Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Mai este loc de inovație în industria dulciurilor? La această întrebare, copiii ar putea răspunde cel mai bine, dar și amatorii de astfel de bunătăți, amatori care, pe tot globul, sunt de toate vârstele. Dar, dacă vom întreba specialiștii, aceștia vor confirma ce spune piața: tot timpul va fi loc de inovații, mai ales pe acest segment delicios! Un exemplu, din acest punct de vedere, îl oferă industria ciocolatei. De fapt, concurența este într-atât de acerbă, încât, potrivit ediției din august a publicației de specialitate Candy Industry, doar în prima jumătate a acestui an, au putut fi socotite numeroase noutăți.


 


Piața globală, pe scurt


Poate, una dintre cele mai evidente caracteristici ale industriei batoanelor de ciocolată, este menținerea tradiției, concomitent cu incitanta provocare de a inova continuu, pentru a oferi consumatorilor arome noi, incitante, care determină poficioșii să contribuie decisiv la profitul companiilor din domeniu. Nu-i vorbă, industria ciocolatei a văzut și zile mai bune, dar nici vremurile de acum nu sunt prea rele, de vreme ce, la nivel global, vânzările au crescut cu 2,46 %, ajungând la un total de cca 12, 2 miliarde de euro, potrivit unui raport de analiză întocmit de IRI, care a evaluat evoluția afacerilor în perioada 1 iulie 2014-30 iunie 2015.


Vestea bună este că, în ciuda creșterii produselor din ciocolată private label,  companiile individuale, cu vechi tradiții, au rămas favorite în fața consumatorilor, multe mărci rămânând best-seller. Ca o caracteristică a intervalului analizat, s-a remarcat creșterea vânzărilor ciocolatei fără zahăr, a cutiilor-cadou cu ciocolată, precum și a batoanelor snack-size, chiar dacă acestea au de recuperat un regres de 34 %, înregistrat în ultimii ani. Dar, nu e nici o îndoială că, Mars, Inc. și The Hershey Co rămân companiile de top, în privința încasărilor.


Potrivit raportului  IRI, firma de cercetare a pieței cu sediul în Chicago, "M & M rămâne produsul de ciocolată cel mai bine vandut din lume la ambele categorii de mărime a ambalajelor, atingând vânzări în valoare de 552 milioane de dolari, pentru pachetele mici, și, respectiv, 621 milioane $, pentru pachetele mari. Bomboanele M&M sunt urmate în top de Snickers, ciocolata Hershey, și batoatele Kit-Kat.


Produse noi de la cei mari 


În luna aprilie a acestui an, Hershey a prezentat noile sale caramele de ciocolată cu lapte. Această creație delicioasă are în compoziție sare de mare, melasă și unt proaspăt, pentru o textură netedă, mătăsoasa, având un preț recomandat de numai 1,29 $. "Fiecare caramea Hershey oferă o experiență ridicată, prin amestecul delicios de caramel cremos și ciocolată, consumatorii răspunzând excelent propunerii noastre și îndrăgostindu-se pe loc de noul produs”, a declarat Michael Rabinovitz, Brand Manager Hershey. Și Mars a oferit inovații: Noul produs, MilkyWay Zefire, lansat în luna iulie, oferă o combinație bogată de nuga pufoasă, acoperită cu un strat neted de caramel, totul fiind în ciocolată cremoasă, cu lapte.  Dar, în luna noiembrie, Mars va lansa noile Snickers Mixed Nuts bar, oferind un mix de alune, migdale, și, în plus, față de Snickers tradițional, caramel și nuga, acoperite în ciocolată cu lapte.


Compania Lindt & Sprüngli, care se clasează pe locul 4 în raportul IRI, dovedește că inovatorii săi rămân deosebit de creativi. Linia sa de produse HELLO, lansată în 2013,  oferă două noi arome: HELLO Sundae și HELLO Pink Explosion. Bara de ciocolata Sundae amestecă ciocolata cu lapte cu bucăți de migdale și vanilie, în timp ce barul Pink Explosion prezintă o combinație de ciocolată cu lapte și popping de zmeură.


"Cu ambalaje eye-catching și combinații de arome populare, dar și cu o personalitate unică de brand, Lindt HELLO redefinește ce are mai bun", a declarat Thomas Linemayr, CEO și Președinte, Lindt SUA, la lansarea din august a noilor produse.


Inovația nu se reduce doar la produsul în sine


Dar, inovația nu se reduce la produsul în sine. Astfel, britanicii de la Hershey oferă cel mai bun exemplu, ultimul an reprezentând pentru primul producător industrial de ciocolată, din istorie, perioada unei întregi liste de inovații. Aidoma britanicilor, și americanii de la Mars Inc se pot mândri cu câteva inovații. Iată listele:


Hershey


• Pentru Hershey, reducerea deșeurilor de ambalaje cu 40 % a cumulat o economie de 16 milioane de lire sterline.


•Emisiile de gaze cu efect de seră au reduse în distribuție și logistică, pe desfacerea din SUA, cu 27 %.


•Deși s-au introdus ambalajele de tip Redesign, Hershey a menținut calitatea de ambalare și siguranța alimentelor.


•La filiala din El Salto-Mexic, s-a obținut statutul de deșeuri zero, ajungând astfel, pe această coordonată, la un total de 60 %, din producția sa la nivel mondial.


• Hersey a redus consumul de apă, la nivel de companie, cu 70 %!


Mars Inc.


• În luna mai, Mars Inc, a anunțat consumatorii că a diminuat cu 10 % limita de zaharuri, și tot cu 10 %, totalul de calorii lor.


• Tot Mars Inc a trecut la abordarea științifică a etichetării, politica fiind susținută de o coaliție de experți în știință și de nutriție, comercianți cu amănuntul, lideri din industrie, ONG-uri.


• Continuarea eforturilor de îmbunătățire și diversificare a compoziției nutriționale a portofoliul de produse.

Alte articole recomandate:

Guvernul a aprobat recent, un nou împrumut de la Trezoreria Statului, împrumut ce urmează să fie pus la dispoziția Autorităților de Management ale programelor operaționale sumele necesare pentru achitarea cererilor de rambursare și cererilor de plată depuse de beneficiari. "Guvernul României a alocat 1,3 miliarde de lei pentru plata beneficiarilor, prin aprobarea unui nou împrumut din Trezoreria Statului. Sunt asigurate astfel resursele necesa [...]
Cartofii s-au scumpit cu peste 10% în acest an, deși recolta a fost foarte bogată. Rata anuală a inflației a fost în noiembrie de 1,83%, în ușoară scădere de la 1,88% în luna octombrie, prețurile de consum rămânând relativ stabile comparativ cu luna precedentă, potrivit datelor Institutului Național de Statistică. Cele mai semnificative scumpiri la alimente s-au înregistrat în primele 11 luni ale anului la fasole boabe, cartofi și [...]
Reiser oferă soluții pentru procesatorii de brânzeturi care includ aplicații pentru formarea, extrudarea, depozitarea brânzeturilor.  De la brânză sub formă de cuburi sau mărunțită, forme cilindrice și sferice, de la brânzeturi mexicane la cheddar, harvati si mozzarella, de la brânzeturi tari și maturate la brânzeturi din lapte de capră și moi, Reiser este soluția completă pentru toate aceste procese de fabricare [...]
Comisia Europeană vrea să interzică vânzărea de alimente provenite de la animale clonate, importurile de astfel de animale, precum și tehnicile de clonare în cazul animalelor de fermă pe teritoriul Uniunii Europene (UE).Interdicțiile ar putea intra în vigoare, cel mai devreme în 2016, în cazul în care Parlamentul European și Consiliul European vor da undă verde celor trei proiecte legislative adoptate în cursulsăptămânii în acest sens [...]
Potrivit unui comunicat de presă al INS, în luna noiembrie 2013, față de luna anterioară, prețurile mărfurilor alimentare au scăzut cu 0,2%, iar prețurile mărfurilor nealimentare și tarifele serviciilor au crescut cu 0,1% fiecare, potrivit INS. Cea mai mare scădere s-a înregistrat la fructe și conserve de legume, informează România liberă. Totodată ca urmare a ieftinirii alimentelor, rata anuală a inflației s-a plasat la 1,83%, a anunțat miercuri Institutul Național de [...]
La 17 ani de la lansarea pe piață a brandului, Alexandrion Grup a lansat o nouă identitate vizuală și un nou ambalaj pentru cel mai bine vândut brandy din România, anunță agenția Atelier Șapte printr-un comunicat de presă, citat de IAA.ro. Cu peste 85 de milioane de sticle vândute, Alexandrion este lider pe piața din România și devine în urma procesului de rebranding "Noul Clasic". Noua sticlă de Alexandrion are un design elegant [...]
Prețul principalelor 15 ali­mente din coșul de consum rea­lizat de ZF a scăzut în ultima lună cu aproape 4% ca ur­mare a reducerilor și pro­mo­țiilor operate de producători și retaileri pentru a vinde stocurile deja create. Jucătorii din comerț și analiștii spun însă că această situație este temporară, dată de faptul că în primele luni din an consumul este redus. Mai mult, majorările viitoare de preț la energie și utilități urmează să ridice din no [...]
Teodora Chiorean: Nu există o lege a alimentului în fiecare țară, pusă în concordanță cu legislațiile internaționale. Aditivii folosiți în diferite țări cad sub incidența Parlamentului European, a Consiliului European al Alimentarius, respectiv a Codex privind aditivii alimentari și a legislației sanitare elaborate de de ministerele de resort. Procedura comună de autorizare pentru aditivii alimentari a fost instituită, la nivelul Uniunii Europene, de către Parlamentul [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN