Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

"Dezvoltarea tehnologiilor avansate de congelare au permis conservarea eficientă a valorii nutritive a fructelor și legumelor pentru perioade mai lungi, au redus pierderile materiale și au avut ca rezultat mărirea termenul de valabilitate a produsului. Toți acești factori au impulsionat popularitatea fructelor și legumelor congelate în rândul consumatorilor. Având în vedere, mediul dinamic și competitiv din piață, inovarea de produs este o cheie a succesului pe piață", a declarat pentru punlicația Food Product Design,  David Holt, șeful diviziei  de Fructe și Legume congelate a companiei Optifreeze. Dar, afirmația este valabilă pentru toată industria alimentară mondială, de vreme ce, numai în prima jumătate a acestui an s-au investit peste două miliarde e dolari în noile tehnologii de congelare.


 


Un răspuns la provocare


Numai Nestlé, a investit recent 53 de milioane de dolari într-un nou spațiu de producție și depozitare a produselor refrigerate. Mai mult decât atât, Nestlé a investit suplimentar alte de milioane destinate unui nou centru de cercetare, care va fi desemnat ca produs global Technology Center (PTC), dedicat cercetării alimentelor congelate și refrigerate, și va deservi afacerile Nestlé la nivel mondial. Construcția a devenit operațională în această vară, Centrul de cercetări găzduind birouri și laboratoare pe o suprafață de 144.000 mp și cca. 100 de cercetători.


Rărpunzând provocării, cei de la Orkla nu stau cu mâinile în sân. OptiFreeze Orkla investește puternic în cercetare și inovare: "Inovația este instrumentul principal prin care Orkla își asgură creșterea profitului. În următorii ani, pentru Orkla, investiția în cercetarea tehnologiilor de frig se va accentua și va rămâne prima prioritate. Toți angajații vor lucra în continuu, pentru a se asigura că brandurile locale sunt prima alegere a consumatorilor", a declarat pentru sursa citată Diane Stockhausen, manager de dezvoltare, aceea care a adăugat: "Anul Nou 2015 este deja plin de evenimente, cum ar fi, inugurarea de noi linii tehnologice pentru producția și stocarea alimentelor congelate și refrgerate, făcând progrese pe mai multe fronturi.


Acționarii companiei doresc să lărgească și să aprofundeze cunoștințele din zona tehnologiilor de congelare și refrigerare, pentru dezvoltarea și mai accentuată a produselor din gamele Eda, Rei, și Kasia, în care au fost testate o serie de legume, fructe, fructe de padure și rădăcinoase, pentru a ne dezvolta o hartă a produselor care pot fi ușor tratate cu tehnologiile noastre de frig. Dar, mai mult decât atât, reușim să mărim furnizarea tehnologiilor OptiFreeze, în beneficiul companiei.”


Cercetări de piață


OptiFreeze va efectua, de asemenea, proprile analize de piață, cu scopul de a defini care produse au o mai mare acceptare pe piața alimentară mondială, nu în ultimul rând, urmărind scopul de a identifica produsele care au potențialul cel mai mare, pentru a oferi cele mai mari profituri. Un alt scop este acela de a extinde și aprofunda cunoașterea diferitelor piețe și companiile care vor utilza tehnologiile OptiFreeze. Exemple, în acest sens, sunt companiile producătoare de alimente congelate și refrigerate, companiile furnizoare de produse proaspete congelate, tehnologii de refrigerare și de panificație, precum și companii de patiserie, care produc deserturi și prăjituri.


Structura industriei produselor congelate


Industria produselor alimentare congelate poate fi împărțită în două segmente. O parte este formată din companii care se specializează în congelări individuale de legume, fructe și fructe de pădure. Cele mai mari companii e acest gen sunt situate în Belgia și Țările de Jos, cu specificația că Olanda s-a specializat în legume și cartofi. Aceste întreprinderi oferă, de obicei, amestecuri standard și personalizate. A doua parte constă în producătorii de mărci private, care oferă o selecție largă de produse de marcă. Acestea aparțin de multe ori la diferitelor grupuri internationale. Exemple sunt Findus și Procordia (grupul Orkla), în timp ce Dafgård este o afacere de familie. Aceste companii cumpără cele mai multe dintre ingredientele lor congelate, de la furnizori specializați. Findus congelează, de asemenea, legume cultivate în mod direct. Un al treilea este furnizor intermediar este, de exemplu, Alimente Impex din Helsingborg, care exportă mazăre și fructe de pădure și importă o mare varietate de legume congelate, fructe si fructe de padure.


O piață fragmentată


Piață globală a alimentelor congelate este foarte fragmentată. Marile companii multinaționale se confruntă cu o concurență intensă din partea companiilor locale, în ceea ce privește ofertele de preț. Cele mai importante companii care operează pe piața produselor alimentare congelate, la nivel mondial, sunt:


Amy Kitchen Inc., Unilever Plc, McCain Foods, Maple Leaf Foods Inc., H. J. Heinz, Food Company Schwan, Conagra Foods, Inc., Nestle, Tyson Foods Inc Allens, Inc, Ajinomoto Co Inc, General Mills Inc, Birds Eye Foods, Inc., Islanda Foods Ltd.


Europa se conturează ca un lider de piață în produsele alimentare congelate și toate aspectele legate de igienă. Bătrânul continent a apărut ca lider regional, cu peste o treime din veniturile totale. Dependența consumatorului de starea de igienă, referitoare la produsele alimentare congelate, avut un impact pozitiv asupra creșterii pieței europene.


Însă, și piața lantului de frig din China este în creștere, deoarece servește ca o piață profitabilă pentru furnizorii de servicii din SUA, pentru investiții în infrastructura lantului de frig, precum și ca urmare a reglementarilor de e-commerce și de siguranță alimentară introduse de guvernul chinez.


La rândul ei, piața globală de transport refrigerat este în creștere. În America de Nord și Europa, camioane frigorifice, autoutilitare, remorci oferă flexibilitatea de a livra bunuri în mai multe locații, la timp. Cererea consumatorilor de alimente proaspete, prin cumpărături on-line, a crescut, declanșând creșterea afacerilor transportatorilor frigorifici. Containerele frigorifice transportate pe cale maritimă contribuie și ele la creșterea volumului de afaceri, determinând și modificări tehnologice menite să mărească termenuele de valabilitate a alimentelor perisabile. La nivel global, piața ”rece” a cărnii și a fructelor de mare are ponderea cea mai mare, urmată de lapte, deserturi congelate, fructe si legume.

Alte articole recomandate:

(Comunicat) DAAS a încheiat anul 2013 cu o cifră de afaceri de 25 de milioane de euro, în creștere cu 6% față de 2012 când s-au înregistrat vânzări de 23.5 milioane de euro. Din totalul veniturilor companiei, 60% reprezintă vânzări de proiecte pentru magazine de retail (instalații frigorifice, mobilier și rafturi comerciale), 18% proiecte pentru industria HoReCa, iar restul veniturilor s-au înregistrat din vânzări de mobilier, [...]
Bion Environmental Technologies Inc. a patentat de curand o inovatie care, practic, revolutioneaza modul de depozitare a carnii, dupa cum anunta Meat&Poultry.com. Conform unui comunicat al companiei, inovatia consta in principal in modul de transare dar si in tratamentul aplicat carni imediat dupa transare. Bion Environmental Techologies Inc afirma ca, aplicand solutiile tehnologice patentate de curand, se pot realiza economii  sunbstantiale de costuri in activitatea de depozitare si [...]
Linde Gas România, parte a Lide Group, va fi Partener al Expo-Conferinței Internaționale Meat & Milk 2014. Participarea acestei prestigioase companii la evenimanetul care se va desfășura în zilele de 11 și 12 iunie, la Hotel Hilton din Sibiu, se va concretiza prin comunicarea cu titlul ”Exchipamente pentru congelare și răcire criogenică”, temă care va fi susținută în Workshop-ul din ziua de 11 iunie destinat sectorului d [...]
Variind de la echipamente entry level-low cost și terminând cu utilaje sofisticate, Marden Edwards propune soluții eficiente de paletizare, furnizând inclusiv folii protectoare, anunță WorldPackaging. Echipamentele, cât se poate de versatile, pot funcționa cu folii de diverse dimensiuni, în funcție de necesitățile fiecărui beneficiar. Precizia de ambalare și gradul de aderență al foliei asigură executarea unor operațiuni [...]
  O mare parte a costurilor adiacente producției, dar care se regăsesc în prețul final al produsului, o reprezintă cheltuielile de funcționare în sine a fiecărei unități de producție. Printre acestea se numără și cele legate de manevrarea mărfurilor care, prin natura lucrurilor, utilizează mijloace de transport intrauzinal. La rândul lor, acestea pot fi: elevatoare, transportoare fixe sau mobile, electrocare, motocare, stivuitoare. O soluție pentru diminuarea acestor [...]
Compania P3 din Cehia, deținută de fondul american TPG și de Ivanhoe Cambridge, subsidiara imobiliară a celui mai mare fond de private equity din Canada, în mâinile căruia se află și banii de pensii ai locuitorilor din regiunea Quebec, a cumpărat, într-o tranzacție de 120 mil. euro, Europolis Logistic Park, cel mai mare complex de depozite de lângă București, informeaz[ ZF Corporate. Proiectul vândut de grupul austriac CA Immo are o suprafață de 214.000 mp ș [...]
Globalizarea și extinderea UE către est au pus logistica europeană în fața unor noi provocări. Cu atât mai mult, ca parte a economiei Uniunii Europene, activitatea de logistică alimentară din România trebuie să se conecteze și mai mult la rețeaua Pieței Comune, de aici, dar și din oportunitățile de care dispune, rezultând dezvoltarea așteptată de toți actorii din lanțul afacerilor: [...]
  În momentul de față, este absolut de neimaginat ținerea unei evidențe stricte a mărfurilor, precum și mișcarea acestora în și din depozite, fără utilizarea unor programe eficiente și rapide. Gestionarea cât mai corectă a datelor contribuie în bună măsură la eliminarea pierderii și la creșterea eficienței unei companii. De aceea, vă prezentăm o posibilă soluție informatică, mai precis, un soft care poate veni în sprijinul afacerii [...]

 

Living fresh
meatmilk
indagra
indagra food
testo
infoALIMENT MAGAZIN