Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

De-a lungul anului, numărul celor care consumă alcool variază, vârful fiind înregistrat în sezonul cald (aprilie – septembrie). Preferatele românilor sunt berea și vinul făcut în casă, a căror importanță în consumul de alcool se schimbă odată cu sezonul: berea este preferata verii, iar vinul se consumă mai ales în anotimpul rece. În perioada octombrie 2015 – martie 2016, cota de consum pentru vinul de casă se triplează.


Numărul mediu de ocazii de consum pe zi pentru toate băuturile analizate este de 2.5 ori. Bărbații cu vârsta până în 35 de ani se disting printr-o frecvență zilnică semnificativ mai mare decât media - de 3 ori pe zi.


Dacă analizăm ponderea în consum, observăm că românii preferă băuturile calde, în principal cafeaua și mixurile pe bază de cafea – aproape jumătate dintre ocazii fiind generate de aceste băuturi. Peste o treime dintre ocazii se datorează băuturilor răcoritoare, iar 16% băuturilor alcoolice, Cantitatea de lichid consumată pe zi este de 630 ml (în afară de apă și lactate).


1 din 10 persoane adulte consumă cel puțin o băutură în baruri, restaurante și terase, iar incidența zilnică crește în sezonul cald cu apoximativ 20%.


Despre studiu


Datele din studiul GfK Ocazii de consum pentru băuturi - analizează ce, unde, cât, cum și cât de des beau românii. Studiul este adresat tuturor producătorilor de băuturi și este realizat anual, în 4 valuri, pentru a urmări tendințele.


Universul de consumatori este format din persoane cu vârsta cuprinsă între 18 și 60 de ani, reprezentativ la nivel național. În analiză sunt incluse toate tipurile de băuturi, cu excepția apei și a lactatelor.


Despre GfK


Prezentă pe piața locală din 1992, GfK România este, de peste 14 ani, institutul numărul 1 de cercetare de piață, cu o cifră de afaceri de 16,2 milioane euro în 2014. Activitățile GfK România sunt structurate în două sectoare, Consumer Choices și Consumer Experiences.


GfK reprezintă sursa de încredere care oferă informații relevante despre piață și despre consumatori și care ajută companiile să ia decizii inteligente. Peste 13,000 de experți în cercetarea de piață îmbină pasiunea lor cu cei 80 de ani de experiență GfK în știința datelor. Aceasta permite GfK să ofere insight-uri globale importante, îmbinate cu expertiza locală, în peste 100 de țări. Prin utilizarea unor tehnologii inovatoare și abilitatea de a lucra cu cifrele, GfK transformă datele din studii în insight-uri acționabile, care să permită clienților săi să-și îmbunătățească avantajul competitiv și să îmbogățească experiențele și alegerile consumatorilor.


Pentru mai multe detalii, vizitați www.gfk.com/ro sau urmăriți GfK pe Facebook: https://www.facebook.com/gfkromania.

Alte articole recomandate:

Consumul de ciuperci în România este estimat la un kilogram pe cap de locuitor, în scădere cu 10% în ultimul an și de patru ori mai puțin față de media în Uniunea Europeană, potrivit lui Eugen Băjenaru, președintele Asociației Naționale a Producătorilor de Ciuperci din România. Din datele asociației, în România se produc anual 20.000 de tone de ciuperci, cu o valoare de piață de aproximativ 50 de milioane de euro.Eugen Băjenariu spune că volumul [...]
În România se comercializează cele mai ieftine băuturi nealcoolice din Uniunea Europeană, prețul acestora reprezentând 74% din media UE. Potrivit datelor furnizate de Eurostat pentru anul 2012, la mâncare (67%) și băuturi alcoolice (75%) ne plasăm pe locul al doilea după Polonia, și, respectiv, Bulgaria. Deși se situează la 68% din media UE, prețul la tutun ne plasează de-abia pe locul 7. Contrar percepției publice, analiza Eurostat [...]
Recesiunea îndelungată își spune cuvântul. Românii nu își permit să cheltuiască mai mult de 110 euro pentru cadourile de Crăciun, în acest an.  Potrivit unui studiu întocmit de firma de cercetare Ipsos pentru ING Bank, această sumă ne situează sub bulgari și cehi, dar peste polonezi și olandezi. Studiul analizează răspunsurile a peste 12.000 de consumatori din 13 țări, și anume România, Cehia, Austria, Luxemburg, Italia, Spania, Franța, [...]
Potrivit unui studiu efectuat de compania de cercetare de piață GfK România la solicitarea Asociației Berarii României, 80% din bărbații români care obișnuiesc să consume bere sărbătoresc în compania ei și victoria echipei favorite, la finalul unei competiții sportive. Aproape 55% din bărbații români au afirmat că obișnuiesc să consume bere și după ce au petrecut o seară făcând sport cu prietenii, berea ocupând și în acest caz primul loc în [...]
"Comerțul alimentar online este abia vizibil în România și această situație nu este de așteptat să se schimbe în mod semnificativ în timpul perioadei de prognoză (2013-2017). Vânzările online de alimente ale retailerilor se vor dezvolta lent în perioada analizată, având în vedere că majoritatea consumatorilor români preferă în general să-și cumpere alimentele din magazinele tradiționale", estimează Euromonitor. Cu toate acestea, [...]
Reducerea TVA la pâine de la 24% la 9% a majorat producția fiscalizată în industria de morărit și panificație la 225.000 tone în 10 luni, iar evaziunea fiscală din domeniu s-a diminuat cu 20 de procente, a declarat pentru AGERPRES președintele Patronatului Român din Industria de Morărit, Panificație și Produse Făinoase (ROMPAN), Aurel Popescu. "Raportul pe 12 luni îl vom avea pe 15 octombrie, dar după 10 luni de la reducerea TVA l [...]
Sectorul Racoritoare a generat in luna martie a acestui an aproape 2000 de aparitii in online, cu 12% mai putin ca in luna februarie, si un viewership de 200.000 de milioane. Vizibilitatea sectorului a crescut cu 10% in presa online, insa a scazut pe bloguri&forumuri si pe retelele sociale cu 1%, respectiv 16%. Topul lunar al celor mai vizibile branduri pe Facebook este realizat de fbMonitor, platforma de monitorizare si analiza a paginilor de Facebook lansata de TreeWorks, si acopera 24 [...]
(Comunicat) Cum s-a văzut în piață reducerea TVA-ului la produse alimentare și la băuturi non-alcoolice aplicată în iunie anul acesta? În primul rând, conform datelor INSSE, acest lucru s-a tradus într-o inflație negativă medie a prețurilor de -6.8% în perioada iunie - septembrie 2015.     Întrebarea cea mai des regăsită pe buzele jucătorilor din această industrie este “Ce s-a întâmplat cu [...]

 

Living fresh
meatmilk
testo
infoALIMENT MAGAZIN