Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

După cum se cunoaște, problema etichetării de origine a produselor din carne, precum și a lactatelor, încă nu a fost tranșată. Scandalul continuă, iar vocile sunt împărțite, categoric, în două: unii acceptă, alții sunt total împotrivă. Din prima categorie, fac parte reprezentanții industriilor din țările puternice, cum ar fi Franța, Italia sau Germania. De cealaltă parte, am spune noi, sunt reprezentanții care dau dovadă de responsailitate economică, oameni de afaceri care au conțtientizat atât costurile care pot genera o astfel de măsură, cât și caracterul, pe de o partem, populist, al propunerii europarlamentarilor din Occident, dar și protecționist, în favoarea marilor industrii din Vestul Uniunii Europene.


 


Unii spun că e bine


Cu toate acestea, unii reprezentanți ai industriei alimentare din Uniunea Europeană au ajuns la concluzia că etichetarea de origine nu ar fi prea scumpă. Un exemplu în acest sens îl reprezintă managerii companiei germane Frosta, care a procedat voluntar la etichetarea de origine a tuturor ingredientelor din produsele, afirmând că majorările de costuri au fost marginale. prnind de la această contatare, compania germană, care activează în zona alimentelor congelate va eticheta originea a mai mult de 200 de ingrediente utilizate în gama sa de peste 90 de produse, care include, printre altele, somon sălbatic (în produse de patiserie), paella cu pui și tăiței indonezieni, informează Food Production Daily. Ingredientele produselor sale provin din nu mai puțin de 35 de țări diferite, iar etichetarea se va aplica tuturor ingredientelor, cum ar fi, făina, în peștele pane.


Șeful departamentului de Relații Publice de la Frosta, Friederike Ahlers, a declarat pentru sursa citată: "Chiar dacă parlamentul UE tinde să fie în favoarea etichetării de origine, Comisia Europeană susține în continuare că o mai mare transparență și etichetarea de origine ar face produsele alimentare mai scumpe, ajungând chiar să genereze pierderea locurilor de muncă." Un raport al Uniunii Europene, publicat în luna mai a acestui an, estimează că totalul costurilor de exploatare ar crește cu 10-15%, pentru sectoarele care nu au avut ingrediente de origini diferite, dar, cu toate acestea, ele ar putea crește cu 30%, pentru unele produse.


Dar, contraargumentând, Ahlers a declarat că, utilizând cele mai noi tehnologii de imprimare, firma Frosta a dovedit că socotelile oficialilor UE care contestă etichetarea de origine, precum și a industriașilor europeni care se opun acestei decizii, sunt greșite: "Pentru Frosta, costurile sunt marginale, odată ce avem toate informațiile centralizate, iar procesul de imprimare nu costă prea mult", a precizat acesta.


Foodwatch laudă inițiativa germanilor


Primul produs Frosta, care poartă noile informații, este Steakhouse, care a fost lansat în luna august, dar compania a precizat că deține informații despre posibili furnizori care ar acperi ”necesarul” de etichetare de origine până la mijlocul anului 2016. Apoi, compania se așteaptă să recupereze costurile prin creșterea vânzărilor, ca urmare a transparenței crescute. "Deocamdată, nu avem un punct de vedere legal, pentru a imprima țara de origine a materiilor prime, pe ambalaje. Legea este valabilă doar pentru producătorii de legume proaspete, fructe și carne proaspătă forțând puțin nota și pentru ouă. Dar noi etichetăm voluntar originea ingredientelor, și am constatat că nu ne-au crescu prea mult costurile de producție”, a mai spus Ahlers.


Reacția nu s-a lăsat așteptată: Grupul de lobby, Foodwatch, a lăudat etichetare de origine a produselor companiei Frosta, cerând ca modalitatea aleasă de germani să devină standardul UE. "Avemm nevoie de informații de origine, pentru principalele componente ale produselor alimentare, etichetarea căpătând astfel forță juridică obligatorie, astfel încât toți consumatorii Uniunii Europene să știe ce, și de unde mănâncă. Acest lucru aduce mai multă siguranță alimentară, deoarece această cerință de etichetare ar forța, în cele din urmă, industria alimentară, să eficientizeze sistemele de trasabilitate existente și, mai ales, să le respecte", au arătat reprezentanții Foodwatch, într-o informare publicată pe site-ul Grupului.


FDF: ”Nu ne obligați să producem alimente neeconomice!”


În replică, reprezentanții Food and Drink Federation (FDF) au respins etichetarea obligatorie a originii, din cauza complexității în aprovizionare, și a multitudinii de zone de origine a ingredientelor: "Ar fi complet imposibil de a solicita variante de etichete, pentru a satisface toate circumstanțele. Mai mult, această măsură ar reduce posibilitatea de alegere a consumatorilor, pentru că s-ar ajunge la diminuarea gamelor de produse, nemaivorbind aici de fabricarea unor produse neeconomice."


Potrivit raportului UE, din luna mai a acestui an, aproape 43% din respodenți au declarat că ar accepta etichetarea de origine, pentru a favoriza producția națională sau locală de alimente, iar 57 % s-au declarat împotrivă. În privința calității produselor și a siguranței alimentare, doar 13 % au declarat că etichetarea de origine ar îmbunătăți aceste coordonate de producția și social-economice.


Să aimintim, totodată, că majoritatea europarlaentarilor români s-au declarat împotriva acestei decizii. Cât privește opinia proprietarilor de afaceri din Industria alimentară din România, aceștia se declară, la un ison, împotrivă. Dar, să vedem ce va aduce viitorul.

Alte articole recomandate:

Caroli Foods a apelat la serviciile companiei AMPRO Design, pentru realizarea noilor ambalaje la mezelurile Sissi, gama de produse din categoria Premium, informeaza Iqads. Echipa care a realizat noul ambalaj a fost formata din: Alexandru Patru – Senior Account Executive, , Lehel Mor – Senior Designer, , Viorica Pintilie – Junior Designer, , Danubiu Birzu – Prepress/DTP. “Reteta noului Salam Sissi este realizata conform celor mai inalte exigente, [...]
La inceputul acestei luni, specialisti romani, dar si din Grecia, Italia, Polonia, Rusia, Austria, Germania, Anglia, Franta, Suedia si Elvetia., au efectuat o vizita de lucru la BFR Groupe, care este formata la ora actuala din mai multe divizii:Ermatec, Euro.Cri, Latinpack, Lassoudry. In cadrul acestui proiect care a vizat familiarizarea cu toate utilajele/echipamentele/masinile grupului BFR, vizitatorii au facut cunostinta cu presedintele grupului Eric Brule si directorii generali ai celor 4 [...]
Producătorul de ambalaje din carton Ecopack Ghimbav (AMCP), controlat de omul de afaceri Vladimir Cohn, a avut în primele nouă luni o cifră de afaceri de peste 80 de milioane de lei (aproximativ 18 milioane de euro), mai mult cu 19% față de aceeași perioadă a anului trecut, datorită creșterii exportului și atragerii unor noi clienți.   Compania și-a bugetat pentru acest an afaceri totale de 100 mil. lei (22,2 mil. euro).   „Domenii precum producția de alimente sau [...]
Conform Food&Drink Technology, una din piesele legislative in special face companiile alimentare sa caute consultanta. Reg 1169 privind informarea consumatorilor (FIC) a intrat in vigoare in 2011 si a introdus schimbari care inseamna ca aproape fiecare eticheta de alimente sau bauturi va avea nevoie de o revizie majora inainte de sfarsitul lui 2014. Stim acum care sunt cerintele privind schimbarea etichetelor alimentelor si presiunea este pe conformarea la timp. Nicio surpriza- intr-o zona [...]
Directorul general al Asociației Berarii României, Constantin Bratu, a fost desemnat, la începutul lunii mai, președinte al companiei Eco-Rom Ambalaje, cea mai importantă organizație de preluare a obligației de reciclare și valorificare a deșeurilor de ambalaje, de la agenții economici. Din 2005, Constantin Bratu este directorul general al Asociației Berarii României. Totodată, acesta face parte din Consiliul Director al Federației Romalimenta, Consiliul Român pentr [...]
“Vinul exigențelor” a fost tradus de echipa Propaganda Brand New prin numele de "Egregio", informează comunicatul de presă emis de Propaganda. Conform informațiilor, în ultimii ani, vinurile tinere au revoluționat percepția despre ce înseamnă un vin bun. Preferințele consumatorilor s-au schimbat, iar vinul tânăr a căpătat o atenție deosebită. Astfel, noul brand, creat de Propaganda Brand New pentru Vincon, susține această schimbare de percepție și aduce pe [...]
De precizia în funcționare a unei linii de ambalare a lactatelor buvabile depinde în bună măsură finalizarea procesului tehnologic de procesare. Viteza, acuratețea operațiunii de umplere, controlul și etanșeizarea recipientelor sunt esențiale pentru furnizarea unui produs sigur din punct de vedere alimentar. În aceasă ediție vă prezentăm câteva dintre ultimele propuneri ale companiei Serac. Având o viteză de umplere de până [...]
Irish Flexible Packaging (IFP), un furnizor de folie de unt pentru sectorul produselor lactate, investește aproape 1 milion € în fabrica sa din Wicklow înainte de eliminarea planificată a cotelor de lapte pentru începutul anului viitor. Aceasta miscare va crea noi locuri de muncă, iar compania se așteaptă ca producția să se intensifice urmare a eliminării cotei și a anunțului recent conform căruia Consiliul Irlandez al Lactatelor vor construi o [...]

 

Living fresh
meatmilk
indagra
indagra food
testo
infoALIMENT MAGAZIN