Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Producătorii de lapte din România vor trebui să menționeze pe ambalajele produselor lactate procentul de lapte praf, iar mențiunea „lapte românesc” va putea fi făcută doar pentru laptele provenit de la vacile din România, nu și la cel importat, arată Legea etichetării laptelui, votată ieri în Camera Deputaților.


 


„Legea privind stabilirea unor măsuri suplimentare obligatorii pentru etichetarea laptelui proaspăt pentru con­sum și a produselor lactate” urmea­ză acum să meargă spre promulgare.


Astfel, Camera Deputaților a hotărât modificări privind etichetarea laptelului și vor ca pe cutia sau punga  de lapte să fie trecut clar dacă acesta conține lapte praf sau nu, și în ce procent, interzicând ca mențiunea „produs natural” să fie trecută pe produsele care au în compoziție altceva decât lapte 100% natural, iar în ceea ce privește produsele inscripțio­nate cu mențiune „lapte românesc” acestea nu pot să conțină decât lapte provenit de la vacile din România.


 


Ioan Dîrzu, inițiatorul proiectului de lege: Consumatorii  trebuie să aibă acces la toate infomațiile care ar trebui să fie trecute pe un produs fabricat în România


La dezbaterea acestei măsuri au participat reprezentanți ai ANSVA, ANPC, Consiliului Concurenței, pre­cum și alte organe abilitate în controlul alimentar, care au ajuns la concluzia că o etichetă pentru o informare com­pletă a consumatorului ar fi bine­venită.


 


„Este o măsură care nu poate fi decât în folosul consumatorului și a fermierilor din România. Eu îmi doresc ca locuitorii României să consume cât mai multe produse românești, tradiționale, și ca prezența produselor românești să fie de peste 50% în super­marketurile din Ro­mâ­nia, iar la anumite produse este necesară depășirea a 75%“, a spus Ioan Dîrzu, fost director general al  Albalact și fost președinte al Asociației Patronale Române din Industria Laptelui (APRIL) în perioada 2009 – 2010.


Un studiu efectuat de Consiliul Concurenței în 2010, ultimul făcut de instituție pe produsele lactate, dezvăluie că doar 63% din laptele de consum din supermarketuri și hipermarketuri este românesc, 36% fiind importat din țările Uniunii Europene și 1% din statele din afara Uniunii Europene.


 


„Dacă se citește pe eticheta pungii sau cutiilor de lapte «Fabricat în România»  nu înseamnă că acesta provine de la vacile din România, ci doar a fost amabalat la noi. Populația în general este păcălită prin utilizarea denumirii de lapte de vacă sau lapte autentic, dar acel aliment nu este obținut direct de la vacile de lapte. Acel lapte proaspăt pentru consum este un amestec cu lapte praf, a cărui valoare nutrițională este foarte scăzută”, arată un document publicat pe site-ul Camerei Deputaților care conține motivele expuse de cei cinci deputați care au inițiat proiectul de lege.


 


Anterior adoptării legii, într-un interviu pe care l-a acordat revistei noastre și care va fi publicat în ediția cu numărul 18, Dorin Cojocaru, Președintele APRIL, a declarat:


 


”Am fost în sală, când s-au discutat modificările Legii etichetării și am băgat de seamă că ei nici măcar nu au citit Regulamentul 1169, care se aplică în tot spațiul intracomunitar! Singura chestie în plus, era originea materiei prime. Le-am recomandat să lase o marjă pentru laptele spot și să decidă: dacă produsul are minim 80 % lapte românesc, să treacă ”produs românesc”. Pentru că, dacă se întâmplă un incident pe lapte-materie primă, eu nu am de unde să îmi completez necesarul, pentru că nu există în România ferme cu lapte spot. Dar ei nici măcar nu știu ce e acela ”lapte spot”!


 


Apoi, să facă această etichetare benevolă. Poate că nu vreau să trec pe etichetă ”produs cu lapte românesc”, pentru că vreau să fac export în Italia sau Franța, și nu vreau să pățesc ce s-a întâmplat lângă Lille, acolo unde, doi polițiști, la îndemnul viceprimarului de acolo, au incendiat un magazin al unui român, pentru că vindea alimente românești! După ce că suntem până la gât în noroi, tu vii și mă apeși pe creștet, aplicând această măsură doar pentru produsele fabricate în România? Iar pe ăla care îmi aduce marcă proprie din afară, îl doare în bască! Le-am spus: Haideți să facem legea bună de prima oară”. Mi s-a răspuns: ”Lăsați, domnule Cojocaru, că o să dăm pe urmă o ordonanță și rezolvăm!”


Legea a plecat spre promulgare, la Președintele Klaus Iohanis.

Alte articole recomandate:

Evoluția rapidă a tehnologiei, diversificarea producției și consumului de alimente la nivel global dar mai ales solicitările ambalatorilor de promovare a produselor prin intermediul ambalajelor creative, au impus apariția pe piață a soluțiilor inovative de ambalare. Din fericire, Romania, prin intermediul fabricii de ambalaje EXONIA, are un cuvânt important de spus la acest capitol atât pe piața națională dar și la nivel [...]
Grupul francez Lactalis, care în urmă cu cinci ani a cumpărat producătorul de lactate LaDorna de la omul de afaceri Jean Valvis, a înlocuit brandul LaDorna de pe produsele din categoria telemea cu brandul President, recunoscut la nivel european, în urma unui proces de rebranding început în mai 2013 și finalizat la începutul acestui an. Astfel, în prezent în magazine se comercializează telemea President, dar mai există și loturi de telemea care au [...]
Scandalul firmelor de colectare a deșeurilor de ambalaje acuzate că au falsificat date legate de cantitățile strânse ia amploare prin intervenția procuraturii, care acuză mai multe firme că au făcut evaziune fiscală și fals în înscrisuri, prin asta rezultând un prejudiciu de 54 mil. euro.   Firmele vizate de aceste controale, printre care se numără Eco-Rom Ambalaje, Green Session, Session Recycle și Eco Pack Management, sunt bănuite că au făcut evaziune fiscală, [...]
Directorul general al Asociației Berarii României, Constantin Bratu, a fost desemnat, la începutul lunii mai, președinte al companiei Eco-Rom Ambalaje, cea mai importantă organizație de preluare a obligației de reciclare și valorificare a deșeurilor de ambalaje, de la agenții economici. Din 2005, Constantin Bratu este directorul general al Asociației Berarii României. Totodată, acesta face parte din Consiliul Director al Federației Romalimenta, Consiliul Român pentr [...]
Una dintre cele mai prestigioase companii din domeniul ambalajelor, Pentapac, va participa la cea de-a V-a ediție a Expo-Conferinței Internaționale Meat & Milk, evenimant care se va desfășura în zilele de 12 și 13 mai, la Hotel Alpin din Poiana Brașov.   Cu o experienta de peste 20 de ani in domeniul ambalarii, echipa de specialisti ai Pentapac sta la dispozitia companiilor pentru gasirea solutiilor de ambalare corespunzatoar [...]
Ambalajele tip PET (din plastic) au ajuns în ultimii ani să cucerească și piața apelor minerale, astfel că în prezent peste 90% din sticlele de apă minerală naturală vândută pe piața din România sunt din plastic.   Dacă în 1992 românii consumau apă minerală îmbuteliată doar în ambalaje de sticlă, în 2011 PET-ul a ajuns să aibă o pondere covâr­șitoare de 95%, potrivit Ghidului Apelor Minerale Naturale. O altă piață unde [...]
PET-urile au ajuns în ultimii ani să cucerească și piața apelor minerale, astfel că în prezent peste 90% din sticlele de apă minerală naturală vândută pe piața din România sunt din plastic, informează Ziarul Financiar.   Dacă în 1992 românii consumau apă minerală îmbuteliată doar în ambalaje de sticlă, în 2011 PET-ul a ajuns să aibă o pondere covâr­șitoare de 95%, potrivit Ghidului Apelor Minerale Naturale.   O altă [...]
  Înainte de a vorbi despre tehnologii de ambalare a bomboanelor, cu mult mai importantă este problematica asigurării siguranței alimentare a acestui produs consumat în majoritate covârșitoare de copii, în directă relație cu ambalajul. Relația este strictă și directă, atâta vreme cât, pentru un aspect cât mai comercial, la realizarea ambalajelor sunt folosite cele mai diverse materiale, inclusiv metale prezente în [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN