Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

"Dezvoltarea tehnologiilor avansate de congelare au permis conservarea eficientă a valorii nutritive a fructelor și legumelor pentru perioade mai lungi, au redus pierderile materiale și au avut ca rezultat mărirea termenul de valabilitate a produsului. Toți acești factori au impulsionat popularitatea fructelor și legumelor congelate în rândul consumatorilor. Având în vedere, mediul dinamic și competitiv din piață, inovarea de produs este o cheie a succesului pe piață", a declarat pentru punlicația Food Product Design,  David Holt, șeful diviziei  de Fructe și Legume congelate a companiei Optifreeze. Dar, afirmația este valabilă pentru toată industria alimentară mondială, de vreme ce, numai în prima jumătate a acestui an s-au investit peste două miliarde e dolari în noile tehnologii de congelare.


 


Un răspuns la provocare


Numai Nestlé, a investit recent 53 de milioane de dolari într-un nou spațiu de producție și depozitare a produselor refrigerate. Mai mult decât atât, Nestlé a investit suplimentar alte de milioane destinate unui nou centru de cercetare, care va fi desemnat ca produs global Technology Center (PTC), dedicat cercetării alimentelor congelate și refrigerate, și va deservi afacerile Nestlé la nivel mondial. Construcția a devenit operațională în această vară, Centrul de cercetări găzduind birouri și laboratoare pe o suprafață de 144.000 mp și cca. 100 de cercetători.


Rărpunzând provocării, cei de la Orkla nu stau cu mâinile în sân. OptiFreeze Orkla investește puternic în cercetare și inovare: "Inovația este instrumentul principal prin care Orkla își asgură creșterea profitului. În următorii ani, pentru Orkla, investiția în cercetarea tehnologiilor de frig se va accentua și va rămâne prima prioritate. Toți angajații vor lucra în continuu, pentru a se asigura că brandurile locale sunt prima alegere a consumatorilor", a declarat pentru sursa citată Diane Stockhausen, manager de dezvoltare, aceea care a adăugat: "Anul Nou 2015 este deja plin de evenimente, cum ar fi, inugurarea de noi linii tehnologice pentru producția și stocarea alimentelor congelate și refrgerate, făcând progrese pe mai multe fronturi.


Acționarii companiei doresc să lărgească și să aprofundeze cunoștințele din zona tehnologiilor de congelare și refrigerare, pentru dezvoltarea și mai accentuată a produselor din gamele Eda, Rei, și Kasia, în care au fost testate o serie de legume, fructe, fructe de padure și rădăcinoase, pentru a ne dezvolta o hartă a produselor care pot fi ușor tratate cu tehnologiile noastre de frig. Dar, mai mult decât atât, reușim să mărim furnizarea tehnologiilor OptiFreeze, în beneficiul companiei.”


Cercetări de piață


OptiFreeze va efectua, de asemenea, proprile analize de piață, cu scopul de a defini care produse au o mai mare acceptare pe piața alimentară mondială, nu în ultimul rând, urmărind scopul de a identifica produsele care au potențialul cel mai mare, pentru a oferi cele mai mari profituri. Un alt scop este acela de a extinde și aprofunda cunoașterea diferitelor piețe și companiile care vor utilza tehnologiile OptiFreeze. Exemple, în acest sens, sunt companiile producătoare de alimente congelate și refrigerate, companiile furnizoare de produse proaspete congelate, tehnologii de refrigerare și de panificație, precum și companii de patiserie, care produc deserturi și prăjituri.


Structura industriei produselor congelate


Industria produselor alimentare congelate poate fi împărțită în două segmente. O parte este formată din companii care se specializează în congelări individuale de legume, fructe și fructe de pădure. Cele mai mari companii e acest gen sunt situate în Belgia și Țările de Jos, cu specificația că Olanda s-a specializat în legume și cartofi. Aceste întreprinderi oferă, de obicei, amestecuri standard și personalizate. A doua parte constă în producătorii de mărci private, care oferă o selecție largă de produse de marcă. Acestea aparțin de multe ori la diferitelor grupuri internationale. Exemple sunt Findus și Procordia (grupul Orkla), în timp ce Dafgård este o afacere de familie. Aceste companii cumpără cele mai multe dintre ingredientele lor congelate, de la furnizori specializați. Findus congelează, de asemenea, legume cultivate în mod direct. Un al treilea este furnizor intermediar este, de exemplu, Alimente Impex din Helsingborg, care exportă mazăre și fructe de pădure și importă o mare varietate de legume congelate, fructe si fructe de padure.


O piață fragmentată


Piață globală a alimentelor congelate este foarte fragmentată. Marile companii multinaționale se confruntă cu o concurență intensă din partea companiilor locale, în ceea ce privește ofertele de preț. Cele mai importante companii care operează pe piața produselor alimentare congelate, la nivel mondial, sunt:


Amy Kitchen Inc., Unilever Plc, McCain Foods, Maple Leaf Foods Inc., H. J. Heinz, Food Company Schwan, Conagra Foods, Inc., Nestle, Tyson Foods Inc Allens, Inc, Ajinomoto Co Inc, General Mills Inc, Birds Eye Foods, Inc., Islanda Foods Ltd.


 


Europa se conturează ca un lider de piață în produsele alimentare congelate și toate aspectele legate de igienă. Bătrânul continent a apărut ca lider regional, cu peste o treime din veniturile totale. Dependența consumatorului de starea de igienă, referitoare la produsele alimentare congelate, avut un impact pozitiv asupra creșterii pieței europene.


Însă, și piața lantului de frig din China este în creștere, deoarece servește ca o piață profitabilă pentru furnizorii de servicii din SUA, pentru investiții în infrastructura lantului de frig, precum și ca urmare a reglementarilor de e-commerce și de siguranță alimentară introduse de guvernul chinez.


La rândul ei, piața globală de transport refrigerat este în creștere. În America de Nord și Europa, camioane frigorifice, autoutilitare, remorci oferă flexibilitatea de a livra bunuri în mai multe locații, la timp. Cererea consumatorilor de alimente proaspete, prin cumpărături on-line, a crescut, declanșând creșterea afacerilor transportatorilor frigorifici. Containerele frigorifice transportate pe cale maritimă contribuie și ele la creșterea volumului de afaceri, determinând și modificări tehnologice menite să mărească termenuele de valabilitate a alimentelor perisabile. La nivel global, piața ”rece” a cărnii și a fructelor de mare are ponderea cea mai mare, urmată de lapte, deserturi congelate, fructe si legume.

Alte articole recomandate:

PricewaterhouseCoopers Business Recovery Services, lichidatorul Pic SA, a finalizat vanzarea hypermaketului Pic Oradea catre Western Logistics SRL, firma afiliata grupului Alf Mizzi & sons Ltd din Malta, ce acopera o gama larga de segmente de afaceri, incluzand dezvoltari imobiliare, distributie, retail, publicitate si turism. „Tranzactia s-a realizat in contextul unei piete imobiliare cu o lichiditate scazuta, indeosebi pentru activele a caror valoare se ridica la cateva milioane de [...]
Transportatorul orădean de marfă Frigoexpres, care a intrat în insolvență în august anul trecut, a ajuns să își asigure 70% din  business din livrările în străinătate, în țări precum Germania, Franța sau Danemarca, unde a semnat contracte cu producători de legume și lapte după ce înainte de insolvență cea mai mare parte a afacerilor erau generate de transportul pe piața locală. „Am depus planul de reorganizare. Noi suntem optimiști, rămâne [...]
Dairy Partners Americas, un joint-venture între Nestle și cooperativa de lactate din Noua Zeelandă Fonterra , a deschis un nou centru de distributie produse lactate în orașul brazilian, Araras . Depozitul , care reprezintă o investiție de 27 milioane, va acoperi o suprafata de 4.600 de metri pătrați și este dotat cu cea mai recentă tehnologie de răcire, potrivit companiei, informează Dairy Industries. Depozitul a fost construit pe același loc cu [...]
(Comunicat) Parcul Keller Logistic a fost inaugurat în cadru festiv. Alaturi de aproximativ 70 de invitati si reprezentanti ai ADR Centru( Director General Simion Cretu si Director POR Ivan Maria), Primaria Ghimbav(Primar Toma Viorel) si GarantiBank (Dl Ciprian Adumitroaei), a fost inaugurat Centrul de afaceri Keller Logistic- „ICE LOGISTIC PARC” Proiect de realizare a unei Structuri de sprijinire a afacerilor din domeniul alimentar prin construcția [...]
Ioan Șerbănescu: Principalele condiții care favorizează apariția incendiilor constau în prezența, în anumite împrejurări determinate, în același timp și spațiu, a materialelor și substanțelor combustibile, precum și a surselor potențiale de aprindere. Ordinea interioară, din punct de vedere al prevenirii și stingerii incendiilor, reprezintă ansamblul unor dispoziții stabilite, aplicate și respectate în incinta unităților productive sau comerciale [...]
SCHIESSL FRIGOTEHNIC Romania va participa la cea de-a V-a ediție a Expo-Conferinței Internaționale Meat & Milk, eveniment care, în zilele de 12 și 13 mai 2016, va reuni la Hotel Alpin din Poiana Brașov, elita industriilor autohtone de carne și lapte, precum și companii din străinătate și numeroși oaspeți din mediul internațional de afaceri. Detalii despre organizarea manifestării și înscrieri, [...]
P3 Logistic Parks a finalizat achizitia parcului Europolis si l-a denumit P3 Bucharest Park, astfel P3 a dezvoltat cel mai mare parc industrial din Romania. P3 Logistic Parks este investitor specializat, dezvoltator și manager de proprietăți europene de logistică, a finalizat procesul de achiziție a două parcuri logistice în Polonia și unul în România, cu o suprafață totală închiriabilă de 467.000 m2 de la fondul austriac de investiții CA [...]
(Autor: Maria Demetriad) Răcirea produselor alimentare până la temperaturi apropiate de punctul de congelare, fără formare de gheață în produs, este denumitărefrigerare. De regulă presupune transfer de căldură și masă (umiditate) de la produs la mediul de răcire. Temperatura de refrigerare a produselor alimentare este de 0…5°C. Mediul de răcire trebuie să aibă temperatura mai redusă cu 3…5°C. Clasificarea refrigerării se poate realiza după mai mul [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN