Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Interviu cu domnul Marian Cuzdrioreanu, Președinte al Federației RO-FISH și al companiei Costiana


Activitatea din sectorul procesării peștelui cunoaște un adevărat reviriment, acum, după reducerea nivelului de TVA. În același timp, segmentul produselor pescărești tradiționale atrag tot mai mulți consumatori, determinând și ele creșteri ale vânzărilor. Pe de altă parte, pe noul program european în domeniu, România va primi pai puțini bani, decât în perioada anterioară. Despre starea actuală a sectorului, precum și despre perspective, ne-a vorbit în interviul de mai jos domnul Marian Cuzdrioreanu, Președinte al federației RO-FISH și proprietar al firmei Costiana.


Vrem un TVA și mai mic!


infoALIMENT Magazin: Domnule Marian Cuzdrioreanu, cum apreciați evoluția afacerilor cu pește și produse din pește, după diminuarea cotei de TVA la 9 %?


Marian Cuzdrioreanu: Scăderea TVA la produsele alimentare, carne, pește, legume și fructe la 9% a fost ceva extraordinar! A generat o creștere a vanzărilor de pește și fructe de mare cu peste 25%, și de asemenea, a generat o reducere drastică a evaziunii fiscale de import. Bineînțeles, vom milita în continuare pentru reducerea TVA-ului la produsele alimentare, printre care și la pește și fructe de mare, atât pentru creșterea vânzărilor și eliminarea  completă a competiției neloiale generată de unele societăți care fac evaziune fiscală la import. E bine de știut că, în Polonia, TVA-ul la pește este de 5 %, iar în Turcia de doar 3%. Din păcate, doar 18% din necesarul de pește al României  este acoperit din intern, restul, din import. Este bine de știut că procesatorii și importatorii din organizatia RO-FISH au redus TVA-ul la produsele de pește și fructe de mare cu 15 %. De asemenea, am găsit receptivitate și din partea rețelelor de magazine. Felicit atât  Guvernul cât și, în special, MADR, pentru această primă mare realizare de reducere a TVA-ului la alimente. Coordonatorul  punerii la aceeași masă a tuturor factorilor de punere în aplicare a reducerii TVA a fost însuși domnul ministru al agriculturii Daniel Constantin. Nu fac politică, fac doar politica românului, având calitatea de întreprinzător și consumator, și trebuie să scot în evidență meritele tuturor celor care au realizat acest deosebit pas în creșterea  bunăstării românilor, reducerea TVA-ului. Așteptăm în continuare sprijinul Guvernului și al MADR pentru reducerea în continuare a TVA-ului, inclusiv la utilități, pentru a avea costuri competitive și la export.


Cu 100 de milioane de euro, mai puțin


IAM: În ce măsură, actualele prevederi ale Uniunii Europene răspund necesității investitorilor români în acest sector și care sunt acțiunile Ro-Fish, în sensul îmbunătățirii activității, la nivel național?


MC: Aici ne putem referi la doua direcții. Prima este legată de regulamentele europene privind condițiile sanitar-veterinare și de siguranță a alimentelor. Cea de a doua direcție se referă la noua politică comună de pescuit și fondurile europene pentru pescuit, Program Operațional pentru Pescuit 2014-2020. În ceea ce privește prima direcție, agenții comerciali din organizația RO FISH au fabrici și depozite moderne, omologate UE, condițiile de calitate fiind  la cele mai înalte standarde, membrii organizației reușind chiar să exporte produsele procesate, amintind aici pe cei de la Ocean Fish sau Negro. În ceea ce privește a doua direcție, referitoare la fondurile europene, România a obținut pe viitorul Program Operațional pentru Pescuit 2014-2020 o sumă de 168,4 milioane de euro, în timp ce pentru actuala perioadă de programare 2007-2013, POP a avut un buget de 261,5 milioane de euro, din care 196,1 milioane de euro a reprezentat contribuția Fondului European pentru Pescuit (FEP).


iAM:Care a fost evoluția companiei Costiana, în ultimul an?


MC: Până la relaxarea fiscală prin reducerea TVA, activitatea, nu numai la Costiana, ci și la toate societățile din domeniul alimentar, a avut un recul.


Relaxarea fiscală a dus și va duce la o creștere a activității de vânzare și, implicit, a creșterii activitații de producție.


Impunerea produselor tradiționale din pește, noul obiectiv


iAM: Cum apreciați afacerile din zona produselor tradiționale din pește?


MC: România are și va avea un brand de țară în care produsele tradiționale, în special cele agroalimentare sunt port-stindard. Produsele tradiționale de pește câstigă teren pe zi ce trece printre produsele tradiționale, cARe reprezintă cu  mândrie România. Aici amintim produsele din pește VICTORIȚA PESCĂRIȚA, care sunt deosebit de apreciate și care contribuie major la dezvoltarea  acestui segment de piață. Salatele de icre de crap sau știucă, sardeluța sau scrumbia marinată, zacusca cu pește, scrumbia, păstravul sau batogul de crap afumate au în mod firesc un succes deosebit, deoarece ele sunt produse naturale, fără conservanți sau aditivi, practic se încadrează în categoria produselor premium. Festivalurile de pește și evenimentele realizate sub marca VICTORIȚA PESCĂRIȚA au bucurat și bucură românii la fiecare ediție. Deja există o inițiativă a MADR de promovare a produselor tradiționale, inclusiv în marile lanțuri de magazine, acestea aratându-se din ce în ce mai interesate în vânzarea lor. Sugerăm Guvernului și MADR susținerea domeniului pescăresc, atât a pescuitului, cât și a acvaculturii și procesării, prin crearea unui microclimat de susținere a brandului de țară în România și în străinatate. În România, rețelele de magazine trebuie să vândă preponderent produse românești, minim 70%. De asemenea, pe plan extern, trebuie susținute participarea la toate expozițiile internaționale cu un stand național deosebit.


iAM: Care sunt planurile de viitor ale companiilor pe care le controlați?


MC: Pentru tot domeniul pescăresc, inclusiv pentru noi, obiectivul principal este creșterea consumului de pește, specialități de pește și fructe de mare, acestea fiind cel mai sănătos aliment.


iAM: Vă mulțumim!

Alte articole recomandate:

Delikat, marca a companiei Unilever, produs in Romania, la Ploiesti, marcheaza 40 de ani de traditie in bucatariile romanilor. Platforma de comunicare sub care Delikat celebreaza cei 40 de ani poarta numele „Sarbatoreste asa cum inima-ti pofteste!”. „40 de ani de Delikat in Romania inseamna 40 de ani de traditie, de mancaruri gustoase romanesti, 40 de ani in care Delikat a fost alaturi de milioane de romani, a dus gusturile mai departe si a tinut familiile reunite in jurul [...]
Actualul director general al Agenției de Plăți pentru Dezvoltare Rurală și Pescuit (APDRP), George Turtoi, va fi numit în funcția de secretar de stat în Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale, propunerea fiind înaintată deja premierului Victor Ponta, a declarat, pentru AGERPRES, ministrul agriculturii, Daniel Constantin. 'Am înaintat ieri, premierului Victor Ponta propunerea mea pentru funcția de secretar de stat în locul lui Achim Irimescu. Este vorba [...]
Coffee Lovers Event este singurul eveniment de acest fel din România și își propune să aducă împreună producătorii și importatorii de cafea și produse conexe, naționali și internaționali. În cadrul evenimentului, se vor organiza training-uri, workshop-uri și conferințe legate de acest segment de piață. Iubitorii de cafea din România sunt invitați să deguste diferite sortimente de cafea de cea mai bună calitate, preparate de cei mai buni barista din România, [...]
Laurențiu Dimitriu (46 de ani), sales director în cadrul gigantului elvețian din piața de bunuri de larg consum Nestlé în România, afirmă că producătorii trebuie să mear­gă peste tot după consumator, acasă, în mașină, în metrou, în parc sau la cinema, de aceea trebuie să fie prezenți cu produse atât în comerțul modern, cât și în cel tradițional. „Consumatorul care dorește o înghetață, un baton de ciocolată sa [...]
Micii românești vor putea fi comercializați și exportați pe piața Uniunii Europene din primele zile ale lunii iunie, imediat după publicarea regulamentului privind includerea aditivilor folosiți în prepararea pastei de mici în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, a declarat, joi, pentru AGERPRES, vicepremierul Daniel Constantin, ministru al Agriculturii și Dezvoltării Rurale. "Regulamentul european prin care se permite utilizarea aditivilor [...]
(Comunicat) Fermierii care vor să se înregistreze ca operatori în agricultura ecologică anul acesta mai au la dispoziție două săptămâni, data limită anunțată de Asociația Bio România fiind 29 august 2014. Aceștia trebuie să depună cereri pentru obținerea sprijinului financiar care ar putea ajunge la peste 600 de euro în anul 2015 pentru fermierii aflați în perioada de conversie. Asociația Bio România recomandă tuturor fermierilor, în special cei [...]
Vrei sa te intalnesti cu reprezentantii celor mai mari retaileri din Romania? Kaufland, Cora, Carrefour, eMAG, Altex, Media Galaxy sau MiniPrix sunt doar cateva din companiile prezente la retailArena. retailArena, cel mai complet eveniment al toamnei pentru retaileri si producatori Aflat la a patra editie, evenimentul retailArena, dedicat comertului multichannel si organizat de wall-street.ro, va avealoc in acest an pe 26 si 27 octombrie. Cele 2 zile de eveniment intitulate Marketing & [...]
Industria băuturilor alcoolice este cea mai dezvoltată și mai răspândită dintre toate ramurile industriei alimentare, veniturile anuale obținute din acest domeniu fiind fabuloase. Indiferent de felul lor, băuturile alcoolice se consumă pe tot mapamondul și în toate cercurile sociale. Din acest motiv, deși etapele tehnologice de bază ale obținerii băuturilor pe bază de alcool etilic sunt aceleași, an de an apar noi și noi arome inovatoare al căror scop este de a oferi tuturor [...]

 

Meat Milk TV
meatmilk
Debitron Termo
testo
infoALIMENT MAGAZIN