Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

România are mai puțin de 300.000 de hectare de teren agricol destinat agriculturii ecologice, respectiv 0,02% din total, potrivit calculelor ZF făcute pe baza datelor disponibile pe site-ul Ministerului Agriculturii, aferente anului 2014, ultimul pentru care există date.


Ca suprafață România se află aproape de vârful clasamentului datorită faptului că este o țară întinsă ca suprafață, cu teren agricol pe măsură. Primele cinci locuri în clasament sunt ocupate de Spania, Italia, Franța, Germania și Polonia, țări cu suprafațe generoase, printre cele mai întinse state din UE.


Cele cinci au împreună 5,9 milioane de hectare destinate agriculturii ecologice, res­pectiv 57% din întreaga suprafață din UE destinată acestui tip de agricultură care prinde tot mai mult contur ca urmare a faptului că tot mai mulți consumatori caută produse ecologice și bio. La nivelul Uniunii Europene măslinele, nucile, strugurii și fructele în general sunt cele care au dedicate cele mai întinse culturi bio.


România are 13 milioane de hectare de teren agricol, din care doar 290.000 de hectare sunt dedicate culturilor ecologice. De altfel, suprafața cultivată cu produse ecologice a scăzut în 2014 cu 10.000 de hectare după ce cu un an înainte depășise pentru prima dată pragul de 300.000 de hectare. Din totalul suprafeței destinate agriculturii ecologice, cea mai mare parte – mai bine de 35% – este destinată cerealelor, restul fiind împărțită între legume, pășuni și fânețe și alte plante.


Spre deosebire de UE, pe piața locală fructele nu se află în top. Un exemplu este chiar vița de vie care la nivelul Uniunii, ocupă 21% din suprafața totală cultivată ecologic. În cazul României însă ea reprezintă sub 3%. Totuși, suprafața ar putea crește în următoarea perioadă în contextul în care s-a investit mult în domeniu și suprafețe importante de vie ar urma să intre pe rod în următoarea perioadă.


România este unul dintre marii producători agricoli din UE, cu suprafețe întinse de cereale, viță de vie, legume și livezi. Totuși, în ceea ce privește ponderea agriculturii ecologice în total, piața locală este codașă. Pe primele locuri se află fie țări cu suprafețe mici (Estonia, Cehia sau Austria), fie țări unde acest trend al agriculturii ecologice a prins puternic la public, cum este cazul Suediei. În aceste țări, ponderea ajunge până aproape de 15-20%.

Alte articole recomandate:

Compania Monini si-a extins portofoliul cu un produs nou, conceput special pentru copii. Mini Monini este primul ulei de masline extra virgin BIO, potrivit comunicatului companiei. Uleiul de masline Mini Monini poate fi folosit pentru gatit, dar este recomandat si pentru  hidratarea pielii sensibile a sugarilor si a copiilor.  Mini Monini este  produs din masline organice, iar intregul proces de productie este certificat de catre Institutul Italian de ICEA. Maslinele [...]
Timișoreanul Ciprian Lopată (49 de ani) a ocupat poziții-cheie la câteva dintre cele mai mari companii din lume, iar în ultimii ani, de când petrece mai mult timp în România, s-a gândit să înceapă o afacere nouă, care pe care să o extindă frumos și să o transforme într-un brand internațional. Așa s-a născut, în decembrie anul trecut, conceptul Dor de verde – un business inteligent în agricultură, [...]
La ferma fraților Cățean se produc brânzeturi după aceeași rețetă pe care au folosit-o și strămoșii lor. Brânza de burduf din Țara Bârsei-Brașov este atestată documentar încă din 1412. ”Procesăm laptele de oaie împreună cu o parte din laptele de vacă, la fel cum faceau și înaintașii noștri. Producem astfel 9 tipuri de brânză (brânză de burduf ambalata in coaja de brad, piele de oaie sau [...]
Potrivit unui raport recent dat publicității de "Global Organic Foods”, piața mondială organică a alimentelor și băuturilor va crește anual cu 12,8%. În anul de grație 2015, această piață a ajuns déjà la o valoare de 104,5 miliarde dolari!   Segmentul alimentelor Bio, în creștere La nivel mondial, un total de 43,1milioane de hectare au fost cultivate organic, la sfârșitul anului trecut, ceea ce reprezintă o [...]
Alexandru Peligrad:   Dacă vorbim de exporturile de sucuri ale României, vorbim în special de exportul de suc de mere, în condițiile în care, în 2011 spre exemplu, acesta a avut o pondere valorică de circa 91% în totalul exporturilor de sucuri ale României, cu o valoare de 10,7 milioane de euro, dintr-un total al exporturilor de sucuri de fructe și legume de 11,8 milioane de euro.   Pe trend ascendent   Deși [...]
Lanțul german de hipermarketuri Kaufland, liderul pieței locale de comerț, a lansat două mărci proprii – K-Bio și K-Take – dedicate produselor bio și respectiv vegetariene. Sub cele două mărci sunt realizate peste 70 de produse ecologice, vegetariene și vegane, potrivit oficialilor comapniei. Compania are mai multe mărci private, cea mai importantă fiind K-Classic. Avanatajul acestor produse este faptul că au un preț cu până la 30% mai mic decât cele de brand. Produsele [...]
Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale a publicat pe site-ul propriu un Proiect de Ordin pentru aprobarea regulilor privind organizarea sistemului de inspecție și certificare în sectorul agricol ecologic. Potrivit proiectului, în sectorul agriculturii ecologice este necesar un sistem de inspecție și control bazat pe activitatea unei Entități Mandatate (EM). „În sensul prezentului ordin, Entitatea Mandatată este organismul de inspecție ș [...]
Laboratoarele Fares Bio Vital, cel mai mare producător local de ceaiuri, a intrat pe segmentul ceaiului gata de băut (ice-tea) cu marca Theia, o categorie dominată de branduri internaționale precum Lipton, produs de PepsiCo și deținut de Unilever, sau băutura Nestea din portofoliul gigantului Coca-Cola HBC, scrie ZF.   Brandul de ceai gata de băut Theia, lansat în urmă cu aproximativ un an, se găsește în supermarketuri și hipermarketuri precum Billa, Carrefour sau Cora, dar [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN