Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

În zilele de 12 și 13 mai, la Hotel Alpin din Poiana Brașov au avut loc lucrările celei de-a V-a ediții a Expo-Conferinței Internaționale Meat & Milk, eveniment care s-a desfășurat sub genericul ”Subfinanțare, Suprataxare, Importuri-Ziduri în calea unui business de suces, într-o economie aflată în dezechilibru”. Acum, ulterior derulării fiecărui punct din program, prin numărul de participanți, cât și prin numărul de companii prezente dar și prin vivacitatea discuțiilor din cadrul dezbaterilor, putem spune că ediția din acest an a fost cea mai reușită, argumentând un succes de dimensiuni internaționale.


Expo-Conferința, pas cu pas 


12 mai


Având ca titlu general ”Provocarea unui nou început”, ziua de 12 mai a fost deschisă de doamna Mirela Vasile-Director General al agenției infoGROUP, organizatoarea evenimentului, aceea care, în Ședința generală, a adresat cuvântul de ”Bun venit!”.


Ulterior, în fața asistenței deosebit de numeroase, domnulAchim Irimescu,  Ministru al Agriculturii, a făcut o trecere în revistă atât a problemelor sectoarelor de carne și lapte din România, cât și la măsurile menite să determine depășirea dificultăților. Domnia sa a insistat pe necesitatea adoptării celor mai eficiente soluții de finanțare a fermierilor, dar a și anunțat măsuri de promovare a produselor alimentare românești, la export. Desigur, domnul Irimescu nu a evitat subiectul etichetării produselor din carne și lapte, opinând că trebuie găsit un echilibru între necesitatea corectă a informării consumatorilor și interesul celor două industrii. Minutelor alocate domniei sale au fost completate cu un consistent timp alocat dialogului cu participanții.


Înaintea prezentărilor comerciale, Ilie Stoian-Directorul de Proiect al infoGROUP a anunțat lansarea noii apariții editoriale a agenției, revista infoPACK, precum și organizarea în toamna acestui an a primei ediții a Expo-Conferinței Internaționale infoPACK.


În aceeași ședință, au susținut prezentări:


-Mircea Baciu, Regional Manager-GrECo JLT Group: Managementul riscurilor și al asigurărilor;


-Florin Ceaușu, Senior Account Executive-Trade Credit AON România: Asigurarea creanțelor comerciale;


-Marius Maier, Manager General-CMC Group Broker de Asigurare: Managementul riscului și asigurările de risc;


-Atilla Dines, Manager Industrie Alimentară-Linde Gas (Partener Silver): Creșerea capacității instalațiilor clasice de congelare prin asistarea cu tehnologii criogenice;


-Isabelle Chablain, Developement and Innovation Manager-Les Fromageries Occitanes and 3A Group: Utilizarea membranelor în îmbunătățirea microbiologică a laptelui și a produselor lactate.


La finalul Ședinței generale, domnul ministru al Agriculturii, Achim Irimescu, a vizitat standurile companiilor expozante în cadrul secțiunii B2B.


Workshop Fabrica de Carne


Workshop-ul Fabrica de Carne, care s-a desfășurat cu sala plină, a prilejuit susținerea următoarelor prezentări tehnologic-științifice:


-Era inovării în business-Speaker: Alexandru Ursu-Sales Executive Saleforce, partener Brinel;


-Soluții inteligente pentru companii inteligente-Speaker: Horia Nes-Business Developement Manager, Beck et all Service;


-Studiu al pieței mezelurilor: Cold Cuts InfoKit-Speaker: Ingrid Lambru, Director Marketing, Mercury Research;


-Stație de epurare nefuncțională? Aducerea acesteia în parametrii, folosind biotehnologii Microcat-Speaker: Dr. Ing. Alin Hapca, Aqua D & P Technologies.


Workshop Fabrica de Lapte


Desfășurarea workshop-ului Fabrica de lapte a conținut numeroase prezentări dar s-a dovedit și un punct din program plin de surprize. Dintre prezentările comerciale, enumerăm:


-Noi soluții de ambalare a lactatelor-Speaker: Jorg Schwarzler, Technical Sales Support Manager-ALPLA-Hard Austria;


-Soluții de ambalare la cele mai înalte standarde de calitate-Speaker: Andreea Colombo, Sales Manager IMA Dairy & Food, Italia


-Soluții complete pentru procesarea laptelui-Speaker: Radoslav Valchev, Manager Donido-Bulgaria, partener Indal


-Soluții complete de procesare și îmbuteliere a laptelui și a produselor derivate-Speaker: Mario Amato, Sales Manager-Priamo și George Badea, Administrator Comagrimpex B & B


-Soluții inovatoare pentru siguranță; O metodă sigură pentru creșterea calității și eicienței fabricilor de lapte-Speaker: Alexandra Burcuș, Medic veterinar Biotrend Plus.


Surpriza amintită mai sus a constat în faptul că, în dezbaterea din finalul atelierului care a avut titlul ”Mulți am fost, puțini am rămas, ce va fi mâine?”, la care erau programați: doamna Dana Tănase-Director ANSVSA, Dorin Cojocaru-Președinte APRIL, Dr. Ing. George Grecu-Geramo, Florin Căpățână-Vicepreședinte AMRCR și Claudiu Frânc-Președinte FCBR, s-au alăturat participanții secțiunii ”Carne”, împreună dezbătând, pe alocuri, vehement, problemele ridicate de etichetarea produselor lactate și a celor din carne.


Liber la cuvânt


Cum, problemele întâmpinate sunt comune, cu acordul participanților, dezbaterea din finalul atelierului Fabrica de Carne a fost inclusă în sesiunea ”Liber la cuvânt”, la care au participat: Daniel Constantin-Ex-Ministru al Agriculturii, Radu Timiș-Președinte ARC, Paul Anghel-Director General ANPC, Nini Săpunaru-Deputat, Andrei Boțan-Expert financiar, Sorin Minea-Președinte Romalimenta, Dorin Cojocaru-Președinte APRIL. În intervenția sa, domnul Radu Timiș a afirmat că sectorul de procesare al cărnii traversează un moment fericit. În replică, din sală, domnul Ioan Bulearcă, președintele Asociației Fermierilor Crescătorilor de Vaci cu Lapte din Brașov a susținut că starea fermierilor este dezastruoasă, punctul său de vedere fiind susținut și de domnul Ioan Ladoși, Președinte APCPR. Intervenții, uneori, tăioase, au mai avut domnul Cornel Dănilă-Director General Covalact și deputatul George Scarlat, acela care a susținut cu tărie etichetarea de origine a produselor din carne și lapte, intervenția domniei sale fiind imediat contrată de domnii Dorin Cojocaru și Sorin Minea.


Gala Meat & Milk


Cina festivă din seara zilei de 12 mai a prilejuit organizareaGalei Meat & Milk. În cadrul acesteia, au fost acordate următoarele Premii de Excelență:


-Companiei Mirdatot; Pentru certificarea europeană DOP, a produsului Telemea de Ibănești; Premiul a fost înmânat domnului Nicu Aurel Bumb, reprezentantul companiei;


-Asociației Producătorilor de Salam de Sibiu, pentru Certificarea Europeană IGP a Salamului de Sibiu; În numele asociației, premiul a fost înmânat doamnei Carmen Gavrilescu, Director de Marketing Agricola Internațional Bacău.


Alături de acestea, au mai fost acordate Premii de Excelență domnilor Ioan Ladoși-Președinte APCPR, Claudiu Frânc-Președinte FCBR, Sorin Minea-Președinte Romalimenta și Dorin Cojocaru-Președinte APRIL, pentru activitatea de apărare a intereselor fermierilor și industriașilor din cele două sectoare.


13 mai


Ținută sub titlul ”Trăim într-o lume nebună, dar Quita royală ne e la îndemână”, probabil, Ședința generală din ziua de 13 mai a fost, probabil, cea mai furtunoasă dintre toate edițiile de până acum. Încă din start, dialogul cu sala a fost cât se poate de aprins, doamna europarlamentar Maria Grapini, aceea care a deschis lucrările, dând ocazia multor intervenții din sală. Aceasta, în urma atitudinii nete a dânsei, de sprijin a propunerilor de modificare a etichetării de origine a materiei prime din produsele de carne și lapte. Dialogul cu participanții a fost într-atât de acid, încât, cu greu a fost întrerupt, doar la promisiunea că tema va fi reluată în cadrul Mesei rotunde din acea zi. 


ANSVSA a fost reprezentat la vârf, prin prezența domnului Președinte Radu Roatiș Chețan, acela care a anunțat noi măsuri menite să îmbunătățească activitatea fermierilor și, mai ales, să le faciliteze exporturile, iar ANPC a fost reprezentat de domnul Președinte Marcel Bogdan Pandelică, acela care a atras atenția comercianților, dar și a comercianților, de necesitatea respectării cu strictețe a legislației în vigoare.


În aceeași Ședință generală au fost susținute următoarele prezentări comerciale:


-Telemeaua de Ibănești, primul produs românesc cu Denumire de Origine Protejată-Speaker: Nicu Aurel Bumb, reprezentant Mirdatod;


-Standardele de igienă și siguranța alimentelor-Speaker: Amalia Georgescu-Director de Marketing Biocomp;


-Soluții inovatoare pentru îmbunătățirea reproductivității și eficienței fermei-Speaker: Alexandra Burcuș, Biotrend Plus.


-Soluții de benzi transportoare pentru Industria cărnii și a laptelui-Speaker: Cristian Nica, Specialist Marketing Chiorino.


Masa rotundă


Sub genericul ”Sectoarele de carne și lapte, între promisiunile autorităților și certitudinile aspre ale realității”,dialogul din dimineața zilei a fost reluat, la dezbateri participând doamna Maria Grapini și domnii Radu Timiș, Dorin Cojocaru, Florin Căpățână-Vicepreședinte APCPR, Ioan Ladoși, Claudiu Frânc și Ștefan Pădure-Președinte APAR. Tonul l-a dat doamna Grapini, aceea care a afirmat că relațiile dintre fermieri și procesatori trebuie normalizate, procesatorii urmând a ceda o parte din profit. Reacțiile au fost imediate, reprezentanții celor două industrii susținând că, totuși, trăim într-o economie de piață. Deosebit de inspirată a fost intervenția domnului Pădure, acela care, în contradictoriu cu Maria Grapini, a prezentat modul în care europarlamentarii români au votat propunerile de modificare a legislației etichetării de origine. Adăugăm că doamna europarlamentar a fost susținută total de deputatul George Scarlat, acela care a intervenit din sală, ambii fiind adepții etichetării de origine.


B2B și infoTRIP


Ca în fiecare an, secțiunea B2B-Expo a prilejuit firmelor să își expună ultimele produse și servicii, participanții degustând din lactatele și preparatele din carne expuse. În cadrul zonei B2B, au expus:Aaylex (Partener Premium), Agricola Internațional Bacău, Angst, Albalact, AutoFrigo Center, Biotrend Plus, Biocomp, Brinel (Partener Gold), Cris Sib Lacto, Five Continents-Botoșani, Fondul de Garantare-IFN, Fotometric Instrumeents, IMA Dairy & Food (Partener Gold), Tetra Pak (Partener Silver), Oscar (Partener Silver), Merck, Scale Expert.


La rândul ei, secțiunea infoTRIP a prilejuit efectuarea unei vizite de documentare la Ferma de îngrășare a tăurașilor Oxville, precum și Fabrica de Nutrețuri Combinate a fermei situată în apropierea orașului Vulcan.


x x x


Ca o concluzie, putem spune că toate aceste informații de mai sus dau imaginea unui eveniment cu adevărat internațional, eveniment care s-a dovedit cât se poate de util tuturor participanților care sunt așteptați atât la ediția din 2016 a Expo-Conferinței Internaționale Meat & Milk, cât și, în această toamnă, la Conferința InternaționalăinfoPACK, eveniment care va aborda inclusiv probleme de concepție, design, tehnologie și siguranță alimentară a ambalajelor utilizate în Industria alimentară.


Meat & Milk 2016 în date statistice


Participanți: 314


Invitați oficiali: 13


Total participanți: 327


Companii participante: 178


Participanți la Secțiunea infoTRIP: 36


Ore de dezbateri și prezentări: 16, 30


Structura participanților:


Procesatori: 41 %


Fermieri: 29 %


Furnizori de servicii și tehnologii: 27 %


Retail: 3 %


Transmisii TV Live (Agro TV): 5, 30 ore


Relatări TV: Digi 24, Antena 3, TVR-Viața satului


Transmisii Radio Live: (Radio București, Antena satelor): 18

Alte articole recomandate:

Sectorul producției de carne este primul care trebuie ajutat în cazul în care vorbim despre reducerea Taxei pe Valoare Adăugată /TVA/ și la alte categorii de produse, a declarat, vineri, vicepremierul Daniel Constantin, ministru al Agriculturii și Dezvoltării Rurale, într-o conferință de specialitate."Primul ministru a dispus să facem o analiză la Ministerul Agriculturii, dar mai ales la Ministerul de Finanțe, vizavi de sectorul de carn [...]
Danone relansează iaurtul alb Danone Natural, fiind convins că rețetele clasice au început să fie appreciate acum, mai mult decâtînainte. Iaurtul alb Danone Natural, folosește o rețetă nouă, care are la bază doar lapte și fermenți, fără supliment de proteine din lapte. Rețeta a fost realizată pornind de la așteaptările pe care le au românii de la un iaurt bun, de calitate: gust de lapte, ușor acrișor, proaspăt și textur [...]
Brutariile Paul lanseaza o campanie promotionala de vara dedicata tartelor cu fructe, desfasurata in perioada 8 iulie - 17 august, anunta un comunicat emis de Golin. Campania "Festivalul fructelor" are componente in-store, PR, OOH (stickere in metrou) si online pe paginile de Facebook si Instagram ale Paul Romania. Agentiile care s-au ocupat de dezvoltarea si implementarea campaniei sunt McCann si Golin, informeaza Iqads. In perioada promotiei, clientii Paul primesc o tarta gratuit pentru [...]
Distribuitorul de bunuri de larg consum Elgeka-Ferfelis România, care are în portofoliu branduri precum Mentos, Vanish sau Calgon, a terminat anul trecut cu afaceri de 308 milioane de lei (69,7 mil. euro), nivel apropiat de cel din 2012, arată datele de la Ministerul de Finanțe.  Elgeka-Ferfelis este unul dintre cei mai mari zece distribuitori de bunuri de larg consum și concurează pe anumite segmente de piață cu Intebrands, grupul de firme Aquila, Macromex sau [...]
Grupul israelian Strauss a primit aprobarea Consiliul Concurentei pentru a achizitiona marca de cafea solubila Amigo pentru 20 de milioane de euro, compania consolidandu-si astfel pozitia pe piata romaneasca de cafea. Tranzactia s-a realizat cu grupul brazilian Iguacu, proprietarul Panfoods Romania – importatorul exclusiv al marcii Amigo in Romania din anul 2002.  „Suntem incantati de definitivarea achizitiei marcii Amigo, atat de cunoscuta romanilor inca din anii ‘80. [...]
Cel mai mare si important eveniment agricol din Romania, targul INDAGRA , organizat de catre ROMEXPO in parteneriat cu Camerele de Comert si Industrie din Romania, implineste, in 2015, XX de editii si se va desfasura in perioada 28 octombrie - 1 noiembrie 2015, atat in interior cat si pe platformele exterioare. Deschiderea oficiala va avea loc miercuri, 28 octombrie, pe platoul din fata Pavilionului Central, in prezenta Presedintelui Romaniei, domnul Klaus Iohanis, si a Minis [...]
Desfășurată sub genericul ”Vino și vezi ultimele tendințe și inovații”, ediția din acest an a celei mai mari expoziții dedicată Industriei alimentare din lume, se va axa pe agro-food, food retail și catering, la standuri fiind așteptate să expună cca 6.000 de companii din absolut toate ramurile. Un spațiu extins va fi rezervat secțiunii ”Food innovation”, iar simpozioanele care vor fi organizate vor avea ca temă [...]
În perioada 15 august - 30 septembrie 2014, UNICEF și Carrefour desfășoară o campanie de strângere de fonduri pentru a sprijini copiii proveniți din medii defavorizate să meargă la școală. În toate cele 25 de hipermarketuri Carrefour din întreaga țară, clienții pot alege să adauge la bonul lor un leu la casa de marcat, ajutând astfel copiii să nu renunțe la școală. În România, sunt aproximativ 400.000 de copii [...]

 

Living fresh
Meat Milk TV
meatmilk
Debitron Termo
testo
infoALIMENT MAGAZIN