Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

frig infoaliment


Piața globală de echipament frigorific comercial a înregistrat o valoare de 29,1 miliarde de dolari în 2012 și este de așteptat să ajungă la 46,6 miliarde de dolari în 2018, în creștere cu un ritm mediu anual de aproximativ 8,2 la sută pentru intervalul de timp 2012-2018, potrivit raportului "Commercial Refrigeration Equipment Market - Global Industry Size, Market Share, Trends, Analysis and Forecast, 2012 - 2018" publicat de firma de consultanță Transparency Market Research.


 


Asia-Pacific, zona leader


 


Printre cele mai cunoscute și vândute echipamente frigorifice comerciale se numără răcitoarele de băuturi, camerele frigorifice, compresoarele frigorifice, agregatele frigorifice, vitrinele frigorifice, mașinile de produs gheață etc..


La nivel mondial, zona Asia-Pacific ocupă poziția de lider pe piața echipamentului frigorific comercial în ceea ce privește veniturile aduse, cu o cotă de piață de 34,1%, urmată de America de Nord.


 


În prezent, în ceea ce privește tipul echipamentelor și utilajelor, segmentul echipamentelor de transport frigorific deține din punct de vedere valoric cea mai mare cota de piață în cadrul sectorului de echipamente comerciale de refrigerare, cu un procent de 18,8 la sută, reprezentat de venituri de 5,4 miliarde de dolari. Această situație are la bază creșterea comerțului internațional cu produse alimentare. Transparency Market Research se așteaptă ca segmentul echipamentelor de transport frigorific să înregistreze în intervalul 2012-2018 un ritm mediu anual de creștere de 11,1%, ajungând ca în anul 2018, veniturile aduse de sector să atingă valoarea de 10,2 miliarde de dolari.


 


În cadrul industriei de echipamente comerciale de refrigerare, secțiunea frigiderelor și congelatoarelor deține a doua poziție din punctul de vedere al cotei de piață cu o valoare de 5,1 miliarde de dolari cheltuiți de clienți pentru achiziția de astfel de echipamente.


 


Industria alimentară dă tonul în domeniu


 


Piața echipamentelor de refrigerare este strâns legată de cea a industriei alimentare, deoarece orice magazin alimentar, supermarket, depozit ori fabrică de prelucrare a produselor alimentare au nevoie de echipamente de refrigerare pentru a menține prospețimea și calitatea produsului pe care acestea îl oferă clienților lor. De altfel, cei mai mari utilizatori de echipament frigorific comercial sunt supermarketurile și magazinele alimentare și cele de băuturi.


 


Principalii cumpărători de echipament frigorific de depozitare, potrivit raportului Transparency Market Research, sunt întreprinderile din sectorul de servicii alimentare. Aceste companii vor cheltui aproximativ 9,3 miliarde dolari în acest an pe echipamente noi și este de așteptat ca nivelul cheltuielilor făcute de respectivele companii pentru achiziționarea de utilaje și echipamente frigorifice să ajungă la mai mult de 16 miliarde dolari până în 2018.


 


Având în vedere marjele de profit înguste din industria alimentară, eficiența va fi constitui un interes special al utilizatorilor finali, cum ar fi operatorii de flote și comercianții cu amănuntul. Acest aspect va fi luat în considerare mai ales de aceia care doresc să-și extindă operațiunile existente sau de aceia care doresc să-și schimbe echipamentele îmbătrânite. Una dintre cele mai importante surse de creștere economică în domeniul echipamentelor comerciale frigorifice va fi, de asemenea, supermarketurile care se vor remodela, arăta Bryan Beitler, vice-președinte al Source Refrigeration & HVAC,  furnizor de instalații de refrigerare. "Mulți clienți trebuie să facă noi investiții pentru a ține pasul cu concurența", a declarat Bryan Beitler. Acesta a mai adăugat că creșterea cotei de piață, și eliminarea locațiilor și spațiilor neperformante vor fi o parte din provocările cu care se confruntă industria alimentară, în viitorul apropiat.


 


Eficiența este de așteptat să fie un factor major de schimbare, și cumpărătorii și deținătorii de echipamente frigorifice va trebui să răspundă prin măsuri de economisire a energiei și de monitorizare a temperaturii. O provocare importantă pentru furnizorii de astfel de echipamente, mai ales atunci când ei se ocupă și de asigurarea service-ului post-vânzare este acela de a preîntâmpina posibilele întreruperi ce ar putea apărarea pe timpul funcționării instalațiilor, arăta Steve Wright, președinte al Wright Bros Inc. "Din punctul de vedere al sistemului frigorific al unui supermarket, vom avea o abordare agresivă cu privire la preîntâmpinarea apariției defecțiunilor. Se poate ca o problemă minoră, să se transforme pe principiul ”bulgărelui de zăpadă” într-o problemă majoră care poate să-I coste pe clienți mulți bani.", explica Steve Wright.


 


Strategii de expansiune


 


Pe măsură ce jucătorii din industria alimentară căută să-și extindă și să-și remodeleze spatiile frigorifice comerciale pentru a-și îmbunătăți eficiența, unul dintre instrumentele cele mai importante, la dispoziția lor, este probabil acela al monitorizării acestor spații. Un raport din 2009 sponsorizat de Departamentul de Energie al SUA a remarcat că o reducere semnificativă a consumului de energie datorată utilizării echipamentelor frigorifice și deci o reducere semnificativă a costurilor de utilizare poate fi obținută prin utilizarea de senzori și sisteme automatizate de menținere a unei temperaturi constante.


 


Această abordare diferă semnificativ de cea tradițională în care principalul obiectiv al utilizatorilor de echipamente frigorifice era aceea de a obține facilități la plata facturilor pentru a minimiza costurile. Urmărirea funcționării sistemelor frigorifice nu trebuie făcută doar la nivel de echipament frigorific, ci ar trebui făcută în mod integrat, holistic avându-se în vedere toate sistemele consumatoare de energie de la fața locului.


 


"Cu date în timp real provenind de la un sistem de monitorizare, operatorii de echipamente ar putea recunoaște, identifica și diagnostica fluctuațiile neașteptate de performanță sau de utilizare", a subliniat raportul. "Deoarece problemele de performanță și de utilizare pot fi detectate și diagnosticate în timp util, sisteme de monitorizare a oferi un potențial semnificativ de economisire a energiei.". Deși implementarea sistemelor complexe de monitorizare pot implica costuri mari în avans și întreruperea proceselor de afaceri, efectele obținute se concretizează în beneficii strategice pe termen lung, potrivit raportului.


 


Spre exemplu, utilizarea unui astfel de sistem de supraveghere într-un supermarket american a permis o reduce a consumului de energie electrică cu 23 de milioane de kWh pe an. În plus, compania a fost capabilă să dezvolte strategii de economisire a energiei pe termen lung și să evalueze eficiența echipamentelor de refrigerare, fapt care a permis ca pe termen lung respectivul lanț de supermarketuri să aibă la dispoziție fonduri mai mari pentru investiții, obținând astfel un avantaj strategic în raport cu competitorii.


 


Cerințele de mediu – factor cheie în evoluția pieței


 


Cei mai importanți factori care influențează evoluția pieței de echipament frigorific comercial, în următorii cinci ani, potrivit raportului elaborat de Transparency Market Research, sunt avansul continuu al tehnologiei, schimbarea tendințelor în consumul alimentar, creșterea comerțului internațional cu produse alimentare, apariția de noi supermarketuri și lanțuri de fast-food, creșterea domeniului horticol și expansiunea consumului de pește și produse piscicole precum și a consumului și a exporturilor de produse alimentare prelucrate la nivel mondial. În ultimii ani industria s-a confruntat cu o restrângere a vânzărilor, dar în prezent analiștii pieței au remarcat o revigorare a cererii în special din partea restaurantelor și supermarketurilor. În plus, creșterea lentă a construcțiilor non-rezidențiale va impulsiona, de asemenea, sectorul, ca urmare a cererii de echipamentele specifice de refrigerare.


 


Există însă și factori care împiedică dezvoltarea pieței de echipament frigorific comercial, iar dintre aceștia putem enumera menținerea în uz a echipamentelor comerciale de refrigerare mai vechi, care sunt însă și mai puțin eficiente din punct de vedere energetic, prevederile restrictive cu privire la această piață cuprinse în Protocoalele de la Montreal și Kyoto, precum și creșterea costurilor de combustibil. Reglementările de mediu din ce în ce mai stricte vor avea probabil un efect negativ în special asupra firmelor mici, care nu au capacitatea de a se extinde sau de a-și reînnoi echipamentele uzate, arată autorii raportului menționat.


 


Asia vine din urmă


Printre cei mai mari jucători din această industrie se numără companii precum Carrier, Johnson Controls/York, Lennox, Daikin/McQuay, Dover, ITW, Hussmann, Star Refrigeration, STANDEN, Thermo King, Mayekawa și Trane. La acestea ar trebui să adaugăm nume de companii producătoare de echipamente precum compresoare, termostate, motoare, colectoare, supape, cum ar fi Parker, Honeywell, Krack, Embraco, DuPont, Taylor, Saginomiya, Copeland, Bitzer, Emerson, SPORLAN, Imperial, McMillan, Maneurop, Thermotron. Bohn, Danfoss, Blitzer și Gudner sunt considerate unele dintre cele mai puternice firme ce acționează în sectorul echipamentelor comerciale frigorifice.


 


Prin inovare și dezvoltare continuă acești jucători continuă să domine piața de echipament frigorific comercial. Cu toate acestea, țările din Asia joacă un rol tot mai important în acest domeniu.


 


Companiile mici și mijlocii sunt principalii furnizori de materiale și repere (produse intermediare) ai industriei de refrigerare precum rafturi, sigilii, profile din plastic și sticlă.


 


 


 


 

Alte articole recomandate:

(Autor: Maria Demetriad) Răcirea produselor alimentare până la temperaturi apropiate de punctul de congelare, fără formare de gheață în produs, este denumitărefrigerare. De regulă presupune transfer de căldură și masă (umiditate) de la produs la mediul de răcire. Temperatura de refrigerare a produselor alimentare este de 0…5°C. Mediul de răcire trebuie să aibă temperatura mai redusă cu 3…5°C. Clasificarea refrigerării se poate realiza după mai mul [...]
(Comunicat) Macromex a finalizat constructia Edenia Distribution Center, centrul logistic de la Campia Turzii, care include celui mai inalt depozit High-Bay de produse congelate din Europa, in urma unei investitii de 17 milioane de euro. Centrul de distributie, a carui constructie a debutat in martie 2013, urmeaza sa intre in functiune in luna aprilie a acestui an, dupa finalizarea perioadei de probe. “Locatia centrului de distributie este una strategic aleasa: Campia Turzii, un nod [...]
(Comunicat) DAAS a încheiat anul 2013 cu o cifră de afaceri de 25 de milioane de euro, în creștere cu 6% față de 2012 când s-au înregistrat vânzări de 23.5 milioane de euro. Din totalul veniturilor companiei, 60% reprezintă vânzări de proiecte pentru magazine de retail (instalații frigorifice, mobilier și rafturi comerciale), 18% proiecte pentru industria HoReCa, iar restul veniturilor s-au înregistrat din vânzări de mobilier, [...]
Gabriel Andronescu, country manager al furni­zorului de paleți CHEP România, spune că avansul cererii de paleți este direct proporțional cu creșterea volumelor de marfă paletizată și a numărului de produse (SKUs), ceea ce poate reprezenta un barometru pentru mersul industriilor.   „În general, creșterea cererii de paleți se observă atunci când o companie își extinde producția fie datorită creșterii cererii domestice sau de la export pentru produsel [...]
Workshop-ul Fabrica de Carne din prima zi a Expo-Conferinței Meat & Milk 2014 a dat ocazia domnului Leonard Lepădatu, Application Dept Linde Gas România să susțină comunicarea cu titlul ”Echipamente de congelare și răcire criogenică”, în fapt, să prezinte oferta de soluții tehnologice destinate tratamentului la frig, al cărnii. Implicată de-a lundul anilor în mod activ în dezvoltarea proceselor de răcire criogenică, Linde Gas și [...]
In cadrul celei de-a 11-a editii a Summitului 3PL care s-a tinut pe 13 noiembrie in Amsterdam, FM Logistic a fost desemnata “Cel mai bun furnizor 3PL pentru retaileri” de catre companiile din acest sector de activitate. Obiectivul acestui eveniment organizat anual de catre Eyefortransport este promovarea furnizorilor logistici pentru excelenta operationala si valoarea adaugata a serviciilor oferite. FM Logistic a fost premiata la sectiunea ‘Retail Supply Chain’ pe baza [...]
(Autor: Ioan Serbanescu) Industria produselor lactate se confruntă, din când în când, cu situații în care produsele deshidratate au o stabilitate mai redusă la depozitare decât cea așteptată, motiv pentru care producătorii prezintă un mare interes pentru îmbunătățirea tehnologiei de obținere sau a modului de ambalare a produselor, cu scopul de a menține valabilitatea acestora cât mai mult timp posibil. Efectul condițiilor de depozitare Ca urmare a [...]
România a înregistrat anul trecut, cea mai mare creștere a vânzărilor în retail din Uniunea Europeană: 8,9%. Drept consecință, pozitivă de data aceasta, cererea generată de companiile care activează în sectoarele Retail și Distribuție/Logistică a avut o contribuție majoră la rezultatele pozitive de pe piața de leasing. Cererea pentru dezvoltări industriale va urma un trend ascendent fiind susținută de creșterea consumului, dar și de nevoia companiilor din [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN