Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Piața de bunuri de folosință îndelungată din România a înregistrat un început bun pentru anul 2016, cu o valoare de 521 de milioane de euro în primul trimestru. Telecom, electrocasnicele mari, electrocasnicele mici și electronicele sunt sectoarele ce au avut o rată de creștere de două cifre în T1 2016, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut.


Electronice: televizoarele – principalul motor de creștere


În T1 2016, electronicele au crescut cu aproape 13% comparativ cu T1 2015. Piața televizoarelor a fost principalul motor de creștere, modele din toate clasele de diagonala precum și cele UHD au continuat să crească.


Consolele de jocuri, boxele și boxele cu andocare au avut rate de creștere de două cifre. În cadrul acestor categorii, segmente precum soundbars și boxe bluetooth cu andocare au înregistrat performanțe notabile.


Foto: segmentul continuă scăderea


Piața foto din România a scăzut cu 8% în T1 2016 față de aceeași perioadă a anului trecut.


Camerele foto compacte au continuat să scadă, în timp ce vânzările de D-SLR-uri au crescut.


Electrocasnice mari: creșteri de două cifre pentru toate categoriile


Primul trimestru al 2016 s-a dovedit a fi unul foarte bun pentru electrocasnicele mari. Acest sector a crescut cu aproape 26% față de T1 2015, până la o valoare de 102 milioane de euro.


Toate categoriile au înregistrat rate de creștere de două cifre însă cele mai mari au fost pentru uscătoare de rufe, mașini de spălat vase și plite. 


Electrocasnice mici: evoluție bună pentru aspiratoare


În T1 2016, vânzările de electrocasnice mici au însumat 37 de milioane de euro, o creștere de 20% comparativ cu T1 2015.


Aspiratoarele au reușit să recupereze teren în special datorită modelelor cilindrice, fără sac. Alte segmente mai mici precum aspiratoarele verticale, de mână, tip robot și cele cu spălare au avut rate de creștere de două cifre.


Aparatele dedicate femeilor pentru îndepărtarea părului, dar și cele de îngrijire a părului au avut cele mai mari creșteri din cadrul sectorului.


IT: început de an cu evoluție slabă pentru laptopuri


Piața IT a scăzut în T1 2016 cu peste 10% comparativ cu T1 2015, până la 98 de milioane de euro.


Cererea pentru tablete a continuat să scadă. După un sfârșit de an cu o performanță bună, atât desktop-urile cât și calculatoare portabile au pierdut teren.


Telecom: smartphone-urile cu diagonale mari sunt vedetele


Sectorul telecom a avut o evoluție foarte bună în T1 2016 față de aceeași perioadă din 2015 datorată în special smartphone-urilor din segmentul de preț medium. Din punct de vedere al diagonalei, smartphone-urile cu dimensiuni între 5 și 5,6 inchi au avut cele mai puternice creșteri.


Căștile au raportat o creștere de aproape 23% comparativ cu T1 2015.


Imprimante, multifuncționale și consumabile: tonerele și imprimantele- impact negativ asupra pieței


Piața s-a restrâns în T1 2016 atât din cauza vânzărilor de tonere cât și a imprimantelor care au scăzut în valoare cu o două cifre.


Pe de altă parte, cartușele cu cerneală și multifuncționalele au urmat un trend pozitiv.


Studiul


GfK Temax® este un indice utilizat de GfK Retail and Technology pentru a monitoriza piețele bunurilor de folosință îndelungată. Rezultatele sunt bazate pe studiile desfășurate regulat pe panelul de retail al GfK. Panelul de retail cuprinde date de la peste 425,000 de puncte de vânzare la nivel mondial. Începând cu Februarie 2009, GfK Retail and Technology calculează indicele GfK TEMAX® la nivel internațional, în peste 30 de țări. Este primul indice care include toate piețele bunurilor de folosință îndelungată în țări diferite. Toate rapoartele și comunicatele de presă sunt, de asemenea, disponibile la www.gfktemax.com.


Dacă sunt citate informații din prezentul comunicat de presă sau de pe www.gfktemax.com, GfK TEMAX® trebuie indicat explicit ca sursă.

Alte articole recomandate:

Finalul acestei săptămâni va marca pentru Danone România declanșarea unei noi campanii de marketing. Mai precis, va fi vorba despre un eveniment organizat cu ocazia lansării campaniei de repoziționare ”Gustă viața zâmbind”, campanie care, potrivit organizatorilor, se va desfășura sub ideea faptului că, ”Zâmbetul exprimă o stare bună de spirit, de sănătate, optimism, fericire.” Totodată, reprezentanții companiei v [...]
Producția mondială de oleaginoase va fi mai mare decât estimările de acum o lună. Și asta pe fondul îmbunătățirii previziunilor pentru cantitatea de soia obținută în Brazilia și pentru cea de floarea-soarelui din Rusia și din Ucraina, sunt de părere cei de la Oil World.   Totalul producției celor mai imporante șapte oleaginoase din lume va atinge 490,9 milioane de tone metrice în sezonul 2013-2014, cu 1,9 milioane tone mai mult decât se estimase anterior și [...]
Albalact a implementat o strategie multimarcă în cadrul aceleiași categorii de produse. De exemplu, în categoria lapte de consum societatea deține mărcile Fulga, Zuzu și Rarăul. În primele trei trimestre, Albalact a realizat vânzări de 307,9 milioane lei, cu 24,7% mai mult decât în perioada similară a anului 2012. Totodată, profitul a înregistrat o creștere substanțială în aceeași perioadă, de la o marjă netă de 1,1% la 1,8%, notează Ziarul [...]
Vânzările snacks-urilor în Europa s-au păstrat în forță anul trecut, creând un sentiment conservator de cercetare și dezvoltare în întreaga industrie, au spus reprezentanții Asociației Europene a Snacks-urilor (ESA), informează Food Navigator. Sebastian EMIG, director-general al ESA, a declarat că rezistența continuă în piață a stimulat o altfel de abordare de business. "Avem o creștere bună în comparație [...]
Asociația pentru Protecția Consumatorilor din România (APC România) împreună cu Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor  (ANPC) și Consiliul Concurenței  vor lansa o platformă online care va afișa, săptămânal, prețurile comparative la produsele care fac parte din coșul zilnic al populației. Platforma va fi disponibilă începând cu luna martie a anului viitor.“Obiectivele proiectului sunt pe de-o parte informarea consumatorilo [...]
„De cand am lansat iaurturile grecesti, in premiera pe piata locala, in urma cu trei ani, vanzarile categoriei au luat din ce in ce mai multa amploare. Consumatorul apreciaza tot mai mult si are incredere in calitatea acestui produs”, sustine Ilias Pliatsikas, Director General, Olympus Romania. „Tintim intotdeauna o crestere organica, cu actiuni care sa aiba sens pentru consumator si care sa aduca valoare adaugata”, mentioneaza Ilias Pliatsikas, citat de Revis [...]
Serviciul federal pentru supravegherea veterinară și fitosanitară din Rusia (Rosselhoznadzor) a anunțat restricționarea importurilor de fructe și legume din Polonia pe teritoriul Federației Ruse începând cu 1 august, a precizat astăzi un consilier al șefului Rosselhoznadzor, Aleksei Alekseenko, citat de RIA Novosti. 'Am luat decizia de a impune restricții practic restricții tuturor importurilor de fructe și legume din Polonia din cauza încălcărilor repetate de certificare și [...]
Piața globală și cea europeană a cărnii traversează în momentul de față o perioadă agitată. De exemplu, prețul cărnii de porc, în Uniunea Europeană, a atins un nivel record, influențând prețul mediu global. Dar, cum va arăta tabloul mondial în anul 2025? O predicție au încercat specialiștii de la Association of Poultry Processors and Poultry Trade in the EU Countries – ASBL, din care face parte și UCPR, și [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN