Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Producătorii de lapte din România vor trebui să menționeze pe ambalajele produselor lactate procentul de lapte praf, iar mențiunea „lapte românesc” va putea fi făcută doar pentru laptele provenit de la vacile din România, nu și la cel importat, arată Legea etichetării laptelui, votată ieri în Camera Deputaților.


 


„Legea privind stabilirea unor măsuri suplimentare obligatorii pentru etichetarea laptelui proaspăt pentru con­sum și a produselor lactate” urmea­ză acum să meargă spre promulgare.


Astfel, Camera Deputaților a hotărât modificări privind etichetarea laptelului și vor ca pe cutia sau punga  de lapte să fie trecut clar dacă acesta conține lapte praf sau nu, și în ce procent, interzicând ca mențiunea „produs natural” să fie trecută pe produsele care au în compoziție altceva decât lapte 100% natural, iar în ceea ce privește produsele inscripțio­nate cu mențiune „lapte românesc” acestea nu pot să conțină decât lapte provenit de la vacile din România.


 


Ioan Dîrzu, inițiatorul proiectului de lege: Consumatorii  trebuie să aibă acces la toate infomațiile care ar trebui să fie trecute pe un produs fabricat în România


La dezbaterea acestei măsuri au participat reprezentanți ai ANSVA, ANPC, Consiliului Concurenței, pre­cum și alte organe abilitate în controlul alimentar, care au ajuns la concluzia că o etichetă pentru o informare com­pletă a consumatorului ar fi bine­venită.


 


„Este o măsură care nu poate fi decât în folosul consumatorului și a fermierilor din România. Eu îmi doresc ca locuitorii României să consume cât mai multe produse românești, tradiționale, și ca prezența produselor românești să fie de peste 50% în super­marketurile din Ro­mâ­nia, iar la anumite produse este necesară depășirea a 75%“, a spus Ioan Dîrzu, fost director general al  Albalact și fost președinte al Asociației Patronale Române din Industria Laptelui (APRIL) în perioada 2009 – 2010.


Un studiu efectuat de Consiliul Concurenței în 2010, ultimul făcut de instituție pe produsele lactate, dezvăluie că doar 63% din laptele de consum din supermarketuri și hipermarketuri este românesc, 36% fiind importat din țările Uniunii Europene și 1% din statele din afara Uniunii Europene.


 


„Dacă se citește pe eticheta pungii sau cutiilor de lapte «Fabricat în România»  nu înseamnă că acesta provine de la vacile din România, ci doar a fost amabalat la noi. Populația în general este păcălită prin utilizarea denumirii de lapte de vacă sau lapte autentic, dar acel aliment nu este obținut direct de la vacile de lapte. Acel lapte proaspăt pentru consum este un amestec cu lapte praf, a cărui valoare nutrițională este foarte scăzută”, arată un document publicat pe site-ul Camerei Deputaților care conține motivele expuse de cei cinci deputați care au inițiat proiectul de lege.


 


Anterior adoptării legii, într-un interviu pe care l-a acordat revistei noastre și care va fi publicat în ediția cu numărul 18, Dorin Cojocaru, Președintele APRIL, a declarat:


 


”Am fost în sală, când s-au discutat modificările Legii etichetării și am băgat de seamă că ei nici măcar nu au citit Regulamentul 1169, care se aplică în tot spațiul intracomunitar! Singura chestie în plus, era originea materiei prime. Le-am recomandat să lase o marjă pentru laptele spot și să decidă: dacă produsul are minim 80 % lapte românesc, să treacă ”produs românesc”. Pentru că, dacă se întâmplă un incident pe lapte-materie primă, eu nu am de unde să îmi completez necesarul, pentru că nu există în România ferme cu lapte spot. Dar ei nici măcar nu știu ce e acela ”lapte spot”!


 


Apoi, să facă această etichetare benevolă. Poate că nu vreau să trec pe etichetă ”produs cu lapte românesc”, pentru că vreau să fac export în Italia sau Franța, și nu vreau să pățesc ce s-a întâmplat lângă Lille, acolo unde, doi polițiști, la îndemnul viceprimarului de acolo, au incendiat un magazin al unui român, pentru că vindea alimente românești! După ce că suntem până la gât în noroi, tu vii și mă apeși pe creștet, aplicând această măsură doar pentru produsele fabricate în România? Iar pe ăla care îmi aduce marcă proprie din afară, îl doare în bască! Le-am spus: Haideți să facem legea bună de prima oară”. Mi s-a răspuns: ”Lăsați, domnule Cojocaru, că o să dăm pe urmă o ordonanță și rezolvăm!”


Legea a plecat spre promulgare, la Președintele Klaus Iohanis.

Alte articole recomandate:

De precizia în funcționare a unei linii de ambalare a lactatelor buvabile depinde în bună măsură finalizarea procesului tehnologic de procesare. Viteza, acuratețea operațiunii de umplere, controlul și etanșeizarea recipientelor sunt esențiale pentru furnizarea unui produs sigur din punct de vedere alimentar. În aceasă ediție vă prezentăm câteva dintre ultimele propuneri ale companiei Serac. Având o viteză de umplere de până [...]
Cu o valoare de peste 70 de miliarde de euro, piața mondială a dulciurilor este una dintre cele mai dinamice, producătorii fiind puși în permanență în fața provocărilor. Unele dintre ele, desigur, vizează inovația, în materie de gust, formă, aspect, aspecte ale alimentației sănătoase etc. Altele, însă, țin de alți factori ale eficienței, factori care vizează modul de ambalare a produsului finit, rapiditatea și precizi [...]
Piața legumelor este foarte bogată, având o varietate mai mare de produse decât oricând. De fapt, se pare că nu există nicio limită, din acest punct de vedere. Tocmai de aceea, inovația, în materie de ambalare a legumelor sau a fructelor, este omniprezentă, consolidând și mai mult o industrie cu un uriaș volum de afaceri, se arată într-o succintă trecere în revistă a noilor tendințe, efectuată de publicația ”Fruit [...]
Evoluția rapidă a tehnologiei, diversificarea producției și consumului de alimente la nivel global dar mai ales solicitările ambalatorilor de promovare a produselor prin intermediul ambalajelor creative, au impus apariția pe piață a soluțiilor inovative de ambalare. Din fericire, Romania, prin intermediul fabricii de ambalaje EXONIA, are un cuvânt important de spus la acest capitol atât pe piața națională dar și la nivel [...]
”Am avut un an deosebit, dacă ne gândim la volumul afacerilor”, a declarat pentru revista infoALIMENT domnul Svetlomir Georgiev, Administrator al companiei Intrama, prezentă cu un impozant stand la actuala ediție a târgului Indagra. ”Dacă vorbim despre volumul total, pot spune chiar că ne-am dublat cifra de afaceri. Pentru operațiunile din România, însă, am înregistrat o creștere de 40 %, pe primele nouă luni ale anului [...]
Utilizând tehnologii avansate, producătorul de ambalaje rigide Ardagh a reușit să producă sticle de 330 mililitri, destinate îmbutelierii tradiționalei băuturi carbonatate Coca – Cola, reducând greutatea acestora până la 190 de grame, informează Agrointel. Noul ambalaj va fi disponibil și pentru îmbutelierea în sticle pentru alte două băuturi produse de Coca-Cola: Sprite și Fanta. Tehnologia avansată de proiectare și intervențiile atente pe durata [...]
Luceo va introduce un nou sistem de echipamente pentru etanșare și etichetare în cadrul expoziției Pack Expo International de la Chicago de luna aceasta, informează Global Meat News. Cea de a patra generație de echipamente ThermoSecure L este un sistem de ambalare care are capacitatea de a respinge ambalaj sigilate necorespunzător și erori de marcaj. Echipamentul poate fi instalat la capătul unei linii de producție sau în alta sală cu un indice d [...]
Piața legumelor este foarte bogată, având o varietate mai mare de produse decât oricând. De fapt, se pare că nu există nicio limită, din acest punct de vedere. Tocmai de aceea, inovația, în materie de ambalare a legumelor sau a fructelor, este omniprezentă, consolidând și mai mult o industrie cu un uriaș volum de afaceri, se arată într-o succintă trecere în revistă a noilor tendințe, efectuată de publicația ”Fruit [...]

 

Meat Milk TV
meatmilk
Debitron Termo
testo
infoALIMENT MAGAZIN