Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Piața de bunuri de folosință îndelungată din România a înregistrat un început bun pentru anul 2016, cu o valoare de 521 de milioane de euro în primul trimestru. Telecom, electrocasnicele mari, electrocasnicele mici și electronicele sunt sectoarele ce au avut o rată de creștere de două cifre în T1 2016, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut.


Electronice: televizoarele – principalul motor de creștere


În T1 2016, electronicele au crescut cu aproape 13% comparativ cu T1 2015. Piața televizoarelor a fost principalul motor de creștere, modele din toate clasele de diagonala precum și cele UHD au continuat să crească.


Consolele de jocuri, boxele și boxele cu andocare au avut rate de creștere de două cifre. În cadrul acestor categorii, segmente precum soundbars și boxe bluetooth cu andocare au înregistrat performanțe notabile.


Foto: segmentul continuă scăderea


Piața foto din România a scăzut cu 8% în T1 2016 față de aceeași perioadă a anului trecut.


Camerele foto compacte au continuat să scadă, în timp ce vânzările de D-SLR-uri au crescut.


Electrocasnice mari: creșteri de două cifre pentru toate categoriile


Primul trimestru al 2016 s-a dovedit a fi unul foarte bun pentru electrocasnicele mari. Acest sector a crescut cu aproape 26% față de T1 2015, până la o valoare de 102 milioane de euro.


Toate categoriile au înregistrat rate de creștere de două cifre însă cele mai mari au fost pentru uscătoare de rufe, mașini de spălat vase și plite. 


Electrocasnice mici: evoluție bună pentru aspiratoare


În T1 2016, vânzările de electrocasnice mici au însumat 37 de milioane de euro, o creștere de 20% comparativ cu T1 2015.


Aspiratoarele au reușit să recupereze teren în special datorită modelelor cilindrice, fără sac. Alte segmente mai mici precum aspiratoarele verticale, de mână, tip robot și cele cu spălare au avut rate de creștere de două cifre.


Aparatele dedicate femeilor pentru îndepărtarea părului, dar și cele de îngrijire a părului au avut cele mai mari creșteri din cadrul sectorului.


IT: început de an cu evoluție slabă pentru laptopuri


Piața IT a scăzut în T1 2016 cu peste 10% comparativ cu T1 2015, până la 98 de milioane de euro.


Cererea pentru tablete a continuat să scadă. După un sfârșit de an cu o performanță bună, atât desktop-urile cât și calculatoare portabile au pierdut teren.


Telecom: smartphone-urile cu diagonale mari sunt vedetele


Sectorul telecom a avut o evoluție foarte bună în T1 2016 față de aceeași perioadă din 2015 datorată în special smartphone-urilor din segmentul de preț medium. Din punct de vedere al diagonalei, smartphone-urile cu dimensiuni între 5 și 5,6 inchi au avut cele mai puternice creșteri.


Căștile au raportat o creștere de aproape 23% comparativ cu T1 2015.


Imprimante, multifuncționale și consumabile: tonerele și imprimantele- impact negativ asupra pieței


Piața s-a restrâns în T1 2016 atât din cauza vânzărilor de tonere cât și a imprimantelor care au scăzut în valoare cu o două cifre.


Pe de altă parte, cartușele cu cerneală și multifuncționalele au urmat un trend pozitiv.


Studiul


GfK Temax® este un indice utilizat de GfK Retail and Technology pentru a monitoriza piețele bunurilor de folosință îndelungată. Rezultatele sunt bazate pe studiile desfășurate regulat pe panelul de retail al GfK. Panelul de retail cuprinde date de la peste 425,000 de puncte de vânzare la nivel mondial. Începând cu Februarie 2009, GfK Retail and Technology calculează indicele GfK TEMAX® la nivel internațional, în peste 30 de țări. Este primul indice care include toate piețele bunurilor de folosință îndelungată în țări diferite. Toate rapoartele și comunicatele de presă sunt, de asemenea, disponibile la www.gfktemax.com.


Dacă sunt citate informații din prezentul comunicat de presă sau de pe www.gfktemax.com, GfK TEMAX® trebuie indicat explicit ca sursă.

Alte articole recomandate:

Horia Stoian: Zerul acid, un nou ingredient de la Arla   Potrivit Arla Foods Ingredients (AFI), zerul acid poate fi folosit în producția alimentelor pentru a mări valoarea proteică a acestora. Astfel, excesul de zer acid poate fi utilizat pentru crearea, spre exemplu, a unor băuturi proteice. Carsten Valentin, Director senior al Functional milk protein- Arla Foods Ingredients, explică: „Băuturile cu valori proteice ridicate se bazează în mod tradițional pe lapte, [...]
(Comunicat) Cu ocazia întâlnirii de lucru dintre președintele ANSVSA, Vladimir Mănăstireanu și Ion Sula, directorul general al ANSA, unul dintre subiectele abordate a fost identificarea modalităților prin care  ANSVSA poate sprijini Republica Moldova în eforturile de a-și promova produsele alimentare autohtone și de a  stabili noi relații comerciale. În contextul acțiunilor întreprinse de România de a susține Republica Moldova pe parcursul [...]
Sectorul Lactate & Branzeturi a generat in luna iulie a acestui an 1.600 de aparitii in online, cu 26% mai putin decat in luna iunie, si un viewership de peste 18 milioane. Vizibilitatea sectorului a crescut in presa online cu 9%, pe bloguri & forumuri cu 6%, dar a scazut cu 35% pe retelele sociale. Cele mai de succes postari vin din partea Olympus Romania, cu 911 like-uri, 391 share-uri si 1.082 comentarii, după cum informeaza Iqads. Topul [...]
Categoria Vinuri a generat in luna februarie a acestui an 614 aparitii in online, cu 30% mai multe ca in luna ianuarie, si un viewership de putin peste un milion. Vizibilitatea sectorului a scazut fata de luna precedenta doar pe segmentul de retele sociale, unde s-a inregistrat o scadere de 2%. Vizibilitatea in presa online a crescut semnificativ, inregistrandu-se cu 103% mai multe aparitii. Vizibilitatea pe bloguri si forumuri a crescut cu 13%. Topul lunar al celor mai vizibile branduri p [...]
Sa ne dregem serios glasul si sa adoptam inconstient topica din Teoria Conspiratiei: probabil ca experimentele duse de industria militara nu pot fi ajunse din urma decat de cele perfectionate in laboratoarele de marketing. Si, uite asa, stirile din publicitate sunt anuntate de site-urile de stiinta. Ultima dintre ele: billboarduri care citesc emotiile trecatorilor. Dar decat sa facem razboi, mai bine ne lasam manipulati, arrr, scuze, sedusi de publicitate.   M&C [...]
  Compania Mars intenționează să extindă capacitatea la fabrica Veghel în următorii 10 ani pentru a produce versiuni în miniatură ale marcilor sale urmând trendul vest-europenilor care au început să limiteze aportul de calorii, informează Food Navigator. Odată cu investiția de 100 milioane euro, producatorul Snickers va mări producția de produse miniaturale pe care le produce de la 25-30% la aproximativ 35% până în 2025. "Acest lucru se [...]
(Comunicat) Brandingmag, jurnalul international independent ce nareaza discutia despre branding, avand surse globale de leadership analitic, vine in Romania pentru a organiza primul eveniment dedicat cu adevarat industriei de profil. Pe 24 noiembrie 2017, specialistii pietei locale vin la BrandingNITE, noaptea insomniilor de branding, pentru a analiza starea actuala a industriei, intr-un cadru destins, care invita la atat de necesara transparenta si comunicare.  Pe piata din Romania, [...]
Heineken a lansat noua campanie globala de comunicare, "The Odyssey”, care porneste de la ideea ca fiecare barbat are o calitate care il poate face legendar. Pentru noul spot TV, Heineken a ales ca protagonisti barbati cu abilitati unice, fiecare dintre ei demonstrandu-si talentul legendar. Campania a generat in social media o serie de comentarii si dezbateri despre autenticitatea abilitatilor personajelor din spot. Prin urmare, Heineken a raspuns comentariilor celor sceptici pe seama [...]

 

Meat Milk TV
meatmilk
Debitron Termo
testo
infoALIMENT MAGAZIN