Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Interviu cu domnul Marian Cuzdrioreanu, Președinte al Federației RO-FISH și al companiei Costiana


Activitatea din sectorul procesării peștelui cunoaște un adevărat reviriment, acum, după reducerea nivelului de TVA. În același timp, segmentul produselor pescărești tradiționale atrag tot mai mulți consumatori, determinând și ele creșteri ale vânzărilor. Pe de altă parte, pe noul program european în domeniu, România va primi pai puțini bani, decât în perioada anterioară. Despre starea actuală a sectorului, precum și despre perspective, ne-a vorbit în interviul de mai jos domnul Marian Cuzdrioreanu, Președinte al federației RO-FISH și proprietar al firmei Costiana.


Vrem un TVA și mai mic!


infoALIMENT Magazin: Domnule Marian Cuzdrioreanu, cum apreciați evoluția afacerilor cu pește și produse din pește, după diminuarea cotei de TVA la 9 %?


Marian Cuzdrioreanu: Scăderea TVA la produsele alimentare, carne, pește, legume și fructe la 9% a fost ceva extraordinar! A generat o creștere a vanzărilor de pește și fructe de mare cu peste 25%, și de asemenea, a generat o reducere drastică a evaziunii fiscale de import. Bineînțeles, vom milita în continuare pentru reducerea TVA-ului la produsele alimentare, printre care și la pește și fructe de mare, atât pentru creșterea vânzărilor și eliminarea  completă a competiției neloiale generată de unele societăți care fac evaziune fiscală la import. E bine de știut că, în Polonia, TVA-ul la pește este de 5 %, iar în Turcia de doar 3%. Din păcate, doar 18% din necesarul de pește al României  este acoperit din intern, restul, din import. Este bine de știut că procesatorii și importatorii din organizatia RO-FISH au redus TVA-ul la produsele de pește și fructe de mare cu 15 %. De asemenea, am găsit receptivitate și din partea rețelelor de magazine. Felicit atât  Guvernul cât și, în special, MADR, pentru această primă mare realizare de reducere a TVA-ului la alimente. Coordonatorul  punerii la aceeași masă a tuturor factorilor de punere în aplicare a reducerii TVA a fost însuși domnul ministru al agriculturii Daniel Constantin. Nu fac politică, fac doar politica românului, având calitatea de întreprinzător și consumator, și trebuie să scot în evidență meritele tuturor celor care au realizat acest deosebit pas în creșterea  bunăstării românilor, reducerea TVA-ului. Așteptăm în continuare sprijinul Guvernului și al MADR pentru reducerea în continuare a TVA-ului, inclusiv la utilități, pentru a avea costuri competitive și la export.


Cu 100 de milioane de euro, mai puțin


IAM: În ce măsură, actualele prevederi ale Uniunii Europene răspund necesității investitorilor români în acest sector și care sunt acțiunile Ro-Fish, în sensul îmbunătățirii activității, la nivel național?


MC: Aici ne putem referi la doua direcții. Prima este legată de regulamentele europene privind condițiile sanitar-veterinare și de siguranță a alimentelor. Cea de a doua direcție se referă la noua politică comună de pescuit și fondurile europene pentru pescuit, Program Operațional pentru Pescuit 2014-2020. În ceea ce privește prima direcție, agenții comerciali din organizația RO FISH au fabrici și depozite moderne, omologate UE, condițiile de calitate fiind  la cele mai înalte standarde, membrii organizației reușind chiar să exporte produsele procesate, amintind aici pe cei de la Ocean Fish sau Negro. În ceea ce privește a doua direcție, referitoare la fondurile europene, România a obținut pe viitorul Program Operațional pentru Pescuit 2014-2020 o sumă de 168,4 milioane de euro, în timp ce pentru actuala perioadă de programare 2007-2013, POP a avut un buget de 261,5 milioane de euro, din care 196,1 milioane de euro a reprezentat contribuția Fondului European pentru Pescuit (FEP).


iAM:Care a fost evoluția companiei Costiana, în ultimul an?


MC: Până la relaxarea fiscală prin reducerea TVA, activitatea, nu numai la Costiana, ci și la toate societățile din domeniul alimentar, a avut un recul.


Relaxarea fiscală a dus și va duce la o creștere a activității de vânzare și, implicit, a creșterii activitații de producție.


Impunerea produselor tradiționale din pește, noul obiectiv


iAM: Cum apreciați afacerile din zona produselor tradiționale din pește?


MC: România are și va avea un brand de țară în care produsele tradiționale, în special cele agroalimentare sunt port-stindard. Produsele tradiționale de pește câstigă teren pe zi ce trece printre produsele tradiționale, cARe reprezintă cu  mândrie România. Aici amintim produsele din pește VICTORIȚA PESCĂRIȚA, care sunt deosebit de apreciate și care contribuie major la dezvoltarea  acestui segment de piață. Salatele de icre de crap sau știucă, sardeluța sau scrumbia marinată, zacusca cu pește, scrumbia, păstravul sau batogul de crap afumate au în mod firesc un succes deosebit, deoarece ele sunt produse naturale, fără conservanți sau aditivi, practic se încadrează în categoria produselor premium. Festivalurile de pește și evenimentele realizate sub marca VICTORIȚA PESCĂRIȚA au bucurat și bucură românii la fiecare ediție. Deja există o inițiativă a MADR de promovare a produselor tradiționale, inclusiv în marile lanțuri de magazine, acestea aratându-se din ce în ce mai interesate în vânzarea lor. Sugerăm Guvernului și MADR susținerea domeniului pescăresc, atât a pescuitului, cât și a acvaculturii și procesării, prin crearea unui microclimat de susținere a brandului de țară în România și în străinatate. În România, rețelele de magazine trebuie să vândă preponderent produse românești, minim 70%. De asemenea, pe plan extern, trebuie susținute participarea la toate expozițiile internaționale cu un stand național deosebit.


iAM: Care sunt planurile de viitor ale companiilor pe care le controlați?


MC: Pentru tot domeniul pescăresc, inclusiv pentru noi, obiectivul principal este creșterea consumului de pește, specialități de pește și fructe de mare, acestea fiind cel mai sănătos aliment.


iAM: Vă mulțumim!

Alte articole recomandate:

După cum se cunoaște, problema etichetării de origine a produselor din carne, precum și a lactatelor, încă nu a fost tranșată. Scandalul continuă, iar vocile sunt împărțite, categoric, în două: unii acceptă, alții sunt total împotrivă. Din prima categorie, fac parte reprezentanții industriilor din țările puternice, cum ar fi Franța, Italia sau Germania. De cealaltă parte, am spune noi, sunt reprezentanții care dau dovadă d [...]
Prezentă la a 19-a ediție a INDAGRA, eveniment desfășurat în București, în perioada 29 octombrie – 2 noiembrie, Crama Gîrboiu și-a prezentat noul vin din soiul Fetească Neagră, producție 2013. ”Este un vin roșu, tânăr, cu posibilități de învechire, plăcut și exchilibrat,” au declarat pentru infoaliment.ro reprezentanții companiei. Crama Gîrboiu este o afacere de familie înființată [...]
Cu o pondere din ce în ce mai scăzută a stocurilor, fapt determinat de necesitatea obligatorie a măririi eficienței economice a fiecărei companii, managementul lor este esențial în organizarea unui flux de producție sau a unui întreg lanț. Cunoașterea principalelor aspecte ale unui bun management al stocurilor și, mai ales, punerea lor în practică, poate face diferența dintre suscces și colaps. În acest sens, vă prezentăm [...]
”Noutatea anului, pentru compania Diana, a fost gama ”Produse boierești”, fabricate după rețete care respectă tradițiile românești dar, mai ales, din cea mai bună carne și cele mai bune ingrediente”, ne-a declarat doamna Adina Crăciunescu, prezentă la standul firmei vâlcene, de la Indagra, aceea care a adăugat: ”În acest an, , la Indagra, am schimbat modul de abordare al prezenței, în sensul că, dacă până [...]
(Comunicat) INDAGRA FOOD - Târgul internațional pentru industria alimentară devine și în acest an spațiul de expunere a sute de produse, tehnologii inovative și de desfășurare a unor sesiuni informative cu privire la o alimentație sănătoasă. Pe o suprafata de 10.000 mp, între 2 și 6 noiembrie, în Pavilionul Central ROMEXPO, sunt așteptate peste 160 de companii din România și de pe piețele cu industrie alimentar [...]
Cele mai noi ingrediente pentru conservarea cărnii aparținând companiei Corbion Purac vor fi prezentate vizitatorilor Expoziției Internaționale pentru Producerea și Procesarea Alimentelor (IPPE) din Atlanta ce are loc săptămâna aceasta (28-30 ianuarie) în Atlanta, informează Global Meat News. Compania, care este un lider mondial în realizarea de tehnologii pentru industria cărnii lansează Verdad N16, un produs despre care compania spune că este [...]
Înființată încă din anul 1992, compania Kalpo a acumulat o mare experiență pe piața ceiului din România, fiind prezentă în acest an cu stand propriu al Salonului Național al României, de la SIAL-Paris.   La sand, Kalpo a expus întreaga gamă de ceaiuri: Sub marca Vedda, vizitatorii au putut lua cunoștință cu ceaiurile curative, tradiționale, ceaiurile din fructe, la plic, ceaiurile din fructe întregi, din plante [...]
O nouă technologie de filetare a peștelui alb ar putea revoluționa industria norvegienă de pește, informează The Meat Site. Spre deosebire de somonul de acvacultură, peștele alb variază foarte mult în dimensiune și greutate. Acest lucru înseamnă că, până acum , nimeni nu a fost în măsură să dezvolte o mașină care poate face file din acești pești. Cu toate acestea, există acum un robot de filetare care ar putea duce la un progres [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN