Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

După cum se cunoaște, problema etichetării de origine a produselor din carne, precum și a lactatelor, încă nu a fost tranșată. Scandalul continuă, iar vocile sunt împărțite, categoric, în două: unii acceptă, alții sunt total împotrivă. Din prima categorie, fac parte reprezentanții industriilor din țările puternice, cum ar fi Franța, Italia sau Germania. De cealaltă parte, am spune noi, sunt reprezentanții care dau dovadă de responsailitate economică, oameni de afaceri care au conțtientizat atât costurile care pot genera o astfel de măsură, cât și caracterul, pe de o partem, populist, al propunerii europarlamentarilor din Occident, dar și protecționist, în favoarea marilor industrii din Vestul Uniunii Europene.


 


Unii spun că e bine


Cu toate acestea, unii reprezentanți ai industriei alimentare din Uniunea Europeană au ajuns la concluzia că etichetarea de origine nu ar fi prea scumpă. Un exemplu în acest sens îl reprezintă managerii companiei germane Frosta, care a procedat voluntar la etichetarea de origine a tuturor ingredientelor din produsele, afirmând că majorările de costuri au fost marginale. prnind de la această contatare, compania germană, care activează în zona alimentelor congelate va eticheta originea a mai mult de 200 de ingrediente utilizate în gama sa de peste 90 de produse, care include, printre altele, somon sălbatic (în produse de patiserie), paella cu pui și tăiței indonezieni, informează Food Production Daily. Ingredientele produselor sale provin din nu mai puțin de 35 de țări diferite, iar etichetarea se va aplica tuturor ingredientelor, cum ar fi, făina, în peștele pane.


Șeful departamentului de Relații Publice de la Frosta, Friederike Ahlers, a declarat pentru sursa citată: "Chiar dacă parlamentul UE tinde să fie în favoarea etichetării de origine, Comisia Europeană susține în continuare că o mai mare transparență și etichetarea de origine ar face produsele alimentare mai scumpe, ajungând chiar să genereze pierderea locurilor de muncă." Un raport al Uniunii Europene, publicat în luna mai a acestui an, estimează că totalul costurilor de exploatare ar crește cu 10-15%, pentru sectoarele care nu au avut ingrediente de origini diferite, dar, cu toate acestea, ele ar putea crește cu 30%, pentru unele produse.


Dar, contraargumentând, Ahlers a declarat că, utilizând cele mai noi tehnologii de imprimare, firma Frosta a dovedit că socotelile oficialilor UE care contestă etichetarea de origine, precum și a industriașilor europeni care se opun acestei decizii, sunt greșite: "Pentru Frosta, costurile sunt marginale, odată ce avem toate informațiile centralizate, iar procesul de imprimare nu costă prea mult", a precizat acesta.


Foodwatch laudă inițiativa germanilor


Primul produs Frosta, care poartă noile informații, este Steakhouse, care a fost lansat în luna august, dar compania a precizat că deține informații despre posibili furnizori care ar acperi ”necesarul” de etichetare de origine până la mijlocul anului 2016. Apoi, compania se așteaptă să recupereze costurile prin creșterea vânzărilor, ca urmare a transparenței crescute. "Deocamdată, nu avem un punct de vedere legal, pentru a imprima țara de origine a materiilor prime, pe ambalaje. Legea este valabilă doar pentru producătorii de legume proaspete, fructe și carne proaspătă forțând puțin nota și pentru ouă. Dar noi etichetăm voluntar originea ingredientelor, și am constatat că nu ne-au crescu prea mult costurile de producție”, a mai spus Ahlers.


Reacția nu s-a lăsat așteptată: Grupul de lobby, Foodwatch, a lăudat etichetare de origine a produselor companiei Frosta, cerând ca modalitatea aleasă de germani să devină standardul UE. "Avemm nevoie de informații de origine, pentru principalele componente ale produselor alimentare, etichetarea căpătând astfel forță juridică obligatorie, astfel încât toți consumatorii Uniunii Europene să știe ce, și de unde mănâncă. Acest lucru aduce mai multă siguranță alimentară, deoarece această cerință de etichetare ar forța, în cele din urmă, industria alimentară, să eficientizeze sistemele de trasabilitate existente și, mai ales, să le respecte", au arătat reprezentanții Foodwatch, într-o informare publicată pe site-ul Grupului.


FDF: ”Nu ne obligați să producem alimente neeconomice!”


În replică, reprezentanții Food and Drink Federation (FDF) au respins etichetarea obligatorie a originii, din cauza complexității în aprovizionare, și a multitudinii de zone de origine a ingredientelor: "Ar fi complet imposibil de a solicita variante de etichete, pentru a satisface toate circumstanțele. Mai mult, această măsură ar reduce posibilitatea de alegere a consumatorilor, pentru că s-ar ajunge la diminuarea gamelor de produse, nemaivorbind aici de fabricarea unor produse neeconomice."


Potrivit raportului UE, din luna mai a acestui an, aproape 43% din respodenți au declarat că ar accepta etichetarea de origine, pentru a favoriza producția națională sau locală de alimente, iar 57 % s-au declarat împotrivă. În privința calității produselor și a siguranței alimentare, doar 13 % au declarat că etichetarea de origine ar îmbunătăți aceste coordonate de producția și social-economice.


Să aimintim, totodată, că majoritatea europarlaentarilor români s-au declarat împotriva acestei decizii. Cât privește opinia proprietarilor de afaceri din Industria alimentară din România, aceștia se declară, la un ison, împotrivă. Dar, să vedem ce va aduce viitorul.

Alte articole recomandate:

Delkor Retail Ready Tray Former, utilaj de ultimă generație al companiei Delkor, este conceput special pentru tăierea și formarea cutiilor de carton destinate ambalării produselor lactate dar și a containerelor de culturi, informeaza DairyReporter. Prevăzut cu sistemul Shelf-ready Dirsplay Trays, echipamentul se adresează atât procesatorilor, cât și lanțurilor de magazine care execută operațiunea de ambalare în propriil [...]
Pentru ambalarea produselor lactate și, în special, pentru ambalarea brânzeturilor, unele dintre cele mai importante materiale sunt peliculele, acestea având atât proprietăți de barieră, cât și fiind pretabile la tipărirea de înaltă calitate, fapt care determină atractivitatea crescută a produselor. Produsele oferite de grupul Indevco, din Liban, pot fi o soluție pentru procesatorii care doresc rezolvarea problemelor de ambalare [...]
Cu mai mult de 26 de ani de experiență, Dosimaq SL este o afacere concentrată pe fabricarea de utilaje de umplere și ambalare pentru sectorul alimentar, dar și farmaceutic și chimic. Firma oferă o gamă largă de utilaje, de la mașini semi-automate până la procese complet atomizate care acoperă o gamă de producție, de la 600 de unități/oră până la 15.000 unități/oră. Mașină automată de umplere RF-25 8/4 RF-25 8/4 este o mașină [...]
Între 19 și 21 martie 2017, la Dusseldor, se va ține ProWein, cel mai important târg dedicat vinului și vinificației. Sub titlul "To Another Great Year", ProWein va reuni la această ediție 6.300 de expozanți din cele mai relevante podgorii din lume (în total 295) și o selecție de aproximativ 400 de varietăți de băuturi spirtoase. Bogăția și varietatea licorilor care vor fi prezentate se regăsește din plin și [...]
”Am avut un an deosebit, dacă ne gândim la volumul afacerilor”, a declarat pentru revista infoALIMENT domnul Svetlomir Georgiev, Administrator al companiei Intrama, prezentă cu un impozant stand la actuala ediție a târgului Indagra. ”Dacă vorbim despre volumul total, pot spune chiar că ne-am dublat cifra de afaceri. Pentru operațiunile din România, însă, am înregistrat o creștere de 40 %, pe primele nouă luni ale anului [...]
”Într-un an economic dificil, reușim, tptuși, să facem performanță”, a declarat pentru revista Fabrica de Carne domnul Tiberiu Clipcea, administrator al firmei Tehnoviluti, prezentă în standurile Indagra Food. Ca noutăți pe care compania domniei sale o propune partenerilor de afaceri, se numără în primul rând echipamentul de porționare Marelec Portio și linia de feliere Marelec M3/6. Caracterizat printr-o mare viteză și [...]
Ulma propune o mașinp de generație nouă pentru ambalarea produselor proaspete în atmosfera modificată (MAP), pretabil la aambalarea uneo forte largi game de alimente: carne proaspătă sau procesată, pui, pizza, pește, paste sau brânzeturi.Noul sistem de sigilare transversală “Long Dwell”, caracterizat printr-o mișcare “ovală” a fălcilor, asigură o sigilare perfect ermetică și, totodată, conferă rapididate. Acest nou sistem de [...]
Societatea Romcarbon Buzău va implementa până la finalul anului 2014 două proiecte de investiții în tehnologii de ultimă oră în domeniul producției de tăvițe termoformate destinate uzului alimentar și în domeniul reciclării materialelor plastice, investiția totală ridicându-se la 6,5 milioane de euro. Această sumă se adaugă celor 8,5 milioane de euro pe care compania i-a investit în 2012 într-o nouă fabrică de compound-uri din materiale plastice virgine [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN