Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Piața de bunuri de folosință îndelungată din România a înregistrat un început bun pentru anul 2016, cu o valoare de 521 de milioane de euro în primul trimestru. Telecom, electrocasnicele mari, electrocasnicele mici și electronicele sunt sectoarele ce au avut o rată de creștere de două cifre în T1 2016, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut.


Electronice: televizoarele – principalul motor de creștere


În T1 2016, electronicele au crescut cu aproape 13% comparativ cu T1 2015. Piața televizoarelor a fost principalul motor de creștere, modele din toate clasele de diagonala precum și cele UHD au continuat să crească.


Consolele de jocuri, boxele și boxele cu andocare au avut rate de creștere de două cifre. În cadrul acestor categorii, segmente precum soundbars și boxe bluetooth cu andocare au înregistrat performanțe notabile.


Foto: segmentul continuă scăderea


Piața foto din România a scăzut cu 8% în T1 2016 față de aceeași perioadă a anului trecut.


Camerele foto compacte au continuat să scadă, în timp ce vânzările de D-SLR-uri au crescut.


Electrocasnice mari: creșteri de două cifre pentru toate categoriile


Primul trimestru al 2016 s-a dovedit a fi unul foarte bun pentru electrocasnicele mari. Acest sector a crescut cu aproape 26% față de T1 2015, până la o valoare de 102 milioane de euro.


Toate categoriile au înregistrat rate de creștere de două cifre însă cele mai mari au fost pentru uscătoare de rufe, mașini de spălat vase și plite. 


Electrocasnice mici: evoluție bună pentru aspiratoare


În T1 2016, vânzările de electrocasnice mici au însumat 37 de milioane de euro, o creștere de 20% comparativ cu T1 2015.


Aspiratoarele au reușit să recupereze teren în special datorită modelelor cilindrice, fără sac. Alte segmente mai mici precum aspiratoarele verticale, de mână, tip robot și cele cu spălare au avut rate de creștere de două cifre.


Aparatele dedicate femeilor pentru îndepărtarea părului, dar și cele de îngrijire a părului au avut cele mai mari creșteri din cadrul sectorului.


IT: început de an cu evoluție slabă pentru laptopuri


Piața IT a scăzut în T1 2016 cu peste 10% comparativ cu T1 2015, până la 98 de milioane de euro.


Cererea pentru tablete a continuat să scadă. După un sfârșit de an cu o performanță bună, atât desktop-urile cât și calculatoare portabile au pierdut teren.


Telecom: smartphone-urile cu diagonale mari sunt vedetele


Sectorul telecom a avut o evoluție foarte bună în T1 2016 față de aceeași perioadă din 2015 datorată în special smartphone-urilor din segmentul de preț medium. Din punct de vedere al diagonalei, smartphone-urile cu dimensiuni între 5 și 5,6 inchi au avut cele mai puternice creșteri.


Căștile au raportat o creștere de aproape 23% comparativ cu T1 2015.


Imprimante, multifuncționale și consumabile: tonerele și imprimantele- impact negativ asupra pieței


Piața s-a restrâns în T1 2016 atât din cauza vânzărilor de tonere cât și a imprimantelor care au scăzut în valoare cu o două cifre.


Pe de altă parte, cartușele cu cerneală și multifuncționalele au urmat un trend pozitiv.


Studiul


GfK Temax® este un indice utilizat de GfK Retail and Technology pentru a monitoriza piețele bunurilor de folosință îndelungată. Rezultatele sunt bazate pe studiile desfășurate regulat pe panelul de retail al GfK. Panelul de retail cuprinde date de la peste 425,000 de puncte de vânzare la nivel mondial. Începând cu Februarie 2009, GfK Retail and Technology calculează indicele GfK TEMAX® la nivel internațional, în peste 30 de țări. Este primul indice care include toate piețele bunurilor de folosință îndelungată în țări diferite. Toate rapoartele și comunicatele de presă sunt, de asemenea, disponibile la www.gfktemax.com.


Dacă sunt citate informații din prezentul comunicat de presă sau de pe www.gfktemax.com, GfK TEMAX® trebuie indicat explicit ca sursă.

Alte articole recomandate:

Uniunea Europeană face apel la Japonia să depună eforturi suplimentare pentru a elimina barierele comerciale în sectoarele auto și al siguranței alimentare, în condițiile în care cele două părți încep luni, la Tokyo, o nouă rundă de negocieri în vederea obținerii unui acord de liber-schimb, conform agenției Kyodo, citata de Agerpres.             Pe lângă o listă de așa-numite bariere nontarifare transmisă [...]
Evaziunea este cvasigenerala pe piata spirtoaselor, a afirmat Romulus Dascalu, Presedintele Asociatiei Producatorilor de Bauturi Spirtoase din Romania, intr-o emisiune difuzata de postul Realitatea TV. Acesta a subliniat in cursul interventiei sale din cadrul emisiunii "Academia de evaziune" de vineri seara, ca s-au intalnit situatii in care chiar aceia care trebuiau sa controleze piata erau capii unor retele evazioniste. Pe de alta parte, Ziarul financiar informeaza c piața băuturil [...]
URBB a lansat din  nou pe piața românească Tuborg Christmas Brew, berea special creată pentru sărbătorile de iarnă. Ediția specială Tuborg va fi disponibilă în toată țara până pe 31 decembrie în sticle de 0,5 l și 0,75l.  “Tuborg Christmas Brew este un brand unic pe piață și suntem bucuroși să păstrăm tradiția acestei ediții limitate dedicată special sărbătorilor de iarnă. Este modul nostru direct de a le mulțumi consumatorilor care ne răsplătesc cu [...]
Cifra de afa­ceri în comerțul cu amănuntul a scăzut în ianuarie cu 24,9% serie brută (un plus de 0,2% serie ajustată), ca urmare a scăderii vânzărilor de produse nealimentare (-32,8%), vânzărilor de produse alimentare, băuturi și tutun (-21,4%) și comerțului cu amănuntul al carburanților pentru autovehicule în magazine specializate (-12,4%). În ianuarie 2017, comparativ cu luna ianuarie 2016, volumul cifrei de afaceri pentru comerțul cu amănuntul, serie [...]
Familia Bran, care deține Distileriile Bran din Satu Mare, produce palincă, rachiu, dar și alte băuturi spirtoase pe care le livrează în hoteluri de patru și cinci stele din București precum Marriott, Inter­continental sau Howard Johnson, în aero­por­tul Otopeni, dar și în câteva restaurante și magazine din toată țara. Distileriile Bran, brand de­ți­n­ut de societatea Alco­rom din Mărti­nești (jud. Satu Mare) au fost dezvoltate de Ioan [...]
Vanzarile de vin cresc in perioada Sarbatorii Craciunilui si a Anului Nou, in medie, cu 30-40%, comparativ cu o luna normala, producatorii mici inregistrand, insa cresteri de 100% in aceste zile, a declarat pentru Agerpres Ovidiu Gheorghe, directorul general al Patronatului National al Viei si Vinului (PNVV). “In general, in aceasta perioada a Sarbatorilor se inregistreaza o crestere a vanzarilor de vin, si in special de vin rosu, in medie, cu 30-40% comparativ cu o luna normala, insa [...]
Producția mondială de oleaginoase va fi mai mare decât estimările de acum o lună. Și asta pe fondul îmbunătățirii previziunilor pentru cantitatea de soia obținută în Brazilia și pentru cea de floarea-soarelui din Rusia și din Ucraina, sunt de părere cei de la Oil World.   Totalul producției celor mai imporante șapte oleaginoase din lume va atinge 490,9 milioane de tone metrice în sezonul 2013-2014, cu 1,9 milioane tone mai mult decât se estimase anterior și [...]
Nutriționiștii spun că micul dejun este cea mai importantă masă a zilei, dar românii nu sunt de aceeași părere. Mai bine de jumatăte sar peste micul dejun, conform unui studiu recent. Mai precis, doar 48% dintre românii între 18 și 64 de ani iau frecvent micul dejun – adică zilnic sau aproape zilnic. Și asta cu toate că prima masă a zilei e obligatorie, spun nutritioniștii. Desigur, contează și ce mâncăm. O ceașcă de cafea pe stomacul gol nu e tocmai un mic [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN