Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Potrivit unui raport recent dat publicității de "Global Organic Foods”, piața mondială organică a alimentelor și băuturilor va crește anual cu 12,8%. În anul de grație 2015, această piață a ajuns déjà la o valoare de 104,5 miliarde dolari!


 


Segmentul alimentelor Bio, în creștere


La nivel mondial, un total de 43,1milioane de hectare au fost cultivate organic, la sfârșitul anului trecut, ceea ce reprezintă o creștere de aproape 6 milioane hectare, față de anul precedent. În Oceania, terenurile cultivate organic au crescut cu 42%. Australia este țara cu cea mai mare suprafață agricolă ecologică (17,2 milioane de hectare, iar 97% din acea zonă este utilizată ca pășune), urmată de Argentina (3,2 milioane de hectare) și Statele Unite ale Americii (2,2 milioane de hectare).


Cercetatorii afirmă că piața produselor alimentare și a băuturilor ecologice, la nivel mondial, este condusă de factori-cheie, cum ar fi conștientizarea în creștere a consumatorilor față de beneficiile ecologice, ceea ce a condus la creșterea agriculturii ecologice în lume și a determinat punerea în aplicare a reglementărilor guvernamentale.


De asemenea, studiul constată că cererea de alimente și băuturi organice este în creștere în magazinele convenționale de aprovizionare cu alimente, din cauza dezvoltării mărcilor private și a creșteri dobânzilor  marilor comercianți cu amănuntul, cum ar fi Walmart, Tesco, și Safeway care vând produse ecologice. În plus, cercetătorii iau în calcul și faptul că este de așteptat ca această piață să beneficieze de subvenții, ajutoare financiare și campanii de publicitate desfășurate de guverne dar și de către organizațiile non-guvernamentale, cum ar  fi USDA, FiBL (Elveția) și APEDA (India) pentru a sprijini fermierii convenționali să treacă la agricultura ecologică.


Germania, cel mai mare consumator din Europa!


În America de Nord, această tendință, a agriculturii ecologice a crescut cu 11,9% pe an, începând din 2010 și până în 2015. În cazul Americii Latine și a Australiei, această creștere a fost și mai mare, de 16,2% pe an! Însă, și la acest capitol, tot Europa este cea care a dat tonul! Germania este cel mai mare consumator din Europa, cu o pondere de consum a alimentelor și băuturilor organice de 32%. Piața alimentelor ecologice din Asia a crescu și ea, cu 20,6%, în ultimii cinci ani.Japonia conduce țările asiatice în ceea ce privește consumul de alimente ecologice cu aproape 54%.


Concluzia specialiștilor este una singură și de o simplitate absolută: piața alimentară organică a ”explodat”, la cererea consumatorilor! Se pare că alimentele ecologice au trecut de la tendința new-age sau de la o simplă modă, un trend, și au ajuns să facă parte din dietele regulate chiar și ale americanilor și astfel ele să ocupe un loc de cinste în supermarket-uri. Potrivit unei analize recente efectuate de Trade Association Organic (OTA), vânzările de produse alimentare ecologice în 2014 au crescut cu 11% , ajungând la cifra de 35.9 miliarde $, susținând aproape 5% din totalul vânzărilor de produse alimentare din SUA.


Dintre toate produsele vândute acum în Statele Unite, 12% dintre acestea sunt organice, mai mult decât dublul sumei de acum zece ani!Cifrele sunt impresionante, întrucât OTA a înregistrat prima oară vânzările în cazul produselor organice în anul 1997, când acestea totalizau doar …3,4 miliarde dolari, reprezentând mai puțin de 1% din totalul vânzărilor de produse alimentare!


Topul vânzărilor produselor organice: legumele, fructe și laptele!


În topul vânzărilor produselor organice, primul loc îl ocupă fructele și legumele, care au înregistrat o creștere de 12% față de anul trecut, ceea ce reprezintă o valoare de 13 miliarde dolari. Locul al doilea este ocupat de laptele ecologic, care a cunoscut o creștere a vânzărilor de 11%, față de anul trecut, ajungând la o sumă de 5460000000 $, aceasta reprezentând cea mai mare creștere procentuală pentru categoria lactate, din ultimii șase ani! Celelalte alimente organice , așa cum a observat OTA, au o creștere constantă, de 3% pe an.


Există mai multe motive care îi determină pe consumatori să cumpere produse organice, inclusiv percepția că aceste alimente sunt mai sănătoase întrucât au mai puține pesticide. De altfel, potrivit cercetărilor celebrului Institut Rodale, acesta a constatat că produsele organice au doar 7% reziduuri de pesticide, spre deosebire de produsele convenționale care înregistrează reziduuri de 38%. Însă, așa cum au observant specialiștii, industria nu a explodat doar ca urmare a creșterii de consum ci și ca urmare a faptului că guvernele au decis ce tip de alimente pot fi considerate ecologice sau nu, și au început să sprijine financiar acest sector. Drept urmare, numai în SUA, numărul de ferme certificate organic, cât și instalațiile de prelucrare, s-au triplat, atingând un nou record: 19.474 ferme certificate.


Porumbul din România, la loc de cinste în SUA!


Totodată, datele confirmate de Bloomberg News au arătat că importurile de porumb organic și soia din țări precum România sunt în plină expansiune, din cauza cererii tot mai mari pentru material organic. Deși SUA este cultivatorul numărul 1 mondial de porumb și soia, totuși au ajuns în situația de a importa aceste produse, deoarece 90% din culturile de porumb și soia din SUA sunt modificate genetic și, prin urmare, nu pot fi certificate ca fiind ecologice. Drept urmare, importurile în SUA de porumb românesc a crescut la 11,6 milioane dolari în 2014, față de 545.000 dolari, cât au reprezentatîn 2013, potrivit datelor Bloomberg News.


Certificarea organică a fructelor de mare stârnește controverse!


Mai nou, Departamentul Agriculturii din SUA (USDA) a propus un nou set de standarde pentru fructele de mare organice, pentru acest an. Trebuie precizat că, în prezent, guvernul SUA nu acordă eticheta de ”organic” fructelor de mare vândute pe teritoriul statelor lor. Soiurile care sunt disponibile în meniurile americane provin toate din Europa sau Canada, sau prin intermediul unor societăți de certificare private. Din acest motiv, USDA vrea să stabilească acum standarde pentru fructele de mare organice, acreditate în SUA, ceea ce a stârnit nemulțumirea jucătorilor din industria peștelui de crescătorie dar și a grupurilor de mediu, care se plâng că sunt ”faultate”.


Cu toate acestea, se pare că desemnarea unui ”pește” ca fiind organic este mult mai dificil de făcut decât în cazul fructelor sau a legumelor, ceea ce a determinat mai multeorganizații de mediu să se ridice împotriva acestei inițiative propuse de USDA.”Denumirea de organic este direct legată de faptul dacă un pește organic a fost expus la substanțe chimice sau pesticide, ori dacă acesta a cunoscut modificări genetice”, susține Food & Water Watch. "Deoarece sursele de alimentare și  mediul în care trăiește peștele sălbatic sunt două elemente complet necontrolate, acestea nu ar trebui să fie considerate ecologice."


Reprezentanții din industria peștilor de crescătorie, au susținut, de asemenea, că se așteaptă ca toate cerințele pentru hrana peștilor să fie atât de strcite, încât acestea să ajungă să fie prohibitive din punct de vedere financiar. Deci, s-ar putea să mai treacă mult timp până când USDA să poată certifica frcutele de mare ca fiind alimente organice!

Alte articole recomandate:

Magiunul din prune Topoloveni, șofranul și brânza grecească vor fi promovate împreună în Orientul Mijlociu și SUA cu ajutorul unui program european pentru promovarea produselor agricole, în valoare totală de 3,84 milioane de euro, bugetul stabilit pentru producătorul român Sonimpex Topoloveni fiind de 544.204 euro, scrie Agerpres, remis de Income Magazine.   Potrivit unui comunicat al Sonimpex, Comisia Europeană a aprobat programul d [...]
O familie din comuna Posești, județul Prahova a investit în 2010 o mică avere pentru a reînvia renumitele livezi Zeletin. Sucul obținut din merele ionatane este acum la mare căutare și a ajuns să fie comercializat nu doar în magazinele bio din județ, dar și într-un mall din București.   Au început în 1992 cu mezeluri și prelucrarea cărnii, dar, din 2010, familia Bocănescu și firma Domidene Com SRL au deci [...]
Compania Monini si-a extins portofoliul cu un produs nou, conceput special pentru copii. Mini Monini este primul ulei de masline extra virgin BIO, anunta compania intr-un comunicat, remis de Magazin Progresiv.  Uleiul de masline Mini Monini poate fi folosit pentru gatit, dar este recomandat si pentru  hidratarea pielii sensibile a sugarilor si a copiilor.   Mini Monini este  produs din masline organice, iar intregul proces de productie este certificat de catre Institutul [...]
Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale a publicat pe site-ul propriu un Proiect de Ordin pentru aprobarea regulilor privind organizarea sistemului de inspecție și certificare în sectorul agricol ecologic. Potrivit proiectului, în sectorul agriculturii ecologice este necesar un sistem de inspecție și control bazat pe activitatea unei Entități Mandatate (EM). „În sensul prezentului ordin, Entitatea Mandatată este organismul de inspecție ș [...]
Dacă se reduce TVA-ul la produsele bio procesate, statul român câștiga din taxele și impozitele din industria procesatoare și România va putea exporta aceste produse bio cu valoare adaugată mare, potrivit unui comunicat al Asociației Bio România. Asociația atrage atenția că, în caz contrar, România va rămâne un importator de alimente ecologice procesate, așa cum este și în prezent, se mai arată în [...]
Ileana Muntean, de profesie scenarist de film, și-a încercat norocul pentru prima dată în antreprenoriat în urmă cu șase ani, când, împreună cu o colegă de facultate, a deschis un magazin cu produse bio în centrul Capitalei, după o in­ves­ti­ție de circa 75.000 de euro. Dacă la început magazinul Pukka Food avea doar un angajat și în jur de 300-400 de produse expuse pe rafturi, în prezent antre­pre­noarea are patru [...]
Prezenta la standurile targului din Nuremberg, firma suceveana Fresh Organic a reusit sa atraga atentia distribuitorilor vestici, interesati de mierea produsa in stupurile asezate in zone ecologizate de pe dealurile Bucovinei. In numeroasele dialoguri pe care le-a avut cu posibilii parteneri de afaceri, domnul Nichifor Boca, Directorul General al companiei, a plusat, informand pe cei interesati ca firma sa poate livra miere de salcam, de tei, de padure [...]
Firma “ Ghitta” a deschis de curand magazine in care comercializeaza produse traditionale romanesti in trei mari orase din Europa. “Avand in vedere faptul ca tot mai multi romani pleaca in strainatatefirma noastra sa gandit sa le ofere mancare ca la mama acasa. Asa ca am deschis magazine in cele mai importante orase ale Europei, acestea fiind Bruxelles (Belgia), Rosny sous Bois (Franta – Paris), Torino (Italia). Deoarece ne-am [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN