Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

O mică afacere de familie s-a transformat, la Sfântu Gheorghe (Covasna), într-un businesss de succes, extins și dincolo de granițele țării. Din pâinea făcută la Sfântu Gheorghe a gustat inclusiv prințul Charles, iar compania a avut anul trecut o cifră de afaceri de aproximativ șapte milioane de euro.


Povestea începe în 1996, la Sfântu Gheorghe, unde familia Dioszegi pornește, împreună cu o altă familie, o brutărie mică, având un singur cuptor și o singură mașină de dus marfa. În 2000 familia Dioszegi cumpără acțiunile celuilalt asociat și în 2002 îi donează brutăria unuia dintre cei doi fii, Laszlo Dioszegi, cel care avea să transforme totul într-o afacere de succes.    Electrician de meserie și absolvent al unei facultăți cu profil de turism, Laszlo Dioszegi (44 de ani) își amintește zâmbind începuturile, când a primit brutăria cu un singur cuptor, o mașină de transport și 6 angajați. Avea însă, în plus, o mare pasiune pentru panificație, moștenită din familie, unde și tatăl și bunicul au fost, o viață întreagă, brutari.


”La început, noaptea am fost brutar, dimineața șofer și la prânz am fost patron, lucram 16-17 ore pe zi până am reușit să angajez încă un șofer și până am mai pus un cuptor și am mai angajat încă 3-4 oameni. Brutăria a funcționat în vechea locație până în 2007, ajunseseră la 5 cuptoare, 9 mașini de marfă și aproximativ 50 de angajați. Apoi, au mutat sediul în afara orașului și, cu un credit de aproximativ 250.000 de euro, au ridicat o brutărie de 900 de metri pătrați cu 3 cuptoare de capacitate mult mai mare decât cele din vechea locație. După ce s-au mutat, un an de zile au făcut teste peste teste până să găsească rețeta potrivită care să le asigure succesul pe piață.   


”Mi-am dat seama că succesul nu înseamnă să te bați la preț și peste un an să închizi brutăria, m-am gândit că trebuie să fac ceva ce nu fac alții și chiar dacă o să fie mai scump trebuie să fac calitate. M-am dus și la sate să-i întreb pe oameni cum se făcea pâinea acum 40-50 de ani, am găsit femei bătrâne de tot care mi-au explicat care a fost secretul pâinii lor, atunci știam foarte bine că acum 40-50 de ani oamenii făceau pâine pentru o săptămână. Am făcut încercări în fieacare săptămână până am reușit să fac pâinea pe care o avem acum, cu cartofi, și imediat în 2009 deja am pus un preț mai mare decât au alții, am spus că dacă e bun produsul măcar o să-și dea lumea seama că trebuie să plătească ceva mai mult, dar în loc primește și ceva mai bun. Am început să am succes, imediat mi-am mai angajat încă vreo 10 brutari, am mai cumpărat 2-3 mașini și așa a început urcarea spre ceea ce suntem acum”, povestește antreprenorul.   


Suprafața brutăriei s-a triplat, față de construcția inițială, iar astăzi are aproximativ 2.200 de metri pătrați, 32 de mașini de distribuție și 207 angajați. Zilnic, aici se produc 24 de tone de pâine (aproximativ 700 de tone de pâine în fieacre lună). Anul trecut, compania a avut o cifră de afaceri de aproximativ 7 milioane de euro, cu un profit aproximativ de 20 la sută. Pâinea produsă la Sfântu Gheorghe este distribuită în 12 județe și vândută în 17 magazine proprii și 12 în franciză.    Produsele se găsesc, de asemenea, într-un singur lanț de supermarketuri, și asta nu pentru că nu ar fi fost oferte. ”Când am deschis afacerea, am spus că eu nu vreau să îmbogățim hipermarketurile care, se știe foarte bine, duc profitul în afara României. Eu vreau să vând la magazine mici și în magazinele mele proprii.


M-au căutat toate magazinle mari, dar am refuzat din start pentru că dacă dau la magazine mici singur rămân banii în țară și se dezvoltă țara. Lucrez cu un singur lanț de supermarketuri și sunt foarte mândru că am reușit să intru într-un supermarket după condițiile mele, nu am luat ce au alții, preț de raft, preț de publicitate, toate prostiile. Am zis: «Atâta e prețul, dacă vreți, vin, dacă nu, lăsăm pentru alții»”, povestește Laszlo Dioszegi.    În 2011, când au văzut cât de bine merghe brutăria, au deschis și un laborator de cofetărie, cu un cofetar din Ungaria câștigător a numeroase concursuri de profil. ”Și acolo e puțin mai scump, dar să știu că totul este natural și totul este bun”, spune Laszlo Dioszegi.  


Tot în 2011 au participat la un concurs la Sovata, iar pâinea lor a fost aleasă cea mai bună din România. La același concurs au făcut și o pâine cu șuncă și ceapă, botezată în glumă de jurnaliștii prezenți „pâine anticriză“, pentru că avea și pâine și mezeluri și legume, nu mai trebuie să mănânci nimic altceva. De atunci, nu a lipsit de la niciun concurs de profil și s-a întors acasă întotdeauna cu premiul I sau II.  


Pâinea tradițională secuiască nu se găsește astăzi doar în România, ci și în magazinele din Marea Britanie. Povestea a pornit de la un prieten din Sfântu Gheorghe, plecat de câțiva ani în Anglia, care atunci când venea acasă lua câte 10-12 pâini pe care le punea la congelator. El a venit cu ideea să deschidă o brutărie și în Londra, pe motiv că sunt foarte mulți români stabiliți acolo, dar și mulți maghiari din Ungaria, și cu toții cunosc foarte bine pâinea secuiască tradițională, cu cartofi, sunt obișnuiți cu ea. Ideea i s-a părut foarte bună și au căutat un spațiu potrivit, dar cum în Londra chiriile erau foarte mari a deschis, în colaborare cu prietenul din Anglia, o brutărie în Luton, lângă Londra. Fac aproximativ 1.500 de pâini în fiecare zi și distribuie 90 la sută în magazine românești din Marea Britanie, 5-6 la sută magazine ungurești iar restul, în magazine iraniene, turcești și poloneze.


Timp de câteva luni, o firmă românească a dus pâinea produsă la Sfântu Gheorghe în Italia, iar în ultimul timp a primit cereri pentru a deschide brutării în Italia, Austria sau Germania. Printre cei care au gustat delicioasa pâine făcută la Sfântu Gheorghe se numără inclusiv Prințul Charles al Marii Britanii, dar și prim-ministrul maghiar și numeroși oficiali români. ”Prințul Charles vine pe Valea Zălanului (în județul Covasna, n.r.), și întotdeauna când venea primarul de acolo venea și cerea pâine ca sponsorizare să mănânce și Prințul Charles.


Am dat deja de două ori și a treia oară m-a întrebat dacă mi-ar face plăcere să merg și eu. Am spus că îmi face cea mai mare plăcere și atunci am venit cu pâinea mea. Prințul Charles este un om foarte prietenos, a venit la mine la masă, că eu aveam niște pâine expusă pe masă, a gustat pâinea și am avut prilejul să și discutăm 2-3 minute despre brutăria din Londra. A fost cel mai frumos eveniment cu pâinea.


Pâinea secuiască tradițională făcută la Sfântu Gheorghe are o rețetă extrem de simplă, care include făină, drojdie, fulgi de cartofi, cartofi naturali și sare. Fulgii de cartofi sunt aduși din Olanda, iar făina, din Ungaria. Produsul se face și acum manual, fără aditivi, nici măcar făina nu este aditivată.    ”Cel mai mare secret este să faci întotdeauna lucrurile cu inima și să fie produsul natural. La mine, brutarii încă fac pâinea cu mâna, noi facem totul manual. Am cuptoare pe lemne, la mine contează tradiția. Să faci o brutărie nu este greu, dar să faci o pâine bună ca să poți să o și vinzi, acolo este problema mare. Nu folosim aditivi absolut deloc, eu am lucrat cu foarte multe mori din România și din păcate o dată trimiteau făină bună și a doua, a treia sau cel puțin a patra oară trimteau câte un tir de făină care nu era bună calitativ. Am ajuns la o firmă din Ungaria care are o făină net superioară. Secretul este că ei au pământurile lor, au soiurile lor de grâu și nu ameliorează făina. Iau făină bună, nu mă interesează că aș putea să iau mult mai ieftin în România pentru că azi e bună, mâine nu e și poimâine nu mai am la cine să vând pâinea”, încheie Laszlo Dioszegi. Citeste mai mult: adev.ro/ntpsgf

Alte articole recomandate:

Mega Image anunță alte trei noi magazine cu program non-stop, în București: Mega Image Lugojana, Mega Image Domenii și Mega Image Mărășești. Astfel, alături de cele doua magazine, Mega Image Lizeanu și Mega Image Muncii, care au program non-stop de anul trecut, Mega Image are în prezent un total de cinci magazine cu program non-stop.  Mega Image deține în prezent o rețea de 319 de locații.  
KFC Romania promoveaza produsele Crispy Strips in cadrul noii campanii „Oameni pe bune. Povesti pe bune. Pui pe bune.”, prin care isi propune sa sustina „eroii urbani” si povestile lor. Campania se desfasoara in perioada 08 august – 02 octombrie si este prima campanie integrata realizata de KFC pentru promovarea Crispy Strips in Romania, informeaza Iqads. Strategia si conceptul creativ al campaniei „Oameni pe bune. Povesti pe bune. Pui pe bune.” au [...]
Carrefour România lansează un nou program de fidelizare și aduce în hypermarketurile sale gama de bijuterii Selictis. Până la sfârșitul lunii ianuarie 2015, această gamă de bijuterii este disponibilă în rețeaua franceză la prețuri reduse cu până la 70% pentru cumpărături de minimum 100 lei pe un bon de casă. „Deschidem sezonul cumpărăturilor de iarnă cu o gamă elegantă de bijuterii. Prin această nouă promoție poziționăm Carrefou [...]
(Comunicat) EFSA îndeamnă insistent oamenii de știință să aducă o schimbare pozitivă în sistemul european de siguranță alimentară, alăturându-se echipelor sale de experți în evaluarea riscurilor. Sunt așteptate candidaturi din partea oamenilor de știință de mare calibru, cu specializări în: sănătatea plantelor, organisme modificate genetic, hrană pentru animale, sănătatea și bunăstarea animalelor, protecția plantelor, contaminanții din lanțul alimentar, pericole [...]
Kaufland România va începe în vară construcția unui hipermarket la Vatra Dornei, pe un teren de 1,3 hectare cumpărat de la producătorul de cherestea Regnafor pentru 3,1 milioane lei (690.000 euro), și are în plan deschiderea a opt magazine în acest an, dintre care patru în București. "Lucrările la viitorul magazin Kaufland din Vatra Dornei sunt preconizate să înceapă în această vară, dar momentan nu dorim să vehiculăm o dată a deschiderii lui. [...]
Proprietar de domeniu viticol, de crama si, totodata, creatoare a vinurilor care ii poarta numele, Aurelia Visinescu este cea mai cunoscuta femeie oenolog de la noi din tara. In 20 de ani de activitate a reinventat un soi de vin, a obtinut medalii si premii prestigioase, iar vinurile sale de pe Domeniile Sahateni ajung in intreaga lumea. Aurelia Visinescu sau "Doamna Feteasca Neagra", asa cum este supranumita, a stat de vorba cuZiare.com despre cum a reusit intr-o lume a barbatilor, [...]
Cris Tim, unul dintre cei mai mari producători alimentari din România, va investi în acest an peste 5 milioane de euro într-o cramă și într-o fabrică de mâncare gata preparată (ready meal), segment care a crescut cu 30% anul trecut, a declarat agenției Mediafax, Radu Timiș, președintele grupului.   "În acest an investim aproximativ 3 milioane de euro într-o fabrică nouă de ready-meal (n. r. - mâncare gata preparată, vândută în [...]
(Agerpres) Produsele ecologice și trediționale românești pot concura cu ușurință pe piețele internaționale. fiind o mândrie a țării noastre, consideră vicepremierul Daniel Constantin, ministru al Agriculturii și Dezvoltării Rurale, în cadrul evenimentului dedicat Zilei Europei. “Produsele ecologice și cele tradiționale reprezintă cu adevărat România și pot face oricând cinste pe toate piețele, fie pe cea europeană fie în țări terțe. Le mulțumesc [...]

 

Living fresh
meatmilk
testo
infoALIMENT MAGAZIN