Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

”Ploieștiul, prin fabrica Bergenbier, este capitala berii”, spune mândru Lucian Ghinea, președintele Bergenbier S.A., care afirmă că aceasta este cea mai modernă fabrică din România, dar și din Centrul Europei.


Cu un număr de angajați de 700, fabrica de bere din Ploiești produce 20.000 de hectolitri zilnic, adică echivalentul a 4 milioane de sticle de bere de 0,5 litri. Numai depozitul primar are o capacitate de depozitare de 70.000 hectolitri de bere.Anual, fabrica din Ploiești poate realiza 3,5 milioane de hectolitri de bere sub branduri precum Bergenbier, Beck’s, Noroc, Staropramen sau Stella Artois.


Fabrica Bergenbier are 7 linii de îmbuteliere. Numai pe o singură linie funcționează 50.000 de sticle pe oră! Ceea ce înseamnă 8000 de sticle, pe minut, ne explică Marius Pîrvu, directorul fabricii Bergenbier, dimenisunile de producție ale fabricii. „Însă, industria berii este una sezonieră. De aceea, din luna mai și până în august, fabrica lucrează la capacitate maximă. În restul anului, capacitatea de producție se reduce la jumătate“, spune Marius Pîrvu.


Maestrul berar, la 34 de ani!


”Utilajele noastre sunt foarte moderne, dar ele n-ar reprezenta nimic dacă n-ar exista maestrul nostru berar, Edvin Moldovan”, afirmă președintele Lucian Ghinea.


Maestrul berar Edvin Moldovan  are 34 de ani și lucrează de 10 ani la Bergenbier, unde conduce toată secția de producție de bere.


 În fiecare zi, la ora 12.00 fix, are aceeași sarcină de serviciu: degustă berea și urmărește procesele de fabricație. ”Echipa de degustători din care fac parte gustă toate berile pe care le avem în producție, în acel moment. Gustăm tot, de la ingrediente, până la bere din toate fazele deproducție, de la must de bere, bere nefiltrată, bere finită, pentru a ne asigura cătotul este în parametrii mărcii respective. Comparăm întotdeauna cu standardul mărcii: gust, culoare, miros și aromă. Avem echipamente extrem de sofisticate care pot detecta concentrația substanțelor de aromă din bere, dar până acum nu a reușit nimeni să facă o mașină care să poată evalua berea ca un întreg, modul în care aromele se împletesc, așa cum o putem face noi, oamenii. Se fac nu mai puțin de 50 de teste de calitate a berii”, mai spune Edvin Moldovan.


Lungul drum al orzului către bere!


Plămădirea este primul pas în producerea berii. În timpul procesului de plămădire, malțul din orz este curățat și măcinat chiar la moara fabricii. Apoi, malțul este transportat în secția de fierbere, unde este amestecat cu apă și lăsat la plămădit, după care este filtrat, pentru a se obține mustul dulce de bere. Acesta este și momentul în care se adaugă hameiul, care oferă berii gustul specific, amărui. După ce mustul și hameiul fierb, lichidul obținut se lasă la răcit, iar apoi se adaugă drojdia și se aerează.


”Provocarea cea mai mare este să lucrezi cu drojdia. Cu ea trebuie să fii cel mai atent. Este un organism viu și răspunde la stimuli din exteriorși trebuie să ai grijă de ea, să îi asiguri un microclimat de confort (temperatură, aer), să nu o stresezi. Drojdia este cea care ne ajută să transformăm ingredientele bune într-o bere perfectă”, susține maestrul berar.


După ce mustul și hameiul fierb, lichidul obținut se lasă la răcit, iar apoi se adaugă drojdia și se aerează. Urmează procesul de fermentare, la finalul căruia se obține berea tânără, care este trimisă către maturare, în recipiente imense. Înainte de a fi îmbuteliată, berea se filtrează, pentru a ajunge să aibă o culoare limpede.


Deși Bergenbier a produs și scos la vânzare și bere nefiltrată, foarte apreciată de către cunoscători, aceasta nu a avut succes de piață. Motivul ar fi acela că majoritatea consumatorilor nu sunt obișnuiți –sau instruiți- în ceea ce privește culoarea și limpezimea berii.

Alte articole recomandate:

Rogalski Damaschin Public Relations gestioneaza incepand din luna iunie comunicarea in Romania a companiilor din grupul Bunge Prio, unul dintre liderii globali in domeniul agribusiness si alimentar. Agentia va asigura servicii de consultanta strategica, corporate PR si consumer PR, gestionand atat reputatia brandului corporate cat si interactiunea cu liderii de opinie si consumatorii celor doua  branduri lider aflate in portofoliul companiei – Floriol si Unisol. Selectia agentiei a [...]
Medicul veterinar Liviu Harbuz, fost secretar de stat și actualmente deputat, este în cărți pentru un loc în conducerea celei mai importante agenții europene de supraveghere a siguranței alimentare: Autoritatea Europeană pentru Siguranța Alimentară – European Food Safety Authority (EFSA). Boardul de management al EFSA este format din șapte membri, iar mandatul actualei echipe de conducere expiră pe 30 iunie 2014. Dr. Liviu Harbuz este singurul specialist român care [...]
Lanțul de restaurante Subway, prezent pe piața locală din primăvara lui 2012, a deschis cel de-al doilea restaurant al lanțului amplasat într-o benzinărie Petrom la Oradea. Primul restaurant drive-through a fost inaugurat anul trecut la Sibiu și este vizitat zilnic de sute de clienți, potrivit datelor comunicate de companie. De asemenea, compania a mai deschis în acest an o unitate în Oradea, în centrul istoric al orașului, într-o zonă în care sunt amplasate [...]
Piata insolventelor s-a structurat in 2013, iar maturizarea ei a creat un cadru pentru restructurarile in afara procedurii insolventei, este opinia specialistilor Casei de Insolventa Transilvania. Conform previziunilor acestora, 2014 va fi un alt an dificil pentru multe sectoare din economie, ca urmare a consumului in continuare scazut, a accesului greoi la finantare, dar si a efectelor secundare generate de reglementarile Basel III, cu referire la indicatorii de lichiditate ai sistemul bancar, [...]
Producătorul de carne de pasăre Ave Impex din Satu Mare, cu afaceri de 36 mil. euro, trimite la export o treime din producția totală de carne, cea mai mare piață fiind Franța. Acum patru ani Ave Impex livra în străi­nătate 11% din producție, iar procentul a crescut la 20% în 2012. Compania nu are în plan investiții noi pentru anul 2014 și nici extinderea rețelei de magazine proprii, care include 13 unități, dar vrea să mărească și mai mult exporturile, un motor important [...]
  Heidi deține prima poziție printre mărcile de bunuri de larg consum în a căror calitate românii au cea mai mare încredere, conform studiului GfK National Brands & Private Labels Drivers. A doua marcă din clasament este Santal, urmată de Zewa. Pozițiile a patra și a cincea sunt ocupate de Granini și de Bel Vita. Studiul GfK National Brands & Private Labels Drivers analizează cinci piloni în funcție de care consumatorii [...]
Activitatea hotelieră și din turism a crescut cu 6, 4 %, în primele 11 luni ale anului 2014, informează un comunicat emis de INSSE.   Potrivit datelor oficiale, în perioada 1.I.-30.XI.2014, comparativ cu perioada corespunzătoare din anul precedent, atât sosirile cât și înnoptările în structurile de primire turistică cu funcțiuni de cazare, au înregistrat creșteri cu 6,4 % respectiv cu 4,8 %.   În luna noiembrie 2014, comparativ cu [...]
Numai în ultima săptămână, veterinarii constănțeni au confiscat și retras de pe piață 9.948 kilograme de alimente care ar fi putut pune în pericol sănătatea consumatorilor. Mai exact, în perioada 22 – 29 septembrie, inspectorii Direcției Sanitar-Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor (DSVSA) Constanța au efectuat controale la 219 obiective, de unde au retras de la vânzare 6.088 kilograme de carne și produse di [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN