Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Marile lanțuri de magazine nu au scăzut prețurile la produsele lactate și la carne, în ciuda reducerii TVA la 9%, iar profiturile obținute de acestea nu se întorc sub formă de impozite la bugetul de stat, a susținut ieri președintele Federației Crescătorilor de Bovine din România, Claudiu Frânc, la ședința Comisiei pentru agricultură de la Camera Deputaților.


Totuși, mai multe cercetări de piață și inclusiv ministerul de resort au arătat că prețurile la alimente au scăzut cu 12%, după reducerea TVA. „Nu am văzut nicio reducere la prețul la raft, nici măcar după reducerea TVA.


Nu ar fi nicio problemă, dacă toate aceste profituri s-ar întoarce în mod just în bugetul statului. Vă atrag atenția că peste 40% din producția laptelui este la negru“, a susținut Frânc, citat de Mediafax.

Alte articole recomandate:

(Agerpres) Industria avicolă românească se află “în suferință” din punct de vedere financiar, multe societăți fiind la ora actuală în insolvență, iar singurele soluții pentru redresarea sectorului ar fi reducerea evaziunii fiscale și a Taxei pe Valoare Adăugată (TVA), a declarat joi, pentru Agerpres, președintele Uniunii Crescătorilor de Păsări din România (UCPR), Ilie Van. “Industria avicolă nu și-a revenit după [...]
Volumul vânzărilor Tazovsky  s-a dublat în primul trimestru al acestui an comparativ cu primele trei luni din 2013, planurile deținătorului brandului de vodcă, PPD România, fiind menținerea creșterii vânzărilor în acest an, prin sporirea notorietății și prezenței brandului de vodcă în piață. “Pentru că este un brand important pentru portofoliul nostru, avem planuri ambițioase pentru 2014. Ne concentrăm mult pentru a aduce în atenți [...]
Indicele prețurilor produselor alimentare la nivel mondial, elaborat de Organizația Națiunilor Unite pentru Alimentație și Agricultură (FAO), a scăzut în mai, pentru a doua lună consecutiv, deoarece prețurile mai mici la produsele lactate, cereale și ulei au contracarat majorarea la cele ale zahărului și cărnii, arată datele publicate, joi, de FAO, transmite Reuters.           FAO dă lunar publicității propriul său Food Price Index, care [...]
Prețurile mărfurilor alimentare și nealimentare s-au majorat cu 0,9% fiecare, iar tarifele serviciilor au avansat cu 0,7%, se arată într-un comunicat al Institutului Național de Statistică (INS). Cele mai mari creșteri de prețuri s-au înregistrat la legume (cu 6,37%), fructe (1,57%), gaze naturale (1,17%) și combustibili (1,12%). Tarifele serviciilor poștale au urcat cu 5,49%, iar cele de telefonie cu 1,3%, în același ritm cu transporturile aeriene. "Indicele prețurilor de [...]
Prețul principalelor 15 alimente din coșul de consum a scăzut din toamnă până în prezent cu 2%, ca urmare a luptei tot mai acerbe dintre comercianții care încearcă astfel să atragă clienți noi în magazine. Zahărul s-a ieftinit cu aproape 10%, la fel și cotletul de porc, în timp ce prețul uleiului s-a redus cu aproape nouă procente, arată indexul alimentar ZF. Astfel, „războiul prețurilor“ dintre lanțurile internaționale se vede direct l [...]
  Acciza pentru pălincă va fi eliminată, începând din 2015, potrivit unui proiect de Lege care urmează să intre în vigoare la 1 ianuarie 2015, dar România trebuie să se pregătească și de o bătălie juridică cu Comisia Europeană pe această temă, a declarant recent, premierul Victor Ponta, în cadrul unei emisiuni la postul public de televiziune, informeaza Agerpres.   "Există o țară vecină României care a avut o problemă cu Comisi [...]
Creșterea prețurilor la alunele importate din Turcia, scumpire cauzată de recolta slabă de anul acesta, ar putea afecta industria ciocolatei din Europa, dat fiind că Turcia asigură necesarul de alune pentru marile fabrici de ciocolată. În martie, vremea a fost nefavorabilă în cele patru provincii de pe suprafața cărora se recoltează cea mai mare parte a producției de alune din Turcia: Giresun, Trabzon, Rize și Ordu. Astfel, grindina și înghețul au dus la distrugerea unei părți [...]
Afacerile din România ale retailerului german Lidl, care deține pe plan local o rețea de 170 de magazine, sunt susținute în proporție de 80% de mărcile proprii, declara Antoniu Radu, director financiar al companiei.  Cota de piață a mărcilor private în prima jumătate a anului 2013 reprezintă 15% din piața locală de FMCG, dublu față de 2010.   Discounterii și hipermarketurile înregistrează cele mai mari vânzări de [...]

 

Living fresh
Meat Milk TV
meatmilk
Debitron Termo
testo
infoALIMENT MAGAZIN