Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

România a exportat pește, crustacee, moluște și alte nevertebrate acvatice în cantitate totală de 2.239 de tone, în 2014, cu 38% mai puțin față de anul precedent. Importurile au fost mai mari de 21 de ori, de 47.081 tone, potrivit Institutului Național de Statistică (INSSE)


 


În 2014, România a importat cu aproape 23% mai multe produse acvatice decât în 2013, când importurile au fost de 38.285 tone. Valoarea totală a importurilor de acest tip de produse a atins anul trecut 134,939 milioane euro, în creștere cu 15,7% în raport cu anul 2013. În ceea ce privește încasările din exporturile de astfel de produse acvatice, acestea au avansat cu doar 2,6%, de la 16,132 milioane de euro în 2013 la 16,557 milioane euro anul trecut.


Anul trecut, România a importat cele mai multe cantități de pește congelat, exclusiv file și carne de pește din Spania, respectiv 11.542 tone (13,695 milioane euro) și din Olanda — 10.058 tone (11,164 milioane de euro), în timp ce exporturile cele mai ridicate au fost cele de moluște și alte nevertebrate acvatice vii, proaspete, refrigerate sau congelate, care au mers către Franța — 638 tone (4,77 milioane de euro). De asemenea, în Bulgaria au fost exportate 466 tone (1,2 milioane de euro) de pește congelat, exclusiv file și carne de pește.


Potrivit INS, România a avut, în cursul anului trecut, relații comerciale cu 212 țări. Cu toate acestea, majoritatea comerțului internațional este axat pe câteva țări partenere dominante. În anul 2014, cele mai importante 10 piețe de export au reprezentat 63,2% din totalul exporturilor României, în timp ce primele 10 țări partenere la import au realizat 67,5% din totalul importurilor.

Alte articole recomandate:

  Pe primul loc în topul brandurilor de agribusiness se află compania Boromir, care a avut o cifră de afaceri de 102 milioane de euro în 2012, urmată de olandezii de la Friesland Câmpina cu marca Napolact. Topul a fost realizat de Ziarul Financiar, în baza unei centralizări a celor mai puternice branduri românești, după cifra de afaceri realizată. Anul trecut, investitorii străini au avut o cifră de afaceri de 91 de milioane de euro. Clasamentul se [...]
Intersnack România, producă­torul brandului de snackuri Chio, vrea să extindă fabrica pe care o deține în județul Brașov, depunând în acest sens o solicitare pentru a lua avizul de la Agenția Națională pentru Protecția Mediului – Brașov. Practic, Intersnack vrea să cons­truiască o hală nouă și un șopron, care să funcțio­neze ca atelier de între­ținere a utilajelor.   Reprezentanții com­paniei nu au făcut cunoscută valoarea [...]
Adrian Simion și Floriana Vlaicu, el antreprenor de „profesie“, care a testat industria de advertising, cea de brokeraj și a înființat o firmă de securizare a sistemelor informatice în urmă cu zece ani, iar ea fondatoare a unei școli de cafea, au deschis la jumătatea lunii iulie o prăjitorie de cafea pe strada Eminescu din Capitală, în care au investit în jur de 60.000 de euro. „În urmă cu un an, într-o perioadă în care eram ma [...]
    Proiectul 'Anotimpuri la borcan' București-Ilfov s-a îmbogățit, de vineri, cu încă 28 de femei fără loc de muncă din comuna Crețești, județul Ilfov, care au devenit, oficial, lucrătoare specializate în conservele din fructe și legume, informeaza Agerpres.   Cele 28 de absolvente au înțeles oportunitatea profesională oferită de proiect și își doresc să deschidă afaceri de familie în domeniul alimentar. Cursul absolvit vineri a fost [...]
Statul trebuie să se implice în activitatea de cercetare din România, iar o dorință a sectorului IT este ca profitul reinvestit în cercetare să fie scutit de impozit, a declarat recent, în cadrul unei conferințe de specialitate, Alexandru Tulai, președintele Consiliului Director Cluj IT Cluster, informeaza Agerpres. ‘Clujul este centrul național cel mai bine reprezentat ca exporturi de servicii IT din țară. Probabil că lipsa unei piețe interne structurate care să [...]
Sectorul vinicol are o pondere peste 2% în PIB, dar se afla în creștere accentuata, potrivit lui Cătălin Păduraru, Wine Ambassador în cadrul Asociației Degustătorilor Autorizați din România (ADAR). Domnia sa a subliniat că mai mult de 80% din vinurile produse la noi sunt vândute pe piața internă, precizând: "Trebuie să vedem cum creștem procentajul pentru vinuri de calitate. O proporție de 7% din producția mondială de vin este reprezentată de vinuri [...]
Liniile de procesare de mare capacitate necesită, la capătul lor, echipamente adecvate de ambalare, mai ales în cazul producției care își găsește desfacerea prin marile lanțuri de magazine. În ediția de față, vă prezentăm câteva soluții oferite de compania Delkor Sistem, lider în domeniu, potrivit DairyIndustries. Ultima propunere de la această companie este Delkor Retail Ready Tray Former, utilaj de ultimă generație al [...]
AUTORITATEA NAȚIONALĂ SANITARĂ VETERINARĂ ȘI PENTRU SIGURANȚA ALIMENTELOR (ANSVSA) lansează proiectul „Implementarea și testarea transmiterii electronice în formatele XML, Excel și CVS a datelor privind zoonozele, rezistența antimicrobiană și toxinfecțiile alimentare, precum și actualizarea bazelor de date”.   Proiectul este finanțat de Autoritatea Europeană pentru Siguranța Alimentelor (EFSA), în baza contractului nr. OC/EFSA/BIOMO/2013/01-CT 2 Lot [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN