Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Comerțul tradițional a pierdut în perioada 2008-2015 lupta cu rețelele internaționale, care au reușit în mai puțin de șapte ani să mânânce 16% din cota de piață a micilor chioșcari, a alimentarelor și magazinelor de la parterul blocurilor.


 


Astfel, după primele luni din 2015 lanțurile de hi­per­marketuri, super­mar­keturi și celelalte re­țe­le moderne înclina­seră balanța comerțului în favoarea lor, cu o cotă de piață de 57% față de 41% în 2008, potrivit datelor oferite de compania de cercetare de piață GfK.


Expansiunea agresivă, prețurile mai mici și poziționarea strategică au fost doar câteva dintre „ingredientele“ din rețeta pe care comerțul modern a aplicat-o pe piața locală pentru a câștiga teren și pentru a mânca tot mai mulți bani din bugetul consumatorilor. Comerțul modern este astăzi format din 12 rețele străine care operează circa 1.600 de magazine sub mai multe formate și branduri.


Principalele for­mate de magazine din comerțul modern sunt hipermarketurile, super­marketurile, magazinele de proximi­tate, de discount și cash&carry, per total o piață de 8,5 mld. euro, unde liderii sunt nemții de la Kaufland  (hipermarketuri cu prețuri mici), francezii de la Carrefour (prezenți pe aproape toate formatele moderne din piață) și Metro Cash&Carry. Cele trei rețele sunt de altfel singurele cu afaceri anuale de peste 1 mld. euro, informează Ziarul financiar.

Alte articole recomandate:

Retailerii moderni au fost activi și în luna mai, fiind deschise 14 magazine noi. În ceea ce privește formatul, în această lună, magazinele de proximitate au câștigat teren. Prima poziție în topul celor mai expansivi retaileri este ocupată pentru a doua lună consecutiv de Profi, care a inaugurat 7 unități comerciale. Pe locul al doilea se situează Mega Image, cu 6 magazine deschise, iar poziția a treia este ocupată de Carrefour Express, cu o unitate [...]
In primele 8 luni ale acestui an, exporturile de semipreparate din carne de la Agricola au crescut semnificativ, ajungand la 236 de tone, comparativ cu 98 de tone anul trecut, in aceeasi perioada.  „Cresterea exporturilor la semipreparate si produse tip ready-meal in 2014 a fost parte a strategiei noastre de dezvoltare, in contextul in care incepand cu 2010 piata interna a semipreparatelor s-a contractat, stabilizandu-se ulterior. Din cele 1.251 de tone de produse semipreparate pe [...]
Consiliul Concurenței a declanșat o nouă investigație privind posibila încălcare a regulilor de concurență în retailul alimentar din România, care vizează lanțurile de hypermarketuri (Auchan, Carrefour, Cora, Kaufland) , firma Trident Trans Tex și furnizori ai acestora. În cadul investigației, autoritatea a efectuat inspecții inopinate la retaileri și furnizori. „Am finalizat recent o investigație de mare amploare în acest domeniu ale cărei rezultate le vom [...]
Lanțul de supermarketuri Profi, preluat la finalul anului tre­cut de către fondul de investiții Mid Europa Partners, și-a bugetat pentru acest an 200 de deschideri de magazine, ceea ce ar duce rețeaua la peste 700 de unități. Mai mult, com­pania și-a bugetat și o creștere a cifrei de afaceri cu 35-40%, în linie cu anii anteriori, astfel că businessul retai­le­ru­lui ar urma să depășească pragul de 1 mld. euro cifră de afaceri. „Pentru acest an targetăm [...]
Toata lumea a innebunit cu veganisme, lacto-vegetarianisme, pescetarianisme si raw foodismele in ultima vreme. Cum era de asteptat, carnivorii aveau nevoie sa-si reafirme identitatea. Desigur, campania Lidl este menita sa incurajeze consumul de carne dar si sa contracareze tendinta de alunecare a optiunilor spre zonele mai sus amintite. Iata manifestul care razbuna carnivorii, care oricum compun o majoritate covarsitoare din populatia Romaniei. 93% dintre romani au carne in [...]
Comerțul modern românesc a bifat, la sfârșitul anului trecut, o premieră: Cora a deschis primul hipermarket online din țară cu servire direct în mașină. Serviciul coradrive a ajuns deja la o medie de 22 de comenzi pe zi și la un coș mediu de cumpărături de circa 220 de lei, mai mare decât în magazinele clasice. Principiul de funcționare al primul drive al retailerului, găzduit de cora Lujerului, e simplu: clienții consultă oferta de produse online, își [...]
European Food și European Drinks, unele dintre cele mai mari companii din grupul alimentar creat de frații Ioan și Viorel Micula, au ajuns anul trecut la afaceri cumulate de 660 mil. lei (150 mil. euro), în scădere cu 10% față de 2011, ara­tă o analiză a ZF pe baza datelor de la Ministerul de Finanțe. (Pe 2012 companiile nu și-au pus datele). „Creșterea afacerilor nu depinde de noi, ci dacă se aplică sau nu în România legile. Evaziunea fiscală [...]
Românii au cheltuit anul trecut aproape 14 mld. euro în rețelele de hipermarketuri, supermarketuri, în magazinele de tip discount și în comerțul tradițional, o sumă similară cu cea din 2012, într-o perioadă în care consumul a bătut pasul pe loc. Pentru acest an analiștii companiei de cercetare de piață PMR estimează un avans al vânzărilor din retailul cu dominanță alimentară, însă acesta va veni doar ca urmare a creșterilor de preț, nu [...]

 

Conferinta Meat Milkk 2019
Meat Milk TV
infoALIMENT MAGAZIN