Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Producătorii de lapte din România vor trebui să menționeze pe ambalajele produselor lactate procentul de lapte praf, iar mențiunea „lapte românesc” va putea fi făcută doar pentru laptele provenit de la vacile din România, nu și la cel importat, arată Legea etichetării laptelui, votată ieri în Camera Deputaților.


 


„Legea privind stabilirea unor măsuri suplimentare obligatorii pentru etichetarea laptelui proaspăt pentru con­sum și a produselor lactate” urmea­ză acum să meargă spre promulgare.


Astfel, Camera Deputaților a hotărât modificări privind etichetarea laptelului și vor ca pe cutia sau punga  de lapte să fie trecut clar dacă acesta conține lapte praf sau nu, și în ce procent, interzicând ca mențiunea „produs natural” să fie trecută pe produsele care au în compoziție altceva decât lapte 100% natural, iar în ceea ce privește produsele inscripțio­nate cu mențiune „lapte românesc” acestea nu pot să conțină decât lapte provenit de la vacile din România.


 


Ioan Dîrzu, inițiatorul proiectului de lege: Consumatorii  trebuie să aibă acces la toate infomațiile care ar trebui să fie trecute pe un produs fabricat în România


La dezbaterea acestei măsuri au participat reprezentanți ai ANSVA, ANPC, Consiliului Concurenței, pre­cum și alte organe abilitate în controlul alimentar, care au ajuns la concluzia că o etichetă pentru o informare com­pletă a consumatorului ar fi bine­venită.


 


„Este o măsură care nu poate fi decât în folosul consumatorului și a fermierilor din România. Eu îmi doresc ca locuitorii României să consume cât mai multe produse românești, tradiționale, și ca prezența produselor românești să fie de peste 50% în super­marketurile din Ro­mâ­nia, iar la anumite produse este necesară depășirea a 75%“, a spus Ioan Dîrzu, fost director general al  Albalact și fost președinte al Asociației Patronale Române din Industria Laptelui (APRIL) în perioada 2009 – 2010.


Un studiu efectuat de Consiliul Concurenței în 2010, ultimul făcut de instituție pe produsele lactate, dezvăluie că doar 63% din laptele de consum din supermarketuri și hipermarketuri este românesc, 36% fiind importat din țările Uniunii Europene și 1% din statele din afara Uniunii Europene.


 


„Dacă se citește pe eticheta pungii sau cutiilor de lapte «Fabricat în România»  nu înseamnă că acesta provine de la vacile din România, ci doar a fost amabalat la noi. Populația în general este păcălită prin utilizarea denumirii de lapte de vacă sau lapte autentic, dar acel aliment nu este obținut direct de la vacile de lapte. Acel lapte proaspăt pentru consum este un amestec cu lapte praf, a cărui valoare nutrițională este foarte scăzută”, arată un document publicat pe site-ul Camerei Deputaților care conține motivele expuse de cei cinci deputați care au inițiat proiectul de lege.


 


Anterior adoptării legii, într-un interviu pe care l-a acordat revistei noastre și care va fi publicat în ediția cu numărul 18, Dorin Cojocaru, Președintele APRIL, a declarat:


 


”Am fost în sală, când s-au discutat modificările Legii etichetării și am băgat de seamă că ei nici măcar nu au citit Regulamentul 1169, care se aplică în tot spațiul intracomunitar! Singura chestie în plus, era originea materiei prime. Le-am recomandat să lase o marjă pentru laptele spot și să decidă: dacă produsul are minim 80 % lapte românesc, să treacă ”produs românesc”. Pentru că, dacă se întâmplă un incident pe lapte-materie primă, eu nu am de unde să îmi completez necesarul, pentru că nu există în România ferme cu lapte spot. Dar ei nici măcar nu știu ce e acela ”lapte spot”!


 


Apoi, să facă această etichetare benevolă. Poate că nu vreau să trec pe etichetă ”produs cu lapte românesc”, pentru că vreau să fac export în Italia sau Franța, și nu vreau să pățesc ce s-a întâmplat lângă Lille, acolo unde, doi polițiști, la îndemnul viceprimarului de acolo, au incendiat un magazin al unui român, pentru că vindea alimente românești! După ce că suntem până la gât în noroi, tu vii și mă apeși pe creștet, aplicând această măsură doar pentru produsele fabricate în România? Iar pe ăla care îmi aduce marcă proprie din afară, îl doare în bască! Le-am spus: Haideți să facem legea bună de prima oară”. Mi s-a răspuns: ”Lăsați, domnule Cojocaru, că o să dăm pe urmă o ordonanță și rezolvăm!”


Legea a plecat spre promulgare, la Președintele Klaus Iohanis.

Alte articole recomandate:

Checuri comercializate sub marca grupului Carrefour din Argentina cu mențiunea "cocaină: 12 grame" în lista de ingrediente ce figurează pe etichetă au declanșat o avalanșă de reacții ironice pe rețelele de socializare, relatează AFP. Grupul francez, care numără peste 500 de magazine în Argentina, și-a prezentat scuze, deplângând o "glumă de prost gust" din partea unui angajat al unui furnizor al lanțului. "De la Carrefour Argentina vrem să liniștim clienții noștri, [...]
Dacă credeați că Coca-Cola a avut o idee genială când a lansat campania “Share a Coke”, prin care personaliza sticlele cu cele mai comune câteva sute de nume dintr-o țară, vă înșelați. Diet Coke tocmai a personalizat 2 milioane de sticle unice din punct de vedere design, informeaza Magazinul Progresiv. Campania a fost inițiată de Coca-Cola Israel și presupune un efort logistic extraordinar pentru că a necesitat crearea unui algoritm unic prin care imprimantele au [...]
Potrivit unui nou raport dat publicității de Canadean, creșterea continuă a cererii pentru ambalaje ușoare de plastic va fi o tendință-cheie pe piața de retail din SUA, care va crește până în 2017. Americanii vor folosi 32.850 de milioane de cutii de plastic și flexibile mai rigide, în 2017, decât au fost în 2012, ceea ce determină ca acest segment să aibă cea mai rapidă creștere în industria de ambalaje din SUA. [...]
Extensie a liniei de ambalare, Trayfecta S este un echipament de formare a boxurilor de carton, precum și a cutiilor de carton de mare capacitate.   Utilajul are în componență un servomotor îmbunătățit, față de cele exitente anterior, fapt care îmbunătățește considerabil funcționarea unității mecanice. Trayfecta S are un design ergonomic, prezentând o utilizare lejeră, putând fi furnizat în variantă simplă sau [...]
Piața legumelor este foarte bogată, având o varietate mai mare de produse decât oricând. De fapt, se pare că nu există nicio limită, din acest punct de vedere. Tocmai de aceea, inovația, în materie de ambalare a legumelor sau a fructelor, este omniprezentă, consolidând și mai mult o industrie cu un uriaș volum de afaceri, se arată într-o succintă trecere în revistă a noilor tendințe, efectuată de publicația ”Fruit [...]
Producătorul de hârtie și carton Vrancart Adjud (VNC), controlat de SIF Banat-Crișana (75%), și-a bugetat pentru acest an un program de investiții de circa 10 mil. euro, pentru eficien­tizarea și creșterea capacităților de producție.   În prezent compania are în derulare un nou proiect finanțat din fonduri norvegiene în valoare de 3 mil. euro, din care asistența financiară nerambursabilă este de circa 1 mil. euro, proiectul urmând să fie implementat [...]
Prețul de vânzare al deșeului din PET a cres­cut semnificativ în ultimii zece ani, o tonă ajun­gând în prezent să coste 600 de euro, mo­tiv pentru care tot mai multe afaceri din in­dustria de reciclare se îndreaptă spre această nișă.  „Cele mai scumpe materiale reciclate sunt aluminiul, care este foarte greu de colec­tat, și PET-ul. PET-ul este un material foarte va­loros, motiv pentru care piața PET-urilor a luat amploare, este [...]
Industria ambalajelor evoluează în mod continuu. Preferințele consumatorilor se schimbă, durabilitatea este în creștere în importanță, iar proprietarii de brand sunt într-o continuă luptă pentru spațiul la raft. Există o concurență acerbă între retaileri și proprietarii de brand, ceea ce duce la un puternic accent pe eficiența costurilor. Dar, cum vor fi ambalajele afectate de evoluțiile și tendințele în curs [...]

 

Conferinta Meat Milkk 2019
Meat Milk TV
infoALIMENT MAGAZIN
Ultimele anunturi