Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Liderul mondial în echipamente destinate procesării și ambalării laptelui și lactatelor, Tetra Pak, a devenit Pertener Silver al Expo-Coferinței Internaționale Meat & Milk 2016, eveniment care se va desfășura în zilele de 12 și 13 mai la Hotel Alpin din Poiana Brașov, sub genericul ”SUBFINANȚARE, SUPRATAXARE, IMPORTURI, ziduri în calea unui business de succes, pe o piață aflată în dezechilibru”.


 


Potrivit informațiilor publicate de companie, veniturile Tetra Pak® au atins o valoare de 11,9 miliarde de euro în 2015, cu o creștere de 7,5% față de anul anterior, în ciuda provocărilor macroeconomice globale. Această creștere a fost determinată de diferențele de curs valutar în proporție de 6,3%, însă compania a raportat rezultate semnificative pe portofoliul de Servicii Tehnice și Soluții de Procesare și o creștere moderată pe portfoliul de Soluții de Ambalare.


Președintele și CEO-ul Tetra Pak, Dennis Jönsson, a declarat: „În ciuda ritmului de creștere încetinit din cele două piețe principale pentru compania noastră – China și Brazilia – și a scăderilor în vânzări din celelalte țări, generate de evenimente politice și economice, în 2015 am continuat să creștem pe segmentele Soluții de Procesare și Soluții de Ambalare. Este o realizare de care suntem mândri, fiind rezultatul strategiei noastre solide, al nivelului de implicare al angajaților noștri și al susținerii din partea clienților noștri.”


Soluții de Ambalare


Veniturile pe portfoliul de Soluții de Ambalare au atins în 2015 un total de 10,1 miliarde de euro, mai mari cu 6,4% față de anul anterior, cu o evoluție pozitivă semnificativă în sfera Serviciilor Tehnice. În volum, vânzările de material de ambalare au înregistrat o ușoară creștere, cu 184 de miliarde de ambalaje vândute în 2015, față de 180 miliarde în 2014, în ciuda mediului economic global mai dificil.


Prin introducerea de ambalaje cu forme inovatoare, de materiale noi și cu un plus de funcționalitate, Tetra Pak a putut răspunde nevoilor clienților săi pentru produse și servicii care să îi ajute să obțină performanță și să se diferențieze pe piață.


Soluții de Procesare


În ceea ce privește portofoliul de Soluții de Procesare, Tetra Pak a înregistrat venituri de 1,7 miliarde de euro în 2015, cel mai ridicat nivel din istoria companiei. Toate cele cinci piețe globale în care compania operează au contribuit la performanța totală, cu o creștere notabilă de două cifre în China, Orientul Mijlociu și Africa. Vânzările de Servicii Tehnice pentru Procesare au crescut semnificativ, cu 17% față de anul anterior.


Rezultatele Tetra Pak în ceea ce privește Soluțiile de Procesare se datorează și achiziției companiei poloneze Obram S.A., un furnizor de soluții tehnologice și echipamente în domeniul brânzeturilor, lider de piață în Polonia, Rusia, Belarus și în numeroase alte state ale Europei de Est. Ca urmare a acestei achiziții, Tetra Pak și-a extins expertiza pe aceste zone de servicii, generând un număr important de comenzi pe parcursul anului 2015.


Servicii Tehnice


Veniturile generate de portfoliul de Servicii Tehnice, care combină diviziile de Soluții de Ambalare și Soluții de Procesare, au atins cifra de 1,2 miliarde de euro în 2015, cu o creștere semnificativă pe noile subcategorii de servicii. Acestea includ produse pentru îmbunătățirea liniei de producție, consumabile, precum lubrifianții și adezivii utilizați în producție, și servicii de expertiză pentru creșterea performanței operaționale a clienților, fie prin reducerea costurilor, fie prin sporirea capacității operaționale. Tetra Pak estimează că această creștere se va amplifica pe măsură ce oferta companiei pe acest segment de servicii se extinde. În prezent, Serviciile Tehnice generează peste 10% din veniturile totale ale Tetra Pak.


Inovație


În 2015, Tetra Pak a lansat o serie de produse inovatoare, precum:


Primul ambalaj complet regenerabil din lume, Tetra Rex Bio pe bază de plante;


Platforma de producție Tetra Pak E3, care, pentru prima dată în domeniu, utilizează fascicule de electroni la sterilizarea materialelor de ambalare;


Linia de extrudare a înghețatei cu cea mai mare capacitate din lume;


Tehnologia de procesare OneStep pentru producerea de lactate din lapte praf, anterior disponibilă doar pentru producții din lapte crud


Ca toate inovațiile Tetra Pak, aceste produse și tehnologii sprijină producătorii de produse alimentare, fie prin suportul oferit acestora în generarea de volume noi, fie ajutându-i în diferențierea față de competitori, în îmbunătățirea profilului de mediu sau în reducerea costurilor operaționale.


Din 2015, compania are o abordare nouă la nivel global în ceea ce privește susținerea oferită clienților săi: prin programul de Servicii de Marketing, Tetra Pak lucrează alături de clienți în generarea de idei și produse noi pentru consumatori, utilizând un portofoliu vast de soluții de procesare, ambalare și servicii dedicate.


Privind spre viitor


Analizând perspectivele pentru 2016 și anii următori, Jönsson afirmă: „Acest an marchează jumătatea perioadei de implementare a Strategiei noastre pentru 2020. Încă de la începutul aplicării acestui program strategic, în urmă cu cinci ani, am devenit din ce în ce mai eficienți operațional, cu un portofoliu de produse mai puternic și mai extins și cu un accent mai mare pe valoarea adusă clienților. Privind spre viitor, putem continua să ne dezvoltăm activitatea  punând accent pe eficiență, inovație în produse și servicii, și suport permanent pentru clienții noștri.”

Alte articole recomandate:

Continuând seria inovațiilor, Bergenbier a pregătit în această vară noi surprize consumatorilor. Astfel, dozele și sticlele Bergenbier, vor avea ambalaje termosensibile, iar gama Bergenbier Fresh se îmbogățește cu un produs surprinzător pe piața mixurilor de bere din România – Bergenbier Fresh Soc. Pentru că berea savurată cu prietenii trebuie să fie o experiență plăcută de fiecare dată, ferită de dezamăgiri, pe toată perioad [...]
Ambalajul inteligent va juca un rol foarte important în viitorul FMCG, inclusiv produsele lactatedeoarece companiile reduc pierderile print-ro calitate mai bună; produse care durează mai mult și o nouă tehnologie care reduce prețurile materiilor prime, informează Dairy Reporter. Dr. Joe Kerry, șeful departamentului de Ambalaje pentru Alimente a Universității Cork College din Irlanda explică în noua sa carte care atinge subiectul și enumeră câteva nume [...]
Can-Pack România, singura fabrică din București în care se produc ambalaje pentru bere și suc, a finalizat anul trecut cu afaceri de 340 de milioane de lei (77 milioane de euro), mai mult cu 10% comparativ cu anul anterior.   „Am lucrat la capacitate maximă anul trecut, am produs 920 de milioane de doze de aluminiu pentru bere și sucuri, față de 850 de milioane de doze cu un an în urmă. Chiar a trebuit să aducem de la export, de la fabricile din Polonia ș [...]
  Cateringul presupune, în primul rând, rapiditate în vânzare, mobilitate, dar și siguranța transportului alimentelor. De aceea, ambalajele destinate acestei zone de comerț alimentar trebuie să îndeplinească unele cerințe specifice.   Caracteristici generale   Ambalajul pentru zona de catering trebuie să fie ușor, rezistent, sigur. Acestea sunt primele caracteristici specifice care trebuie îndeplinite. În [...]
Creșterea constantă a consumului mondial de carne de pui, din ultima jumătate de secol s-a datorat și faptului că, în această perioadă, spre deosebire de alte mărfuri, prețul cărnii de pui a rămas aproape nemodificat, în valoare absolută. Dacă însă luăm în calcul și inflația atunci, prețul, în dolari, al cărnii de pui s-a micșorat de aproximativ 8 ori față de acum 50 de ani. Stabilitatea prețului, facto [...]
,,Concursul Național Vin Bag-in-Box” are loc pentru cel de-al doilea an consecutiv, la inițiativa Azoc Star, partenerul oficial Smurfit Kappa Bag-in-Boxpentru Europa de Est (Armenia, Azerbaijan, Bulgaria, Georgia, Moldova si Romania). Concursul va avea loc pe 26 februarie în incinta restuarantului La Mama - Ateneu, strada Strada Episcopiei, nr. 9 din capitală. Potrivit reprezentantului Azoc Star, Cătălin Costiniuc, prima ediție a acestui concurs a [...]
Producătoul belgian de ambalaje din carton VPK Packaging, care deține pe piața locală două fabrici la Salonta, județul Bihor, a avut în primele nouă luni o cifră de afaceri de 15,5 mil. euro, în creștere cu 19% față de aceeași perioadă a anului trecut. Până la finalul acestui an, compania așteaptă afaceri totale de 21 de milioane de euro, mai mult cu 17% față de anul trecut, notează Ziarul financiar.   „Evoluția pozitivă a afacerilor în primele nouă luni din [...]
În timp ce patronatele din industria FMCG acuză lipsa de implicare a autorităților în criza reciclării ambalajelor, un deputat PSD vine cu o propunere legislativă ce a creat deja reacții negative în piață.  Este vorba despre propunerea proiect de lege a deputatului Florin Gheorghe, care prevede introducerea unei taxe de reciclare a ambalajelor de 0,5% din cifra de afaceri a fiecărui comerciant, realizată într-un an calendaristic. Conform [...]

 

Meat Milk TV
meatmilk
Debitron Termo
testo
infoALIMENT MAGAZIN