Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa




Membrii federației atrag atenția asupra lipsei unei strategii de protejare a fermierilor în fața fluctuațiilor prețului de achiziție la lapte-materie primă, o posibilă soluție propusă de ei fiind adoptarea unei hotărări la nivelul Comisiei Europene prin care să se asigure un preț minim garanta, stabilit în cadrul fiecărei țări membre.


De asemenea, o altă problemă cu care se confruntă producătorii locali este lipsa unei strategii de identificare de noi piețe de desfacere pentru vânzarea de animale vii și produse din carne și lapte, care ar putea reprezenta o alternativă de venit la cele obținute din vânzarea laptelui.


În acest sens, Pro Agro cere formarea unei grup de acțiune din rândul reprezentanților fermierilor, ai Ministerului Agriculturii, ANSVSA, precum și MAE, care să identifice cumpărătorii din diferite țări, dar și comunicarea eficientă între autoritățile sanitar veterinare din aceste țări și ANSVSA, în vederea stabilirii condițiilor de export/import.


În plus este nevoie de "identificarea problemelor sanitar veterinare din România, eliminarea lor urgentă, dar și comunicarea eficientă cu OIE astfel incât România să aibă statut de țară indemnă la bolile care ar putea opri exportul".


Federația subliniază și lipsa unei strategii de eficientizare a activității fermierilor crescători de vaci de lapte din Romania, propunând investiții în genetică prin programe anuale de achiziție de animale de rasă cu origine cunoscută, dar și în tehnologie, pentru creșterea productivității


"Cerem autorităților să facă demersurile necesare pentru implementarea măsurilor propuse dacă nu doresc ca sectorul creșterii bovinelor pentru lapte să devină istorie în Romania", se mai precizează în comunicat.

Alte articole recomandate:

Salariul mediu net din Ro­mâ­nia îți permite să cumperi 15 coșuri de alimente de bază într-o lună, pe când un polo­nez poate cumpăra 25, iar un german 50. ZF a calculat costul me­diu al aceluiași coș cu 15 alimente în mai multe piețe din Europa Cen­trală și de Est și în Ger­­ma­nia și a ob­ser­vat că un român plă­tește în me­die 24 de euro, cu 8% mai puțin decât un po­lo­nez și cu [...]
In editia on-line de azi, Iqads a publicat rezultatele Effie Effectivness Index Romania 2014, analiza si, totodata, clasament al realizarilor si eficientei in publicitate. Din pacate, dintre firmele care au afaceri si in zona de carne, doar Unilever apare in clasament, din randul firmelor care activeaza in industria alimentara romaneasca. Iata clasamentele: In Top 3 Agentii au intrat Graffiti BBDO cu 2 Gold Effie, 4 Silver, 1 Bronze si doua nominalizari, McCann cu 3 Gold Effie, un Bronze, [...]
Media Concept Store, agentia de comunicare ce reprezinta proiectul “Produsul Anului” in Romania a acordat premiile asociate acestei competitii aflata la a 5-a editie, in cadrul unei Gale, care s-a desfasurat la Hotel Marriott, in data de 7 Mai, anunta revista Progresiv. “Editia din acest an continua in spiritul diversificarii categoriilor, noi tipuri de produse, de genul suplimentelor alimentare, acceptand provocarea de a se se supune testului consumatorilor  si a se [...]
Un misterios ingredient al lumii antice având la bază peștele și intestinele de pește, utilizat pentru condimentarea tuturor preparatelor culinare în epoca romană, este, se pare, precursorul actualilor potențiatori de aromă obținuți pe cale chimică. Potrivit maestrului bucătar Mircea Groza, citat de Agerpres, un pasionat de bucătăria romană, ingredientul cunoscut sub denumirea de ‘garum’ este un condiment prezent în toat [...]
Retailerul belgian Mega Image aduce pentru prima dată în România conceptul de livrare la domiciliu și pentru segmentul de supermarket. Magazinul de produse congelate al companiei, AB Cool Food, oferă de curând această posibilitate. Magazinul cu produse congelate AB Cool Food, operat de retailerul belgian Mega Image, oferă de curând clienților posibilitatea de a comanda și la domiciliu. Este prima dată pe piața locală când un operator de supermarketuri decide să [...]
Mototol este noul brand de produse de hartie de uz casnic pe care compania romaneasca Rom Paper il lanseaza pe piata in luna august 2014. Brandul Mototol se bazeaza pe o calitate superioara a hartiei,  si este structurat in trei game : Zi cu zi , Premium si Decorative. In privinta designului ambalajelor, se mizeaza pe simplitate, pentru a fi in ton cu filozofia brandului Mototol – hartia onesta care isi asuma ca nu face mai mult decat poate face de fapt. De un tratamen [...]
Produsele cu termene de valabilitate aproape de expirare vor fi mai ușor de găsit în masa de ”promoții” din marile magazine. Asta pentru că senatorii au votat ieri un proiect de lege care obligă toți comercianții să aibă standuri separate unde să se găsească aceste alimente. Acest lucru îi va obliga și să practice reduceri subtanțiale. Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului 99 din 29 august 2000 [...]
(Mediafax) Vânzările de ciocolată și bomboane de la nivel mondial ar putea ajunge la un nivel record în acest an datorită creșterii „atracției” pentru dulciuri a consumatorilor de clasă medie din țări precum India, China și Brazilia, scrie Financial Times. Estimările arată că vânzările de dulciuri ar putea ajunge anul acesta la 198 miliarde de dolari, cu 5,4% mai mult comparativ cu anul anterior, potrivit ultimelor date alte companiei de cercetare de piață [...]

 

Living fresh
Meat Milk TV
meatmilk
Debitron Termo
testo
infoALIMENT MAGAZIN