Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Mai este loc de inovație în industria dulciurilor? La această întrebare, copiii ar putea răspunde cel mai bine, dar și amatorii de astfel de bunătăți, amatori care, pe tot globul, sunt de toate vârstele. Dar, dacă vom întreba specialiștii, aceștia vor confirma ce spune piața: tot timpul va fi loc de inovații, mai ales pe acest segment delicios! Un exemplu, din acest punct de vedere, îl oferă industria ciocolatei. De fapt, concurența este într-atât de acerbă, încât, potrivit ediției din august a publicației de specialitate Candy Industry, doar în prima jumătate a acestui an, au putut fi socotite numeroase noutăți.


 


Piața globală, pe scurt


Poate, una dintre cele mai evidente caracteristici ale industriei batoanelor de ciocolată, este menținerea tradiției, concomitent cu incitanta provocare de a inova continuu, pentru a oferi consumatorilor arome noi, incitante, care determină poficioșii să contribuie decisiv la profitul companiilor din domeniu. Nu-i vorbă, industria ciocolatei a văzut și zile mai bune, dar nici vremurile de acum nu sunt prea rele, de vreme ce, la nivel global, vânzările au crescut cu 2,46 %, ajungând la un total de cca 12, 2 miliarde de euro, potrivit unui raport de analiză întocmit de IRI, care a evaluat evoluția afacerilor în perioada 1 iulie 2014-30 iunie 2015.


Vestea bună este că, în ciuda creșterii produselor din ciocolată private label,  companiile individuale, cu vechi tradiții, au rămas favorite în fața consumatorilor, multe mărci rămânând best-seller. Ca o caracteristică a intervalului analizat, s-a remarcat creșterea vânzărilor ciocolatei fără zahăr, a cutiilor-cadou cu ciocolată, precum și a batoanelor snack-size, chiar dacă acestea au de recuperat un regres de 34 %, înregistrat în ultimii ani. Dar, nu e nici o îndoială că, Mars, Inc. și The Hershey Co rămân companiile de top, în privința încasărilor.


Potrivit raportului  IRI, firma de cercetare a pieței cu sediul în Chicago, "M & M rămâne produsul de ciocolată cel mai bine vandut din lume la ambele categorii de mărime a ambalajelor, atingând vânzări în valoare de 552 milioane de dolari, pentru pachetele mici, și, respectiv, 621 milioane $, pentru pachetele mari. Bomboanele M&M sunt urmate în top de Snickers, ciocolata Hershey, și batoatele Kit-Kat.


Produse noi de la cei mari 


În luna aprilie a acestui an, Hershey a prezentat noile sale caramele de ciocolată cu lapte. Această creație delicioasă are în compoziție sare de mare, melasă și unt proaspăt, pentru o textură netedă, mătăsoasa, având un preț recomandat de numai 1,29 $. "Fiecare caramea Hershey oferă o experiență ridicată, prin amestecul delicios de caramel cremos și ciocolată, consumatorii răspunzând excelent propunerii noastre și îndrăgostindu-se pe loc de noul produs”, a declarat Michael Rabinovitz, Brand Manager Hershey. Și Mars a oferit inovații: Noul produs, MilkyWay Zefire, lansat în luna iulie, oferă o combinație bogată de nuga pufoasă, acoperită cu un strat neted de caramel, totul fiind în ciocolată cremoasă, cu lapte.  Dar, în luna noiembrie, Mars va lansa noile Snickers Mixed Nuts bar, oferind un mix de alune, migdale, și, în plus, față de Snickers tradițional, caramel și nuga, acoperite în ciocolată cu lapte.


Compania Lindt & Sprüngli, care se clasează pe locul 4 în raportul IRI, dovedește că inovatorii săi rămân deosebit de creativi. Linia sa de produse HELLO, lansată în 2013,  oferă două noi arome: HELLO Sundae și HELLO Pink Explosion. Bara de ciocolata Sundae amestecă ciocolata cu lapte cu bucăți de migdale și vanilie, în timp ce barul Pink Explosion prezintă o combinație de ciocolată cu lapte și popping de zmeură.


"Cu ambalaje eye-catching și combinații de arome populare, dar și cu o personalitate unică de brand, Lindt HELLO redefinește ce are mai bun", a declarat Thomas Linemayr, CEO și Președinte, Lindt SUA, la lansarea din august a noilor produse.


Inovația nu se reduce doar la produsul în sine


Dar, inovația nu se reduce la produsul în sine. Astfel, britanicii de la Hershey oferă cel mai bun exemplu, ultimul an reprezentând pentru primul producător industrial de ciocolată, din istorie, perioada unei întregi liste de inovații. Aidoma britanicilor, și americanii de la Mars Inc se pot mândri cu câteva inovații. Iată listele:


Hershey


• Pentru Hershey, reducerea deșeurilor de ambalaje cu 40 % a cumulat o economie de 16 milioane de lire sterline.


•Emisiile de gaze cu efect de seră au reduse în distribuție și logistică, pe desfacerea din SUA, cu 27 %.


•Deși s-au introdus ambalajele de tip Redesign, Hershey a menținut calitatea de ambalare și siguranța alimentelor.


•La filiala din El Salto-Mexic, s-a obținut statutul de deșeuri zero, ajungând astfel, pe această coordonată, la un total de 60 %, din producția sa la nivel mondial.


• Hersey a redus consumul de apă, la nivel de companie, cu 70 %!


Mars Inc.


• În luna mai, Mars Inc, a anunțat consumatorii că a diminuat cu 10 % limita de zaharuri, și tot cu 10 %, totalul de calorii lor.


• Tot Mars Inc a trecut la abordarea științifică a etichetării, politica fiind susținută de o coaliție de experți în știință și de nutriție, comercianți cu amănuntul, lideri din industrie, ONG-uri.


• Continuarea eforturilor de îmbunătățire și diversificare a compoziției nutriționale a portofoliul de produse.

Alte articole recomandate:

Aflându-se din nou în rândul expozanților de la Indagra, compania Biotrend, din Bulgaria, expune teste și aparatură de ultimă generație, destinate atât fermierilor crescători de animale, cât și procesatorilor de lapte care doresc să controleze calitatea produselor. Dintre ultimele noutăți, putem aminti soluțiile din gama EnSURE, pentru determinarea rapidă microbiologică pentru NTG, E-coli și enterobacteriacee, cum ar fi: [...]
(Agerpres) În 2015 va exista spațiul fiscal necesar pentru reducerea TVA la 9% la legume-fructe și apoi la carne, a declarat, duminică, premierul Victor Ponta, la TVR în cadrul unei emisiuni. "Am avut succes cu reducerea TVA la produse de panificație. Asta înseamnă că anul viitor putem începe, eu sau cei care vor fi la Guvern, proiectul pentru legume-fructe unde avem o mare evaziune fiscală și concurență neloială la legume și fructe venite din străinătate, și după aceea [...]
Prețurile de consum au crescut în februarie cu 0,3% față de prima lună a anului și cu 1,05% comparativ cu februarie 2013, a anunțat marți Institutul Național de Statistică (INS). Bottom of Form Mărfurile alimentare și nealimentare au urcat cu 0,3% fiecare, față de ianuarie, iar tarifele serviciilor au avansat cu 0,5%. Dintre alimente, cel mai mult s-au scumpit legumele (2,1%). "Creșterea medie a prețurilor pe total, în ultimele 12 luni (martie 2013 – februarie 2014) față de [...]
Brandul de batoane de ciocolată Rom produse la București de Kandia Dulce a fost anul trecut cel mai vândut ca număr de bucăți din acest segment, depășind brandul american Snickers, numărul unu mondial cu vânzări de peste 3 miliarde de dolari la nivel global, arată o analiză a ZF pe baza datelor din piață.  Rom a terminat anul trecut cu vânzări în volum de peste 30 de milioane de bucăți, cu o valoare estimată de ZF la peste 6-7 mil. euro, comparativ cu liderul la [...]
Șase produse alimentare au înregistrat scăderi vizibile de preț în perioada februarie-martie, creșteri importante fiind afișate la raft la spaghete și cartofii noi, arată indexul publicat săptămâna aceasta de Ziarul Financiar. Prețul la făina de Băneasa a scăzut cu 22,7% luna aceasta față de februarie, afișând cea mai semnificativă evoluție, urmat de costul merelor Golden (-19,5%) și puiul grill înghețat ambalat (-17,3%). În ultima lună prețul zahărului [...]
Fructele contabilizează 17% din valoarea producției agricole a UE, fiind culturi de înaltă valoare comercială, cu o mare diversitate de specii, cultivate pe zone de producție relativ mici. Astfel, culturile permanente (inclusiv vița-de-vie și măslinele) ocupă până la 5% din suprafața cultivată a UE, în timp ce fructele și legumele cultivate anual reprezintă 3% din suprafața arabilă a UE, repartizate în aproximativ 1,4 milioane d [...]
Parlamentul European a votat la începutul acestei veri în favoarea unui amendament la Directiva privind deșeurile și ambalajele, în privința sacilor de plastic. Scopul acestui amendament este acela de a reduce cantitatea de deșeuri din plastic, ținând cont că, în fiecare an, mai mult de 8 miliarde de pungi de plastic sfârșesc la gunoi, potrivit Packaging Europe.  Această alternativă, a sacilor de hârtie, [...]
Teodora Chiorean: Nu există o lege a alimentului în fiecare țară, pusă în concordanță cu legislațiile internaționale. Aditivii folosiți în diferite țări cad sub incidența Parlamentului European, a Consiliului European al Alimentarius, respectiv a Codex privind aditivii alimentari și a legislației sanitare elaborate de de ministerele de resort. Procedura comună de autorizare pentru aditivii alimentari a fost instituită, la nivelul Uniunii Europene, de către Parlamentul [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN