Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Mai este loc de inovație în industria dulciurilor? La această întrebare, copiii ar putea răspunde cel mai bine, dar și amatorii de astfel de bunătăți, amatori care, pe tot globul, sunt de toate vârstele. Dar, dacă vom întreba specialiștii, aceștia vor confirma ce spune piața: tot timpul va fi loc de inovații, mai ales pe acest segment delicios! Un exemplu, din acest punct de vedere, îl oferă industria ciocolatei. De fapt, concurența este într-atât de acerbă, încât, potrivit ediției din august a publicației de specialitate Candy Industry, doar în prima jumătate a acestui an, au putut fi socotite numeroase noutăți.


 


Piața globală, pe scurt


Poate, una dintre cele mai evidente caracteristici ale industriei batoanelor de ciocolată, este menținerea tradiției, concomitent cu incitanta provocare de a inova continuu, pentru a oferi consumatorilor arome noi, incitante, care determină poficioșii să contribuie decisiv la profitul companiilor din domeniu. Nu-i vorbă, industria ciocolatei a văzut și zile mai bune, dar nici vremurile de acum nu sunt prea rele, de vreme ce, la nivel global, vânzările au crescut cu 2,46 %, ajungând la un total de cca 12, 2 miliarde de euro, potrivit unui raport de analiză întocmit de IRI, care a evaluat evoluția afacerilor în perioada 1 iulie 2014-30 iunie 2015.


Vestea bună este că, în ciuda creșterii produselor din ciocolată private label,  companiile individuale, cu vechi tradiții, au rămas favorite în fața consumatorilor, multe mărci rămânând best-seller. Ca o caracteristică a intervalului analizat, s-a remarcat creșterea vânzărilor ciocolatei fără zahăr, a cutiilor-cadou cu ciocolată, precum și a batoanelor snack-size, chiar dacă acestea au de recuperat un regres de 34 %, înregistrat în ultimii ani. Dar, nu e nici o îndoială că, Mars, Inc. și The Hershey Co rămân companiile de top, în privința încasărilor.


Potrivit raportului  IRI, firma de cercetare a pieței cu sediul în Chicago, "M & M rămâne produsul de ciocolată cel mai bine vandut din lume la ambele categorii de mărime a ambalajelor, atingând vânzări în valoare de 552 milioane de dolari, pentru pachetele mici, și, respectiv, 621 milioane $, pentru pachetele mari. Bomboanele M&M sunt urmate în top de Snickers, ciocolata Hershey, și batoatele Kit-Kat.


Produse noi de la cei mari 


În luna aprilie a acestui an, Hershey a prezentat noile sale caramele de ciocolată cu lapte. Această creație delicioasă are în compoziție sare de mare, melasă și unt proaspăt, pentru o textură netedă, mătăsoasa, având un preț recomandat de numai 1,29 $. "Fiecare caramea Hershey oferă o experiență ridicată, prin amestecul delicios de caramel cremos și ciocolată, consumatorii răspunzând excelent propunerii noastre și îndrăgostindu-se pe loc de noul produs”, a declarat Michael Rabinovitz, Brand Manager Hershey. Și Mars a oferit inovații: Noul produs, MilkyWay Zefire, lansat în luna iulie, oferă o combinație bogată de nuga pufoasă, acoperită cu un strat neted de caramel, totul fiind în ciocolată cremoasă, cu lapte.  Dar, în luna noiembrie, Mars va lansa noile Snickers Mixed Nuts bar, oferind un mix de alune, migdale, și, în plus, față de Snickers tradițional, caramel și nuga, acoperite în ciocolată cu lapte.


Compania Lindt & Sprüngli, care se clasează pe locul 4 în raportul IRI, dovedește că inovatorii săi rămân deosebit de creativi. Linia sa de produse HELLO, lansată în 2013,  oferă două noi arome: HELLO Sundae și HELLO Pink Explosion. Bara de ciocolata Sundae amestecă ciocolata cu lapte cu bucăți de migdale și vanilie, în timp ce barul Pink Explosion prezintă o combinație de ciocolată cu lapte și popping de zmeură.


"Cu ambalaje eye-catching și combinații de arome populare, dar și cu o personalitate unică de brand, Lindt HELLO redefinește ce are mai bun", a declarat Thomas Linemayr, CEO și Președinte, Lindt SUA, la lansarea din august a noilor produse.


Inovația nu se reduce doar la produsul în sine


Dar, inovația nu se reduce la produsul în sine. Astfel, britanicii de la Hershey oferă cel mai bun exemplu, ultimul an reprezentând pentru primul producător industrial de ciocolată, din istorie, perioada unei întregi liste de inovații. Aidoma britanicilor, și americanii de la Mars Inc se pot mândri cu câteva inovații. Iată listele:


Hershey


• Pentru Hershey, reducerea deșeurilor de ambalaje cu 40 % a cumulat o economie de 16 milioane de lire sterline.


•Emisiile de gaze cu efect de seră au reduse în distribuție și logistică, pe desfacerea din SUA, cu 27 %.


•Deși s-au introdus ambalajele de tip Redesign, Hershey a menținut calitatea de ambalare și siguranța alimentelor.


•La filiala din El Salto-Mexic, s-a obținut statutul de deșeuri zero, ajungând astfel, pe această coordonată, la un total de 60 %, din producția sa la nivel mondial.


• Hersey a redus consumul de apă, la nivel de companie, cu 70 %!


Mars Inc.


• În luna mai, Mars Inc, a anunțat consumatorii că a diminuat cu 10 % limita de zaharuri, și tot cu 10 %, totalul de calorii lor.


• Tot Mars Inc a trecut la abordarea științifică a etichetării, politica fiind susținută de o coaliție de experți în știință și de nutriție, comercianți cu amănuntul, lideri din industrie, ONG-uri.


• Continuarea eforturilor de îmbunătățire și diversificare a compoziției nutriționale a portofoliul de produse.

Alte articole recomandate:

Prețurile de consum au crescut în februarie cu 0,3% față de prima lună a anului și cu 1,05% comparativ cu februarie 2013, a anunțat marți Institutul Național de Statistică (INS). Bottom of Form Mărfurile alimentare și nealimentare au urcat cu 0,3% fiecare, față de ianuarie, iar tarifele serviciilor au avansat cu 0,5%. Dintre alimente, cel mai mult s-au scumpit legumele (2,1%). "Creșterea medie a prețurilor pe total, în ultimele 12 luni (martie 2013 – [...]
 Scumpirea lamailor si a fasolei a facut ca rata inflatiei pentru luna august sa fie cotata la 1,2%(IPC), respectiv 1,3% pe masuratoarea indicelui armonizat al preturilor de consum, mai important decat IPC intrucat criteriul de convergenta nominala privind inflatia ce trebuie indeplinit pentru intrarea in zona euro este exprimat in termeni de IAPC, iar Banca Centrala Europeana defineste stabilitatea preturilor tot in termeni de IAPC. IAPC masoara preturile care fac obiectul comertului cu [...]
Premierul Victor Ponta a declarat miercuri, 5 februarie,  că ANAF a avut în luna ianuarie încasări de 6,5% peste plan și cu 13,2% mai mari față de luna ianuarie a anului trecut. “Una din cele trei măsuri pe care trebuie să le implementăm de la 1 aprilie, programul de ajutor de stat pentru acoperirea a jumătate din costurile salariale pentru cei care creează peste 20 de locuri noi de muncă, cred că e un lucru important și bun și, de asemenea, în discuțiile cu [...]
Luand in considerare succesul inregistrat de competitia din 2013, Unilever lanseaza a doua editie a Premiilor Unilever in domeniul sustenabilitatii pentru tinerii antreprenori. Astfel, compania ii invita pe tineri sa propuna solutii practice si inovatoare pentru a raspunde unora dintre cele mai mari provocari din domeniul sustenabilitatii. “Cred ca tinerii pot gasi solutiile pentru provocarile cu care se confrunta planeta, iar propunerile de anul trecut sunt o dovada clara in acest sens. [...]
Piața vinului este în continuare grevată de un mare grad al evaziunii fiscale și a pieței negre, o cantitate însemnată din marfa celor care produc între 40-1.000 de hectolitri de vin pe an se comercializează pe marginea drumului, în spații neadecvate, fără un control al calității produsului, susțin reprezentanții Patronatului Vinului. Recent, Patronatul Național al Viei și Vinului a cerut ministerelor Finanțelor și al Agriculturii ca, în noul Cod [...]
Denigrarea unui competitor si deturnarea clientelei unei intreprinderi reprezinta practici de concurenta neloiala, dupa cum se precizeaza intr-un act normativ publicat ieri in Monitorul Oficial. Folosirea unor astfel de practici constituie contraventie si va fi sanctionata din septembrie cu amenzi drastice. Concret, firmele care isi vor denigra competitorii sau vor deturna clientela unei societati vor fi sanctionate cu amenzi de pana la 50.000 de lei, in timp ce pentru persoanele fizic [...]
Românii plătesc pentru un litru de bere 1,58 de euro, prețul fiind mai mare decât cel plătit de consumatorii din regiune, respectiv de polonezi, cehi, unguri sau bulgari.   Astfel, românii plătesc cu 23% mai mult pe litrul de bere comparativ cu polonezii și cu aproape 50% mai mult decât bulgarii, potrivit calculelor ZF pe baza unui raport al Eurostat, care analizează prețurile produselor din toate statele UE. Potrivit acestui raport, România se află l [...]
Pentru tot anul 2012, piața berii din România ar putea să fie în ușoară creștere comparativ cu 2011, fapt care ar însemna că trendul descendent al consumului, înregistrat în 2009 și 2010 și continuat în primul trimestru din 2012, după ce 2011 s-a situat la aproximativ același nivel cu 2010, a fost în sfârșit întrerupt.   Creșterea, sub semnul întrebării   ”În ceea ce privește [...]

 

Meat Milk TV
meatmilk
Debitron Termo
testo
infoALIMENT MAGAZIN