Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

”Ploieștiul, prin fabrica Bergenbier, este capitala berii”, spune mândru Lucian Ghinea, președintele Bergenbier S.A., care afirmă că aceasta este cea mai modernă fabrică din România, dar și din Centrul Europei.


Cu un număr de angajați de 700, fabrica de bere din Ploiești produce 20.000 de hectolitri zilnic, adică echivalentul a 4 milioane de sticle de bere de 0,5 litri. Numai depozitul primar are o capacitate de depozitare de 70.000 hectolitri de bere.Anual, fabrica din Ploiești poate realiza 3,5 milioane de hectolitri de bere sub branduri precum Bergenbier, Beck’s, Noroc, Staropramen sau Stella Artois.


Fabrica Bergenbier are 7 linii de îmbuteliere. Numai pe o singură linie funcționează 50.000 de sticle pe oră! Ceea ce înseamnă 8000 de sticle, pe minut, ne explică Marius Pîrvu, directorul fabricii Bergenbier, dimenisunile de producție ale fabricii. „Însă, industria berii este una sezonieră. De aceea, din luna mai și până în august, fabrica lucrează la capacitate maximă. În restul anului, capacitatea de producție se reduce la jumătate“, spune Marius Pîrvu.


Maestrul berar, la 34 de ani!


”Utilajele noastre sunt foarte moderne, dar ele n-ar reprezenta nimic dacă n-ar exista maestrul nostru berar, Edvin Moldovan”, afirmă președintele Lucian Ghinea.


Maestrul berar Edvin Moldovan  are 34 de ani și lucrează de 10 ani la Bergenbier, unde conduce toată secția de producție de bere.


 În fiecare zi, la ora 12.00 fix, are aceeași sarcină de serviciu: degustă berea și urmărește procesele de fabricație. ”Echipa de degustători din care fac parte gustă toate berile pe care le avem în producție, în acel moment. Gustăm tot, de la ingrediente, până la bere din toate fazele deproducție, de la must de bere, bere nefiltrată, bere finită, pentru a ne asigura cătotul este în parametrii mărcii respective. Comparăm întotdeauna cu standardul mărcii: gust, culoare, miros și aromă. Avem echipamente extrem de sofisticate care pot detecta concentrația substanțelor de aromă din bere, dar până acum nu a reușit nimeni să facă o mașină care să poată evalua berea ca un întreg, modul în care aromele se împletesc, așa cum o putem face noi, oamenii. Se fac nu mai puțin de 50 de teste de calitate a berii”, mai spune Edvin Moldovan.


Lungul drum al orzului către bere!


Plămădirea este primul pas în producerea berii. În timpul procesului de plămădire, malțul din orz este curățat și măcinat chiar la moara fabricii. Apoi, malțul este transportat în secția de fierbere, unde este amestecat cu apă și lăsat la plămădit, după care este filtrat, pentru a se obține mustul dulce de bere. Acesta este și momentul în care se adaugă hameiul, care oferă berii gustul specific, amărui. După ce mustul și hameiul fierb, lichidul obținut se lasă la răcit, iar apoi se adaugă drojdia și se aerează.


”Provocarea cea mai mare este să lucrezi cu drojdia. Cu ea trebuie să fii cel mai atent. Este un organism viu și răspunde la stimuli din exteriorși trebuie să ai grijă de ea, să îi asiguri un microclimat de confort (temperatură, aer), să nu o stresezi. Drojdia este cea care ne ajută să transformăm ingredientele bune într-o bere perfectă”, susține maestrul berar.


După ce mustul și hameiul fierb, lichidul obținut se lasă la răcit, iar apoi se adaugă drojdia și se aerează. Urmează procesul de fermentare, la finalul căruia se obține berea tânără, care este trimisă către maturare, în recipiente imense. Înainte de a fi îmbuteliată, berea se filtrează, pentru a ajunge să aibă o culoare limpede.


Deși Bergenbier a produs și scos la vânzare și bere nefiltrată, foarte apreciată de către cunoscători, aceasta nu a avut succes de piață. Motivul ar fi acela că majoritatea consumatorilor nu sunt obișnuiți –sau instruiți- în ceea ce privește culoarea și limpezimea berii.

Alte articole recomandate:

Fondatorii firmei se recomandă mai întâi ca specialiști în industria laptelui și abia apoi ca oameni de afaceri. O afacere construită cu mână sigură și care nu s-a prins în hățișurile crizei. Deși SC Almera International este o firmă gălățeană, punctul de lucru în care se prelucrează laptele e în Bacău. Într-o țară în care cei mai mulți dintre consumatori sunt săraci și țin bine de puținii bani pe care îi au, trebuie să știi și cum să [...]
(Comunicat) Caroli Foods Group, unul dintre cei mai mari jucători de pe piața mezelurilor, a terminat primul semestru cu un profit net de 8,8 milioane de lei, în creștere cu 122% față de pe­rioada similară a anului trecut. De asemenea, în aceeași perioadă, cifra de afaceri a pro­ducă­torului a ajuns la  229 milioane de lei, în creștere cu 34% față de prima jumătate a anului trecut. Anul trecut, compania a raportat o cifră de afaceri totală de circa 400 [...]
(Comunicat) ANSVSA a organizat, în cadrul proiectului cofinanțat din FONDUL SOCIAL EUROPEAN prin Programul Operațional Dezvoltarea Capacității Administrative 2007-2013:“Eficientizarea structurilor implicate în gestionarea situațiilor de criză generate de consumul de alimente cu impact asupra sănătății publice”, codul SMIS 40099 un seminar pentru prezentarea cadrului de reglementare privind gestionarea situațiilor de criză. Reuniunea a avut ca sco [...]
Ieri, compania Danone Romania a anunțat un program de investiții în valoare de 10 milioane de lei pentru retehnologizare și relansarea portofoliului de produse, în special, prin introducerea unui nou ambalaj pentru iaurturi.   Cu aceasta ocazie, Dieter Schulz, managerul care conduce operațiunile locale ale grupului francez Danone, a declarat că anul acesta a început bine, consumatorul român pare să fie mai optimist datorită schimbărilor di [...]
(Comunicat) Zuzu s-a gândit că este vremea ca bărbații să cucerească frigiderul de-acasă și să-și facă loc pentru un iaurt numai al lor. Zuzu Max este iaurtul special pe care Albalact l-a creat și lansat pentru bărbați, în premieră pe piața din România. De ce pentru bărbați? Pentru că Zuzu Max nu face parte din nicio dietă, este un iaurt consistent, cremos, gustos, sățios și cu un procent mai mare de grăsime – exact [...]
Cris-Tim, una dintre cele mai mari companii de procesare a cărnii din România, a devenit Partener Premium al Expo-Conferinței Internaționale Meat & Milk 2017, eveniment care se va desfășura în zilele de 25 și 26 mai la Hotel Alpin, din Poiana Brașov. Compania va fi reprezentată de domnul Președinte Radu Timiș, acela care conduce Grupul de firme Cris-Tim, precum și Asociația Română a Cărnii. În această calitate, de [...]
  Criteriile de evaluare a laboratoarelor de testare a alimentelor sunt reprezentate de norme generale și specifice, în baza cărora se realizează evaluarea, în vederea autorizării laboratoarelor supuse controlului sanitar veterinar și pentru siguranța alimentelor. Funcționarea laboratoarelor în care se desfășoară activități supuse autorizării sanitar veterinare este condiționată de autorizarea acestora de către autoritățile competente.   Noi, [...]
Compania Scale Expert va expune în cadrul Secțiunii B2B-Expo a Conferinței Internaționale Meat & Milk, eveniment central dedicat sectoarelor de carne și lapte ale României, care se va desfășura în zilele de 12 și 13 mai la Hotel Alpin din Poiana Brașov, sub genericul ”SUBFINANȚARE, SUPRATAXARE, IMPORTURI-Ziduri în calea unui business de succes, pe o piață aflată în [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN