Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Inspirați de berăriile artizanale din America sau Marea Britanie, tot mai mulți deschid astfel de afaceri si in România. Investiția începe de la un sfert de milion de euro, iar rețetele trebuie respectate întocmai. Berea albă, roșie sau neagră conține doar malț și hamei, nu și aditivi.


 


Alin Matache, unul dintre proprietarii unei astfel de afaceri, a declarat pentru Iqads: Rețetele noastre sunt de inspirație englezească. Și din America ne luăm o parte din ingrediente, din Anglia, America, Noua Zeelandă, Australia”. Alin se ocupă de afacere împreună cu fratele său, Răzvan. Tânărul a urmat în Anglia cursuri de pregătire în domeniu și poate spune că e berar cu diplomă.


Răzvan Matache, producător de bere artizanală: „Poate să stea până la 4-5 săptămâni în funcție de cât de tare este berea. Cea mai puțin alcoolizată stă 3 săptămâni, cea mai puternică - 5 săptămâni”. Afacerea de familie produce 6 sortimente de bere, care ajung în baruri România, iar în curând și din Bulgaria. Indiferent unde savurați băutura, cei doi frați recomandă să o turnați într-un pahar cu picior.


 


Alin Matache: „E mai potrivit pentru servirea unei astfel de beri decât o halbă și nu te poți sătura de miros. Simți mirosuri foarte puternice și plăcute, citrice”. Un alt producător de bere artizanală vinde băutura în restaurantul pe care îl deține. Kishore Ramnani, proprietarul unei berării: „Astea sunt inima fabricii, aici fierbem malțul, aici e partea de filtrare, acolo e apa”.


În funcție de culoarea malțului, berea este albă, blondă, roșie sau neagră. Kishore Ramnani, proprietarul unei berării: „Bere roșie merge foarte bine cu pește, bere neagră cu carne. E și diferență de procent de alcool, bere albă, roșie, neagră, e crescător, de la 4 până la 7”. În acest caz, doar doar utilajele din berărie au costat un sfert de milion de euro. În România există doar șase berării artizanale. În Statele Unite sunt peste 4.000. 

Alte articole recomandate:

Pe cât de diversă e gama sortimentală, pe atât de diversă e și oferta de echipamente destinate fabricării înghețatei, procesatorii având, cu adevărat, de unde să aleagă. Compania daneză Bicecream a lansat de curând un nou congelator deosebit de eficient. Linia de congelare WS Freezer este special concepută pentru a oferi un control optim procesului de producție. Utilajul este poate fi operat manual, semi-automat sau complet automatizat, î [...]
O afacere profitabilă și de viitor poate fi începută și cu bani puțini, au demonstrat tinerii Mihai Zaharia și Alexandra Răpăilă. Cei doi antreprenori și-au dorit să fie proprii lor șefi, dar și să facă un lucru de care să fie amândoi mândri. Așa s-a născut Bunicel.ro, un brand de dulcețuri preparate după rețetele de odinioară: cu fructe proaspete, în ceaun, la foc de lemne, informeaza Agrointel. Făbricuța [...]
Interesul consumatorilor pentru produse naturale și sănătoase a crescut determinând creșterea consumului de sucuri de fructe și legume. La aceasta contribuie în mare măsură realizările din domeniul filtrării prin membrane, microfiltrarea și ultrafiltrarea, menite să înlocuiască filtrarea cu materiale filtrante care este costisitoare, nesănătoasă și poluantă. Pentru întârzierea colmatării membranei de ultrafiltrare, la obținerea sucurilor fără pulpă este benefică [...]
Alexandru Peligrad:   Producția totală de fructe de pădure a României, obținută de pe suprafețe cultivate s-a cifrat în ultimii zece ani la circa 26.000-27.000 tone anual, cu un maximum înregistrat în 2006 (28.500 tone) și un minimum înregistrat în 2007 (de 23.300 tone), deși, față de anul 2006, suprafața cultivată crescuse cu 341 ha, se arată în Studiul ”Potențialul de export al României – Fructe de pădure” realizat d [...]
(Comunicat) AgroTransilvania Cluster și FrieslandCampina România anunță încheierea procedurilor de reautorizare și reabilitare a fabricii de brânzeturi de la Țaga (Cluj), în vederea reluării producției.   Redeschiderea acestei unități de producție a fost posibilă în urma acordului semnat pe 29 august 2014 de FrieslandCampina România și Fabrica de Brânzeturi Transilvania, care s-a născut din asocierea dintre [...]
Prigat, Giusto și Cappy au fost cele mai vândute branduri de băuturi din categoria JNSD (sucuri, nectaruri, băuturi necarbonatate - n. red.) în 2012, o piață care se ridică anual la peste 150 de milioane de litri, arată datele companiei de cercetare de piață Canadean.   Astfel Giusto, produs de Romaqua Group, companie cu acționariat românesc, este singurul brand local care se bate pe acest segment cu gi­ganți precum PepsiCo, pro­ducătorul Pri­gat, Coca-Cola [...]
Danone România este lider de piață pe segmentul de lactate proaspete și, în calitate de lider, are responsabilitatea de a oferi consumatorilor produse de cea mai bună calitate. Situată în locul fostei fabrici de lapte Miorița, Danone a început prima producție locală de iaurturi în 1999. În anii care au urmat, Danone a investit în achiziționarea celor mai avansate tehnologii pentru a asigura igiena, siguranța și calitatea produselor. De la 21 de [...]
Utilajul de porționat cu cap dublu LPG 208, este noua propunere a companiei Vemag, după cum notează GlobalMeat. Echipamentul este proiectat pentru a răspunde necesităților tehnologice pentru o foarte corectă porționare, legare/agățare sau tăiere a cârnaților, putând fi utilizat indiferent de tipul de membrane (naturale, colagen, celuloză).   Gama de calibrare este largă, acoperind intervalul de 13-40 mm, rata de completare fiind de până la 4.400 kg/oră (pentru [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN