Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Comerțul tradițional a pierdut în perioada 2008-2015 lupta cu rețelele internaționale, care au reușit în mai puțin de șapte ani să mânânce 16% din cota de piață a micilor chioșcari, a alimentarelor și magazinelor de la parterul blocurilor.


 


Astfel, după primele luni din 2015 lanțurile de hi­per­marketuri, super­mar­keturi și celelalte re­țe­le moderne înclina­seră balanța comerțului în favoarea lor, cu o cotă de piață de 57% față de 41% în 2008, potrivit datelor oferite de compania de cercetare de piață GfK.


Expansiunea agresivă, prețurile mai mici și poziționarea strategică au fost doar câteva dintre „ingredientele“ din rețeta pe care comerțul modern a aplicat-o pe piața locală pentru a câștiga teren și pentru a mânca tot mai mulți bani din bugetul consumatorilor. Comerțul modern este astăzi format din 12 rețele străine care operează circa 1.600 de magazine sub mai multe formate și branduri.


Principalele for­mate de magazine din comerțul modern sunt hipermarketurile, super­marketurile, magazinele de proximi­tate, de discount și cash&carry, per total o piață de 8,5 mld. euro, unde liderii sunt nemții de la Kaufland  (hipermarketuri cu prețuri mici), francezii de la Carrefour (prezenți pe aproape toate formatele moderne din piață) și Metro Cash&Carry. Cele trei rețele sunt de altfel singurele cu afaceri anuale de peste 1 mld. euro, informează Ziarul financiar.

Alte articole recomandate:

În acest context, indiferent care va fi decizia Tribunalului București unde se judecă speța, problema ridicată de acestă situație neconfortabilă pentru Carrefour rămâne: profitând de poziția pe care o dețin în raport cu furnizorii, retailerii s-au obișnuit să se “împrumute” gratuit de la producători și distribuitori plătind marfa chiar și la trei luni. “Noi lucrăm cu Carrefour de la înființare (de la intrarea Carrefou [...]
Toata lumea a innebunit cu veganisme, lacto-vegetarianisme, pescetarianisme si raw foodismele in ultima vreme. Cum era de asteptat, carnivorii aveau nevoie sa-si reafirme identitatea. Desigur, campania Lidl este menita sa incurajeze consumul de carne dar si sa contracareze tendinta de alunecare a optiunilor spre zonele mai sus amintite. Iata manifestul care razbuna carnivorii, care oricum compun o majoritate covarsitoare din populatia Romaniei. 93% dintre romani au carne in [...]
Unele hipermarketuri aleg să comercializeze produse de origine germană, spaniolă, tucească, chineză sau italiană. De cealaltă parte, patronatele afirmă că cele mai multe legume disponibile, la ora actuală, pe piață provin din depozitele și din șoproanele producătorilor locali. Aceștia atrag, însă, atenția că fructele românești au ajuns la o treime din consum și riscă să dispară din magazine și piețe în următorii 3-5 ani.   Bottom of Form Fructele și legumele [...]
Surprinzator, un supermarket poate avea o oferta de pret mai avantajoasa in cazul unui cos de cumparaturi cu produse alimentare de baza decat un magazin de tip hard discount, potrivit studiului Consumer Basket realizat de compania de monitorizare Hiper Com, si citatd e Wall Street. Cosul de cumparaturi analizat cuprinde 11 alimente de baza: apa minerala 1 l, faina 1 kg, faina de porumb 1 kg, zahar 1 kg, ulei floarea soarelui 1 l, orez 1 kg, lapte 1 l, margarina 1 kg, telemea 1 kg, piept [...]
Publicația americană Forbes a dat publicității topul celor mai bogați oameni din Statele Unite ale Americii, iar patru dintre primii 10 sunt membrii ai unor familii iconice pentru industria de retail, nu că ar fi de mirare, noteaza Magazinul Progresiv. Familia Walton, fondatoarea lanțului de magazine Walmart este în pole position, iar lor li se mai alătură executivi de la Amazon, Sears, HE Butt Supermarkets sau Home Depot. Este adevărat că topul analizează doar piața din Statele Unite [...]
Retailului tradițional coborât la un procent de 47% din  valoarea totală a produselor de larg consum cumpărate pe piața din România, iar cel modern a urcat la 53%. În prima jumătate a anului trecut, retailului modern a depășit pentru prima dată pe cel tradițional, ajungând la un procent de 53% din valoarea totală a produselor de larg consum cumpărate pe piața din România, față de 49% în 2012, după cum o arată cercetarea de tip Panel [...]
Carrefour România a semnat un parteneriat cu agenția de marketing afiliat 2Parale prin intermediul căreia produsele comercializate pe www.carrefouronline.ro pot fi promovate de cei peste 35.000 de utilizatori ai platformei 2Parale, informeaza ZF.   „Prin intermediul celor peste 35.000 de afiliați din 2Parale, marketingul afiliat va permite Carrefour-Online.ro să ajungă mai aproape de clienții finali care preferă avantajele comerțului online. Colaborarea noastră reprezintă [...]
Ouăle de prepeliță au devenit în ultimii ani o importană sursă de venit pentru mulți crescători de păsări din România. Unul dintre persoanele care au văzut ca o afacere creșterea prepelițelor a fost Lucian Stancu, un antreprenor din județul Vâlcea. Acesta a investit 500.000 de euro în noua hală, pe care a anexat-o complexului de creștere a prepelițelor din comuna Băbeni, satul Pădurețu, localizat în județul Vâlcea.Potrivit publicaț [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN