Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Interviu cu domnul Marian Cuzdrioreanu, Președinte al Federației RO-FISH și al companiei Costiana


Activitatea din sectorul procesării peștelui cunoaște un adevărat reviriment, acum, după reducerea nivelului de TVA. În același timp, segmentul produselor pescărești tradiționale atrag tot mai mulți consumatori, determinând și ele creșteri ale vânzărilor. Pe de altă parte, pe noul program european în domeniu, România va primi pai puțini bani, decât în perioada anterioară. Despre starea actuală a sectorului, precum și despre perspective, ne-a vorbit în interviul de mai jos domnul Marian Cuzdrioreanu, Președinte al federației RO-FISH și proprietar al firmei Costiana.


Vrem un TVA și mai mic!


infoALIMENT Magazin: Domnule Marian Cuzdrioreanu, cum apreciați evoluția afacerilor cu pește și produse din pește, după diminuarea cotei de TVA la 9 %?


Marian Cuzdrioreanu: Scăderea TVA la produsele alimentare, carne, pește, legume și fructe la 9% a fost ceva extraordinar! A generat o creștere a vanzărilor de pește și fructe de mare cu peste 25%, și de asemenea, a generat o reducere drastică a evaziunii fiscale de import. Bineînțeles, vom milita în continuare pentru reducerea TVA-ului la produsele alimentare, printre care și la pește și fructe de mare, atât pentru creșterea vânzărilor și eliminarea  completă a competiției neloiale generată de unele societăți care fac evaziune fiscală la import. E bine de știut că, în Polonia, TVA-ul la pește este de 5 %, iar în Turcia de doar 3%. Din păcate, doar 18% din necesarul de pește al României  este acoperit din intern, restul, din import. Este bine de știut că procesatorii și importatorii din organizatia RO-FISH au redus TVA-ul la produsele de pește și fructe de mare cu 15 %. De asemenea, am găsit receptivitate și din partea rețelelor de magazine. Felicit atât  Guvernul cât și, în special, MADR, pentru această primă mare realizare de reducere a TVA-ului la alimente. Coordonatorul  punerii la aceeași masă a tuturor factorilor de punere în aplicare a reducerii TVA a fost însuși domnul ministru al agriculturii Daniel Constantin. Nu fac politică, fac doar politica românului, având calitatea de întreprinzător și consumator, și trebuie să scot în evidență meritele tuturor celor care au realizat acest deosebit pas în creșterea  bunăstării românilor, reducerea TVA-ului. Așteptăm în continuare sprijinul Guvernului și al MADR pentru reducerea în continuare a TVA-ului, inclusiv la utilități, pentru a avea costuri competitive și la export.


Cu 100 de milioane de euro, mai puțin


IAM: În ce măsură, actualele prevederi ale Uniunii Europene răspund necesității investitorilor români în acest sector și care sunt acțiunile Ro-Fish, în sensul îmbunătățirii activității, la nivel național?


MC: Aici ne putem referi la doua direcții. Prima este legată de regulamentele europene privind condițiile sanitar-veterinare și de siguranță a alimentelor. Cea de a doua direcție se referă la noua politică comună de pescuit și fondurile europene pentru pescuit, Program Operațional pentru Pescuit 2014-2020. În ceea ce privește prima direcție, agenții comerciali din organizația RO FISH au fabrici și depozite moderne, omologate UE, condițiile de calitate fiind  la cele mai înalte standarde, membrii organizației reușind chiar să exporte produsele procesate, amintind aici pe cei de la Ocean Fish sau Negro. În ceea ce privește a doua direcție, referitoare la fondurile europene, România a obținut pe viitorul Program Operațional pentru Pescuit 2014-2020 o sumă de 168,4 milioane de euro, în timp ce pentru actuala perioadă de programare 2007-2013, POP a avut un buget de 261,5 milioane de euro, din care 196,1 milioane de euro a reprezentat contribuția Fondului European pentru Pescuit (FEP).


iAM:Care a fost evoluția companiei Costiana, în ultimul an?


MC: Până la relaxarea fiscală prin reducerea TVA, activitatea, nu numai la Costiana, ci și la toate societățile din domeniul alimentar, a avut un recul.


Relaxarea fiscală a dus și va duce la o creștere a activității de vânzare și, implicit, a creșterii activitații de producție.


Impunerea produselor tradiționale din pește, noul obiectiv


iAM: Cum apreciați afacerile din zona produselor tradiționale din pește?


MC: România are și va avea un brand de țară în care produsele tradiționale, în special cele agroalimentare sunt port-stindard. Produsele tradiționale de pește câstigă teren pe zi ce trece printre produsele tradiționale, cARe reprezintă cu  mândrie România. Aici amintim produsele din pește VICTORIȚA PESCĂRIȚA, care sunt deosebit de apreciate și care contribuie major la dezvoltarea  acestui segment de piață. Salatele de icre de crap sau știucă, sardeluța sau scrumbia marinată, zacusca cu pește, scrumbia, păstravul sau batogul de crap afumate au în mod firesc un succes deosebit, deoarece ele sunt produse naturale, fără conservanți sau aditivi, practic se încadrează în categoria produselor premium. Festivalurile de pește și evenimentele realizate sub marca VICTORIȚA PESCĂRIȚA au bucurat și bucură românii la fiecare ediție. Deja există o inițiativă a MADR de promovare a produselor tradiționale, inclusiv în marile lanțuri de magazine, acestea aratându-se din ce în ce mai interesate în vânzarea lor. Sugerăm Guvernului și MADR susținerea domeniului pescăresc, atât a pescuitului, cât și a acvaculturii și procesării, prin crearea unui microclimat de susținere a brandului de țară în România și în străinatate. În România, rețelele de magazine trebuie să vândă preponderent produse românești, minim 70%. De asemenea, pe plan extern, trebuie susținute participarea la toate expozițiile internaționale cu un stand național deosebit.


iAM: Care sunt planurile de viitor ale companiilor pe care le controlați?


MC: Pentru tot domeniul pescăresc, inclusiv pentru noi, obiectivul principal este creșterea consumului de pește, specialități de pește și fructe de mare, acestea fiind cel mai sănătos aliment.


iAM: Vă mulțumim!

Alte articole recomandate:

Reprezentanții US Food Network, societatea care operează franciza KFC în România, cu 51 de restaurante pe piața locală, precizează că două treimi din carnea de pui comercializată provine de la furnizori locali. Printre cei mai importanți furnizorii locali se regăsesc companiile Transavia și Avicola Buzău. Anul 2013 a fost cel mai profitabil an pentru Transavia, cu cea mai mare cifră de afaceri, 135 de milioane de euro, și un profit brut de 12,5 milioane d [...]
Un lucru este sigur: Consumatorii care caută aventuri pentru papilele lor gustative sunt din ce în ce mai mulți, iar tendința se consolidează. Tocmai de aceea, sectorul procesării alimentelor trebuie să țină pasul. Dar, care sunt celelalte tendințe? Innova Market Watch a realizat un studiu care răspunde acestei întrebări. Top Ten Tocmai pentru a face față mai bine solicitărilor venite din partea consumatorilor, Innova Market Watch a analizat o sumedenie de [...]
De porționarea precisă a brânzeturilor depinde în mare măsură eficiența producției și a stabilirii unui raport corect între prețul de producție și prețul de livrare. De mai bine de 20 de ani, compania americană Coprodev Plus produce echipamente de porționare destinate industriei alimentare, devenind un nume de referință printre furnizorii de cuttere pentru brânzeturi, informează DairyIndustries. Linia de porționare [...]
Măsura a fost decisă după ce 47 de copii din comuna Odoreu care au băut laptele primit la școală au ajuns la spital cu dureri de burtă. 10 dintre aceștia vor rămâne internați până mâine. În acest moment are loc o anchetă pentru a fi descoperite cauzele îmbolnăvirii. Primarul localității Odoreu Dumitru Dorel Pop spune că laptele distribuit de o firmă din Timiș nu este expirat, însă termenul de valabilitate este de 6 [...]
Potrivit ultimului Raport emis de INSSE, numărul total de nerezidenți  cazați în structurile de cazare  turistică colective   în trimestrul IV 2016 a fost de 540,8 mii, iar cheltuielile acestora s‐au ridicat în total la 1305,6 milioane lei. [...]
Profi a inaugurat primul sau magazin din Tandarei, cea de-a 122 localitate in care retailerul este prezent. Cu aceasta deschidere, reteaua Profi a ajuns la 251 de unitati comerciale, noteaza Progresiv. Noul magazin este amplasat pe Calea Bucuresti nr. 200, Tandarei, avand o suprafata de vanzare de 275 mp. Profi Tandarei functioneaza in format standard si este al treilea magazin al retailerului din judetul Ialomita, alte doua aflandu-se in Slobozia si Urziceni. Profi, detinut de fondul d [...]
O cercetare Mintel, dată publicității la începutul acestei toamne, intitulată ”2018 Global Food & Drink Trends” și bazată pe cerințele actuale ale consumatorilor din 60 de țări, relevă, pe de o parte, preferința acestora pentru produsele ”conveniencre” iar, pe de altă parte, predispoziția lor pentru revenirea la tradiții, concomitent cu accentuarea opțiunilor vegetariene, vegane și flexiteriene. Iată, așadar, [...]
Kaufland România va începe în vară construcția unui hipermarket la Vatra Dornei, pe un teren de 1,3 hectare cumpărat de la producătorul de cherestea Regnafor pentru 3,1 milioane lei (690.000 euro), și are în plan deschiderea a opt magazine în acest an, dintre care patru în București. "Lucrările la viitorul magazin Kaufland din Vatra Dornei sunt preconizate să înceapă în această vară, dar momentan nu dorim să vehiculăm o dată a deschiderii lui. [...]

 

Meat Milk TV
meatmilk
Debitron Termo
testo
infoALIMENT MAGAZIN