Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Comerțul tradițional mai număra la finalul anului trecut 54.000 de mici ma­ga­zine, cu afaceri de 33,3 mld. lei, cu aproa­pe 20.000 de unități mai puțin de­cât în 2008. În aceeași perioadă, cifra de afa­ceri a comerțului tradițional a scă­zut cu circa 8 mld. lei, potrivit cal­cu­le­lor ZF pe baza datelor oferite de compa­nia de cercetare Euromonitor.


 


La polul opus, retailerii inter­na­țio­nali și-au extins rețelele de patru ori în ace­eași perioadă, până la 1.700 de hiper­marketuri, super­mar­keturi și ma­gazine de tip dis­count și cash&carry. Mai mult, în ul­timii ani au început să pa­rieze pe ma­gazine de proximitate, care scot din joc micii chioșcari.


Jucătorii din comerțul modern spun că expansiunea lor nu distruge co­merțul tradițional alb, ci cel negru și gri, care ajungea acum 2-3 ani la o treime din totalul comerțului tradițional po­trivit informațiilor din piață.


„Profi aduce comerțul civilizat și fiscalizat și confortul retailului modern până în cele mai diverse zone (...). Piața din România nu este nici pe departe sa­turată“, a declarat pentru Ziarul financiar Daniel Cîrstea, direc­to­rul general al lanțului de super­mar­keturi Profi, al doilea cel mai extins ju­cător din comerțul modern.


La polul opus, Feliciu Paraschiv, pro­prietarul rețelei de magazine Paco, cu un total de șapte unități și afaceri de peste 50 mil. lei a declarat pentru același cotidian că „orice eco­no­mie, oricât de dezvoltată ar fi ea, are o componentă neagră sau gri. Acum noi, în România, trebuie să punem în ba­lanță ce este mai avantajos, să avem o com­ponentă de vânzări la negru în co­merț, dar cu bani care sunt cheltuiți tot local, deci rămân în circuitul economic ro­mânesc, sau un comerț modern pu­ter­nic și alb, cu rețele precum Lidl care repatriază tot profitul în țara-mamă.“

Alte articole recomandate:

(Comunicat) FrieslandCampina România a încheiat, vineri, 29 august 2014, un acord cu  Fabrica de Brânzeturi Transilvania, pentru reluarea producției de la fabrica din Țaga. Acordul oferă dreptul societății Fabrica de Brânzeturi Transilvania de a opera fabrica de brânză din comuna Țaga, județul Cluj. Asociatul majoritar al societății este AgroTransilvania Cluster, având ca partener asociat Cooperativa Agricolă [...]
Opt companii din România vor expune la EuroShop Dusseldorf, cea mai importantă expoziție destinată soluțiilor pentru retail. Trei dintre furnizori, Plametco, Plexirom și Pietta Glass Working, au participat la ediția precedentă a târgului. Alte cinci firme - Idezio, Display Solutions, Graphtec Design, Licofrig și Romvitrine – participă în premieră, la eveniment. La ediția precedentă a EuroShop din 2011, au expus doar cinci firme din România. Cu o suprafață netă [...]
Sorana Georgia (51 de ani), executivul român care a condus timp de cinci ani operațiunile Billa în România, se va ocupa de integrarea lanțului de supermarketuri în businessul local al Carrefour. Ea a preluat astfel funcția de project manager, urmând a se ocupa de continuitate și urmând să sprijine integrarea Billa în cadrul Carrefour, potrivit datelor publice pe profilul său de pe rețeaua de socializare de business LinkedIn. Lanțul de 86 d [...]
Proiectele de anul viitor din retailul romanesc vizeaza mai putin orasele mari din tara, unde companiile au cel putin o unitate existenta, si tintesc orasele secundare, precum Satu Mare, Bistrita sau Oradea, a declarat Liana Dumitru, retail director Colliers International, in cadrul Retail Arena, organizat de wall-street.ro. „Anul viitor vom vedea mai putine noi proiecte in orasele mari din Romania, unde majoritatea retailerilor, in special din domeniul de fashion, le-au acoperit. [...]
Retailerii independenți continuă să dețină o poziție solidă în orașul Focșani. Cel mai mare retailer din oraș în funcție de numărul de magazine operate, Paco, va deschide la sfârșitul lunii octombrie al șaptelea magazin al rețelei și al cincilea din Focșani, a declarat Feliciu Paraschiv, proprietarul Paco, informează Magazinul Progresiv. Supermarketul va fi amplasat în centrul orașului pe Bulevardul Unirii, nr. 49  și va avea o suprafață de vânzare de [...]
Astazi au demarat lucrarile la centrul comercial Veranda de langa piata Obor din Bucuresti ce are ca ancora un hypermarket Carrefour. Aceasta va fi al 11-lea magazin al retelei Carrefour din Capitala si va avea o suprafata de vanzare de 7.500 de metri patrati, potrivit reprezentantilor retailerului, informează Progresiv. Finalizarea intregului proiect este programata in primele patru luni din 2016. Centrul comercial este dezvoltat de compania Prodplast Imobiliare pe terenul unei foste [...]
Grupul israelian Strauss a anuntat achizitia brandului de cafea solubila Amigo, distribuit in principal pe piata romaneasca, pentru suma de 20 de milioane de dolari. Tranzactia s-a realizat cu grupul brazilian Iguacu, proprietarul Panfoods Romania – importatorul exclusiv al marcii Amigo in Romania din anul 2002, informeaza Magazin Progresiv.   "Brandul Amigo este vandut in principal pe piata romaneasca. In 2012, acesta a inregistrat vanzari de aproximativ 12,5 milioane de dolari. [...]
Un raport dat publicității de Organizația Mondială a Sănătății prezintă topul țărilor cu cel mai mare consum de alcool pe cap de locuitori. Pentru a realiza acest clasament, OMS a inclus în raport date provenind de la 194 de țări, printre care se află și România. Bottom of Form Belarus ocupă primul loc la nivel modial atunci când vine vorba de consumul de alcool pe cap de locuitor. Concluzia vine în urma unui raport al Organizației Mondial a Sănătății dat publicității [...]

 

Meat Milk TV
infoALIMENT MAGAZIN