Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

La sediul Romalimenta, a avut loc o conferință de presă în care s-au discutat implicațiile nerezolvării problemei taxei de mediu, asupra Industriei alimentare din România. La întâlnirea cu presa au participat: Dorin Cojocaru-Președinte APRIL, Sorin Minea-Președinte Romalimenta, Emil Dumitru-Președinte Pro Agro, Aurel Tănase-Președinte Romconserv și Dragoș Frumosu-Președintele Sindicatului Lucrătorilor din Industria alimentară.


În cadrul dialogului cu jurnaliștii prezenți, toți cei nominalizați mai sus au acuzat reaua intenție a reprezentanților Ministerului Mediului, neimplicarea acestora în rezolvarea situației, în scopul salvării Industriei alimentare din România, dar și a agriculturii, prin implicațiile implicite, lipsa totală de dorință de dialog a autorităților, în afară de ministrul Agriculturii, Achim Irimescu, acela care susține cauza procesatorilor români, așteptându-se, însă, și o reacție eficientă a premierului Dacian Cioloș.


 


Referindu-se la problemele apărute din această cauză, în Industria laptelui și lactatelor din România, domnul Sorin Minea, a declarat pentru revista Fabrica de Carne:


 


”Nu înțelegem de ce trebuie să plătim noi, procesatorii de carne și toți cei din Industria alimentară trebuie să plătească niște penalități care nu ne aparțin. Ieri, suma totală era de 20 de milioane de euro. Azi (ieri-n.r.), ea crescuse la 45 de milioane, din cauza unor raportări false. Mâine, cine știe la cât va ajunge. Legea e o aberație totală: S-a scos responsabilitatea OTR-urilor și, imediat, ni s-au băgat nou, pe gât, plata a 2 lei pe tona de deșeuri, o sumă de zece ori mai mare ca media europeană. Eu cred că este și nepricepere dar și rea-voință, probată prin refuzul Ministerului Mediului de a dialoga cu noi.


Cât despre prețuri, nu pot preciza cu cât vor crește, nimeni nu poate face lucrul ăsta, în primul rând că nimeni nu știe cât va avea de plătit, repartiția făcându-se după ochi, nu în baza unor reglementări clare. De aceea, federația Romalimenta solicită primului ministru Dacian Cioloș demiterea Ministrului Mediului, Cristiana Pașca Palmer. Nu demisie cerem, pentru că demisia și-o dă un om responsabil, ci demitere; Domnul Cioloș are acest exercițiu, al demiterii, așa că ne așteptăm să reacționeze în consecință, pentru că aberantele reglementări de acum distrug întreaga Industrie alimentară a României, dar și agricultura, prin consecințele negative care se vor răsfrânge asupra femierilor”, a precizat președintele Romalimenta.


La rândul său, domnul Aurel Tănase, președintele Romconserv, a declarat că întreaga industrie a conservelor de legume se va prăbuși, în condițiile în care aplicarea măsurii de a obliga procesatorii să plătească penalități care nu le aparțin vor scumpi produsele la raft, în vreme ce mărfurile din import din aceeași categorie vor fi mult mai ieftine. ”Sunt aproape sigur că în mod intenționat se urmărește ca industria alimentară din România să fie distrusă, acum, când, datprită diminuării TVA-ului, totul intrase pe o direcție mai bună pentru firme și pentru fiecare român”, a adăugat domnul Tănase.


Tot ieri, ca urmare a lipsei de reacție a autorităților, față de solicitările companiilor din sectorul alimentar românesc, Federația Romalimenta a emis un Comunicat pe care vi-l prezentăm integral:


 


”CRIZA RECICLARII AMBALAJELOR SI IMPLICATIILE DIRECTE ASUPRA POPULATIEI


 


Astazi, industria alimentara se afla intr-o situatie de criza, prin impunerea unor plati generate de neindeplinirea tintelor de reciclare din cauze independente de aceasta. Refuzul Ministerului Mediului de a debloca situatia atrage dupa sine consecinte economice grave in randul producatorilor locali de alimente si implicit, al populatiei.


Federația Romalimenta a solicitat în repetate rânduri Ministerului Mediului suspendarea obligației de plata a contribuției la fondul de mediu pentru ambalaje, pentru producatorii care si-au indeplinit obligatiile legale si au contracte de plasare a responsabilitatii, pâna la solutionarea crizei. De asemenea, federatia doreste crearea unui cadru legislativ transparent, echitabil si controlabil pentru toți actorii din lanțul de reciclare.


In prezent, legea prevede ca producatorii sa plateasca o contributie de 2 lei/kg de ambalaj in cazul in care acestia nu intra in sistemul validat de stat. Producatorii din industria alimentara si-au indeplinit obligatiile prevazute de lege prin afilierea in cadrul sistemului, care a fost autorizat de catre organismele statului, respectiv Ministerul Mediului. Autoritatile au efectuat anual controale pe lant, informand industria de functionalitatea sistemului. In prezent, in urma unor controale efectuate la actori din lantul de reciclare, altii decat producatorii, s-a constatat inexactitatea raportarii unor cantitati de deseuri. In aceasta situatie, autoritatile au plasat costurile aferente in sarcina producatorilor, desi acestia aveau contract in vigoare, indeplinindu-si sarcinile contractuale neavand nicio legatura cu fraudele sau neregulile constatate in sistem.


In lipsa unui cadru legislativ, care ar trebui sa cuprinda responsabilitati clare pe tot lantul de reciclare, plata contribuției si a penalitatilor exclusiv de catre industria alimentara înseamna diminuarea competitivitatii industriei alimentare romanesti, prin introducerea unor costuri suplimentare si transferul de costuri in buzunarul cetateanului.


In consecinta, industria alimentara româneasca va consemna multiple insolvențe si falimente. Mentionan ca aceasta contributie, de 2lei/kg este de 10 ori mai mare decat media europeana, ajungad sa fie cea mai mare din Europa.


Nefunctionalitatea legii a dus la aparitia acestui blocaj care va atrage dupa sine infringement pentru Romania, platile penalitatilor fiind suportate de catre populatie. Populația va fi cea care va achita ambele note de plata.


Modalitatea de iesire din impas este adoptarea unei OUG de suspendare pe termen determinat a OUG 196/2005 privind fondul de mediu pana la identificarea responsabililor si ulterior impunerea obligatiilor de plata celor responsabili. Romalimenta ramâne în continuare deschisa la dialog pentru gasirea unei solutii de deblocare si elaborarea unui cadru legislativ eficient si coerent.


Romalimenta isi cere scuze de la populatie pentru orice fel de probleme legate de consumul de alimente ce vor aparea ca urmare a acestei crize.”


Presedinte Romalimenta                                                                Director executiv


    Sorin Minea                                                                                 Mihai Visan

Alte articole recomandate:

(Comunicat) Cum s-a văzut în piață reducerea TVA-ului la produse alimentare și la băuturi non-alcoolice aplicată în iunie anul acesta? În primul rând, conform datelor INSSE, acest lucru s-a tradus într-o inflație negativă medie a prețurilor de -6.8% în perioada iunie - septembrie 2015.     Întrebarea cea mai des regăsită pe buzele jucătorilor din această industrie este “Ce s-a întâmplat cu [...]
Salariul mediu net din Ro­mâ­nia îți permite să cumperi 15 coșuri de alimente de bază într-o lună, pe când un polo­nez poate cumpăra 25, iar un german 50. ZF a calculat costul me­diu al aceluiași coș cu 15 alimente în mai multe piețe din Europa Cen­trală și de Est și în Ger­­ma­nia și a ob­ser­vat că un român plă­tește în me­die 24 de euro, cu 8% mai puțin decât un po­lo­nez și cu [...]
Red Bull, un brand lansat în urmă cu aproximativ 28 de ani, a ajuns să valoreze peste 11 miliarde de dolari, cu plus 5% față de anul precedent, și se situează pe locul trei în topul celor mai valoroase branduri de băuturi răcoritoare din lume, în fața unor nume precum Pepsi, Fanta sau Sprite, cu o istorie mult mai îndelungată, arată studiul Brand Z realizat de compania de cercetare de piață Millward Brown. Red Bull a fost fondat de Dietrich Mateschitz la mijlocul anilor [...]
(AutorȘ Ioan Serbanescu)  Agenții economici, producători interni, importatori, comercianți, care realizează venituri din vânzările de alcool etilic alimentar, băuturi alcoolice sau orice alte produse destinate industriei alimentare sau consumului care conțin alcool etilic alimentar, își pot desfășura activitatea numai în baza autorizației de comercializare. Nu intră sub incidența regimului de autorizare băuturile alcoolice cu concentrație alcoolică sub 0,5% în [...]
Reducerea TVA la pâine de la 24% la 9% a majorat producția fiscalizată în industria de morărit și panificație la 225.000 tone în 10 luni, iar evaziunea fiscală din domeniu s-a diminuat cu 20 de procente, a declarat pentru AGERPRES președintele Patronatului Român din Industria de Morărit, Panificație și Produse Făinoase (ROMPAN), Aurel Popescu. "Raportul pe 12 luni îl vom avea pe 15 octombrie, dar după 10 luni de la reducerea TVA l [...]
În industrie și comerț, auditurile furnizorilor reprezintă o parte componentă a unei colaborări stabile. Cerințele consumatorilor, pericolul tot mai crescând al pretențiilor de compensare a daunelor, precum și globalizarea fluxurilor de marfă au dezvoltat un standard unitar de siguranță a calității producătorilor: International Food Standard (IFS).   IFS – carte de vizită   În prezent, auditarea conform IFS este aplicată tuturor producătorilor de alimente, [...]
Consumatorii romani tineri se informeaza mai ales online in privinta caracteristicilor, disponibilitatii si pretului produselor si serviciilor de care sunt interesati, conform studiului Experienta de cumparare in era consumatorilor digitali, lansat de EY Romania astazi. In Romania 4 din 10 cumparatori sunt deja consumatori digitali, fata de 6 din 10 la nivel global. Pe de alta parte, in Romania din 10 consumatori digitali, doar 6 se informeaza online, dar cumpara din magazin, 3 cumpara online [...]
Cota de piață a grupului Schwarz (care operează rețelele Kaufland și Lidl) în România se situa  între 25% — 50% în unele zone din țară, în 2012, după doi ani de la preluarea efectivă a rețelei Plus de către Lidl, este una din concluziile analizei privind impactul acestei tranzacții asupra pieței de retail. Preluarea rețelei Plus (103 magazine) de către Lidl a fost autorizată de autoritatea de concurență [...]

 

Meat Milk TV
meatmilk
Debitron Termo
testo
infoALIMENT MAGAZIN