Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Presedintele Ligii Asociatiilor Producatorilor Agricoli din Romania  (LAPAR), Laurentiu Baciu, avertizeaza asupra unor eventuale tepe pe care si le pot lua consumatorii din Romania, cand aleg produse de tipul „eco”. Tendinta momentului este de a se consuma preponderent sau chiar exclusiv alimente „eco”, dar Baciu suspecteaza ca unii comercianti isi insala clientii.


 


„Am vazut cum pe unele magazine din Bucuresti scrie «Paine eco din grau» sau «Lapte eco natural proaspat». E o inselatorie!”, a atras atentia presedintele LAPAR, in cadrul conferintei „Agri-business pe profit”, organizata de Grupul Bursa. Baciu si-a aratat nemultumirea si fata de unii comercianti care, exploatand disperarea unor oameni cu boli cronice, scot pe piata asa-zise legume care trateaza cancerul.


„Cartofii cu pulpa roz sunt vanduti de un comerciant din Suceava, iar oamenii cumpara legumele cu 30 de lei/kg, in speranta ca vor scapa de boala. O alta inselatorie!”, a avertizat Baciu, citat de National. Revenind la „trendul eco”, e bine sa precizam ca produsele respective trebuie sa parcurga etape clare pana a ajunge sa fie catalogate „eco”.


 


Certificarea productiei ecologice


 


Legislatia romaneasca din domeniu prevede ca productia ecologica reprezinta obtinerea de produse agroalimentare fara utilizarea substantelor chimice de sinteza. Produsele ecologice sunt obtinute si etichetate astfel incat sa informeze cumparatorul ca produsul si/sau, dupa caz, ingredientele din produs au fost obtinute in conformitate cu metode de productie ecologica. Regulile de productie ecologica prevad:


 


- respectarea principiilor productiei ecologice;


- neutilizarea de fertilizatori si amelioratori ai solului sau pesticide. Pot fi utilizate ca materiale furajere, ingrediente pentru prepararea alimentelor, substante folosite in alimentatia animalelor, produse pentru curatarea si dezinfectarea adaposturilor pentru animale etc. doar acele produse care sunt permise sa fie folosite in agricultura ecologica;


- folosirea de seminte sau material vegetativ saditor obtinut prin metode de productie ecologica.


In plus, terenurile pe care se produc cerealele (grau, de pilda), furajele (necesare pentru vacile cu lapte, de exemplu), legumele, fructele etc. trebuie convertite la productia eco, iar conversia dureaza minimum doi ani, apoi suprafetele sunt certificate si abia dupa aceasta vorbim de alimente eco.

Alte articole recomandate:

(Comunicat) Vânzările produselor de post Agricola vor crește cu 10% în perioada Postului Paștelui, comparativ cu perioada similară a anului trecut – estimează Europrod, companie a Grupului Agricola specializată în producerea de semipreparate și produse „ready to eat”. Estimările companiei se bazează pe rezultatele vânzărilor de produse vegetale înregistrate în anul 2013, care au totalizat aproape 200 tone – 11% din [...]
(Agerpres) Șapte noi produse din zona Pleșcoiului, județul Buzău, au primit atestarea de produse tradiționale. Această recunoaștere la nivel național va permite protejarea acestor rețete transmise de demult. Este vorba despre cârnații de Pleșcoi cruzi și uscați, micii de casă, pieptul de porc crud afumat, mușchiul țărănesc crud-afumat, leberul de casă, toba de casă și cârnații de casă afumați de porc. Toate aceste produse sunt realizate de o firmă din [...]
Horia Stoian: Cu o evoluție impresionantă din punct de vedere a cererii de pe piața românească, produsele eco se impun din ce în ce mai mult. Îmbunătățirea și menținerea sănătății organismului sunt principalii factori pentru care aceste produse alimentare sunt consumate. La polul opus, prețul ridicat al acestora reprezintă cauza temperării tendințelor de dezvoltare a acestui segment de afacere. Colaborare interministerială După cum se cunoaște, scopul principal care este [...]
Prezenta si in acest an la BioFach, Asociatia Bioagricultoriloir din Romania, Bioterra, a reusit deja, inca din prima dimineata, sa deschida o noua linie externa de afaceri pentru una dintre companiile membre.   Astfel, dupa ce, prin serviciile de reprezentare pe care le asigura, multe dintre cele 650 de firme membre ale asociatiei condusa de domnul Albert Imre exporta deja produse agroalimentare ecologice in Germania, Italia si Austria, acum, una dintre ele va incepe discutiile cu [...]
  Florin Mitocaru, de profesie medic specialist de medicină internă, a dezvoltat un producător de ceaiuri și suplimente alimentare – Alevia din Fălticeni (județul Suceava) – care are în prezent în portofoliu 120 de suplimente alimentare și 60 de sortimente de ceaiuri, informeaza ZF. Producătorul care în 2008 avea afaceri de 1,6 mil. euro și doar 46 de angajați a ajuns anul trecut la peste 130 de salariați și se pregătește pentru o cifră de afaceri de 5 mil. [...]
Directorul general al FAO, José Graziano da Silva, a făcut apel pentru sisteme alimentare mai sănătoase și mai durabile, și a spus că agroecologia poate contribui la o astfel de transformare. José Graziano da Silva a făcut acest apel în timpul alocuțiunii de deschidere la cel de-al doilea Simpozion Internațional pe Agroecologie desfășurat la Roma (3-5 aprilie). El a spus că majoritatea producției de alimente se bazează pe sisteme de [...]
 Producatorii de legume si fructe din Uniunea Europeana afectati de embargoul impus de Moscova pe piata rusa vor primi sprijin financiar european cu un buget total de pana la 125 de milioane de euro, a anuntat luni Comisia Europeana. Potrivit unui comunicat de presa emis de Comisia Europeana, executivul comunitar activeaza masuri de sprijin in ceea ce priveste anumite fructe si legume perisabile pentru 12 categorii de legume si fructe: rosii, morcovi, varza alba, ardei, conopida, [...]
Retailerii care au avut creșteri anul trecut și-au extins rețeaua de magazine, însă valoarea medie a bonului plătit de clienți a scăzut, a declarat la ZF Live Gabriel Pavel de la RBC, cea mai mare companie de instalat POS-uri în retail. „Dacă facem comparație magazin pe magazin, consumul nu crește, pentru că valoarea bonului a scăzut în comparație cu anul trecut. Retailerii care au beneficiat de creșteri și-au extins rețelele și automat și cantitatea de produse [...]

 

Meat Milk TV
infoALIMENT MAGAZIN
Ultimele anunturi