Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

După cum se cunoaște, problema etichetării de origine a produselor din carne, precum și a lactatelor, încă nu a fost tranșată. Scandalul continuă, iar vocile sunt împărțite, categoric, în două: unii acceptă, alții sunt total împotrivă. Din prima categorie, fac parte reprezentanții industriilor din țările puternice, cum ar fi Franța, Italia sau Germania. De cealaltă parte, am spune noi, sunt reprezentanții care dau dovadă de responsailitate economică, oameni de afaceri care au conțtientizat atât costurile care pot genera o astfel de măsură, cât și caracterul, pe de o partem, populist, al propunerii europarlamentarilor din Occident, dar și protecționist, în favoarea marilor industrii din Vestul Uniunii Europene.


 


Unii spun că e bine


Cu toate acestea, unii reprezentanți ai industriei alimentare din Uniunea Europeană au ajuns la concluzia că etichetarea de origine nu ar fi prea scumpă. Un exemplu în acest sens îl reprezintă managerii companiei germane Frosta, care a procedat voluntar la etichetarea de origine a tuturor ingredientelor din produsele, afirmând că majorările de costuri au fost marginale. prnind de la această contatare, compania germană, care activează în zona alimentelor congelate va eticheta originea a mai mult de 200 de ingrediente utilizate în gama sa de peste 90 de produse, care include, printre altele, somon sălbatic (în produse de patiserie), paella cu pui și tăiței indonezieni, informează Food Production Daily. Ingredientele produselor sale provin din nu mai puțin de 35 de țări diferite, iar etichetarea se va aplica tuturor ingredientelor, cum ar fi, făina, în peștele pane.


Șeful departamentului de Relații Publice de la Frosta, Friederike Ahlers, a declarat pentru sursa citată: "Chiar dacă parlamentul UE tinde să fie în favoarea etichetării de origine, Comisia Europeană susține în continuare că o mai mare transparență și etichetarea de origine ar face produsele alimentare mai scumpe, ajungând chiar să genereze pierderea locurilor de muncă." Un raport al Uniunii Europene, publicat în luna mai a acestui an, estimează că totalul costurilor de exploatare ar crește cu 10-15%, pentru sectoarele care nu au avut ingrediente de origini diferite, dar, cu toate acestea, ele ar putea crește cu 30%, pentru unele produse.


Dar, contraargumentând, Ahlers a declarat că, utilizând cele mai noi tehnologii de imprimare, firma Frosta a dovedit că socotelile oficialilor UE care contestă etichetarea de origine, precum și a industriașilor europeni care se opun acestei decizii, sunt greșite: "Pentru Frosta, costurile sunt marginale, odată ce avem toate informațiile centralizate, iar procesul de imprimare nu costă prea mult", a precizat acesta.


Foodwatch laudă inițiativa germanilor


Primul produs Frosta, care poartă noile informații, este Steakhouse, care a fost lansat în luna august, dar compania a precizat că deține informații despre posibili furnizori care ar acperi ”necesarul” de etichetare de origine până la mijlocul anului 2016. Apoi, compania se așteaptă să recupereze costurile prin creșterea vânzărilor, ca urmare a transparenței crescute. "Deocamdată, nu avem un punct de vedere legal, pentru a imprima țara de origine a materiilor prime, pe ambalaje. Legea este valabilă doar pentru producătorii de legume proaspete, fructe și carne proaspătă forțând puțin nota și pentru ouă. Dar noi etichetăm voluntar originea ingredientelor, și am constatat că nu ne-au crescu prea mult costurile de producție”, a mai spus Ahlers.


Reacția nu s-a lăsat așteptată: Grupul de lobby, Foodwatch, a lăudat etichetare de origine a produselor companiei Frosta, cerând ca modalitatea aleasă de germani să devină standardul UE. "Avemm nevoie de informații de origine, pentru principalele componente ale produselor alimentare, etichetarea căpătând astfel forță juridică obligatorie, astfel încât toți consumatorii Uniunii Europene să știe ce, și de unde mănâncă. Acest lucru aduce mai multă siguranță alimentară, deoarece această cerință de etichetare ar forța, în cele din urmă, industria alimentară, să eficientizeze sistemele de trasabilitate existente și, mai ales, să le respecte", au arătat reprezentanții Foodwatch, într-o informare publicată pe site-ul Grupului.


FDF: ”Nu ne obligați să producem alimente neeconomice!”


În replică, reprezentanții Food and Drink Federation (FDF) au respins etichetarea obligatorie a originii, din cauza complexității în aprovizionare, și a multitudinii de zone de origine a ingredientelor: "Ar fi complet imposibil de a solicita variante de etichete, pentru a satisface toate circumstanțele. Mai mult, această măsură ar reduce posibilitatea de alegere a consumatorilor, pentru că s-ar ajunge la diminuarea gamelor de produse, nemaivorbind aici de fabricarea unor produse neeconomice."


Potrivit raportului UE, din luna mai a acestui an, aproape 43% din respodenți au declarat că ar accepta etichetarea de origine, pentru a favoriza producția națională sau locală de alimente, iar 57 % s-au declarat împotrivă. În privința calității produselor și a siguranței alimentare, doar 13 % au declarat că etichetarea de origine ar îmbunătăți aceste coordonate de producția și social-economice.


Să aimintim, totodată, că majoritatea europarlaentarilor români s-au declarat împotriva acestei decizii. Cât privește opinia proprietarilor de afaceri din Industria alimentară din România, aceștia se declară, la un ison, împotrivă. Dar, să vedem ce va aduce viitorul.

Alte articole recomandate:

Utilizarea etichetelor care oferă informații suplimentare privind țara de origine a cărnii și a animalului de la care provine aceasta, în afară de implicarea unor costuri suplimentare, poate deveni și un instrument de “luptă” în războiul economic, bazat cel mai adesea în ultimii ani pe zvonistică, ne-a declarat George Horoi, președintele grupului Agricola Bacău, unul dintre principalii producători de preparate din carne din țară. “Răspândirea unu [...]
Dacă credeați că Coca-Cola a avut o idee genială când a lansat campania “Share a Coke”, prin care personaliza sticlele cu cele mai comune câteva sute de nume dintr-o țară, vă înșelați. Diet Coke tocmai a personalizat 2 milioane de sticle unice din punct de vedere design, informeaza Magazinul Progresiv. Campania a fost inițiată de Coca-Cola Israel și presupune un efort logistic extraordinar pentru că a necesitat crearea unui algoritm unic prin care imprimantele au [...]
Industria ambalajelor evoluează în mod continuu. Preferințele consumatorilor se schimbă, durabilitatea este în creștere în importanță, iar proprietarii de brand sunt într-o continuă luptă pentru spațiul la raft. Există o concurență acerbă între retaileri și proprietarii de brand, ceea ce duce la un puternic accent pe eficiența costurilor. Dar, cum vor fi ambalajele afectate de evoluțiile și tendințele în curs [...]
Pentru ambalarea produselor lactate și, în special, pentru ambalarea brânzeturilor, unele dintre cele mai importante materiale sunt peliculele, acestea având atât proprietăți de barieră, cât și fiind pretabile la tipărirea de înaltă calitate, fapt care determină atractivitatea crescută a produselor. Produsele oferite de grupul Indevco, din Liban, pot fi o soluție pentru procesatorii care doresc rezolvarea problemelor de ambalare [...]
Proiectul de cercetare denumit NanoPack a fost susținut financiar de către Consiliul danez pentru cercetare strategică și a fost axat pe dezvoltarea de noi materiale bioplastice pentru termoformarea tăvilor de ambalare a produselor din carne. Partenerii din cadrul proiectului au fost Riso DTU Universitatea din Copenhaga, Facultatea de Științe ale Vieții IFV, DTU Food, Faerch Plast A/S și Institutul Danez de Cercetări în domeniul Cărnii-DMRI. Scopul a fost de [...]
Premier Tech Chonors (PTC) a patentat un nou Sistem de ambalare în saci. Mai mult decât atât, ideea novatoare și-a găsit imediat desfacere. Astfel, furnizorul irlandez de ingrediente Carbery Ingredients a achiziționat și a instalat un sistem de ambalare cu saci de compresie de la compania Premier Tech Chronos la fabrica sa din Carbery din Cork, Irlanda, urmând ca linia tehnologică să intre în funcțiune începând [...]
Checuri comercializate sub marca grupului Carrefour din Argentina cu mențiunea "cocaină: 12 grame" în lista de ingrediente ce figurează pe etichetă au declanșat o avalanșă de reacții ironice pe rețelele de socializare, relatează AFP. Grupul francez, care numără peste 500 de magazine în Argentina, și-a prezentat scuze, deplângând o "glumă de prost gust" din partea unui angajat al unui furnizor al lanțului. "De la Carrefour Argentina vrem să liniștim clienții noștri, [...]
Producătorul de bere danez Carlsberg a dezvoltat primul ambalaj 100% biodegradabil pentru a îmbutelia băuturi. Prezentat sub denumirea comercială “Green Fiber Bottle”, ambalajul este fabricat din fibră celulozică similară materialului din care sunt produse ambalajele pentru electrocasnice și cofrajele pentru ouă și cântărește "mult mai puțin" față de sticlă, potrivit directorului de ambalaje al companiei, Håkon Langen, citat de Quartz. “Ambalajul va [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN