Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

”Ploieștiul, prin fabrica Bergenbier, este capitala berii”, spune mândru Lucian Ghinea, președintele Bergenbier S.A., care afirmă că aceasta este cea mai modernă fabrică din România, dar și din Centrul Europei.


Cu un număr de angajați de 700, fabrica de bere din Ploiești produce 20.000 de hectolitri zilnic, adică echivalentul a 4 milioane de sticle de bere de 0,5 litri. Numai depozitul primar are o capacitate de depozitare de 70.000 hectolitri de bere.Anual, fabrica din Ploiești poate realiza 3,5 milioane de hectolitri de bere sub branduri precum Bergenbier, Beck’s, Noroc, Staropramen sau Stella Artois.


Fabrica Bergenbier are 7 linii de îmbuteliere. Numai pe o singură linie funcționează 50.000 de sticle pe oră! Ceea ce înseamnă 8000 de sticle, pe minut, ne explică Marius Pîrvu, directorul fabricii Bergenbier, dimenisunile de producție ale fabricii. „Însă, industria berii este una sezonieră. De aceea, din luna mai și până în august, fabrica lucrează la capacitate maximă. În restul anului, capacitatea de producție se reduce la jumătate“, spune Marius Pîrvu.


Maestrul berar, la 34 de ani!


”Utilajele noastre sunt foarte moderne, dar ele n-ar reprezenta nimic dacă n-ar exista maestrul nostru berar, Edvin Moldovan”, afirmă președintele Lucian Ghinea.


Maestrul berar Edvin Moldovan  are 34 de ani și lucrează de 10 ani la Bergenbier, unde conduce toată secția de producție de bere.


 În fiecare zi, la ora 12.00 fix, are aceeași sarcină de serviciu: degustă berea și urmărește procesele de fabricație. ”Echipa de degustători din care fac parte gustă toate berile pe care le avem în producție, în acel moment. Gustăm tot, de la ingrediente, până la bere din toate fazele deproducție, de la must de bere, bere nefiltrată, bere finită, pentru a ne asigura cătotul este în parametrii mărcii respective. Comparăm întotdeauna cu standardul mărcii: gust, culoare, miros și aromă. Avem echipamente extrem de sofisticate care pot detecta concentrația substanțelor de aromă din bere, dar până acum nu a reușit nimeni să facă o mașină care să poată evalua berea ca un întreg, modul în care aromele se împletesc, așa cum o putem face noi, oamenii. Se fac nu mai puțin de 50 de teste de calitate a berii”, mai spune Edvin Moldovan.


Lungul drum al orzului către bere!


Plămădirea este primul pas în producerea berii. În timpul procesului de plămădire, malțul din orz este curățat și măcinat chiar la moara fabricii. Apoi, malțul este transportat în secția de fierbere, unde este amestecat cu apă și lăsat la plămădit, după care este filtrat, pentru a se obține mustul dulce de bere. Acesta este și momentul în care se adaugă hameiul, care oferă berii gustul specific, amărui. După ce mustul și hameiul fierb, lichidul obținut se lasă la răcit, iar apoi se adaugă drojdia și se aerează.


”Provocarea cea mai mare este să lucrezi cu drojdia. Cu ea trebuie să fii cel mai atent. Este un organism viu și răspunde la stimuli din exteriorși trebuie să ai grijă de ea, să îi asiguri un microclimat de confort (temperatură, aer), să nu o stresezi. Drojdia este cea care ne ajută să transformăm ingredientele bune într-o bere perfectă”, susține maestrul berar.


După ce mustul și hameiul fierb, lichidul obținut se lasă la răcit, iar apoi se adaugă drojdia și se aerează. Urmează procesul de fermentare, la finalul căruia se obține berea tânără, care este trimisă către maturare, în recipiente imense. Înainte de a fi îmbuteliată, berea se filtrează, pentru a ajunge să aibă o culoare limpede.


Deși Bergenbier a produs și scos la vânzare și bere nefiltrată, foarte apreciată de către cunoscători, aceasta nu a avut succes de piață. Motivul ar fi acela că majoritatea consumatorilor nu sunt obișnuiți –sau instruiți- în ceea ce privește culoarea și limpezimea berii.

Alte articole recomandate:

Noul membru in managementul de vanzari al Nutrivita - companie de marketing si distributie ce activeaza in segmentul produselor dietetice si BIO in Romania - are o experienta extinsa de peste 6 ani in domeniul retailului modern, informeaza Revista Piata. Anterior, Alexandru Stanuta a ocupat pozitii in departamentele de buying in companii precum Metro Cash&Carry, Carrefour si Real Hypermarket. Prin cooptarea in echipa, compania isi propune consolidarea prezentei marcilor in piata si [...]
  Alexandra Nikolakopoulou a fost anuntata ca nou șeful al DG SANTE din cadrul Comisiei Europene pentru divizia nutriție, compoziție alimentară și informații, urmand lui Basil Mathioudakis, informeaza Food Navigator. Nikolakopoulou va prelua funcția de la Mathioudakis pe 1 martie, când acesta se va pensiona după o carieră de 32 de ani de lucru în Comisie pe 1 martie. Ea deține în prezent funcția de șef adjunct [...]
Ileana Muntean, de profesie scenarist de film, și-a încercat norocul pentru prima dată în antreprenoriat în urmă cu șase ani, când, împreună cu o colegă de facultate, a deschis un magazin cu produse bio în centrul Capitalei, după o in­ves­ti­ție de circa 75.000 de euro. Dacă la început magazinul Pukka Food avea doar un angajat și în jur de 300-400 de produse expuse pe rafturi, în prezent antre­pre­noarea are patru [...]
Holdingul german Joh. A. Benckiser, compania de investiții a familiei miliardare Reimann, a convenit preluarea diviziei producătoare de cafea a Mondelez Internațional, proprietara brandului Jacobs, pentru 5 miliarde de dolari, și va forma al doilea mare producător de cafea din lume, după Nestle.Grupul american Mondelez va avea o participație de 49% la compania care va fi formată prin fuziunea diviziei sale de cafea cu compania D.E Master Blenders, deținută de Joh. A. Benckiser, [...]
Berea Bucegi, aflata in portofoliul companiei Heineken, lanseaza platforma “Meserii pentru Romania”, un proiect prin care isi propune sa sustina scolile postliceale care formeaza meseriasii de maine. „Prin acest proiect vrem sa reamintim romanilor importanta pe care meseriile si meseriasii buni o au pentru dezvoltarea societatii. Vrem sa ii incurajam si sustinem pe tinerii de astazi care s-ar orienta catre o meserie, chiar daca asa-zisa categorie a «gulerelo [...]
(Comunicat) Producătorii agricoli români susținuți prin programul de sprijin guvernamental să cultive tomate în spații protejate dau dovadă de seriozitate și cumpătare în ceea ce privește utilizarea optimă și în condiții de siguranța a produselor de protecție a plantelor. Astfel, produsele de protecție a plantelor au fost aplicate în dozele recomandate de inspectorii fitosanitari ai Autorității Naționale Fitosanitare, respectându-se timpul de [...]
(Agerpres) Produsele ecologice și trediționale românești pot concura cu ușurință pe piețele internaționale. fiind o mândrie a țării noastre, consideră vicepremierul Daniel Constantin, ministru al Agriculturii și Dezvoltării Rurale, în cadrul evenimentului dedicat Zilei Europei. “Produsele ecologice și cele tradiționale reprezintă cu adevărat România și pot face oricând cinste pe toate piețele, fie pe cea europeană fie în țări terțe. Le mulțumesc [...]
Magazinul cora din Bacau vinde rosii si ardei bio de la ferma organica din Spataresti, judetul, Suceava care apartine Fundatiei FARA, patronata de Printul Charles al Marii Britanii, Nicole Kidman  si Printesa Marina Sturza. La ferma din Suceava lucreaza tineri cu diverse dizabilitati, proveniti din centre de plasament, care, cu ajutorul programului de integrare in societate al Fundatiei FARA, parcurg prin munca inca o etapa de recuperare. Ferma livreaza magazinului din Bacau in [...]

 

Living fresh
meatmilk
testo
infoALIMENT MAGAZIN