, legume, fructe si fructe cu coaja    Stare [...]
Noul membru in managementul de vanzari al Nutrivita - companie de marketing si distributie ce activeaza in segmentul produselor dietetice si BIO in Romania - are o experienta extinsa de peste 6 ani in domeniul retailului modern, informeaza Revista Piata. Anterior, Alexandru Stanuta a ocupat pozitii in departamentele de buying in companii precum Metro Cash&Carry, Carrefour si Real Hypermarket. Prin cooptarea in echipa, compania isi propune consolidarea prezentei marcilor in piata si [...]
Achizitionarea de lapte praf conform caietului de sarcini, necesare pana la 31.12.2014, cu posibilitate de prelungire a contarctului pana la 30.04.2015 in functie de bugetul alocat institutiei.IRECTIA GENERALA DE ASISTENTA SOCIALA SI PROTECTIA COPILULUI VALCEAAdresa postala:  Bd. Tudor Vladimirescu nr.28, Localitatea:  Ramnicu Valcea, Cod postal:  240168, Romania, Punct(e) de contact:  Amalia Mitulescu, Tel.  +40 0250734270, Email:  achizitiiaspcvl@gmail.com, [...]
În condițiile în care unii retailiști se orientează spre aprovizionarea propriilor magazine cu produse alimentare din importl, Metro Cash&Carry, care deține business de 31 de magazine și afaceri de circa 910 mil. euro anul trecut, anunță că se aprovizionează aproape exclusiv din România pe segmentele carne proaspătă și vinuri. În sezon, și la rafturile de legume-fructe ponderea produselor „made in Romania“ este de circa [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN