Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Presedintele Ligii Asociatiilor Producatorilor Agricoli din Romania  (LAPAR), Laurentiu Baciu, avertizeaza asupra unor eventuale tepe pe care si le pot lua consumatorii din Romania, cand aleg produse de tipul „eco”. Tendinta momentului este de a se consuma preponderent sau chiar exclusiv alimente „eco”, dar Baciu suspecteaza ca unii comercianti isi insala clientii.


 


„Am vazut cum pe unele magazine din Bucuresti scrie «Paine eco din grau» sau «Lapte eco natural proaspat». E o inselatorie!”, a atras atentia presedintele LAPAR, in cadrul conferintei „Agri-business pe profit”, organizata de Grupul Bursa. Baciu si-a aratat nemultumirea si fata de unii comercianti care, exploatand disperarea unor oameni cu boli cronice, scot pe piata asa-zise legume care trateaza cancerul.


„Cartofii cu pulpa roz sunt vanduti de un comerciant din Suceava, iar oamenii cumpara legumele cu 30 de lei/kg, in speranta ca vor scapa de boala. O alta inselatorie!”, a avertizat Baciu, citat de National. Revenind la „trendul eco”, e bine sa precizam ca produsele respective trebuie sa parcurga etape clare pana a ajunge sa fie catalogate „eco”.


 


Certificarea productiei ecologice


 


Legislatia romaneasca din domeniu prevede ca productia ecologica reprezinta obtinerea de produse agroalimentare fara utilizarea substantelor chimice de sinteza. Produsele ecologice sunt obtinute si etichetate astfel incat sa informeze cumparatorul ca produsul si/sau, dupa caz, ingredientele din produs au fost obtinute in conformitate cu metode de productie ecologica. Regulile de productie ecologica prevad:


 


- respectarea principiilor productiei ecologice;


- neutilizarea de fertilizatori si amelioratori ai solului sau pesticide. Pot fi utilizate ca materiale furajere, ingrediente pentru prepararea alimentelor, substante folosite in alimentatia animalelor, produse pentru curatarea si dezinfectarea adaposturilor pentru animale etc. doar acele produse care sunt permise sa fie folosite in agricultura ecologica;


- folosirea de seminte sau material vegetativ saditor obtinut prin metode de productie ecologica.


In plus, terenurile pe care se produc cerealele (grau, de pilda), furajele (necesare pentru vacile cu lapte, de exemplu), legumele, fructele etc. trebuie convertite la productia eco, iar conversia dureaza minimum doi ani, apoi suprafetele sunt certificate si abia dupa aceasta vorbim de alimente eco.

Alte articole recomandate:

(Comunicat) Fermierii care vor să se înregistreze ca operatori în agricultura ecologică anul acesta mai au la dispoziție două săptămâni, data limită anunțată de Asociația Bio România fiind 29 august 2014. Aceștia trebuie să depună cereri pentru obținerea sprijinului financiar care ar putea ajunge la peste 600 de euro în anul 2015 pentru fermierii aflați în perioada de conversie. Asociația Bio România recomandă tuturor fermierilor, în special cei [...]
Ioan Tătăran, cel mai mare crescător de porci Mangalița din România a reușit să își reatesteze patru specialități ca produse tradiționale, conform noilor norme. Cârnații de casă Tătăran, jambonul afumat Tătăran, slănina afumată Tătăran și caltaboșul Tătăran, toate produse de către Ioan Tătăran au fost înregistrate ca produse tradiționale conform noilor norme. Porcul de Mangalița, cândva o rasă foarte răspândită în zona Transilvaniei, pare să f [...]
Nivelul autoconsumului in Romania este destul de ridicat in conditiile in care 2 din 3 romani declara ca obisnuiesc sa foloseasca produse din alte surse decat retail. Potrivit datelor GfK, nu mai putin de 64% dintre gospodariile din Romania folosesc alimente proaspete din productie proprie. Volumic, nivelul autoconsumului variaza destul de mult in functie de categorie, putand ajunge chiar si la 40% in unele segmente. Moldova, Oltenia si Dobrogea sunt in topul regiunilor cu cel mai mare [...]
Noul membru in managementul de vanzari al Nutrivita - companie de marketing si distributie ce activeaza in segmentul produselor dietetice si BIO in Romania - are o experienta extinsa de peste 6 ani in domeniul retailului modern, informeaza Revista Piata. Anterior, Alexandru Stanuta a ocupat pozitii in departamentele de buying in companii precum Metro Cash&Carry, Carrefour si Real Hypermarket. Prin cooptarea in echipa, compania isi propune consolidarea prezentei marcilor in piata si [...]
Compania Monini si-a extins portofoliul cu un produs nou, conceput special pentru copii. Mini Monini este primul ulei de masline extra virgin BIO, anunta compania intr-un comunicat, remis de Magazin Progresiv.  Uleiul de masline Mini Monini poate fi folosit pentru gatit, dar este recomandat si pentru  hidratarea pielii sensibile a sugarilor si a copiilor.   Mini Monini este  produs din masline organice, iar intregul proces de productie este certificat de catre Institutul [...]
Cererea de produse bio din România este în creștere, urmând aceeași tendință înregistrată la nivelul Uniunii Europene. Oferta însă, cu toate că cifrele sunt încurajatoare în acest sens, nu acoperă necesarul intern, cu atât mai puțin cererea la export. În 2012, doar 2,1 la sută din suprafața agricolă utilizată a României a fost cultivată ecologic, comparativ cu 5,8 la sută, media în UE27. Și totuși, față de 2007, suprafețele [...]
Autoritățile vor să curețe piața de produse contrafăcute și vândute ca tradiționale, însă eforturile sunt în zadar, dacă rețetele nu vor fi standardizate, informează Evenimentul Zilei.   România e plină de produse vândute ca fiind tradiționale, însă chiar și autoritățile sunt de acord că nu toate cele 4.400 de produse atestate chiar sunt făcute ca pe vremea bunicilor. De aceea, Ministerul Agriculturii a pus în dezbatere publică un ordin care va [...]
România a devenit cel mai mare producător de miere din UE în 2015, ultimul an pentru care există date publice. Piața locală a urcat astfel de pe locul trei pe prima poziție, devansând Spania și Ungaria, arată datele Eurostat, biroul european de statistică. În 2015 România a produs 35.000 de tone de miere, cu circa 75% mai mult decât în anul anterior. Avansul puternic a făcut ca piața locală să devină cel mai mare producător european de miere. Și [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN