Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

”Ploieștiul, prin fabrica Bergenbier, este capitala berii”, spune mândru Lucian Ghinea, președintele Bergenbier S.A., care afirmă că aceasta este cea mai modernă fabrică din România, dar și din Centrul Europei.


Cu un număr de angajați de 700, fabrica de bere din Ploiești produce 20.000 de hectolitri zilnic, adică echivalentul a 4 milioane de sticle de bere de 0,5 litri. Numai depozitul primar are o capacitate de depozitare de 70.000 hectolitri de bere.Anual, fabrica din Ploiești poate realiza 3,5 milioane de hectolitri de bere sub branduri precum Bergenbier, Beck’s, Noroc, Staropramen sau Stella Artois.


Fabrica Bergenbier are 7 linii de îmbuteliere. Numai pe o singură linie funcționează 50.000 de sticle pe oră! Ceea ce înseamnă 8000 de sticle, pe minut, ne explică Marius Pîrvu, directorul fabricii Bergenbier, dimenisunile de producție ale fabricii. „Însă, industria berii este una sezonieră. De aceea, din luna mai și până în august, fabrica lucrează la capacitate maximă. În restul anului, capacitatea de producție se reduce la jumătate“, spune Marius Pîrvu.


Maestrul berar, la 34 de ani!


”Utilajele noastre sunt foarte moderne, dar ele n-ar reprezenta nimic dacă n-ar exista maestrul nostru berar, Edvin Moldovan”, afirmă președintele Lucian Ghinea.


Maestrul berar Edvin Moldovan  are 34 de ani și lucrează de 10 ani la Bergenbier, unde conduce toată secția de producție de bere.


 În fiecare zi, la ora 12.00 fix, are aceeași sarcină de serviciu: degustă berea și urmărește procesele de fabricație. ”Echipa de degustători din care fac parte gustă toate berile pe care le avem în producție, în acel moment. Gustăm tot, de la ingrediente, până la bere din toate fazele deproducție, de la must de bere, bere nefiltrată, bere finită, pentru a ne asigura cătotul este în parametrii mărcii respective. Comparăm întotdeauna cu standardul mărcii: gust, culoare, miros și aromă. Avem echipamente extrem de sofisticate care pot detecta concentrația substanțelor de aromă din bere, dar până acum nu a reușit nimeni să facă o mașină care să poată evalua berea ca un întreg, modul în care aromele se împletesc, așa cum o putem face noi, oamenii. Se fac nu mai puțin de 50 de teste de calitate a berii”, mai spune Edvin Moldovan.


Lungul drum al orzului către bere!


Plămădirea este primul pas în producerea berii. În timpul procesului de plămădire, malțul din orz este curățat și măcinat chiar la moara fabricii. Apoi, malțul este transportat în secția de fierbere, unde este amestecat cu apă și lăsat la plămădit, după care este filtrat, pentru a se obține mustul dulce de bere. Acesta este și momentul în care se adaugă hameiul, care oferă berii gustul specific, amărui. După ce mustul și hameiul fierb, lichidul obținut se lasă la răcit, iar apoi se adaugă drojdia și se aerează.


”Provocarea cea mai mare este să lucrezi cu drojdia. Cu ea trebuie să fii cel mai atent. Este un organism viu și răspunde la stimuli din exteriorși trebuie să ai grijă de ea, să îi asiguri un microclimat de confort (temperatură, aer), să nu o stresezi. Drojdia este cea care ne ajută să transformăm ingredientele bune într-o bere perfectă”, susține maestrul berar.


După ce mustul și hameiul fierb, lichidul obținut se lasă la răcit, iar apoi se adaugă drojdia și se aerează. Urmează procesul de fermentare, la finalul căruia se obține berea tânără, care este trimisă către maturare, în recipiente imense. Înainte de a fi îmbuteliată, berea se filtrează, pentru a ajunge să aibă o culoare limpede.


Deși Bergenbier a produs și scos la vânzare și bere nefiltrată, foarte apreciată de către cunoscători, aceasta nu a avut succes de piață. Motivul ar fi acela că majoritatea consumatorilor nu sunt obișnuiți –sau instruiți- în ceea ce privește culoarea și limpezimea berii.

Alte articole recomandate:

Lanțul de restaurante de tip fast-food Spartan a deschis o nouă unitate în Mega Mall București și estimează vânzări de circa 600.000 de euro în primul an de activitate. Rețeaua își propune să deschidă câte un restaurant în fiecare mare centru comercial din capitală. La ora actuală, sub marca Spartan funcționează 24 de restaurante în toată țara. Investiția în noul restaurant este de 70.000 de euro. Prognoza [...]
Cum rezistenta antimicrobiana este in curs de dezvoltare, Agentia Franceza Pentru Siguranta Alimentara (ANSES) solicita reducrerea consumului de antibiotice la efectivele de animale, potrivit unui raport publicat de ANSES. In document, Agentia Franceza Pentru Siguranta Alimentara prezinta modalitati de a reduce utilizarea de antibiotice la efectivele de animale si prin urmare se reduce riscul ca bacteriile sa devina rezistente la antibiotice. Acest lucru urmeaza decizia guvernului francez [...]
Selgros Cash&Carry România dă startul campaniei promoționale „Ola, amigo! La Selgros câștigi siguro!”, ce se va desfășura în toate magazinele Selgros din țară, în perioada 14.05 – 10.06 și constă în răsplătirea fidelității clienților. Orice achiziție de produse în valoare de minimum 250 lei (TVA inclus) pe o factură va reprezenta o șansă de a intra în concursul pentru 20 de vacanțe all-inclusive și cele 300.000 de premii garantate, [...]
Pana acum, restaurantele marilor hoteluri din Bucuresti au vandut cca 50 % din rezervarile pentru masa de Revelion, ceea ce inseamna un oarecare regres fata de inceputul lunii decembrie 2013. Astfel, petrecerea de Revelion va rotunji cu doar câteva zeci de mii de lei veniturile hotelurilor de lux din Capitală, care au vândut până acum între 50% și 70% din pachetele pregătite. Cei care vor sărbători trecerea dintre ani într-unul din restaurantele sau sălile d [...]
Producătorul de uleiuri vegetale Expur, filiala locală a Sofiproteol, cel mai mare grup de agribusiness francez, a ajuns la afaceri de 254 milioane de euro, cu 14% peste rezultatul din 2012, ritmul fiind cu o treime mai mic decât cel din anul precedent. Cifra de afaceri de anul trecut a Expur este cea mai mare din ultimii șapte ani, compania înregistrând creșteri în fiecare din ultimii cinci ani. Procesatorul deține în România o fabri­că de uleiuri [...]
Proprietarul unui restaurant din Cisnădioara, de lângă Sibiu,  avut ideea de a include în meniu inca de acum 10 ani o friptura botezata Iohanis, multumit de prestatia actualului presedinte ales al Romaniei, in calitatea sa de primar pe care inca o mai detine formal.   Iohannis și-a dat acordul pentru denumirea preparatului dar, nu numai atat, l-a și gustat, iar acum, în cinstea sa, restaurantul pregătește două preparate noi: un turnedo Herr President și un desert [...]
Cifra de afaceri din comertul cu produse alimentare, bauturi si tutun, ajustata in functie de numarul de zile lucratoare si de sezonalitate, a scazut cu 0,6% in primele 11 luni ale lui 2013, an comparativ cu aceeasi perioada a anului precedent. In functie de valoarea bruta a vanzarilor de alimente, cifra de afaceri a scazut cu 0,5% in aceeasi perioada, informeaza Magazin Progresiv. Vanzarile de alimente bauturi si tutun au scazut in luna noiembrie cu 1,7% fata de noiembrie 2012 in functie de [...]
De curând, Leoncini Group a fost acreditată pentru a putea exporta produse din carne pe piața Chinei, anunță compania într-un comunicat remis redacției noastre, fiind una dintre cele doar cinci firme italiene care li s-a permis acest lucru.   Leoncini va exporta în China sxpecaialități din carne cum ar fi: șuncă afumată, mortadella, pancetta și diverse specialități de salam.   Totodată, unul dintre produsele care a fost cerut [...]

 

Meat Milk TV
meatmilk
Debitron Termo
testo
infoALIMENT MAGAZIN