Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

frig infoaliment


Piața globală de echipament frigorific comercial a înregistrat o valoare de 29,1 miliarde de dolari în 2012 și este de așteptat să ajungă la 46,6 miliarde de dolari în 2018, în creștere cu un ritm mediu anual de aproximativ 8,2 la sută pentru intervalul de timp 2012-2018, potrivit raportului "Commercial Refrigeration Equipment Market - Global Industry Size, Market Share, Trends, Analysis and Forecast, 2012 - 2018" publicat de firma de consultanță Transparency Market Research.


 


Asia-Pacific, zona leader


 


Printre cele mai cunoscute și vândute echipamente frigorifice comerciale se numără răcitoarele de băuturi, camerele frigorifice, compresoarele frigorifice, agregatele frigorifice, vitrinele frigorifice, mașinile de produs gheață etc..


La nivel mondial, zona Asia-Pacific ocupă poziția de lider pe piața echipamentului frigorific comercial în ceea ce privește veniturile aduse, cu o cotă de piață de 34,1%, urmată de America de Nord.


 


În prezent, în ceea ce privește tipul echipamentelor și utilajelor, segmentul echipamentelor de transport frigorific deține din punct de vedere valoric cea mai mare cota de piață în cadrul sectorului de echipamente comerciale de refrigerare, cu un procent de 18,8 la sută, reprezentat de venituri de 5,4 miliarde de dolari. Această situație are la bază creșterea comerțului internațional cu produse alimentare. Transparency Market Research se așteaptă ca segmentul echipamentelor de transport frigorific să înregistreze în intervalul 2012-2018 un ritm mediu anual de creștere de 11,1%, ajungând ca în anul 2018, veniturile aduse de sector să atingă valoarea de 10,2 miliarde de dolari.


 


În cadrul industriei de echipamente comerciale de refrigerare, secțiunea frigiderelor și congelatoarelor deține a doua poziție din punctul de vedere al cotei de piață cu o valoare de 5,1 miliarde de dolari cheltuiți de clienți pentru achiziția de astfel de echipamente.


 


Industria alimentară dă tonul în domeniu


 


Piața echipamentelor de refrigerare este strâns legată de cea a industriei alimentare, deoarece orice magazin alimentar, supermarket, depozit ori fabrică de prelucrare a produselor alimentare au nevoie de echipamente de refrigerare pentru a menține prospețimea și calitatea produsului pe care acestea îl oferă clienților lor. De altfel, cei mai mari utilizatori de echipament frigorific comercial sunt supermarketurile și magazinele alimentare și cele de băuturi.


 


Principalii cumpărători de echipament frigorific de depozitare, potrivit raportului Transparency Market Research, sunt întreprinderile din sectorul de servicii alimentare. Aceste companii vor cheltui aproximativ 9,3 miliarde dolari în acest an pe echipamente noi și este de așteptat ca nivelul cheltuielilor făcute de respectivele companii pentru achiziționarea de utilaje și echipamente frigorifice să ajungă la mai mult de 16 miliarde dolari până în 2018.


 


Având în vedere marjele de profit înguste din industria alimentară, eficiența va fi constitui un interes special al utilizatorilor finali, cum ar fi operatorii de flote și comercianții cu amănuntul. Acest aspect va fi luat în considerare mai ales de aceia care doresc să-și extindă operațiunile existente sau de aceia care doresc să-și schimbe echipamentele îmbătrânite. Una dintre cele mai importante surse de creștere economică în domeniul echipamentelor comerciale frigorifice va fi, de asemenea, supermarketurile care se vor remodela, arăta Bryan Beitler, vice-președinte al Source Refrigeration & HVAC,  furnizor de instalații de refrigerare. "Mulți clienți trebuie să facă noi investiții pentru a ține pasul cu concurența", a declarat Bryan Beitler. Acesta a mai adăugat că creșterea cotei de piață, și eliminarea locațiilor și spațiilor neperformante vor fi o parte din provocările cu care se confruntă industria alimentară, în viitorul apropiat.


 


Eficiența este de așteptat să fie un factor major de schimbare, și cumpărătorii și deținătorii de echipamente frigorifice va trebui să răspundă prin măsuri de economisire a energiei și de monitorizare a temperaturii. O provocare importantă pentru furnizorii de astfel de echipamente, mai ales atunci când ei se ocupă și de asigurarea service-ului post-vânzare este acela de a preîntâmpina posibilele întreruperi ce ar putea apărarea pe timpul funcționării instalațiilor, arăta Steve Wright, președinte al Wright Bros Inc. "Din punctul de vedere al sistemului frigorific al unui supermarket, vom avea o abordare agresivă cu privire la preîntâmpinarea apariției defecțiunilor. Se poate ca o problemă minoră, să se transforme pe principiul ”bulgărelui de zăpadă” într-o problemă majoră care poate să-I coste pe clienți mulți bani.", explica Steve Wright.


 


Strategii de expansiune


 


Pe măsură ce jucătorii din industria alimentară căută să-și extindă și să-și remodeleze spatiile frigorifice comerciale pentru a-și îmbunătăți eficiența, unul dintre instrumentele cele mai importante, la dispoziția lor, este probabil acela al monitorizării acestor spații. Un raport din 2009 sponsorizat de Departamentul de Energie al SUA a remarcat că o reducere semnificativă a consumului de energie datorată utilizării echipamentelor frigorifice și deci o reducere semnificativă a costurilor de utilizare poate fi obținută prin utilizarea de senzori și sisteme automatizate de menținere a unei temperaturi constante.


 


Această abordare diferă semnificativ de cea tradițională în care principalul obiectiv al utilizatorilor de echipamente frigorifice era aceea de a obține facilități la plata facturilor pentru a minimiza costurile. Urmărirea funcționării sistemelor frigorifice nu trebuie făcută doar la nivel de echipament frigorific, ci ar trebui făcută în mod integrat, holistic avându-se în vedere toate sistemele consumatoare de energie de la fața locului.


 


"Cu date în timp real provenind de la un sistem de monitorizare, operatorii de echipamente ar putea recunoaște, identifica și diagnostica fluctuațiile neașteptate de performanță sau de utilizare", a subliniat raportul. "Deoarece problemele de performanță și de utilizare pot fi detectate și diagnosticate în timp util, sisteme de monitorizare a oferi un potențial semnificativ de economisire a energiei.". Deși implementarea sistemelor complexe de monitorizare pot implica costuri mari în avans și întreruperea proceselor de afaceri, efectele obținute se concretizează în beneficii strategice pe termen lung, potrivit raportului.


 


Spre exemplu, utilizarea unui astfel de sistem de supraveghere într-un supermarket american a permis o reduce a consumului de energie electrică cu 23 de milioane de kWh pe an. În plus, compania a fost capabilă să dezvolte strategii de economisire a energiei pe termen lung și să evalueze eficiența echipamentelor de refrigerare, fapt care a permis ca pe termen lung respectivul lanț de supermarketuri să aibă la dispoziție fonduri mai mari pentru investiții, obținând astfel un avantaj strategic în raport cu competitorii.


 


Cerințele de mediu – factor cheie în evoluția pieței


 


Cei mai importanți factori care influențează evoluția pieței de echipament frigorific comercial, în următorii cinci ani, potrivit raportului elaborat de Transparency Market Research, sunt avansul continuu al tehnologiei, schimbarea tendințelor în consumul alimentar, creșterea comerțului internațional cu produse alimentare, apariția de noi supermarketuri și lanțuri de fast-food, creșterea domeniului horticol și expansiunea consumului de pește și produse piscicole precum și a consumului și a exporturilor de produse alimentare prelucrate la nivel mondial. În ultimii ani industria s-a confruntat cu o restrângere a vânzărilor, dar în prezent analiștii pieței au remarcat o revigorare a cererii în special din partea restaurantelor și supermarketurilor. În plus, creșterea lentă a construcțiilor non-rezidențiale va impulsiona, de asemenea, sectorul, ca urmare a cererii de echipamentele specifice de refrigerare.


 


Există însă și factori care împiedică dezvoltarea pieței de echipament frigorific comercial, iar dintre aceștia putem enumera menținerea în uz a echipamentelor comerciale de refrigerare mai vechi, care sunt însă și mai puțin eficiente din punct de vedere energetic, prevederile restrictive cu privire la această piață cuprinse în Protocoalele de la Montreal și Kyoto, precum și creșterea costurilor de combustibil. Reglementările de mediu din ce în ce mai stricte vor avea probabil un efect negativ în special asupra firmelor mici, care nu au capacitatea de a se extinde sau de a-și reînnoi echipamentele uzate, arată autorii raportului menționat.


 


Asia vine din urmă


Printre cei mai mari jucători din această industrie se numără companii precum Carrier, Johnson Controls/York, Lennox, Daikin/McQuay, Dover, ITW, Hussmann, Star Refrigeration, STANDEN, Thermo King, Mayekawa și Trane. La acestea ar trebui să adaugăm nume de companii producătoare de echipamente precum compresoare, termostate, motoare, colectoare, supape, cum ar fi Parker, Honeywell, Krack, Embraco, DuPont, Taylor, Saginomiya, Copeland, Bitzer, Emerson, SPORLAN, Imperial, McMillan, Maneurop, Thermotron. Bohn, Danfoss, Blitzer și Gudner sunt considerate unele dintre cele mai puternice firme ce acționează în sectorul echipamentelor comerciale frigorifice.


 


Prin inovare și dezvoltare continuă acești jucători continuă să domine piața de echipament frigorific comercial. Cu toate acestea, țările din Asia joacă un rol tot mai important în acest domeniu.


 


Companiile mici și mijlocii sunt principalii furnizori de materiale și repere (produse intermediare) ai industriei de refrigerare precum rafturi, sigilii, profile din plastic și sticlă.


 


 


 


 

Alte articole recomandate:

Workshop-ul Fabrica de Carne din prima zi a Expo-Conferinței Meat & Milk 2014 a dat ocazia domnului Leonard Lepădatu, Application Dept Linde Gas România să susțină comunicarea cu titlul ”Echipamente de congelare și răcire criogenică”, în fapt, să prezinte oferta de soluții tehnologice destinate tratamentului la frig, al cărnii. Implicată de-a lundul anilor în mod activ în dezvoltarea proceselor de răcire criogenică, Linde Gas și [...]
Compania FM Logistic a inceput noul an fiscal cu extinderea platformei logistice din Petresti- Dambovita, investitie estimata la o valoare de 5 milioane euro. Constructia celei de-a patra celule de 10,000 mp a depozitului din Petresti a inceput la 1 aprilie si va putea sa primeasca primii paleti in august 2015. Platforma FM Logistic de langa autostrada A1 Bucuresti - Pitesti, inaugurata in 2011, are in prezent 3 celule de aproximativ 20,000 mp si poate fi extinsa pana la capacitate [...]
 (Comunicat) Dezvoltatorul si administratorul full-service de proprietati comerciale CTP, Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare (BERD) si BCR au anuntat semnarea unei facilitati de credit in valoare totala de 75,8 milioane de euro, dintre care 36,7 milioane de euro au fost imprumutati de catre BERD, iar 39,1 milioane de euro de BCR. Imprumutul va sprijini extinderea parcului logistic CTPark Bucharest West cu inca doua noi depozite ce vor avea in total o suprafata de 70.000 [...]
Linde Gas România, parte a Lide Group, va fi Partener al Expo-Conferinței Internaționale Meat & Milk 2014. Participarea acestei prestigioase companii la evenimanetul care se va desfășura în zilele de 11 și 12 iunie, la Hotel Hilton din Sibiu, se va concretiza prin comunicarea cu titlul ”Exchipamente pentru congelare și răcire criogenică”, temă care va fi susținută în Workshop-ul din ziua de 11 iunie destinat sectorului d [...]
Pall-Ex Romania ramane competitiva si in 2015, in ceea ce priveste pretul/kg. Prima companie de transport paletizat din estul Europei, continua promotia pentru paletii Quarter (120x80/100x60x175kg) si MiniQuarter (120x80/100x60x100kg). Beneficiile pentru clienti sunt taxele mai accesibile pentru aceste tipuri de paleti cu colectare/livrare din/in resedintele de judet. Tot mai multe firme de curierat sunt interesate sa livreze marfuri paletizate, nu neaparat pentru ca vor sa dezvolte acest [...]
P3 Logistic Parks a finalizat achizitia parcului Europolis si l-a denumit P3 Bucharest Park, astfel P3 a dezvoltat cel mai mare parc industrial din Romania. P3 Logistic Parks este investitor specializat, dezvoltator și manager de proprietăți europene de logistică, a finalizat procesul de achiziție a două parcuri logistice în Polonia și unul în România, cu o suprafață totală închiriabilă de 467.000 m2 de la fondul austriac de investiții CA [...]
Chep, lider mondial în servicii de reutilizare prin închiriere a paleților și-a anunțat intrarea pe piața serviciilor logistice din industria lactatelor, ca partener al Delaco, unul dintre principalii jucători de pe acest segment. Furnizorul de soluții logistice va prelua administrarea operațiunilor cu paleți prin implementarea serviciului de reutilizare prin închiriere a paleților, noteaza Progresiv.   Delaco devine, astfel, primul jucător de pe piaț [...]
Apemin Zizin din Brașov, unul dintre cei mai mari îmbuteliatori de ape minerale naturale, va lua un împrumut în valoare de 4,2 milioane de lei de la Raiffeisen Bank pentru a construi un depozit în Mogoșoaia (jud. Ilfov), conform unei decizii luată de companie. Compania, controlată de Laura și Laurențiu Lazăr, va garanta acest credit cu un imobil din Mogoșoaia, reprezentat de un teren intravilan cu o suprafață de 6.430 de metri pătrați, unde se află o hală de depozitare [...]

 

Meat Milk TV
meatmilk
Debitron Termo
testo
infoALIMENT MAGAZIN