Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Chr. Hansen lanseaz YoFlex® Acidifix™, o cultur care, datorit stabilitții excepționale a pH-ului, poate revoluționa modalitatea în care este produs iaurtul, reducând în același timp semnificativ costurile.


Pentru productorii de iaurt, obținerea texturii optime a produsului este un proces costisitor ce implica adugarea agenților de texturare care, de multe ori, reprezint 20 – 25% din costul total al rețetei. O strategie de reducere a acestor costuri este mentinerea texturii rezultate în timpul fermentrii fr a aduga agenți de texturare (ex. proteine). Lucrul acesta este obținut prin folosirea unei metode de procesare mai blânde prin care iaurtul fermentat in tanc se menține cald pân când este ambalat în recipient pentru a se evita tierea și stresul mecanic. Totuși, aceast metod nu a putut fi utilizat pentru c nu au existat culturi disponibile care s aib un pH suficient de stabil încât s rezolve aceast problem. Astfel, iaurturile obținute aveau o aciditate prea mare.


Chr. Hansen lanseaz acum YoFlex® Acidifix™, o cultur cu pH stabil pe tot parcursul procesului de umplere la cald ce permite productorilor s obțin iaurtul cu textura (ridicata) dorit, cu un conținut proteic mai mic cu 0.3 – 0.6% decât toate celelalte culturi de iaurt. Proteina este unul dintre cei mai costisitori agenți de texturare și reprezint mai mult de 5% din costul rețetei de iaurt cu coagul ferm sau aproximativ 1 milion de dolari pentru o linie de producție de 50.000 de tone pe an.


Karsten Tjener, Marketing Director Fresh Dairy, Chr. Hansen a declarat: “Cred c aceasta este modalitatea de viitor pentru a produce iaurt. Aceast tehnologie nou aduce economii semnificative productorilor, iar investițiile suplimentare de echipamente de care este nevoie vor da randament maxim într-un timp foarte scurt. Pentru productorii de iaurt, lucrul acesta este cu adevrat revoluționar”.


YoFlex® Acidifix™ aduce beneficii suplimentare atât clienților cât și consumatorilor


Datorit stabilitții mari a pH-ului, YoFlex® Acidifix™ permite producerea unui iaurt cu o arom moderat, care se potrivește unor palete mai largi de arome faț de majoritatea iaurturilor obișnuite, inclusiv celor exotice precum pepenele sau ceaiul verde.


Marie Brenoe, Brand Manager Fresh Dairy, Chr. Hansen, a declarat: “Credem c YoFlex® Acidifix™  îi poate ajuta pe clienții noștri s își lrgeasc oferta și s atrag noi grupuri de consumatori. Ar putea s se inspire din industria de înghețat unde aromele sunt mai variate decât în cea a iaurturilor. Lansarea unor iaurturi cu arome noi și diferite de cele existente ar putea face ca aceste produse s fie niște gustri și mai apreciate în rândul consumatorilor”.


Un alt beneficiu datorat stabilitții mari a pH-ului culturii YoFlex® Acidifix™ este faptul c va crea o senzație de consistenț consumatorului, iar aroma specific a iaurtului va rmâne neschimbat pe parcursul întregii perioade de valabilitate.

Alte articole recomandate:

(Euraktiv) Potrivit unui raport al Agentului Guvernamental pentru Curtea Europeana de Justitie, Serviciul Contencios al UE, fata de Romania s-a declansat o actiune in constatarea neindeplinirii obligatiilor care privesc comunicare masurilor de transpunere a directivelor UE. Aceasta actiune se afla in faza precontencioasa – cauza nr. 0191 din anul 2014 – Necomunicarea masurilor finale de transpunere a Directivei 2011/83/UE privind drepturile consumatorilor, de modificare a [...]
Sectorul Whisky & Vodka a generat in luna martie a acestui an aproape 1.500 de aparitii in online, in scadere cu 10% fata de luna februarie, si un viewership de 3,5 milioane. Vizibilitatea sectorului a scazut fata de luna precedenta pe toate segmentele monitorizate: cu 25% in presa online, cu 3% pe bloguri si forumuri si cu 6% pe retelele sociale. Topul lunar al celor mai vizibile branduri pe Facebook este realizat de fbMonitor, platforma de monitorizare si analiza a paginilor de Facebook [...]
Compania Metalquimia a realizat o nou gam de echipamente de injectare a crnii, soluii cuprinse în gama Movistick, dup cum informeaz MeatProcessing. Captul de agm este utilajul Movistick 30 PJ, o main de injectat saramura cu aciune constant, destinat procesrii oricrui tip de carne (porc, vit, pui etc). Injectarea poate fi ajustat în plaja de 10, pân la 75% / pas, realizându-se o uniformizare deosebit, fr zone moarte. Pierderile sunt eliminate, [...]
Delaco Distribution, unul dintre cei mai mari juctori de pe piaa lactatelor, a ajuns anul trecut la o cifr de afaceri de 228 mil. lei (51,6 mil. euro), în cretere cu 10% comparativ cu anul precedent, arat calculele ZF pe baza datelor de pe site-ul Ministerului de Finane. Totodat, rulajele importatorului i distribuitorului bran­du­rilor Delaco, Del sau Lurpak au avansat cu 34% com­parativ cu 2010, anul în care grupul francez Bongrain, unul din­tre cele mai [...]
Numai în ultima sptmân, veterinarii constnțeni au confiscat și retras de pe piaț 9.948 kilograme de alimente care ar fi putut pune în pericol sntatea consumatorilor. Mai exact, în perioada 22 – 29 septembrie, inspectorii Direcției Sanitar-Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor (DSVSA) Constanța au efectuat controale la 219 obiective, de unde au retras de la vânzare 6.088 kilograme de carne și produse di [...]
GfK a lansat GfK Brand Vivo – un nou sistem de monitorizare a performanței mrcilor care folosește inteligența relațional, o metod validat și precis de monitorizare a modului în care consumatorii experimenteaz, comunic și relaționeaz cu mrcile. Aceasta ne arat cum experiențele cu mrcile construiesc relații care influențeaz comportamentul viitor. Noua abordare GfK se bazeaz pe metafore din aria relațiilor interumane, [...]
Pronto, cel mai mare francizat al grupului Carrefour de pe piaa local, a integrat, în luna octombrie, în reeaua proprie i ultimul magazin operaional al retailerului Tradiional Ecologic, ajungând la 15 uniti comerciale. În luna septembrie, Pronto a mai achiziionat 5 magazine ale Tradiional Ecologic, un alt francizat Carrefour.  „Prin aceast deschidere, Pronto îi consolideaz statutul de cel mai mare francizat Carrefour din România, [...]
Insolventa companiei Fattoria Terrantica, ale carei datorii se ridicau in 2012 la 10,8 mil. lei, a fost cauzata de scaderea vanzarilor de carne de pui la export, a explicat pentru Wall Street Mircea Basescu, fratele presedintelui Traian Basescu. Fattoria Terrantica era detinuta de Mircea Basescu prin intermediul MB Consult Company si a avut in 2012 o cifra de afaceri de 5,55 milioane lei si pierderi de 2,1 milioane lei. Dupa un inceput promitator, afacerile Fattoria Terrantica pareau a prinde [...]

 

Living fresh
meatmilk
indagra
indagra food
testo
infoALIMENT MAGAZIN