Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Ieșirea Marii Britanii din Uniunea Europeană a bulversat deja majoritatea piețelor. Dar, care vor fi implicațiile, pentru industria alimentară britanică?


În condițiile în care, în 2015, importurile de carne ale Marii Britanii au fost de 80 %, specialiștii Rabobank apreciază că, acum, ulterior votului favorabil Brexit-ului, exprimat de britanici, prețul cărnii va crește, iar întreaga Idustrie va fi ”sub presiune accelerarată”. Sursele principale de import de carne, ale Marii Britanii sunt Danemarca, Germania și Olanda, potrivit Global Meat News.


Justin Sherrard, Global Strategist of Animal Protein-Rabobank a declarat pentru sursa citată că ”este inimaginabil ce s-a întâmplat, iar britanicii din sectorul cărnii vor plăti scump ieșirea din Uniunea Europeană.


Retailerii negociază în felul lor și s-ar putea ca, pentru un timp, prețurile la carne să rămână neschimbate. Dar, dacă Marea Britanie nu va obține statut favorizat, în procesul de ieșire ”de facto”, din Uniunea Europeană, atunci, englezii vor avea o mare problemă”, a precizat strategul Rabobank.


Industria britanică a laptelui: perspective incerte


Cu o creștere absolut spectaculoasă a exporturilor de lapte și lactate, în ultimii doi ani, adică, de 91 %, față de 2013, și cu o creștere a exporturilor similare în Uniunea Europeană de 28 %, în 2015, față de 2014, odată cu votul favorabil pentru ieșirea Marii Britanii din Uniunea Europeană, specialiștii citați Dairy Reporter afirmă la un ison că acest sector va întâmpina mari probleme în viitorul apropiat și pe termen mediu.


Cu toate acestea, Judith Bryans-Direcor Executiv al Dairy UK, a declarat pentru sursa citată: ”Industria laptelui din Marea Britanie are o foarte mare capacitate de adaptare și cred că vom depăși dificultățile. Dar, pentru aceasta, vom fi nevoiți ca, în perioada de negociere a condițiilor de părăsire a Uniunii Europene, să găsim și alte piețe, în afară de cea a Europei Unite”.


Lucru cam dificil, afirmă analiștii, în condițiile în care Rusia menține embargoul. S-ar putea spune că, de acum, Marea Britanie poate juca liber. Dar, adevărul e altul: În primul rând, măcar pentru un timp, trebuie să respecte în continuare legislația UE. Apoi, să nu uităm că Marea Britanie este actor principal în cadrul NATO și, potrivit acestui statut, trebuie să cânte aceeași partitură geo-politică și geo-economică, în concordanță cu interesele de securitate ale membrilor.


Dar, Peter Giotz-Carlsen, Head of Eurpe Area-Arla, are o cu totul altă opinie: ”Operațiunile Arla în Marea Britanie sunt foarte importante și, odată cu ieșirea din Uniunea Europeană, va trebui să ne regândim toate afacerile, atât cele legate strict de piața locală, cât și cele legate de trimiterea lactatelor produse în țări din Uniunea Europeană, lucru cât se poate de simplu, în momentul de față.”


Pentru Arla, se ridică, însă, și o altă problemă: aprovizionarea cu lapte de la peste 27.000 de fermieri englezi, lapte care nu se procesează doar în Marea Britanie, ci și în fabrici din Europa continentală. În acest sens, nu sunt invocate doar dificultăți viitoare din punct de vedere al taxelor vamale, ci și de calitate, știindu-se faptul că, odată ieșit ”de facto”, Regatul poate pe mai departe să respecte condițiile UE de bunăstare, sănătate animală și siguranță alimentară, sau poate adopta alte standarde, pentru a exporta mai mult, în alte zone geografice. De exemplu, în China!


Dar, aceeași șefă a Dairy UK, afirmă: ”Industria britanică a laptelui este de o asemenea calitate, încât poate face față oricăror exigențe. De altfel, tocmai de calitatea laptelui și lactatelor britanice va trebui să  profităm în viitor, pentru a ne promova interesele”. Problema pare însă mai gravă. Însuși Martin Bille Herman, Ministrul danez al Comerțului, a declarat pentru sursa citată, cu referire strict la sectorul laptelui, că ”guvernul danez va trebui de urgență să negocieze cu guvernul britanic, pentru că am identificat grave potențiale probleme”.


La rândul său, Muller Group a emis un comunicat ușor neutru, în care a afirmat că ”lunile viitoare vor contura consecințele ieșirii Marii Britanii din Uniunea Europeană”, iar Nestle a anunțat că își va continua afacerile din Regat, ”indiferent de costurile de moment”. În schimb, Cargill ”regretă ieșirea” și va monitoriza asiduu evenimentele următoare. Copa-Cogeca, prin vocea Secretarului General Pekka Pessonen, afirmă că ”regretă ieșirea Marii Britanii din Uniunea Europeană, mai ales că fermierii britanici au avut o foarte puternică voce, în dialogul cu autoritățile de la Bruxelles.”


Cea mai vehementă, însă, a fost Patti Rundal, Președinte al Babby Milk Action, aceea care a declarat: ”Timp de 30 de ani, ne-am chinuit ca să îmbunătățim activitatea membrilor noștri, pentru a ne alinia tuturor prevederilor europene privind lactatele pentru copii, pentru ca, acum, să vedem că afacerile se vor diminua”. Este, posibil, ca Rundal să fie aceea care să aibă dreptate. În condițiile în care, cu blândețe, Euromonitor anunță deja o scădere a economiei britanice cu 2 %, până la finalul anului 2016, și cu încă 3 %, în 2017, este clar că și Industria laptelui din Marea Britanie va avea de suferit.


Industria de carne, în dificultate reală


Jucătorii din Industria britanică a cărnii afirmă la un ison că votul favorabil dat de conaționali, propunerii de ieșire din Uniunea Europeană, aruncă afacerile într-o ”zodie delicată”, asta, după ce relațiile comerciale cu țările din Occident au fost cât se poate de bune, timp de peste 40 de ani, anunță Global Meat News.


Argumentând dificultățile viitoare, Soren Tingaard, reprezentant al companiei Danish Crown, a declrat: ”Marea Britanie va continua să importe o mare cantitate de carne-materie primă și, deja, imediat după aflarea rezultatului votului de la referendum, odată cu prăbușirea Lirei sterline, importurile de carne au devenit mai scumpe, pentru britanici.


La rândul său, Sarah Brountley, analist al Euromonitor Internațional, a declarat pentru aceeași sursă că ”Brexit-ul a aruncat afacerile din domeniul cărnii într-o zonă a incertitudinii”. Cei mai temători, pentru viitor, sunt proprietarii de afaceri din zona ready-meal. La problema aprovizionării cu carne-materie primă, se adaugă și cea a aprovizionării cu ambalaje; pentru că, deși Industria de ambalaje din Marea Britanie este foarte dezvoltată, pentru mulți este mult mai profitabil să importe utilaje și ambalaje din Uniunea Europeană, de o calitate foarte bună și mult mai ieftină. În acest sens, trebuie să subliniem faptul că, odată cu reorganizarea condusă de Margret Tatcher, începută în anii 70, economia Marii Britanii a fost dezindustrializată. șara fiind doar un centru de profit financiar și de servicii.


Probleme serioase vor avea și fermierii care vor fi nevoiți să își regândească strategiile, începând de la nutriția animalelor, până la găsirea de noi pieșe de desfacere, lucru ceva mai ușor de rezolvat, cu țări din afara Uniunii Europene, prin acorduri bilaterale.


Dar, punctul cheie al discuției l-a pus Liz Murphy, CEO al International Trade Meat Association, aceea care a declarat că ”accesul britanicilor pe piața europeană a fost, rămâne și va fi și în viitor crucială”! Potrivit datelor, 87 % dintre aceia care activează în Industria britanică a cărnii, au votat împotriva Brexit!

Alte articole recomandate:

In perioada 1 ianuarie – 30 noiembrie 2013, televiziunile au difuzat cel mai mare numar de reclame pentru bauturile alcoolice tari.Televiziunea este canalul media cu cele mai multe spoturi publicitare difuzate pentru categoria spirtoase (4.576), potrivit raportului mediaTrust realizat pentru revista Piata. Cele mai multe au aparut la Kiss TV (875), la Sport.ro (870) si la Romania TV (753). Radioul a difuzat 359 de reclame, posturile “fruntase” la acest capitol fiind Radio Zu [...]
Bursa Română de Mărfuri va avea un sistem automat de cotații de referință, instrument care va contribui foarte mult la dezvoltarea Bursei de Cereale din România, a declarat Septimiu Stoica, președintele BRM, în cadrul unei conferințe pe această temă. "Încercăm să sintetizăm informațiile comerciale cu privire la tranzacțiile cu cereale, în ceea ce privește volumele și prețurile practicate pe mai multe zone agricole ale României și vrem ca această informație de [...]
SECTIUNEA 1: AUTORITATEA CONTRACTANTAI.1) DESCRIEREI.1.1) Sediul socialDIRECTIA GENERALA DE ASISTENTA SOCIALA SI PROTECTIA COPILULUI MARAMURESCod fiscal: 15331312, Adresa: STR. BANATULUI NR. 1 BAIA MARE, Baia Mare, Telefon: +40 262-278975, Fax: +40 262-228322I.1.2) Adresa la care se transmit ofertele:STR. BANATULUI NR. 1 BAIA MARE, Baia Mare, Romania, cod postal: 430353, telefon:+40 262-278975, fax:+40 262-228322, persoana de contact:MARIUS DAN VALEANI.1.3) Adresa (locul) de deschidere a [...]
AUTORITATEA CONTRACTANTA   Denumirea, adresa si punct(e) de contact:   Directia Generala de Asistenta Sociala si Protectia Copilului Sector 2   Adresa postala:    Str.Olari nr.11-13  ,  Localitatea:    Bucuresti  ,  Cod postal:    024056  ,  Romania  ,  Punct(e) de contact:    Negru Cristina  ,  Tel.    +40 213110029  , [...]
Delaco Distribution, unul dintre cei mai mari jucători de pe piața lactatelor, a ajuns anul trecut la o cifră de afaceri de 228 mil. lei (51,6 mil. euro), în creștere cu 10% comparativ cu anul precedent, arată calculele ZF pe baza datelor de pe site-ul Ministerului de Finanțe. Totodată, rulajele importatorului și distribuitorului bran­du­rilor Delaco, Del sau Lurpak au avansat cu 34% com­parativ cu 2010, anul în care grupul francez Bongrain, unul din­tre cele mai [...]
Informatii anunt de participare asociatNumar anunt: 148864 / 15.01.2014Denumire contract: SEMINTE PENTRU CULTURI DE PRIMAVARA Tip legislatie: OUG nr.34/2006Sectiunea I: AUTORITATEA CONTRACTANTAI.1) Denumirea, adresa si punct(e) de contact: REGIA NATIONALA A PADURILOR - ROMSILVA RAAdresa postala: str. Petricani, nr. 9A, sector 2, Localitatea: Bucuresti, Cod postal: 70164, Romania, Punct(e) de contact: DIRECTIA SILVICA CONSTANTA, Tel. +40 213171005, In atentia: ING. STAMATE MARIA, Email: [...]
Într-o declarație făcută pentru Wall Street, Ilias Pliatsikas, managerul Olympus România a declarat că: ”Anul trecut preferintele consumatorilor romani s-au indreptat catre segmentul iaurturilor dietetice si, in special, catre segmentul iaurtului grecesc pe care, de altfel, am inregistrat cresteri semnificative. De asemenea, segmentul BIO, respectiv al produselor lactate bio produse local este in crestere. Ne bucuram sa vedem ca din ce in ce mai multi roman [...]
Detalii procedura    Tip legislatie  :  OUG nr.34/2006    Autoritate contractanta  :  Consiliul Judetean Arad    Numar anunt  :  152855  /  02.08.2014    Denumire contract  :  Furnizarea si distribuirea produselor lactate elevilor din clasele pregatitoare-VIII din învatamântul primar si gimnazial de stat si privat, precum si copiilor prescolari din gradinitele de stat s [...]

 

Living fresh
Meat Milk TV
meatmilk
Debitron Termo
testo
infoALIMENT MAGAZIN