Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

”Ploieștiul, prin fabrica Bergenbier, este capitala berii”, spune mândru Lucian Ghinea, președintele Bergenbier S.A., care afirmă că aceasta este cea mai modernă fabrică din România, dar și din Centrul Europei.


Cu un număr de angajați de 700, fabrica de bere din Ploiești produce 20.000 de hectolitri zilnic, adică echivalentul a 4 milioane de sticle de bere de 0,5 litri. Numai depozitul primar are o capacitate de depozitare de 70.000 hectolitri de bere.Anual, fabrica din Ploiești poate realiza 3,5 milioane de hectolitri de bere sub branduri precum Bergenbier, Beck’s, Noroc, Staropramen sau Stella Artois.


Fabrica Bergenbier are 7 linii de îmbuteliere. Numai pe o singură linie funcționează 50.000 de sticle pe oră! Ceea ce înseamnă 8000 de sticle, pe minut, ne explică Marius Pîrvu, directorul fabricii Bergenbier, dimenisunile de producție ale fabricii. „Însă, industria berii este una sezonieră. De aceea, din luna mai și până în august, fabrica lucrează la capacitate maximă. În restul anului, capacitatea de producție se reduce la jumătate“, spune Marius Pîrvu.


Maestrul berar, la 34 de ani!


”Utilajele noastre sunt foarte moderne, dar ele n-ar reprezenta nimic dacă n-ar exista maestrul nostru berar, Edvin Moldovan”, afirmă președintele Lucian Ghinea.


Maestrul berar Edvin Moldovan  are 34 de ani și lucrează de 10 ani la Bergenbier, unde conduce toată secția de producție de bere.


 În fiecare zi, la ora 12.00 fix, are aceeași sarcină de serviciu: degustă berea și urmărește procesele de fabricație. ”Echipa de degustători din care fac parte gustă toate berile pe care le avem în producție, în acel moment. Gustăm tot, de la ingrediente, până la bere din toate fazele deproducție, de la must de bere, bere nefiltrată, bere finită, pentru a ne asigura cătotul este în parametrii mărcii respective. Comparăm întotdeauna cu standardul mărcii: gust, culoare, miros și aromă. Avem echipamente extrem de sofisticate care pot detecta concentrația substanțelor de aromă din bere, dar până acum nu a reușit nimeni să facă o mașină care să poată evalua berea ca un întreg, modul în care aromele se împletesc, așa cum o putem face noi, oamenii. Se fac nu mai puțin de 50 de teste de calitate a berii”, mai spune Edvin Moldovan.


Lungul drum al orzului către bere!


Plămădirea este primul pas în producerea berii. În timpul procesului de plămădire, malțul din orz este curățat și măcinat chiar la moara fabricii. Apoi, malțul este transportat în secția de fierbere, unde este amestecat cu apă și lăsat la plămădit, după care este filtrat, pentru a se obține mustul dulce de bere. Acesta este și momentul în care se adaugă hameiul, care oferă berii gustul specific, amărui. După ce mustul și hameiul fierb, lichidul obținut se lasă la răcit, iar apoi se adaugă drojdia și se aerează.


”Provocarea cea mai mare este să lucrezi cu drojdia. Cu ea trebuie să fii cel mai atent. Este un organism viu și răspunde la stimuli din exteriorși trebuie să ai grijă de ea, să îi asiguri un microclimat de confort (temperatură, aer), să nu o stresezi. Drojdia este cea care ne ajută să transformăm ingredientele bune într-o bere perfectă”, susține maestrul berar.


După ce mustul și hameiul fierb, lichidul obținut se lasă la răcit, iar apoi se adaugă drojdia și se aerează. Urmează procesul de fermentare, la finalul căruia se obține berea tânără, care este trimisă către maturare, în recipiente imense. Înainte de a fi îmbuteliată, berea se filtrează, pentru a ajunge să aibă o culoare limpede.


Deși Bergenbier a produs și scos la vânzare și bere nefiltrată, foarte apreciată de către cunoscători, aceasta nu a avut succes de piață. Motivul ar fi acela că majoritatea consumatorilor nu sunt obișnuiți –sau instruiți- în ceea ce privește culoarea și limpezimea berii.

Alte articole recomandate:

Reteaua de comert online Emania.ro isi va extinde considerabil activitatea, prin intrarea tot mai asidua pe piata cafelei, a ceaiurilor dar si a tutunului. Astfel, Ziarul financiar informeaza ca domnii Cosmin Golea și Răzvan Dobre, aceia care au creat în urmă cu 14 ani Emania.ro, unul dintre primele magazine online înființate pe piața locală, iar timp de opt ani, aceia care au sustinut întreg businessul electronic al Domo au pariat pe un business de nișă, însă tot [...]
Bucureștiul găzduiește peste 3.400 de restaurante, cafenele și baruri, cu afaceri anuale de aproape 2,5 mld. lei, fiind de departe cea mai importantă piață pentru jucătorii locali din HoReCa în contextul în care este cel mai mare oraș din punctul de vedere al populației, salariul mediu depășește cu 40% media pe țară, rata șomajului este minimă, iar Capitala atrage și cel mai mare număr de turiști români și străini.  Astfel, doar Bucureștiul „mănâncă“ [...]
Starbucks își continuă programul de dezvoltare, dorin consolidarea prețenței pe piața din România. Lanțul de cafenele Starbucks, prezent pe piața locală din 2007, și-a propus să ajungă la 33 de cafenele la finalul anului viitor după ce va inaugura șapte noi unități anul acesta și alte 13 anul viitor.   „Vom deschide încă o cafenea la Iași, vom merge la Brașov, iar celelalte cafenele noi (din 2015 – n.red.) vor fi în București. [...]
Romaqua, compania care îmbuteliază apele minerale Borsec, își va mări capacitatea de producție a berii din fabrica de la Sebeș, județul Alba, cu 40%, printr-o investiție de 10 milioane de euro. Compania Romaqua Group SA, unul dintre jucătorii importanți de pe piața apei minerale, berii și răcoritoarelor, își extinde capacitatea de producție la fabrica din Sebeș, județul Alba, scrie adevarul.ro. Intențiile reprezentanților societății sunt de a mări producția de bere cu [...]
Ioan Micula, proprietarul grupului Euro­pean Food & Drinks, cu afaceri în industria alimentară și de băuturi și a mai  multor hoteluri de pe litoralul românesc, în care lucrează în total aproape 7.000 de oameni, spune că instituțiile statului frânează activitatea agentului economic care lucrează legal, statul îl sufocă prin taxe și impozite, controale și lipsa unei politici care să susțină producătorii locali, în timp ce jucătorii ca [...]
Aparatele inteligente puse la dispozitia magazinelor cora din toata tara de catre Green Group au reciclat in primul an de la instalare 7,5 milioane recipienti PET si 750 de tone de deseuri eletronice si electrocasnice (DEEE), in valoare de peste 30.000 de euro. Aparatele ofera in medie 1,17 lei/kilogram pentru un echipament electronic vechi si 0,05 lei pentru fiecare PET colectat, prin tichete de cumparaturi la cora. Pentru a sustine reciclarea si protejarea mediului, magazinele cora din toata [...]
Restaurantele McDonald’s se dovedesc a fi cele mai profitabile francize din Romania, terminand anul  cu o cifră de afaceri estimativa de cca 7,3 mil. lei (1,65 mil. euro), cu peste 6% mai mult decât decât încasările unui restaurant deschis direct de grupul american pe piața locală. Cele șapte restaurante – operate pe cinci companii deoarece francizatul din Brașov deține trei restaurante – au terminat anul trecut cu afaceri de 51,2 milioane de lei (11,6 [...]
Pall-Ex România a transportat de curând paletul cu numărul 400 000. Compania cu sediul central în Sibiu continuă să-și consolideze poziția de lider de piață pentru servicii de transport express de mărfuri paletizate. Datorită flexibilității și eficienței demonstrate pe parcursul celor aproape 4 ani de existență, numărul clienților care ne-au acordat încredere este în continuă creștere. Deschiderea celor două noi huburi în [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN