Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Comerțul tradițional a pierdut în perioada 2008-2015 lupta cu rețelele internaționale, care au reușit în mai puțin de șapte ani să mânânce 16% din cota de piață a micilor chioșcari, a alimentarelor și magazinelor de la parterul blocurilor.


 


Astfel, după primele luni din 2015 lanțurile de hi­per­marketuri, super­mar­keturi și celelalte re­țe­le moderne înclina­seră balanța comerțului în favoarea lor, cu o cotă de piață de 57% față de 41% în 2008, potrivit datelor oferite de compania de cercetare de piață GfK.


Expansiunea agresivă, prețurile mai mici și poziționarea strategică au fost doar câteva dintre „ingredientele“ din rețeta pe care comerțul modern a aplicat-o pe piața locală pentru a câștiga teren și pentru a mânca tot mai mulți bani din bugetul consumatorilor. Comerțul modern este astăzi format din 12 rețele străine care operează circa 1.600 de magazine sub mai multe formate și branduri.


Principalele for­mate de magazine din comerțul modern sunt hipermarketurile, super­marketurile, magazinele de proximi­tate, de discount și cash&carry, per total o piață de 8,5 mld. euro, unde liderii sunt nemții de la Kaufland  (hipermarketuri cu prețuri mici), francezii de la Carrefour (prezenți pe aproape toate formatele moderne din piață) și Metro Cash&Carry. Cele trei rețele sunt de altfel singurele cu afaceri anuale de peste 1 mld. euro, informează Ziarul financiar.

Alte articole recomandate:

În cadrul secțiunii Expo a conferinței Meat & Milk 2014, una dintre zonele des vizitate de participanți a fost aceea organizată în curtea Hotelului Hilton, acolo unde, la standurile companiilor s-a desfășurat programul Business to Consummer-B2C. Din rândul companiilor de procesare a laptelui și-au expus produsele: Albalact, De la Ferma, Five Continents, Cris-Tim Mândruța și Danone, cele mai noi propuneri de gamă [...]
(Mediafax) Comertul retail din Romania s-a clasat pe locul 3 in luna iulie in UE, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, pe primul loc fiind Luxemburg, urmat de Estonia, arata datele publicate de Eurostat, Comisia de Statistica a Comisiei Europene. La nivelul Uniunii Europene, comertul cu amanuntul a crescut cu 1 la suta fata de aceeasi perioada a anului trecut, dar a scazut cu 0,4 la suta raportat la luna iunie a acestui an. In zona Euro, piata de retail a avansat cu 0,8 [...]
Retailerii independenți continuă să dețină o poziție solidă în orașul Focșani. Cel mai mare retailer din oraș în funcție de numărul de magazine operate, Paco, va deschide la sfârșitul lunii octombrie al șaptelea magazin al rețelei și al cincilea din Focșani, a declarat Feliciu Paraschiv, proprietarul Paco, informează Magazinul Progresiv. Supermarketul va fi amplasat în centrul orașului pe Bulevardul Unirii, nr. 49  și va avea o suprafață de vânzare de [...]
Profi a deschis vineri, 26 septembrie, un nou magazin la Constanta, extinzandu-si reteaua la 248 de unitati comerciale. Retailerul a mai inaugurat in cursul saptamanii trecute o unitate comerciala la Oradea, dar si o platforma de legume si fructe la Timisoara. Magazinul din Constanta functioneaza in format standard si este situat pe bulevardul Timisoara, numarul 318, avand o suprafata de vanzare de 370 mp. Aceasta este a opta unitate comerciala Profi din municipiul Constanta, in judet m [...]
Vanzarile de alimente, bauturi si tutun au crescut in iulie, cu 11,4% ca serie bruta, fata de aceeasi luna a anului trecut, si cu 5% comparativ cu iunie, in timp ce vanzarile de produse nealimentare au inregistrat un avans de 8,7% si, respectiv, 3,5%, astfel ca afacerile din comertul cu amanuntul au inregistrat un plus de 6,3%. Comertul cu amanuntul al carburantilor pentru autovehicule in magazine specializate a scazut, in serie bruta, cu 3% in iulie, raportat la luna similara a anului [...]
Consiliul Concurentei a publicat ieri raportul pe retail care evalueaza efectele intrarii Lidl pe piata din Romania. Acesta mentioneaza, printre altele, faptul ca cel mai mare retailer britanic, Tesco, grupul portughez Jeronimo Martins si retailerul turc BIM – companii deja active in Europa de Est – estimeaza o potentiala intrare pe piata din Romania. Informatiile privind o posibila intrare a Tesco pe piata locala au aparut inca din 2010, zvonurile vehiculate la acel moment fiind [...]
Surprinzator, un supermarket poate avea o oferta de pret mai avantajoasa in cazul unui cos de cumparaturi cu produse alimentare de baza decat un magazin de tip hard discount, potrivit studiului Consumer Basket realizat de compania de monitorizare Hiper Com, si citatd e Wall Street. Cosul de cumparaturi analizat cuprinde 11 alimente de baza: apa minerala 1 l, faina 1 kg, faina de porumb 1 kg, zahar 1 kg, ulei floarea soarelui 1 l, orez 1 kg, lapte 1 l, margarina 1 kg, telemea 1 kg, piept [...]
  Supermarket-urile olandeze Jumbo și C1000 au boicotat uleiul de măsline Bertolli și produse din gama Ferrero și Douwe Egberts urmare a unor negocieri de stabilire a prețurilor- deși produsele Douwe Egberts a revenit la rafturi săptămâna trecută, după ce a ajuns la un acord cu retail-ul, informează Food Navigator. Delistarea produselor a durat câteva săptămâni, după ce producătorii nu au reușit să ajungă la un acord cu retailul privind [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN