Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Evoluția rapidă a tehnologiei, diversificarea producției și consumului de alimente la nivel global dar mai ales solicitările ambalatorilor de promovare a produselor prin intermediul ambalajelor creative, au impus apariția pe piață a soluțiilor inovative de ambalare. Din fericire, Romania, prin intermediul fabricii de ambalaje EXONIA, are un cuvânt important de spus la acest capitol atât pe piața națională dar și la nivel european.


Tehnologia ambalajelor premium Exonia în slujba consumatorului


Ambalajul are un rol esențial în viața unui produs. Până nu demult, protecția fizică a alimentelor ambalate a fost considerată suficientă. Însă, ultimele descoperiri în domeniu au permis apariția ambalajelor cu bariere de protecție pentru oxigen, vapori de apă, praf, caracteristici ce asigură menținerea conținutului curat, proaspăt și contribuie efectiv la extinderea termenului de valabilitate al produselor pentru consum în siguranță și utilizare prelungită. Un exemplu în acest sens este ambalarea produselor sub formă de pulberi, care necesită o protecție sporită împotriva umidității. Pentru această categorie de produse, fabrica noastră oferă ca soluție filmul multistrat SEALANT®, film care blochează efectiv permeabilitatea la vapori și gaze a produsului ambalat. Astfel, pulberile nu se solidifică și nu își pierd proprietățile pe fluxul logistic dintre producător și consumator, precizează domnul Adrian IVAN, director tehnic al producătorului EXONIA.


Un ambalaj de calitate trebuie sa protejeze produsul și de factori externi precum aer, lumină, microorganisme, să îi protejeze nutrientii, să fie și prietenos cu mediul, să fie usor de utilizat de către consumatori, dar să aibă și un randament cât mai mare în cadrul procesului tehnologic de ambalare.


Ambalajele multistrat AIRBLOCK® de la EXONIA sunt realizate pe baza tehnologiei de coextrudare combinată cu laminarea mai multor tipuri de filme inclusiv metalizate, care protejează produsul de contactul cu lumina și oxigenul, factori care contribuie la degradarea vitaminelor. De exemplu, vitamina B2 din laptele praf expus la lumină timp de 12 ore, într-un ambalaj transparent, se degradează cu pâna 35%. Ambalajul AIRBLOCK® fabricat de Exonia, cu straturile sale protectoare, păstreaza valoarea nutrițională a alimentelor, ferindu-le de lumină, aer și microorganisme.


Pot fi ambalajele alimentare prietenoase cu mediul?


DA, producem ambalaje OxoBiodegradabile, adica acele pungi care, dupa o perioadă de aproximativ 6-9 luni se dezintegrează. În plus, toate ambalaje EXONIA sunt 100% reciclabile, în urma reciclării lor, materiile prime rezultate sunt refolosite pentru a da naștere altor ambalaje. Deținem în fabrica EXONIA o mică secție de RECICLARE ecologică a foliei de polietilenă ce provine de la deșeurile rezultate în procesul nostru tehnologic, astfel încat, efectiv NU generăm nici un tip de deșeuri în mediu, ci totul se reutilizează. Ne mândrim cu acest aspect și am constatat cu plăcere ca și unii dintre clienții noștrii ne apreciază tocmai pentru că ne străduim să implementăm soluții de eficientizare și de producție ecologică, explică domnul Tiberiu STOIAN, directorul general al producătorului ieșean. Domeniul ambalajelor destinate alimentelor va reprezenta în continuare focusul nostru. Ne-am specializat pe producția ambalajelor destinate domeniilor: panificație, patiserie, produse congelate, cafea, pulberi.


Pentru produse non food, oferim clienților soluții profesionale de ambalare a detergenților, chimicalelor și chiar a medicamentelor, inclusiv cu proprietăți de barieră pentru prevenirea infiltrațiilor care ar duce la deteriorarea produselor, sau care permit menținerea substantelor volatile ca în cazul servețelelor umede. În portofoliul nostru există mai multe categorii de produse: sacoșe personalizate complex în policromie cu până la opt culori, inclusiv speciale, pungi, saci și folii film din polietilenă și polipropilenă simple sau laminate, etichete autocolante în rolă și benzi adezive imprimate tip scotch, benzi avertizoare, folie termocontractibilă imprimată pentru ambalarea produselor industriale, și multe altele.


Ambalajul parte a mix-ului de marketing al produselor de succes


Dnul. Cosmin BOGHIU, marketing manager al fabricii de ambalaje EXONIA, consideră că domeniul ambalajelor personalizate este și va fi și in viitor unul cu potential mare de crestere, provocarea în acest domeniu reprezentând-o inovația și creativitatea. Aceasta se traduce într-un mod de gândire prin care se dezvoltă soluții noi de design și formă, utile pentru consumatorii finali și care aduc, în același timp, valoare adăugată business-ului ambalatorului. Inovația este necesară, datorită faptului că proiectele aferente fiecărui beneficiar sunt complexe și adaptate la multitudinea de produse ce urmează a fi ambalate și la particularitățile acestora. Fiecare nou proiect de ambalaj reprezintă un unicat la care se ține cont de tipul produsului de ambalat (alimentar / nealimentar), riscurile la care acesta este supus (decongelare accidentală, pierderea aromei, etc) dar și de publicul țintă căruia îi este adresat. Pentru fiecare particularitate, departamentul de proiectare al fabricii oferă un anumit tip de ambalaj care reprezintă soluția personalizată optimă.


Tehnologia la baza inovației și dezvoltării


La baza productiei ambalajelor complexe stau investițiile constante în echipamemente tehnologice specifice, dar mai ales inovarea continuă. În acest sens, în cadrul Expoziției Europene EUROINVENT 2016, Fabrica de Ambalaje EXONIA prezintă nu mai puțin de 3 modele industriale noi de ambalaje, pe care le-a dezvoltat în ultimii 2 ani. Antreprenorii conștientizează tot mai mult importanța unui ambalaj calitativ, creativ și funcțional, motiv pentru care observăm zilnic o reorientare a clienților către profesioniștii din industria ambalajelor. În aceste condiții Exonia devine probabil una dintre cele mai ofertante soluții de pe piața românească, având asigurat fundamentul pentru a dezvolta portofoliu și implicit profitabilitatea fabricii pe termen lung.


Contact: eMail: Comenzi@FabricaDeAmbalaje.ro, www.Exonia.ro

Alte articole recomandate:

FV 35-Flow-Vac este un sistem de ambalare prin vacuumare a cărnii, materialul strângându-se etanș în jurul produsului, echipamentul fiind ultima propunere a celor de la Globalmeat.   Filmul de protecție utilizat la ambalare alimentează echipamentul printr-un sistem longitudinal, fapt care previne contaminarea cărnii prin atingerea unor alte suprafețe ale mașinii. Ambalarea se realizează în întregime ermetic, excesul de material fiind înlătur [...]
Conform Food&Drink Technology, una din piesele legislative in special face companiile alimentare sa caute consultanta. Reg 1169 privind informarea consumatorilor (FIC) a intrat in vigoare in 2011 si a introdus schimbari care inseamna ca aproape fiecare eticheta de alimente sau bauturi va avea nevoie de o revizie majora inainte de sfarsitul lui 2014. Stim acum care sunt cerintele privind schimbarea etichetelor alimentelor si presiunea este pe conformarea la timp. Nicio surpriza- intr-o zona [...]
PET-urile au ajuns în ultimii ani să cucerească și piața apelor minerale, astfel că în prezent peste 90% din sticlele de apă minerală naturală vândută pe piața din România sunt din plastic, informează Ziarul Financiar.   Dacă în 1992 românii consumau apă minerală îmbuteliată doar în ambalaje de sticlă, în 2011 PET-ul a ajuns să aibă o pondere covâr­șitoare de 95%, potrivit Ghidului Apelor Minerale Naturale.   O altă [...]
Creșterea constantă a consumului mondial de carne de pui, din ultima jumătate de secol s-a datorat și faptului că, în această perioadă, spre deosebire de alte mărfuri, prețul cărnii de pui a rămas aproape nemodificat, în valoare absolută. Dacă însă luăm în calcul și inflația atunci, prețul, în dolari, al cărnii de pui s-a micșorat de aproximativ 8 ori față de acum 50 de ani. Stabilitatea prețului, facto [...]
Proiectul de cercetare denumit NanoPack a fost susținut financiar de către Consiliul danez pentru cercetare strategică și a fost axat pe dezvoltarea de noi materiale bioplastice pentru termoformarea tăvilor de ambalare a produselor din carne. Partenerii din cadrul proiectului au fost Riso DTU Universitatea din Copenhaga, Facultatea de Științe ale Vieții IFV, DTU Food, Faerch Plast A/S și Institutul Danez de Cercetări în domeniul Cărnii-DMRI. Scopul a fost de [...]
Potrivit unui nou raport dat publicității de Canadean, creșterea continuă a cererii pentru ambalaje ușoare de plastic va fi o tendință-cheie pe piața de retail din SUA, care va crește până în 2017. Americanii vor folosi 32.850 de milioane de cutii de plastic și flexibile mai rigide, în 2017, decât au fost în 2012, ceea ce determină ca acest segment să aibă cea mai rapidă creștere în industria de ambalaje din SUA. [...]
Bleaster și Clamshell Sealer sunt echipamente de ambalare de mari dimensiuni, recomandate companiilor care furnizează mari cantități de produse pentru marele retail, realizându-se o perfectă etanșeizare prin sistemele sigure de sigilare și greifer. Echipamentele sunt copercializate de Packing Equipment Sales, informeaza Meat Process. Temperatura de sigilare este reglabilă, operațiunile fiind controlate cu ajutorul a patru sisteme de post-ambalare prevăzute cu [...]
Prezentă la a 19-a ediție a INDAGRA, eveniment desfășurat în București, în perioada 29 octombrie – 2 noiembrie, în cadrul secțiunii produselor bio, Ferma Heroiu, producător de suc natural de mere și-a prezentat noile ambalaje de 0,3l, 1l și 2l.   ”Anul acesta am venit cu sucuri în ambalaje noi cu capacitatea de 0,3l, 1l și 2l. Până acum sucurile noastre erau comercializate doar în ambalaje de 3l și [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN