Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa




Membrii federației atrag atenția asupra lipsei unei strategii de protejare a fermierilor în fața fluctuațiilor prețului de achiziție la lapte-materie primă, o posibilă soluție propusă de ei fiind adoptarea unei hotărări la nivelul Comisiei Europene prin care să se asigure un preț minim garanta, stabilit în cadrul fiecărei țări membre.


De asemenea, o altă problemă cu care se confruntă producătorii locali este lipsa unei strategii de identificare de noi piețe de desfacere pentru vânzarea de animale vii și produse din carne și lapte, care ar putea reprezenta o alternativă de venit la cele obținute din vânzarea laptelui.


În acest sens, Pro Agro cere formarea unei grup de acțiune din rândul reprezentanților fermierilor, ai Ministerului Agriculturii, ANSVSA, precum și MAE, care să identifice cumpărătorii din diferite țări, dar și comunicarea eficientă între autoritățile sanitar veterinare din aceste țări și ANSVSA, în vederea stabilirii condițiilor de export/import.


În plus este nevoie de "identificarea problemelor sanitar veterinare din România, eliminarea lor urgentă, dar și comunicarea eficientă cu OIE astfel incât România să aibă statut de țară indemnă la bolile care ar putea opri exportul".


Federația subliniază și lipsa unei strategii de eficientizare a activității fermierilor crescători de vaci de lapte din Romania, propunând investiții în genetică prin programe anuale de achiziție de animale de rasă cu origine cunoscută, dar și în tehnologie, pentru creșterea productivității


"Cerem autorităților să facă demersurile necesare pentru implementarea măsurilor propuse dacă nu doresc ca sectorul creșterii bovinelor pentru lapte să devină istorie în Romania", se mai precizează în comunicat.

Alte articole recomandate:

Ilie Stoian: Cât de performantă este Industria alimentară a României, domnelor și domnilor? Ne mândrim că legumele și fructele noastre sunt cele mai gustoase, ne lăudăm că mâncăruri ca la noi, la nimeni, că românii știu să ”pregătească” cel mai bine porcul, că telemea și lapte ca la noi nu mai găsești, că pâine ca pe malurile Dâmboviței, mai rar, iar, când vine vorba despre mititei, cine să ne stea [...]
În perioada 20-21 Mai 2014, Asociația pentru Promovarea Alimentului Românesc – APAR, membră a Federației Naționale PRO AGRO, împreună cu Ministerul Economiei, au organizat participarea cu pavilion național la expoziția "World of Private Label" Amsterdam. Târgul anual "World of Private Label" PLMA Trade Show dă posibilitatea producătorilor și comercianților cu amănuntul să construiască programe de promovare pentru produse tip “private label”, iar [...]
Prețul grâului a înregistrat o scădere de 11% de la începutul anului până în prezent, iar producția record așteptată în Franța va pune și mai multă presiune asupra cotațiilor de pe piața mondială. În unele regiuni ale lumii, grâul a ajuns la cele mai reduse prețuri din ultimii 10 ani.   Franța, cel mai mare producător de grâu din Uniunea Europeană, va înregistra o recoltă record de 40,4 milioane de tone de grâu moale, [...]
Intr-un interviu acordat revistei Progresiv, doamna Irina Mandoiu, Director Comercial la Albalact, a declarat ca, in compensatie a faptului ca ultimii ani de criza, piata s-a micsorat, castigul este un consumator mai educat. Doamna Mandoiu a mai declarat: ”Astazi vorbim in continuare despre inovatie si investitii, despre branduri puternice si produse de calitate, multe dintre ele romanesti si mai vorbim despre strategii realiste ale politicilor de marketing si vanzari, orientate catre [...]
Cererea de produse bio din România este în creștere, urmând aceeași tendință înregistrată la nivelul Uniunii Europene. Oferta însă, cu toate că cifrele sunt încurajatoare în acest sens, nu acoperă necesarul intern, cu atât mai puțin cererea la export. În 2012, doar 2,1 la sută din suprafața agricolă utilizată a României a fost cultivată ecologic, comparativ cu 5,8 la sută, media în UE27. Și totuși, față de 2007, suprafețele [...]
Decizia Rusiei de a interzice importurile de produse alimentare din SUA și Uniunea Europeană are un impact puternic asupra producătorilor din România, deoarece legumele și fructele destinate pieței rusești sunt redistribuite către alte țări ceea ce înseamnă o competiție serioasă din moment ce prețurile sunt la jumătate față de cele practicate de producătorii autohtoni. Producătorii de legume și fructe din România sunt îngrijorați de această măsură pentru că nu ma [...]
Bergenbier, unul dintre cei mai importanți jucători pe piața berii din România, își majorează capitalul social cu 65 milioane euro, surse din piața de profil arătând că producătorul vrea să investească în dezvoltarea activității. În prezent, Bergenbier SA are un capital social de 2.888.966 lei (circa 654.000 euro). Potrivit datelor de la Registrul Comerțului, compania este deținută de firma Starbev Olanda (99,74%).  Pe ordinea de zi a unei AGA [...]
Dacă anul trecut românii se puteau lăuda cu 4.402 de produse tradiționale atestate, la cinci luni după modificarea legislației în domeniu, doar 30 au reușit să treacă de documentația stufoasă pe care producătorii trebuie să o depună autorităților și să fie atestate. Până acum au fost depuse 51 de dosare în acest sens, dar mai bine de jumătate au fost respinse. Termenul de reatestare expiră anul acesta, pe data de 11 septembrie. Astfel, în cinci luni au fo [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN