Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Evoluția rapidă a tehnologiei, diversificarea producției și consumului de alimente la nivel global dar mai ales solicitările ambalatorilor de promovare a produselor prin intermediul ambalajelor creative, au impus apariția pe piață a soluțiilor inovative de ambalare. Din fericire, Romania, prin intermediul fabricii de ambalaje EXONIA, are un cuvânt important de spus la acest capitol atât pe piața națională dar și la nivel european.


Tehnologia ambalajelor premium Exonia în slujba consumatorului


Ambalajul are un rol esențial în viața unui produs. Până nu demult, protecția fizică a alimentelor ambalate a fost considerată suficientă. Însă, ultimele descoperiri în domeniu au permis apariția ambalajelor cu bariere de protecție pentru oxigen, vapori de apă, praf, caracteristici ce asigură menținerea conținutului curat, proaspăt și contribuie efectiv la extinderea termenului de valabilitate al produselor pentru consum în siguranță și utilizare prelungită. Un exemplu în acest sens este ambalarea produselor sub formă de pulberi, care necesită o protecție sporită împotriva umidității. Pentru această categorie de produse, fabrica noastră oferă ca soluție filmul multistrat SEALANT®, film care blochează efectiv permeabilitatea la vapori și gaze a produsului ambalat. Astfel, pulberile nu se solidifică și nu își pierd proprietățile pe fluxul logistic dintre producător și consumator, precizează domnul Adrian IVAN, director tehnic al producătorului EXONIA.


Un ambalaj de calitate trebuie sa protejeze produsul și de factori externi precum aer, lumină, microorganisme, să îi protejeze nutrientii, să fie și prietenos cu mediul, să fie usor de utilizat de către consumatori, dar să aibă și un randament cât mai mare în cadrul procesului tehnologic de ambalare.


Ambalajele multistrat AIRBLOCK® de la EXONIA sunt realizate pe baza tehnologiei de coextrudare combinată cu laminarea mai multor tipuri de filme inclusiv metalizate, care protejează produsul de contactul cu lumina și oxigenul, factori care contribuie la degradarea vitaminelor. De exemplu, vitamina B2 din laptele praf expus la lumină timp de 12 ore, într-un ambalaj transparent, se degradează cu pâna 35%. Ambalajul AIRBLOCK® fabricat de Exonia, cu straturile sale protectoare, păstreaza valoarea nutrițională a alimentelor, ferindu-le de lumină, aer și microorganisme.


Pot fi ambalajele alimentare prietenoase cu mediul?


DA, producem ambalaje OxoBiodegradabile, adica acele pungi care, dupa o perioadă de aproximativ 6-9 luni se dezintegrează. În plus, toate ambalaje EXONIA sunt 100% reciclabile, în urma reciclării lor, materiile prime rezultate sunt refolosite pentru a da naștere altor ambalaje. Deținem în fabrica EXONIA o mică secție de RECICLARE ecologică a foliei de polietilenă ce provine de la deșeurile rezultate în procesul nostru tehnologic, astfel încat, efectiv NU generăm nici un tip de deșeuri în mediu, ci totul se reutilizează. Ne mândrim cu acest aspect și am constatat cu plăcere ca și unii dintre clienții noștrii ne apreciază tocmai pentru că ne străduim să implementăm soluții de eficientizare și de producție ecologică, explică domnul Tiberiu STOIAN, directorul general al producătorului ieșean. Domeniul ambalajelor destinate alimentelor va reprezenta în continuare focusul nostru. Ne-am specializat pe producția ambalajelor destinate domeniilor: panificație, patiserie, produse congelate, cafea, pulberi.


Pentru produse non food, oferim clienților soluții profesionale de ambalare a detergenților, chimicalelor și chiar a medicamentelor, inclusiv cu proprietăți de barieră pentru prevenirea infiltrațiilor care ar duce la deteriorarea produselor, sau care permit menținerea substantelor volatile ca în cazul servețelelor umede. În portofoliul nostru există mai multe categorii de produse: sacoșe personalizate complex în policromie cu până la opt culori, inclusiv speciale, pungi, saci și folii film din polietilenă și polipropilenă simple sau laminate, etichete autocolante în rolă și benzi adezive imprimate tip scotch, benzi avertizoare, folie termocontractibilă imprimată pentru ambalarea produselor industriale, și multe altele.


Ambalajul parte a mix-ului de marketing al produselor de succes


Dnul. Cosmin BOGHIU, marketing manager al fabricii de ambalaje EXONIA, consideră că domeniul ambalajelor personalizate este și va fi și in viitor unul cu potential mare de crestere, provocarea în acest domeniu reprezentând-o inovația și creativitatea. Aceasta se traduce într-un mod de gândire prin care se dezvoltă soluții noi de design și formă, utile pentru consumatorii finali și care aduc, în același timp, valoare adăugată business-ului ambalatorului. Inovația este necesară, datorită faptului că proiectele aferente fiecărui beneficiar sunt complexe și adaptate la multitudinea de produse ce urmează a fi ambalate și la particularitățile acestora. Fiecare nou proiect de ambalaj reprezintă un unicat la care se ține cont de tipul produsului de ambalat (alimentar / nealimentar), riscurile la care acesta este supus (decongelare accidentală, pierderea aromei, etc) dar și de publicul țintă căruia îi este adresat. Pentru fiecare particularitate, departamentul de proiectare al fabricii oferă un anumit tip de ambalaj care reprezintă soluția personalizată optimă.


Tehnologia la baza inovației și dezvoltării


La baza productiei ambalajelor complexe stau investițiile constante în echipamemente tehnologice specifice, dar mai ales inovarea continuă. În acest sens, în cadrul Expoziției Europene EUROINVENT 2016, Fabrica de Ambalaje EXONIA prezintă nu mai puțin de 3 modele industriale noi de ambalaje, pe care le-a dezvoltat în ultimii 2 ani. Antreprenorii conștientizează tot mai mult importanța unui ambalaj calitativ, creativ și funcțional, motiv pentru care observăm zilnic o reorientare a clienților către profesioniștii din industria ambalajelor. În aceste condiții Exonia devine probabil una dintre cele mai ofertante soluții de pe piața românească, având asigurat fundamentul pentru a dezvolta portofoliu și implicit profitabilitatea fabricii pe termen lung.


Contact: eMail: Comenzi@FabricaDeAmbalaje.ro, www.Exonia.ro

Alte articole recomandate:

Utilizând tehnologii avansate, producătorul de ambalaje rigide Ardagh a reușit să producă sticle de 330 mililitri, destinate îmbutelierii tradiționalei băuturi carbonatate Coca – Cola, reducând greutatea acestora până la 190 de grame, informează Agrointel. Noul ambalaj va fi disponibil și pentru îmbutelierea în sticle pentru alte două băuturi produse de Coca-Cola: Sprite și Fanta. Tehnologia avansată de proiectare și intervențiile atente pe durata [...]
Multinaționale din domeniul FMGC (precum Nestlé, Danone, Unilever și Coca-Cola) s-au aliat cu WWF în cadrul unei asociații cu scopul promovării utilizării produselor plastice biodegradabile în industrie. Bioplastics Feedstock Alliance (BFA) este denumirea noii alianțe create de giganți din industria alimentară și cea mai mare organizație internațională independentă care derulează proiecte pentru conservarea naturii. Promovarea utilizării, în industrie, de bioplastice [...]
Potrivit DairyReporter, World Packaging Organisation a acordat World Star Awards, premiile care recompensează cele mai eficiente idei puse în practică de industria de ambalaje pentru lactate. Marele premiu, echivalent al Oscarurilor din industria filmulkui, a fost acordat pentru proiectul Tetra Bric Aseptic 1000 Edge, fiind înmânat diviziei Tetra Pak din Italia, acolo de unde a pornit ideea. Premiul al doilea a fost acordat companiei Cadbury, pentru conceptul tehnologic [...]
Producătorul de bere danez Carlsberg a dezvoltat primul ambalaj 100% biodegradabil pentru a îmbutelia băuturi. Prezentat sub denumirea comercială “Green Fiber Bottle”, ambalajul este fabricat din fibră celulozică similară materialului din care sunt produse ambalajele pentru electrocasnice și cofrajele pentru ouă și cântărește "mult mai puțin" față de sticlă, potrivit directorului de ambalaje al companiei, Håkon Langen, citat de Quartz. “Ambalajul va [...]
La selectarea peliculelor (filmelor) de ambalare (web substraturi) pentru EMAP, principalele caracteristici de luat în considerare sunt permeabilitatea față de gaze, rata de transmisie a vaporilor de apă, proprietățile mecanice, transparența, tipul de ambalaj și fiabilitatea de etanșare, se arată într-o analiză publicată de FoodProcessing. Filmele utilizate în mod tradițional, cum ar fi LDPE (polietilena de jo [...]
Crezi ca un design de ambalaj te poate face sa cumperi un anumit produs? Poate ca nu, daca aruncam o privire in supermarket la raionul de lactate. O categorie in care nici un producator nu s-a aventurat pana la acest moment sa propuna ceva iesit din comun, atipic pentru piata din Romania. Fiecare (re)lansare a adus in fata publicului modificari la nivel grafic, insa nici un brand nu a avut curajul sa propuna o forma de ambalaj spectaculoasa. Nu este consumatorul roman pregatit pentru o [...]
Senatul și Adunarea deputaților din statul american California au adoptat o propunere de lege care vizează interzicerea folosirii pungilor din plastic în magazine începând de la 1 iulie 2015. Dacă guvernatorul democrat al acestui stat american, Jerry Brown, va promulga legea, votată la sfârșitul săptămânii trecute de ambele camere, California va deveni primul stat american care va interzice pungile din plastic în magazine. Pungile din plastic vor dispărea [...]
Kearney Blue, un producător de brânzeturi artizanale din Irlanda de Nord a dezvoltat un ambalaj pentru retail ca parte a strategiei sale de creștere rapidă a vânzărilor în magazinele de specialitate, precum si in alte magazine independente din Marea Britanie si Irlanda. Compania a lansat de curand brânza albastră de 225 g cu un pret recomandat pentru retail de 7.38 euro, informează Dairy Industries. Kearney Blue, lansată în 2010 de către Paul McClean, este o [...]

 

Conferinta Meat Milkk 2019
Meat Milk TV
infoALIMENT MAGAZIN
Ultimele anunturi