Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Chr. Hansen lanseaz YoFlex® Acidifix™, o cultur care, datorit stabilitții excepționale a pH-ului, poate revoluționa modalitatea în care este produs iaurtul, reducând în același timp semnificativ costurile.


Pentru productorii de iaurt, obținerea texturii optime a produsului este un proces costisitor ce implica adugarea agenților de texturare care, de multe ori, reprezint 20 – 25% din costul total al rețetei. O strategie de reducere a acestor costuri este mentinerea texturii rezultate în timpul fermentrii fr a aduga agenți de texturare (ex. proteine). Lucrul acesta este obținut prin folosirea unei metode de procesare mai blânde prin care iaurtul fermentat in tanc se menține cald pân când este ambalat în recipient pentru a se evita tierea și stresul mecanic. Totuși, aceast metod nu a putut fi utilizat pentru c nu au existat culturi disponibile care s aib un pH suficient de stabil încât s rezolve aceast problem. Astfel, iaurturile obținute aveau o aciditate prea mare.


Chr. Hansen lanseaz acum YoFlex® Acidifix™, o cultur cu pH stabil pe tot parcursul procesului de umplere la cald ce permite productorilor s obțin iaurtul cu textura (ridicata) dorit, cu un conținut proteic mai mic cu 0.3 – 0.6% decât toate celelalte culturi de iaurt. Proteina este unul dintre cei mai costisitori agenți de texturare și reprezint mai mult de 5% din costul rețetei de iaurt cu coagul ferm sau aproximativ 1 milion de dolari pentru o linie de producție de 50.000 de tone pe an.


Karsten Tjener, Marketing Director Fresh Dairy, Chr. Hansen a declarat: “Cred c aceasta este modalitatea de viitor pentru a produce iaurt. Aceast tehnologie nou aduce economii semnificative productorilor, iar investițiile suplimentare de echipamente de care este nevoie vor da randament maxim într-un timp foarte scurt. Pentru productorii de iaurt, lucrul acesta este cu adevrat revoluționar”.


YoFlex® Acidifix™ aduce beneficii suplimentare atât clienților cât și consumatorilor


Datorit stabilitții mari a pH-ului, YoFlex® Acidifix™ permite producerea unui iaurt cu o arom moderat, care se potrivește unor palete mai largi de arome faț de majoritatea iaurturilor obișnuite, inclusiv celor exotice precum pepenele sau ceaiul verde.


Marie Brenoe, Brand Manager Fresh Dairy, Chr. Hansen, a declarat: “Credem c YoFlex® Acidifix™  îi poate ajuta pe clienții noștri s își lrgeasc oferta și s atrag noi grupuri de consumatori. Ar putea s se inspire din industria de înghețat unde aromele sunt mai variate decât în cea a iaurturilor. Lansarea unor iaurturi cu arome noi și diferite de cele existente ar putea face ca aceste produse s fie niște gustri și mai apreciate în rândul consumatorilor”.


Un alt beneficiu datorat stabilitții mari a pH-ului culturii YoFlex® Acidifix™ este faptul c va crea o senzație de consistenț consumatorului, iar aroma specific a iaurtului va rmâne neschimbat pe parcursul întregii perioade de valabilitate.

Alte articole recomandate:

TVA de 9% la pîine este o msur temporar, ale crei efecte urmeaz s fie analizate la un an de la introducere, adic în mai puin de o lun. Dac impactul nu este pozitiv, cota risc s revin la 24%. Ministrul Finanelor mizeaz pe înregistrarea mai multor firme în domeniu, astfel încât s scad evaziunea. Datele de la Registrul Comerului, obinute de Capital, arat, îns, c numrul companiilor din domeniu este mai mic, acum, decât era [...]
Doi prieteni, în vârst de 28 de ani, au pus pe picioare o afacere riscându-i propriile resurse financiare, dar i un împrumut de 30.000 de euro. Andrei Moroanu i Andrei Robert Toma s-au apucat ce ceea ce românii se feresc cel mai mult: de producie, informeaz Agrointel. Mai întâi, au identificat o ni pe pia i apoi s-au interesat cum ar putea pune pe picioare afacerea. Au închiriat o hal prsit din fosta fabric de conserve de la [...]
Într-un interviu acordat pentru Magazin Progresiv, domnul Dan Minulescu, Director General si fondator al companiei Macromex, a declarat: ”Am vazut in 2013 un final de an putin mai bun decat ne-am asteptat. Mi-ar placea sa cred ca acesta este un trend pe care il vom vedea si in 2014. Dupa patru ani de ceea ce am numit criza, consmatorul roman s-a resemnat si si-a dat seama ca trebuie sa nu se mai gandeasca doar la cum sa se protejeze de ce va fi mai rau. Cred ca in continuare [...]
Prezent la a 19-a ediție a INDAGRA, eveniment desfșurat în București, în perioada 29 octombrie – 2 noiembrie, Crama Gîrboiu și-a prezentat noul vin din soiul Feteasc Neagr, producție 2013. ”Este un vin roșu, tânr, cu posibilitți de învechire, plcut și exchilibrat,” au declarat pentru infoaliment.ro reprezentanții companiei. Crama Gîrboiu este o afacere de familie înființat [...]
Döhler aratã tendinele pe arome i produse din aceastã piaã!   Produsele naturale, sãnatoase, cu un coninut caloric scãzut, premium sau economice sunt tendinele care au dominat piaa de bãuturi i food ani la rând.Pentru al treilea an consecutiv, compania Döhler oferã o analizã a tendinelor din piaa bãuturilor. În calitatea sa de producãtor de ingrediente naturale i sistem [...]
Înființat înc din anul 1992, compania Kalpo a acumulat o mare experienț pe piața ceiului din România, fiind prezent în acest an cu stand propriu al Salonului Național al României, de la SIAL-Paris.   La sand, Kalpo a expus întreaga gam de ceaiuri: Sub marca Vedda, vizitatorii au putut lua cunoștinț cu ceaiurile curative, tradiționale, ceaiurile din fructe, la plic, ceaiurile din fructe întregi, din plante [...]
La data de 25 iunie 2014 intr în vigoare un regulament european care admite libera circulaie a mititeilor româneti pe piaa comunitar, dup un an de interdicii pur birocratice. Milioanele de devoratori, dar mai ales sutele de productori de mici din România i din Uniunea European pot rsufla uurai: reglementrile europene care omiteau mititeii din lista produselor admise la consum pe piaa comunitar au fost eliminate printr-un normativ nou care intr astzi în [...]
Comcereal Tulcea (simbol bursier CTUL) i Comcereal Botoani (CBOT), printre cele mai mari tran­zac­io­nare pe seciunea RASDAQ a bursei de la Bucureti, au încheiat primul semestru cu ru­laje în cretere, în valoare cumulat de 27 milioane de lei (6,1 mil. euro), graie valorificrii stocurilor de cereale de anul trecut la preuri com­petitive. Cele dou societi dispun de spaii de depozitare cu o capacitate cumulat de 350.200 de tone.  Sezonul [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN