Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Producătorii de lapte din România vor trebui să menționeze pe ambalajele produselor lactate procentul de lapte praf, iar mențiunea „lapte românesc” va putea fi făcută doar pentru laptele provenit de la vacile din România, nu și la cel importat, arată Legea etichetării laptelui, votată ieri în Camera Deputaților.


 


„Legea privind stabilirea unor măsuri suplimentare obligatorii pentru etichetarea laptelui proaspăt pentru con­sum și a produselor lactate” urmea­ză acum să meargă spre promulgare.


Astfel, Camera Deputaților a hotărât modificări privind etichetarea laptelului și vor ca pe cutia sau punga  de lapte să fie trecut clar dacă acesta conține lapte praf sau nu, și în ce procent, interzicând ca mențiunea „produs natural” să fie trecută pe produsele care au în compoziție altceva decât lapte 100% natural, iar în ceea ce privește produsele inscripțio­nate cu mențiune „lapte românesc” acestea nu pot să conțină decât lapte provenit de la vacile din România.


 


Ioan Dîrzu, inițiatorul proiectului de lege: Consumatorii  trebuie să aibă acces la toate infomațiile care ar trebui să fie trecute pe un produs fabricat în România


La dezbaterea acestei măsuri au participat reprezentanți ai ANSVA, ANPC, Consiliului Concurenței, pre­cum și alte organe abilitate în controlul alimentar, care au ajuns la concluzia că o etichetă pentru o informare com­pletă a consumatorului ar fi bine­venită.


 


„Este o măsură care nu poate fi decât în folosul consumatorului și a fermierilor din România. Eu îmi doresc ca locuitorii României să consume cât mai multe produse românești, tradiționale, și ca prezența produselor românești să fie de peste 50% în super­marketurile din Ro­mâ­nia, iar la anumite produse este necesară depășirea a 75%“, a spus Ioan Dîrzu, fost director general al  Albalact și fost președinte al Asociației Patronale Române din Industria Laptelui (APRIL) în perioada 2009 – 2010.


Un studiu efectuat de Consiliul Concurenței în 2010, ultimul făcut de instituție pe produsele lactate, dezvăluie că doar 63% din laptele de consum din supermarketuri și hipermarketuri este românesc, 36% fiind importat din țările Uniunii Europene și 1% din statele din afara Uniunii Europene.


 


„Dacă se citește pe eticheta pungii sau cutiilor de lapte «Fabricat în România»  nu înseamnă că acesta provine de la vacile din România, ci doar a fost amabalat la noi. Populația în general este păcălită prin utilizarea denumirii de lapte de vacă sau lapte autentic, dar acel aliment nu este obținut direct de la vacile de lapte. Acel lapte proaspăt pentru consum este un amestec cu lapte praf, a cărui valoare nutrițională este foarte scăzută”, arată un document publicat pe site-ul Camerei Deputaților care conține motivele expuse de cei cinci deputați care au inițiat proiectul de lege.


 


Anterior adoptării legii, într-un interviu pe care l-a acordat revistei noastre și care va fi publicat în ediția cu numărul 18, Dorin Cojocaru, Președintele APRIL, a declarat:


 


”Am fost în sală, când s-au discutat modificările Legii etichetării și am băgat de seamă că ei nici măcar nu au citit Regulamentul 1169, care se aplică în tot spațiul intracomunitar! Singura chestie în plus, era originea materiei prime. Le-am recomandat să lase o marjă pentru laptele spot și să decidă: dacă produsul are minim 80 % lapte românesc, să treacă ”produs românesc”. Pentru că, dacă se întâmplă un incident pe lapte-materie primă, eu nu am de unde să îmi completez necesarul, pentru că nu există în România ferme cu lapte spot. Dar ei nici măcar nu știu ce e acela ”lapte spot”!


 


Apoi, să facă această etichetare benevolă. Poate că nu vreau să trec pe etichetă ”produs cu lapte românesc”, pentru că vreau să fac export în Italia sau Franța, și nu vreau să pățesc ce s-a întâmplat lângă Lille, acolo unde, doi polițiști, la îndemnul viceprimarului de acolo, au incendiat un magazin al unui român, pentru că vindea alimente românești! După ce că suntem până la gât în noroi, tu vii și mă apeși pe creștet, aplicând această măsură doar pentru produsele fabricate în România? Iar pe ăla care îmi aduce marcă proprie din afară, îl doare în bască! Le-am spus: Haideți să facem legea bună de prima oară”. Mi s-a răspuns: ”Lăsați, domnule Cojocaru, că o să dăm pe urmă o ordonanță și rezolvăm!”


Legea a plecat spre promulgare, la Președintele Klaus Iohanis.

Alte articole recomandate:

În cadrul wokshop-ului dedicat sectorului de lapte, Cristina Nancu,  Managerul Diviziei de Tehnologie și Echipamente de procesare alimentară, din cadrul companiei Interfrig Ploiești a susținut comunicarea:  “Soluții integrate de procesare și tehnologii inovatoare de ambalare pentru producătorii din industria laptelui”. Cu o experiență de peste 20 ani în dezvoltarea de proiecte în industria frigului și a procesării alimentare, Interfrig Ploieșt [...]
Producătorul de ambalaje din carton Ecopack Ghimbav (AMCP), controlat de omul de afaceri Vladimir Cohn, mizează pe o creștere cu 10% a capacității de pro­ducție după ce va finaliza în această toamnă o investiție într-o nouă mașină de produs cutii din carton ondulat  În prezent, capacitatea de producție a fabricii Ecopack din Ghim­bav este de aproximativ 100 mil. mp de carton ondulat pe an.  „Investițiile totale vor fi de circa 1 milion de euro și [...]
Liderul mondial in solutii de procesare, ambalare si distribuire a produselor alimentare lichide, Tetra Pak, a devenit Partener Silver al Expo-Conferinței Meat & Milk 2017, eveniment care va avea loc în zilele de 25 și 26 mai, la Hotel Alpin din Poiana Brașov. Tetra Pak ofera produse sigure, inovatoare si in armonie cu protectia mediului inconjurator. In cadrul expo-conferintei, compania isi va expune cele mai noi produse si servicii la standul [...]
Evoluția rapidă a tehnologiei, diversificarea producției și consumului de alimente la nivel global dar mai ales solicitările ambalatorilor de promovare a produselor prin intermediul ambalajelor creative, au impus apariția pe piață a soluțiilor inovative de ambalare. Din fericire, Romania, prin intermediul fabricii de ambalaje EXONIA, are un cuvânt important de spus la acest capitol atât pe piața națională dar și la nivel [...]
Continuând seria inovațiilor, Bergenbier a pregătit în această vară noi surprize consumatorilor. Astfel, dozele și sticlele Bergenbier, vor avea ambalaje termosensibile, iar gama Bergenbier Fresh se îmbogățește cu un produs surprinzător pe piața mixurilor de bere din România – Bergenbier Fresh Soc. Pentru că berea savurată cu prietenii trebuie să fie o experiență plăcută de fiecare dată, ferită de dezamăgiri, pe toată perioad [...]
Caroli Foods a apelat la serviciile companiei AMPRO Design, pentru realizarea noilor ambalaje la mezelurile Sissi, gama de produse din categoria Premium, informeaza Iqads. Echipa care a realizat noul ambalaj a fost formata din: Alexandru Patru – Senior Account Executive, , Lehel Mor – Senior Designer, , Viorica Pintilie – Junior Designer, , Danubiu Birzu – Prepress/DTP. “Reteta noului Salam Sissi este realizata conform celor mai inalte exigente, [...]
Proiectul de cercetare denumit NanoPack a fost susținut financiar de către Consiliul danez pentru cercetare strategică și a fost axat pe dezvoltarea de noi materiale bioplastice pentru termoformarea tăvilor de ambalare a produselor din carne. Partenerii din cadrul proiectului au fost Riso DTU Universitatea din Copenhaga, Facultatea de Științe ale Vieții IFV, DTU Food, Faerch Plast A/S și Institutul Danez de Cercetări în domeniul Cărnii-DMRI. Scopul a fost de [...]
Prezentă la a 19-a ediție a INDAGRA, eveniment desfășurat în București, în perioada 29 octombrie – 2 noiembrie, în cadrul secțiunii produselor bio, Ferma Heroiu, producător de suc natural de mere și-a prezentat noile ambalaje de 0,3l, 1l și 2l.   ”Anul acesta am venit cu sucuri în ambalaje noi cu capacitatea de 0,3l, 1l și 2l. Până acum sucurile noastre erau comercializate doar în ambalaje de 3l și [...]

 

Meat Milk TV
infoALIMENT MAGAZIN