Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Potrivit unui raport recent dat publicității de "Global Organic Foods”, piața mondială organică a alimentelor și băuturilor va crește anual cu 12,8%. În anul de grație 2015, această piață a ajuns déjà la o valoare de 104,5 miliarde dolari!


 


Segmentul alimentelor Bio, în creștere


La nivel mondial, un total de 43,1milioane de hectare au fost cultivate organic, la sfârșitul anului trecut, ceea ce reprezintă o creștere de aproape 6 milioane hectare, față de anul precedent. În Oceania, terenurile cultivate organic au crescut cu 42%. Australia este țara cu cea mai mare suprafață agricolă ecologică (17,2 milioane de hectare, iar 97% din acea zonă este utilizată ca pășune), urmată de Argentina (3,2 milioane de hectare) și Statele Unite ale Americii (2,2 milioane de hectare).


Cercetatorii afirmă că piața produselor alimentare și a băuturilor ecologice, la nivel mondial, este condusă de factori-cheie, cum ar fi conștientizarea în creștere a consumatorilor față de beneficiile ecologice, ceea ce a condus la creșterea agriculturii ecologice în lume și a determinat punerea în aplicare a reglementărilor guvernamentale.


De asemenea, studiul constată că cererea de alimente și băuturi organice este în creștere în magazinele convenționale de aprovizionare cu alimente, din cauza dezvoltării mărcilor private și a creșteri dobânzilor  marilor comercianți cu amănuntul, cum ar fi Walmart, Tesco, și Safeway care vând produse ecologice. În plus, cercetătorii iau în calcul și faptul că este de așteptat ca această piață să beneficieze de subvenții, ajutoare financiare și campanii de publicitate desfășurate de guverne dar și de către organizațiile non-guvernamentale, cum ar  fi USDA, FiBL (Elveția) și APEDA (India) pentru a sprijini fermierii convenționali să treacă la agricultura ecologică.


Germania, cel mai mare consumator din Europa!


În America de Nord, această tendință, a agriculturii ecologice a crescut cu 11,9% pe an, începând din 2010 și până în 2015. În cazul Americii Latine și a Australiei, această creștere a fost și mai mare, de 16,2% pe an! Însă, și la acest capitol, tot Europa este cea care a dat tonul! Germania este cel mai mare consumator din Europa, cu o pondere de consum a alimentelor și băuturilor organice de 32%. Piața alimentelor ecologice din Asia a crescu și ea, cu 20,6%, în ultimii cinci ani.Japonia conduce țările asiatice în ceea ce privește consumul de alimente ecologice cu aproape 54%.


Concluzia specialiștilor este una singură și de o simplitate absolută: piața alimentară organică a ”explodat”, la cererea consumatorilor! Se pare că alimentele ecologice au trecut de la tendința new-age sau de la o simplă modă, un trend, și au ajuns să facă parte din dietele regulate chiar și ale americanilor și astfel ele să ocupe un loc de cinste în supermarket-uri. Potrivit unei analize recente efectuate de Trade Association Organic (OTA), vânzările de produse alimentare ecologice în 2014 au crescut cu 11% , ajungând la cifra de 35.9 miliarde $, susținând aproape 5% din totalul vânzărilor de produse alimentare din SUA.


Dintre toate produsele vândute acum în Statele Unite, 12% dintre acestea sunt organice, mai mult decât dublul sumei de acum zece ani!Cifrele sunt impresionante, întrucât OTA a înregistrat prima oară vânzările în cazul produselor organice în anul 1997, când acestea totalizau doar …3,4 miliarde dolari, reprezentând mai puțin de 1% din totalul vânzărilor de produse alimentare!


Topul vânzărilor produselor organice: legumele, fructe și laptele!


În topul vânzărilor produselor organice, primul loc îl ocupă fructele și legumele, care au înregistrat o creștere de 12% față de anul trecut, ceea ce reprezintă o valoare de 13 miliarde dolari. Locul al doilea este ocupat de laptele ecologic, care a cunoscut o creștere a vânzărilor de 11%, față de anul trecut, ajungând la o sumă de 5460000000 $, aceasta reprezentând cea mai mare creștere procentuală pentru categoria lactate, din ultimii șase ani! Celelalte alimente organice , așa cum a observat OTA, au o creștere constantă, de 3% pe an.


Există mai multe motive care îi determină pe consumatori să cumpere produse organice, inclusiv percepția că aceste alimente sunt mai sănătoase întrucât au mai puține pesticide. De altfel, potrivit cercetărilor celebrului Institut Rodale, acesta a constatat că produsele organice au doar 7% reziduuri de pesticide, spre deosebire de produsele convenționale care înregistrează reziduuri de 38%. Însă, așa cum au observant specialiștii, industria nu a explodat doar ca urmare a creșterii de consum ci și ca urmare a faptului că guvernele au decis ce tip de alimente pot fi considerate ecologice sau nu, și au început să sprijine financiar acest sector. Drept urmare, numai în SUA, numărul de ferme certificate organic, cât și instalațiile de prelucrare, s-au triplat, atingând un nou record: 19.474 ferme certificate.


Porumbul din România, la loc de cinste în SUA!


Totodată, datele confirmate de Bloomberg News au arătat că importurile de porumb organic și soia din țări precum România sunt în plină expansiune, din cauza cererii tot mai mari pentru material organic. Deși SUA este cultivatorul numărul 1 mondial de porumb și soia, totuși au ajuns în situația de a importa aceste produse, deoarece 90% din culturile de porumb și soia din SUA sunt modificate genetic și, prin urmare, nu pot fi certificate ca fiind ecologice. Drept urmare, importurile în SUA de porumb românesc a crescut la 11,6 milioane dolari în 2014, față de 545.000 dolari, cât au reprezentatîn 2013, potrivit datelor Bloomberg News.


Certificarea organică a fructelor de mare stârnește controverse!


Mai nou, Departamentul Agriculturii din SUA (USDA) a propus un nou set de standarde pentru fructele de mare organice, pentru acest an. Trebuie precizat că, în prezent, guvernul SUA nu acordă eticheta de ”organic” fructelor de mare vândute pe teritoriul statelor lor. Soiurile care sunt disponibile în meniurile americane provin toate din Europa sau Canada, sau prin intermediul unor societăți de certificare private. Din acest motiv, USDA vrea să stabilească acum standarde pentru fructele de mare organice, acreditate în SUA, ceea ce a stârnit nemulțumirea jucătorilor din industria peștelui de crescătorie dar și a grupurilor de mediu, care se plâng că sunt ”faultate”.


Cu toate acestea, se pare că desemnarea unui ”pește” ca fiind organic este mult mai dificil de făcut decât în cazul fructelor sau a legumelor, ceea ce a determinat mai multeorganizații de mediu să se ridice împotriva acestei inițiative propuse de USDA.”Denumirea de organic este direct legată de faptul dacă un pește organic a fost expus la substanțe chimice sau pesticide, ori dacă acesta a cunoscut modificări genetice”, susține Food & Water Watch. "Deoarece sursele de alimentare și  mediul în care trăiește peștele sălbatic sunt două elemente complet necontrolate, acestea nu ar trebui să fie considerate ecologice."


Reprezentanții din industria peștilor de crescătorie, au susținut, de asemenea, că se așteaptă ca toate cerințele pentru hrana peștilor să fie atât de strcite, încât acestea să ajungă să fie prohibitive din punct de vedere financiar. Deci, s-ar putea să mai treacă mult timp până când USDA să poată certifica frcutele de mare ca fiind alimente organice!

Alte articole recomandate:

Reteaua Ki-Life a deschis, în luna februarie, un nou magazin specializat în produse naturiste și bio, a doua unitate comercială Ki-Life Natural a rețelei din Capitală. Magazinul este situat pe strada C.A.Rosetti, nr.14-16 și are o suprafață de vânzare de aproximativ 50 de mp.  Compania, deținută de Vlad și Cristina Cuza, mai operează un magazin specializat în produse alimentare și nealimentare naturiste și ecologice în zona Pieței Amzei de aproximativ 11 ani. [...]
Cererea de produse bio din România este în creștere, urmând aceeași tendință înregistrată la nivelul Uniunii Europene. Oferta însă, cu toate că cifrele sunt încurajatoare în acest sens, nu acoperă necesarul intern, cu atât mai puțin cererea la export. În 2012, doar 2,1 la sută din suprafața agricolă utilizată a României a fost cultivată ecologic, comparativ cu 5,8 la sută, media în UE27. Și totuși, față de 2007, suprafețele [...]
România a devenit cel mai mare producător de miere din UE în 2015, ultimul an pentru care există date publice. Piața locală a urcat astfel de pe locul trei pe prima poziție, devansând Spania și Ungaria, arată datele Eurostat, biroul european de statistică. În 2015 România a produs 35.000 de tone de miere, cu circa 75% mai mult decât în anul anterior. Avansul puternic a făcut ca piața locală să devină cel mai mare producător european de miere. Și [...]
Oamenii sacrifică în prezent, aproximativ 1600 mamifere și păsări în fiecare secundă, plus milioane de pești, crustacee și moluște. În acest timp, culturile agricole necesare hranei populației acoperă doar 4% din suprafața utilizabilă a pământului, adică a terenului care nu este acoperit de gheață sau care nu este decât rocă goală. Populația planetei a ajuns la 7 miliarde de suflete, iar până în 2060, aceasta va [...]
Lanțul german de hipermarketuri Kaufland, liderul pieței locale de comerț, a lansat două mărci proprii – K-Bio și K-Take – dedicate produselor bio și respectiv vegetariene. Sub cele două mărci sunt realizate peste 70 de produse ecologice, vegetariene și vegane, potrivit oficialilor comapniei. Compania are mai multe mărci private, cea mai importantă fiind K-Classic. Avanatajul acestor produse este faptul că au un preț cu până la 30% mai mic decât cele de brand. Produsele [...]
Guvernul a redactat materialele către Comisia Europeană (CE) pentru a primi acordul să elimine acciza la palinca produsă de către persoanele fizice, susține premierul Victor Ponta, arătând că a mai fost făcută o astfel de cerere, dar nu a fost făcută "bine", informează Mediafax. "La persoanele fizice, am dat drumul la materiale, să ne lase și Comisia Europeană să nu mai accizăm. Trebuie să știm să facem cererea către Comisia Europeană, pentru că noi am mai făcut o dată și nu am făcut-o [...]
Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale (MADR) a atestat până în prezent 110 produse tradiționale, dar a respins alte 119 documentații pentru că nu îndeplineau condițiile noii legislații din domeniu, a declarat Viorel Morărescu, director general în MADR. “Avem 110 atestate acordate unui număr de 50 de producători tradiționali și încă 21 de dosare care sunt în lucru. Pe de alte parte, am respins alte 119 documentații pentru că nu îndeplineau [...]
(Mediafax) Bioagricultorii au dezvăluit că un produs ecologic poate fi identificat prin trei elemente de pe etichetă, recomandând cumpărătorilor să le verifice de fiecare dată pentru a nu achiziționa produse falsificate care îi pot pune în pericol. "Pe orice etichetă de produs ecologic se găsesc, obligatoriu, trei elemente de identificare care certifică dacă este bio. Astfel, avem sigla <<a.e.>> (agricultură ecologică), iar sub ea se află un număr, care este ce [...]

 

Conferinta Meat Milkk 2019
Meat Milk TV
infoALIMENT MAGAZIN
Ultimele anunturi