Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Mai este loc de inovație în industria dulciurilor? La această întrebare, copiii ar putea răspunde cel mai bine, dar și amatorii de astfel de bunătăți, amatori care, pe tot globul, sunt de toate vârstele. Dar, dacă vom întreba specialiștii, aceștia vor confirma ce spune piața: tot timpul va fi loc de inovații, mai ales pe acest segment delicios! Un exemplu, din acest punct de vedere, îl oferă industria ciocolatei. De fapt, concurența este într-atât de acerbă, încât, potrivit ediției din august a publicației de specialitate Candy Industry, doar în prima jumătate a acestui an, au putut fi socotite numeroase noutăți.


 


Piața globală, pe scurt


Poate, una dintre cele mai evidente caracteristici ale industriei batoanelor de ciocolată, este menținerea tradiției, concomitent cu incitanta provocare de a inova continuu, pentru a oferi consumatorilor arome noi, incitante, care determină poficioșii să contribuie decisiv la profitul companiilor din domeniu. Nu-i vorbă, industria ciocolatei a văzut și zile mai bune, dar nici vremurile de acum nu sunt prea rele, de vreme ce, la nivel global, vânzările au crescut cu 2,46 %, ajungând la un total de cca 12, 2 miliarde de euro, potrivit unui raport de analiză întocmit de IRI, care a evaluat evoluția afacerilor în perioada 1 iulie 2014-30 iunie 2015.


Vestea bună este că, în ciuda creșterii produselor din ciocolată private label,  companiile individuale, cu vechi tradiții, au rămas favorite în fața consumatorilor, multe mărci rămânând best-seller. Ca o caracteristică a intervalului analizat, s-a remarcat creșterea vânzărilor ciocolatei fără zahăr, a cutiilor-cadou cu ciocolată, precum și a batoanelor snack-size, chiar dacă acestea au de recuperat un regres de 34 %, înregistrat în ultimii ani. Dar, nu e nici o îndoială că, Mars, Inc. și The Hershey Co rămân companiile de top, în privința încasărilor.


Potrivit raportului  IRI, firma de cercetare a pieței cu sediul în Chicago, "M & M rămâne produsul de ciocolată cel mai bine vandut din lume la ambele categorii de mărime a ambalajelor, atingând vânzări în valoare de 552 milioane de dolari, pentru pachetele mici, și, respectiv, 621 milioane $, pentru pachetele mari. Bomboanele M&M sunt urmate în top de Snickers, ciocolata Hershey, și batoatele Kit-Kat.


Produse noi de la cei mari 


În luna aprilie a acestui an, Hershey a prezentat noile sale caramele de ciocolată cu lapte. Această creație delicioasă are în compoziție sare de mare, melasă și unt proaspăt, pentru o textură netedă, mătăsoasa, având un preț recomandat de numai 1,29 $. "Fiecare caramea Hershey oferă o experiență ridicată, prin amestecul delicios de caramel cremos și ciocolată, consumatorii răspunzând excelent propunerii noastre și îndrăgostindu-se pe loc de noul produs”, a declarat Michael Rabinovitz, Brand Manager Hershey. Și Mars a oferit inovații: Noul produs, MilkyWay Zefire, lansat în luna iulie, oferă o combinație bogată de nuga pufoasă, acoperită cu un strat neted de caramel, totul fiind în ciocolată cremoasă, cu lapte.  Dar, în luna noiembrie, Mars va lansa noile Snickers Mixed Nuts bar, oferind un mix de alune, migdale, și, în plus, față de Snickers tradițional, caramel și nuga, acoperite în ciocolată cu lapte.


Compania Lindt & Sprüngli, care se clasează pe locul 4 în raportul IRI, dovedește că inovatorii săi rămân deosebit de creativi. Linia sa de produse HELLO, lansată în 2013,  oferă două noi arome: HELLO Sundae și HELLO Pink Explosion. Bara de ciocolata Sundae amestecă ciocolata cu lapte cu bucăți de migdale și vanilie, în timp ce barul Pink Explosion prezintă o combinație de ciocolată cu lapte și popping de zmeură.


"Cu ambalaje eye-catching și combinații de arome populare, dar și cu o personalitate unică de brand, Lindt HELLO redefinește ce are mai bun", a declarat Thomas Linemayr, CEO și Președinte, Lindt SUA, la lansarea din august a noilor produse.


Inovația nu se reduce doar la produsul în sine


Dar, inovația nu se reduce la produsul în sine. Astfel, britanicii de la Hershey oferă cel mai bun exemplu, ultimul an reprezentând pentru primul producător industrial de ciocolată, din istorie, perioada unei întregi liste de inovații. Aidoma britanicilor, și americanii de la Mars Inc se pot mândri cu câteva inovații. Iată listele:


Hershey


• Pentru Hershey, reducerea deșeurilor de ambalaje cu 40 % a cumulat o economie de 16 milioane de lire sterline.


•Emisiile de gaze cu efect de seră au reduse în distribuție și logistică, pe desfacerea din SUA, cu 27 %.


•Deși s-au introdus ambalajele de tip Redesign, Hershey a menținut calitatea de ambalare și siguranța alimentelor.


•La filiala din El Salto-Mexic, s-a obținut statutul de deșeuri zero, ajungând astfel, pe această coordonată, la un total de 60 %, din producția sa la nivel mondial.


• Hersey a redus consumul de apă, la nivel de companie, cu 70 %!


Mars Inc.


• În luna mai, Mars Inc, a anunțat consumatorii că a diminuat cu 10 % limita de zaharuri, și tot cu 10 %, totalul de calorii lor.


• Tot Mars Inc a trecut la abordarea științifică a etichetării, politica fiind susținută de o coaliție de experți în știință și de nutriție, comercianți cu amănuntul, lideri din industrie, ONG-uri.


• Continuarea eforturilor de îmbunătățire și diversificare a compoziției nutriționale a portofoliul de produse.

Alte articole recomandate:

"Circa 30% din unitatile avicole s-ar putea inchide in anul 2014 din cauza situatiei dificile cu care se confrunta sectorul in ultimii ani, iar ouale s-ar putea scumpi din cauza concurentei oualor poloneze care intra pe piata romaneasca la preturi cu 20% mai mici fata de cele ale produselor autohtone. Acest fapt i-a detrminat pe producatorii de oua sa sacrifice milioane de pasari, pentru ca inregistreaza pierderi foarte mari", a declarat pentru agro-consultanta. ro presedintele Uniu [...]
  Alimentele care provin exclusiv din zonele de munte vor putea purta eticheta de ”produs montan”, potrivit Comisiei Europeane care a adoptat  recent un nou regulament prin care se stabilesc condițiile de utilizare a acestei mențiunii în comercializare. Decizia luată la Bruxelles este favorabilă producătorilor români și le-ar putea asigura o mai mare deschidere pe piața internă, dar și în afară, informeaza Agrointel. Regulile conform [...]
Luna trecută, inflația anuală a fost de 1,54%, în timp ce față de luna august prețurile au crescut cu 0,12%, potrivit datelor prezentate astăzi de Institutul Național de Statistică. În timp ce mărfurile alimentare s-au scumpit cu numai 0,02% în septembrie față de aceeași lună a anului trecut, la mărfuri nealimentare s-a consemnat o scumpire cu 2,4%, iar la servicii cu 2,44%.  Cele mai mari scumpiri consemnate la alimente în septembrie [...]
Cartofii s-au scumpit cu peste 10% în acest an, deși recolta a fost foarte bogată. Rata anuală a inflației a fost în noiembrie de 1,83%, în ușoară scădere de la 1,88% în luna octombrie, prețurile de consum rămânând relativ stabile comparativ cu luna precedentă, potrivit datelor Institutului Național de Statistică. Cele mai semnificative scumpiri la alimente s-au înregistrat în primele 11 luni ale anului la fasole boabe, cartofi și [...]
Joi, 17 aprilie 2014, de la ora 11:00, va avea locCONFERINȚA DE LANSARE A CAMPANIEI DE REDUCERE A TVA LA CARNE ȘI PREPARATELE DIN CARNE la sediul Federației Naționale PRO AGRO (Bd. Carol I, nr. 6, et. 2, sector 3, București – lângă clădirea MADR). În aceeași zi va fi lansată și platforma on-line www.taietva.ro. Prin intermediul acesteia românii se pot implica direct în susținerea campaniei și pot urmări [...]
 Scumpirea lamailor si a fasolei a facut ca rata inflatiei pentru luna august sa fie cotata la 1,2%(IPC), respectiv 1,3% pe masuratoarea indicelui armonizat al preturilor de consum, mai important decat IPC intrucat criteriul de convergenta nominala privind inflatia ce trebuie indeplinit pentru intrarea in zona euro este exprimat in termeni de IAPC, iar Banca Centrala Europeana defineste stabilitatea preturilor tot in termeni de IAPC. IAPC masoara preturile care fac obiectul comertului cu [...]
O nouă taxă va fi aplicată în sectorul deținătorilor de vie și al producătorilor de vin. Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale a publicat recent pe site-ul său o hotărâre prin care se arată că noul bir va finanța activitatea Oficiului Național al Viei și Produselor Vitivinicole. Cuantumul taxei nu a fost încă făcut public și modul în care ea va fi calculată. Impozitul ar urma să fie perceput pentru următoarele [...]
Prin Ordonanța de Urgență nr. 9,adoptata recent, Guvernul a introdus obligativitatea caselor de marcat electronice fiscale în magazine, măsura urmând să fie implementată de către retaileri în trei etape, în funcție de dimensiunea business-ului. Astfel, retailerii încadrați în categoria “mari contribuabili” vor avea obligația de a utiliza doar case de marcat fiscale cu jurnal electronic începând cu data de 1 aprilie 2016, în cazul [...]

 

meatmilk

testo
infoALIMENT MAGAZIN