Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Interviu cu domnul Marian Cuzdrioreanu, Președinte al Federației RO-FISH și al companiei Costiana


Activitatea din sectorul procesării peștelui cunoaște un adevărat reviriment, acum, după reducerea nivelului de TVA. În același timp, segmentul produselor pescărești tradiționale atrag tot mai mulți consumatori, determinând și ele creșteri ale vânzărilor. Pe de altă parte, pe noul program european în domeniu, România va primi pai puțini bani, decât în perioada anterioară. Despre starea actuală a sectorului, precum și despre perspective, ne-a vorbit în interviul de mai jos domnul Marian Cuzdrioreanu, Președinte al federației RO-FISH și proprietar al firmei Costiana.


Vrem un TVA și mai mic!


infoALIMENT Magazin: Domnule Marian Cuzdrioreanu, cum apreciați evoluția afacerilor cu pește și produse din pește, după diminuarea cotei de TVA la 9 %?


Marian Cuzdrioreanu: Scăderea TVA la produsele alimentare, carne, pește, legume și fructe la 9% a fost ceva extraordinar! A generat o creștere a vanzărilor de pește și fructe de mare cu peste 25%, și de asemenea, a generat o reducere drastică a evaziunii fiscale de import. Bineînțeles, vom milita în continuare pentru reducerea TVA-ului la produsele alimentare, printre care și la pește și fructe de mare, atât pentru creșterea vânzărilor și eliminarea  completă a competiției neloiale generată de unele societăți care fac evaziune fiscală la import. E bine de știut că, în Polonia, TVA-ul la pește este de 5 %, iar în Turcia de doar 3%. Din păcate, doar 18% din necesarul de pește al României  este acoperit din intern, restul, din import. Este bine de știut că procesatorii și importatorii din organizatia RO-FISH au redus TVA-ul la produsele de pește și fructe de mare cu 15 %. De asemenea, am găsit receptivitate și din partea rețelelor de magazine. Felicit atât  Guvernul cât și, în special, MADR, pentru această primă mare realizare de reducere a TVA-ului la alimente. Coordonatorul  punerii la aceeași masă a tuturor factorilor de punere în aplicare a reducerii TVA a fost însuși domnul ministru al agriculturii Daniel Constantin. Nu fac politică, fac doar politica românului, având calitatea de întreprinzător și consumator, și trebuie să scot în evidență meritele tuturor celor care au realizat acest deosebit pas în creșterea  bunăstării românilor, reducerea TVA-ului. Așteptăm în continuare sprijinul Guvernului și al MADR pentru reducerea în continuare a TVA-ului, inclusiv la utilități, pentru a avea costuri competitive și la export.


Cu 100 de milioane de euro, mai puțin


IAM: În ce măsură, actualele prevederi ale Uniunii Europene răspund necesității investitorilor români în acest sector și care sunt acțiunile Ro-Fish, în sensul îmbunătățirii activității, la nivel național?


MC: Aici ne putem referi la doua direcții. Prima este legată de regulamentele europene privind condițiile sanitar-veterinare și de siguranță a alimentelor. Cea de a doua direcție se referă la noua politică comună de pescuit și fondurile europene pentru pescuit, Program Operațional pentru Pescuit 2014-2020. În ceea ce privește prima direcție, agenții comerciali din organizația RO FISH au fabrici și depozite moderne, omologate UE, condițiile de calitate fiind  la cele mai înalte standarde, membrii organizației reușind chiar să exporte produsele procesate, amintind aici pe cei de la Ocean Fish sau Negro. În ceea ce privește a doua direcție, referitoare la fondurile europene, România a obținut pe viitorul Program Operațional pentru Pescuit 2014-2020 o sumă de 168,4 milioane de euro, în timp ce pentru actuala perioadă de programare 2007-2013, POP a avut un buget de 261,5 milioane de euro, din care 196,1 milioane de euro a reprezentat contribuția Fondului European pentru Pescuit (FEP).


iAM:Care a fost evoluția companiei Costiana, în ultimul an?


MC: Până la relaxarea fiscală prin reducerea TVA, activitatea, nu numai la Costiana, ci și la toate societățile din domeniul alimentar, a avut un recul.


Relaxarea fiscală a dus și va duce la o creștere a activității de vânzare și, implicit, a creșterii activitații de producție.


Impunerea produselor tradiționale din pește, noul obiectiv


iAM: Cum apreciați afacerile din zona produselor tradiționale din pește?


MC: România are și va avea un brand de țară în care produsele tradiționale, în special cele agroalimentare sunt port-stindard. Produsele tradiționale de pește câstigă teren pe zi ce trece printre produsele tradiționale, cARe reprezintă cu  mândrie România. Aici amintim produsele din pește VICTORIȚA PESCĂRIȚA, care sunt deosebit de apreciate și care contribuie major la dezvoltarea  acestui segment de piață. Salatele de icre de crap sau știucă, sardeluța sau scrumbia marinată, zacusca cu pește, scrumbia, păstravul sau batogul de crap afumate au în mod firesc un succes deosebit, deoarece ele sunt produse naturale, fără conservanți sau aditivi, practic se încadrează în categoria produselor premium. Festivalurile de pește și evenimentele realizate sub marca VICTORIȚA PESCĂRIȚA au bucurat și bucură românii la fiecare ediție. Deja există o inițiativă a MADR de promovare a produselor tradiționale, inclusiv în marile lanțuri de magazine, acestea aratându-se din ce în ce mai interesate în vânzarea lor. Sugerăm Guvernului și MADR susținerea domeniului pescăresc, atât a pescuitului, cât și a acvaculturii și procesării, prin crearea unui microclimat de susținere a brandului de țară în România și în străinatate. În România, rețelele de magazine trebuie să vândă preponderent produse românești, minim 70%. De asemenea, pe plan extern, trebuie susținute participarea la toate expozițiile internaționale cu un stand național deosebit.


iAM: Care sunt planurile de viitor ale companiilor pe care le controlați?


MC: Pentru tot domeniul pescăresc, inclusiv pentru noi, obiectivul principal este creșterea consumului de pește, specialități de pește și fructe de mare, acestea fiind cel mai sănătos aliment.


iAM: Vă mulțumim!

Alte articole recomandate:

Ieșirea Marii Britanii din Uniunea Europeană a bulversat deja majoritatea piețelor. Dar, care vor fi implicațiile, pentru industria alimentară britanică? În condițiile în care, în 2015, importurile de carne ale Marii Britanii au fost de 80 %, specialiștii Rabobank apreciază că, acum, ulterior votului favorabil Brexit-ului, exprimat de britanici, prețul cărnii va crește, iar întreaga Idustrie va fi ”sub presiun [...]
Bolivienii sunt prima națiune din lume care respinge cel mai cunoscut lanț de mâncare fast-food: McDonald’s. Un studiu recent a arătat că peste 60% dintre cetățenii acestei țări din America de Sud au declarat că nu ar călca într-un restaurant al brandului american, declarându-se adepții unei alimentații sănătoase, scrie agrointeligența. Principalul motiv invocat de bolivieni este că mâncarea fast-food este preparată mult pre [...]
Grupul american Kellogg's a decis să mute aproximativ 80 de locuri de muncă de la sediul său din Manchester (Marea Britanie) la un nou birou din București (România), informează publicația Manchester Evening News. Publicația menționată susține că directorul executiv de la Kellogg's, John Bryant, i-a informat pe angajați de decizia companiei de a-și eficientiza operațiunile. În consecință, grupul american a ales Bucureștiul pentru un centru european de servicii globale (GBS) care se [...]
Prigat anunta introducerea pe piata a unor noi sortimente de sucuri cu pulpa de citrice, fara conservanti, prin intermediul unei campanii semnate Graffiti BBDO:Mea Pulpa, informeaza site-ul www.iqads.ro. Campania, care include un spot TV, comunicare in-store, prin canale de social media si actiuni de PR, promoveaza trei variante de Prigat – cu portocale, grapefruit si mandarine - disponibile in sticle de 1.5 l, care acum au si o noua forma. Perioada de desfasurare a campaniei [...]
Potrivit monitorizărilor realizate de Modern Buyer în retailul modern, în sortimentul majorității marilor retaileri au apărut o serie de noutăti, fie că este vorba de listarea unor articole din portofoliul furnizorilor, fie apariția unor noi arome în sortimentația de mărci proprii. O apariție interesantă este Carrefour Flash Red, un nou articol în portofoliul de mărci proprii al acestui retailer. Urmând trendurile internaționale în centrul cărora se află [...]
Grupul polonez AmRest, care deține din 2015 franciza gru­pului american Starbucks în România, intenționează  să angajeze în următorii doi ani circa 500 de oameni odată cu extinderea lanțului de cafenele pe piața locală. „În următorii doi ani vom angaja circa 500 de oameni în mai multe posturi, de la barista până la poziții de senior“, a spus Mateusz Sielecki, managing director al Starbucks pentru România și Bulgaria. Starbucks [...]
”Ploieștiul, prin fabrica Bergenbier, este capitala berii”, spune mândru Lucian Ghinea, președintele Bergenbier S.A., care afirmă că aceasta este cea mai modernă fabrică din România, dar și din Centrul Europei. Cu un număr de angajați de 700, fabrica de bere din Ploiești produce 20.000 de hectolitri zilnic, adică echivalentul a 4 milioane de sticle de bere de 0,5 litri. Numai depozitul primar are o capacitate de depozitare de 70.000 hectolitri [...]
După cum se cunoaște, înalta procesare a materiei prime în industria alimentară, combinată cu tehnologiile pharma, sunt aducătoare de profituri consistente, mai ales când este vorba despre alimente destinate copiilor, bolnavilor, sportivilor sau, când vorbim despre suplimente alimentare   Astfel, Solgar, unul dintre cele mai vândute branduri din industria suplimentelor alimentare la nivel mondial, a ajuns în 200 de farmacii și magazin [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN