Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Mai este loc de inovație în industria dulciurilor? La această întrebare, copiii ar putea răspunde cel mai bine, dar și amatorii de astfel de bunătăți, amatori care, pe tot globul, sunt de toate vârstele. Dar, dacă vom întreba specialiștii, aceștia vor confirma ce spune piața: tot timpul va fi loc de inovații, mai ales pe acest segment delicios! Un exemplu, din acest punct de vedere, îl oferă industria ciocolatei. De fapt, concurența este într-atât de acerbă, încât, potrivit ediției din august a publicației de specialitate Candy Industry, doar în prima jumătate a acestui an, au putut fi socotite numeroase noutăți.


 


Piața globală, pe scurt


Poate, una dintre cele mai evidente caracteristici ale industriei batoanelor de ciocolată, este menținerea tradiției, concomitent cu incitanta provocare de a inova continuu, pentru a oferi consumatorilor arome noi, incitante, care determină poficioșii să contribuie decisiv la profitul companiilor din domeniu. Nu-i vorbă, industria ciocolatei a văzut și zile mai bune, dar nici vremurile de acum nu sunt prea rele, de vreme ce, la nivel global, vânzările au crescut cu 2,46 %, ajungând la un total de cca 12, 2 miliarde de euro, potrivit unui raport de analiză întocmit de IRI, care a evaluat evoluția afacerilor în perioada 1 iulie 2014-30 iunie 2015.


Vestea bună este că, în ciuda creșterii produselor din ciocolată private label,  companiile individuale, cu vechi tradiții, au rămas favorite în fața consumatorilor, multe mărci rămânând best-seller. Ca o caracteristică a intervalului analizat, s-a remarcat creșterea vânzărilor ciocolatei fără zahăr, a cutiilor-cadou cu ciocolată, precum și a batoanelor snack-size, chiar dacă acestea au de recuperat un regres de 34 %, înregistrat în ultimii ani. Dar, nu e nici o îndoială că, Mars, Inc. și The Hershey Co rămân companiile de top, în privința încasărilor.


Potrivit raportului  IRI, firma de cercetare a pieței cu sediul în Chicago, "M & M rămâne produsul de ciocolată cel mai bine vandut din lume la ambele categorii de mărime a ambalajelor, atingând vânzări în valoare de 552 milioane de dolari, pentru pachetele mici, și, respectiv, 621 milioane $, pentru pachetele mari. Bomboanele M&M sunt urmate în top de Snickers, ciocolata Hershey, și batoatele Kit-Kat.


Produse noi de la cei mari 


În luna aprilie a acestui an, Hershey a prezentat noile sale caramele de ciocolată cu lapte. Această creație delicioasă are în compoziție sare de mare, melasă și unt proaspăt, pentru o textură netedă, mătăsoasa, având un preț recomandat de numai 1,29 $. "Fiecare caramea Hershey oferă o experiență ridicată, prin amestecul delicios de caramel cremos și ciocolată, consumatorii răspunzând excelent propunerii noastre și îndrăgostindu-se pe loc de noul produs”, a declarat Michael Rabinovitz, Brand Manager Hershey. Și Mars a oferit inovații: Noul produs, MilkyWay Zefire, lansat în luna iulie, oferă o combinație bogată de nuga pufoasă, acoperită cu un strat neted de caramel, totul fiind în ciocolată cremoasă, cu lapte.  Dar, în luna noiembrie, Mars va lansa noile Snickers Mixed Nuts bar, oferind un mix de alune, migdale, și, în plus, față de Snickers tradițional, caramel și nuga, acoperite în ciocolată cu lapte.


Compania Lindt & Sprüngli, care se clasează pe locul 4 în raportul IRI, dovedește că inovatorii săi rămân deosebit de creativi. Linia sa de produse HELLO, lansată în 2013,  oferă două noi arome: HELLO Sundae și HELLO Pink Explosion. Bara de ciocolata Sundae amestecă ciocolata cu lapte cu bucăți de migdale și vanilie, în timp ce barul Pink Explosion prezintă o combinație de ciocolată cu lapte și popping de zmeură.


"Cu ambalaje eye-catching și combinații de arome populare, dar și cu o personalitate unică de brand, Lindt HELLO redefinește ce are mai bun", a declarat Thomas Linemayr, CEO și Președinte, Lindt SUA, la lansarea din august a noilor produse.


Inovația nu se reduce doar la produsul în sine


Dar, inovația nu se reduce la produsul în sine. Astfel, britanicii de la Hershey oferă cel mai bun exemplu, ultimul an reprezentând pentru primul producător industrial de ciocolată, din istorie, perioada unei întregi liste de inovații. Aidoma britanicilor, și americanii de la Mars Inc se pot mândri cu câteva inovații. Iată listele:


Hershey


• Pentru Hershey, reducerea deșeurilor de ambalaje cu 40 % a cumulat o economie de 16 milioane de lire sterline.


•Emisiile de gaze cu efect de seră au reduse în distribuție și logistică, pe desfacerea din SUA, cu 27 %.


•Deși s-au introdus ambalajele de tip Redesign, Hershey a menținut calitatea de ambalare și siguranța alimentelor.


•La filiala din El Salto-Mexic, s-a obținut statutul de deșeuri zero, ajungând astfel, pe această coordonată, la un total de 60 %, din producția sa la nivel mondial.


• Hersey a redus consumul de apă, la nivel de companie, cu 70 %!


Mars Inc.


• În luna mai, Mars Inc, a anunțat consumatorii că a diminuat cu 10 % limita de zaharuri, și tot cu 10 %, totalul de calorii lor.


• Tot Mars Inc a trecut la abordarea științifică a etichetării, politica fiind susținută de o coaliție de experți în știință și de nutriție, comercianți cu amănuntul, lideri din industrie, ONG-uri.


• Continuarea eforturilor de îmbunătățire și diversificare a compoziției nutriționale a portofoliul de produse.

Alte articole recomandate:

(Mediafax) Carnea de pui s-a ieftinit cu 7% la poarta fermei, la presiunea cumparatorilor, iar la pretul de 7 lei pe kilogram fara TVA, producatorii se plang ca au pierderi si ca risca intrarea in insolventa, scrie Mediafax. “Pretul conteaza foarte mult pentru consumator. Carnea de pui este cea mai ieftina, cam 7 lei pe kilogram, fara TVA, la poarta fabricii. La pretul asta dam faliment”, a declarat Ilie Van, presedintele Uniunii Crescatorilor de Pasari din Romania. El a spus [...]
Un suc sau un smoothie delicios și proaspăt nu a fost niciodată mai ușor de pregătit. Pentru că știm că îți dorești să te bucuri oriunde de băuturile tale preferate, preparate chiar la tine acasă, îți prezentăm noul miniblender Philips Blend&Go HR2872. Chiar dacă ești pe fugă, acum îți vei putea pregăti rapid cocktail-ul de fructe favorit: amesteci ingredientele direct în recipientul portabil al noului miniblender Philips, pe care îl poți lua apoi cu tine la [...]
Investigațiile Consiliului Concurenței din acest an s-au concentrat pe comerțul alimentar, însă activitatea autorității de concurență a acoperit și zona licitațiilor trucate, potrivit președintelui instituției, Bogdan Chirițoiu.   "Piața pe care am avut cea mai mare implicare a fost comerțul alimentar. Am finalizat o investigație amplă care a a acoperit mulți ani și a cuprins un mare număr de firme, 25 per total, fiind vorba de Mega Image, Metro și Selgros, împreună cu [...]
Luand in considerare succesul inregistrat de competitia din 2013, Unilever lanseaza a doua editie a Premiilor Unilever in domeniul sustenabilitatii pentru tinerii antreprenori. Astfel, compania ii invita pe tineri sa propuna solutii practice si inovatoare pentru a raspunde unora dintre cele mai mari provocari din domeniul sustenabilitatii. “Cred ca tinerii pot gasi solutiile pentru provocarile cu care se confrunta planeta, iar propunerile de anul trecut sunt o dovada clara in acest sens. [...]
 Volumul cifrei de afaceri din comertul cu amanuntul, cu exceptia celui auto, a scazut in primele 11 luni ale anului trecut cu 0,1% fata de perioada similara din 2012, atat in serie bruta, cat si ajustata, ca urmare a reducerii vanzarilor de alimente, bauturi, tutun si carburanti, potrivit INS, citat de Mediafax. Astfel, in perioada ianuarie-noiembrie 2013, ca serie bruta, comertul cu amanuntul al carburantilor pentru autovehicule in magazine specializate a scazut cu 4,1%, iar vanzarile de [...]
O nouă generație de "super-legume", create în spațiu pentru ameliorarea vederii și a stării generale de sănătate a astronauților, care conțin mai multe nutrimente decât plantele obișnuite, ar putea fi comercializate în curând și magazine.  "Super-legume" spațiale, create pentru ameliorarea vederii și a stării generale de sănătate Concepute inițial pentru ca astronauții să își protejeze vederea în spațiu, această descoperire ar putea conduce la o [...]
(Autor: Prof. univ. dr. ing. Maria TURTOIUniversitatea Dunărea de Jos din Galați)  În Registrul Uniunii Europene, privind mențiunile nutriționale și de sănătate, este aprobată cererea pentru un singur polifenol extras din ulei de măsline, hidroxitirozolul, care contribuie la protejarea lipidelor din sânge față de stresul oxidativ, deci cu rol în controlul colesterolului. Alte 19 cereri au fost respinse: antioxidanți și polifenoli din fructe de pădur [...]
  Datele de la un sondaj exclusiv realizat de GlobalMeatNews a sugerat că opinia consumatorilor este foarte mult împărțită atunci când vine vorba de perspectiva de a manca carne imprimată 3D. Parte a unui articol special publicat pe acest subiect la începutul acestei luni, a fost realizat acest sondaj pentru a vedea dacă consumatorii ar fi dispuși să consume această carne sau nu. Dintr-un eșantion de 338 de persoane care au votat până acum, 39% au [...]

 

testo

testo
infoALIMENT MAGAZIN