Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Inspirați de berăriile artizanale din America sau Marea Britanie, tot mai mulți deschid astfel de afaceri si in România. Investiția începe de la un sfert de milion de euro, iar rețetele trebuie respectate întocmai. Berea albă, roșie sau neagră conține doar malț și hamei, nu și aditivi.


 


Alin Matache, unul dintre proprietarii unei astfel de afaceri, a declarat pentru Iqads: Rețetele noastre sunt de inspirație englezească. Și din America ne luăm o parte din ingrediente, din Anglia, America, Noua Zeelandă, Australia”. Alin se ocupă de afacere împreună cu fratele său, Răzvan. Tânărul a urmat în Anglia cursuri de pregătire în domeniu și poate spune că e berar cu diplomă.


Răzvan Matache, producător de bere artizanală: „Poate să stea până la 4-5 săptămâni în funcție de cât de tare este berea. Cea mai puțin alcoolizată stă 3 săptămâni, cea mai puternică - 5 săptămâni”. Afacerea de familie produce 6 sortimente de bere, care ajung în baruri România, iar în curând și din Bulgaria. Indiferent unde savurați băutura, cei doi frați recomandă să o turnați într-un pahar cu picior.


 


Alin Matache: „E mai potrivit pentru servirea unei astfel de beri decât o halbă și nu te poți sătura de miros. Simți mirosuri foarte puternice și plăcute, citrice”. Un alt producător de bere artizanală vinde băutura în restaurantul pe care îl deține. Kishore Ramnani, proprietarul unei berării: „Astea sunt inima fabricii, aici fierbem malțul, aici e partea de filtrare, acolo e apa”.


În funcție de culoarea malțului, berea este albă, blondă, roșie sau neagră. Kishore Ramnani, proprietarul unei berării: „Bere roșie merge foarte bine cu pește, bere neagră cu carne. E și diferență de procent de alcool, bere albă, roșie, neagră, e crescător, de la 4 până la 7”. În acest caz, doar doar utilajele din berărie au costat un sfert de milion de euro. În România există doar șase berării artizanale. În Statele Unite sunt peste 4.000. 

Alte articole recomandate:

(Autor: Ioan Serbanescu)  Produsele de caramelaj intră în categoria produselor zaharoase, care include un larg sortiment de alimente, caracterizate printr-un conținut ridicat de zahăr solubil (glucoză, zaharoză), aspect atrăgător, gust dulce, arome plăcute și valoare energetică ridicată (circa 400 kcal/100 g). Sunt totodată produse care conțin vitamine (vitamina A, tocoferol, acid ascorbic, rivoflavină) și minerale (sodiu, potasiu, calciu).   Tehnologia și controlu [...]
  Alegerea optimă a echipamentelor utilizate la procesarea cărnii este determinantă pentru eficientizarea fluxului tehnologic și a fiecărei afaceri în sine. În această ediție a infoALIMENT Magazin vă propunem câteva soluții de la companiile Bradley Technologies, Omcan și Fleetood.   Bradley Digital 6-Rack Meat Smoker   Fabricat de compania Bradley Technologies, echipamentul de afumare a produselor din carne Bradley Digital 6-Rack Meat [...]
Studiile realizate încă din anii 50, folosind electroforeza pe hârtie (PE), au scos în evidență polimorfismul proteinelor majore din lapte, Beta-LG fiind prima proteină al cărei polimorfism a fost identificat în 1955. Odată cu apariția unor tehnici de analiză a proteinelor: SGE (electroforeza în gel de amidon), AE (electroforeza în gel de agaroză), PAGE (electroforeza în gel de poliacrilamidă), IEF (electroforeza prin focalizare izoelectrică), HPLC [...]
Prezent la lucrările Conferinței cu titlul ”Ducem agricultura la nivelul următor”, eveniment organizat de Partidul Conservator sub coordonarea domnului Laurențiu Rebega, Alex Jurconi, Președinte al Pro Agro a opinat că pe fermierii și procesatorii sectorului de carne din România îi așteaptă un viitor cu mari și dificile provocări la care nu vor putea găsi soluții, individual, doar în cadrul României, ci numai prin [...]
În 2009, când criza începea să se resimtă puternic și în România, Alin și Alina Dolha, doi tineri din județul Mureș, abia puneau bazele unei mici afaceri de familie, într-un domeniu complet necunoscut – producție de săpunuri din plante și uleiuri naturale. Au pus „la bătaie“ circa 20.000 de euro pentru a-și dota atelierul din Reghin cu echipamente, pentru a achiziționa materia primă, a face stocuri, dar și pentru a testa produsele, iar [...]
In ziua de 12 iunie, în cadrul Workshop-ului Carne, domnul Andrei Pinte, Account Manager Transart, a susținut comunicarea cu titlul ” “Controlul costurilor, de la preluarea comenzilor la livrarea produselor, cu ajutorul unui sistem informatic adecvat”, precum si sistemele informatice elaborate de companie si menite sa eficientizeze activitatea, prin realizarea de economii substantiale. Totodata, domnul Pinte a facut si o prezentare generala a companiei [...]
Pentru iubitorii de spirtoase rafinate si tari, Stalinskaya a venit cu o supriza cat se poate de placuta, extinzandu-si gama de produse prin lansarea a două noi sortimente de vodcă premium, Stalinskaya Silver si Stalinskaya Blue.Vodca Stalinskaya Silver are o concentrație de alcool de 40% și este o băutură pentru socializare și a distracției, pe când Stalinskaya este destinată cunoscătorilor, având o concentrație de alcool de 45%. Noul produs Stalinskaya Silver se diferențiază [...]
GEA România a confirmat participarea la cea de-a V-a ediție a Expo-Conferinței Meat & Milk, eveniment care se va desfășura în zilele de 12 și 13 mai, la Hotel Alpin din Poiana Brașov, sub titlul ”SUBFINANȚARE, SUPRATAXARE, IMPORTURI-Ziduri în calea unui business de succes, într-o economie aflată în dezechilibru”.   La nivel de Grup, GEA furnizează: Tehnologii pentru fermă, Echipamente mecanic [...]

 

Meat Milk TV
meatmilk
Debitron Termo
testo
infoALIMENT MAGAZIN