Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

După cum se cunoaște, problema etichetării de origine a produselor din carne, precum și a lactatelor, încă nu a fost tranșată. Scandalul continuă, iar vocile sunt împărțite, categoric, în două: unii acceptă, alții sunt total împotrivă. Din prima categorie, fac parte reprezentanții industriilor din țările puternice, cum ar fi Franța, Italia sau Germania. De cealaltă parte, am spune noi, sunt reprezentanții care dau dovadă de responsailitate economică, oameni de afaceri care au conțtientizat atât costurile care pot genera o astfel de măsură, cât și caracterul, pe de o partem, populist, al propunerii europarlamentarilor din Occident, dar și protecționist, în favoarea marilor industrii din Vestul Uniunii Europene.


 


Unii spun că e bine


Cu toate acestea, unii reprezentanți ai industriei alimentare din Uniunea Europeană au ajuns la concluzia că etichetarea de origine nu ar fi prea scumpă. Un exemplu în acest sens îl reprezintă managerii companiei germane Frosta, care a procedat voluntar la etichetarea de origine a tuturor ingredientelor din produsele, afirmând că majorările de costuri au fost marginale. prnind de la această contatare, compania germană, care activează în zona alimentelor congelate va eticheta originea a mai mult de 200 de ingrediente utilizate în gama sa de peste 90 de produse, care include, printre altele, somon sălbatic (în produse de patiserie), paella cu pui și tăiței indonezieni, informează Food Production Daily. Ingredientele produselor sale provin din nu mai puțin de 35 de țări diferite, iar etichetarea se va aplica tuturor ingredientelor, cum ar fi, făina, în peștele pane.


Șeful departamentului de Relații Publice de la Frosta, Friederike Ahlers, a declarat pentru sursa citată: "Chiar dacă parlamentul UE tinde să fie în favoarea etichetării de origine, Comisia Europeană susține în continuare că o mai mare transparență și etichetarea de origine ar face produsele alimentare mai scumpe, ajungând chiar să genereze pierderea locurilor de muncă." Un raport al Uniunii Europene, publicat în luna mai a acestui an, estimează că totalul costurilor de exploatare ar crește cu 10-15%, pentru sectoarele care nu au avut ingrediente de origini diferite, dar, cu toate acestea, ele ar putea crește cu 30%, pentru unele produse.


Dar, contraargumentând, Ahlers a declarat că, utilizând cele mai noi tehnologii de imprimare, firma Frosta a dovedit că socotelile oficialilor UE care contestă etichetarea de origine, precum și a industriașilor europeni care se opun acestei decizii, sunt greșite: "Pentru Frosta, costurile sunt marginale, odată ce avem toate informațiile centralizate, iar procesul de imprimare nu costă prea mult", a precizat acesta.


Foodwatch laudă inițiativa germanilor


Primul produs Frosta, care poartă noile informații, este Steakhouse, care a fost lansat în luna august, dar compania a precizat că deține informații despre posibili furnizori care ar acperi ”necesarul” de etichetare de origine până la mijlocul anului 2016. Apoi, compania se așteaptă să recupereze costurile prin creșterea vânzărilor, ca urmare a transparenței crescute. "Deocamdată, nu avem un punct de vedere legal, pentru a imprima țara de origine a materiilor prime, pe ambalaje. Legea este valabilă doar pentru producătorii de legume proaspete, fructe și carne proaspătă forțând puțin nota și pentru ouă. Dar noi etichetăm voluntar originea ingredientelor, și am constatat că nu ne-au crescu prea mult costurile de producție”, a mai spus Ahlers.


Reacția nu s-a lăsat așteptată: Grupul de lobby, Foodwatch, a lăudat etichetare de origine a produselor companiei Frosta, cerând ca modalitatea aleasă de germani să devină standardul UE. "Avemm nevoie de informații de origine, pentru principalele componente ale produselor alimentare, etichetarea căpătând astfel forță juridică obligatorie, astfel încât toți consumatorii Uniunii Europene să știe ce, și de unde mănâncă. Acest lucru aduce mai multă siguranță alimentară, deoarece această cerință de etichetare ar forța, în cele din urmă, industria alimentară, să eficientizeze sistemele de trasabilitate existente și, mai ales, să le respecte", au arătat reprezentanții Foodwatch, într-o informare publicată pe site-ul Grupului.


FDF: ”Nu ne obligați să producem alimente neeconomice!”


În replică, reprezentanții Food and Drink Federation (FDF) au respins etichetarea obligatorie a originii, din cauza complexității în aprovizionare, și a multitudinii de zone de origine a ingredientelor: "Ar fi complet imposibil de a solicita variante de etichete, pentru a satisface toate circumstanțele. Mai mult, această măsură ar reduce posibilitatea de alegere a consumatorilor, pentru că s-ar ajunge la diminuarea gamelor de produse, nemaivorbind aici de fabricarea unor produse neeconomice."


Potrivit raportului UE, din luna mai a acestui an, aproape 43% din respodenți au declarat că ar accepta etichetarea de origine, pentru a favoriza producția națională sau locală de alimente, iar 57 % s-au declarat împotrivă. În privința calității produselor și a siguranței alimentare, doar 13 % au declarat că etichetarea de origine ar îmbunătăți aceste coordonate de producția și social-economice.


Să aimintim, totodată, că majoritatea europarlaentarilor români s-au declarat împotriva acestei decizii. Cât privește opinia proprietarilor de afaceri din Industria alimentară din România, aceștia se declară, la un ison, împotrivă. Dar, să vedem ce va aduce viitorul.

Alte articole recomandate:

Liderul mondial în echipamente destinate procesării și ambalării laptelui și lactatelor, Tetra Pak, a devenit Pertener Silver al Expo-Coferinței Internaționale Meat & Milk 2016, eveniment care se va desfășura în zilele de 12 și 13 mai la Hotel Alpin din Poiana Brașov, sub genericul ”SUBFINANȚARE, SUPRATAXARE, IMPORTURI, ziduri în calea unui business de succes, pe o piață aflată [...]
Crezi ca un design de ambalaj te poate face sa cumperi un anumit produs? Poate ca nu, daca aruncam o privire in supermarket la raionul de lactate. O categorie in care nici un producator nu s-a aventurat pana la acest moment sa propuna ceva iesit din comun, atipic pentru piata din Romania. Fiecare (re)lansare a adus in fata publicului modificari la nivel grafic, insa nici un brand nu a avut curajul sa propuna o forma de ambalaj spectaculoasa. Nu este consumatorul roman pregatit pentru o [...]
Liniile de procesare de mare capacitate necesită, la capătul lor, echipamente adecvate de ambalare, mai ales în cazul producției care își găsește desfacerea prin marile lanțuri de magazine. În ediția de față, vă prezentăm câteva soluții oferite de compania Delkor Sistem, lider în domeniu, potrivit DairyIndustries. Ultima propunere de la această companie este Delkor Retail Ready Tray Former, utilaj de ultimă generație al [...]
În cadrul wokshop-ului dedicat sectorului de lapte, Cristina Nancu,  Managerul Diviziei de Tehnologie și Echipamente de procesare alimentară, din cadrul companiei Interfrig Ploiești a susținut comunicarea:  “Soluții integrate de procesare și tehnologii inovatoare de ambalare pentru producătorii din industria laptelui”. Cu o experiență de peste 20 ani în dezvoltarea de proiecte în industria frigului și a procesării alimentare, Interfrig Ploieșt [...]
Can-Pack România, singura fabrică din București în care se produc ambalaje pentru bere și suc, a finalizat anul trecut cu afaceri de 340 de milioane de lei (77 milioane de euro), mai mult cu 10% comparativ cu anul anterior.   „Am lucrat la capacitate maximă anul trecut, am produs 920 de milioane de doze de aluminiu pentru bere și sucuri, față de 850 de milioane de doze cu un an în urmă. Chiar a trebuit să aducem de la export, de la fabricile din Polonia ș [...]
Producătorul de ambalaje din carton Eco­pack Ghimbav (AMCP), controlat de omul de afa­ceri Vladimir Cohn, spune că producția de carton on­­dulat a crescut cu 4-5% în 2013 față de anul an­terior, datorită exporturilor de ambalaje în Ungaria, Re­publica Moldova, Bulgaria și Grecia.   Potrivit celor mai recente date de la Patronatul Industriei de Celu­loză și Hârtie Rompap, producția de ambalaje de carton ondulat a fost în creștere cu 5,9% [...]
Producătorii de lapte din România vor trebui să menționeze pe ambalajele produselor lactate procentul de lapte praf, iar mențiunea „lapte românesc” va putea fi făcută doar pentru laptele provenit de la vacile din România, nu și la cel importat, arată Legea etichetării laptelui, votată ieri în Camera Deputaților.   „Legea privind stabilirea unor măsuri suplimentare obligatorii pentru etichetarea laptelui proaspăt pentru con­sum și a produselor [...]
Industria de ambalaje germană va crește cu o rată anuală de 1,05% (în funcție de volum) până în 2017, iar ambalajele din sticlă fragilă vor cunoașteo scădere de 0,36% pe an. Potrivit unui raport recent, intitulat ”Cele mai recente tendințe ale pieții ambalajelor cu amănuntul” aceste tendințe sunt cauzate de îmbătrânirea populației și de greutatea cu care, de pildă, sunt desfăcute clasicele cutii de conserv [...]

 

Living fresh
Meat Milk TV
meatmilk
Debitron Termo
testo
infoALIMENT MAGAZIN