Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

"Dezvoltarea tehnologiilor avansate de congelare au permis conservarea eficientă a valorii nutritive a fructelor și legumelor pentru perioade mai lungi, au redus pierderile materiale și au avut ca rezultat mărirea termenul de valabilitate a produsului. Toți acești factori au impulsionat popularitatea fructelor și legumelor congelate în rândul consumatorilor. Având în vedere, mediul dinamic și competitiv din piață, inovarea de produs este o cheie a succesului pe piață", a declarat pentru punlicația Food Product Design,  David Holt, șeful diviziei  de Fructe și Legume congelate a companiei Optifreeze. Dar, afirmația este valabilă pentru toată industria alimentară mondială, de vreme ce, numai în prima jumătate a acestui an s-au investit peste două miliarde e dolari în noile tehnologii de congelare.


 


Un răspuns la provocare


Numai Nestlé, a investit recent 53 de milioane de dolari într-un nou spațiu de producție și depozitare a produselor refrigerate. Mai mult decât atât, Nestlé a investit suplimentar alte de milioane destinate unui nou centru de cercetare, care va fi desemnat ca produs global Technology Center (PTC), dedicat cercetării alimentelor congelate și refrigerate, și va deservi afacerile Nestlé la nivel mondial. Construcția a devenit operațională în această vară, Centrul de cercetări găzduind birouri și laboratoare pe o suprafață de 144.000 mp și cca. 100 de cercetători.


Rărpunzând provocării, cei de la Orkla nu stau cu mâinile în sân. OptiFreeze Orkla investește puternic în cercetare și inovare: "Inovația este instrumentul principal prin care Orkla își asgură creșterea profitului. În următorii ani, pentru Orkla, investiția în cercetarea tehnologiilor de frig se va accentua și va rămâne prima prioritate. Toți angajații vor lucra în continuu, pentru a se asigura că brandurile locale sunt prima alegere a consumatorilor", a declarat pentru sursa citată Diane Stockhausen, manager de dezvoltare, aceea care a adăugat: "Anul Nou 2015 este deja plin de evenimente, cum ar fi, inugurarea de noi linii tehnologice pentru producția și stocarea alimentelor congelate și refrgerate, făcând progrese pe mai multe fronturi.


Acționarii companiei doresc să lărgească și să aprofundeze cunoștințele din zona tehnologiilor de congelare și refrigerare, pentru dezvoltarea și mai accentuată a produselor din gamele Eda, Rei, și Kasia, în care au fost testate o serie de legume, fructe, fructe de padure și rădăcinoase, pentru a ne dezvolta o hartă a produselor care pot fi ușor tratate cu tehnologiile noastre de frig. Dar, mai mult decât atât, reușim să mărim furnizarea tehnologiilor OptiFreeze, în beneficiul companiei.”


Cercetări de piață


OptiFreeze va efectua, de asemenea, proprile analize de piață, cu scopul de a defini care produse au o mai mare acceptare pe piața alimentară mondială, nu în ultimul rând, urmărind scopul de a identifica produsele care au potențialul cel mai mare, pentru a oferi cele mai mari profituri. Un alt scop este acela de a extinde și aprofunda cunoașterea diferitelor piețe și companiile care vor utilza tehnologiile OptiFreeze. Exemple, în acest sens, sunt companiile producătoare de alimente congelate și refrigerate, companiile furnizoare de produse proaspete congelate, tehnologii de refrigerare și de panificație, precum și companii de patiserie, care produc deserturi și prăjituri.


Structura industriei produselor congelate


Industria produselor alimentare congelate poate fi împărțită în două segmente. O parte este formată din companii care se specializează în congelări individuale de legume, fructe și fructe de pădure. Cele mai mari companii e acest gen sunt situate în Belgia și Țările de Jos, cu specificația că Olanda s-a specializat în legume și cartofi. Aceste întreprinderi oferă, de obicei, amestecuri standard și personalizate. A doua parte constă în producătorii de mărci private, care oferă o selecție largă de produse de marcă. Acestea aparțin de multe ori la diferitelor grupuri internationale. Exemple sunt Findus și Procordia (grupul Orkla), în timp ce Dafgård este o afacere de familie. Aceste companii cumpără cele mai multe dintre ingredientele lor congelate, de la furnizori specializați. Findus congelează, de asemenea, legume cultivate în mod direct. Un al treilea este furnizor intermediar este, de exemplu, Alimente Impex din Helsingborg, care exportă mazăre și fructe de pădure și importă o mare varietate de legume congelate, fructe si fructe de padure.


O piață fragmentată


Piață globală a alimentelor congelate este foarte fragmentată. Marile companii multinaționale se confruntă cu o concurență intensă din partea companiilor locale, în ceea ce privește ofertele de preț. Cele mai importante companii care operează pe piața produselor alimentare congelate, la nivel mondial, sunt:


Amy Kitchen Inc., Unilever Plc, McCain Foods, Maple Leaf Foods Inc., H. J. Heinz, Food Company Schwan, Conagra Foods, Inc., Nestle, Tyson Foods Inc Allens, Inc, Ajinomoto Co Inc, General Mills Inc, Birds Eye Foods, Inc., Islanda Foods Ltd.


 


Europa se conturează ca un lider de piață în produsele alimentare congelate și toate aspectele legate de igienă. Bătrânul continent a apărut ca lider regional, cu peste o treime din veniturile totale. Dependența consumatorului de starea de igienă, referitoare la produsele alimentare congelate, avut un impact pozitiv asupra creșterii pieței europene.


Însă, și piața lantului de frig din China este în creștere, deoarece servește ca o piață profitabilă pentru furnizorii de servicii din SUA, pentru investiții în infrastructura lantului de frig, precum și ca urmare a reglementarilor de e-commerce și de siguranță alimentară introduse de guvernul chinez.


La rândul ei, piața globală de transport refrigerat este în creștere. În America de Nord și Europa, camioane frigorifice, autoutilitare, remorci oferă flexibilitatea de a livra bunuri în mai multe locații, la timp. Cererea consumatorilor de alimente proaspete, prin cumpărături on-line, a crescut, declanșând creșterea afacerilor transportatorilor frigorifici. Containerele frigorifice transportate pe cale maritimă contribuie și ele la creșterea volumului de afaceri, determinând și modificări tehnologice menite să mărească termenuele de valabilitate a alimentelor perisabile. La nivel global, piața ”rece” a cărnii și a fructelor de mare are ponderea cea mai mare, urmată de lapte, deserturi congelate, fructe si legume.

Alte articole recomandate:

(Comunicat) Macromex a finalizat constructia Edenia Distribution Center, centrul logistic de la Campia Turzii, care include celui mai inalt depozit High-Bay de produse congelate din Europa, in urma unei investitii de 17 milioane de euro. Centrul de distributie, a carui constructie a debutat in martie 2013, urmeaza sa intre in functiune in luna aprilie a acestui an, dupa finalizarea perioadei de probe. “Locatia centrului de distributie este una strategic aleasa: Campia Turzii, un nod [...]
Producătorul de electrocasnice Arctic din Găești a exportat anul trecut frigidere și congelatoare Beko în valoare de 1,2 mld. lei (270 mil. euro), cu 13,4% mai mult decât în 2014. Produsele made in Romania au ajuns pe circa 60 de piețe din toată lumea, din Franța în Turcia și din Africa de Sud în Germania. Brandul de electrocasnice Beko este unul dintre cele mai cunoscute din lume, însă puțini știu că o parte dintre frigidere sunt realizate în [...]
Transportatorul orădean de marfă Frigoexpres, care a intrat în insolvență în august anul trecut, a ajuns să își asigure 70% din  business din livrările în străinătate, în țări precum Germania, Franța sau Danemarca, unde a semnat contracte cu producători de legume și lapte după ce înainte de insolvență cea mai mare parte a afacerilor erau generate de transportul pe piața locală. „Am depus planul de reorganizare. Noi suntem optimiști, rămâne [...]
Desfășurată la Newark, California, conferința internațională cu titlul Dairy Distribution and Fleet Management a adus în fața asistenței soluții de ultimă generație din domeniul comunicațiilor și al sistemelor informatice, menite a îmbunătăți activitatea de depozitare, evidență și transport, strict specializate pe produse lactate. Pentru a argumenta necesitatea adoptării noilor tehnologii, Koren Lilburn, manager al [...]
SCHIESSL FRIGOTEHNIC Romania va participa la cea de-a V-a ediție a Expo-Conferinței Internaționale Meat & Milk, eveniment care, în zilele de 12 și 13 mai 2016, va reuni la Hotel Alpin din Poiana Brașov, elita industriilor autohtone de carne și lapte, precum și companii din străinătate și numeroși oaspeți din mediul internațional de afaceri. Detalii despre organizarea manifestării și înscrieri, [...]
Gabriel Andronescu, country manager al furni­zorului de paleți CHEP România, spune că avansul cererii de paleți este direct proporțional cu creșterea volumelor de marfă paletizată și a numărului de produse (SKUs), ceea ce poate reprezenta un barometru pentru mersul industriilor.   „În general, creșterea cererii de paleți se observă atunci când o companie își extinde producția fie datorită creșterii cererii domestice sau de la export pentru produsel [...]
Investitorul în parcuri de retail Mitiska Reim a încheiat a doua tranzacție cu First Retail International 2 Fund (FRI 2), în valoare de 190 de milioane de euro, ajungând astfel la un total de 400 de milioane de euro bani pentru investiții. O a treia etapă de majorare a fondurilor va avea loc în luna septembrie a acestui an. FRI 2 este un fond care investește exclusiv în proprietățile de retail din Europa, atât unități de sine stătătoare, cât și [...]
(Autor: Maria Demetriad) Răcirea produselor alimentare până la temperaturi apropiate de punctul de congelare, fără formare de gheață în produs, este denumitărefrigerare. De regulă presupune transfer de căldură și masă (umiditate) de la produs la mediul de răcire. Temperatura de refrigerare a produselor alimentare este de 0…5°C. Mediul de răcire trebuie să aibă temperatura mai redusă cu 3…5°C. Clasificarea refrigerării se poate realiza după mai mul [...]

 

Meat Milk TV
infoALIMENT MAGAZIN