Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Interviu cu domnul Marian Cuzdrioreanu, Președinte al Federației RO-FISH și al companiei Costiana


Activitatea din sectorul procesării peștelui cunoaște un adevărat reviriment, acum, după reducerea nivelului de TVA. În același timp, segmentul produselor pescărești tradiționale atrag tot mai mulți consumatori, determinând și ele creșteri ale vânzărilor. Pe de altă parte, pe noul program european în domeniu, România va primi pai puțini bani, decât în perioada anterioară. Despre starea actuală a sectorului, precum și despre perspective, ne-a vorbit în interviul de mai jos domnul Marian Cuzdrioreanu, Președinte al federației RO-FISH și proprietar al firmei Costiana.


Vrem un TVA și mai mic!


infoALIMENT Magazin: Domnule Marian Cuzdrioreanu, cum apreciați evoluția afacerilor cu pește și produse din pește, după diminuarea cotei de TVA la 9 %?


Marian Cuzdrioreanu: Scăderea TVA la produsele alimentare, carne, pește, legume și fructe la 9% a fost ceva extraordinar! A generat o creștere a vanzărilor de pește și fructe de mare cu peste 25%, și de asemenea, a generat o reducere drastică a evaziunii fiscale de import. Bineînțeles, vom milita în continuare pentru reducerea TVA-ului la produsele alimentare, printre care și la pește și fructe de mare, atât pentru creșterea vânzărilor și eliminarea  completă a competiției neloiale generată de unele societăți care fac evaziune fiscală la import. E bine de știut că, în Polonia, TVA-ul la pește este de 5 %, iar în Turcia de doar 3%. Din păcate, doar 18% din necesarul de pește al României  este acoperit din intern, restul, din import. Este bine de știut că procesatorii și importatorii din organizatia RO-FISH au redus TVA-ul la produsele de pește și fructe de mare cu 15 %. De asemenea, am găsit receptivitate și din partea rețelelor de magazine. Felicit atât  Guvernul cât și, în special, MADR, pentru această primă mare realizare de reducere a TVA-ului la alimente. Coordonatorul  punerii la aceeași masă a tuturor factorilor de punere în aplicare a reducerii TVA a fost însuși domnul ministru al agriculturii Daniel Constantin. Nu fac politică, fac doar politica românului, având calitatea de întreprinzător și consumator, și trebuie să scot în evidență meritele tuturor celor care au realizat acest deosebit pas în creșterea  bunăstării românilor, reducerea TVA-ului. Așteptăm în continuare sprijinul Guvernului și al MADR pentru reducerea în continuare a TVA-ului, inclusiv la utilități, pentru a avea costuri competitive și la export.


Cu 100 de milioane de euro, mai puțin


IAM: În ce măsură, actualele prevederi ale Uniunii Europene răspund necesității investitorilor români în acest sector și care sunt acțiunile Ro-Fish, în sensul îmbunătățirii activității, la nivel național?


MC: Aici ne putem referi la doua direcții. Prima este legată de regulamentele europene privind condițiile sanitar-veterinare și de siguranță a alimentelor. Cea de a doua direcție se referă la noua politică comună de pescuit și fondurile europene pentru pescuit, Program Operațional pentru Pescuit 2014-2020. În ceea ce privește prima direcție, agenții comerciali din organizația RO FISH au fabrici și depozite moderne, omologate UE, condițiile de calitate fiind  la cele mai înalte standarde, membrii organizației reușind chiar să exporte produsele procesate, amintind aici pe cei de la Ocean Fish sau Negro. În ceea ce privește a doua direcție, referitoare la fondurile europene, România a obținut pe viitorul Program Operațional pentru Pescuit 2014-2020 o sumă de 168,4 milioane de euro, în timp ce pentru actuala perioadă de programare 2007-2013, POP a avut un buget de 261,5 milioane de euro, din care 196,1 milioane de euro a reprezentat contribuția Fondului European pentru Pescuit (FEP).


iAM:Care a fost evoluția companiei Costiana, în ultimul an?


MC: Până la relaxarea fiscală prin reducerea TVA, activitatea, nu numai la Costiana, ci și la toate societățile din domeniul alimentar, a avut un recul.


Relaxarea fiscală a dus și va duce la o creștere a activității de vânzare și, implicit, a creșterii activitații de producție.


Impunerea produselor tradiționale din pește, noul obiectiv


iAM: Cum apreciați afacerile din zona produselor tradiționale din pește?


MC: România are și va avea un brand de țară în care produsele tradiționale, în special cele agroalimentare sunt port-stindard. Produsele tradiționale de pește câstigă teren pe zi ce trece printre produsele tradiționale, cARe reprezintă cu  mândrie România. Aici amintim produsele din pește VICTORIȚA PESCĂRIȚA, care sunt deosebit de apreciate și care contribuie major la dezvoltarea  acestui segment de piață. Salatele de icre de crap sau știucă, sardeluța sau scrumbia marinată, zacusca cu pește, scrumbia, păstravul sau batogul de crap afumate au în mod firesc un succes deosebit, deoarece ele sunt produse naturale, fără conservanți sau aditivi, practic se încadrează în categoria produselor premium. Festivalurile de pește și evenimentele realizate sub marca VICTORIȚA PESCĂRIȚA au bucurat și bucură românii la fiecare ediție. Deja există o inițiativă a MADR de promovare a produselor tradiționale, inclusiv în marile lanțuri de magazine, acestea aratându-se din ce în ce mai interesate în vânzarea lor. Sugerăm Guvernului și MADR susținerea domeniului pescăresc, atât a pescuitului, cât și a acvaculturii și procesării, prin crearea unui microclimat de susținere a brandului de țară în România și în străinatate. În România, rețelele de magazine trebuie să vândă preponderent produse românești, minim 70%. De asemenea, pe plan extern, trebuie susținute participarea la toate expozițiile internaționale cu un stand național deosebit.


iAM: Care sunt planurile de viitor ale companiilor pe care le controlați?


MC: Pentru tot domeniul pescăresc, inclusiv pentru noi, obiectivul principal este creșterea consumului de pește, specialități de pește și fructe de mare, acestea fiind cel mai sănătos aliment.


iAM: Vă mulțumim!

Alte articole recomandate:

Ocean Fish România, lider de piață pe segmentul peștelui și fructelor de mare, a lansat la Indagra Food Gama de produse „Ready to Cook”, un concept inovator care vine în întâmpinarea celor mai pretențioși consumatori, cu un stil de viață activ, care sunt mereu pe fugă, dar care știu să se bucure de o masă gustoasă, sănătoasă și ușor de preparat. Gama „Ready to Cook”, o premieră pentru piaț [...]
  Îndulcitorii pe bază de stevia derivată din fermentație - fără plante de stevia - ar putea fi lansat cel mai devreme în 2016, susțin reprezentanții Evolva Holding SA, firma elvețiană care lucrează la această tehnologie împreună cu gigantul Cargill, informează Food Navigator. Cele două companii au lucrat împreună din martie 2013 pe tehnologii de fermentație pentru a produce glicozide derivate din steviol, compușii care dau frunzelor [...]
Interesul pentru produsele agricole românești bio este reflectat și de participarea la Expoziția internațională INDAGRA 2014 a unor firme străine interesate de dezvoltarea unor relații pe termen lung cu fermierii români. Astfel, prin prezența la INDAGRA 2014, Bioland Markt GmbH & Co, cea mai mare firmă germană de gen, care achiziționează pentru piața din Germania materii prime din țări europene direct de la producătorii din [...]
Grupul german privat Schwarz, controlat de al doilea cel mai bogat om din Germania, care operează lanțurile Kaufland și Lidl, a obținut anul trecut în România afaceri de peste 2,3 mld. euro, în creștere cu circa 300 mil. euro față de 2012. Nemții, care au circa 250 de magazine și peste 15.000 de angajați, au ajuns astfel să controleze 13% din tot comerțul local cu dominanță alimentară și circa un sfert din comerțul modern, potrivit estimărilor ZF pe baza datelor din [...]
Gourmet Gift îți face anul acesta mai ușoară alegerea cadourilor de Crăciun!   Cu o experienta de mai multi ani in livrarea de cosuri cadou, cu mii clienti multumiti si zeci de mii de cosuri cadou livrate, Gourmet Gift este lider in segmentul online pe piata cadourilor corporate. Firma a inceput sa primeasca deja primele comenzi pentru cosuri cadou de Craciun, oferind discounturi generoase celor care plaseaza comanda pana la data de 30 octombrie 2014. O practica de zeci de ani in [...]
   Cargill a dezvoltat un sortiment de amidon de porumb modificat pentru a îmbunătăți textura produselor pe bază de roșii, informează Food Navigator. Ingredientul, numit C * PulpTex 12931, este un amidon mai tare, legat și uscat care are ca scop să îmbunătățească textura și aspectul vizual al supelor pe bază de roșii, sosuri și condimente, au declarat reprezentanții companiei. "Aici, în Europa, ne confruntăm cu [...]
Pe 31 ianuarie 1865, exact cu 145 de ani in urma, renumitul chimist rus, Dmitri Mendeleev, a sustinut teza de doctorat pe tema „Conditionarea reciproca dintre spirt si apa”. Rezultatul studiului i-a adus titlul de profesor la catedra de chimie a Universitatii de Stat din Peterburg. Mendeleev a descoperit ca aceasta bautura trebuie sa aiba un continut alcoolic de 38%. Dar, pentru ca pe vremea lui, bauturile alcoolice erau taxate pe baza de tarie, procentajul a fost rotunjit la 40%, [...]
Asociația pentru Protecția Consumatorilor din Rusia a apelat la un tribunal din Moscova pentru a interzice unele produse comercializate de lanțul american de restaurante fast-food McDonald’s, unul dintre cele mai mari de acest gen din lume, scrie agenția Thomson Reuters. Reprezentanții asociației au solicitat instanței să declare unele produse comercializate de McDonald’s în Rusia ca fiind ilegale din cauza „parametrilor fizico-chim [...]

 

Living fresh
meatmilk
indagra
indagra food
testo
infoALIMENT MAGAZIN