Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Ca urmare a investițiilor fcute în propriile lanțuri de desfacere, magazinele procesatorilor, dar și unele rețele independente românești de retail, devin tot mai puternice, în fața marilor lanțuri de magazine.


 


Astfel, în ar, lanurile de magazine deinute de oameni de afaceri români amenin supremaia marilor magazine. Românii au avantajul c sunt de mai mult timp pe pia, iar alimentele vândute sunt în parte produse de ei. În schimb, strinii îi permit s deschid supermarketuri la fiecare col de bloc. Iar aceste supermarketuri, la rândul lor, ameninț magazinele de tip cash and carry, cum sunt Metro sau Selgros.


 


Cu o cifr de afaceri de 30 de milioane de euro anul trecut, retailerul Diana a ajuns la 36 de magazine în trei judee. „Flota de mașini de ajut foarte mult, pentru c se leag cu partea de distribuție și preparate din carne. Pentru piața din București ne pregtim s intrm anul viitor cu dou-trei locații”, a declarat pentru postul Digi 24 TV doamna Adina Crciunescu, reprezentant al lanțului de magazine Diana. Toate mezelurile vândute în magazine sunt produse în fabrica proprie.


 


Pe aceeai strategie a mizat i lanul Zanfir din Vrancea, cu afaceri de peste 20 milioane de euro. Are nou supermarketuri, în Vrancea i în Bacu, i deine i un abator. Tot în Vrancea, lanul Paco are opt magazine deschise doar în Focani i afaceri de peste 10 milioane de euro. Strategia e alta – vrea s înceap distribuia produselor online. „Dac ai un nume local, ești preferat de comunitate. Probabil c și calitatea produselor e mai bun la cei mici”, spune analistul economic Adrian Mitroi.


 


Îns, nu toate afacerile au mers la fel de bine. Lanul PIC din Arge – deinut de omul de afaceri Cornel Penescu, cu datorii de 76 milioane de euro, a intrat în faliment în 2011, dup ce omul de afaceri a fost condamnat. Au pus lactul pe u i cele cinci magazine Trident din Media i Deva. Probleme are i reeaua Succes, care a preluat magazinele PIC. Când a cerut intrarea în insolven la începutul acestui an, antreprenorul gorjean Nicolae Sarcin avea o reea de peste 150 de magazine în nou judee i în Bucureti.


 


S-a ajuns aici, spun consultanii, pentru c antreprenorii românii nu au experiena de afaceri a lanurilor strine. „Au risipit o parte important din resurse spre active imobiliare. Consumatorul e priceput, vrea produse ieftine și proaspete, necesit o logistic complicat”, spune Adrian Mitroi.


 


Avantajul lanțurilor strine de retail este dimensiunea magazinelor. Un hipermarket poate vinde și 60.000 de produse, în timp ce un supermarket are doar 5.000. Dou companii din Germania – Kaufland i Metro – i una din Frana – Carrefour – controleaz comerul modern din România, o pia de 18 miliarde de euro.


 


Apariia supermarketurilor i hipermarketurilor în zonele locuite i extinderea magazinelor de proximitate controlate de marile lanuri comerciale nu au lovit doar afacerile micilor buticuri, dar i pe cele ale magazinelor de tip „cash and carry”. Sunt marii angrositi, precum Metro sau Selgros, care depind de aprovizionrile pe care i le fac micile magazine. Îns cum comerul tradiional pierde teren i este înlocuit de comerul modern, care are propriile reele de aprovizionare, Metro i Selgros au început s caute modaliti prin care s îi diversifice sursele de venit.


 


În doar un deceniu, peisajul comerului din România s-a schimbat radical. Marile lanuri strine s-au extins pe întreg teritoriul rii și, cu ajutorul micilor magazine de proximitate, s-au rspândit agresiv în interiorul orașelor. Dac în 2004 buticurile și magazinele stradale reprezentau aproape 70% din totalul comerului din România, în prezent magazinele marilor lanuri comerciale sunt cele care domin piaa.


 


Scderea comerului tradiional a lovit o niș care în statistici este prins în comerul modern, dar care este dependent de buticuri. E vorba de magazinele „cash and carry”, precum Metro și Selgros, a cror principal afacere este aprovizionarea micilor comerciani independeni.


În 2008, Metro era pe primul loc în România în clasamentul magazinelor cu cele mai mari încasri, iar Selgros pe locul al treilea. Pân anul trecut, ambii comerciani au czut câte dou locuri. Pe lâng faptul c marile reele de supermarketuri și magazine de proximitate au scos din joc micile magazine care se aprovizionau de la Metro și Selgros, s-a declanșat și criza, care a pus presiune pe comerul din România.


 


Ca s fac fa concurenei, micile magazine au cutat un sistem mai eficient de aprovizionare decât achiziiile de la magazinele cash and carry. La un moment dat, situaia magazinelor cash and carry s-a desprins de situaia economiei, iar profitul lor a continuat s se topeasc chiar și dup ce consumul a început s își revin. De la un profit de aproape 140 de milioane de lei în 2010, Metro a ajuns la un plus de mai puin de 45 de milioane în 2013, iar anul trecut a intrat pe pierdere, potrivit datelor raportate la Ministerul de Finane. Și profitul celor de la Selgros a sczut constant, de la 104 milioane de lei în 2009 la doar 15 milioane de lei anul trecut.


 


Acum, ambii comerciani încearc s își reinventeze afacerile în România. Metro a început s își transforme clienii din comerul tradiional în comerciani moderni. A înfiinatfranciza „La Doi Pași”, în care micii patroni sunt învai cum s își remodeleze magazinele, astfel încât s fac fa btliei cu magazinele de proximitate ale marilor lanuri. Selgros, în schimb, a anunat de curând c a investit patru milioane de euro într-un serviciu de livrare a alimentelor la sediul restaurantelor.

Alte articole recomandate:

Uniunea European (UE) ar putea pierde 6,7 miliarde de euro i peste 130.000 de locuri de munc, în urma interdiciilor la importurile de alimente din rile UE impuse de ctre Rusia, potrivit unei estimri a grupului bancar ING din Olanda. De asemenea, embargoul impus de Rusia nu îi va afecta doar pe exportatorii din UE, efectele msurii dispuse de Moscova urmând s se extind inclusiv pân la nivelul furnizorilor acestora, relateaz Bloomberg. UE a vândut [...]
Industria global a pâinii i produselor de panificaie este de ateptat s depeasc nivelul de 447 miliarde de dolari pân în 2017, conform raportului Global Industry Analysts. Segmentul pâinii i rolelor de pâine reprezint cel mai mare segment la nivel global, urmat de cel de patiserie/cofetrie. Creterea cererii pentru pâine i produse de panificaie este determinat, în principal, de schimbarea stilului de via, consumatorii având la [...]
Timioreana a fost brandul cu cele mai mari volume de bere vândute pe piaa local în 2014, arat datele companiei de cercetare de pia Canadean, poziie pe care a ocupat-o atât în 2013, cât i în 2012. Timioreana, brand din segmentul mediu de pre, aflat în por­tofoliul Ursus Breweries, este secondat de Bucegi (Heineken), iar pe locul trei se afl Ciuca (Ursus).   Cumulat, primele 10 branduri de bere de pe piaa local au avut în [...]
Salariul mediu net din Ro­mâ­nia îi permite s cumperi 15 couri de alimente de baz într-o lun, pe când un polo­nez poate cumpra 25, iar un german 50. ZF a calculat costul me­diu al aceluiai co cu 15 alimente în mai multe piee din Europa Cen­tral i de Est i în Ger­­ma­nia i a ob­ser­vat c un român pl­tete în me­die 24 de euro, cu 8% mai puin decât un po­lo­nez i cu [...]
1% dintre români încep toamna pregtind murturi i conserve pentru iarn, iar peste jumtate dintre gospodrii investesc între 100 i 300 lei în aceast activitate, în timp ce 26% cheltuie între 300 i 500 lei. Informaiile au fost obinute în urma unui sondaj pe tema conservelor pregtite toamna în România, realizat de Unisol pe platforma online Ivox, în perioada 29 august – 14 septembrie 2014, pe un eantion de 5.596 [...]
De-a lungul anului, numrul celor care consum alcool variaz, vârful fiind înregistrat în sezonul cald (aprilie – septembrie). Preferatele românilor sunt berea și vinul fcut în cas, a cror importanț în consumul de alcool se schimb odat cu sezonul: berea este preferata verii, iar vinul se consum mai ales în anotimpul rece. În perioada octombrie 2015 – martie 2016, cota de consum pentru vinul de cas s [...]
Sectorul Racoritoare a generat in luna martie a acestui an aproape 2000 de aparitii in online, cu 12% mai putin ca in luna februarie, si un viewership de 200.000 de milioane. Vizibilitatea sectorului a crescut cu 10% in presa online, insa a scazut pe bloguri&forumuri si pe retelele sociale cu 1%, respectiv 16%. Topul lunar al celor mai vizibile branduri pe Facebook este realizat de fbMonitor, platforma de monitorizare si analiza a paginilor de Facebook lansata de TreeWorks, si acopera 24 [...]
85% dintre respondentii care au participat la un studiu online spun ca preturile afecteaza alegerile pe care le fac in ceea ce priveste produsele pe care le cumpara, potrivit studiului Nielsen Global Survey of Inflation Impact. Studiul realizat a avut in vedere 29.000 de respondenti online din 58 de tari (din Asia-Pacific, Europa, America Latina, Orientul Mijlociu, Africa si America de Nord) si a avut ca obiectiv identificarea modului in care oamenii, cu toate dimensiunile de venituri, se [...]

 

Meat Milk TV
meatmilk
Debitron Termo
testo
infoALIMENT MAGAZIN